bronquote:Verkeersdrama dompelt Creil in rouw
door DIK VAN HERWAARDEN
13 JUNI 2006 - CREIL - Verdriet en woede vechten om voorrang in Creil na het drama op het Creilerpad van zaterdagmiddag waarbij de drie weken oude baby Sofie Veendrick om het leven kwam. Het dorp verkeert in een shock.
Op de Creiler internetsite zijn inmiddels meerdere steunbetuigingen en blijken van medeleven richting de ouders geplaatst. Bewoners reageren vol ongeloof op wat is gebeurd. Moeder Mariska kwam zaterdagmiddag net terug van de tennisbaan toen zij en haar kinderen vanaf het bospad het Creilerpad wilden oversteken. Op de tennisbaan had zij de baby aan haar sportvrienden laten zien.
De jongens -een 25-jarige Creilenaar en een 23-jarige Emmeloorder- zijn in hun auto’s onverantwoord bezig geweest, is de mening die in het dorp overheerst. Juridisch was er wellicht geen sprake van een ‘streetrace’, in de praktijk was het dat wel. En dat op een traject van slechts enkele honderden meters op het relatief smalle Creilerpad. De auto’s trokken naast elkaar op.
De politie benadrukt dat er geen concrete aanwijzingen zijn om te spreken van een ‘streetrace’. In het dorp is het niet bekend dat op die plaats vaker auto’s tegen elkaar hard rijden of sprinten.
De politie mag de twee aangehouden mannen maximaal drie dagen vasthouden. Hun inverzekeringstelling is daarna met nog eens drie dagen te verlengen, maar daar moet justitie over beslissen.
Verkeersanalysten van de politie zijn bezig de resultaten van de onderzoeken ter plaatse in kaart te brengen. Er is onder andere sporenonderzoek gedaan.
Wat is onduidelijk?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:15 schreef popolon het volgende:
Wat een ramp.
Het bericht is wel wat onduidelijk moet ik zeggen.
1. Moeder + kinderagen + ander kind willen weg over steken.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:00 schreef Baklap het volgende:
[..]
Wie houdt een baby dan ook niet aan de riem?
Wat denk je van moederinstinct of zoiets.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:21 schreef jorienvdherik het volgende:
moet die moeder niet uitkijken met oversteken of anders gewoon is doorlopen ?
Dat is wel een erg smalle weg!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:27 schreef frankium het volgende:
filmpje van omroep Flevoland
http://archief.omroepflev(...)05434ED_WFiles_2.wmv
Conclusie: vrouwen met kinderwagens mogen niet oversteken?:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:31 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ja hoor, maar zal niet de 1e dame zijn met een kinderwagen die met 0.1 km per uur oversteekt
je weet toch niet hoe het precies is gebeurd, straks steekt die vrouw gewoon over als die wagens er aan kwamenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:34 schreef cappp het volgende:
[..]
en daarom rijden ze hun maar plat![]()
Wat ben je toch kansloos.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:35 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
je weet toch niet hoe het precies is gebeurd, straks steekt die vrouw gewoon over als die wagens er aan kwamen
quote:De politie heeft twee mannen aangehouden, omdat zij onvoorzichtig zouden hebben gereden. Ze zitten vast. De verdachten zijn een 25-jarige man uit Creil en een 23-jarige Emmeloorder. Zij stonden ieder in hun eigen auto stil bij een kruising.
Het 2-jarige broertje van de baby mocht daarom van zijn moeder de weg oversteken totdat de moeder zag dat de auto's naast elkaar optrokken in de richting van het jongetje. Zij rende met de kinderwagen achter haar zoontje aan en werd geschept door de man uit Creil. Die probeerde tevergeefs uit te wijken.
Ik weet niet of jij een echte kerel bent, blijkbaar niet. Maar een echte vent stopt voor vrouwen met een babywagen. Zowieso stop je als charmante vent voor een overstekende vrouw.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:40 schreef jorienvdherik het volgende:
nou... loop is door dan joh.. als je op zo smalle weg word aangereden, ben je zo overgestoken hoor pff
Je had mijn bericht aan mezelf dat ik een blind paard ben wat niet kan lezen best kunnen laten staan, heur.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:36 schreef Drugshond het volgende:
flink opgeruimd, zonder weerga.
En nu fatsoenlijk verder.
Hoezo dubbele moord? Ik vind het bericht helemaal niet duidelijk. Was de weg nou wel of niet overzichtelijk? Ik geloof er niets van dat twee verschillende bestuurders allebei moedwillig een kind aanrijden. Of ze aan het racen waren is nou ook nog niet duidelijk, volgens het bericht is niemand bekend met straatraces in die buurt en de politie kon ook geen bewijs vinden. Bovendien is de baby uiteindelijk overleden omdat de moeder ZELF blijkbaar met kinderwagen de straat op rende achter haar andere zoontje aan. En da's heel erg dom natuurlijk, je springt niet van het voetpad van achter een bosje voor twee aanrijdende auto's.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:37 schreef dJ-Zcore het volgende:
Beetje raar dat er niks over een dubbele moord staat....
Overzichtelijk genoeg voor de moeder om de twee auto's te zien staan wachten en haar tweejarig zoontje toestemming te geven over te steken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 05:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hoezo dubbele moord? Ik vind het bericht helemaal niet duidelijk. Was de weg nou wel of niet overzichtelijk?
Nee, dat is het punt ook: ze waren ws. zo op elkaar gefocust met kun raceje, dat ze dat hele kind gemist hebben.quote:Ik geloof er niets van dat twee verschillende bestuurders allebei moedwillig een kind aanrijden.
Idd, dat is dus afwachten. Wel een beetje raar trouwens dat er twee auto's vanuit stilstand en totale rust zomaar ineens synchroon met piepende banden naast elkaar optrekken op een smalle weg.quote:Of ze aan het racen waren is nou ook nog niet duidelijk, volgens het bericht is niemand bekend met straatraces in die buurt en de politie kon ook geen bewijs vinden.
Een reflex is niet verstandelijk geladen.quote:Bovendien is de baby uiteindelijk overleden omdat de moeder ZELF blijkbaar met kinderwagen de straat op rende achter haar andere zoontje aan.
Net zomin als vaststaat dat de twee aan het racen waren, staat vast of die vrouw vanachter een bosje opdook.quote:En da's heel erg dom natuurlijk, je springt niet van het voetpad van achter een bosje voor twee aanrijdende auto's.
quote:Wat niet wegneemt dat het vreselijk is natuurlijk.
Sommige mensen werpen hun kind zo ongeveer voor je auto om je te dwingen te stoppen als ze bv over willen steken waar geen zebrapad is. Echt ziek gewoon.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:32 schreef JufJoop het volgende:
[..]
Conclusie: vrouwen met kinderwagens mogen niet oversteken?:![]()
Uh...ik heb geen versplinterde blindenstok zien liggen, dus dát lijkt me wel érg onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Sommige mensen werpen hun kind zo ongeveer voor je auto om je te dwingen te stoppen als ze bv over willen steken waar geen zebrapad is. Echt ziek gewoon.
Op het filmpje zie ik een aantal dingen die me opvallen:
- Lange weg maar erg smal (hoe wil je daar naast elkaar rijden)
- VW golf
Aan de andere kant kunnen die auto's net zo goed elkaar aan het inhalen zijn geweest en dacht die vrouw dat ze stilstonden.
Lastige situatie.
Misschien kijk je even snel naar links, ziet auto;s in de verte en denkt hee ze staan stil omdat je maar zo kort kijkt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Uh...ik heb geen versplinterde blindenstok zien liggen, dus dát lijkt me wel érg onwaarschijnlijk![]()
In het filmpje werd gemeld dat de racers vastzitten op grond van artikel 6 (Wegenverkeerswet). Dat stukje tekst luidt:quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:00 schreef dVTB het volgende:
Strafrechtelijk vervolgen en rijbewijs levenslang kwijt.
Dat biedt mogelijkheden volgens art 175:quote:Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.
quote:1. Overtreding van artikel 6 wordt gestraft met:
a. gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;
b. gevangenisstraf van ten hoogste een jaar en zes maanden of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander lichamelijk letsel wordt toegebracht.
2. Indien de schuld bestaat in roekeloosheid, wordt overtreding van artikel 6 gestraft met:
a. gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander wordt gedood;
b. gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of geldboete van de vierde categorie, indien het een ongeval betreft waardoor een ander lichamelijk letsel wordt toegebracht.
Een moeder met een tweejarig zoontje kijkt niet even snel naar links. Ze moet immers heel zeker weten dat het veilig is, omdat ze haar handen vol heeft met de kinderwagen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:27 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Misschien kijk je even snel naar links, ziet auto;s in de verte en denkt hee ze staan stil omdat je maar zo kort kijkt.
Inschattingsfoutje noemen we dat
De ene chauffeur komt uit Creil en de ander uit Emmeloord. Wie kwam er uit Friesland volgens jou?quote:
Nou.. ik had het wel geweten als iemand me kind doodrijdt.quote:
doodslag, slimmerikquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:37 schreef dJ-Zcore het volgende:
't zelfde, allemaal stomme boerenquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De ene chauffeur komt uit Creil en de ander uit Emmeloord. Wie kwam er uit Friesland volgens jou?
Oh ja, gelukkig nog geen tweelingstad van casablanca zoals Rotterdamquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:52 schreef jorienvdherik het volgende:
hahaha slaat nergens op
weert is helemaal boers..
als moeder van een kleine kudde kan ik hier misschien iets van een idee geven ..quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Een moeder met een tweejarig zoontje kijkt niet even snel naar links. Ze moet immers heel zeker weten dat het veilig is, omdat ze haar handen vol heeft met de kinderwagen.
Tevens is het wel zó ontzettend onwaarschijnlijk om twee rijdende opbjecten voor stilstaand aan te zien (denk ook even aan het geluid...) dat ik die theorie van tafel moet schuiven.
Gewoon niet racen dat is de beste oplssoing als je wilt racen ga je naar Zandoort. Racen doen je niet op de openbare weg.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:59 schreef frankium het volgende:
Sowieso, als je in die polder woont kun je een weg opzoeken zonder op en afritten enzo. Die zijn er zat. Ga daar lekker jezelf dood rijden.
Die gasten zijn toch niet blind ofzo?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:06 schreef frankium het volgende:
[..]
1. Moeder + kinderagen + ander kind willen weg over steken.
2. Verderop staan twee auto`s stil.
3. Moeder laat kind oversteken.
4. Auto`s trekken snel naast elkaar op.
5. Moeder probeert met kinderwagen en al haar kind van de weg te halen.
6. Alle drie het ziekenhuis in en de baby overlijd.![]()
Dat bedoelde ik dus ook precies, als moeder van twee gevarenmagneetjesquote:Op woensdag 14 juni 2006 17:52 schreef moussie het volgende:
[..]
als moeder van een kleine kudde kan ik hier misschien iets van een idee geven ..
je wil als moeder natuurlijk dat je kind veilig kan oversteken, de basisregels kent .. want zelf al doe je nog zo hard je best, je kan gewoon niet overal tegelijk zijn en op alles letten, al helemaal niet als je er meerdere hebt .. het is dus zaak om je kind asap veilig oversteken te leren ..
noem het maar een pavlov reactie die je er op zo jong mogelijke leeftijd instampt, links-rechts-links
en kleine stille paadjes/straten zijn daarvoor nu eenmaal bij uitstek geschikt .. kindje kijkt links-rechts-links, en als er niets aankomt mag die voor de eerste keer, trots als een paauw, in z'n eentje gaan oversteken
ik geloof dus ook zonder meer dat die moeder eerst uitgebreid heeft vastgesteld dat die 2 autos idd stilstonden .. anders had ze haar zoon nooit en te nimmer toestemming gegeven om over te steken .. en ik neem aan dat die gasten wel oerend hard zijn opgetrokken .. als moeder die een kleintje leert oversteken ben je nl overvoorzichtig met afstanden ed .. ik kan me niet voorstellen dat zij met haar andere kind de straat zou zijn opgesprint was als ze niet het idee had gehad dat het haalbaar was
er vanuit gaan de dat de super auto's over een kwart mijl, 400M, 9 sec doen, en deze auto vermoedelijk NEIT ertoe begoorde gaan we er vanuit dat het zeg 12 sec duurt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:08 schreef JB100-plus het volgende:
Ik rij zelf af en toe wel eens over die weg en ongeveer tot aan de plaats waar het ongeluk is gebeurt is de weg nog redelijk breed,
En als ik de auto zo zie staan zijn dus vanaf het kruispunt aan komen rijden, ik schat dat dit hele stuk zo'n 700 meter langs is.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 02:51 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
er vanuit gaan de dat de super auto's over een kwart mijl, 400M, 9 sec doen, en deze auto vermoedelijk NEIT ertoe begoorde gaan we er vanuit dat het zeg 12 sec duurt.
12/400x700=~17 sec.
Sorry hoor maar als je na 17 sec nog net over bent gestoken nadat je je kleine kind toestemming hebt gegeven dan is er toch iets mis met je.
Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat de vrouw erg langzaam overgestoken is.
heb je mijn verhaal gelezen op de vorige pagina .. kindje leren oversteken en zo .. das is redelijk normaal met kleintjes op die leeftijd, zeker op normaal gesproken stille wegenquote:Op donderdag 15 juni 2006 02:51 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
er vanuit gaan de dat de super auto's over een kwart mijl, 400M, 9 sec doen, en deze auto vermoedelijk NEIT ertoe begoorde gaan we er vanuit dat het zeg 12 sec duurt.
12/400x700=~17 sec.
Sorry hoor maar als je na 17 sec nog net over bent gestoken nadat je je kleine kind toestemming hebt gegeven dan is er toch iets mis met je.
jammer voor je editquote:Op donderdag 15 juni 2006 03:23 schreef Andromache het volgende:
Mensen, schatten van afstanden en tijd is leuk en aardig hoor, maar je bent er niet zelf bijgeweest. Lijkt me ook onnodig. Er is een kind doodgereden, en da's al erg genoeg.
Wat je nu gewoon zegt is dat die mannetjes asociaal hard hebben gereden. Als ze op 700 meter waren en netjes 80 (90) hadden gereden dan zou je minstens 28 seconden hebben om over te steken. En als ze dan ook nog verder hadden gekeken dan de motorkap van de auto dan hadden ze het kind en de vrouw eerder gezien, nog voordat de vrouw ging oversteken. Niet dat ze dan meteen moeten remmen, maar het had iig wel tijdig gekund.quote:Op donderdag 15 juni 2006 02:51 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
12/400x700=~17 sec.
Je hebt helemaal gelijk, die twee eikels, die het zo nodig vonden om veels te hard te gaan racen op plekken waar het blijkbaar niet kan, gaan gewoon vrij uit. Ik denk dat we die moeder onmiddelijk moeten aanklagen voor moord...levenslang en niet minder! Uiteraard heeft ze nu al psychisch levenslang, maar nu ook nog eens fysiek achter de tralies....hoe durft ze! Zo langzaam oversteken!.....zo kan je toch nooit normaal eens een keertje achtelijk hard scheuren met je snelle dit-compenseerd-voor-mijn-te-kleine-penis-wagen!quote:Op donderdag 15 juni 2006 02:51 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
12/400x700=~17 sec.
Ze heeft toch uitgekeken? Eerst het kind de weg opduwen en dan zelf erachteraanhuppelen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:21 schreef jorienvdherik het volgende:
moet die moeder niet uitkijken met oversteken of anders gewoon is doorlopen ?
Op een rechte weg zie je niet dat er auto's aankomen en ren je gewoon de weg over met je kidsquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:27 schreef frankium het volgende:
filmpje van omroep Flevoland
http://archief.omroepflev(...)05434ED_WFiles_2.wmv
Het is ook geen moord, het is doodslag.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:37 schreef dJ-Zcore het volgende:
Doe niet zo dom. Die auto's waren er wel en stonden stil, tot ze onverwachts optrokken. Dat kon zij ook niet ruiken. Ze verwachtte alleen dat die auto's stil zouden blijven staan en niet ineens zouden optrekken, omdat ze zagen dat er mensen op de weg liepen. Wat had ze dan moeten doen, ernaartoe lopen, op het raampje tikken en iets vragen van "Zeg, jullie trekken zo dadelijk toch niet toevallig ineens op zonder ons te zien, he?"quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Op een rechte weg zie je niet dat er auto's aankomen en ren je gewoon de weg over met je kids
Verwacht je dan dat auto's gaan stoppen omdat jij eraan komt?
Ben je IRL ook zo'n dramaqueen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:41 schreef moussie het volgende:
[..
het enige wat ik als moeder weet is dat bij het lezen van zulk soort nieuws mij de koude rillingen over de rug gieren .. hoevaak ben ik cq een van mijn kinderen wel niet door het oog van de naald gekropen .. dat de zon je doodmoeie krijsende kleintje in de ogen schijnt en jij de parasol even moet bijstellen en de kleine dreumes die je op z'n minst al 25 duizend keer hebt verteld dat het handje op de kinderwagen moet blijven zijn kans schoon ziet om even te laten zien dat die wel in z'n eentje kan oversteken .. om dan midden op straat te blijven staan gillen van "kijkes mama .. ik ben al op de helft" .. ze zijn inmiddels een stuk ouder, maar ik krijg nog een halve hartverzakking als ik aan sommige van die situaties terug denk
Ze was doof?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Die auto's waren er wel en stonden stil, tot ze onverwachts optrokken. Dat kon zij ook niet ruiken.
kan het een tikkeltje minder hysterisch?quote:Op donderdag 15 juni 2006 03:41 schreef moussie het volgende:
[..]
jammer voor je edit
en je hebt helemaal gelijk .. niemand van ons is er bij geweest ..
het enige wat ik als moeder weet ishuil huil huil
huil huil huil
huil huil huil
huil huil huil:'(
ja, als ik met mijn kinderen aan het oversteken ben verwacht ik dat het autoverkeer stopt .. een automobilist die dat niet doet is gewoon een afgrijselijke aso ..quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Op een rechte weg zie je niet dat er auto's aankomen en ren je gewoon de weg over met je kids
waarom zou ik, dit is gewoon tragisch .. punt ..quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:46 schreef speedcore het volgende:
kan het een tikkeltje minder hysterisch?
theatraaltje
Lekker onverantwoordelijk ben jij dan zeg...quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:49 schreef moussie het volgende:
[..]
ja, als ik met mijn kinderen aan het oversteken ben verwacht ik dat het autoverkeer stopt
quote:in wat voor gemeente woon jij dat je zo'n vraag steld .. in de rest van NL is dat nl normaal
Inschatten of de auto's gaan optrekken? Intuitie? Even aan je kleintje uitleggen dat je nooit moet oversteken omdat een auto áltijd sneller kan zijn dan zij ,vooral als hij dichtbij staat?quote:
daarnaast, op een rechte weg zie je 2 auto's stil staan en dan weet je hoeveel tijd je ongeveer hebt ..
bel slachtofferhulp dan maar ipv van hier de sirene te gaan uithangenquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:51 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom zou ik, dit is gewoon tragisch .. punt ..
en jij bent IRL zeker geen moeder maar alleen een harteloze .. nou ja lama .. pffquote:
ga je eigen lekker doodracen op een weg zonder mensenquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:52 schreef speedcore het volgende:
[..]
bel slachtofferhulp dan maar ipv van hier de sirene te gaan uithangen
Dat is meer een combinatie van het e.a. vrees ikquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:49 schreef moussie het volgende:
.. misschien kan je het niet horen als ze optrekken .. baby's willen wel eens zo hard krijsen dat je jezelf niet meer kan horen
Wat heeft dat met mijn mening te maken?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:53 schreef moussie het volgende:
[..]
en jij bent IRL zeker geen moeder maar alleen een harteloze ..
Jij zou doorrijden?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Steek jij dan fijn over op een weg waar auto's hard kunnen rijden omdat jij ervanuit gaat dat als je kindjes worden aangereden het altijd slechts alleen de schuld van die stoute automobilisten is en jij het recht hebt om uit te testen wie er uiteindelijk gaat winnen bij zo'n onverantwoordelijke * ik kijk naar mijn parasol en let niet op het andere kindje AAN DE KANT VAN EEN AUTOWEG* acties.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:54 schreef moussie het volgende:
[..]
ga je eigen lekker doodracen op een weg zonder mensen
Ik zou niet oversteken als ik kinderen onder mijn hoede had en er auto's in de buurt zijn, je leert je kinderen toch ook altijd te wachten tot het veilig is?quote:
Nee onverantwoordelijk zijn degenen die stug doorrijden als ze zien dat er iemand oversteekt. Zelfs als men oversteekt waar het niet hoort moet je als het even kan voor ze stoppen om ongelukken te voorkomen. Dat lijkt mij vrij normaal. (Behalve op de snelweg natuurlijk).quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:51 schreef Loedertje het volgende:
Lekker onverantwoordelijk ben jij dan zeg...
Bij stilstaande auto's kun je normaal oversteken lijkt me. Dan is het in een normale situatie veilig...quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik zou niet oversteken als ik kinderen onder mijn hoede had en er auto's in de buurt zijn, je leert je kinderen toch ook altijd te wachten tot het veilig is?
Nou....hier bega je dus wel een kleine denk fout die hele erge gevolgen kan hebben...ergens vanuit gaan is niet slim, sterker nog, je kan er beter vanuit gaan dat de automobilist niet stopt, zelfs bij een zebrapad. Het klopt dat een automobilist een enorme aso is als deze niet stopt bij een zebrapad, maar je gaat toch niet het leven van je kinderen op spel zetten om dat aan te tonen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:49 schreef moussie het volgende:
[..]
ja, als ik met mijn kinderen aan het oversteken ben verwacht ik dat het autoverkeer stopt
Auto's die stilstaan maken een waarschuwend geluid van "straks gaan we ineens loos"?quote:
vrij simpel, als je het wel was dan zou je weten dat het al heel wat langer dan vandaag een ongeschreven wet is dat vrouwen en kinderen voorgaan .. ook in het verkeer ..quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:55 schreef Loedertje het volgende:
Wat heeft dat met mijn mening te maken?
Hoe moet je nou inschatten dat de chauffeurs in de auto verderop jou niet zie en ineens gaan optrekken?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Lekker onverantwoordelijk ben jij dan zeg...
[..]
[..]
Inschatten of de auto's gaan optrekken?
Het verkeersregelment is niet gebaseerd op intuïtie.quote:Intuitie?
Wat ben je nou dom aan het bulken over dat die moeder maar moet aanvoelen dat die idioten verderop straks ineens iets gevaarlijks gaan uitvoeren en dat ze dat maar vooral moet uitdragen in de opvoeding?quote:Even aan je kleintje uitleggen dat je nooit moet oversteken omdat een auto áltijd sneller kan zijn dan zij ,vooral als hij dichtbij staat?
Is dat teveel moeite?
Tja...je kan natuurlijk van alles gaan bedenken, maar dat neemt niet weg dat die klootzakken niet hadden moeten racen op een openbare weg...klaar...punt. Die gasten hebben hiet gewoon een belachelijk risico genomen. Je moet als automobilist ook rekening mee moeten houden dat voetgangers een keer een rare aktie maken, daar een aanrijding met een voetganger wat pijnlijker is voor de voetganger dan de auto(mobilist), jij als bestuurder bent "letterlijk" sterker, dus heb je ook de verantwoordelijkheid te dragen van die "kracht"quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:58 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Steek jij dan fijn over op een weg waar auto's hard kunnen rijden omdat jij ervanuit gaat dat als je kindjes worden aangereden het altijd slechts alleen de schuld van die stoute automobilisten is en jij het recht hebt om uit te testen wie er uiteindelijk gaat winnen bij zo'n onverantwoordelijke * ik kijk naar mijn parasol en let niet op het andere kindje AAN DE KANT VAN EEN AUTOWEG* acties.
hehe .. klopt helemaal wat je zegt, het is een dubbel iets, aan de ene kant verwacht je dat iedereen stopt en dat gebeurt dan ook meestal, maar niet iedereen doet dat dus blijf je op je hoede en steekt nooit en te nimmer zo maar de weg over .. over het algeheel kan je dat redelijk goed inschatten door de manier waarop de automobilist aan komt rijden, of die gaat remmen of door rijdenquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:03 schreef Semisane het volgende:
Nou....hier bega je dus wel een kleine denk fout die hele erge gevolgen kan hebben...ergens vanuit gaan is niet slim, sterker nog, je kan er beter vanuit gaan dat de automobilist niet stopt, zelfs bij een zebrapad. Het klopt dat een automobilist een enorme aso is als deze niet stopt bij een zebrapad, maar je gaat toch niet het leven van je kinderen op spel zetten om dat aan te tonen?
Als jij niet bij een zebrapad staat, heb je sowieso geen poot om op te staan, bij een zebrapad en/of stoplichten heb je wel een poot om op te staan, maar je kinderen op het spel zetten om je gelijk te halen lijkt me niet zo bijster slim.
Overigens neemt niet weg dat eikels die denken stoer te zijn door racejes te houden op een openbare weg, niet hun gang kunnen gaan....ik blijf erbij...je mag _en_ kan niet gaan racen op een openbare weg...daar is het gewoon niet voor gebouwd....hoe goed je denkt te kunnen rijden, daar wil je toch geen mensenleven op de waagschaal voor gaan leggen?
Sorry hoor, maar in Nederland is 200+ echt wel veels te gevaarlijk, ja ook 's nachts. Wat de meeste Nederlanders, die lekker hard willen rijden en dan naar Duitsland wijzen, als in "Daar gaat het toch ook goed", niet snappen is dat in Duitsland, de wegen waar je echt hard mag, die wegen daar ook voor zijn gebouwd. In Nederland zijn de wegen daar dus absoluut niet voor gebouwd....ze zijn te smal, het asfalt is niet van het "race" soort vangrails die praktisch naast de weg staat...en ga zo maar lekker even door.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:03 schreef JanJanJan het volgende:
Maar hard rijden in de bebouwde kom kan dus echt niet. Op de snelweg zie ik geen gevaar in 200+, ...
In dit geval waren de voetgangers toch volkomen normaal bezig, zoals je zelf ook zegt: die vrouw kan moeilijk 700 meter verderop blijven staan wachten totdat het de heren eens zint om te gaan gassen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:09 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja...je kan natuurlijk van alles gaan bedenken, maar dat neemt niet weg dat die klootzakken niet hadden moeten racen op een openbare weg...klaar...punt. Die gasten hebben hiet gewoon een belachelijk risico genomen. Je moet als automobilist ook rekening mee moeten houden dat voetgangers een keer een rare aktie maken, daar een aanrijding met een voetganger wat pijnlijker is voor de voetganger dan de auto(mobilist), jij als bestuurder bent "letterlijk" sterker, dus heb je ook de verantwoordelijkheid te dragen van die "kracht"
Als je dat niet kan, moet je niet gaan rijden.
Wat overigens niet betekent dat voetgangers blindeling van alles mogen en kunnen, een beetje opletten is namelijk erg handig, zeker met kinderen, want het lijkt me als voetganger nou niet erg handig als je je leven in de waagschaal legt, of dat van je kinderen, om maar te laten zien hoe "aso" die bestuurders wel niet zijn.
Ik oordeel ook verder niet over deze situatie of deze vrouw, ik oordeel wel over deze gasten die lekker dachten te gaan racen...want dat hoort hoe dan ook niet op een openbare weg...klaar.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:12 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe .. klopt helemaal wat je zegt, het is een dubbel iets, aan de ene kant verwacht je dat iedereen stopt en dat gebeurt dan ook meestal, maar niet iedereen doet dat dus blijf je op je hoede en steekt nooit en te nimmer zo maar de weg over .. over het algeheel kan je dat redelijk goed inschatten door de manier waarop de automobilist aan komt rijden, of die gaat remmen of door rijden
maar ja, als daar op 700 m afstand 2 auto's stil staan, hoe lang wil je blijven staan wachten aan de kant van de weg .. dat is toch een afstand waarbij je onder normale omstandigheden alle tijd van de wereld hebt om over te steken
Ik zei ook verder niks over deze vrouw, had het meer over een algemene situatie.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:14 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In dit geval waren de voetgangers toch volkomen normaal bezig, zoals je zelf ook zegt: die vrouw kan moeilijk 700 meter verderop blijven staan wachten totdat het de heren eens zint om te gaan gassen.
700 meter is geen logische afstand voor een sprint, 400 zal het geweest zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:12 schreef moussie het volgende:
[..]
maar ja, als daar op 700 m afstand 2 auto's stil staan, hoe lang wil je blijven staan wachten aan de kant van de weg .. dat is toch een afstand waarbij je onder normale omstandigheden alle tijd van de wereld hebt om over te steken
yup, het is ook een stuk simpler als je met maar 1 kind op stap bent, redelijk makkelijk om het overzicht te houden .. maar als je met 2 kids bent en de een loopt te krijsen omdat de zon in zijn gezicht schijnt en de ander gaat zich lekker eigenwijs losrukken ..quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:16 schreef Semisane het volgende:
Ik oordeel ook verder niet over deze situatie of deze vrouw, ik oordeel wel over deze gasten die lekker dachten te gaan racen...want dat hoort hoe dan ook niet op een openbare weg...klaar.
Maar ik zou nooit, als ik met mijn nichtje op stap ben, ervan uitgaan dat auto's zullen stoppen voor me...ook klaar.
en blijf jij fijn wachten iedere keer dat je wil oversteken over een weg waar auto's hard kunnen rijden (zowat allemaal dus) en er op 700 meter afstand wat auto's zijn .. wat zal jij ver komen .. ooit ..quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:58 schreef Loedertje het volgende:
Steek jij dan fijn over op een weg waar auto's hard kunnen rijden omdat jij ervanuit gaat dat als je kindjes worden aangereden het altijd slechts alleen de schuld van die stoute automobilisten is en jij het recht hebt om uit te testen wie er uiteindelijk gaat winnen bij zo'n onverantwoordelijke * ik kijk naar mijn parasol en let niet op het andere kindje AAN DE KANT VAN EEN AUTOWEG* acties.
Voor alle duidelijkheid, de weg loopt dus buiten het dorp langs een bosrand waarachter de sportvelden liggen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:31 schreef BertV het volgende:
Wie gaat er nu een sprint doen met een tennisbaan op het einde?
hehe .. ik denk ook niet dat een metertje of 100 meer of minder niet zo veel uit zullen maken .. je ziet op afstand 2 auto's stil staan en daarvan ga je uit .. je kan dan wel aan de straatrand blijven staan wachten tot je wortels schiet en dan trekken ze nog op net op het moment dat je denkt dat het nu wel kan ..quote:Op donderdag 15 juni 2006 17:28 schreef JB100-plus het volgende:
En voor diegene die graag met de door mij genoemde "700 meter" aan het rekenen willen slaan om te zien of de vrouw te langzaam is overgestoken of wat dan ook willen bewijzen: het blijft een schatting mijnerzijds. En voor hetzelfde geld stonden de auto's op een afstand van 650 meter of 500 of...
Hahahaha!! Wat ben jij on-ge-lo-fe-lijk grappig zegquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:17 schreef Marble het volgende:
Hey Street Racer, dat speelde ik vroeger altijd op de Super Nintendo.
[afbeelding]
Ik nam altijd Frank, of Surf. Of die swami op z'n vliegende tapijt, want dan kon je overal overheen vliegen.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:01 schreef Goochie het volgende:
...en zorg dan iig dat je plaatje werkt...
Arrogant de kinderwagen voor zich uit duwen en denken dat dan elke automobilst wel direct op zijn rem trapt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:01 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Nee onverantwoordelijk zijn degenen die
arrogant is in de bebouwde kom op je gas gaan staan als je weet dat er passanten over kunnen stekenquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:47 schreef Loedertje het volgende:
Arrogant de kinderwagen voor zich uit duwen en denken dat dan elke automobilst wel direct op zijn rem trapt.
Tjah maar rekening houdende met het simpele feit dat de buitenkant van een auto nu eenmaal harder is dan een mensenlijk lichaampje ...quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
arrogant is in de bebouwde kom op je gas gaan staan als je weet dat er passanten over kunnen steken
toch wel arroganter (en vreselijk dom ook...)quote:*....ik kijk naar mijn parasolletje en ga daarmee prutsen terwijl een ander kindje gaat oversteken*.
duh .. het is een stil straatje, geen drukke verkeersweg .. een paar 100 meter verderop staan 2 auto's .. stil !!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 01:24 schreef Loedertje het volgende:
toch wel arroganter (en vreselijk dom ook...)
juist. ongescreven, niet formeeel.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:05 schreef moussie het volgende:
[..]
vrij simpel, als je het wel was dan zou je weten dat het al heel wat langer dan vandaag een ongeschreven wet is dat vrouwen en kinderen voorgaan .. ook in het verkeer ..
mis, wel formeel, of ken je de verkeersregels soms niet ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 03:12 schreef speedcore het volgende:
juist. ongescreven, niet formeeel.
paragraaf 19, artikel 49, lid 2quote:2. Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een invalidenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.
een reden des te meer om niet te gaan racen in de bebouwde kom niet waar ?quote:het is trouwens wel een ijzeren natuurwet dat 900 kg staal bij welke snelheid dan ook het ruimschoots wint van menselijk vlees en botten als het gaat om overlevingskans en schadekans.
ooh, dus als ik als moeder mijn kind leer oversteken en ik doe dat op een veilig plekkie, ik hou me aan alle verkeersregels, maar de bestuurders van de auto's verderop doen dat niet, dan ben ik een kutmoeder en moeten mijn kinderen worden afgepakt ? Immers elk stilstaand auto is een risico, iedere autobestuurder zou zich niet aan de verkeersregels kunnen houden en met dat risico hoor ik rekening te houden .. elke stilstaande auto zou zomaar ineens kunnen gaan optrekken met een snelheid hoger dan wat is toegestaan ?quote:als je je kind gewooon de weg op stuurt onder het motto ik heb meer recht dan jij, dan ben je een kutmoeder en mag jeugdzorg zich wat nmij betreft over desvbetreffende kinderen gaan ontfermen. Risicos inschatten is veel belangrijker dan je recht op.
Afserveren die hap.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:39 schreef JB100-plus het volgende:
Zojuist op Omroep Flevoland: "Justitie verdenkt de twee automobilisten van doodslag op een baby en poging tot doodslag op de de moeder en haar zoontje. De verdachten hebben toegegeven dat ze op het Creilerpad een straatrace hielden."
De persofficier van Justitie had het op tv ook nog over een afstand van 200 meter (!!).
tja, je bent een kutmoeder als je ervan uitgaat dat mensen zich aan de verkeersregels houden blijkbaar .. dan ben je "arrogant" en mag "jeugdzorg zich over je ontfermen" ..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:49 schreef popolon het volgende:
There you go, toegegeven dat ze een straatrace hielden.
Daar gaan de mensen met hun vooroordelen.
Idd, als je je kind leert oversteken dan vertel je je kind over de gevaren .quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:42 schreef moussie het volgende:
ooh, dus als ik als moeder mijn kind leer oversteken en ik doe dat op een veilig plekkie, ik hou me aan alle verkeersregels, maar de bestuurders van de auto's verderop doen dat niet, dan ben ik een kutmoeder Immers elk stilstaand auto is een risico, iedere autobestuurder zou zich niet aan de verkeersregels kunnen houden en met dat risico hoor ik rekening te houden .. elke stilstaande auto zou zomaar ineens kunnen gaan optrekken met een snelheid hoger dan wat is toegestaan ?
Auto's wel zullen stoppen als er een Moussie aan de kant van de weg staat met 2 kinderen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:57 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, je bent een kutmoeder als je ervan uitgaat dat
jeetje zeg, ik geef een voorbeeld van hoe situaties kunnen lopen .. en als je niet weet hoe parasols op een kinderwagen werken hou dan ajb je mond, het is niks frutten alleen even draaien, nog geen 2 seconden werk .. en als er .. wat was het .. 200 meter verderop 2 auto's stil staan heb je daarvoor alle tijd, zelfs als die auto's beginnen te rijden op een normaal, wettelijk toegestaan tempoquote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:47 schreef Loedertje het volgende:
Idd, als je je kind leert oversteken dan vertel je je kind over de gevaren .
En dan ga je niet (zoals JIJ aangaf) aan het parasolletje van je wandelwagen lopen frutten.
in a'dam vaak niet, hierzo wel, verschilt per gemeente neem ik aan .. hier wordt het als uiterst onbeleefd gezien om niet ruim om afstand te laten zien dat je gaat remmen en dat je veilig kan oversteken met je kids .. zelfs het ouderwets met handbeweging voorrang verlenen en met een zwaai bedanken doen we hier nog aan ..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:48 schreef Loedertje het volgende:
Auto's wel zullen stoppen als er een Moussie aan de kant van de weg staat met 2 kinderen.
Aangezien ze zij aan zij stilstonden en daarna plankgas hebben gegeven is de verdenking zeer groot dat ze met een competitie bezig waren.quote:Artikel 10.
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer wordt beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
Wat een slap gelul allemaal. Ik zie bijna dagelijks moeders met kinderzitje (MET KIND ERIN JA) door rood fietsen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat bedoelde ik dus ook precies, als moeder van twee gevarenmagneetjes![]()
Waaruit maak jij eigenlijk op dat het een rustige weg betreft? Het mag dan wellicht een rustige weg zijn vergeleken met de rest van Nederland, maar zoals ik al erder opmerkte, er staan ook gewoon boerderijen en andere woningen langs die weg! Waarvandaan dus ook mensen de weg op kunnen komen die daar geen "race-auto's" verwachten.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:10 schreef Furby het volgende:
[..]
Eigenlijk valt het allemaal wel mee en hebben ze een rustige weg opgezocht om te racen. Toevallig JA TOEVALLIG kwam er net een moeder aan en ging het fout. Moeder kwam volgens het bericht van een bospad af zelfs. What's next? Opletten voor kabouters?
Een echt ongeluk noemt ie dat.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ik vind dit echt een geval van jammer maar helaas. Niemand die hier wat express deed. Gewoon een echt ongeluk. Hoeveel mensen staan echt stil bij ELK stoplicht op de fiets ?
wtf .. dus jij vindt racen binnen de bebouwde kom normaal ? als je in de weg staat heb je pech gehad ? voetgangers zijn vrijwild .. schep maar raak ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ja, bla bla bla.
Begrijp eens dat mensen ook eens wat anders willen. Regels die voor alles gelden komen vaak ontzettend dom over.We kunnen niet heel Nederland 25 km zone maken vanwege moeders die met kinderwagen oversteken om hun zoontje te vertellen dat er 2 auto's aankomen.
Ik vind dit echt een geval van jammer maar helaas. Niemand die hier wat express deed. Gewoon een echt ongeluk. Hoeveel mensen staan echt stil bij ELK stoplicht op de fiets ?
Gaan racen met een auto is onverantwoord een zeer gevaarlijk risico nemen. Als je dat afschuift als 'gewoon een ongeluk' ben je echt niet goed wijs...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
en daarna gaan de mannen en vaders hun vrouwen vertellen dat ze maar beter thuis kunnen blijven met al die gekken op de weg ..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:18 schreef cyber_rebel het volgende:
Wat is het volgende? Het is in orde om bij een zebrapad door te scheuren?
Ik begrijp best dat mensen eens wat anders willen! Ik wil ook mijzelf wel eens uitleven (als het even zou kunnen met een echte Subaru Impreza...).quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ja, bla bla bla.
Begrijp eens dat mensen ook eens wat anders willen. Regels die voor alles gelden komen vaak ontzettend dom over.
Die 600 die dat niet doen (de zogeheten non-kutmoeders) die vallen je niet op, nee.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:10 schreef Furby het volgende:
[..]
Wat een slap gelul allemaal. Ik zie bijna dagelijks moeders met kinderzitje (MET KIND ERIN JA) door rood fietsen.
What's next? Niet straatracen. Mag niet. Ist verboten.quote:Eigenlijk valt het allemaal wel mee en hebben ze een rustige weg opgezocht om te racen. Toevallig JA TOEVALLIG kwam er net een moeder aan en ging het fout. Moeder kwam volgens het bericht van een bospad af zelfs. What's next? Opletten voor kabouters?
Als die boer ineens gaat planken en zijn zoontje over het hoofd ziet, ja.quote:Dit is hetzelfde als boer overrijdt zijn zoontje met tractor.
Jochies met kleine pikkies en snelle auto's met bijbehorend dom gedrag zullen hier niet minder om gaan straatracen vrees ik, nee.quote:Jammer maar helaas. Als nederlander Neanderthaler leren we er niets van trouwens en volgende week zien we weer zo'n bericht in de krant
Dat hoeft ook niet, daar hebben we "goed fatsoen" voor.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ja, bla bla bla.
Begrijp eens dat mensen ook eens wat anders willen. Regels die voor alles gelden komen vaak ontzettend dom over.We kunnen niet heel Nederland 25 km zone maken vanwege moeders die met kinderwagen oversteken om hun zoontje te vertellen dat er 2 auto's aankomen.
Als jij met je domme kop door rood rijdt, en het gaat mis, dan ben jij in 99% van de gevallen de lul omdat jouw vlees en botjes geen match zijn voor een auto. Andersom weet je dus ook dat als jij je onverantwoordelijk gedraagt in een auto het verkeer, zoals in een straatrace, een ander waarschijnlijk de lul is als jij hem raakt.quote:Ik vind dit echt een geval van jammer maar helaas. Niemand die hier wat express deed. Gewoon een echt ongeluk. Hoeveel mensen staan echt stil bij ELK stoplicht op de fiets ?
Ik hoop toch niet dat je dit serieus meentquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:30 schreef dolle_hond het volgende:
deze jongens verdienen een standbeeld op t dorpsplein in creil en een levenslang lidmaatschap bij de betreffende tennisvereniging.
ze helpen het dorp van de overbevolking af en geven toe wat ze gedaan hebben.
tuurlijk welquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:59 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ik hoop toch niet dat je dit serieus meent![]()
Hun daad?quote:Op zondag 18 juni 2006 08:14 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
tuurlijk wel
dat beeld moet een soort van bedevaartsoord worden voor een ieder.
zeker voor de mensen die in dit topic hun daad proberen te bagatelliseren.
Aha, vandaar.quote:
alleen beetje laf dat die ene nog probeerde te ontwijken.quote:Op zondag 18 juni 2006 08:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Aha, vandaar.
't Zijn inderdaad helden.
Nederlandse kijk-eens-naar-mijn-stoere-snelle-race-monster-want-mijn-piemel-is-niet-indrukwekkend-genoeg vind is sowieso een beetje laf, ik heb er nog nooit 1tje gezien die een beetje fatsoenlijke "bull-bar" voor z'n/haar race-monster heeft gemonteerd...dat heeft tenminste echt wat impact als je iemand raakt....vraag maar aan Amerikanen of Australiers.quote:Op zondag 18 juni 2006 08:43 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
alleen beetje laf dat die ene nog probeerde te ontwijken.
dat kun je niet maken, dan word je niet meer serieus genomen bij de echte grote jongens
Bull-bars zijn dan toch ookv erboden in NL, aangezien ze hier geen enkele functie hebben??quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nederlandse kijk-eens-naar-mijn-stoere-snelle-race-monster-want-mijn-piemel-is-niet-indrukwekkend-genoeg vind is sowieso een beetje laf, ik heb er nog nooit 1tje gezien die een beetje fatsoenlijke "bull-bar" voor z'n/haar race-monster heeft gemonteerd...dat heeft tenminste echt wat impact als je iemand raakt....vraag maar aan Amerikanen of Australiers.![]()
Nou...de schade aan je race-bak blijft anders wel beperkt met een bull-bar, als je een kinderwagen aanrijd....vind ik wel een functie hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bull-bars zijn dan toch ookv erboden in NL, aangezien ze hier geen enkele functie hebben??
Ja veel man !quote:
Tijd terug in dit topic een discussie over die moeder, ze was gewoon te laat overgestokenquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ja veel man !
Als je met je hersenloze hoofd in je ik-wil-wel-maar-ik-kan-voor-geen-meter-rijden-ontkenninsfase een kind van 3 weken aan barrels rijdt kan het best wel wat minder.
Ze moeten gewoon over de kling !
Veel en veel te weinig. Bewust racen en mensen in gevaar brengen minimaal 10 jaar zonder vervroegde vrijlating en een levenslange rijontzeggingquote:
ja hoor, 2 stilstaande auto's gaan zonder op te letten hard optrekken en dan is het haar schuld ..quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:43 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Tijd terug in dit topic een discussie over die moeder, ze was gewoon te laat overgestoken
Was je er soms bij? Wie zegt dat dat kind niet zomaar de straat op liep zonder ergens op te letten, en dat mamma er vrolijk achteraan liep?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:59 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor, 2 stilstaande auto's gaan zonder op te letten hard optrekken en dan is het haar schuld ..
hou nou toch eens op die mafkezen te verdedigen ..
er zit anyway al een kind over te steken en hun trappen het gas in zonder ergens op te letten .. had moeder soms een bewuste keuze moeten maken welk van haar kinderen de kleinste kans had geraakt te worden of zo ?
nope, ik was er niet bij .. maar ik heb wel het topic gelezenquote:Op woensdag 13 september 2006 02:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Was je er soms bij? Wie zegt dat dat kind niet zomaar de straat op liep zonder ergens op te letten, en dat mamma er vrolijk achteraan liep?
Streetracers rijden 3 weken oude baby dood.quote:Zij stonden ieder in hun eigen auto stil bij een kruising.
Het 2-jarige broertje van de baby mocht daarom van zijn moeder de weg oversteken totdat de moeder zag dat de auto's naast elkaar optrokken in de richting van het jongetje. Zij rende met de kinderwagen achter haar zoontje aan en werd geschept ..
Kan een creatieve officier hier geen Moord met voorbedachte rade van maken? Of kan dat alleen als er kan worden aangetoond dat de dader specifiek het slachtoffer wilde doden? Als je een straatrace begint dan neem je bewust het risico om iemand dood te rijden. Het doden van het skachtoffer is niet uitgelokt door de situatie zelf (een ruzie bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:52 schreef Molline het volgende:
Volgens justitie is er sprake van doodslag, omdat de twee mannen, A. J. en R. W., tijdens de wedstrijd bewust de kans hebben aanvaard dat er doden zouden vallen. De twee racers staan ook terecht voor poging tot doodslag op de moeder en haar twee jaar oude zoontje.
bron
Eerder te weinig. Van mij mogen ze die idioten een flink aantal jaartjes vastzetten. En als ouders van dat kind had ik die gasten kapot gemaakt.quote:
Blijf mij verbazen over deze reactiequote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:27 schreef moussie het volgende:
maar ach, je kan je kleintje natuurlijk ook gewoon een oogbeschadiging laten oplopen door het kijken in de felle zon omdat je ten allen tijde rekening moet gaan houden met gekken die zich niet aan de verkeersregels houden niet waar ..
waarom dat .. je kan er niet bij met je pet dat er situaties bestaan waarin je je aandacht moet verdelen of je bent niet bekend met het feit dat te lang kijken in de zon oogbeschadigengen tot gevolg kan hebben ?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Blijf mij verbazen over deze reactie
Sorry..
Het grote raadsel is WTF je er in 's hemelsnaam mee bedoelt te zeggen.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:02 schreef moussie het volgende:
[..]
waarom dat .. je kan er niet bij met je pet dat er situaties bestaan waarin je je aandacht moet verdelen of je bent niet bekend met het feit dat te lang kijken in de zon oogbeschadigengen tot gevolg kan hebben ?
Die moussie is ook een vriend van Pedofielen. Kiezen wij kant A dan moet en zal zij ten koste van alles kant B kiezen.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Blijf mij verbazen over deze reactie
Sorry..
Sorry, maar als je op die leeftijd nog niet door hebt waar de openbare weg wel en niet voor gebruikt mag worden, dan houd ik het bij één kans hoor. Gewoon meteen levenslang de NS/de fiets.quote:Op woensdag 13 september 2006 09:25 schreef Fixers het volgende:
Uit het nieuws bericht:
[..]
Kan een creatieve officier hier geen Moord met voorbedachte rade van maken? Of kan dat alleen als er kan worden aangetoond dat de dader specifiek het slachtoffer wilde doden? Als je een straatrace begint dan neem je bewust het risico om iemand dood te rijden. Het doden van het skachtoffer is niet uitgelokt door de situatie zelf (een ruzie bijvoorbeeld).
Van mij mag de strafmaat voor straatracen worden uitgebried met een ontzegging van de rijbevoegdheid van minimaal 5 jaren bij het eerste vergrijp en levenslang bij het tweede.
Wat snap je niet aan "streetrace" en "plotseling optrekken"?quote:Op woensdag 13 september 2006 12:29 schreef BazzieK het volgende:
Weet niet hoe hard die auto's reden maar als die niet achterlijk hard reden vind ik van wat ik uit de nieuwsberichten kan concluderen die moeder niet echt bepaald slim bezig geweest.
Een 2 jarig kind zelf laten oversteken en er vervolgens met kinderwagen en al achteraan rennen ipv de kinderwagen aan de kant te laten staan.
hehe .. zo los lijkt het idd nergens op ..quote:Op woensdag 13 september 2006 12:10 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het grote raadsel is WTF je er in 's hemelsnaam mee bedoelt te zeggen.
Is het een reactie?
Is het een advies?
Wat is je raadselachtige bedoeling, ons waarschuwen niet te lang in de zon te kijken ofzo?
Of dat kleine kindertjes zonnebrillen moeten hebben, dan worden ze niet doodgereden?
ja hoor .. dwangneurose nog wel .. zo'n "duur" woord dan van iemand die nog niet eens het verschil kent tussen pedofilie, pedosexualiteit en efebofilie .. pffquote:Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef JohnDope het volgende:
Die moussie is ook een vriend van Pedofielen. Kiezen wij kant A dan moet en zal zij ten koste van alles kant B kiezen.
Een Dwangneurose noemen we dat.
en uiteraard moet links er ook nog bij gesleept worden ..quote:ontopc: Die streetracers wilden de familie uitproberen, ze gaven bewust gas. De straffen zijn dus veel te links laag.
Als ze 200 meter ver weg stonden. Dan zitten de meeste auto's in die afstand nog niet boven de toegestane snelheid. Dat plotseling optrekken is iets waar je rekening mee moet houden als je oversteekt, zeker als je je kind laat oversteken. Ik ben vanaf kleins af aan altijd geleerd dat je juist met dingen zoals auto's die ineens optrekken, door rood rijden of aan de verkeerde kant van de weg rijden rekening moet houden met oversteken oid.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "streetrace" en "plotseling optrekken"?
met andere woorden je geeft me gelijk m.b.t. die dwangneurosequote:Op woensdag 13 september 2006 12:41 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor .. dwangneurose nog wel .. zo'n "duur" woord dan van iemand die nog niet eens het verschil kent tussen pedofilie, pedosexualiteit en efebofilie .. pff
[..]
en uiteraard moet links er ook nog bij gesleept worden ..![]()
Sorry, maar sommige vormen van achterlijk weggedrag hoef je je niet standaard op in te stellen. Streetracing is er eentje van. Dat is iets anders dan een zomaar plotseling optrekkende auto.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:49 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als ze 200 meter ver weg stonden. Dan zitten de meeste auto's in die afstand nog niet boven de toegestane snelheid. Dat plotseling optrekken is iets waar je rekening mee moet houden als je oversteekt, zeker als je je kind laat oversteken. Ik ben vanaf kleins af aan altijd geleerd dat je juist met dingen zoals auto's die ineens optrekken, door rood rijden of aan de verkeerde kant van de weg rijden rekening moet houden met oversteken oid.
uhm .. leuke vraag .. als ik nu nee zeg geef ik je gelijk en als ik ja zeg ook .. dus die beantwoord ik nietquote:Op woensdag 13 september 2006 12:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
met andere woorden je geeft me gelijk m.b.t. die dwangneurose
Je kan zeggen wat je wil, maar stel het was maar 1 auto die met hetzelfde tempo optrok? Dan was het nog steeds even fout gegaan en was het dus wel keihard de schuld van de moeder. En je kan wel zeggen dat je niet overal rekening mee moet houden. Zou niet moeten nee, maar in de praktijk blijkt dat dit wel nodig is en dat moet je je kind ook aanleren voor zijn eigen veiligheid.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar sommige vormen van achterlijk weggedrag hoef je je niet standaard op in te stellen. Streetracing is er eentje van. Dat is iets anders dan een zomaar plotseling optrekkende auto.
als die kerel daar in z'n eentje aan komt scheuren is hij nog steeds in overtreding anders, we hebben niet voor niets een maximumsnelheid binnen de bebouwde komquote:Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar stel het was maar 1 auto die met hetzelfde tempo optrok? Dan was het nog steeds even fout gegaan en was het dus wel keihard de schuld van de moeder. En je kan wel zeggen dat je niet overal rekening mee moet houden. Zou niet moeten nee, maar in de praktijk blijkt dat dit wel nodig is en dat moet je je kind ook aanleren voor zijn eigen veiligheid.
Ze stonden op ongeveer 200 meter afstand stil las ik geloof ik? Zoals ik al zei in die afstand zitten de meeste auto's nog niet dik boven de 50.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:17 schreef moussie het volgende:
[..]
als die kerel daar in z'n eentje aan komt scheuren is hij nog steeds in overtreding anders, we hebben niet voor niets een maximumsnelheid binnen de bebouwde kom
Dan was het één achterlijke aso die "gewoon" even valle bak trok. Maar nu waren het er twee die bewust als een idioot tegen elkaar gingen optrekken, dát is de zaak hier.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar stel het was maar 1 auto die met hetzelfde tempo optrok?
Wat!? Denk jij dat er geen regels zijn voor wanneer je op mag trekken ofzo? En dat er geen eisen gesteld worden aan hoe je dat doet^?quote:Dan was het nog steeds even fout gegaan en was het dus wel keihard de schuld van de moeder.
Overal? Dus als die twee ipv een straatrace een driveby hadden uitgeschoten op die weg, dan had die moeder ook maar vantevoren dekking moeten zoeken?quote:En je kan wel zeggen dat je niet overal rekening mee moet houden. Zou niet moeten nee, maar in de praktijk blijkt dat dit wel nodig is en dat moet je je kind ook aanleren voor zijn eigen veiligheid.
Klopt ook wel, en die gasten zijn daar ook wel schuldig aan maar blijf die moeder ernstig nalatig vinden.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dan was het één achterlijke aso die "gewoon" even valle bak trok. Maar nu waren het er twee die bewust als een idioot tegen elkaar gingen optrekken, dát is de zaak hier.
Afgezien van goed spiegelen en geen achteropkomend verkeer hinderen ben ik me daar niet echt bewust van. Zou graag een linkje naar het betreffende wetsartikel zien.quote:[..]
Wat!? Denk jij dat er geen regels zijn voor wanneer je op mag trekken ofzo? En dat er geen eisen gesteld worden aan hoe je dat doet^?
Nee, maar met oversteken wel. Zoals ik al zei, het zou niet moeten maar we leven niet in een utopie en dat soort dingen moet je je kinderen gewoon aanleren vind ik.quote:[..]
Overal? Dus als die twee ipv een straatrace een driveby hadden uitgeschoten op die weg, dan had die moeder ook maar vantevoren dekking moeten zoeken?
Nee, en de meeste bestuurders letten ook op de weg ipv hun tegenstander en hebben dus aan 200 meter zicht voldoende. Tevens weten de meeste bestuurders wat ze gaan doen, itt tot de andere weggebruikers. Andere weggebruikers mogen dus verwachten dat die bestuurders zich volgens de regels gedragen, anders is het overzicht weg. Ze kunnen er natuurlijk wel rekening mee houden dat er iemand wat te hard rijdt, of iets dergelijks, maar in de regels hoef je er niet bedacht op te zijn dat er twee mensen op het achterlijke idee komen eens racewagentje te gaan spelen.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:18 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ze stonden op ongeveer 200 meter afstand stil las ik geloof ik? Zoals ik al zei in die afstand zitten de meeste auto's nog niet dik boven de 50.
Jij denkt dat de politie je niet aan zou houden als jij met rokende banden optrok als het licht op groen springt ("Ik mag immers doorrijden")?quote:Op woensdag 13 september 2006 13:21 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Klopt ook wel, en die gasten zijn daar ook wel schuldig aan maar blijf die moeder ernstig nalatig vinden.
Afgezien van goed spiegelen en geen achteropkomend verkeer hinderen ben ik me daar niet echt bewust van. Zou graag een linkje naar het betreffende wetsartikel zien.![]()
[..]
"Kijk uit jongens, dat kon wel eens een straatrace worden, altijd rekening mee houden"quote:Nee, maar met oversteken wel. Zoals ik al zei, het zou niet moeten maar we leven niet in een utopie en dat soort dingen moet je je kinderen gewoon aanleren vind ik.
Piepende banden is tractieverlies en dan trek je dus fout op. Maar wat is er mis met hard optrekken dan? Ik trek vaak vol op naar de 50 of 80 afhangend van de maximumsnelheid bij stoplichten zodra de motor warm is. Doe ik niks fout mee hoor.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie je niet aan zou houden als jij met rokende banden optrok als het licht op groen springt ("Ik mag immers doorrijden")?![]()
"Kijk uit jongens, die auto's zouden wel eens plots kunnen gaan rijden", niks raars aan lijkt me.quote:[..]
"Kijk uit jongens, dat kon wel eens een straatrace worden, altijd rekening mee houden"
Dat de bestuurders niet op de weg letten is niet aannemelijk te maken. Bovendien is een 2 jarig kind dat ineens oversteekt niet altijd even makkelijk te zien met laagstaande zon, dat kan dat kind niet weten maar daar moet die moeder zich toch onderhand wel van bewust zijn door een stukje levenservaring lijkt me. En zoals ik al zei, waarschijnlijk had die moeder dat kind ook de weg op gestuurd als het maar 1 auto was en dan was het gewoon een auto die stevig doortrok ipv 2. Dat het er 2 zijn en het daardoor ineens een race is doet niks af aan het feit dat die moeder gewoon ook fout bezig was.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, en de meeste bestuurders letten ook op de weg ipv hun tegenstander en hebben dus aan 200 meter zicht voldoende. Tevens weten de meeste bestuurders wat ze gaan doen, itt tot de andere weggebruikers. Andere weggebruikers mogen dus verwachten dat die bestuurders zich volgens de regels gedragen, anders is het overzicht weg. Ze kunnen er natuurlijk wel rekening mee houden dat er iemand wat te hard rijdt, of iets dergelijks, maar in de regels hoef je er niet bedacht op te zijn dat er twee mensen op het achterlijke idee komen eens racewagentje te gaan spelen.
Met betrekking tot het optrekken met gillende banden is er een mulder feit dat gebruikt kan worden, namelijk "onnodig geluid produceren".quote:Op woensdag 13 september 2006 13:21 schreef BazzieK het volgende:
Afgezien van goed spiegelen en geen achteropkomend verkeer hinderen ben ik me daar niet echt bewust van. Zou graag een linkje naar het betreffende wetsartikel zien.![]()
Als ze een beetje kunnen rijden zullen ze niet met piepende banden zijn weggetrokken. Bovendien was er volgens mij geen sprake van een druk centrum of zebrapaden dus lijkt me sterk dat ze er een artikel 5 van kunnen maken puur en alleen door de snelheid van het optrekken.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:32 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Met betrekking tot het optrekken met gillende banden is er een mulder feit dat gebruikt kan worden, namelijk "onnodig geluid produceren".
Daarnaast heb je altijd art. 5 Wegenverkeerswet die zegt dat het verboden is je zodanig te gedragen dat er gevaar OF hinder KAN ontstaan.
Als je als een malloot optrekt in een druk centrum of op een weg met zebra paden of iets dergelijks kom je een eind met zo'n artikel.
Je kan stellen dat als iemand als een bezetene optrekt hij minder kans heeft om te anticiperen op weggedrag van anderen en dat het overige verkeer 'schrikt' en dus hinder ondervindt. Dat moet dus wel ergens uit blijken.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:34 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als ze een beetje kunnen rijden zullen ze niet met piepende banden zijn weggetrokken. Bovendien was er volgens mij geen sprake van een druk centrum of zebrapaden dus lijkt me sterk dat ze er een artikel 5 van kunnen maken puur en alleen door de snelheid van het optrekken.
En toch stond er een moeder met kinderwagen en een 2-jarig zoontje langs de kant om over te stekenquote:Op woensdag 13 september 2006 13:34 schreef BazzieK het volgende:
Bovendien was er volgens mij geen sprake van een druk centrum of zebrapaden
Als hij hard optrekt bedoel je, weet niet hoe bezeten mensen rijden, kwam niet in the exorcist voor. Maar hier ben ik het niet met je eens, als je hard optrekt kan je goed anticiperen op normaal verkeer. Op abnormale dingen misschien niet even goed maar dat is dan de schuld van de persoon die de abnormale actie maakt.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:36 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je kan stellen dat als iemand als een bezetene optrekt hij minder kans heeft om te anticiperen op weggedrag van anderen en dat het overige verkeer 'schrikt' en dus hinder ondervindt. Dat moet dus wel ergens uit blijken.
En inderdaad als je een rechte weg buiten bebouwde kom hebt dan zal dat geen probleem zijn. Maar er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij het wel een probleem oplevert.
En ik heb maar weinig mensen als een malloot horen op trekken zonder een beetje wielspin, volgens mij lukt de pro's dat niet eens altijd.
Ze stonden langs de kant ja. Dat ze wilden oversteken is ook niet altijd te ruiken. Weet natuurlijk niet hoe het er daar uitziet. En als ze er even stil stonden kon dat ook opgevat worden als een teken dat ze stonden te wachten tot ze zeker wisten dat de weg vrij was. Dat is niet altijd even goed in te schatten.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:36 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En toch stond er een moeder met kinderwagen en een 2-jarig zoontje langs de kant om over te steken
Lijkt me dus niet dat het ergens op een afgelegen plaats was..
Ik leg alleen uit wat er mogelijk is. Ik zeg niet dat deze 2 dingen van toepassing zijn op de situatie van de moeder met kinderen hier.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:40 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als hij hard optrekt bedoel je, weet niet hoe bezeten mensen rijden, kwam niet in the exorcist voor. Maar hier ben ik het niet met je eens, als je hard optrekt kan je goed anticiperen op normaal verkeer. Op abnormale dingen misschien niet even goed maar dat is dan de schuld van de persoon die de abnormale actie maakt.
En tja dat klopt dan ook wel weer maar dat maakte juist dat ze minder snel weg kwamen dus dat is niet echt iets om boos om te worden lijkt me. Daarnaast zullen weinig agenten een boete uitschrijven voor het wegtrekken met een beetje wielspin lijkt me.
Nee, maar heb jij als automobilist geen verantwoordelijkheid voor je zwakkere weggebruikers? Als ik een moeder met kinderwagen en klein kind langs de kant van de weg zie staan, pas ik toch wel even mijn snelheid aan. Je weet nooooit wat een kind zal doen..quote:Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ze stonden langs de kant ja. Dat ze wilden oversteken is ook niet altijd te ruiken. Weet natuurlijk niet hoe het er daar uitziet. En als ze er even stil stonden kon dat ook opgevat worden als een teken dat ze stonden te wachten tot ze zeker wisten dat de weg vrij was. Dat is niet altijd even goed in te schatten.
Nee dat niet, maar bij bijvoorbeeld een stoplicht waar iemand in zijn eentje optrekt maakt het niet veel uit lijkt me. En ja die race is fout en die gasten zijn natuurlijk ook voor een groot deel schuldig, dat probeer ik ook niet te verdedigen.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik leg alleen uit wat er mogelijk is. Ik zeg niet dat deze 2 dingen van toepassing zijn op de situatie van de moeder met kinderen hier.
En als duidelijk is dat er iemand bezig is met een 'race' op de openbare weg, vind ik dat er prima geschreven kan worden voor wielspin. Of wou je zeggen dat de politie dan maar de andere kant op moet kijken? Als het verder geen hinder oplevert oké, lekker belangrijk dan, maar het kan dus wel.
Goed beargumenteerd manquote:Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef Eddycage het volgende:
Ik ben verbijsterd door die achterlijke k*tm*ngolen die hier (een deel van) de schuld in de schoenen van de moeder proberen te schuiven. Als ik hun reacties zo lees, mag je iemand gewoon doodrijden als die midden op straat staat?
Er is geen straf hoog genoeg voor die 2 idioten, en ik moet ze ook niet tegenkomen.
Dat doe ik ook maar ik vind niet dat je er als voetganger van uit moet gaan dat iedereen dat doet.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee, maar heb jij als automobilist geen verantwoordelijkheid voor je zwakkere weggebruikers? Als ik een moeder met kinderwagen en klein kind langs de kant van de weg zie staan, pas ik toch wel even mijn snelheid aan. Je weet nooooit wat een kind zal doen..
Er is een baby dood. Aangereden door een aanstormende auto, die blijkbaar te hard reed om te kunnen stoppen. Vergeef me als ik meevoel met de ouders, en niet met de daders.quote:
Te hard om te stoppen maar waarschijnlijk niet boven de maximale snelheid. Als ik 20 km per uur rijdt en er springt iemand voor mijn auto rijdt ik ook te hard om te stoppen maar niet te hard. Natuurlijk sympathyseer ik met de slachtoffers maar daaronder valt ook de jongen die zoiets mee heeft moeten maken. Bovendien pleit ik hem in het geheel niet vrij ik vind alleen dat de moeder ook het een en ander te verwijten valt. En aanstormende is zo'n telegraaf termquote:Op woensdag 13 september 2006 14:02 schreef Eddycage het volgende:
[..]
Er is een baby dood. Aangereden door een aanstormende auto, die blijkbaar te hard reed om te kunnen stoppen. Vergeef me als ik meevoel met de ouders, en niet met de daders.![]()
Sorry, maar als je met 200m zicht een kinderwagen aan weet te rijden, dan is het op zijn minst aannemelijk dat er niet op de weg gelet is.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:31 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dat de bestuurders niet op de weg letten is niet aannemelijk te maken.
Als er laagstaande zon en dus geen goed zicht op de weg is, hoor je dus al helemaal niet voluit op te trekken.quote:Bovendien is een 2 jarig kind dat ineens oversteekt niet altijd even makkelijk te zien met laagstaande zon,
Er is een verschil tussen één stel doortrekkende auto en twee in één blok voluit optrekkende debielen.quote:dat kan dat kind niet weten maar daar moet die moeder zich toch onderhand wel van bewust zijn door een stukje levenservaring lijkt me. En zoals ik al zei, waarschijnlijk had die moeder dat kind ook de weg op gestuurd als het maar 1 auto was en dan was het gewoon een auto die stevig doortrok ipv 2.
Die moeder was helemaal niet fout bezig.quote:Dat het er 2 zijn en het daardoor ineens een race is doet niks af aan het feit dat die moeder gewoon ook fout bezig was.
Precies! Hoevaak ik al niet meegemaakt heb dat een fiets of rollator plotseling de weg over stak .... en bij kinderen moet je idd altijd voorzichtig zijn.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee, maar heb jij als automobilist geen verantwoordelijkheid voor je zwakkere weggebruikers? Als ik een moeder met kinderwagen en klein kind langs de kant van de weg zie staan, pas ik toch wel even mijn snelheid aan. Je weet nooooit wat een kind zal doen..
Moeten me reet. Hij kiest er toch zelf voor om te gaan racen?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:06 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Te hard om te stoppen maar waarschijnlijk niet boven de maximale snelheid. Als ik 20 km per uur rijdt en er springt iemand voor mijn auto rijdt ik ook te hard om te stoppen maar niet te hard. Natuurlijk sympathyseer ik met de slachtoffers maar daaronder valt ook de jongen die zoiets mee heeft moeten maken. Bovendien pleit ik hem in het geheel niet vrij ik vind alleen dat de moeder ook het een en ander te verwijten valt. En aanstormende is zo'n telegraaf term![]()
Die auto's trokken vanaf 200 meter op. Als moeder eerst naar de parasol keek een paar seconden dan is het al een stuk minder afstand zodra ze de weg op rent.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar als je met 200m zicht een kinderwagen aan weet te rijden, dan is het op zijn minst aannemelijk dat er niet op de weg gelet is.
En ook niet zomaar over te steken.quote:[..]
Als er laagstaande zon en dus geen goed zicht op de weg is, hoor je dus al helemaal niet voluit op te trekken.
Kwa snelheid niet.quote:[..]
Er is een verschil tussen één stel doortrekkende auto en twee in één blok voluit optrekkende debielen.
Mwah, op zo'n afstand zou ik toch eerder met kind aan de hand oversteken.quote:[..]
Die moeder was helemaal niet fout bezig.
check: auto's staan verderop op normaliter veilige afstand
actie: ja, je mag oversteken
constatering: de auto's trekken ineens zo hard op, dat het gevaarlijk is
paniekreactie: met kinderwagen en al de weg oprennen.
Dat laatste is het enige foute, maar toen was de echte fout al gemaakt door twee kleuters met rijbewijs.
Was dat maar zo. Gisteren nog een vent levend in zijn auto verbrand daardoor. Dat hadden deze twee mogen zijn. De wereld twee idioten minder, baby leefde nog, iedereen blijquote:Op woensdag 13 september 2006 14:01 schreef Molline het volgende:
Als je op Google Earth kijkt, kun je zien dat het een lange rechte landelijke weg is, met hier en daar een boerderij.
Echt een weg die uitnodigt tot hard rijden, hoewel dat ook erg gevaarlijk is met het oog op plotseling de weg opdraaiend landbouwverkeer.
Het lijkt me dat ook al heeft de moeder een en ander misschien niet goed ingeschat, wat heel
goed mogelijk is, de autoracers ze toch al ver van te voren hebben moeten zien oversteken en
dus op tijd hadden kunnen stoppen. M.i. moeten ze toch wel erg hard gereden hebben of
hebben ze niet goed op de weg gelet. Voor hetzelfde geld waren ze tegen een tractor
aangeknald.
In elk geval is het allemaal vreselijk triest ...![]()
Zoals ik al zei, die gasten zijn schuldig en dat probeer ik ook niet weg te lullen ofzo maar het gaat er om dat die moeder wat voorzichtiger met haar kind moet omspringen. Natuurlijk moet je uitkijken als automobilist in veel situaties maar daar moet je als voetganger nooit van uitgaan en zeker niet als het niet om je eigen leven maar om dat van een kind gaat.quote:Op woensdag 13 september 2006 14:08 schreef Fixers het volgende:
Bazziek zou er even goed aan doen om het hele topic te lezen. Inclusief het nieuwsbericht met daarin de verklaring dat de twee daders inderdaad aan het racen waren.
Autorijden is meer dan alleen maar strikt aan de regeltjes houden het gaat er ook om dat je een betje fatsoenlijk inzicht hebt in verkeurs situaties. Moeders met kleine kinderen vormen altijd een onberekenbare sitatie waar voorzichtigheid geboden is. Als het goed is wordt je dat ook geleerd bij je rijlessen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |