Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
Die dingen zie ik vaak in 't Gooiquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:37 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hij is wel blauw, maar niet met fatal error.
Maar erg stabiel zijn ze idd niet.
Prio 1 Onder/tegen trein FOKSEGATTEN 38,0 HURDEGARYP ( HURD ) Inzet TS1BURGU HVDOKKUMquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Gewoon een wadloper nemen! Die heeft dan wel geen comfort, maar ach, ook de laatste kans om er in te zitten! Ze gaan in augustus ofzo weg. En bovendien: terugweg met een koploper: de lekkerste trein!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Lekker in de koploper stappen e rechtsreeks naar Zwolle gaan, en vanaf daar naar Grunnn of Ljouwert. (in Ljouwert kun je nog snel wat Noordned bussen er op zetten voor ze allemaal weg zijn, in Grunn hebben ze Kutsenitsen, en in beide plaatsen natuurlijk wadlopers)quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
ze hadden linux based borden moeten nemen.. kan je hooguit Kernel PANIC er op krijgenquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:29 schreef knars het volgende:
Ik vind die digitale borden met de eerstvertrekkende treinen, die je nu op de meeste middelgrote stations hebt, ook zo grappig. Hoe vaak zie je daar geen mooie blauw windows scherm met een fatal error foutmelding op?
De verwarming loopt inderdaad ook op moterwarmtequote:Op woensdag 28 juni 2006 18:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik geloof dat die dingen nogal eens last hebben van warme motoren. Boven de zoveel graden gaan ze uit en willen ze vaak niet meer aan. Aangezien de 3219 twee motoren heeft, zou ie weleens op halve kracht gereden kunnen hebben. Ik weet niet hoe de verwarming precies werkt, maar als met de warmte van het koelwater werkt, zou 't aanzetten van de verwarming een manier kunnen zijn geweest om de motor koel te houden.
Een wadloper moet je zeker weten een keer gevoeld hebben hoe dat rijdtquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:47 schreef Baan1980 het volgende:
Heee peeps,
Heb zojuist het stomme idee gekregen om morgen te gaan treinen..... ik heb nog even mijn OV dus daar moet ik gebruik van maken
Ik woon in rotterdam en wil eigelijk naar boven. Iemand tips wat ik niet mag missen daarzo? Qua steden c.q. treien/bussen/boten dat we hierro in de randstad niet hebben
(moet wel wat comfor hebben, want anders kom ik gebroken terug en dat wil ik niet :p)
. Iemand tips wat ik niet mag overslaan
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
Ik geloof dat er zojuist een aanrijding heeft plaatsgevonden op het traject Leeuwarden-Groningen. Ben ik even blij dat ik voor die tijd al weer in Groningen was. De 3219 waar ik in zat, was waarschijnlijk wel deels defect. De trein kon wat lastiger op gang komen, een van de motoren bleef constant bij het versnellen op volle toeren draaien en bovendien hadden ze de kachel ook nog even aanstaan.
@ Wadloper: De 3229 zit vandaag op het traject Leeuwarden-Groningen. Deze trein is als het goed is om 16.20 vertrokken als stoptrein richting Leeuwarden. Door de aanrijding weet ik echter niet op welk schema de trein nu zit.
Tsja, de meeste treinen rijden niet zo snel op de noordelijke diesellijntjes...quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htmquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:01 schreef the_disheaver het volgende:
Ja, wat zijn alle stations die niet meer in gebruik zijn (maar wel een mooi gebouw hebben enzo)
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:08 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Schrijft 3219 van lijstje (die kan ik dus niet meer fotograveren )
Of wordt deze toch nog gerepareerd?
Dudequote:Op woensdag 28 juni 2006 23:03 schreef Steve-O het volgende:
Sprinters
Zat laatst in een citypendel een soort voorloper van de sprinter volgens mij
Ik ga straks voor het eerst sinds 1992 weer naar de MittelThurgauBahn, en daar schijnen ook allemaal van die flitsende hypermoderne dingen te rijdenquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Toch zat ik er laatst inquote:Op woensdag 28 juni 2006 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dude
Citypendels zijn 2baks sprinters, die alleen op de zoetermeerlijn reden. En op de Hofpleinlijn. En nu zijn ze vrijgekomen, en worden ze gebruikt voor wegleerritten voor machinisten, en voor noodgevallen als extra mat in de spits, soms.
Oh ja, en mail me ff op dr.flash <apelul> gmail.com als je nog shore crew wil zijn voor Rondje NLquote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.spoorzoeker.nu/stat/stat_02.htm
Ik denk, dat nu ik weet dat het meevalt, de 3219 nog wel naar de werkplaats ging of gaat.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat de 3219 nog gewoon diensten gaat draaien. De rijtijden werden keurig gehaald, alleen had ik sterk het idee dat de trein erg traag op gang kwam. Misschien kan deze trein met een kleine reparatie nog opgelapt worden. Ik reis dan ook het liefst niet met wadlopers maar met DM'90. Laat die GTW's maar snel komen. Ik denk dat er vanaf januari inzet van GTW's is op Leeuwarden-Groningen.
Aldoende leer ik zeg ik dan maar, ik let zelf als steeds meer op details, maar kan natuurlijk altijd beter. Zal er rekening mee houden volgende spotdag, want je hebt zeker een puntquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:54 schreef MREn het volgende:
Leuke series, alleen jammer dat je je locs (232, 1616 en 1618) steeds net hebt geknipt met een portaal er half doorheen.
Nu ben ik niet zo'n die-hard paaltjes- en takkenfetisjist maar iets eerder afdrukken (indien mogelijk natuurlijk), geeft -naar mijn mening- toch een wat mooiere foto.
maandag of dinsdag gaat ie in de herkansing op een beter tijdstipquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het alleen maar jammer dat het bordje van Soestduinen er zo verdomd belazerd op staat
[afbeelding]
Waarom eigenlijk?quote:De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
Ze zouden de punctualiteit negatief beïnvloeden, beweert NS. Mijn lezing is dat je die dingen wel moet onderhouden, anders gaan ze stuk. En onderhoud kost geld, dus hebben ze ze maar buiten dienst gesteld.quote:
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Een van de argumenten voor het gebruik van de doorloopkop was de veiligheid. Nu de doorloopkop niet meer in gebruik is, is de kans een stuk groter dat de conducteur bij incidenten je niet meer bereiken, maar dat alleen via de intercom kan doen. Verder kan het niet meer in gebruik hebben van de doorloopkop voor meer zwartrijderszorgen en de bijbehorende problemen die hier aan verbonden zijn.
NS is gewoon klote bezig alleen maar om die punctualiteit op peil te brengen. Natuurlijk is het van de staat uit ook debiel om alleen daarop te sturen, maar goed. Steeds vaker worden treinen opgeheven omdat ze anders als vertraagd in de boeken komen, of aansluitingen worden niet overgenomen. En dan dus dat gezeik met die doorloopkoppen. Eeuwig zonde dit!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zal alles bij elkaar wel drie dubbeltjes goedkoper zijn dan het onderhouden van die dingen
Tjah, staat is niet dom.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:46 schreef FredvZ het volgende:
Tja, dit krijg je met onzorgvuldige privatiseringen. Als dit zo doorgaat dan interesseert de NS zich totaal niet meer voor de reiziger, op de lange afstand hebben ze immers nog steeds het monopolie, dus reiziges zullen toch niet massaal weglopen. En de opdrachtgever kijkt toch alleen maar naar de punctualiteit. Dus waarom zou je dan nog klantvriendelijk zijn.
Zou een stuk beter als de NS beoordeeld zou worden op reizigersaantallen (hoe hoger hoe beter) en dat er een jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek moet komen waarop op alle fronten (punctualiteit, klantenservice, aantal zitplaatsen e.d.) een voldoende moet worden gescoord.
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoortquote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Anders moet groningen maar gereden worden met getrokken materieel .
Het probleem op enkel spoor waar meerdere treinen rijden zoals bijvoorbeeld zwolle - enschede is dat als er eenmaal 1 trein 5 min te laat is alle treinen op het traject 5 minuten te laat zijn omdat ze elke keer op elkaar moeten wachten. In Zwolle hebben trein die over enkel spoor rijden ook prioriteit met op tijd wegrijden. Deze worden dan evt voor andere treinen gelaten om dat effect te voorkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:26 schreef Brembo het volgende:
Dan denk ik, 2 minuten kost het kan zo'n treintje makkelijk in halen op een enkel spoor. Maar nee, we moeten punctueel zijn. Maar aan de andere kant heeft de Staat het spoorwegen net, belabberd gemaakt. De laatste jaren wordt er hard gewerkt, maar om te zeggen dat het top is
ICM moet lekker in Groningen en Leeuwarden blijvenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja zoiets had ik ook al ingedachten ICM weg uit Noord Nederland. Zet er ICRm met stuurstand en 1700 voor in de plaats. Laat de Intercity's verspringen. Laat ze zo rijden dat ze om het kwartier aan komen in Zwolle, om en om uit Groningen en dan uit Leeuwarden enzovoort. Zo krijg je een goede kwartier dienst op Zwolle - Amersfoort (-Utrecht) en heb je gewoon 1 lange trein zonder gedoe van doorloopkoppen enzovoort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |