Wat ook zou kunnen, is dat het gebruikt gaat worden als pluk-materieel. Als er ergens een compressor kapot is, pak je hem daar uit etc.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!
Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?quote:Op zondag 25 juni 2006 09:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!
Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
Nee, dat gaat niet werken, omdat onder de beide bakken verschillende hulpapparatuur zit (motorgenerator, compressor).quote:Op zondag 25 juni 2006 15:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dus je zou wel 2 bakken met panto kunnen koppelen? alleen je moet de panto er afhalen?
Ja, je kunt alles wel koppelen, maar echt nuttig wordt het niet. Dit is meer een zweefvliegtuig. Net als een stel elektrische treinstellen in de Tweede Wereldoorlog: deze waren in aanbouw, maar er was geen materiaal meer voor de motoren, zodat ze ze hebben afgebouwd zonder motoren en tussen twee wel gemotoriseerde soortgenoten hebben ingezet. Deze treinen hadden destijds echt de naam "zweefvliegtuigen".quote:2 bakken zonder panto koppelen lukt ook wel, alleen eh echt rijden doet t niet
Plan T heeft vier gemotoriseerde draaistellen zitten onder de middelste twee bakken. De kopbakken zijn qua casco geheel gelijk, en zouden met een kleine ingreep uitwisselbaar moeten zijn (tenmiste, dat was oorspronkelijk het plan). Het voordeel van de tractie in het midden is dat bij een aanrijding de duurdere aangedreven bakken niet snel in de kreukels komen te liggen.quote:Hoe zit dat bij een T eigenlijks? omdat daar op 1 van de middenbakken de panto zit? waar zit daar de moter? in zn 2 kopbakken?
Helemaal niet, dan komt het spul nog een beetje vooruit, en dat is juist de bedoeling van die treinen. Veel mensen, korte afstanden.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
Nog niet.quote:
Dit zegt mij niets?quote:
En daarnaast gebruikt de loc alleen vermogen in dat nodig is... Dat heb je bij natuurkunde wel gehad. Als de trein eenmaal rolt gebruikt hij echt geen 4500kW continue.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
Ze moeten die dingen voor supporterstreinen gaan gebruiken... Dr zit zo weinig meubelair dat ze moeilijk wat kunnen slopenquote:Op maandag 26 juni 2006 01:46 schreef MREn het volgende:
Overgens worden wel alle SGM-II's rijvaardig gehouden, mochten ze morgen weer nodig zijn, of in de herfst of wanneer dan ook.
De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.quote:
Ah ja, nu snap ik 'm!quote:Op maandag 26 juni 2006 13:17 schreef MREn het volgende:
[..]
De 1700's met de lage nummers hebben maar aan een kant AK's, dus staan altijd met dezelfde kant naar de DD-AR-stam toe. Als je ze losgekoppeld ziet, is die kant geheel zwart.
Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:06 schreef Wadloper het volgende:
Mooie foto's
Ikzelf ga binnenkort ook weer wat platen in Groningen, maar ik ga in de vakantie naar andere plaatsen
zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111quote:Op maandag 26 juni 2006 16:33 schreef 456 het volgende:
Vant weekend in Cochum geweest, duitsland. Had geen camera bij, maar stonden op de camping met prachtig uitzicht op spoorbaan. Prachtig in de verte de bocht te zien met de berg op de achtergrond.
Veel serie 110 gezien en 111
http://de.wikipedia.org/wiki/DB_Baureihe_111
Nee, heb de 3108 en de 3229 nog steeds niet :Squote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:10 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heb je die twee ontbrekende wadjes al gepicca'd of nog steeds niet
Waar gaat de reis heen van de zomer ?
Ik weet het, het is slechtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff
][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)
Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
Ik heb een paar weken geleden mijn laatste niet-internationale lijntje in Nederland gereden: Sauwerd - Roodeschool. Nu nog de grenstrajecten Arnhem - Emmerich, Venlo - Kaldenkirchen en Nieuweschans - Leer (en Neerpelt - Weert, maar daar rijden geen regulieren treinen). De laatste stond ook op het programma de dag dat ik naar Roodeschool ging, maar er reed geen trein. En sorry: een inderhaast ingezette taxi laat ik dan schieten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef the_disheaver het volgende:
Jij wadloopliefhebber heeft nog niet eens alle wadloop-trajecten getreint? pfff
][[url=http://my.opera.com/the_disheaver/homes/albums/90805/thumbs/ns-mijnlijenen.png_thumb.jpg]afbeelding][/url] (blauw: is gedaan)
Schiet niet echt op om meer trajecten te doen... ik doe alleen maar dezelfde...
hij werd hier automatisch verkleind, maar heb m aangepastquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:10 schreef the_disheaver het volgende:
Misschien een kleiner plaatje met link naar de grote handig?
Jij bent ook al een eind op weg!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[[url=http://members1.chello.nl/ewo.nielsen/nskaartZugChefp.jpg]afbeelding][/url]
Blauwe lijn = geweest
Blauw station = uitgestapt
Blauwe lijn / Rood station = langsgereden, niet uitgestapt
Rode lijn = nog niet geweest
Rood station = niet geweest, niet uitgestapt
Ja heb al 4,5 jaar mn OV kaart, en maak pas sinds 1 - 1,5 jaar bewust foto's als spotter. Daarvoor dus wel heel erg veel gereisd.quote:
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Urvin het volgende:
Vind zelf de route Zwolle - Roosendaal de mooiste route, die ik heb gedaan.
ijsselquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzichtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef MREn het volgende:
[..]
Alleen het stuk Zwolle-Arnhem dan toch, daarna is er niet veel meer aan.
De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:10 schreef Urvin het volgende:
[..]
Dat stukje na Nijmegen de grote brug (weet naam van rivier niet) dat uitzicht
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw isquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Brembo het volgende:
[..]
De brug bij ravenstein . Wat is dat een vage brug, als je dan in de trein staat met je koffie ben je echt de sjaak . Met dik 100 wordt er overheen geramd, als of het niets is .
Vind zelf tussen Utrecht en Arnhem ook wel mooi, begin van Arnhem eerst de bult op. Daarna gebundeld met A12, daarna paar koeitjes en dan komt Utrecht .
Ook vanuit Arnhem naar Zutphen, net voorbij Centraal boven in V-iRM mooi uitzicht over de stad en dan een beetje rustig tuffen. Bij Velp gaat ie pas voluit , en dan net na Rheden dat je de IJssel ziet . En dan pas bij Zutphen dat je weer een brug hebt en de stad ziet.
Waren ze daar niet al bezig met de verbouwingen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Komt omdat het bouwkundig ook al in niet al te beste staat is (lees: tegen het gevaarlijke aan), het gaat daarom binnenkort dicht, met een noodstation een eind naar het noorden en zo'n beetje nieuwbouw (met extra perron) op de plaats van het huidige station.quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:03 schreef Urvin het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het station van Arnhem een vreselijk lelijk gebouw is
Misschien dat een kameraad van me nog wat shots heeft, voor de grap.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
zonde zonde, zijn mooie E-Loks die BR 110/111
Hij was al op een paar stations tussen amersfoort en zwolle geloof ik.quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:17 schreef Dixidito het volgende:
Het is wel geen trein, maar heeft wel met treinen te maken. Gisteren gezien op station Amersfoort:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |