abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 juni 2006 @ 12:08:10 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39107177
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:34 schreef petre86 het volgende:

[..]

vast op de wiki
Dat klopt. Is altijd makkelijk he.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:38:19 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39112790
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat klopt. Is altijd makkelijk he.
Zeker. En de wijzigingen lijken me prima!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39121153
Treinseries en Materieelinzet dienstregeling 2007 is bekend
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf

enkele opvallende zaken:

* SGMm op de 5500 (Stoptrein Utrecht - Baarn)
* DD-AR op de 4800 ( Stoptrein Amsterdam C - Haarlem - Uitgeest)
* DDM-1 op de 4600/4500/2200
* DD-AR op de 5400. (Intercity Amsterdam C - Zandvoort aan Zee)
* Mat64 op de 3300 (geen SGMm) ( Stoptrein Hoorn K - Hoofddorp)
* SGMm op de 5800. (Sneltrein (!) Amsterdam - Amersfoort Vathorst.)
* ICR op de 2000 (Intercity Den Haag C - Utrecht - Arnhem (-Nijmegen)
* ICR/ICK op de 1900 (Intercity Den Haag C - Venlo)
* Mat64 op de 7000 (Stoptrein Apeldoorn - Deventer - Almelo)
* Mat64 op de 9100 (Stoptrein Zwolle - Groningen)
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal
* VIRM/ICK (ICK !) op de 3500 (Intercity Eindhoven - Schiphol)

Toch Mat 64 op Zwolle - Arnhem - Nijmegen... vind het een enorme achteruitgang kwalitatief gezien op dit traject...

[ Bericht 5% gewijzigd door Zug-Chef op 22-06-2006 19:25:51 ]
pi_39122413
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinseries en Materieelinzet dienstregeling 2007 is bekend
http://www.rover.nl/nieuws/berichten/ber060622bijl5.pdf

................
Wat zijn vleugeltreinen?
vliegtuigen die landen op water heb ik gezien, auto`s die kunnne varen heb ik gezien, zelfs vliegtuigjes die je tot auto kon omtoveren heb ik gezien maar ik heb nooit treinen die kunnen vliegen
(zie blad 4 onderaan)
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:20:48 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39123566
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef Baan1980 het volgende:

[..]

Wat zijn vleugeltreinen?
vliegtuigen die landen op water heb ik gezien, auto`s die kunnne varen heb ik gezien, zelfs vliegtuigjes die je tot auto kon omtoveren heb ik gezien maar ik heb nooit treinen die kunnen vliegen
(zie blad 4 onderaan)
Dat is het afgekoppelde deel van een gecombineerde intercity. Zo rijdt bijvoorbeeld de IC van Enschede naar Den Haag en Rotterdam tussen Enschede en Utrecht gekoppeld in de 1700 serie (treinnummer). Vanaf Utrecht gaat het Haagse deel door als 1700, terwijl het Rotterdamse deel er een 2 voor krijgt, en doorgaat als 21700. Zelfde geldt voor de 500 serie (Groningen - Den Haag), die vanaf Utrecht naar Rotterdam de 20500 is (geen 2500, dat is Den Haag - Venlo).

Dit noemt men dus vleugeltreinen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39129160
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal)

bummers
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
en ik zie geen IRM ?
dag
pi_39129318
VIRM staat er vaak in?
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:23:07 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39129457
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39129885
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heb je proefgezeten in de hal van Utrecht Centraal een tijdje geleden? Ik hoop dat Mat'64 nog een tijd blijft rijden!
net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhem
( *afklopt )
dag
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:33:56 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39130060
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:31 schreef petre86 het volgende:

[..]

net alsof ze SGM inzetten op Zwolle - arnhem
( *afklopt )
Dat was proefzitten voor de opvolger van Mat'64. 't Zat ietsjes minder beroerd dan SGMm. Maar ook maar een klein beetje minder beroerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39130403
Ik kan niet goed opmaken uit de documenten wat er gebeurt met de IC verbinding Rotterdam - Deventer. Blijft deze, net als nu, 2 maal in het uur te rijden (1 keer met overstap en 1 keer zonder), ook in de avonduren en in het weekend? En met dezelfde IC-stations maar dan met Gouda (Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede)?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:06:20 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39134364
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 19:19 schreef Zug-Chef het volgende:
* VIRM/ICK (ICK !) op de 3500 (Intercity Eindhoven - Schiphol)
Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.

ook opvallend:
Veenendaal C. - Utrecht C. Stoptrein met SGM II
CityPendels buiten de randstad

Amsterdam C. - Haarlem - Leiden C. - Den Haag HS - Rotterdam C. - Dordrecht - Breda IC met DDAR/DDM
Eindelijk DDM in Rotterdam

Wel minder dat ze nu DDAR/DDM en Mat '64 voor IC's gaan gebruiken
So we just called him Fred
pi_39138240
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik kan niet goed opmaken uit de documenten wat er gebeurt met de IC verbinding Rotterdam - Deventer. Blijft deze, net als nu, 2 maal in het uur te rijden (1 keer met overstap en 1 keer zonder), ook in de avonduren en in het weekend? En met dezelfde IC-stations maar dan met Gouda (Rotterdam Alexander, Gouda, Utrecht Centraal, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo, Enschede)?
Volgens mij blijft er op die ICM lijnen veel hetzelfde... Maar pin me er niet op vast
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
Ja dat gebeurt nu ook al. Stond laatst op Hoofddorp wat te spotten, en toen reden er ook al veel ICM'etjes voorbij Hoofddorp om daar voorbij dan schoongemaakt te worden en te keren


Kijk is dit niet ook een goed idee voor de NS:





[ Bericht 21% gewijzigd door Zug-Chef op 23-06-2006 07:35:57 ]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 08:34:26 #64
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_39138726
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

Amsterdam C. - Haarlem - Leiden C. - Den Haag HS - Rotterdam C. - Dordrecht - Breda IC met DDAR/DDM
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_39138965
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Veenendaal C. - Utrecht C. Stoptrein met SGM II
CityPendels buiten de randstad
Die stoptreinsprinter komt erbij op dat lijntje, er gaat straks 2x per uur eentje naar Rhenen en 2x per uur een naar Veenendaal Centrum (wat ik op zich wel een hele verbetering vind).
Die SGM II's, zijn dat de afdankertjes van de Zoetermeer Stadslijn?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:01:17 #66
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39139090
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 08:53 schreef SNArky het volgende:

[..]

Die SGM II's, zijn dat de afdankertjes van de Zoetermeer Stadslijn?
Ander SGM II is er niet volgens mij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39139240
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ander SGM II is er niet volgens mij...
Dat dacht ik al, dan gaan ze van de ene hooliganlijn naar de andere .
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 juni 2006 @ 09:47:18 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_39139962
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is niet eens mogelijk om fatsoenlijk om te lopen op Schiphol
Laten ze de trein zeker doorrijden tot Hoofddorp om daar om te lopen.
De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_39143249
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen met als eindbestemming Schiphol rijden door naar Hoofddorp Opstel. Daar kunnen ze gereinigd worden en wachten ze op de volgende inzet vanaf schiphol naar plaatsen elders in het land. Deze treinen stoppen echter niet op station hoofddorp zelf, maar gaan als lege rit naar hoofddorp opstel.
Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je trein
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:50:26 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39145778
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon ook nog tot Hoofddorp baggeren? zit er toch nog volk in je trein
De capaciteit van het baanvak wordt daarmee nogal gereduceerd. En als je zo nodig in Hoofddorp moet zijn, pak je de stopper maar!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39147134
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:17 schreef petre86 het volgende:
* Mat64 op de 3700 (Intercity Zwolle - Arnhem - Nijmegen)
* ICR op de 3600 (Intercity Arnhem - Tilburg - Roosendaal)

bummers
betekend dat wel dat die lijnen het snelste nieuwe treinen krijgen?
en ik zie geen IRM ?
Ligt er aan, met welke mat64 ze gaan rijden, als ze met treinen van ongeveer 40 jaar oud gaan rijden dan zal er nieuw materieel wel als eerste komen. Maar de laatste mat64 zijn nog geen 30 jaar oud, dus vrees het niet .
En daarbij, wat voor onmogelijk combinaties wil de NS mee gaan rijden dan Wordt het 4*Plan V, als je nu al ziet de 3600 tussen Nijmegen - Zutphen vol zit, en dat is een V-IRM VI.
En daarbij als ik voor een Intercity verbinding kies, dan mag ik toch ook wel fatsoenlijk materieel hebben .
  vrijdag 23 juni 2006 @ 17:09:18 #72
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_39154384
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 08:34 schreef JDude het volgende:
Is nu ook al zo, alleen heet het nu nog een sneltrein.
Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.
So we just called him Fred
  vrijdag 23 juni 2006 @ 18:41:28 #73
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_39156615
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:09 schreef FredvZ het volgende:

Er rijdt nu geen DDM op, alleen DDAR en af toe eens een VIRM.
Oh wacht, DDM is die meuk met een 1800-loc en zes bakken? Die zijn er nu niet, inderdaad .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_39158710
ik dacht dat t 4 bakkig was? mDDM is wel weer 4 bakken?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:16:43 #75
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_39160894
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
ik dacht dat t 4 bakkig was? mDDM is wel weer 4 bakken?
Er zijn, meen ik, drie verschijningsvormen.
4 bakken met 1700'er.
6 bakken met 1800'er (en ander interieur, nl. rood).
4 bakken met motorwagen, feitelijk 3,5 passagiersbak.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')