abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40267911
en toch woon ik liever in ijsselstein
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:07:57 #102
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40268390
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:55 schreef liiszle het volgende:
en toch woon ik liever in ijsselstein
Ieder zijn keuze daarin. Nieuwegein heeft alleen betere aansluitingen op de verschillende snelwegen wat mij erg goed uitkomt met werk. Ik kan alleen begrijpen dat je dat als student alleen geen donder interesseert.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_40268815
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:54 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Nieuwegein is niet deprimerend. Er valt misschien weinig te beleven,
ik woon nu een jaar of 23 in nieuwegein (eerst hoog zandveld, daarna lekboulevard en nu nieuw vreeswijk) er is weinig te beleven dat klopt maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer prettig....

bedoel op kanaleneiland is genoeg te beleven maar of t er ook leuk is

(alleen mogen al die toeristen die op zondag nieuw vreeswijk komen bezoeken en dan voor mijn deur gaan lopen klagen/praten over de huizen/t weer/de kinderen/de kerk mis/de drukte op de wierselaan dat best ergens anders doen)
suck my asshole taco bender
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:36:14 #104
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40269343
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:21 schreef Remco_h het volgende:

[..]

ik woon nu een jaar of 23 in nieuwegein (eerst hoog zandveld, daarna lekboulevard en nu nieuw vreeswijk) er is weinig te beleven dat klopt maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer prettig....

bedoel op kanaleneiland is genoeg te beleven maar of t er ook leuk is

(alleen mogen al die toeristen die op zondag nieuw vreeswijk komen bezoeken en dan voor mijn deur gaan lopen klagen/praten over de huizen/t weer/de kinderen/de kerk mis/de drukte op de wierselaan dat best ergens anders doen)
ff in fotoboek gekeken, maar jou ken ik wel van gezicht.

Nieuw-Vreeswijk wordt wel mooi. Ik ben wel benieuwd naar die 2 woningen die ze nu aan het bouwen zijn tegen de Wierselaan aan die als een soort poort lijken te gaan fungeren. Helaas is de bouwvak nu begonnen geloof ik en zullen we daar even op moeten wachten.
pi_40269583
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:36 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

ff in fotoboek gekeken, maar jou ken ik wel van gezicht.

Nieuw-Vreeswijk wordt wel mooi. Ik ben wel benieuwd naar die 2 woningen die ze nu aan het bouwen zijn tegen de Wierselaan aan die als een soort poort lijken te gaan fungeren. Helaas is de bouwvak nu begonnen geloof ik en zullen we daar even op moeten wachten.
ohoh.... "van gezicht kennen" daar ben ik klaar mee......
loop ik straks rustig over straat wordt ik ineens lastig gevallen door een mede fok!ker..
Woon je ook in nieuw vreeswijk?

die grote "poort" huizen zijn idd veel belovend, alleen lijkt t net alsof ze scheef staan.

ben benieuwd wat de gemeente aan de wierselaan gaat doen om die doodrijders een keer aan te pakken....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:56:55 #106
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40269976
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:44 schreef Remco_h het volgende:

[..]

ohoh.... "van gezicht kennen" daar ben ik klaar mee......
loop ik straks rustig over straat wordt ik ineens lastig gevallen door een mede fok!ker..
Woon je ook in nieuw vreeswijk?

die grote "poort" huizen zijn idd veel belovend, alleen lijkt t net alsof ze scheef staan.

ben benieuwd wat de gemeente aan de wierselaan gaat doen om die doodrijders een keer aan te pakken....
Ik beloof je dat ik je niet zal aanspreken. Zeker als je in gezelschap bent zal ik dat niet doen aangezien je dan weer moet uitleggen waar je op internet uithangt.

Ik woon zelf sinds 2002 in Fokkesteeg en daarvoor op Hoog-Zandveld. Ik heb wel samen met mijn vriendin nog gekeken naar woningen in Nieuw-Vreeswijk, maar waren we een beetje laat mee.

De Wierselaan is altijd al een straat geweest waar hard gereden werd. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me daar ook schuldig aanmaak. De reden daarvoor is gewoon omdat het zo lekker klinkt met al die klinkertjes. Ik sport bij Body-fit en dan zie ik wel af en toe gasten die echt asociaal rijden. Ze hadden alleen die woningen niet zo direct op de Wierselaan moeten plaatsen.
pi_40270798
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:56 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

De Wierselaan is altijd al een straat geweest waar hard gereden werd.
klopt, tis nooit veilig geweest daar, even kijken of ik wat mede nieuw vreeswijkers over de zeik kan krijgen.....

ik had net de sleutel en bij t behangen kwam er al een dodo zich voorstellen als de voorzitter van t buurtcomitee en of ik ze wilde steunen in de strijd tegen de wierselaan.
maandje later brief gekregen van weer een ander buurtcomitee voor een handtekeningen actie, paar maanden later nog een.... zo gaat t maar door...

in plaats van dat die mensen nou gewoon eens geduld hebben (de wierselaan wordt in 2007 aangepast) t is zonde van t geld om nu tijdelijke aanpassingen te maken, die worden toch allemaal verrot gereden door t bouwverkeer....

ze hebben er onlangs een paar drempels bij gelegd, mensen rijden nu nog harder, bij 80 heb je namelijk weinig last van die drempels.

geluidsoverlast, heb ik geen last van, overdag ben ik toch aan t werk en savonds stoort t niet.
ik heb meer last van die *#(*&^@%@ kinderen die mijn muur & glazen pui als voetbaldoel gebruiken...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:50:31 #108
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_40271821
Wat zijn de plannen dan met de Wierselaan, echt veel kunnen ze er toch niet aan verbeteren?

Ik wil niet lullig zijn, maar die mensen wisten toch waaraan ze gingen wonen? Het is net zoiets als gaan wonen bij Schiphol en dan gaan klagen geluidsoverlast van vliegtuigen of zijn er bij de aankoop bepaalde toezeggingen gedaan door de gemeente?
pi_40272871
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:50 schreef WaSTeiL het volgende:
Wat zijn de plannen dan met de Wierselaan, echt veel kunnen ze er toch niet aan verbeteren?

Ik wil niet lullig zijn, maar die mensen wisten toch waaraan ze gingen wonen? Het is net zoiets als gaan wonen bij Schiphol en dan gaan klagen geluidsoverlast van vliegtuigen of zijn er bij de aankoop bepaalde toezeggingen gedaan door de gemeente?
geen idee, ik vermoed een ander wegdek (gewoon asfalt) en als ze slim zijn asversperring ofzo..

die mensen moeten allemaal niet zeiken... t appartement waar ik woon zit 1,2 meter van de weg af en mij hoor je ook niet klagen....alle andere huizen zitten op een meter of 6-7 van de weg...

al hun kinderen spelen op dat groenstuk bij mij achter, lekker veilig ook, t is gewoon een prestige kwestie van een carrierevrouw die moeder is geworden en in t moeder zijn geen uitdaging ziet en zich dus thuis verveeld......

een aantal van die mensen die lopen te zeiken hebben oudere kinderen (>16) die op hun scooters over de stoep rijden met 50km/u....ik trap er binnenkort een van af...die zijn t gevaar niet die autos op de wierselaan (die rijden gewoon op t midden van de weg)

zo...dat lucht op
pi_40705477
Ik woon hier ook sinds een half jaar, zag geen topic over Nieuwegein, dus ik heb net mijn best gedaan op een vette OP.

Ik gooi 'm hier nog even neer, anders vind ik het zo zonde van mijn werk

Nieuwegein

Nieuwegein is een gemeente en voormalige groeikern in de provincie Utrecht, ten zuiden van de stad Utrecht, aan de rivier de Lek. Nabij IJsselstein in het westen en Vianen in het zuiden (aan de overkant van de Lek). Het is met 61.332 inwoners (1 juni 2005) na Utrecht zelf de grootste gemeente van de agglomeratie Utrecht. Nieuwegein is ontstaan op 1 juli 1971 na samenvoeging van de vroegere gemeenten Jutphaas en Vreeswijk.

In 1976 zag Nieuwegein e.o. er nog zo uit:

In de jaren '60 en '70 vond in Nederland een golf van suburbanisatie plaats; bewoners uit de grote steden in de randstad trokken naar de omliggende gemeenten. De regering wou echter voorkomen dat het Groene Hart zou verstedelijken. Plaatsen in het Groene Hart werd verboden grote bouwprojecten te starten. Er was echter compensatie nodig, met als gevolg dat de regering een aantal plaatsen aanwees voor grootschalige woningbouw. Rond de stad Utrecht zou dit plaats moeten vinden ten zuiden van de stad. Uiteindelijk is besloten het gebied tussen de dorpen Jutphaas en Vreeswijk, waar beide dorpen al de wijken Zandveld en Wijkersloot aan het bouwen waren, volledig te gebruiken voor grootschalige woningbouw. Hierbij zou een nieuwe stad ontstaan waarin beide dorpen volledig in op zouden gaan.

Luchtfoto van de binnenstad anno 2003:

Naam
In het gebied tussen Jutphaas en Vreeswijk stond vroeger een nederzetting genaamd Geyne. Deze nederzetting heeft in 1294 stadsrechten gekregen maar werd korte tijd later, in 1333 verwoest in een oorlog tussen de bisschop van Utrecht en de graaf van Holland. Vandaag herinnert alleen Huis Oudegein nog aan deze tijd. Nadat het bestuur van Vreeswijk en Jutphaas enige tijd gedebatteerd heeft over de nieuwe naam van de stad hebben ze besloten de nieuwe stad te noemen naar deze oude nederzetting. Nieuwegein is een samentrekking van "nieuw" en Gein.

Park Oudegein

Het Park Oudegein fungeert als stadspark van Nieuwegein en kan gezien worden als de groene long van de voormalige groeistad.
Een deel van het park is ongeveer hetzelfde gebleven als voor het ontstaan van Nieuwegein en heeft daarom nog steeds een belangrijke ecologische waarde. Andere delen bestaan uit een centrale grote vijver met enkele kleinere daarom heen. Tevens zijn er vele open en gesloten ligweides.

In het park bevinden zich de historische boerderij IJsselstee, nu een kinderboerderij, een milieuinformatiecentrum, een ijsbaan en een cooperbaan. Het historische Huis Oudegein en het landgoed daaromheen, is niet vrij toegankelijk en kan alleen op afspraak bezocht worden. Aan de rand van het park, vlakbij de nieuwe Geinbrug bevindt zich de prominent aanwezige horecagelegenheid 't Geintje.

Het park wordt gebruikt voor enkele lokale evenementen, zoals de Parkdagen en Geinbeat.

De molen van park Oudegein:

Kinderboerderij Ijsselstee

Openbaar vervoer en geografie

Nieuwegein is ingesloten door drie autosnelwegen, de A2, de A12 en de A27. Het staat daarom ook bekend om zijn centrale ligging. Een sneltram verzorgt het openbaar vervoer met de stad Utrecht en ook met IJsselstein. Met Vianen bestaat een bus en voet- en fietsveerverbinding over de Lek.

Door en langs Nieuwegein lopen enkele kanalen, zoals het Amsterdam-Rijnkanaal, het Lekkanaal en het Merwedekanaal. Vanuit het Merwedekanaal ontspringt de rivier de Hollandse IJssel en vanuit de Hollandse IJssel het riviertje de Kromme IJssel.

De Prinses Beatrixsluis

De Prinses Beatrixsluis is gebouwd aan het eind van de dertiger jaren en verbindt de rivier de Lek met het Lekkanaal en het Amsterdam-Rijnkanaal. Momenteel loopt er een trace/MER-studie voor de aanleg van een 3e sluis aan de oostzijde, inclusief kanaalverbreding.

Foto: RWS Meetkundige Dienst, Delft

Nieuwegein echt geen wereldstad, maar in mijn ogen best okay!

Groeten uit Nieuwegein!

Bronnen: Wiki, PEN, Stad Nieuwegein.nl
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_40705490
Ik woon trouwens in de fokkesteeg Noord, prima pelkje voor een jong gezin!

[ Bericht 92% gewijzigd door melonovy op 11-08-2006 10:58:42 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_40706052
Die laatse foto Dat was fun, schaatsen in de uiterwaarden en als er sneeuw was met de slee naar beneden van de dijk af.
* Anitra denkt ff terug aan haar jeugd
pi_40706403
Binnenkort meeting he Anitra, gaan we even de braderie van Vreeswijk over. Gaan er nog meer mee?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_40706609
Ja gaan we zeker doen!!
pi_40708670
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:21 schreef melonovy het volgende:
Binnenkort meeting he Anitra, gaan we even de braderie van Vreeswijk over. Gaan er nog meer mee?
Nee
pi_40709510
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:21 schreef melonovy het volgende:
neuh dank je.....
tis om de hoek, dus t zal wel weer druk zijn bij mij in de straat :S
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:04:54 #117
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_40767948
Ah, Nieuwegein...
Mijn werkgever zit tegenover dit geval:
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_40768153
Och nee, nieuwegein is niet zo verkeerd
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:23:29 #119
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40768515
Ik zat 1 keer van mn leven in de tram in nieuwegein ergens vlak voor ijsselstein en toen kwam er een meisje op een brommer onder
  zondag 13 augustus 2006 @ 17:38:04 #120
136534 Erik_84
sja.. toch?
pi_40768947
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:23 schreef Bep het volgende:
Ik zat 1 keer van mn leven in de tram in nieuwegein ergens vlak voor ijsselstein en toen kwam er een meisje op een brommer onder
jaartje of 6 geleden?
pi_40768975
T nichtje van vrienden van mij ..
  zondag 13 augustus 2006 @ 18:27:26 #122
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_40770239
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 17:38 schreef Erik_84 het volgende:

[..]

jaartje of 6 geleden?
Ja. is alweer een tijd geleden, afschuwelijk ongeluk
  zondag 13 augustus 2006 @ 18:28:43 #123
136534 Erik_84
sja.. toch?
pi_40770287
klasgenoot van mij toen.. had koptelefoon op en stak zo over
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:52:04 #124
149291 PauldeMunnik
Niets kan mij nog stoppen..
pi_40773403
Dat is best vervelend :/ Reis zelf vrij veel met de tram, nooit problemen mee eigenlijk.
Ik wilde weg, zo werd ik gek
En de zee en ik hadden een grandioos gesprek
pi_40962293
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 11:07 schreef Anitra het volgende:
Die laatse foto Dat was fun, schaatsen in de uiterwaarden en als er sneeuw was met de slee naar beneden van de dijk af.
* Anitra denkt ff terug aan haar jeugd
Ik woon nog geen 100 meter van dat plaatje af
Hier uw reclame?
voor nog geen 10¤ per week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')