Zeker. En de wijzigingen lijken me prima!quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt. Is altijd makkelijk he.
Wat zijn vleugeltreinen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinseries en Materieelinzet dienstregeling 2007 is bekend
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf
................
Dat is het afgekoppelde deel van een gecombineerde intercity. Zo rijdt bijvoorbeeld de IC van Enschede naar Den Haag en Rotterdam tussen Enschede en Utrecht gekoppeld in de 1700 serie (treinnummer). Vanaf Utrecht gaat het Haagse deel door als 1700, terwijl het Rotterdamse deel er een 2 voor krijgt, en doorgaat als 21700. Zelfde geldt voor de 500 serie (Groningen - Den Haag), die vanaf Utrecht naar Rotterdam de 20500 is (geen 2500, dat is Den Haag - Venlo).quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Wat zijn vleugeltreinen?
vliegtuigen die landen op water heb ik gezien, auto`s die kunnne varen heb ik gezien, zelfs vliegtuigjes die je tot auto kon omtoveren heb ik gezien maar ik heb nooit treinen die kunnen vliegen
(zie blad 4 onderaan)
Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhemquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!
Dat was proefzitten voor de opvolger van Mat'64. 't Zat ietsjes minder beroerd dan SGMm. Maar ook maar een klein beetje minder beroerd!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhem
( *afklopt )
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schipholquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
* VIRM/ICK (ICK !) op de 3500 (Intercity Eindhoven - Schiphol)
Volgens mij blijft er op die ICM lijnen veel hetzelfde... Maar pin me er niet op vastquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik kan niet goed opmaken uit de documenten wat er gebeurt met de IC verbinding Rotterdam - Deventer. Blijft deze, net als nu, 2 maal in het uur te rijden (1 keer met overstap en 1 keer zonder), ook in de avonduren en in het weekend? En met dezelfde IC-stations maar dan met Gouda (Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede)?
Ja dat gebeurt nu ook al. Stond laatst op Hoofddorp wat te spotten, en toen reden er ook al veel ICM'etjes voorbij Hoofddorp om daar voorbij dan schoongemaakt te worden en te kerenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol![]()
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
Amsterdam C. - Haarlem - Leiden C. - Den Haag HS - Rotterdam C. - Dordrecht - Breda IC met DDAR/DDM
Die stoptreinsprinter komt erbij op dat lijntje, er gaat straks 2x per uur eentje naar Rhenen en 2x per uur een naar Veenendaal Centrum (wat ik op zich wel een hele verbetering vind).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Veenendaal C. - Utrecht C. Stoptrein met SGM II
CityPendels buiten de randstad
Ander SGM II is er niet volgens mij...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:53 schreef SNArky het volgende:
[..]
Die SGM II's, zijn dat de afdankertjes van de Zoetermeer Stadslijn?
De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol![]()
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je treinquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.
De capaciteit van het baanvak wordt daarmee nogal gereduceerd. En als je zo nodig in Hoofddorp moet zijn, pak je de stopper maar!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je trein
Ligt er aan, met welke mat64 ze gaan rijden, als ze met treinen van ongeveer 40 jaar oud gaan rijden dan zal er nieuw materieel wel als eerste komen. Maar de laatste mat64 zijn nog geen 30 jaar oud, dus vrees het nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal)
bummers
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
en ik zie geen IRM ?
Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:34 schreef JDude het volgende:
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.
Oh wacht, DDM is die meuk met een 1800-loc en zes bakken? Die zijn er nu niet, inderdaadquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:09 schreef FredvZ het volgende:
Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.
Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:ik dacht dat t 4 bakkig was? mDDM is wel weer 4 bakken?
Jah, stimmt jaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:16 schreef JDude het volgende:
[..]
Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.4 bakken met 1700'er.
6 bakken met 1800'er (en ander interieur, nl. rood).
4 bakken met motorwagen, feitelijk 3,5 passagiersbak.
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zettenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:17 schreef Carport het volgende:
[..]
Jah, stimmt ja![]()
En af en toe nog wat van die bakken in een trein met ICR, maar dat valt niet onder DDM/DDAR vind ik.
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.
Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....
Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).
Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails 'quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?
liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen geredenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:22 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails '![]()
Die dakpannen zouden verbrijzeld of weggesprongen moeten zijn. Maar jij zat ergens achterin en voelde het nog steeds?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.
Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....
Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).
Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
heb ik wel eens gehad ..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen geredenen wachten nu op de politie voor een onderzoek"
liever een vogel of dakpannen dan een menschquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:31 schreef petre86 het volgende:
[..]
heb ik wel eens gehad ..
"Dames en Heren, onze excuses voor het ongemak, maar we staan nu stil omdat de machinist denkt dat we iets of iemand geraakt hebben, we gaan op onderzoek uit"
5 minuten later:
"Dames en heren, ik heb niets kunnen vinden, we denken dat het een vogel was, we zullen over enkelijke ogenblikken de reis voortzetten"
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrumquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:35 schreef knars het volgende:
Ik volg deze topic normaal niet, dus wellicht achterhaald feitje. De Citypendels van de zoetermeer Stadslijn rijden sinds de sluiting van de stadslijn in de spits als extra treinen tussen Gouda -Zoetermeer Oost - Zoetermeer - Den Haag CS vv, zonder stops in Voorburg of Ypenburg.
Bij een springer hoor je alle botten onder de trein doorgaan, en zet de machinist al voor de klap een noodremming in (wellicht nog vooraf gegaan door een flinke stoot lucht uit de tyfoon (=toeter)).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, niet alleen de machinist dacht het, de hele trein (behalve de helft die niet oplette) voelde het. Bij mij was de vrees van een springer best wel groot...
edit: nu ik er over nadenk: ontterecht. Mocht het echt een springer zijn geweest, neem ik aan dat het wel eerder zou worden opgemerkt. Voor de 'heuvel'. Maar dat was dus niet het geval. De noodremming was anderhalve seconde ofzo na de bobbel...
Ze komen zelfs in Utrecht!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:13 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrum
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMmquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze komen zelfs in Utrecht!
[afbeelding]
Op de betreffende foto waren ze nog niet of niet meer gekoppeld.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMm
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/ ook nog wat foto's van de zsl ombouwquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef CasB het volgende:
Ik zal de komende tijd af en toe ff foto's maken hier, ze zijn met het spoor bezig (Zoetermeer Stadslijn)
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?quote:Op zondag 25 juni 2006 01:32 schreef FredvZ het volgende:
Daar hebben ze bij NS wel een oplossing voor: de twee bakken van de treinen die niet beschadigd worden aan elkaar gekoppeld en de 2 bakken die beschadigd zijn worden gestript en daarna afgevoerd.
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.quote:Op zondag 25 juni 2006 02:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?
Dat gaat inderdaad niet samen. Alleen de bak zonder moter kan met aanpassingen worden gebruikt.quote:en Plan T combineert toch niet echt lekker met een V dacht ik?
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!quote:Op zondag 25 juni 2006 02:52 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.
Maar bij de werkplaatsen van Nedtrain zijn ze zeer creatief met trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |