Wat ook zou kunnen, is dat het gebruikt gaat worden als pluk-materieel. Als er ergens een compressor kapot is, pak je hem daar uit etc.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!
Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?quote:Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!
Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
Nee, dat gaat niet werken, omdat onder de beide bakken verschillende hulpapparatuur zit (motorgenerator, compressor).quote:Op zondag 25 juni 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?
Ja, je kunt alles wel koppelen, maar echt nuttig wordt het niet. Dit is meer een zweefvliegtuig. Net als een stel elektrische treinstellen in de Tweede Wereldoorlog: deze waren in aanbouw, maar er was geen materiaal meer voor de motoren, zodat ze ze hebben afgebouwd zonder motoren en tussen twee wel gemotoriseerde soortgenoten hebben ingezet. Deze treinen hadden destijds echt de naam "zweefvliegtuigen".quote:2 bakken zonder panto koppelen lukt ook wel, alleen eh echt rijden doet t niet
Plan T heeft vier gemotoriseerde draaistellen zitten onder de middelste twee bakken. De kopbakken zijn qua casco geheel gelijk, en zouden met een kleine ingreep uitwisselbaar moeten zijn (tenmiste, dat was oorspronkelijk het plan). Het voordeel van de tractie in het midden is dat bij een aanrijding de duurdere aangedreven bakken niet snel in de kreukels komen te liggen.quote:Hoe zit dat bij een T eigenlijks? omdat daar op 1 van de middenbakken de panto zit? waar zit daar de moter? in zn 2 kopbakken?
Helemaal niet, dan komt het spul nog een beetje vooruit, en dat is juist de bedoeling van die treinen. Veel mensen, korte afstanden.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
Nog niet.quote:
Dit zegt mij niets?quote:
En daarnaast gebruikt de loc alleen vermogen in dat nodig is... Dat heb je bij natuurkunde wel gehad. Als de trein eenmaal rolt gebruikt hij echt geen 4500kW continue.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
Ze moeten die dingen voor supporterstreinen gaan gebruiken... Dr zit zo weinig meubelair dat ze moeilijk wat kunnen slopenquote:Op maandag 26 juni 2006 01:46 schreef MREn het volgende:
Overgens worden wel alle SGM-II's rijvaardig gehouden, mochten ze morgen weer nodig zijn, of in de herfst of wanneer dan ook.
De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.quote:
Ah ja, nu snap ik 'm!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:17 schreef MREn het volgende:
[..]
De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.
Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:06 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's
Ikzelf ga binnenkort ook weer wat platen in Groningen, maar ik ga in de vakantie naar andere plaatsen
zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111quote:Op maandag 26 juni 2006 16:33 schreef 456 het volgende:
Vant weekend in Cochum geweest, duitsland. Had geen camera bij, maar stonden op de camping met prachtig uitzicht op spoorbaan. Prachtig in de verte de bocht te zien met de berg op de achtergrond.
Veel serie 110 gezien en 111
http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_111
Nee, heb de 3108 en de 3229 nog steeds niet :Squote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds niet
Waar gaat de reis heen van de zomer ?
Ik weet het, het is slechtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff
][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)
Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
Ik heb een paar weken geleden mijn laatste niet-internationale lijntje in Nederland gereden: Sauwerd - Roodeschool. Nu nog de grenstrajecten Arnhem - Emmerich, Venlo - Kaldenkirchen en Nieuweschans - Leer (en Neerpelt - Weert, maar daar rijden geen regulieren treinen). De laatste stond ook op het programma de dag dat ik naar Roodeschool ging, maar er reed geen trein. En sorry: een inderhaast ingezette taxi laat ik dan schieten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff
][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)
Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
hij werd hier automatisch verkleind, maar heb m aangepastquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:10 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien een kleiner plaatje met link naar de grote handig?
Jij bent ook al een eind op weg!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[[url=http://members1.chello.nl/ewo.nielsen/nskaartZugChefp.jpg]afbeelding][/url]
Blauwe lijn = geweest
Blauw station = uitgestapt
Blauwe lijn / Rood station = langsgereden, niet uitgestapt
Rode lijn = nog niet geweest
Rood station = niet geweest, niet uitgestapt
Ja heb al 4,5 jaar mn OV kaart, en maak pas sinds 1 - 1,5 jaar bewust foto's als spotter. Daarvoor dus wel heel erg veel gereisd.quote:
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Urvin het volgende:
Vind zelf de route Zwolle - Roosendaal de mooiste route, die ik heb gedaan.
ijsselquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzichtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:10 schreef Urvin het volgende:
[..]
Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzicht
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw isquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .
Vind zelf tussen Utrecht en Arnhem ook wel mooi, begin van Arnhem eerst de bult op. Daarna gebundeld met A12, daarna paar koeitjes en dan komt Utrecht .
Ook vanuit Arnhem naar Zutphen, net voorbij Centraal boven in V-iRM mooi uitzicht over de stad en dan een beetje rustig tuffen. Bij Velp gaat ie pas voluit , en dan net na Rheden dat je de IJssel ziet . En dan pas bij Zutphen dat je weer een brug hebt en de stad ziet.
Waren ze daar niet al bezig met de verbouwingen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Komt omdat het bouwkundig ook al in niet al te beste staat is (lees: tegen het gevaarlijke aan), het gaat daarom binnenkort dicht, met een noodstation een eind naar het noorden en zo'n beetje nieuwbouw (met extra perron) op de plaats van het huidige station.quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Misschien dat een kameraad van me nog wat shots heeft, voor de grap.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111
Hij was al op een paar stations tussen amersfoort en zwolle geloof ik.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:17 schreef Dixidito het volgende:
Het is wel geen trein, maar heeft wel met treinen te maken. Gisteren gezien op station Amersfoort:
[afbeelding]
Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
Die dingen zie ik vaak in 't Gooiquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.
Maar erg stabiel zijn ze idd niet.
Prio 1 Onder/tegen trein FOKSEGATTEN 38,0 HURDEGARYP ( HURD ) Inzet TS1BURGU HVDOKKUMquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Gewoon een wadloper nemen! Die heeft dan wel geen comfort, maar ach, ook de laatste kans om er in te zitten! Ze gaan in augustus ofzo weg. En bovendien: terugweg met een koploper: de lekkerste trein!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Lekker in de koploper stappen e rechtsreeks naar Zwolle gaan, en vanaf daar naar Grunnn of Ljouwert. (in Ljouwert kun je nog snel wat Noordned bussen er op zetten voor ze allemaal weg zijn, in Grunn hebben ze Kutsenitsen, en in beide plaatsen natuurlijk wadlopers)quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
ze hadden linux based borden moeten nemen.. kan je hooguit Kernel PANIC er op krijgenquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
De verwarming loopt inderdaad ook op moterwarmtequote:Op woensdag 28 juni 2006 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.
Een wadloper moet je zeker weten een keer gevoeld hebben hoe dat rijdtquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Tsja, de meeste treinen rijden niet zo snel op de noordelijke diesellijntjes...quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htmquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ja, wat zijn alle stations die niet meer in gebruik zijn (maar wel een mooi gebouw hebben enzo)
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )
Of wordt deze toch nog gerepareerd?
Dudequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:03 schreef Steve-O het volgende:
Sprinters
Zat laatst in een citypendel een soort voorloper van de sprinter volgens mij
Ik ga straks voor het eerst sinds 1992 weer naar de MittelThurgauBahn, en daar schijnen ook allemaal van die flitsende hypermoderne dingen te rijdenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Toch zat ik er laatst inquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude
Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Oh ja, en mail me ff op dr.flash <apelul> gmail.com als je nog shore crew wil zijn voor Rondje NLquote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htm
Ik denk, dat nu ik weet dat het meevalt, de 3219 nog wel naar de werkplaats ging of gaat.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Aldoende leer ik zeg ik dan maar, ik let zelf als steeds meer op details, maar kan natuurlijk altijd beter. Zal er rekening mee houden volgende spotdag, want je hebt zeker een puntquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
maandag of dinsdag gaat ie in de herkansing op een beter tijdstipquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het alleen maar jammer dat het bordje van Soestduinen er zo verdomd belazerd op staat
[afbeelding]
Waarom eigenlijk?quote:De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
Ze zouden de punctualiteit negatief beïnvloeden, beweert NS. Mijn lezing is dat je die dingen wel moet onderhouden, anders gaan ze stuk. En onderhoud kost geld, dus hebben ze ze maar buiten dienst gesteld.quote:
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
NS is gewoon klote bezig alleen maar om die punctualiteit op peil te brengen. Natuurlijk is het van de staat uit ook debiel om alleen daarop te sturen, maar goed. Steeds vaker worden treinen opgeheven omdat ze anders als vertraagd in de boeken komen, of aansluitingen worden niet overgenomen. En dan dus dat gezeik met die doorloopkoppen. Eeuwig zonde dit!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
Tjah, staat is niet dom.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef FredvZ het volgende:
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.
Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoortquote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
Het probleem op enkel spoor waar meerdere treinen rijden zoals bijvoorbeeld zwolle - enschede is dat als er eenmaal 1 trein 5 min te laat is alle treinen op het traject 5 minuten te laat zijn omdat ze elke keer op elkaar moeten wachten. In Zwolle hebben trein die over enkel spoor rijden ook prioriteit met op tijd wegrijden. Deze worden dan evt voor andere treinen gelaten om dat effect te voorkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is
ICM moet lekker in Groningen en Leeuwarden blijvenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |