We wachten even op Moussie en MikeyMoquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik ben benieuwd.
Toevalligerwijze natuurlijk ook kwaliteitsusers.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
We wachten even op Moussie en MikeyMo
Dat heb je in Katwijk ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:15 schreef Richard_dubbelB het volgende:
De marine vindt ik het wel geinig in den heler en dat er veel water is![]()
Zijn altijd als eerste aan de beurt in een oorlog met bombardementen. En dan na de oorlog alles weer zo snel en goedkoop mogelijk opbouwen. Dan krijg je Den Helder. En Gydnia denk ik ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Zoals TS al schreef: met de trein ben je er zó weg!
Beetje OT, maar in Polen heb je de stad Gdynia, die is nog twee keer zo triest als Den Helder. Toevallig is het óók een marinestad, zou dat er iets mee te maken hebben?
Hoopjes strand hierquote:Op woensdag 21 juni 2006 01:08 schreef Intxaurraga het volgende:
Het ligt toch mooi aan zee en zo? Als er geen pauperstad in en om West-Friesland ligt, moeten jullie ook niet doen alsof.
Dat is wel positief aan Den Helder!quote:
Wij staan zeker klaar met onze messen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:42 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Alleen lopen er in Den Helder zelf nog een paar los.
Zulk soort figuren dus.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:11 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
Wij staan zeker klaar met onze messen.
En niemand die er wat tegen durft te doen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:51 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Zulk soort figuren dus.
Daarom is Den Helder nou de grootste pauper plaats van Nederland.
Dat is ook niet nodig.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:04 schreef Hurricane1 het volgende:
[..]
En niemand die er wat tegen durft te doen.![]()
Binnen 2 jaar wordt Heerhugowaard ook overgenomenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:01 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig.
Zolang het uitschot lekker allemaal daar blijft
Als niet in Den Helder woont moet je gewoon ff lekker je bek houden!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:01 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig.
Zolang het uitschot lekker allemaal daar blijft
Hee kakkerlakquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:36 schreef RedGuy het volgende:
Ik woon in Den Helder, en het valt allemaal wel mee. Dat hele Antilianen gedoe is ook overdreven,
af en toe wordt er eentje neergestoken, maarja wat zou et.
Positief: Juttersmarkt, Jazzweekend, Julianapop (alhoewel dat in Julianadorp is maar dat is gemeente Den Helder) en het strand(spektakel).
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:14 schreef M.Ram het volgende:
[..]
Als niet in Den Helder woont moet je gewoon ff lekker je bek houden!
Zo zo.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:57 schreef SunChaser het volgende:
En de boot naar Den Helder.
Zonde dat er geen eredivisie basketball meer gespeeld word. Hopefully next year!!quote:Op woensdag 21 juni 2006 01:09 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Vroeger konden ze goed basketballen daar.. Menig duel tegen Den Bosch gezien...
Maar ja, als dat je claim to fame moet zijn... :s
Bwoah met je vernesquote:
Jammer van je, Q.quote:Op zondag 25 juni 2006 10:53 schreef Q. het volgende:
Voordeel: het is ver weg.
Wij 5 op 1500 meter.quote:Op zondag 25 juni 2006 08:49 schreef Dark_Angelus het volgende:
We hebben 4 rotondes op een aantal kilometer weg
Dus dan is het indirect weer een compliment voor den helderquote:
Er komen ook nog 2 bij.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:58 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Dus dan is het indirect weer een compliment voor den helder![]()
Als het overdag is dan valt het wel mee, je moet wél altijd goed om je heen blijven kijken en opletten dat je niet een achteraf steegje oid inloopt, dan zit het wel goedquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:40 schreef Geeranne het volgende:
Ik ga er zondag heen als het goed is. Maar wat ik er allemaal over hoor..![]()
Je doet net alsof je in Den Helder verkracht, mishandeld en onthoofd word als je 3 seconden niet opletquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:45 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Als het overdag is dan valt het wel mee, je moet wél altijd goed om je heen blijven kijken en opletten dat je niet een achteraf steegje oid inloopt, dan zit het wel goed
Bij de mensen blijven iig en het liefst op wat drukkere straten, dan zit je safe![]()
Mja, je hoort zoveel slechte verhalenquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:47 schreef McFarmer het volgende:
[..]
Je doet net alsof je in Den Helder verkracht, mishandeld en onthoofd word als je 3 seconden niet oplet
Als je dat zou doen dan kan ik me voorstellen dat je leven nog maar zeer kort zal zijnquote:Valt echt wel mee hier, zolang je maar niet met een hakenkruis o.i.d. op je hoofd in de falgabuurt gaat rondlopen![]()
De zogenaamde dodenlijst was een mooi verhaal hier in Den Helderquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:33 schreef Five_Aces het volgende:
Een jaar geleden was DH veel in het nieuws vanwege bendegebeuren maar goed daar heb je als buitenstaander niks mee te maken, en ook geen last van. Laatste jaar hoor je er eigenlijk zo goed als niks meer van. Beetje drugsdealerij enz maar dat heb je overal wel.
Tsjah dat is niet alleen daar hoor, das overal in het landquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:04 schreef McFarmer het volgende:
[..]Meest maffe mensen komen er uit de coffeeshops![]()
Hey! Je zegt iets dat ik ook tof vind!quote:
Wieringers zijn vreselijke boeren! Echt raar volkje Vreselijk stug, en in de waan dat ze op een eiland wonen en daarom denken dat ze beter zijn als stedelingen, die leven echt in het verledenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:48 schreef Rio het volgende:
[..]
Hey! Je zegt iets dat ik ook tof vind!
Den Oever (eigenlijk heel Wieringen):![]()
Vreselijke boeren... okay, daar kan ik wel een beetje in meegaan. Raar volkje: klopt. En is niet de waan dat ze op een eiland wonen, dat is zo. Een eiland dat niet (meer) door water is omsloten. Waar dat superieure gevoel vandaan komt weet ik ook niet, maar dat is er wel inderdaad. Misschien omdat je als Wieringer nooit alleen staat.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:23 schreef Slasher het volgende:
[..]
Wieringers zijn vreselijke boeren! Echt raar volkje Vreselijk stug, en in de waan dat ze op een eiland wonen en daarom denken dat ze beter zijn als stedelingen, die leven echt in het verleden![]()
Ik ben ook een jutter, ik woon er alleen ook niet meerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:40 schreef Rio het volgende:
[..]
Wieringen, I love it. Ik ben ook een Wieringer(woon er alleen niet meer)
Ik ben een nieuwendieper maar meer met wieringer bloed in me .. ik kon het volkslied van Wieringen uit me hoofd.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:40 schreef Rio het volgende:
[..]
Vreselijke boeren... okay, daar kan ik wel een beetje in meegaan. Raar volkje: klopt. En is niet de waan dat ze op een eiland wonen, dat is zo. Een eiland dat niet (meer) door water is omsloten. Waar dat superieure gevoel vandaan komt weet ik ook niet, maar dat is er wel inderdaad. Misschien omdat je als Wieringer nooit alleen staat.
Wieringen, I love it. Ik ben ook een Wieringer(woon er alleen niet meer)
Zonder google:quote:volkslied van Wieringen
Als je er dit jaar weer bent krijg je een biertje van me.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:05 schreef skiczukie het volgende:
Ik ben een Leeuwarder en ik ben éen keer met een vriend helemaal over de afsluitdijk naar Den Oever gekomen om de Visserijdagen mee te maken, een paar droge scharretjes te veroberen en natuurlijk het eindfeest in de partytent mee te maken. Sindsdien ben ik Den Oever-fan. Boeren met een maf accent, maar zeker toffe lui.
stond vroeger altijd op een camping in Wieringen... lekker vissen op schol in de waddenzee (Y)quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:00 schreef Rio het volgende:
[..]
Zonder google:
Wie wil er mee naar Wieringen varen, 's morgens vroeg al in de dauw
met een mooi meisje van achttien jaren, dat zo graag naar Wieringen wou
Schipper ik hoor de hanen kraaien, schipper ik zie de vlaggtjes waaien
stuurman laat je roer maar gaan, dan zullen wij spoedig op Wieringen staan
Als wij dan straks op Wieringen komen, zien wij zo veel boeren daar staan
Die er het spek met lepels eten, je zou er om naar Wieringen gaan
Schipper ik hoor de hanen kraaien, schipper ik zie de vlaggtjes waaien
stuurman laat je roer maar gaan, dan zullen wij spoedig op Wieringen staan
Hoe kan ik je herkennen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:25 schreef Rio het volgende:
[..]
Als je er dit jaar weer bent krijg je een biertje van me.
Ik ben die ene die heel dronken is. Oh nee, dan val ik juist niét op.quote:
De gratis stontzakkies bij wel 1 strandopgang is wel het meest positieve van Den Helderquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Makkelijk, voor cafe tantje pietje kijken op de stoep/dijkquote:
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:55 schreef moussy het volgende:
[..]
De gratis stontzakkies bij wel 1 strandopgang is wel het meest positieve van Den Helder
Er stond zaterdag gewoon 13 km file voor Den Helderquote:Op maandag 17 juli 2006 21:29 schreef Geeranne het volgende:
Ik was er gisteren. Verdomme drie kwartier in de file gestaan vlakbij dat klote marine gebeuren.![]()
Het strand was wel tof.
quote:Op maandag 17 juli 2006 22:06 schreef MouseInteractive het volgende:
Maar wat ik b.v. wel erg relaxed vind, is dat als ik zomers naar het strand wil, ik met de fiets of auto heen kan, altijd (gratis) kan parkeren, dus niet twee uur in de file hoef te staan (zoals bij Zandvoort bijvoorbeeld).
Dat is ook een goeie optie ja.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:03 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Makkelijk, voor cafe tantje pietje kijken op de stoep/dijk![]()
???quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:38 schreef moussy het volgende:
[..]fantastisch, hink stap sprong over de duitsers, met je hoofd naast de tampons liggen, om vervolgens je voeten in een strontluier te plaatsen, wie wil dat nou niet!
Ja, Julianadorpquote:Op vrijdag 21 juli 2006 00:22 schreef moussy het volgende:
In J'dorp is het één en al kuil waar voeten en hoofden uitsteken.
Mijn buurmanquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:20 schreef Jordy-B het volgende:
Het BBS TWO zat in Den Helder...
Dat was best wel tof, eigenlijk.
Pff wij hebben tenmiste een strand!quote:Op dinsdag 12 september 2006 10:29 schreef moussy het volgende:
Op de Helderse stranden is het een bende
Gepubliceerd op 09 september 2006, 13:08
den helder - Zonaanbidders en wandelaars wisten het al, onderzoek van de Stichting Nederland Schoon bevestigt het nu: Het is een bende op de stranden van Den Helder. De gemeente bungelt troosteloos onderaan in een onderzoek dat is gedaan naar de schoonste stranden van Nederland.
Den Helder profileert zich graag als stad met kilometers Noordzeestrand, maar aan schoonmaak ontbreekt het vaak. Dat constateerden ook de de controleurs van de Stichting Nederland Schoon, een project dat in samenwerking met de ANWB is opgezet.
Van de 92 stranden die beoordeeld werden eindigde Julianadorp op de negentigste plek, Huisduinen staat vijf plaatsjes hoger. 'Matig schoon', is het oordeel, waar verreweg de meeste beoordeelde stranden 'zeer schoon' of 'schoon' waren. In de beoordeling per gemeente staat Den Helder hierdoor riant op de onderste plek
[afbeelding]
Luiers als witte paddestoelen op strand
Gepubliceerd op 11 september 2006, 17:03
Laatst bijgewerkt op 12 september 2006, 09:26
den helder -
Kinderrijk strandweekendje geweest op strandslag Julianabeach. Kijk maar eens naast die overvolle afvalbakken, die na het drukke weekeinde niet zijn geleegd. Als witte paddestoelen liggen de dichtgebonden pampers in het zand. We tellen er zo een stuk of acht.
En dan zijn er nog de verpakkingen bier, patatbakjes, verbrand hout. Tastbare resultaten van een weekeindje nazomeren in Den Helder. Waar het strand volgens de onderzoekers van Nederland Schoon het vuilst is van heel Nederland. Beetje vreemd, die uitslag, zegt woordvoerster Nies Schellinger van de gemeente. ,,Want we hebben ook een Blauwe Vlag. En daarvoor moet je aan strenge criteria voldoen, ook wat betreft afval opruimen en zo.''
Toch gaat het stadsbestuur bekijken of de schoonmaak anders moet. Die is uitbesteed aan een bedrijf. Afspraak is dat ze het strand aanpakken wanneer het warm weer is (geweest). ,,Want als het rotweer is, hoef je natuurlijk niet schoon te maken.''
Idd, je hebt genoeg in Den Helder. Maar idd, in grotere steden als Amsterdam, Utrecht, Alkmaar e.d. heb je natuurlijk altijd meer enzo.quote:Op donderdag 21 december 2006 16:10 schreef Teigetje78 het volgende:
Er is zeker wel iets positiefs over Den Helder te zeggen.
De natuur die je hier hebt, bos en duinen, lekkere frisse zeewind, het is hier zelden windstil.
We hebben hier genoeg, natuurlijk als je Amsterdam kent is dat altijd beter, maar daar kunnen we niet allemaal wonen.
De criminaliteit is hier niet meer dan in een andere stad, maar woon wat dat betreft toch liever hier dan in Amsterdam of Rotterdam, daar heb je meer criminaliteit.
Iedereen heeft het over de Antillianen, heel veel die hier woonden voorheen zijn of terug naar de Antillen of naar A'dam of R'dam gegaan. En Duitsers hou je altijd, en zo erg zijn ze niet, ze laten je overal voorgaan als je staat te wachten met je fiets of voor de zebra, dat doen Nederlanders niet zo snel.
Ik woon hier al 28 jaar en ga voorlopig nog echt niet weg, mijn vriend komt zelfs hierheen, volgend jaar gaan we samenwonen, maar ja hij komt uit een dorp van 500 inwoners, dat is pas doods daar.
Nou. Geweldig. Ik ga meteen naar Den Helder verhuizen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 21:50 schreef bonke het volgende:
pffft met eem klein uurtje zit je via de a7 in amsterdam em met de trein duurt et en kwartiertje langer (
liever nietquote:Op vrijdag 22 december 2006 21:53 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou. Geweldig. Ik ga meteen naar Den Helder verhuizen.
In julianadorp kun je niks anders dan verdwalen tussen alle Zwinnen.quote:Op donderdag 28 december 2006 18:44 schreef robski18 het volgende:
[..]
Ik ga daar volgende week heen met wat vrienden, is daar nog wat te beleven?![]()
5. En de buren van pieck.quote:Op donderdag 28 december 2006 19:17 schreef Kings het volgende:
[..]
In julianadorp kun je niks anders dan verdwalen tussen alle Zwinnen.
Overigens heb ik 15 jaar van mijn leventjes doorgebracht in Den Helder en het is niet alleen maar hel ende verdoemenis, ik noem:
1. Heerlijke frisse lucht = ontzettend lekker slapen
2. Lekker rustig = Ook lekker slapen
3. Strand (tip: maak een wandeling van zuid den helder over het strand richting de vuurtoren en warm je op aan een beker chocolademelk in Nogal Wiedes mét mooi uitzicht over zee!)
4. Alle idioten, loop eens door de armoedige binnenstad en lach je rot aan alle aso's en rare types.
5. Leuke restaurantjes (bijv. keizerskroon, waterworld, fort kijkduin)
Ehm, je kunt gaan bowlen daarquote:Op donderdag 28 december 2006 18:44 schreef robski18 het volgende:
[..]
Ik ga daar volgende week heen met wat vrienden, is daar nog wat te beleven?![]()
6. De Nachtwachtquote:
9. Kruimeltje zit tegenover brammetjequote:Op vrijdag 29 december 2006 17:02 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Ehm, je kunt gaan bowlen daar![]()
[..]
6. De Nachtwacht
7. Brammetje (in Julianadorp, daar kun je echt goed eten!)
8. en uiteraard de Pizzeria
Ja al die restaurants zijn goed hier, alleen de pizzeria in julianadorp is wel stukke beter dan die in den helder. Bunkeren voor weinig kun je hier ook wel goed in de vele wok restaurants.quote:Op vrijdag 29 december 2006 19:06 schreef M.Ram het volgende:
[..]
9. Kruimeltje zit tegenover brammetje![]()
Zo, dat wordt even een leuk weekendjequote:Op vrijdag 29 december 2006 17:02 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Ehm, je kunt gaan bowlen daar![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:46 schreef robski18 het volgende:
[..]
Zo, dat wordt even een leuk weekendje![]()
denk et welquote:Op zaterdag 30 december 2006 11:30 schreef Slasher het volgende:
Is de TT veranderd?
Gelukkig maar ook. De buurt is een stuk verbeterd. En met het grootschalige centrumplan voor Nieuw Den Helder denk ik ook dat de buurt weer een stuk leefbaarder zal wordenquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:54 schreef bonke het volgende:
daar hebben ze dus alle flats wegesloopt
alleen de marsdiepstraat heeft nog 2 flats naast elkaar
de eendracht en de grevelingen zijn niet meer
tis achter et falga ( zoomstraat ) trouwens nog wel een bendequote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:39 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Gelukkig maar ook. De buurt is een stuk verbeterd. En met het grootschalige centrumplan voor Nieuw Den Helder denk ik ook dat de buurt weer een stuk leefbaarder zal worden![]()
Jep ben het met je eens (behalve over de lekkere vrouwen, want mijn vriendin is boven de 18 en komt uit Den Helderquote:Op zaterdag 28 april 2007 13:59 schreef Nielsch het volgende:
Jep, ik ben opgegroeid in Den Helder. Op zich kan je het er wel naar je zin hebben als je het vermaak opzoekt en niet wacht tot het naar je toekomt. Sportclubs zijn er in overvloede, kroegjes en restaurantjes ook en er is een grote bioscoop, schouwburg en een zwembad. Verder kun je in de zomer altijd nog lekker naar het strand als je er van houdt (ik niet).
Er is echter een heleboel wat Den Helder mist:
Goede snelwegverbinding met de rest van het land, geen Intercity naar Alkmaar, grachtengordel, leuke pleinen met terrasjes, HBO onderwijs, lekkere vrouwen boven de 18, betrouwbare en kundige politici en een goede economie.
Bron: nu.nlquote:Gemeente Den Helder blundert met vlag
De gemeente Den Helder heeft eens even flink geblunderd afgelopen koninginnedag. In plaats van het rood-wit-blauw van Nederland te hijsen werd het rood-blauw-wit van Rusland in de vlaggenmast gehesen.
Dat er schijnbaar niet veel koningshuis-minnenden in Den Helder wonen blijkt uit het feit dat de vlag de hele dag is blijven hangen. Nog frappanter is dat de vlag van Rusland ook nog eens op de kop heeft gehangen, de vlag hoort namelijk wit-blauw-rood te zijn.
De gemeente spreekt van een 'stom foutje'.
Het waait zeker te hard?quote:Op maandag 9 juli 2007 17:13 schreef Seasider het volgende:
Het is nu kermis in Den Helder, die enorme hoge mastl/zweefmolen op het plein naast de dijk, heb ik nog geen een keer zien draaien. Weet iemand waarom dat ding niet draait misschien?
Van de website van het Noordhollands Dagblad (www.nhd.nl) geplukt:quote:Op maandag 9 juli 2007 17:13 schreef Seasider het volgende:
Het is nu kermis in Den Helder, die enorme hoge mastl/zweefmolen op het plein naast de dijk, heb ik nog geen een keer zien draaien. Weet iemand waarom dat ding niet draait misschien?
bedankt voor de kickquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:17 schreef Atreidez het volgende:
edit: sorry, ik moest Den Haag hebben...
Waar zit die?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:35 schreef Dagonet het volgende:
[Shoarmatent] Shalom Den Helder
Iemand van jullie soortgelijke ervaringen met die tent?.
quote:Op zondag 1 februari 2009 13:29 schreef RedGuy het volgende:
In de koningstraat.
Het is wel grappig, het telefoonnummer van Shalom lijkt heel veel op mijn huistelefoonnummer.
Dus ik neem heel vaal bestellingen aan die nooit aankomen.
quote:Den Helder – Een leuke verrassing zaterdag voor pastor Wiegers, een van de gasten van het radioprogramma ‘De Derde Kamer’ van de LOS. Tijdens de live-uitzending kreeg hij een fotoalbum terug dat ooit, in 1960, aan een nog jonge misdienaar was uitgeleend. Het jochie van destijds zat nu aan de andere kant van de tafel, het was presentator Peter Wijnants.
Voordat het verdwenen album boven tafel kwam, bleek uit de rest van het programma dat de zaak Hulman nog steeds bij de bevolking leeft. Zo schoof Henny Abbenes van Progressief Den Helder aan tafel bij het presentatieduo Peter Wijnants en Aukelien Jellema. Abbenes mocht zijn mening geven over de bestuurskwestie en ook Ronald Kroon van de website www.vanuitdenhelder.nl kwam aan het woord. Hij benadrukte dat er ook heel wat op te merken valt over het functioneren van de wethouders. De column van Martin van Exter, uiteraard over onze eerste burger, zorgde verder voor de nodige hilariteit. Ook Chris van Meurs, bestuursvoorzitter van Scholen aan Zee, was te gast en besprak de recente ontwikkelingen binnen de school
Het mooiste verhaal was echter voor het einde bewaard gebleven. De 86-jarige, maar nog steeds vitale pastor Wiegers en zijn huisgenoot Alie Zwagerman waren uitgenodigd om te praten over de terugloop van het kerkbezoek en de ook in Den Helder actuele situatie dat kerken gesloten worden. De kans dat de Vredeskerk in de Schooten dit overkomt is (nog) niet aan de orde.
Album weer terecht
Voor het gesprek moest Wijnants zich echter eerst nog even verontschuldigen bij Wiegers. Het was opeens stil in De Kombuys, regisseur Dirk Goedee zat vragend toe te kijken en sloeg het draaiboek er snel op na, maar dit onderwerp was vooraf niet besproken. Wijnants betuigde spijt, maar straalde ook bewondering en respect voor de pastor uit. “Ik ben onlangs verhuisd en bij het uitzoeken van alle spullen kwam ik iets tegen dat ik in 1960, toen ik misdienaar was, van u heb geleend”, sprak de presentator. Vervolgens haalde hij een fotoalbum tevoorschijn. Wiegers was met stomheid geslagen: “dus jij had het? Ik miste het al, het was een belangrijk album uit de beginperiode van de Vredeskerk. Ik geef alle foto’s en albums een nummer en begreep al niet waar dit fotoalbum was gebleven.”
Pastor Wiegers, die altijd een progressieve instelling had en nog steeds heeft, nam in 1988 afscheid en werd destijds opgevolgd door Nelly Sluys. “Toen was de Vredeskerk, die in het begin ‘Christus, koning van de vrede’ heette, nog aardig bezet. De Schooten werd toen gebouwd en ik ging als opbouwpastor aan het werk. Van een echte kerk was nog geen sprake, de eerste diensten vonden plaats in een bouwkeet. Daar vonden ruim tien jaar diensten plaats en niet alleen katholieke, maar ook de hervormden en protestanten vonden hun weg naar de keet.”
Kerstfeest
“Mijn mooiste moment uit die periode was het eerste kerstfeest”, vertelt Wiegers. “Ik moest van de heer Wouters na het geven van de zegen de mensen binnen houden, want hij en zijn vrouw wilden een ieder trakteren op koffie (uit een ketel van de marine) en een krentenbol. Toen was er geen sprake van een rookverbod en ik kan mij herinneren dat ons godshuis al heel snel blauw van de rook stond.”
De eerste paal voor de kerk ging in juni 1970 de grond in en de Vredeskerk werd op 24 maart 1971 geopend door bisschop Zwartkruis. Wiegers: “En weet je, maar niet verder vertellen, het pijpenorgel dat er nu staat heb ik geleend van het voormalig militair tehuis aan de Koningstraat.”
Al dat spul is niet te eten ! !quote:Op zondag 1 februari 2009 14:49 schreef Kings het volgende:
Lang wachten is daar standaard geloof ik. Maar ze hebben er wel enorm lekkere kebab.
sinds wanneer heeft den helder een ghettoquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:23 schreef Rensjebree het volgende:
Ik, in de moederneukende gheto !
*zwaai*quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:18 schreef Dagoduck het volgende:
Wie op FOK wonen er nog meer in den helder?
al jarenquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
sinds wanneer heeft den helder een ghetto
na ja bendes?quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:31 schreef Verluste het volgende:
[..]
Den Helder heeft ook serieuze bendes.
Echt waar!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:29 schreef Dagoduck het volgende:
Na 2 en een half jaar eindelijk een nieuwe pagina
quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:39 schreef Phoenix78 het volgende:
Ik woon er ook al weer een paar jaar, afgezien van de afstand tot de snelweg en alle vervelende toeristen die zo nodig door DH naar Texel moeten (waar echt NIETS te doen is en je 's avonds na 21:00 niet eens meer weg kan komen) bevalt het me prima.
nog niet in dit topic genoemde plus punten:
1. Meeste zonuren per jaar van heel nederland
2. Geen marokaanse straat schoffies (die zijn door de antillianen uit de stad verdreven)
sssttt.. die houden we lekker voor ons zelf.. we willen niet dat Angelique straks lastig gevallen word door toeristen.quote:en we hebben een rockcafé!
Liek werkt er niet meer, sorryquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:49 schreef Phoenix78 het volgende:
[..]
sssttt.. die houden we lekker voor ons zelf.. we willen niet dat Angelique straks lastig gevallen word door toeristen.
3. Meeste wind everquote:Op woensdag 4 februari 2009 12:39 schreef Phoenix78 het volgende:
Ik woon er ook al weer een paar jaar, afgezien van de afstand tot de snelweg en alle vervelende toeristen die zo nodig door DH naar Texel moeten (waar echt NIETS te doen is en je 's avonds na 21:00 niet eens meer weg kan komen) bevalt het me prima.
nog niet in dit topic genoemde plus punten:
1. Meeste zonuren per jaar van heel nederland
2. Geen marokaanse straat schoffies (die zijn door de antillianen uit de stad verdreven)
Die wind maakt me niks uit, ik weet niet beter dat er wind staat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
3. Meeste wind everik vind het zelf niet zo erg hoor
quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:17 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Die wind maakt me niks uit, ik weet niet beter dat er wind staat.
ik spring gewoon op m'n fiets en rij zo naar het centrum
zelf bij dikke storm ga ik nog, ik volg de geur van een lekker hertog jannetje van de engel !quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben het ook gewend woon ook al mijn hele korte leventje in den helder
idd en dan nog even een lekker koud biertje doen bij de engel !quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:26 schreef Phoenix78 het volgende:
Wind is alleen maar goed.... altijd heerlijk om even op de dijk te gaan uitwaaien en 's zomers altijd een briesje zodat je zelfs op de warmste dagen altijd wat verkoeling kan vinden.
'en dan nog even een lekker koud biertje bij de engel'quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:27 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
idd en dan nog even een lekker koud biertje doen bij de engel !
Dat maakt ik zelf wel even uit !quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
'en dan nog even een lekker koud biertje bij de engel'
het hoeft niet in elke post hoor
quote:Op woensdag 4 februari 2009 16:31 schreef Nielsch het volgende:
Zie hierboven zo'n beetje het gemiddelde niveau van iemand uit Den Helder.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:00 schreef Phoenix78 het volgende:
de dikke knipoog die erbij hoort komt niet zo goed over op een forum en is voor buitenstaanders ook niet te begrijpen denk ik.... op mij komt het over alsof Rensjebree en RedGuy beste vrienden zijn.
ik heb echt geen flauw idee wie het is, maar ja tegen sommige mensen moet je zo doen hequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:00 schreef Phoenix78 het volgende:
de dikke knipoog die erbij hoort komt niet zo goed over op een forum en is voor buitenstaanders ook niet te begrijpen denk ik.... op mij komt het over alsof Rensjebree en RedGuy beste vrienden zijn.
Wat is nou weer 'apenzoon' ?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:13 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
ik heb echt geen flauw idee wie het is, maar ja tegen sommige mensen moet je zo doen he
maar ik ben een redelijk bekend persoon in den helder dus dan heb je al snel zulke dingen!
uitschelden,? doe ik niet aan ik meen het !quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:21 schreef Dagoduck het volgende:
Fijn, nu ben ik een apenzoon...
mijn moeder begint te zeuren dat jij me uitscheld
't is triest gesteld met de ouderen van tegenwoordig
quote:
Het is op de marsdiepstraat wel een zooitjequote:Op woensdag 4 februari 2009 18:30 schreef bonke het volgende:
en et fijne van den helder is ook dat je van a naar b kan zonder dat et ergens vol staat met auto`s
Nou nou, niet helemaal waarquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:30 schreef bonke het volgende:
en et fijne van den helder is ook dat je van a naar b kan zonder dat et ergens vol staat met auto`s
quote:Scherpe toegangscontrole marine leidt tot verstopping wegen naar haven
den helder -
Een file tot aan Hippolytushoef, compleet verstopte wegen naar de Helderse haven. Verscherpte toegangscontroles aan de poorten van het marineterrein Nieuwe Haven hebben de haven van Den Helder maandagmorgen zeer lastig bereikbaar gemaakt. Offshorebedrijven die daar zitten zijn er evenals het gemeentebestuur niet blij mee. Havenwethouder Cor Hienkens heeft bij de marine aangedrongen op spoedoverleg.
Een journalist had vorig jaar aangetoond dat het niet zo moeilijk is om bewaakte defensieterreinen op te komen. De scherpe toegangscontrole bij de marine heeft alles te maken met die onthulling en Kamervragen die naar aanleiding daarvan zijn gesteld.
Het gemeentebestuur van Den Helder werd gisteren 'onaangenaam verrast' door het effect van de marinecontroles. ,,We waren niet op de hoogte van de verscherpte controles en hadden hier graag van tevoren overleg over gehad. Hier zijn we absoluut niet blij mee'', zegt gemeentewoordvoerster Rinske Brandsma. Wethouder Cor Hienkens heeft de marine gevraagd om spoedoverleg. Hij wil daar ook de marechaussee en de politie bij hebben.
,,Om te kijken hoe we dit kunnen oplossen'', verduidelijkt woordvoerster Brandsma.
Marinewoordvoerder Bart Visser zegt dat de marine verrast is door de verkeersopstopping. ,,We hebben vorig jaar verscherpt gecontroleerd, vorige week ook. Omdat we voorzagen dat het op maandag drukker zou zijn, hadden we maatregelen genomen om de doorstroming te bevorderen. De meeste verloven waren afgelopen. De schepen lagen ook langer binnen. Bij de zuidpoort hebben we beide weghelften opgesteld voor toegang. Bovendien hebben we ons personeel verteld hoe ze de controles zo soepel mogelijk kunnen laten verlopen. Maar we hebben ook veel toeleveranciers. Als hun papieren niet helemaal in orde zijn, kan de controle langer duren. Ik heb begrepen dat er aan de poort ook meer interactie heeft plaatsgevonden dan gebruikelijk. Als het even tegenzit, gaat het ook meteen goed fout.''
quote:Den Helder - Bezoekers van de twee thuiswedstrijden die de BluestreamSeals deze week spelen, maken kans op een leuk extraatje. In de rust van beide duels mogen drie mensen uit het publiek proberen de bal vanaf de middencirkel door de ring te gooien. Lukt dit, dan winnen ze een laptop.
Elke bezoeker krijgt bij binnenkomst een lootje, waarmee zij normaal gesproken kans maken op een boodschappentas van Albert Heijn Meeuwenstraat. “Dit keer trekken we echter drie lootjes en die supporters mogen de bal door de ring proberen te gooien”, laat Seals-woordvoerder Hans Steen weten. “De beloning voor een geslaagde poging is een spiksplinternieuwe laptop, beschikbaar gesteld door sponsor Westland Telecommunicatie. Lukt het niet, dan krijgen op zaterdag in de rust van de wedstrijd tegen Weert drie andere fans de kans. Gaat de prijs er al op donderdag uit, dan stelt Assurantiekantoor Van Baaren en Leeuwestein op zaterdag een tweede laptop ter beschikking.”
De Seals spelen donderdag om 19.30 uur in het Sportcenter tegen West-Brabant Giants en zaterdag tegen Upstairs Weert. “We kunnen tegen Giants aan de bak”, stelt Bluestreamseals-coach Remy de Wit. “Dat vind ik een van de betere teams uit de eredivisie. Hun spel is gebaseerd op een hechte verdediging en ze hebben aanvallend zowel onder het bord als van buiten veel kwaliteit.”
Bradley Strickland, anderhalve week uitgeschakeld met een enkelblessure, mocht dinsdag de training weer hervatten en is hopelijk tegen Bergen op Zoom inzetbaar. De andere BluestreamSeals-spelers zijn fit.
ja maar dat is één grote bouwput,quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is op de marsdiepstraat wel een zooitje
quote:
Ze staan al laatste ofsoquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:42 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
lekker mensen lokken naar dat achterlijke basketbal team, wat geen fuck voorstelt.
Echt iets wat weer lekker failliet mag gaan
Heb jij dat gemaakt?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:56 schreef Rensjebree het volgende:
http://rensjebree.nl/view/denhelder.html
ja 2 jaar geleden ofzoquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heb jij dat gemaakt?
EDIT: bij die onderste zijn ze weer bezig met die modelautotjes altijd daar :p
maar nu hebben ze dat opengegraven (oude foto's)
Ik ben altijd in de engel ! vechten in de engel, bijna nooit!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:22 schreef RedGuy het volgende:
Opzich hebben de Seals best een aardig team, alleen hebben de andere teams gewoon meer geld en het geluk ontbreekt vaak.
Rens, was je afgelopen weekend nog in de Engel? Werd er nou nog gevochten?
He! Dat is in het mariendal.........................heeee daar haal ik altijd ijsjes..... heeeejj..das mijn huis!quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:56 schreef Rensjebree het volgende:
http://rensjebree.nl/view/denhelder.html
jij heb geen huis hanna !quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:52 schreef Kings het volgende:
[..]
He! Dat is in het mariendal.........................heeee daar haal ik altijd ijsjes..... heeeejj..das mijn huis!
HHMMM>....... met die lekker slagroomquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:54 schreef Phoenix78 het volgende:
ooh ijs... nog een voordeel van DH: Laan !
mail me dan menquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
quote:
maar die apen laan is gewoon dicht in de winter, wat is dat voor ijsboer!quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:54 schreef Phoenix78 het volgende:
ooh ijs... nog een voordeel van DH: Laan !
Ik kan een heel boek schrijven over jou leven !quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:49 schreef Kings het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat rens? Ooit verdiept in mijn leven?
Waar werk je?quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:52 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Ik kan een heel boek schrijven over jou leven !
Ja.quote:
Ja.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:14 schreef Rensjebree het volgende:
ja dat wil je wel weten he !
Ja. Waaromquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:15 schreef Rensjebree het volgende:
waarom zou je dat willen weten ?
K' weenie als je zegt waar je werkt kan ik wel wat verzinnenquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:24 schreef Rensjebree het volgende:
ja nou, waarom!
quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:25 schreef Rensjebree het volgende:
nu alleen nog in de engel!
Voor de rest ben ik werkeloos
je bent 15 gast!quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Je bent gewoon lui!
Neem een voorbeeld aan mij: Ik heb nog nooit gewerkt...
Ik ben er al een eeuwigheid niet geweest (en überhaupt maar een paar keer), maar ik kan me herinneren dat de sfeer er jaren geleden in ieder geval goed was. Een aardig contrast met de sfeer die buiten zo nu en dan merkbaar was.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:07 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Ik ben altijd in de engel ! vechten in de engel, bijna nooit!
Engel is er altijd een goede sfeeer,quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ben er al een eeuwigheid niet geweest (en überhaupt maar een paar keer), maar ik kan me herinneren dat de sfeer er jaren geleden in ieder geval goed was. Een aardig contrast met de sfeer die buiten zo nu en dan merkbaar was.
Overigens sowieso al jaren niet in Den Helder geweest.
De Bliksem is/was ook wel eens leuk toch? Ben daar overigens ook maar 1 of 2 keer binnen geweest, even vanuit de Engel. Over de muziek in de Engel heb ik inderdaad nooit veel te klagen gehad (alleen toen Immolation niet kwam, dat vond ik het klagen waard, 10 jaar terug ofzoquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:33 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
Engel is er altijd een goede sfeeer,
en veel slayer ! de rest van de straat hebben we weinig mee temaken
De groene of die in Schagen ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:30 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
je bent 15 gast!
Ik zit net een dag thuis,
en ik werk in de engel dat is ook werk!
Laten we het niet over de Engel in Schagen hebben, alsjeblieft.quote:
Heel goed, je was me voor.quote:
10 jaar, toen zaten we nog aan de andere kantquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
De Bliksem is/was ook wel eens leuk toch? Ben daar overigens ook maar 1 of 2 keer binnen geweest, even vanuit de Engel. Over de muziek in de Engel heb ik inderdaad nooit veel te klagen gehad (alleen toen Immolation niet kwam, dat vond ik het klagen waard, 10 jaar terug ofzo).
Wanneer is die tent verhuisd dan? Daar weet ik niks van, wat op zich niet zo heel vreemd is trouwens.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:39 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
10 jaar, toen zaten we nog aan de andere kantnu zijn we nog groter, ruiger, nog meer muziek nog meer bier alleen mis ik nog wat tieten
[ afbeelding ]
Ok, dan ben ik net na die verhuizing een paar keer geweest, want het komt me heel bekend voor op die foto. Ik was een jaar of 15 of 16 toen ik er voor het eerst kwam (en waarschijnlijk niet veel ouder toen ik voor het laatst was).quote:
Mijn nichtjes vragen altijd waarom ik 'hiero' en 'daaro' zeg, maar ik kan het nooit uitleggenquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:44 schreef Susi het volgende:
Praten jullie ook zo Helders trouwens ?
Ik had een collega voorheen die echt ontzettend Helders praten, geweldig accent is dat
ik was ook ongeveer zo oud toen ik daar binnen kwam huppelen. tijd dat je weer eens komt !quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ok, dan ben ik net na die verhuizing een paar keer geweest, want het komt me heel bekend voor op die foto. Ik was een jaar of 15 of 16 toen ik er voor het eerst kwam (en waarschijnlijk niet veel ouder toen ik voor het laatst was).
ik praat heel erg heldersquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:44 schreef Susi het volgende:
Ik had een collega voorheen die echt ontzettend Helders praten, geweldig accent is dat
Ah, dat zeg ik ook : hieroooow ofzo ietsquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mijn nichtjes vragen altijd waarom ik 'hiero' en 'daaro' zeg, maar ik kan het nooit uitleggen
Ja, ik was daarooquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:48 schreef Susi het volgende:
[..]
Ah, dat zeg ik ook : hieroooow ofzo iets
hunnie, is ook zo helders woordquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mijn nichtjes vragen altijd waarom ik 'hiero' en 'daaro' zeg, maar ik kan het nooit uitleggen
Ik ken meerdere mensen uit DH en omgeving, maar ik heb ze nog nooit op een accent kunnen betrappen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:44 schreef Susi het volgende:
Ik kom nooit in Den Helder en zie dat op korte termijn ook niet zo snel veranderen. Heb het niet zo op die stad.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:46 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
ik was ook ongeveer zo oud toen ik daar binnen kwam huppelen. tijd dat je weer eens komt !![]()
![]()
Ja weet niet wat je mistquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen uit DH en omgeving, maar ik heb ze nog nooit op een accent kunnen betrappen.
Ik woon zelf al mijn hele leven in Schagen, dus zeker geen Helders accent. Ook geen andere accenten trouwens.
[..]
Ik kom nooit in Den Helder en zie dat op korte termijn ook niet zo snel veranderen. Heb het niet zo op die stad.
Klopt. Nou ja, ik weet wat ik een paar jaar terug miste en dat was geen reden er iets aan te doen.quote:
Helemaal niet ? Ik zat laatst de Wikipagina van het West-Fries door te lezen, en toen kwam ik er achter dat ik nog wel tegenvallend veel dingen uit het WF zeg : dingen als 'kennen/leggen' uiteraard, maar ook zinnen beginnen met 'Noh' en 'skitterend'. Ik zeg meestal ook Skagenquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen uit DH en omgeving, maar ik heb ze nog nooit op een accent kunnen betrappen.
Ik woon zelf al mijn hele leven in Schagen, dus zeker geen Helders accent. Ook geen andere accenten trouwens.
ja dat is WF, dat spreek ik nog door mijn helders accent heen,quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:52 schreef Susi het volgende:
[..]
Helemaal niet ? Ik zat laatst de Wikipagina van het West-Fries door te lezen, en toen kwam ik er achter dat ik nog wel tegenvallend veel dingen uit het WF zeg : dingen als 'kennen/leggen' uiteraard, maar ook zinnen beginnen met 'Noh' en 'skitterend'. Ik zeg meestal ook Skagen
Ik spreek gewoon ABN. Dat is niet ongebruikelijk in Schagen, ik denk dat je het West-Fries meer in de dorpen om Schagen heen tegen komt dan in Schagen zelf. Mijn ouders komen hier ook niet vandaan, dus daar heb ik gelukkig dat verschrikkelijke accent ook niet van overgenomen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:52 schreef Susi het volgende:
[..]
Helemaal niet ? Ik zat laatst de Wikipagina van het West-Fries door te lezen, en toen kwam ik er achter dat ik nog wel tegenvallend veel dingen uit het WF zeg : dingen als 'kennen/leggen' uiteraard, maar ook zinnen beginnen met 'Noh' en 'skitterend'. Ik zeg meestal ook Skagen
ik heb zelf 4 jaar lang in schagen op school gezetenquote:Op donderdag 5 februari 2009 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik spreek gewoon ABN. Dat is niet ongebruikelijk in Schagen, ik denk dat je het West-Fries meer in de dorpen om Schagen heen tegen komt dan in Schagen zelf. Mijn ouders komen hier ook niet vandaan, dus daar heb ik gelukkig dat verschrikkelijke accent ook niet van overgenomen.
Ik heb 2 jaar lang tentamens en examens in Den Helder moeten doen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:56 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
ik heb zelf 4 jaar lang in schagen op school gezeten
dat was vast een ramp ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar lang tentamens en examens in Den Helder moeten doen.
Het is ook meer richting Enkhuizen / Andijk etc, die kant op. Ik kom uit ergens tussen Den Helder en Schagen vandaan, en op zich zijn daar nog best wat mensen die er resten van spreken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik spreek gewoon ABN. Dat is niet ongebruikelijk in Schagen, ik denk dat je het West-Fries meer in de dorpen om Schagen heen tegen komt dan in Schagen zelf. Mijn ouders komen hier ook niet vandaan, dus daar heb ik gelukkig dat verschrikkelijke accent ook niet van overgenomen.
Nee, hoezo?quote:
Ja, daar is het nog erger inderdaad.quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:59 schreef Susi het volgende:
[..]
Het is ook meer richting Enkhuizen / Andijk etc, die kant op. Ik kom uit ergens tussen Den Helder en Schagen vandaan, en op zich zijn daar nog best wat mensen die er resten van spreken.
groenschool toevallig ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:59 schreef Susi het volgende:
[..]
Het is ook meer richting Enkhuizen / Andijk etc, die kant op. Ik kom uit ergens tussen Den Helder en Schagen vandaan, en op zich zijn daar nog best wat mensen die er resten van spreken.
Heb nooit in DH op school gezeten, middelbare in Schagen gedaan =). Persoonlijk vind ik DH alleen maar fijn om de Kampanje, het relatief makkelijke parcours dat je daar moet doen als je afrijdt en om het strand.
nee wilaminalaanquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:05 schreef Susi het volgende:
[..]
Bandje dat alles in het West Fries zingt
quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:09 schreef Susi het volgende:
[..]
Oh
Nuja, onderdeel van de GSg. Maargoed, dat is geen Den Helder
quote:
is ook geweldig !quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:34 schreef Susi het volgende:
Zit nu allemaal West Friese dingen te kijken, geweldig
Kwor d'r hillegaar bloid van
Er is een Schagentopic, maar dat is volgens mij ergens diep weggezakt.quote:
Ja, maar die gaat over schagen niet over West friese taalquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Er is een Schagentopic, maar dat is volgens mij ergens diep weggezakt.
Dat Schagen in West-Friesland is zegt genoeg, lijkt me.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, maar die gaat over schagen niet over West friese taal
En daarnaast worden Den Helder en Texel ook tot subgroepen van de WestFriezen gerekendquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat Schagen in West-Friesland is zegt genoeg, lijkt me.
I have god the powerquote:Op donderdag 5 februari 2009 19:38 schreef RedGuy het volgende:
Den Helder is gewoon noordkop. Opbokken met je West Friesland.
idd keek !quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:38 schreef RedGuy het volgende:
Den Helder is gewoon noordkop. Opbokken met je West Friesland.
Moet je zaterdagnacht werken?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 05:36 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
idd keek !
jeej net thuis van een lekker nachtje werken !
tot morgen middag!
Wakker?quote:
%SystemRoot%\system32\mspaint.exequote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:30 schreef Susi het volgende:
Waar komt ie van ?
quote:Hiermee kunt u tekeningen maken en bewerken, en gescande foto's weergeven en bewerken
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:36 schreef Susi het volgende:
[..]
Metalfrost heeft er ook zo een. Die zijn heul irritant
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..], nu weer andere
Ik heb er nog 1 in de maak...
Doe ik me kat wel als uiquote:
Mijn karel de kat is beter !quote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:04 schreef Susi het volgende:
[..]
Tof ! Mijn buurmans kat heette altijd Sukkel.
ik ga straks even een nieuwe makenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:15 schreef Rensjebree het volgende:
[..]ha ik haat katten met standaard namen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |