mag ik vragen wat jullie per dag dan eten en drinken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:53 schreef Levitation het volgende:
[..]
Sorry, ik kan het toch echt niet laten om hier op te reageren, ik schoot namelijk nogal in de lach toen ik dit las.
Als afvallen zó makkelijk was, waren we hier met z'n allen allang op gewicht. Feit is gewoon dat het niet voor iedereen zo eenvoudig is. Ik fiets al 14 maanden lang iedere dag naar mijn werk (40 minuten per dag/ 22km per uur), wandel iedere dag minstens een half uur, heb 1 keer in de week buikdansles en ik zwem regelmatig. Ben een jaar geleden 10kg afgevallen en nu stijgt mijn gewicht de laatste tijd weer... c'est la vie.
Hardlopen mag ik niet, behalve dat ik nog ruim 20kg te zwaar ben, heb ik een slijmbeursontsteking op mijn rechter heup, mogelijk veroorzaakt door slechte gewrichten of overgevoelig bindweefsel. (diagnose is nog niet gesteld) Hardlopen is voor mij een garantie om (zwaar) geblesseerd te raken.
En dit geldt niet alleen voor mij, veel van de mensen in dit topic hebben iets dat hen beperkt in hun sportmogelijkheden. Alleen een groot overgewicht is al genoeg reden om niet te kunnen hardlopen, tenzij je echt wilt zien dat de medische kosten torenhoog worden wegens verpestte gewrichten. En toch doen we allemaal ontzettend ons best om, naar vermogen, te sporten. Stellen dat we "gewoon" moeten gaan hardlopen is bijzonder kortzichtig en potentieël schadelijk voor een (flink) aantal mensen in dit topic. Als je je wilt bemoeien met het leven van anderen en zeker als je anderen wilt adviseren, mag je je eerst wel eens verdiepen in die ander. Maar als je serieus met ons wilt discussieren en iets nuttigs aan dit topic toe te voegen hebt, ben je natuurlijk welkom.
Wel grappig dat jij concludeert dat ik "mijn lichaam verniel met mijn ongezonde leefpatroon". Ik ben actiever dan de meeste mensen die ik ken. De problemen met mijn lijf heb ik al sinds mijn kindertijd en zijn eerder een oorzaak van mijn huidige gewicht dan een gevolg ervan.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
mag ik vragen wat jullie per dag dan eten en drinken.
en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).
wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.
als je zou gaan trimmen dan zou je al meer verbranden.
hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.
ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.
en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Ik weet het, nergeer modus. Werkt alleen even niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:
hoe denken mensen trouwens met troep als herbalife goed af te vallen?
je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.
waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:41 schreef Goed_Gek het volgende:
hoe denken mensen trouwens met troep als herbalife goed af te vallen?
je zit jezelf uit te hongeren, je gaat essentiele voedingsstoffen missen en omdat het een tijdelijke kuur is zal je daarna weer gaan aankomen.
waarom niet gewoon je huidige levenstijl veranderen zodat die gewoon makkelijker in stand te houden is?
één keer moet kunnen toch.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
en hoe vaak houden jullie jezelf voor de gek met:" ach een zak chips vanavond moet wel een keer kunnen"
Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het idee van Herbalife is juist dat je wél de voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt. Dergelijke afslankproducten zijn allemaal verrijkt met mineralen, vitamines, eiwitten ed. Het grote nadeel van op die manier afvallen is dat je niet leert normaal om te gaan met voeding. Zodra je stopt met de kuur val je weer terug in je oude (verkeerde) eetpatroon. Dat is het grootste probleem... je leert er niets van.
Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:54 schreef ymme het volgende:
[..]
Kijk en mijn 'oude' eetpartroon na de herba life, is geen verkeerde. Deze is goed. Perfect zelfs want ik kom er niets van aan. Ik heb een goede, stabiele eetpatroon.
Dat is ook precies mijn bedoeling.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:57 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dan kan zo'n kuurtje geen kwaad, toch? Als je maar niet gaat jo-jo-en!
Wel lekker motiverend als je zo snel afvalt!![]()
dan vraag ik me af wat jij als oorzaken in je kindertijd kunt benoemen voor het dik worden.quote:
ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef ymme het volgende:
[..]
één keer moet kunnen toch.
Wilde jij ons zeggen dat jij nooit chips eet.
En nee dikke mensen ( zo zij jij ons) eten niet alleen maar slecht.
En dunne mensen eten zeker nooit chips of iets dergelijks.
Ach laat ook maar, je snapt er toch niets van.
Jij scheert iedereen over één kam.Succes met het verlaten van dit topic
Ontbijt:quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
Ik volleybal twee keer per week, één keer anderhalf uur training en één keer een uurtje of twee wedstrijd. Verder ben ik op het moment aan het trainen voor de Vierdaagse, dus wandel ik ongeveer 25-30 kilometer in het weekend. Mijn wandeltempo is ongeveer 6 kilometer per uur.quote:en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
met een normaal tempo over asfalt fietsen zal idd geen wonderen verrichten. zul je eerder op 30 km/h moeten gaan zitten zodat je opgeslagen energie gaat aanspreken ipv energie uit je net opgenomen voedsel.
(ff voor de goede vergelijking. ik ram 24 km weg met een snelheid van 36 km/h plus zware bepakking op rug als ik naar mijn ouders ga. en dit doe ik op een mtb die veel meer energie kost aangezien die niet op snelheid is gebouwd op asfalt).
wandelen is leuk maar ook niet iets wat resultaat geeft met een half uur. is dat wandelen extra of is dat lopen op werk en naar supermarkt en dergelijke.
hardlopen is idd niet goed voor je gewrichten. trimmen daarentegen is al minder erg. als je hardlopen niks vind kun je altijd nog een spinbike halen want daarbij belast je gewrichten minder maar is je verbranding superhoog.
en daarnaast zullen die gezondheidsproblemen met gewrichten en slijmvliezen juist het gevolg zijn door overbelasting. je vernield je eigen lichaam met je ongezonde leefpatroon.
Ik ben met dit leefpatroon ruim 27 kilo afgevallen over het afgelopen jaar. De laatste drie maanden zit ik heel stabiel, probeer onder de 80 kilo te blijven en dat lukt me vrij aardig...quote:ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
dus gewoon sochtends bak yoghurt of fruit, smiddags wat fruit en een bruine boterham en savonds gewoon een een normale maaltijd met veel groenten en onverzadigde vetten.
Ow, leuk, nu mag ik ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:32 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
en hoeveel en wat jullie aan sport doen?
ik vraag me dan ook echt af hoeveel mensen hier echt moeite doen?
Zoek jij maar eens op wat er in een handje noten zitquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Goed_Gek het volgende:
waarom geen fruit of handje noten of gezond beleg?
Cola-light is niet gezond inderdaad, zitten veel te veel zoetstoffen in, maar.... geen calorieën of vet, dus je wordt er NIET dik van. Daar ging het nu even omquote:cola light is al helemaal verkeerd om te drinken.
Kijk dat is jouw oordeel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ja een keer, daar blijft het bij zeker of niet.
en hoe intensief doe je die sporten dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:12 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik krijg hier mee gemiddeld minder dan 1200 Kcal per dag binnen.
Ik doe aan sportklimmen, gemiddeld drie keer per week , is zo'n 6 à 8 uur per week. Verder loop ik erg veel en het is dat mijn fiets net stuk geweest is, maar normaal fiets ik ook erg veel.
Goed- Gek: ik wil heel erg graag van je weten wat ik precies fout doe, behalve dan dat ik soms misschien wat te weinig eet. (dat is meer omdat ik geen honger heb dan vanwege lijnen trouwens)
wow 6 kiloquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ik had een bierbuikje. kenissen zeiden dat het meeviel maar ik heb nu een half jaar geleden mijn voeding veranderd en weer wat gaan sporten. de eerst maand ben ik 6 kilo afgevallen en ben nog steeds op het goede gewicht. dus ik weet wel waar ik over praat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |