abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 juni 2006 @ 12:08:10 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39107177
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:34 schreef petre86 het volgende:

[..]

vast op de wiki
Dat klopt. Is altijd makkelijk he.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:38:19 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39112790
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat klopt. Is altijd makkelijk he.
Zeker. En de wijzigingen lijken me prima!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39121153
Treinseries en Materieelinzet dienstregeling 2007 is bekend
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf

enkele opvallende zaken:

* SGMm op de 5500 (Stoptrein Utrecht - Baarn)
* DD-AR op de 4800 ( Stoptrein Amsterdam C - Haarlem - Uitgeest)
* DDM-1 op de 4600/4500/2200
* DD-AR op de 5400. (Intercity Amsterdam C - Zandvoort aan Zee)
* Mat64 op de 3300 (geen SGMm) ( Stoptrein Hoorn K - Hoofddorp)
* SGMm op de 5800. (Sneltrein (!) Amsterdam - Amersfoort Vathorst.)
* ICR op de 2000 (Intercity Den Haag C - Utrecht - Arnhem (-Nijmegen)
* ICR/ICK op de 1900 (Intercity Den Haag C - Venlo)
* Mat64 op de 7000 (Stoptrein Apeldoorn - Deventer - Almelo)
* Mat64 op de 9100 (Stoptrein Zwolle - Groningen)
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal
* VIRM/ICK (ICK !) op de 3500 (Intercity Eindhoven - Schiphol)

Toch Mat 64 op Zwolle - Arnhem - Nijmegen... vind het een enorme achteruitgang kwalitatief gezien op dit traject...

[ Bericht 5% gewijzigd door Zug-Chef op 22-06-2006 19:25:51 ]
pi_39122413
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinseries en Materieelinzet dienstregeling 2007 is bekend
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf

................
Wat zijn vleugeltreinen?
vliegtuigen die landen op water heb ik gezien, auto`s die kunnne varen heb ik gezien, zelfs vliegtuigjes die je tot auto kon omtoveren heb ik gezien maar ik heb nooit treinen die kunnen vliegen
(zie blad 4 onderaan)
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:20:48 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39123566
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef Baan1980 het volgende:

[..]

Wat zijn vleugeltreinen?
vliegtuigen die landen op water heb ik gezien, auto`s die kunnne varen heb ik gezien, zelfs vliegtuigjes die je tot auto kon omtoveren heb ik gezien maar ik heb nooit treinen die kunnen vliegen
(zie blad 4 onderaan)
Dat is het afgekoppelde deel van een gecombineerde intercity. Zo rijdt bijvoorbeeld de IC van Enschede naar Den Haag en Rotterdam tussen Enschede en Utrecht gekoppeld in de 1700 serie (treinnummer). Vanaf Utrecht gaat het Haagse deel door als 1700, terwijl het Rotterdamse deel er een 2 voor krijgt, en doorgaat als 21700. Zelfde geldt voor de 500 serie (Groningen - Den Haag), die vanaf Utrecht naar Rotterdam de 20500 is (geen 2500, dat is Den Haag - Venlo).

Dit noemt men dus vleugeltreinen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39129160
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal)

bummers
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
en ik zie geen IRM ?
dag
pi_39129318
VIRM staat er vaak in?
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:23:07 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39129457
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39129885
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!
net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhem
( *afklopt )
dag
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:33:56 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39130060
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:31 schreef petre86 het volgende:

[..]

net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhem
( *afklopt )
Dat was proefzitten voor de opvolger van Mat'64. 't Zat ietsjes minder beroerd dan SGMm. Maar ook maar een klein beetje minder beroerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39130403
Ik kan niet goed opmaken uit de documenten wat er gebeurt met de IC verbinding Rotterdam - Deventer. Blijft deze, net als nu, 2 maal in het uur te rijden (1 keer met overstap en 1 keer zonder), ook in de avonduren en in het weekend? En met dezelfde IC-stations maar dan met Gouda (Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede)?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:06:20 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39134364
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
* VIRM/ICK (ICK !) op de 3500 (Intercity Eindhoven - Schiphol)
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.

ook opvallend:
Veenendaal C. - Utrecht C. Stoptrein met SGM II
CityPendels buiten de randstad

Amsterdam C. - Haarlem - Leiden C. - Den Haag HS - Rotterdam C. - Dordrecht - Breda IC met DDAR/DDM
Eindelijk DDM in Rotterdam

Wel minder dat ze nu DDAR/DDM en Mat '64 voor IC's gaan gebruiken
So we just called him Fred
pi_39138240
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik kan niet goed opmaken uit de documenten wat er gebeurt met de IC verbinding Rotterdam - Deventer. Blijft deze, net als nu, 2 maal in het uur te rijden (1 keer met overstap en 1 keer zonder), ook in de avonduren en in het weekend? En met dezelfde IC-stations maar dan met Gouda (Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede)?
Volgens mij blijft er op die ICM lijnen veel hetzelfde... Maar pin me er niet op vast
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
Ja dat gebeurt nu ook al. Stond laatst op Hoofddorp wat te spotten, en toen reden er ook al veel ICM'etjes voorbij Hoofddorp om daar voorbij dan schoongemaakt te worden en te keren


Kijk is dit niet ook een goed idee voor de NS:





[ Bericht 21% gewijzigd door Zug-Chef op 23-06-2006 07:35:57 ]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 08:34:26 #64
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_39138726
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

Amsterdam C. - Haarlem - Leiden C. - Den Haag HS - Rotterdam C. - Dordrecht - Breda IC met DDAR/DDM
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_39138965
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Veenendaal C. - Utrecht C. Stoptrein met SGM II
CityPendels buiten de randstad
Die stoptreinsprinter komt erbij op dat lijntje, er gaat straks 2x per uur eentje naar Rhenen en 2x per uur een naar Veenendaal Centrum (wat ik op zich wel een hele verbetering vind).
Die SGM II's, zijn dat de afdankertjes van de Zoetermeer Stadslijn?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:01:17 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39139090
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 08:53 schreef SNArky het volgende:

[..]

Die SGM II's, zijn dat de afdankertjes van de Zoetermeer Stadslijn?
Ander SGM II is er niet volgens mij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39139240
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ander SGM II is er niet volgens mij...
Dat dacht ik al, dan gaan ze van de ene hooliganlijn naar de andere .
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juni 2006 @ 09:47:18 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39139962
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_39143249
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.
Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je trein
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:50:26 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39145778
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je trein
De capaciteit van het baanvak wordt daarmee nogal gereduceerd. En als je zo nodig in Hoofddorp moet zijn, pak je de stopper maar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39147134
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal)

bummers
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
en ik zie geen IRM ?
Ligt er aan, met welke mat64 ze gaan rijden, als ze met treinen van ongeveer 40 jaar oud gaan rijden dan zal er nieuw materieel wel als eerste komen. Maar de laatste mat64 zijn nog geen 30 jaar oud, dus vrees het niet .
En daarbij, wat voor onmogelijk combinaties wil de NS mee gaan rijden dan Wordt het 4*Plan V, als je nu al ziet de 3600 tussen Nijmegen - Zutphen vol zit, en dat is een V-IRM VI.
En daarbij als ik voor een Intercity verbinding kies, dan mag ik toch ook wel fatsoenlijk materieel hebben .
  vrijdag 23 juni 2006 @ 17:09:18 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39154384
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 08:34 schreef JDude het volgende:
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.
Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.
So we just called him Fred
  vrijdag 23 juni 2006 @ 18:41:28 #73
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_39156615
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:09 schreef FredvZ het volgende:

Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.
Oh wacht, DDM is die meuk met een 1800-loc en zes bakken? Die zijn er nu niet, inderdaad .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_39158710
ik dacht dat t 4 bakkig was? mDDM is wel weer 4 bakken?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:16:43 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_39160894
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik dacht dat t 4 bakkig was? mDDM is wel weer 4 bakken?
Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.
4 bakken met 1700'er.
6 bakken met 1800'er (en ander interieur, nl. rood).
4 bakken met motorwagen, feitelijk 3,5 passagiersbak.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_39160929
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:16 schreef JDude het volgende:

[..]

Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.
4 bakken met 1700'er.
6 bakken met 1800'er (en ander interieur, nl. rood).
4 bakken met motorwagen, feitelijk 3,5 passagiersbak.
Jah, stimmt ja
En af en toe nog wat van die bakken in een trein met ICR, maar dat valt niet onder DDM/DDAR vind ik.
pi_39162217
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:17 schreef Carport het volgende:

[..]

Jah, stimmt ja
En af en toe nog wat van die bakken in een trein met ICR, maar dat valt niet onder DDM/DDAR vind ik.
vind t toch best zonde om die 4500kW zuipende locs voor zo`n bagger trein te zetten
pi_39164679
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.

Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....

Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).

Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
pi_39165258
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.

Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....

Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).

Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?
pi_39165640
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja wel fijn dat ze t dan vertellen dat t dak pannen waren?
Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails '

pi_39165698
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:22 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, en dan ook nog: Dit is de machinist, er is niets aan de hand. Er lagen dakpannen op de rails '

liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"
pi_39165866
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:59 schreef the_disheaver het volgende:
Bah. Bij den dolder (net ervoor). Opeens een voelbare heuveltje op het spoor. anderhalve seconder erna: noodremming... Een oproep met 'noodremming ingezet, controle blabla en de machinist had iets gezien'.

Door die 'heuvel' vreesde ik het ergste... Na een kwartiertje bleek het 'dakpannen' op de rails te zijn....

Echter: het was midden in het bos, plus tijdens de spits tussen utrecht en amersfoort. Dus niet echt makkelijk om dakpannen op de rails te gooien. Bovendien voelde dat heuveltje totaal niet als dakpannen (na 140 meter trein zou er toch echt niets meer voelbaar moeten zijn neem ik aan...).

Ach, gelukkig geen gek. Maar ben wel benieuwd wat het wel was...
Die dakpannen zouden verbrijzeld of weggesprongen moeten zijn. Maar jij zat ergens achterin en voelde het nog steeds?
pi_39165965
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

liever dan "dit is u machinist, we zijn helaas over iemand heen gereden en wachten nu op de politie voor een onderzoek"
heb ik wel eens gehad ..
"Dames en Heren, onze excuses voor het ongemak, maar we staan nu stil omdat de machinist denkt dat we iets of iemand geraakt hebben, we gaan op onderzoek uit"

5 minuten later:
"Dames en heren, ik heb niets kunnen vinden, we denken dat het een vogel was, we zullen over enkelijke ogenblikken de reis voortzetten"
dag
pi_39166049
Naja, niet alleen de machinist dacht het, de hele trein (behalve de helft die niet oplette) voelde het. Bij mij was de vrees van een springer best wel groot...

edit: nu ik er over nadenk: ontterecht. Mocht het echt een springer zijn geweest, neem ik aan dat het wel eerder zou worden opgemerkt. Voor de 'heuvel'. Maar dat was dus niet het geval. De noodremming was anderhalve seconde ofzo na de bobbel...
pi_39166755
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:31 schreef petre86 het volgende:

[..]

heb ik wel eens gehad ..
"Dames en Heren, onze excuses voor het ongemak, maar we staan nu stil omdat de machinist denkt dat we iets of iemand geraakt hebben, we gaan op onderzoek uit"

5 minuten later:
"Dames en heren, ik heb niets kunnen vinden, we denken dat het een vogel was, we zullen over enkelijke ogenblikken de reis voortzetten"
liever een vogel of dakpannen dan een mensch toch?
  zaterdag 24 juni 2006 @ 10:35:06 #86
136283 knars
Teethgrinder
pi_39172086
Ik volg deze topic normaal niet, dus wellicht achterhaald feitje. De Citypendels van de zoetermeer Stadslijn rijden sinds de sluiting van de stadslijn in de spits als extra treinen tussen Gouda -Zoetermeer Oost - Zoetermeer - Den Haag CS vv, zonder stops in Voorburg of Ypenburg.
pi_39172605
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 10:35 schreef knars het volgende:
Ik volg deze topic normaal niet, dus wellicht achterhaald feitje. De Citypendels van de zoetermeer Stadslijn rijden sinds de sluiting van de stadslijn in de spits als extra treinen tussen Gouda -Zoetermeer Oost - Zoetermeer - Den Haag CS vv, zonder stops in Voorburg of Ypenburg.
En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrum
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:08:35 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39173709
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:34 schreef the_disheaver het volgende:
Naja, niet alleen de machinist dacht het, de hele trein (behalve de helft die niet oplette) voelde het. Bij mij was de vrees van een springer best wel groot...

edit: nu ik er over nadenk: ontterecht. Mocht het echt een springer zijn geweest, neem ik aan dat het wel eerder zou worden opgemerkt. Voor de 'heuvel'. Maar dat was dus niet het geval. De noodremming was anderhalve seconde ofzo na de bobbel...
Bij een springer hoor je alle botten onder de trein doorgaan, en zet de machinist al voor de klap een noodremming in (wellicht nog vooraf gegaan door een flinke stoot lucht uit de tyfoon (=toeter)).

Inderdaad, één keer meegemaakt, niet voor herhaling vatbaar...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:15:55 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39173882
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:13 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

En af en toe extra tussen Gouda en Rotterdam, en Rotterdam en Vlaardingen Centrum
Ze komen zelfs in Utrecht!



[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 24-06-2006 12:24:30 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39175030
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze komen zelfs in Utrecht!

[afbeelding]
Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMm
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:31:27 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39175641
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 13:06 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Dan was het de stoptrein naar Utrecht die ik zag, idd i.c.m. SGMm
Op de betreffende foto waren ze nog niet of niet meer gekoppeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39176701
Oh ik zag ze dan ook vrijdag
pi_39177264
Ik zal de komende tijd af en toe ff foto's maken hier, ze zijn met het spoor bezig (Zoetermeer Stadslijn)
pi_39177664
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 14:34 schreef CasB het volgende:
Ik zal de komende tijd af en toe ff foto's maken hier, ze zijn met het spoor bezig (Zoetermeer Stadslijn)
http://picserver.bikkelsinc.nl/not-known/zsl/ ook nog wat foto's van de zsl ombouw

copyright bij not-known
  zaterdag 24 juni 2006 @ 18:28:58 #95
86072 thatsme
and That's you!
pi_39183700

I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  zondag 25 juni 2006 @ 00:39:22 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39195830
Hier een paar foto's van de treinbotsing in Maastricht van vanmiddag, meer op http://www.brandweer-maastricht.com.

Hier de flinke deuk in de neus van een van de treinstellen:


Deze bak zal denk ik niet terugkeren in de dienst: geknikt en volgens mij niet tegen redelijke kosten te repareren:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 juni 2006 @ 01:32:49 #97
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39197036
Daar hebben ze bij NS wel een oplossing voor: de twee bakken van de treinen die niet beschadigd worden aan elkaar gekoppeld en de 2 bakken die beschadigd zijn worden gestript en daarna afgevoerd.
So we just called him Fred
pi_39198070
quote:
Op zondag 25 juni 2006 01:32 schreef FredvZ het volgende:
Daar hebben ze bij NS wel een oplossing voor: de twee bakken van de treinen die niet beschadigd worden aan elkaar gekoppeld en de 2 bakken die beschadigd zijn worden gestript en daarna afgevoerd.
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?

en Plan T combineert toch niet echt lekker met een V dacht ik?
  zondag 25 juni 2006 @ 02:52:38 #99
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39198378
quote:
Op zondag 25 juni 2006 02:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
moet je wel een moterbak en een niet moterbak hebben?
Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.
Maar bij de werkplaatsen van Nedtrain zijn ze zeer creatief met trein.
quote:
en Plan T combineert toch niet echt lekker met een V dacht ik?
Dat gaat inderdaad niet samen. Alleen de bak zonder moter kan met aanpassingen worden gebruikt.
So we just called him Fred
  zondag 25 juni 2006 @ 09:26:48 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39199633
quote:
Op zondag 25 juni 2006 02:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Das wel het makkelijkste. In theorie kunnen gelijke bakken ook, maar dan krijg je wel een apart geval met foutieve klassen en een trein zonder moter en pantograven is niet echt handig.
Maar bij de werkplaatsen van Nedtrain zijn ze zeer creatief met trein.
Gelijke bakken kunnen niet echt hoor, op maar één bak zitten stroomafnemers, en de compressor en zo zit ook maar onder één van de twee. Overigens: bij Plan V zijn beide bakken motorbakken!

Maar met een beetje mazzel is van deze twee stellen nog één te maken. Ik weet niet hoe het zit met de verschillende deelseries en koppelbaarheid (al kan ik me herinneren dat een tijdje twee Plan V's uit de series 400 en 900 gecombineerd zijn).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')