abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38846141
Op vrijdag 9 juni 2006 21:52 schreef Iksje het volgende:
vorig deeltje: Fok!dieetclub deel 101

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #34
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
(Di)eetclubmeeting deel XV: Chocolade en Spareribs!
Meetings staan gepland op 1 juli (bonbon workshop) en een meeting in Utrecht op een nog onbekende dag waar we iets leuks gaan doen en daarna bij Broadway gaan eten. Iedereen is bij beide meetings van harte welkom (voor meer informatie over aanmelden en afmelden kun je het beste in het topic kijken ). Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
[afbeelding]Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

[ Bericht 0% gewijzigd door teigan op 14-06-2006 14:02:16 ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:32:04 #2
147928 Goed_Gek
Deutschland Weltmeister 2006
pi_38846186
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:53 schreef Levitation het volgende:

[..]

Sorry, ik kan het toch echt niet laten om hier op te reageren, ik schoot namelijk nogal in de lach toen ik dit las.

Als afvallen zó makkelijk was, waren we hier met z'n allen allang op gewicht. Feit is gewoon dat het niet voor iedereen zo eenvoudig is. Ik fiets al 14 maanden lang iedere dag naar mijn werk (40 minuten per dag/ 22km per uur), wandel iedere dag minstens een half uur, heb 1 keer in de week buikdansles en ik zwem regelmatig. Ben een jaar geleden 10kg afgevallen en nu stijgt mijn gewicht de laatste tijd weer... c'est la vie.

Hardlopen mag ik niet, behalve dat ik nog ruim 20kg te zwaar ben, heb ik een slijmbeursontsteking op mijn rechter heup, mogelijk veroorzaakt door slechte gewrichten of overgevoelig bindweefsel. (diagnose is nog niet gesteld) Hardlopen is voor mij een garantie om (zwaar) geblesseerd te raken.

En dit geldt niet alleen voor mij, veel van de mensen in dit topic hebben iets dat hen beperkt in hun sportmogelijkheden. Alleen een groot overgewicht is al genoeg reden om niet te kunnen hardlopen, tenzij je echt wilt zien dat de medische kosten torenhoog worden wegens verpestte gewrichten. En toch doen we allemaal ontzettend ons best om, naar vermogen, te sporten. Stellen dat we "gewoon" moeten gaan hardlopen is bijzonder kortzichtig en potentieël schadelijk voor een (flink) aantal mensen in dit topic. Als je je wilt bemoeien met het leven van anderen en zeker als je anderen wilt adviseren, mag je je eerst wel eens verdiepen in die ander. Maar als je serieus met ons wilt discussieren en iets nuttigs aan dit topic toe te voegen hebt, ben je natuurlijk welkom.
mag ik vragen wat jullie per dag dan eten en drinken.
en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).

wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.
als je zou gaan trimmen dan zou je al meer verbranden.

hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.

ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.

en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Schade Holland alles ist vorbei!
Voetbal is voor domme lompe boeren?
-je webicon is verwijderd omdat ie een malware melding gaf in chrome-
pi_38846236
Zo ik kom ook weer even langs lopen hier

Druk druk druk, vanaf donderdag ben ik verlopig een aantal weken van de boeken af.
Ik ben niet aangekomen

En eind deze maand ga ik eens Herba Life proberen.
Ik begin wel een stuk minder op te letten. Bij de ega ben ik gestopt, ik heb nu vakantie en heb dus niet meer de mogelijkheid om 1x per week daarheen te gaan, normaal deed ik dit uit school.
En die vrouw van Herba Life woont in ons dorp, ideaal en dichtbij.
Ik ben benieuwd. Er moeten nog steeds een aantal tot heel veel kilo's eraf.
Ik weeg nu ongeveer 85 of wat er ook in het lijstje staat en ik wil er graag nog minimaal 15 af hebben, en als het kan en er goed uitziet 20 tot 25 kilo.
Maar ik ga nu eerst voor die 15 kilo eraf met herba life.

Verder gaat alles goed hier.
pi_38846331
Ik eet op een dag:
6 boterhammen, 4/5 hartig, 1/2 zoet
2 stuks fruit
probeer 2/3 keer zuivel te nemen
en dan avondeten, meestal aardappels, vlees, groente, en verder niets, het fruit is als tussendoor..

En dan nog 2 liter water erbij, of soms thee.
Hierop ben ik een kilo of 8 afgevallen, en nu ik weer meer skate val ik er rustigaan verder mee af...

o ja, en als ik in een week veel skate, dan eet ik er nog een boterham extra bij, juist om de zin in snoep te voorkomen..

tijden waarin ik stilsta(dus niet afval en niet aankom) dan eet ik eens een patatje, en let wat minder goed op welke soorten vlees en dergelijke ik pak
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:41:14 #5
147928 Goed_Gek
pi_38846491
hoe denken mensen trouwens met troep als herbalife goed af te vallen?
je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.

waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:42:47 #6
79550 Ymke
your ghost
pi_38846545
quote]Op woensdag 14 juni 2006 12:57 schreef Anansi het volgende:
Ymke, wat voor mij heel goed werkt als snack voor tijdens nachtdiensten is zelf tonijnsalade maken met een blikje tonijn op water en een klein beetje fritelijn en yogurt, en wat kruiden... en dan komkommer gebruiken ipv toastjes. Kun je relatief gezond de hele nacht door van eten. Ik doe met salade van 1 blikje tonijn, en 1 komkommer de hele nacht (+ nog 1x brood soep of salade eten)

Ook een lekkere tussendoor snack zijn zonnatura knappeltjes. Dat zijn kleine zakjes gedroogde appelschijfjes. Maar 22kcal per zakje. Zijn wel kleine zakjes
[/quote]

*noteer* soep en tonijn . Dit moet gaan lukken

Bedankt voor je tip.
Ben net uit het zwembad , de tweede keer deze week en dat was best zwaar . Maar heb het een uur volgehouden .
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_38846815
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).

wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.

hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.

dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.

en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Wel grappig dat jij concludeert dat ik "mijn lichaam verniel met mijn ongezonde leefpatroon". Ik ben actiever dan de meeste mensen die ik ken. De problemen met mijn lijf heb ik al sinds mijn kindertijd en zijn eerder een oorzaak van mijn huidige gewicht dan een gevolg ervan.
Ben al bij verschillende fysiotherapeuten geweest en die ontkennen allemaal dat deze klachten veroorzaakt worden door mijn gewicht, daar ben ik gewoon niet zwaar genoeg voor.

Als je wilt weten wat we zoal eten... tja ik zou je haast laten graven in de 101 topics hiervoor. Maar da's gemeen.
Wat ik eet:
  • Ontbijt: 3 boterhammen met hageltjes (beleg er 1 en leg er 1 droge bovenop)
  • Lunch: 3 boterhammen, momenteel heb ik iets met cocosbrood... dus meestal zit dat er op. Wederom 1 plak voor 2 boterhammen.
  • Diner: minimaal 200 gram groenten, vaak nog sla erbij, meestal met pasta of aardappelen, klein stukje vlees (of liever: vis!)
  • Tussendoor (over de hele dag): 3 sinaasappels, pakje sultana oid, koekje 's avonds na het eten (ja, da's misschien niet zo slim, I know!)
  • Drinken: water, veel water (1,5-2 liter per dag), groene thee, soms koffie (niet dagelijks), soms vruchtensap, 's avonds cola light.

Ik drink geen alcohol, rook niet, gebruik geen drugs, beweeg ongeveer 1,5 uur per dag, eet voldoende groente en fruit... en jij beweert dat ik mijn lichaam verniel? Hmmm... misschien snap ik het dan niet echt?

Mijn handicap is dat mijn lichaam nogal eens protesteert en ik niet altijd kan wat ik zou willen, ik heb naast de motoorische problemen ook maag-darmklachten en da's ronduit irritant. Daarnaast ben ik een "emotionele-eter", bij stress, problemen, verveling en verdriet heb ik de neiging te veel te gaan eten. En da's niet handig, vooral omdat ik me dan nog ellendiger voel, wat vervolgens weer aanleiding is om te eten. Ik ken mijn lichaam goed, ik weet wat ik ermee doe. En ja, helaas, ik ben te dik... maar ik doe wel degelijk mijn best om gezond te leven en eventueel de kilo's die er teveel aanzitten zo kwijt te raken.

Nog vragen?
  • Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_38846887
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:
    je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.

waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
    Ik weet het, nergeer modus. Werkt alleen even niet.
    Ik heb mijn levenstijl aangepast.
    Ik kom ook niet meer aan.
    Maar dit zul jij niet weten want je komt één keer om de hoek kijken en trekt meteen je conclusie over ons hier.
    Doe dat niet.
    Laat ons lekker, en verdwijn hier weer net zo snel als je ook binnen gekomen bent.

*Negeren die mensen* dan verdwijnen ze vanzelf weer!
    pi_38846929
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:

Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_38846980
    quote:

[..]

één keer moet kunnen toch.
    Wilde jij ons zeggen dat jij nooit chips eet.
    En nee dikke mensen ( zo zij jij ons) eten niet alleen maar slecht.
    En dunne mensen eten zeker nooit chips of iets dergelijks.
    Ach laat ook maar, je snapt er toch niets van.
    Jij scheert iedereen over één kam. Succes met het verlaten van dit topic
    pi_38847032
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.
    Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.
    pi_38847164
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:54 schreef ymme het volgende:

[..]

Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.
    Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!
    Wel lekker motiverend als je zo snel afvalt!
    Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
    ***Levi was here***
    pi_38847167
    oeps, foutje
    pi_38847237
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:57 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!
    Wel lekker motiverend als je zo snel afvalt!
    Dat is ook precies mijn bedoeling.
    Ik ben al wel bijna 15kilo kwijt. Maar ik wil gewoon weer resultaat zien. Dat motiverende om verder te gaan is even weg.
    Al ben ik nu al heel tervreden als ik in de spiegel kijk hoor. Maar oh wat zal ik dan met een bick smile in de spiegel kijken
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:02:49 #15
    147928 Goed_Gek
    pi_38847402
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:49 schreef Levitation het volgende:

[..]

Nog vragen?
    dan vraag ik me af wat jij als oorzaken in je kindertijd kunt benoemen voor het dik worden.
    en geld dat voor iedereen met overgewicht of ben je een uitzondering.

hagelslag. zou groente op je brood niet beter zijn? of een bak yoghurt?
    cocosbrood, dat is ook gezond als je overgewicht hebt? wederom, waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?

wat voor sauce bij het avondeten?

sultana en koeken? misschien een stuk wortel gezonder?

vruchtensap kunnen ook dikmakers zijn en cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.

1,5 uur per dag beweeg je? wat voor beweging dan?

maag en darmklachten kunnen ook door verkeerde voeding ontstaan.
    ps is het bruin brood of wit brood?
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:06:03 #16
    147928 Goed_Gek
    pi_38847548
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef ymme het volgende:

[..]

één keer moet kunnen toch.
    Wilde jij ons zeggen dat jij nooit chips eet.
    En nee dikke mensen ( zo zij jij ons) eten niet alleen maar slecht.
    En dunne mensen eten zeker nooit chips of iets dergelijks.
    Ach laat ook maar, je snapt er toch niets van.
    Jij scheert iedereen over één kam. Succes met het verlaten van dit topic
    ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.
    nou, ik eet eigenlijk nauwelijks chips of zoete dingen als koek gebak.
    ik heb eigenlijk al sinds mijn kindertijd een hekel aan zoeitigheid aangezien ik het smerig vond.

wat ik dan wel weer doe is veel bier drinken.
    en ja ik kan het hebben om bier te drinken. ik word er niet dik meer van.

ik had een bierbuikje. kenissen zeiden dat het meeviel maar ik heb nu een half jaar geleden mijn voeding veranderd en weer wat gaan sporten. de eerst maand ben ik 6 kilo afgevallen en ben nog steeds op het goede gewicht. dus ik weet wel waar ik over praat.
      Licht Ontvlambaar woensdag 14 juni 2006 @ 14:08:02 #17
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_38847630
    quote:

[..]

Ontbijt:
    2 sneden bruin brood met halvarine
    ertussen kipfilet, rookvlees of gegrilde filet

Tussendoor:
    Appel, 2 kiwi's of een peer
    1/2 liter water
    Rooibosthee

Lunch:
    4 sneden bruin brood met halvarine
    ertussen weer kipfilet ofzo

Tussendoor:
    Liga goede start of fruitbreak
    1/2 liter water
    Rooibosthee

Avondeten:
    Veel verse groente
    Pasta, rijst of aardappels
    stukje vlees of vis

Tussendoor:
    Bakje biogarde met honing
    quote:

Ik volleybal twee keer per week, één keer anderhalf uur training en één keer een uurtje of twee wedstrijd. Verder ben ik op het moment aan het trainen voor de Vierdaagse, dus wandel ik ongeveer 25-30 kilometer in het weekend. Mijn wandeltempo is ongeveer 6 kilometer per uur.
    Ik heb een tijd hardgelopen (interval), dat ga ik na de Vierdaagse weer oppakken. En ik ga altijd met de fiets naar mijn werk.
    quote:

Ik ben met dit leefpatroon ruim 27 kilo afgevallen over het afgelopen jaar. De laatste drie maanden zit ik heel stabiel, probeer onder de 80 kilo te blijven en dat lukt me vrij aardig...

Chips eet ik sowieso niet graag, ben meer van de chocolade... En dat ga ik me dus niet ontzeggen, eet het gewoon met mate...

Vertel eens... maak ik mijn lichaam kapot met mijn ongezond eet- en leefpatroon?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 14-06-2006 14:16:38 ]
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_38847644
    herbalife is inderdaad enorme rommel

Vandaag heb/ga ik eten:

Morgend: Peer

10u: Appel, 1 koffie met 1 klontje

Middag, broodje (60gr), slaatje (350gr), cocktailsaus (15a20gr)

15u: Stuk chocolade, Perzik, 1 koffie met 1 klontje

Avond: Stuk vis, groeten (200gr) gebakken in olijfolie

21u: Yoghurt (250gr), bilkje sardientjes (100gr)

Of ik ga bewegen vandaag zal afhangen van het weer, anders uurtje fietsen ik hoop echt dat het niet ga regenen want ik heb er namelijk best wel zin in

Mijn eetpatroon is zo wel ongeveer altijd. En val toch lekker 1kg per week af gemiddeld!

[ Bericht 36% gewijzigd door Emu op 14-06-2006 14:16:01 ]
    pi_38847799
    quote:

[..]

Ow, leuk, nu mag ik ook

Door de week:
    Ontbijt: één bruine boterham met halvarine en een appel
    Lunch: twee kleine kopjes soep + twee bruine boterhammen met halvarine en soms met kaas of jam, meestal met niets.
    Avondeten: normaal, maar met extra groente
    Tussendoor: 2,5 liter water, thee(zonder suiker), koffie (zonder suiker en melk), cola-light. Geen koekjes (niet lekker) twee fruit (ik reken de ontbijt-appel niet mee).
    Als ik honger heb tussendoor pak ik nog wel eens een broodje met tonijn, of een krentebol.
    's avonds vaak een glaasje wijn, port of martini.

Ik krijg hier mee gemiddeld minder dan 1200 Kcal per dag binnen.
    Ik doe aan sportklimmen, gemiddeld drie keer per week , is zo'n 6 à 8 uur per week. Verder loop ik erg veel en het is dat mijn fiets net stuk geweest is, maar normaal fiets ik ook erg veel.

In het weekend ontbijt ik niet, maar brunch ik uitgebreid met warme broodjes en dergelijke. In het weekend krijg ik tussen de 1200 en 2000 Kcal per dag binnen (wisselt nogal).

Extra tussendoortjes die ik niet elke dag eet, maar wel eens voorkomen:
    Soms een handje chips/pringles oid. Ongeveer één keer in de 2 maand iets van chocola.
    Verder drink ik ook rustig een biertje mee als het heet is, of eet ik een ijsje (waterijsje wel te verstaan). Zoals ieder normaal mens.

Goed- Gek: ik wil heel erg graag van je weten wat ik precies fout doe, behalve dan dat ik soms misschien wat te weinig eet. (dat is meer omdat ik geen honger heb dan vanwege lijnen trouwens)

[ Bericht 1% gewijzigd door freecell op 14-06-2006 14:22:19 ]
    pi_38847944
    Goed-Gek: je doet je nickname eer aan
    It is your friends who make your world!
    pi_38847968
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Goed_Gek het volgende:

waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?
    Zoek jij maar eens op wat er in een handje noten zit er is een reden dat ik geen noten eet
    quote:
    cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.
    Cola-light is niet gezond inderdaad, zitten veel te veel zoetstoffen in, maar.... geen calorieën of vet, dus je wordt er NIET dik van. Daar ging het nu even om

edit: oja: ik heb gisteren meegedaan aan een barbecue. De eerste deze zomer, en waarschijnlijk komen er nog maximaal twee deze zomer, maar ik denk dat mijn vet daar vandaan komt. Op zo'n barbecue let ik namelijk totaal niet op lijnen. Dat mag ik van mezelf.
    pi_38848037
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.
    Kijk dat is jouw oordeel.
    Ik weet genoeg over jouw.
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:19:28 #23
    147928 Goed_Gek
    pi_38848068
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik krijg hier mee gemiddeld minder dan 1200 Kcal per dag binnen.
    Ik doe aan sportklimmen, gemiddeld drie keer per week , is zo'n 6 à 8 uur per week. Verder loop ik erg veel en het is dat mijn fiets net stuk geweest is, maar normaal fiets ik ook erg veel.

Goed- Gek: ik wil heel erg graag van je weten wat ik precies fout doe, behalve dan dat ik soms misschien wat te weinig eet. (dat is meer omdat ik geen honger heb dan vanwege lijnen trouwens)
    en hoe intensief doe je die sporten dan?
    ik loop ook elke dag veel maar zie dat niet als sport, fietsen naar de super, uni of werk ook niet.
    dus sportklimmen. ik neem aan wandklimmen? sta je de helft van nde tijd te apegapen en trekken ze je mee aan de touwen of ben je superactief?

misschien moet je eens een intensieve sport voor je hele lichaam gaan doen he.
    pi_38848086
    Mijn eetpatroon:

Geen ontbijt.

Lunch:

Mannenburger menu.

Avondeten.
    Patat met kip en appelmoes.

Tussendoor:
    Zak chips (en niet ééntje)
    Veel koek en zoetigheid.
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:22:17 #25
    28677 Beessie-Jen
    Meisjesmama!!!
    pi_38848148
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ik had een bierbuikje. kenissen zeiden dat het meeviel maar ik heb nu een half jaar geleden mijn voeding veranderd en weer wat gaan sporten. de eerst maand ben ik 6 kilo afgevallen en ben nog steeds op het goede gewicht. dus ik weet wel waar ik over praat.
    wow 6 kilo

jemig bemoei je even lekker met andere mensen? ik ben al ruim 26 kg kwijt en dus weet ik zeer zeker waar ik over praat. Ook zit ik al een half jaar op een stabiel gewicht door mijn leefgewoontes aan te passen... en ja dan mag je best af en toe een beetje chips of een snoepje, maar het gaat om de balans tussen bewegen en eten. Hoe denk je anders dat mensen het vol moeten houden> op alleen maar fruit en groente? dat IS niet vol te houden voor je hele leven en dus heb je alleen maar een grotere kans op het JOJO-effect.

nou je wilt graag weten wat ik op een normale dag eet:

ontbijt:
    sinaasappelsap
    magere yoghurt met meusli

lunch:
    2 donkere boterhammen met mager beleg (zoals bijv kipfilet en zonder boter)
    2 stuks fruit
    beker melk
    beker bouillon

avondeten:
    normaal, maar geen grote portie
    geen toetje

tussendoor:
    veel water
    fruit
    light-frisdrank
    en af en toe wat lekkers

ow ja en beweging:
    ik heb lichamelijk zwaar werk (LL-IC-verpleegkundige)
    en ik volleybal 2 keer per week
    2-3 keer per week op de crosstrainer thuis
    en als ik tijd heb ga ik zwemmen of spieroefeningen doen
    hiernaast doe ik ook nog wat wedstrijdjes beachvolleybal

genoeg beweging dacht ik zo
    en jij bent inderdaad GOED GEK om mensen te veroordelen terwijl je niet eens weet hoe wij aan het afvallen zijn en hoe we ons leefpatroon hebben aangepakt....
    05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
    17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')