abonnement Unibet Coolblue
pi_39204422
quote:
Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!

Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
Wat ook zou kunnen, is dat het gebruikt gaat worden als pluk-materieel. Als er ergens een compressor kapot is, pak je hem daar uit etc.
pi_39207854
quote:
Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!

Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?

2 bakken zonder panto koppelen lukt ook wel, alleen eh echt rijden doet t niet


Hoe zit dat bij een T eigenlijks? omdat daar op 1 van de middenbakken de panto zit? waar zit daar de moter? in zn 2 kopbakken?
  zondag 25 juni 2006 @ 16:39:26 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39210439
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?
Nee, dat gaat niet werken, omdat onder de beide bakken verschillende hulpapparatuur zit (motorgenerator, compressor).
quote:
2 bakken zonder panto koppelen lukt ook wel, alleen eh echt rijden doet t niet
Ja, je kunt alles wel koppelen, maar echt nuttig wordt het niet. Dit is meer een zweefvliegtuig. Net als een stel elektrische treinstellen in de Tweede Wereldoorlog: deze waren in aanbouw, maar er was geen materiaal meer voor de motoren, zodat ze ze hebben afgebouwd zonder motoren en tussen twee wel gemotoriseerde soortgenoten hebben ingezet. Deze treinen hadden destijds echt de naam "zweefvliegtuigen".
quote:
Hoe zit dat bij een T eigenlijks? omdat daar op 1 van de middenbakken de panto zit? waar zit daar de moter? in zn 2 kopbakken?
Plan T heeft vier gemotoriseerde draaistellen zitten onder de middelste twee bakken. De kopbakken zijn qua casco geheel gelijk, en zouden met een kleine ingreep uitwisselbaar moeten zijn (tenmiste, dat was oorspronkelijk het plan). Het voordeel van de tractie in het midden is dat bij een aanrijding de duurdere aangedreven bakken niet snel in de kreukels komen te liggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 25 juni 2006 @ 22:46:39 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39225533
Zug-chef kan je ff online komen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_39228512
Ik ben toch op msn fles
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 26 juni 2006 @ 00:08:23 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39232907
ja ja cool
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 26 juni 2006 @ 01:40:42 #107
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39236934
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
Helemaal niet, dan komt het spul nog een beetje vooruit, en dat is juist de bedoeling van die treinen. Veel mensen, korte afstanden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 26 juni 2006 @ 01:46:00 #108
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39237085
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ander SGM II is er niet volgens mij...
Nog niet.
De laatste plannen zijn toch modernisering a la SGM-III

Overgens worden wel alle SGM-II's rijvaardig gehouden, mochten ze morgen weer nodig zijn, of in de herfst of wanneer dan ook.

Ik heb ze afgelopen weekend weer zien staan, net als een van de laatste ongereviseerde drietjes, en een 1500, de 1253, wat zwarte 1700's en de 2992 of ander gloednieuw stel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 26 juni 2006 @ 04:01:34 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39238302
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:46 schreef MREn het volgende:

zwarte 1700's
Dit zegt mij niets?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juni 2006 @ 10:36:18 #110
86072 thatsme
and That's you!
pi_39241444
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
En daarnaast gebruikt de loc alleen vermogen in dat nodig is... Dat heb je bij natuurkunde wel gehad. Als de trein eenmaal rolt gebruikt hij echt geen 4500kW continue.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:00:50 #111
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39243910
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:46 schreef MREn het volgende:
Overgens worden wel alle SGM-II's rijvaardig gehouden, mochten ze morgen weer nodig zijn, of in de herfst of wanneer dan ook.
Ze moeten die dingen voor supporterstreinen gaan gebruiken... Dr zit zo weinig meubelair dat ze moeilijk wat kunnen slopen

Valt me wel op dat de spitspendels op de Hoekse lijn nu SGm-II uit een andere deelserie zijn. IIG de 2034, er staat er nog 1voor , maar die kon ik niet " herkennen".
So we just called him Fred
  maandag 26 juni 2006 @ 13:17:29 #112
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39246678
quote:
Op maandag 26 juni 2006 04:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dit zegt mij niets?
De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 26 juni 2006 @ 14:32:24 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39249722
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:17 schreef MREn het volgende:

[..]

De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.
Ah ja, nu snap ik 'm!

Toen die dingen net in dienst waren, hadden ze een hoop gezeik met de automatische koppelingen (spontaan ontkoppelen, doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet op de perrons). Ze hebben er toen een tijd lang voor gekozen om stammen te koppelen en niet meer te ontkoppelen. Alleen als die dingen een tijd gekoppeld hadden gereden, was de te bedienen cabine in het midden van die trein dus net zo zwart als jij laatst zag. Ik heb een keer een machinist verwoed zien boenen op Asd toen ie een toch weer ontkoppelde stam meekreeg die ze niet even door de wasstraat hadden gehaald...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 juni 2006 @ 16:00:38 #114
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39252926
Ik vraag me trouwens al jaren af waarom de stam en 1700 eigenlijk ook niet gekoppeld zijn met een AK. Lijkt mij makkelijker met het uitwisselen van stammen en je hebt gelijk de mogelijkheid om 2 stammen aan 1 lok te hangen. Zo'n 1700 is daar toch sterk genoeg voor.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 juni 2006 @ 16:25:56 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39254057
Ik heb in de wiki even een stukje over Veolia toegevoegd. Dit bedrijf neemt namelijk per 10 december de lijnen tussen Nijmegen en Roermond en tussen Maastricht en Kerkrade over
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 juni 2006 @ 16:33:29 #116
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_39254378
Vant weekend in Cochum geweest, duitsland. Had geen camera bij, maar stonden op de camping met prachtig uitzicht op spoorbaan. Prachtig in de verte de bocht te zien met de berg op de achtergrond.
Veel serie 110 gezien en 111
http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_111
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_39256507
Ik zag vandaag een sgm2 en sgm3 samen in de sprinter naar Utrecht
pi_39280540
Gisteren dagje wezen spotten in de buurt van Veenendaal en 's middags nog ff in Maarssen, jammer van het sombere weer, al heeft het niet geregend.


mDDM 7878
Veenendaal West
26-06-2006


VIRM
Emminkhuizen (Veenendaal)
26-06-2006


(V)IRM
Emminkhuizen (Veenendaal)
26-06-2006


ICE3 4810
Emminkhuizen (Veenendaal)
26-06-2006


Railion 6425 + Cargo (onbekend)
Schalm (Veenendaal)
26-06-2006


(V)IRM
Schalm (Veenendaal)
26-06-2006


ICE3 4609
Schalm (Veenendaal)
26-06-2006


(V)IRM
Schalm (Veenendaal)
26-06-2006


ACTS 1251 + Cargo (onbekend)
Veenendaal de Klomp
26-06-2006


NS ICE3 4654
Maarssen
26-06-2006


ICM 4056 + 4037 + 4066
Maarssen
26-06-2006


Railion 1611 + Kalktrein 47750 (waarschijnlijk +120)
Maarssen
26-06-2006


Railion 6405 + 6406 + Essent Afvaltrein 57224
Maarssen
26-06-2006


NS 1762 + ICRm
Maarssen
26-06-2006


SGMm 2945 + 2955
Maarssen
26-06-2006


Railion 6405 + 6406 + Essent Afvaltrein 57224
Maarssen
26-06-2006


ICE3 4609
Maarssen
26-06-2006

[ Bericht 1% gewijzigd door Zug-Chef op 27-06-2006 13:04:18 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 12:56:50 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_39281328
Hoe maak je die foto's in Maarssen? Het lijkt haast alsof je in de baan staat, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_39281555
Op het randje van t perron, halve meter verder en ik stortte naar beneden Ok die laatste (ICE) is iet wat ingezoomed
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:06:33 #121
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39285626
Mooie foto's

Ikzelf ga binnenkort ook weer wat platen in Groningen, maar ik ga in de vakantie naar andere plaatsen
pi_39287658
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:06 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's

Ikzelf ga binnenkort ook weer wat platen in Groningen, maar ik ga in de vakantie naar andere plaatsen
Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds niet

Waar gaat de reis heen van de zomer ?
pi_39287780
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:33 schreef 456 het volgende:
Vant weekend in Cochum geweest, duitsland. Had geen camera bij, maar stonden op de camping met prachtig uitzicht op spoorbaan. Prachtig in de verte de bocht te zien met de berg op de achtergrond.
Veel serie 110 gezien en 111
http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_111
zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:21:09 #124
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39292344
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds niet

Waar gaat de reis heen van de zomer ?
Nee, heb de 3108 en de 3229 nog steeds niet :S
Geen idee waar ze nou precies telkens zijn, ik heb alleen in het weekend echt tijd om te fotograferen

In de zomer gaat de reis naar Zwolle --> Emmen --> Marienberg ---> Zwolle (beetje omweg, maar zo bereik ik wel meer plaatsen)
Ik zal wel ff in de kaart tekenen welke route ik ga doen dan, die upload ik wel even hier




Geel is de reis die ik wil gaan maken Blauw heb ik al gereden
En onder zijn nog wat foto's van afgelopen zaterdag


[ Bericht 18% gewijzigd door Wadloper op 27-06-2006 18:26:30 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:54:37 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39293504
Hier nog wat liefhebbers te vinden voor iets leuks?
16 september: treintrekwedstrijd! Waar is het FOK! team?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_39294274
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff

] (blauw: is gedaan)

Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...

[ Bericht 8% gewijzigd door the_disheaver op 27-06-2006 21:14:53 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:50:29 #127
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39295483
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff

][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)

Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
Ik weet het, het is slecht
Ga ze allemaal nog wel doen hoor
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:44:20 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39297573
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff

][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)

Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
Ik heb een paar weken geleden mijn laatste niet-internationale lijntje in Nederland gereden: Sauwerd - Roodeschool. Nu nog de grenstrajecten Arnhem - Emmerich, Venlo - Kaldenkirchen en Nieuweschans - Leer (en Neerpelt - Weert, maar daar rijden geen regulieren treinen). De laatste stond ook op het programma de dag dat ik naar Roodeschool ging, maar er reed geen trein. En sorry: een inderhaast ingezette taxi laat ik dan schieten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39298387


Blauwe lijn = geweest
Blauw station = uitgestapt
Blauwe lijn / Rood station = langsgereden, niet uitgestapt
Rode lijn = nog niet geweest
Rood station = niet geweest, niet uitgestapt

[ Bericht 16% gewijzigd door Zug-Chef op 27-06-2006 21:13:43 ]
pi_39298431
Misschien een kleiner plaatje met link naar de grote handig?

edit: en dank!

[ Bericht 11% gewijzigd door the_disheaver op 27-06-2006 21:15:34 ]
pi_39298562
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:10 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien een kleiner plaatje met link naar de grote handig?
hij werd hier automatisch verkleind, maar heb m aangepast
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:31:25 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39299312
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[[url=http://members1.chello.nl/ewo.nielsen/nskaartZugChefp.jpg]afbeelding][/url]

Blauwe lijn = geweest
Blauw station = uitgestapt
Blauwe lijn / Rood station = langsgereden, niet uitgestapt
Rode lijn = nog niet geweest
Rood station = niet geweest, niet uitgestapt
Jij bent ook al een eind op weg!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39300552
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij bent ook al een eind op weg!
Ja heb al 4,5 jaar mn OV kaart, en maak pas sinds 1 - 1,5 jaar bewust foto's als spotter. Daarvoor dus wel heel erg veel gereisd.
pi_39305447
Vind zelf de route Zwolle - Roosendaal de mooiste route, die ik heb gedaan.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:55:50 #135
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39305729
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Urvin het volgende:
Vind zelf de route Zwolle - Roosendaal de mooiste route, die ik heb gedaan.
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_39306201
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
ijssel
en trouwens, jammer dat je niet in deventer over de ijsselbrug komt op dat traject .. ook prachtig gezicht..
en die havezaten, dijken, kasteeljtes, oude boerderijen, bomenrijen...
dat krijg je als je aan die lijn woonde en aan de ijssel bent opgegroeid
dag
pi_39306262
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:

[..]

Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzicht
pi_39307160
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:10 schreef Urvin het volgende:

[..]

Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzicht
De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .

Vind zelf tussen Utrecht en Arnhem ook wel mooi, begin van Arnhem eerst de bult op. Daarna gebundeld met A12, daarna paar koeitjes en dan komt Utrecht .
Ook vanuit Arnhem naar Zutphen, net voorbij Centraal boven in V-iRM mooi uitzicht over de stad en dan een beetje rustig tuffen. Bij Velp gaat ie pas voluit , en dan net na Rheden dat je de IJssel ziet . En dan pas bij Zutphen dat je weer een brug hebt en de stad ziet.
pi_39307529
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .

Vind zelf tussen Utrecht en Arnhem ook wel mooi, begin van Arnhem eerst de bult op. Daarna gebundeld met A12, daarna paar koeitjes en dan komt Utrecht .
Ook vanuit Arnhem naar Zutphen, net voorbij Centraal boven in V-iRM mooi uitzicht over de stad en dan een beetje rustig tuffen. Bij Velp gaat ie pas voluit , en dan net na Rheden dat je de IJssel ziet . En dan pas bij Zutphen dat je weer een brug hebt en de stad ziet.
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
pi_39307633
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Waren ze daar niet al bezig met de verbouwingen?
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:12:32 #141
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39307660
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Komt omdat het bouwkundig ook al in niet al te beste staat is (lees: tegen het gevaarlijke aan), het gaat daarom binnenkort dicht, met een noodstation een eind naar het noorden en zo'n beetje nieuwbouw (met extra perron) op de plaats van het huidige station.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_39307936
Overigens zonde van die Plan v

[ Bericht 47% gewijzigd door eBay op 28-06-2006 02:12:46 ]
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:28:00 #143
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_39321163
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111
Misschien dat een kameraad van me nog wat shots heeft, voor de grap.
Die 110 vind ik niet zo heel byzonder. Gewoon een goed werkpaard. Staat ook vaak voor onze Bergland Expres, rijdt ie van Aachen naar Innsbruck door (mag ook in oostenrijk rijden).
Wat ik wel een byzonder locje vind, lijkt op deze:
http://de.wikipedia.org/wiki/DR_Baureihe_243
Maar die ik daar zag, zagen er anders uit. Die hadden een raampartij, a la de 110. Reden vaak de kolentreinen, maar ook de lokale trek-duw treinen.
ERG veel spijt dat ik er niet wat meer mee heb gedaan...

edit: http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_151
deze is het.
Ook veel FRET kwam er langs viel me op. Fransen freten wel mee van de privatisering in het buitenland, maar zelf het spoor opengooien ho maar.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:00:13 #144
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39322248
De eerste GTW gaat trouwens 20 oktober de dienst in, als het goed gaat.



[ Bericht 37% gewijzigd door MREn op 28-06-2006 15:11:14 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:04:06 #145
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39322356
En wanneer komt hij om de machinisten 'om te scholen'?
Want hij zou al eerder naar Groningen toekomen, voor de machinisten

Vandaag alweer drie zwakko's die met de omroep zaten te kloten in de trein, machinist waarschuwde dat als het nog 1x gebeurde, de trein dichtbleef

Vind dat echt zo zielig gedrag he
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:16:17 #146
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39322744










"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_39323328
Dat trappetje
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:17:51 #148
3269 Dixidito
*loves Joke*
pi_39325039
Het is wel geen trein, maar heeft wel met treinen te maken. Gisteren gezien op station Amersfoort:

pi_39325209
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:17 schreef Dixidito het volgende:
Het is wel geen trein, maar heeft wel met treinen te maken. Gisteren gezien op station Amersfoort:

[afbeelding]
Hij was al op een paar stations tussen amersfoort en zwolle geloof ik.

Zag vorige week dat ding ook op amersfoort, op spoor 1/2. Echter alleen maar helemaal achterin. Op de rest van het perron hing de oude bakken nog gewoon.
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:29:09 #150
136283 knars
Teethgrinder
pi_39325414
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
pi_39325685
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.

Maar erg stabiel zijn ze idd niet.
pi_39325887
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:37 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.

Maar erg stabiel zijn ze idd niet.
Die dingen zie ik vaak in 't Gooi
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2006 @ 16:48:19 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39326064
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.

@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_39326216
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.

@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Prio 1 Onder/tegen trein FOKSEGATTEN 38,0 HURDEGARYP ( HURD ) Inzet TS1BURGU HVDOKKUM
0320908 CPA Friesland ( OvD-G )

Bij hurdegaryp
pi_39327915
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken

Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)

. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
pi_39328074
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken

Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)

. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Gewoon een wadloper nemen! Die heeft dan wel geen comfort, maar ach, ook de laatste kans om er in te zitten! Ze gaan in augustus ofzo weg. En bovendien: terugweg met een koploper: de lekkerste trein!

Ga je naar harlingen ofzo. van Lw naar harlingen haven is een halfuur.

Bussen zijn niets aan! Misschien wel de interliner over de afsluitdijk. en in n-holland met de trein
pi_39328134
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken

Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)

. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Lekker in de koploper stappen e rechtsreeks naar Zwolle gaan, en vanaf daar naar Grunnn of Ljouwert. (in Ljouwert kun je nog snel wat Noordned bussen er op zetten voor ze allemaal weg zijn, in Grunn hebben ze Kutsenitsen, en in beide plaatsen natuurlijk wadlopers)

Of met de koploper naar Enschede, Duitse treinen op de foto zetten.
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:49:55 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39329308
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2006 @ 19:27:26 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39330220
Klopt helemaal. Gelukkig kon ik de trein in zuidhorn verlaten en verder met de bus naar groningen in plaats van door te gaan naar groningen cs, dit omdat dat voor mij sneller was. Ik denk dat de trein op max 2/3 van de kracht heeft gereden, dit omdat de 3111 er ook nog aan hing.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_39332181
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
ze hadden linux based borden moeten nemen.. kan je hooguit Kernel PANIC er op krijgen
pi_39332450
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.
De verwarming loopt inderdaad ook op moterwarmte
pi_39332487
Zow dat was me weer een mooie warme dag zeg. Ben verbrand in de zon tijdens t spotten. Eerst bij Moordrecht en daarna tussen Den Dolder en Soestduinen gelopen. Erg mooie pics, zet ze hier later wel, ze zijn het waard
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:07:45 #163
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39333281
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken

Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)

. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Een wadloper moet je zeker weten een keer gevoeld hebben hoe dat rijdt

Daarna terug van Groningen naar Den Haag, en dan naar Rotterdam (als dat kan btw )
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:08:47 #164
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39333308
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.

@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )
Of wordt deze toch nog gerepareerd?
pi_39335108


Merk en type: Plan V
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht
Datum: 25 juni 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema



Merk en type: Sprinter / SGMm
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht CS
Datum: 25 juni 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: treinnummer 2968




Station Wolvega, 25 juni 2006

[ Bericht 14% gewijzigd door Alexxxxx op 28-06-2006 22:13:12 ]
pi_39336125
Leuke pics alexx !

We ontlopen elkaar weer net met spotten
pi_39336150
Tada


(V)IRM 9525
Utrecht Centraal
28-06-2006


ICM 4217 + 4058
Moordrecht
28-06-2006


(V)IRM 9525
Moordrecht
28-06-2006


Railion 1616 + trein 51024
Moordrecht
28-06-2006


Railion 232-109-9 + trein 47731 geladen met aluminiumblokken
Moordrecht
28-06-2006


Plan V 852 + 893
Moordrecht
28-06-2006


ICM 4210 + 4089
Moordrecht
28-06-2006


ICM ? + ?
Moordrecht
28-06-2006


Railion trein 48746 met een lege kolentrein
Moordrecht
28-06-2006


Plan V 932
Den Dolder
28-06-2006


(V)IRM ?? + Plan V 932
Den Dolder
28-06-2006


Plan V 860 + 844
omgeving Soestduinen
28-06-2006


Railion 1618 met trein 48640
omgeving Soestduinen
28-06-2006


mDDM 7804
omgeving Soestduinen
28-06-2006


NMBS 7788 + ?? met trein 46259 (in opdracht van Railion) beladen met Volvo onderdelen
omgeving Soestduinen
28-06-2006


Plan V 869 + 832
omgeving Soestduinen
28-06-2006


ICM 4027
omgeving Soestduinen
28-06-2006

[ Bericht 2% gewijzigd door Zug-Chef op 28-06-2006 22:27:34 ]
pi_39336660
Deel 1 terug naar het verleden - Soestduinen




  woensdag 28 juni 2006 @ 22:54:27 #169
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39337280
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 22:55:25 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337325
Ik vind het alleen maar jammer dat het bordje van Soestduinen er zo verdomd belazerd op staat


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_39337427
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
Tsja, de meeste treinen rijden niet zo snel op de noordelijke diesellijntjes...

Kan moeilijk anders...
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:00:11 #172
136283 knars
Teethgrinder
pi_39337483
De omgeving tussen Soestduinen en Soest-Zuid is mooi.

Hoe veel meer "verlaten", in onbruik geraakte stations liggen er nog net zo bij als Soestduinen? Ze hebben er nog maar weinig aan gedaan om die perrons weg te halen.
pi_39337520
Ja, wat zijn alle stations die niet meer in gebruik zijn (maar wel een mooi gebouw hebben enzo)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 23:02:31 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337572
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ja, wat zijn alle stations die niet meer in gebruik zijn (maar wel een mooi gebouw hebben enzo)
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:03:34 #175
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_39337619
Sprinters
Zat laatst in een citypendel een soort voorloper van de sprinter volgens mij
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 28 juni 2006 @ 23:06:55 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39337743
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )
Of wordt deze toch nog gerepareerd?
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 23:07:00 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337747
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:03 schreef Steve-O het volgende:
Sprinters
Zat laatst in een citypendel een soort voorloper van de sprinter volgens mij
Dude

Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 23:08:50 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337821
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Ik ga straks voor het eerst sinds 1992 weer naar de MittelThurgauBahn, en daar schijnen ook allemaal van die flitsende hypermoderne dingen te rijden

Ik wil gammelheid! AM6, DE2, dat soort shit Hard core old scool

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:11:14 #179
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_39337906
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dude

Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Toch zat ik er laatst in
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 juni 2006 @ 23:13:20 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39337987
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Toch zat ik er laatst in
Oh ja, en mail me ff op dr.flash <apelul> gmail.com als je nog shore crew wil zijn voor Rondje NL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:34:40 #181
136283 knars
Teethgrinder
pi_39338773
quote:



Fijn
Kan het niet laten om voor meer foto's van die gebouwen nog even door te verwijzen naar Stationsweb

Die Citypendels rijden elke ochtend en middag extra diensten tussen Gouda en Den Haag, ze hebben zelfs nog het routeoverzicht van Hofpleinlijn & Zoeteremeer Stadslijn boven de deuren hangen. Ik had altijd de indruk dat die verschrikkelijk kaal ingerichte Citypendels het resultaat waren van sprinters die te vaak voor voetbalwedstrijden zijn ingezet.
pi_39340039
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:11 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Toch zat ik er laatst in
Zeker dat het niet gewoon een niet-gereviseerde SGM was?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 juni 2006 @ 00:22:29 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39340547
SGM 2 baks wordt tegenwoordig op verschillende trajecten ingezet ter versterking. Je kunt gemakkelijk een SGM onderscheiden van een vlaflip, bovendien is de ombouwoperatie al bijna voltooid

Ik heb de OP nu een flinke update gegeven en up to date gebracht. Mochten er dingen veranderd moeten worden, ga gerust je gang, want mn kennis over het geheel kan hier en daar tekortschieten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 juni 2006 @ 06:28:14 #184
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39344801
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Ik denk, dat nu ik weet dat het meevalt, de 3219 nog wel naar de werkplaats ging of gaat.

Dus ik ben gelukkig

Weten jullie ook waar de 3209 staat, en wat daar mee gaat gebeuren? (deze is defect na een aanrijding met een trekker)
pi_39350770
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
Aldoende leer ik zeg ik dan maar, ik let zelf als steeds meer op details, maar kan natuurlijk altijd beter. Zal er rekening mee houden volgende spotdag, want je hebt zeker een punt
pi_39350932
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het alleen maar jammer dat het bordje van Soestduinen er zo verdomd belazerd op staat


[afbeelding]
maandag of dinsdag gaat ie in de herkansing op een beter tijdstip

*promised*

  donderdag 29 juni 2006 @ 19:22:29 #187
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_39364662
Uit de OP:
quote:
De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
Waarom eigenlijk?
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:26:08 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39364792
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:22 schreef Erasmo het volgende:
Uit de OP:
[..]

Waarom eigenlijk?
Ze zouden de punctualiteit negatief beïnvloeden, beweert NS. Mijn lezing is dat je die dingen wel moet onderhouden, anders gaan ze stuk. En onderhoud kost geld, dus hebben ze ze maar buiten dienst gesteld.

Naar mijn mening een belachelijke maatregel, maar inmiddels niet echt makkelijk meer terug te draaien: de doorloopkop is in zijn geheel uit het elektrische circuit van de treinen gehaald.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 juni 2006 @ 19:30:52 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39364989
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 29 juni 2006 @ 20:17:18 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_39366582
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 juni 2006 @ 22:21:57 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39371762
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
NS is gewoon klote bezig alleen maar om die punctualiteit op peil te brengen. Natuurlijk is het van de staat uit ook debiel om alleen daarop te sturen, maar goed. Steeds vaker worden treinen opgeheven omdat ze anders als vertraagd in de boeken komen, of aansluitingen worden niet overgenomen. En dan dus dat gezeik met die doorloopkoppen. Eeuwig zonde dit!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:46:27 #192
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39375062
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.

Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
So we just called him Fred
pi_39378408
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef FredvZ het volgende:
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.

Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
Tjah, staat is niet dom.
Ik heb liever dat ze naar aansluitingen kijk dan, naar vertragingen. Want laatst ook, zit je in de trein Dieren - Zutphen en je wilt naar Apeldoorn. Maar Zwolle - Roosendaal is Zwolle - Roosendaal niet als er geen vetraging is van jawel . Precies 10 minuten, oftewel je mist je aansluiting in zutphen net. De trein naar Apeldoorn rijd over de spoorbrug terwijl Zwolle - Roosendaal d'r ook rijd.

Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is

Het openbaar vervoer moet beoordeeld worden op Aansluiting (bus/trein/tram etc), klantvriendelijkheid (persooneel / automaten / boetes/ plaats), punctualiteit als laatste.

Bijvoorbeeld de afschaffing van de doorlopkop is gewoon zonde op lange ritten naar Groningen/Leeuwarden. Daar is het ideaal, maar op korte stukken kan ik me voorstellen dat het niet loont. Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
pi_39381850
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
  vrijdag 30 juni 2006 @ 10:44:35 #195
86072 thatsme
and That's you!
pi_39384369
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is
Het probleem op enkel spoor waar meerdere treinen rijden zoals bijvoorbeeld zwolle - enschede is dat als er eenmaal 1 trein 5 min te laat is alle treinen op het traject 5 minuten te laat zijn omdat ze elke keer op elkaar moeten wachten. In Zwolle hebben trein die over enkel spoor rijden ook prioriteit met op tijd wegrijden. Deze worden dan evt voor andere treinen gelaten om dat effect te voorkomen.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juni 2006 @ 11:04:50 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39385075
Ik heb zojuist gelezen dat Arriva dit najaar een proef gaat houden met de ov chipkaart op het traject Leeuwarden-Groningen. Het zal mij dan ook benieuwen hoe lang de poortjes in bijvoorbeeld Zwaagwesteinde heel zullen blijven. Dit omdat de wachthokjes in die plaats al jaren niet meer van glas zijn voorzien. Het vervangen werd toch iets te duur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_39385479
staal ofzo. En wachthokjes weer van glas
pi_39385539
oef ik had een discussie. Over trams dan wel, maar principe is gelijk. Wel systeem is beter: amsterdams of den haags?

a: één plaats voor instappen, en de rest alleen uitstappen
dh: overal in en uitstappen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 juni 2006 @ 11:27:56 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39385904
In amsterdam kun je toch met die nieuwe trams op meerdere plaatsen instappen? Dit omdat er toch een conducteurshokje inzit?

Ik denk dat het niet uit zal maken. Met instappen op een plaats kun je het zwartrijden misschien iets meer beperken, maar het kost wel meer tijd. Dat het is lastig om er een keuze te maken, voor beide systemen valt wel iets te zeggen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:30:39 #200
148385 Wadloper
Noorderling
pi_39386003
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:09 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
ICM moet lekker in Groningen en Leeuwarden blijven
Zijn mooie treinen, zitten goed
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')