abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41759519
quote:
Op woensdag 13 september 2006 02:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Was je er soms bij? Wie zegt dat dat kind niet zomaar de straat op liep zonder ergens op te letten, en dat mamma er vrolijk achteraan liep?
nope, ik was er niet bij .. maar ik heb wel het topic gelezen
quote:
Zij stonden ieder in hun eigen auto stil bij een kruising.

Het 2-jarige broertje van de baby mocht daarom van zijn moeder de weg oversteken totdat de moeder zag dat de auto's naast elkaar optrokken in de richting van het jongetje. Zij rende met de kinderwagen achter haar zoontje aan en werd geschept ..
Streetracers rijden 3 weken oude baby dood.
pleased to meet you
pi_41761675
Uit het nieuws bericht:
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:52 schreef Molline het volgende:

Volgens justitie is er sprake van doodslag, omdat de twee mannen, A. J. en R. W., tijdens de wedstrijd bewust de kans hebben aanvaard dat er doden zouden vallen. De twee racers staan ook terecht voor poging tot doodslag op de moeder en haar twee jaar oude zoontje.

bron
Kan een creatieve officier hier geen Moord met voorbedachte rade van maken? Of kan dat alleen als er kan worden aangetoond dat de dader specifiek het slachtoffer wilde doden? Als je een straatrace begint dan neem je bewust het risico om iemand dood te rijden. Het doden van het skachtoffer is niet uitgelokt door de situatie zelf (een ruzie bijvoorbeeld).

Van mij mag de strafmaat voor straatracen worden uitgebried met een ontzegging van de rijbevoegdheid van minimaal 5 jaren bij het eerste vergrijp en levenslang bij het tweede.
pi_41761841
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:22 schreef jorienvdherik het volgende:
Wel heel erg veel
Eerder te weinig. Van mij mogen ze die idioten een flink aantal jaartjes vastzetten. En als ouders van dat kind had ik die gasten kapot gemaakt.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 09:46:41 #154
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_41762200
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 20:27 schreef moussie het volgende:

maar ach, je kan je kleintje natuurlijk ook gewoon een oogbeschadiging laten oplopen door het kijken in de felle zon omdat je ten allen tijde rekening moet gaan houden met gekken die zich niet aan de verkeersregels houden niet waar ..
Blijf mij verbazen over deze reactie

Sorry..
pi_41762333
Heel apart verhaal..
pi_41765926
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Sorry..
waarom dat .. je kan er niet bij met je pet dat er situaties bestaan waarin je je aandacht moet verdelen of je bent niet bekend met het feit dat te lang kijken in de zon oogbeschadigengen tot gevolg kan hebben ?
pleased to meet you
pi_41766104
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:02 schreef moussie het volgende:

[..]

waarom dat .. je kan er niet bij met je pet dat er situaties bestaan waarin je je aandacht moet verdelen of je bent niet bekend met het feit dat te lang kijken in de zon oogbeschadigengen tot gevolg kan hebben ?
Het grote raadsel is WTF je er in 's hemelsnaam mee bedoelt te zeggen.

Is het een reactie?
Is het een advies?
Wat is je raadselachtige bedoeling, ons waarschuwen niet te lang in de zon te kijken ofzo?
Of dat kleine kindertjes zonnebrillen moeten hebben, dan worden ze niet doodgereden?
twee violen en een trommel en een fluit
pi_41766318
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Sorry..
Die moussie is ook een vriend van Pedofielen. Kiezen wij kant A dan moet en zal zij ten koste van alles kant B kiezen.
Een Dwangneurose noemen we dat.

ontopc: Die streetracers wilden de familie uitproberen, ze gaven bewust gas. De straffen zijn dus veel te links laag.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41766368
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:25 schreef Fixers het volgende:
Uit het nieuws bericht:
[..]

Kan een creatieve officier hier geen Moord met voorbedachte rade van maken? Of kan dat alleen als er kan worden aangetoond dat de dader specifiek het slachtoffer wilde doden? Als je een straatrace begint dan neem je bewust het risico om iemand dood te rijden. Het doden van het skachtoffer is niet uitgelokt door de situatie zelf (een ruzie bijvoorbeeld).

Van mij mag de strafmaat voor straatracen worden uitgebried met een ontzegging van de rijbevoegdheid van minimaal 5 jaren bij het eerste vergrijp en levenslang bij het tweede.
Sorry, maar als je op die leeftijd nog niet door hebt waar de openbare weg wel en niet voor gebruikt mag worden, dan houd ik het bij één kans hoor. Gewoon meteen levenslang de NS/de fiets.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41766501
Jeuzus, gaat het hier nog steeds over dat zonnebrilletje? Ga buiten spelen jongens!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41766571
Weet niet hoe hard die auto's reden maar als die niet achterlijk hard reden vind ik van wat ik uit de nieuwsberichten kan concluderen die moeder niet echt bepaald slim bezig geweest.
Een 2 jarig kind zelf laten oversteken en er vervolgens met kinderwagen en al achteraan rennen ipv de kinderwagen aan de kant te laten staan.
pi_41766655
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:29 schreef BazzieK het volgende:
Weet niet hoe hard die auto's reden maar als die niet achterlijk hard reden vind ik van wat ik uit de nieuwsberichten kan concluderen die moeder niet echt bepaald slim bezig geweest.
Een 2 jarig kind zelf laten oversteken en er vervolgens met kinderwagen en al achteraan rennen ipv de kinderwagen aan de kant te laten staan.
Wat snap je niet aan "streetrace" en "plotseling optrekken"?
pi_41766677
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:10 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het grote raadsel is WTF je er in 's hemelsnaam mee bedoelt te zeggen.

Is het een reactie?
Is het een advies?
Wat is je raadselachtige bedoeling, ons waarschuwen niet te lang in de zon te kijken ofzo?
Of dat kleine kindertjes zonnebrillen moeten hebben, dan worden ze niet doodgereden?
hehe .. zo los lijkt het idd nergens op ..
misschien moet je de reactie even in de context lezen, ik zat een alledaagse situatie te omschrijven die je tegenkomt als moeder met meerdere kinderen .. het is dus een voorbeeld
pleased to meet you
pi_41766905
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef JohnDope het volgende:
Die moussie is ook een vriend van Pedofielen. Kiezen wij kant A dan moet en zal zij ten koste van alles kant B kiezen.
Een Dwangneurose noemen we dat.
ja hoor .. dwangneurose nog wel .. zo'n "duur" woord dan van iemand die nog niet eens het verschil kent tussen pedofilie, pedosexualiteit en efebofilie .. pff
quote:
ontopc: Die streetracers wilden de familie uitproberen, ze gaven bewust gas. De straffen zijn dus veel te links laag.
en uiteraard moet links er ook nog bij gesleept worden ..
pleased to meet you
pi_41767122
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan "streetrace" en "plotseling optrekken"?
Als ze 200 meter ver weg stonden. Dan zitten de meeste auto's in die afstand nog niet boven de toegestane snelheid. Dat plotseling optrekken is iets waar je rekening mee moet houden als je oversteekt, zeker als je je kind laat oversteken. Ik ben vanaf kleins af aan altijd geleerd dat je juist met dingen zoals auto's die ineens optrekken, door rood rijden of aan de verkeerde kant van de weg rijden rekening moet houden met oversteken oid.
pi_41767311
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:41 schreef moussie het volgende:

[..]

ja hoor .. dwangneurose nog wel .. zo'n "duur" woord dan van iemand die nog niet eens het verschil kent tussen pedofilie, pedosexualiteit en efebofilie .. pff
[..]

en uiteraard moet links er ook nog bij gesleept worden ..
met andere woorden je geeft me gelijk m.b.t. die dwangneurose
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41767686
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:49 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Als ze 200 meter ver weg stonden. Dan zitten de meeste auto's in die afstand nog niet boven de toegestane snelheid. Dat plotseling optrekken is iets waar je rekening mee moet houden als je oversteekt, zeker als je je kind laat oversteken. Ik ben vanaf kleins af aan altijd geleerd dat je juist met dingen zoals auto's die ineens optrekken, door rood rijden of aan de verkeerde kant van de weg rijden rekening moet houden met oversteken oid.
Sorry, maar sommige vormen van achterlijk weggedrag hoef je je niet standaard op in te stellen. Streetracing is er eentje van. Dat is iets anders dan een zomaar plotseling optrekkende auto.
pi_41767738
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

met andere woorden je geeft me gelijk m.b.t. die dwangneurose
uhm .. leuke vraag .. als ik nu nee zeg geef ik je gelijk en als ik ja zeg ook .. dus die beantwoord ik niet
pleased to meet you
pi_41767762
Het 2-jarige broertje van de baby mocht daarom van zijn moeder de weg oversteken totdat de moeder zag dat de auto's naast elkaar optrokken in de richting van het jongetje. Zij rende met de kinderwagen achter haar zoontje aan en werd geschept door de man uit Creil. Die probeerde tevergeefs uit te wijken.

Dat is niet zo slim van die moeder. Maar wel een erg triest bericht zeg.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_41767825
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:09 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sorry, maar sommige vormen van achterlijk weggedrag hoef je je niet standaard op in te stellen. Streetracing is er eentje van. Dat is iets anders dan een zomaar plotseling optrekkende auto.
Je kan zeggen wat je wil, maar stel het was maar 1 auto die met hetzelfde tempo optrok? Dan was het nog steeds even fout gegaan en was het dus wel keihard de schuld van de moeder. En je kan wel zeggen dat je niet overal rekening mee moet houden. Zou niet moeten nee, maar in de praktijk blijkt dat dit wel nodig is en dat moet je je kind ook aanleren voor zijn eigen veiligheid.
pi_41767894
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil, maar stel het was maar 1 auto die met hetzelfde tempo optrok? Dan was het nog steeds even fout gegaan en was het dus wel keihard de schuld van de moeder. En je kan wel zeggen dat je niet overal rekening mee moet houden. Zou niet moeten nee, maar in de praktijk blijkt dat dit wel nodig is en dat moet je je kind ook aanleren voor zijn eigen veiligheid.
als die kerel daar in z'n eentje aan komt scheuren is hij nog steeds in overtreding anders, we hebben niet voor niets een maximumsnelheid binnen de bebouwde kom
pleased to meet you
pi_41767924
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:17 schreef moussie het volgende:

[..]

als die kerel daar in z'n eentje aan komt scheuren is hij nog steeds in overtreding anders, we hebben niet voor niets een maximumsnelheid binnen de bebouwde kom
Ze stonden op ongeveer 200 meter afstand stil las ik geloof ik? Zoals ik al zei in die afstand zitten de meeste auto's nog niet dik boven de 50.
pi_41767942
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:15 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil, maar stel het was maar 1 auto die met hetzelfde tempo optrok?
Dan was het één achterlijke aso die "gewoon" even valle bak trok. Maar nu waren het er twee die bewust als een idioot tegen elkaar gingen optrekken, dát is de zaak hier.
quote:
Dan was het nog steeds even fout gegaan en was het dus wel keihard de schuld van de moeder.
Wat!? Denk jij dat er geen regels zijn voor wanneer je op mag trekken ofzo? En dat er geen eisen gesteld worden aan hoe je dat doet^?
quote:
En je kan wel zeggen dat je niet overal rekening mee moet houden. Zou niet moeten nee, maar in de praktijk blijkt dat dit wel nodig is en dat moet je je kind ook aanleren voor zijn eigen veiligheid.
Overal? Dus als die twee ipv een straatrace een driveby hadden uitgeschoten op die weg, dan had die moeder ook maar vantevoren dekking moeten zoeken?
pi_41767989
Sorry, maar wat voor auto's waren het dan, dat ze die 200m vanuit stilstand overbrugden in de tijd die die moeder nodig had om in een reflex te reageren?

Of liet ze de 2-jarige vast oversteken en deed ze zelf even iets anders en keek ze pas weer op toen ze hoorde dat de auto's toch wel erg dichtbij gekomen waren?

200m vanuit stilstand duurt toch wel een seconde of 10?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_41768006
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dan was het één achterlijke aso die "gewoon" even valle bak trok. Maar nu waren het er twee die bewust als een idioot tegen elkaar gingen optrekken, dát is de zaak hier.
Klopt ook wel, en die gasten zijn daar ook wel schuldig aan maar blijf die moeder ernstig nalatig vinden.
quote:
[..]

Wat!? Denk jij dat er geen regels zijn voor wanneer je op mag trekken ofzo? En dat er geen eisen gesteld worden aan hoe je dat doet^?
Afgezien van goed spiegelen en geen achteropkomend verkeer hinderen ben ik me daar niet echt bewust van. Zou graag een linkje naar het betreffende wetsartikel zien.
quote:
[..]

Overal? Dus als die twee ipv een straatrace een driveby hadden uitgeschoten op die weg, dan had die moeder ook maar vantevoren dekking moeten zoeken?
Nee, maar met oversteken wel. Zoals ik al zei, het zou niet moeten maar we leven niet in een utopie en dat soort dingen moet je je kinderen gewoon aanleren vind ik.
pi_41768088
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:18 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ze stonden op ongeveer 200 meter afstand stil las ik geloof ik? Zoals ik al zei in die afstand zitten de meeste auto's nog niet dik boven de 50.
Nee, en de meeste bestuurders letten ook op de weg ipv hun tegenstander en hebben dus aan 200 meter zicht voldoende. Tevens weten de meeste bestuurders wat ze gaan doen, itt tot de andere weggebruikers. Andere weggebruikers mogen dus verwachten dat die bestuurders zich volgens de regels gedragen, anders is het overzicht weg. Ze kunnen er natuurlijk wel rekening mee houden dat er iemand wat te hard rijdt, of iets dergelijks, maar in de regels hoef je er niet bedacht op te zijn dat er twee mensen op het achterlijke idee komen eens racewagentje te gaan spelen.
pi_41768153
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:21 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Klopt ook wel, en die gasten zijn daar ook wel schuldig aan maar blijf die moeder ernstig nalatig vinden.

Afgezien van goed spiegelen en geen achteropkomend verkeer hinderen ben ik me daar niet echt bewust van. Zou graag een linkje naar het betreffende wetsartikel zien.
[..]
Jij denkt dat de politie je niet aan zou houden als jij met rokende banden optrok als het licht op groen springt ("Ik mag immers doorrijden")?
quote:
Nee, maar met oversteken wel. Zoals ik al zei, het zou niet moeten maar we leven niet in een utopie en dat soort dingen moet je je kinderen gewoon aanleren vind ik.
"Kijk uit jongens, dat kon wel eens een straatrace worden, altijd rekening mee houden"
pi_41768224
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij denkt dat de politie je niet aan zou houden als jij met rokende banden optrok als het licht op groen springt ("Ik mag immers doorrijden")?
Piepende banden is tractieverlies en dan trek je dus fout op. Maar wat is er mis met hard optrekken dan? Ik trek vaak vol op naar de 50 of 80 afhangend van de maximumsnelheid bij stoplichten zodra de motor warm is. Doe ik niks fout mee hoor.
quote:
[..]

"Kijk uit jongens, dat kon wel eens een straatrace worden, altijd rekening mee houden"
"Kijk uit jongens, die auto's zouden wel eens plots kunnen gaan rijden", niks raars aan lijkt me.
pi_41768298
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, en de meeste bestuurders letten ook op de weg ipv hun tegenstander en hebben dus aan 200 meter zicht voldoende. Tevens weten de meeste bestuurders wat ze gaan doen, itt tot de andere weggebruikers. Andere weggebruikers mogen dus verwachten dat die bestuurders zich volgens de regels gedragen, anders is het overzicht weg. Ze kunnen er natuurlijk wel rekening mee houden dat er iemand wat te hard rijdt, of iets dergelijks, maar in de regels hoef je er niet bedacht op te zijn dat er twee mensen op het achterlijke idee komen eens racewagentje te gaan spelen.
Dat de bestuurders niet op de weg letten is niet aannemelijk te maken. Bovendien is een 2 jarig kind dat ineens oversteekt niet altijd even makkelijk te zien met laagstaande zon, dat kan dat kind niet weten maar daar moet die moeder zich toch onderhand wel van bewust zijn door een stukje levenservaring lijkt me. En zoals ik al zei, waarschijnlijk had die moeder dat kind ook de weg op gestuurd als het maar 1 auto was en dan was het gewoon een auto die stevig doortrok ipv 2. Dat het er 2 zijn en het daardoor ineens een race is doet niks af aan het feit dat die moeder gewoon ook fout bezig was.
pi_41768318
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:21 schreef BazzieK het volgende:

Met betrekking tot het optrekken met gillende banden is er een mulder feit dat gebruikt kan worden, namelijk "onnodig geluid produceren".

Daarnaast heb je altijd art. 5 Wegenverkeerswet die zegt dat het verboden is je zodanig te gedragen dat er gevaar OF hinder KAN ontstaan.

Als je als een malloot optrekt in een druk centrum of op een weg met zebra paden of iets dergelijks kom je een eind met zo'n artikel.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_41768370
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:32 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Met betrekking tot het optrekken met gillende banden is er een mulder feit dat gebruikt kan worden, namelijk "onnodig geluid produceren".

Daarnaast heb je altijd art. 5 Wegenverkeerswet die zegt dat het verboden is je zodanig te gedragen dat er gevaar OF hinder KAN ontstaan.

Als je als een malloot optrekt in een druk centrum of op een weg met zebra paden of iets dergelijks kom je een eind met zo'n artikel.
Als ze een beetje kunnen rijden zullen ze niet met piepende banden zijn weggetrokken. Bovendien was er volgens mij geen sprake van een druk centrum of zebrapaden dus lijkt me sterk dat ze er een artikel 5 van kunnen maken puur en alleen door de snelheid van het optrekken.
pi_41768444
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:34 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Als ze een beetje kunnen rijden zullen ze niet met piepende banden zijn weggetrokken. Bovendien was er volgens mij geen sprake van een druk centrum of zebrapaden dus lijkt me sterk dat ze er een artikel 5 van kunnen maken puur en alleen door de snelheid van het optrekken.
Je kan stellen dat als iemand als een bezetene optrekt hij minder kans heeft om te anticiperen op weggedrag van anderen en dat het overige verkeer 'schrikt' en dus hinder ondervindt. Dat moet dus wel ergens uit blijken.

En inderdaad als je een rechte weg buiten bebouwde kom hebt dan zal dat geen probleem zijn. Maar er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij het wel een probleem oplevert.

En ik heb maar weinig mensen als een malloot horen op trekken zonder een beetje wielspin, volgens mij lukt de pro's dat niet eens altijd.
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:34 schreef BazzieK het volgende:

Bovendien was er volgens mij geen sprake van een druk centrum of zebrapaden
En toch stond er een moeder met kinderwagen en een 2-jarig zoontje langs de kant om over te steken

Lijkt me dus niet dat het ergens op een afgelegen plaats was..
pi_41768539
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:36 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Je kan stellen dat als iemand als een bezetene optrekt hij minder kans heeft om te anticiperen op weggedrag van anderen en dat het overige verkeer 'schrikt' en dus hinder ondervindt. Dat moet dus wel ergens uit blijken.

En inderdaad als je een rechte weg buiten bebouwde kom hebt dan zal dat geen probleem zijn. Maar er zijn genoeg situaties te bedenken waarbij het wel een probleem oplevert.

En ik heb maar weinig mensen als een malloot horen op trekken zonder een beetje wielspin, volgens mij lukt de pro's dat niet eens altijd.
Als hij hard optrekt bedoel je, weet niet hoe bezeten mensen rijden, kwam niet in the exorcist voor. Maar hier ben ik het niet met je eens, als je hard optrekt kan je goed anticiperen op normaal verkeer. Op abnormale dingen misschien niet even goed maar dat is dan de schuld van de persoon die de abnormale actie maakt.

En tja dat klopt dan ook wel weer maar dat maakte juist dat ze minder snel weg kwamen dus dat is niet echt iets om boos om te worden lijkt me. Daarnaast zullen weinig agenten een boete uitschrijven voor het wegtrekken met een beetje wielspin lijkt me.
pi_41768572
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:36 schreef mcintosh het volgende:
[..]

En toch stond er een moeder met kinderwagen en een 2-jarig zoontje langs de kant om over te steken

Lijkt me dus niet dat het ergens op een afgelegen plaats was..
Ze stonden langs de kant ja. Dat ze wilden oversteken is ook niet altijd te ruiken. Weet natuurlijk niet hoe het er daar uitziet. En als ze er even stil stonden kon dat ook opgevat worden als een teken dat ze stonden te wachten tot ze zeker wisten dat de weg vrij was. Dat is niet altijd even goed in te schatten.
pi_41768690
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:40 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Als hij hard optrekt bedoel je, weet niet hoe bezeten mensen rijden, kwam niet in the exorcist voor. Maar hier ben ik het niet met je eens, als je hard optrekt kan je goed anticiperen op normaal verkeer. Op abnormale dingen misschien niet even goed maar dat is dan de schuld van de persoon die de abnormale actie maakt.

En tja dat klopt dan ook wel weer maar dat maakte juist dat ze minder snel weg kwamen dus dat is niet echt iets om boos om te worden lijkt me. Daarnaast zullen weinig agenten een boete uitschrijven voor het wegtrekken met een beetje wielspin lijkt me.
Ik leg alleen uit wat er mogelijk is. Ik zeg niet dat deze 2 dingen van toepassing zijn op de situatie van de moeder met kinderen hier.

En als duidelijk is dat er iemand bezig is met een 'race' op de openbare weg, vind ik dat er prima geschreven kan worden voor wielspin. Of wou je zeggen dat de politie dan maar de andere kant op moet kijken? Als het verder geen hinder oplevert oké, lekker belangrijk dan, maar het kan dus wel.
pi_41768704
Ik ben verbijsterd door die achterlijke k*tm*ngolen die hier (een deel van) de schuld in de schoenen van de moeder proberen te schuiven. Als ik hun reacties zo lees, mag je iemand gewoon doodrijden als die midden op straat staat?
Er is geen straf hoog genoeg voor die 2 idioten, en ik moet ze ook niet tegenkomen.
pi_41768724
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:41 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ze stonden langs de kant ja. Dat ze wilden oversteken is ook niet altijd te ruiken. Weet natuurlijk niet hoe het er daar uitziet. En als ze er even stil stonden kon dat ook opgevat worden als een teken dat ze stonden te wachten tot ze zeker wisten dat de weg vrij was. Dat is niet altijd even goed in te schatten.
Nee, maar heb jij als automobilist geen verantwoordelijkheid voor je zwakkere weggebruikers? Als ik een moeder met kinderwagen en klein kind langs de kant van de weg zie staan, pas ik toch wel even mijn snelheid aan. Je weet nooooit wat een kind zal doen..
pi_41768802
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Ik leg alleen uit wat er mogelijk is. Ik zeg niet dat deze 2 dingen van toepassing zijn op de situatie van de moeder met kinderen hier.

En als duidelijk is dat er iemand bezig is met een 'race' op de openbare weg, vind ik dat er prima geschreven kan worden voor wielspin. Of wou je zeggen dat de politie dan maar de andere kant op moet kijken? Als het verder geen hinder oplevert oké, lekker belangrijk dan, maar het kan dus wel.
Nee dat niet, maar bij bijvoorbeeld een stoplicht waar iemand in zijn eentje optrekt maakt het niet veel uit lijkt me. En ja die race is fout en die gasten zijn natuurlijk ook voor een groot deel schuldig, dat probeer ik ook niet te verdedigen.
pi_41768810
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:45 schreef Eddycage het volgende:
Ik ben verbijsterd door die achterlijke k*tm*ngolen die hier (een deel van) de schuld in de schoenen van de moeder proberen te schuiven. Als ik hun reacties zo lees, mag je iemand gewoon doodrijden als die midden op straat staat?
Er is geen straf hoog genoeg voor die 2 idioten, en ik moet ze ook niet tegenkomen.
Goed beargumenteerd man
pi_41768833
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nee, maar heb jij als automobilist geen verantwoordelijkheid voor je zwakkere weggebruikers? Als ik een moeder met kinderwagen en klein kind langs de kant van de weg zie staan, pas ik toch wel even mijn snelheid aan. Je weet nooooit wat een kind zal doen..
Dat doe ik ook maar ik vind niet dat je er als voetganger van uit moet gaan dat iedereen dat doet.
pi_41769122
Als je op Google Earth kijkt, kun je zien dat het een lange rechte landelijke weg is, met hier en daar een boerderij.
Echt een weg die uitnodigt tot hard rijden, hoewel dat ook erg gevaarlijk is met het oog op plotseling de weg opdraaiend landbouwverkeer.

Het lijkt me dat ook al heeft de moeder een en ander misschien niet goed ingeschat, wat heel
goed mogelijk is, de autoracers ze toch al ver van te voren hebben moeten zien oversteken en
dus op tijd hadden kunnen stoppen. M.i. moeten ze toch wel erg hard gereden hebben of
hebben ze niet goed op de weg gelet. Voor hetzelfde geld waren ze tegen een tractor
aangeknald.

In elk geval is het allemaal vreselijk triest ...
pi_41769147
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:49 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Goed beargumenteerd man
Er is een baby dood. Aangereden door een aanstormende auto, die blijkbaar te hard reed om te kunnen stoppen. Vergeef me als ik meevoel met de ouders, en niet met de daders.
pi_41769280
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:02 schreef Eddycage het volgende:

[..]

Er is een baby dood. Aangereden door een aanstormende auto, die blijkbaar te hard reed om te kunnen stoppen. Vergeef me als ik meevoel met de ouders, en niet met de daders.
Te hard om te stoppen maar waarschijnlijk niet boven de maximale snelheid. Als ik 20 km per uur rijdt en er springt iemand voor mijn auto rijdt ik ook te hard om te stoppen maar niet te hard. Natuurlijk sympathyseer ik met de slachtoffers maar daaronder valt ook de jongen die zoiets mee heeft moeten maken. Bovendien pleit ik hem in het geheel niet vrij ik vind alleen dat de moeder ook het een en ander te verwijten valt. En aanstormende is zo'n telegraaf term
pi_41769286
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:31 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat de bestuurders niet op de weg letten is niet aannemelijk te maken.
Sorry, maar als je met 200m zicht een kinderwagen aan weet te rijden, dan is het op zijn minst aannemelijk dat er niet op de weg gelet is.
quote:
Bovendien is een 2 jarig kind dat ineens oversteekt niet altijd even makkelijk te zien met laagstaande zon,
Als er laagstaande zon en dus geen goed zicht op de weg is, hoor je dus al helemaal niet voluit op te trekken.
quote:
dat kan dat kind niet weten maar daar moet die moeder zich toch onderhand wel van bewust zijn door een stukje levenservaring lijkt me. En zoals ik al zei, waarschijnlijk had die moeder dat kind ook de weg op gestuurd als het maar 1 auto was en dan was het gewoon een auto die stevig doortrok ipv 2.
Er is een verschil tussen één stel doortrekkende auto en twee in één blok voluit optrekkende debielen.
quote:
Dat het er 2 zijn en het daardoor ineens een race is doet niks af aan het feit dat die moeder gewoon ook fout bezig was.
Die moeder was helemaal niet fout bezig.
check: auto's staan verderop op normaliter veilige afstand
actie: ja, je mag oversteken
constatering: de auto's trekken ineens zo hard op, dat het gevaarlijk is
paniekreactie: met kinderwagen en al de weg oprennen.

Dat laatste is het enige foute, maar toen was de echte fout al gemaakt door twee kleuters met rijbewijs.
pi_41769317
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:46 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Precies! Hoevaak ik al niet meegemaakt heb dat een fiets of rollator plotseling de weg over stak .... en bij kinderen moet je idd altijd voorzichtig zijn.
pi_41769334
Bazziek zou er even goed aan doen om het hele topic te lezen. Inclusief het nieuwsbericht met daarin de verklaring dat de twee daders inderdaad aan het racen waren.

Autorijden is meer dan alleen maar strikt aan de regeltjes houden het gaat er ook om dat je een betje fatsoenlijk inzicht hebt in verkeurs situaties. Moeders met kleine kinderen vormen altijd een onberekenbare sitatie waar voorzichtigheid geboden is. Als het goed is wordt je dat ook geleerd bij je rijlessen.
pi_41769421
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:06 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Te hard om te stoppen maar waarschijnlijk niet boven de maximale snelheid. Als ik 20 km per uur rijdt en er springt iemand voor mijn auto rijdt ik ook te hard om te stoppen maar niet te hard. Natuurlijk sympathyseer ik met de slachtoffers maar daaronder valt ook de jongen die zoiets mee heeft moeten maken. Bovendien pleit ik hem in het geheel niet vrij ik vind alleen dat de moeder ook het een en ander te verwijten valt. En aanstormende is zo'n telegraaf term
Moeten me reet. Hij kiest er toch zelf voor om te gaan racen?
Versnellingspook+bak in zn reet, dat moet hij meemaken.
pi_41769437
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sorry, maar als je met 200m zicht een kinderwagen aan weet te rijden, dan is het op zijn minst aannemelijk dat er niet op de weg gelet is.
Die auto's trokken vanaf 200 meter op. Als moeder eerst naar de parasol keek een paar seconden dan is het al een stuk minder afstand zodra ze de weg op rent.
quote:
[..]

Als er laagstaande zon en dus geen goed zicht op de weg is, hoor je dus al helemaal niet voluit op te trekken.
En ook niet zomaar over te steken.
quote:
[..]

Er is een verschil tussen één stel doortrekkende auto en twee in één blok voluit optrekkende debielen.
Kwa snelheid niet.
quote:
[..]

Die moeder was helemaal niet fout bezig.
check: auto's staan verderop op normaliter veilige afstand
actie: ja, je mag oversteken
constatering: de auto's trekken ineens zo hard op, dat het gevaarlijk is
paniekreactie: met kinderwagen en al de weg oprennen.

Dat laatste is het enige foute, maar toen was de echte fout al gemaakt door twee kleuters met rijbewijs.
Mwah, op zo'n afstand zou ik toch eerder met kind aan de hand oversteken.
pi_41769484
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:01 schreef Molline het volgende:
Als je op Google Earth kijkt, kun je zien dat het een lange rechte landelijke weg is, met hier en daar een boerderij.
Echt een weg die uitnodigt tot hard rijden, hoewel dat ook erg gevaarlijk is met het oog op plotseling de weg opdraaiend landbouwverkeer.

Het lijkt me dat ook al heeft de moeder een en ander misschien niet goed ingeschat, wat heel
goed mogelijk is, de autoracers ze toch al ver van te voren hebben moeten zien oversteken en
dus op tijd hadden kunnen stoppen. M.i. moeten ze toch wel erg hard gereden hebben of
hebben ze niet goed op de weg gelet. Voor hetzelfde geld waren ze tegen een tractor
aangeknald
.

In elk geval is het allemaal vreselijk triest ...
Was dat maar zo. Gisteren nog een vent levend in zijn auto verbrand daardoor. Dat hadden deze twee mogen zijn. De wereld twee idioten minder, baby leefde nog, iedereen blij
pi_41769506
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:08 schreef Fixers het volgende:
Bazziek zou er even goed aan doen om het hele topic te lezen. Inclusief het nieuwsbericht met daarin de verklaring dat de twee daders inderdaad aan het racen waren.

Autorijden is meer dan alleen maar strikt aan de regeltjes houden het gaat er ook om dat je een betje fatsoenlijk inzicht hebt in verkeurs situaties. Moeders met kleine kinderen vormen altijd een onberekenbare sitatie waar voorzichtigheid geboden is. Als het goed is wordt je dat ook geleerd bij je rijlessen.
Zoals ik al zei, die gasten zijn schuldig en dat probeer ik ook niet weg te lullen ofzo maar het gaat er om dat die moeder wat voorzichtiger met haar kind moet omspringen. Natuurlijk moet je uitkijken als automobilist in veel situaties maar daar moet je als voetganger nooit van uitgaan en zeker niet als het niet om je eigen leven maar om dat van een kind gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')