quote:Op donderdag 15 juni 2006 19:01 schreef Goochie het volgende:
...en zorg dan iig dat je plaatje werkt...
Arrogant de kinderwagen voor zich uit duwen en denken dat dan elke automobilst wel direct op zijn rem trapt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:01 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Nee onverantwoordelijk zijn degenen die
arrogant is in de bebouwde kom op je gas gaan staan als je weet dat er passanten over kunnen stekenquote:Op donderdag 15 juni 2006 22:47 schreef Loedertje het volgende:
Arrogant de kinderwagen voor zich uit duwen en denken dat dan elke automobilst wel direct op zijn rem trapt.
Tjah maar rekening houdende met het simpele feit dat de buitenkant van een auto nu eenmaal harder is dan een mensenlijk lichaampje ...quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:37 schreef moussie het volgende:
[..]
arrogant is in de bebouwde kom op je gas gaan staan als je weet dat er passanten over kunnen steken
toch wel arroganter (en vreselijk dom ook...)quote:*....ik kijk naar mijn parasolletje en ga daarmee prutsen terwijl een ander kindje gaat oversteken*.
duh .. het is een stil straatje, geen drukke verkeersweg .. een paar 100 meter verderop staan 2 auto's .. stil !!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 01:24 schreef Loedertje het volgende:
toch wel arroganter (en vreselijk dom ook...)
juist. ongescreven, niet formeeel.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:05 schreef moussie het volgende:
[..]
vrij simpel, als je het wel was dan zou je weten dat het al heel wat langer dan vandaag een ongeschreven wet is dat vrouwen en kinderen voorgaan .. ook in het verkeer ..
mis, wel formeel, of ken je de verkeersregels soms niet ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 03:12 schreef speedcore het volgende:
juist. ongescreven, niet formeeel.
paragraaf 19, artikel 49, lid 2quote:2. Bestuurders moeten voetgangers en bestuurders van een invalidenvoertuig, die op een voetgangersoversteekplaats oversteken of kennelijk op het punt staan zulks te doen, voor laten gaan.
een reden des te meer om niet te gaan racen in de bebouwde kom niet waar ?quote:het is trouwens wel een ijzeren natuurwet dat 900 kg staal bij welke snelheid dan ook het ruimschoots wint van menselijk vlees en botten als het gaat om overlevingskans en schadekans.
ooh, dus als ik als moeder mijn kind leer oversteken en ik doe dat op een veilig plekkie, ik hou me aan alle verkeersregels, maar de bestuurders van de auto's verderop doen dat niet, dan ben ik een kutmoeder en moeten mijn kinderen worden afgepakt ? Immers elk stilstaand auto is een risico, iedere autobestuurder zou zich niet aan de verkeersregels kunnen houden en met dat risico hoor ik rekening te houden .. elke stilstaande auto zou zomaar ineens kunnen gaan optrekken met een snelheid hoger dan wat is toegestaan ?quote:als je je kind gewooon de weg op stuurt onder het motto ik heb meer recht dan jij, dan ben je een kutmoeder en mag jeugdzorg zich wat nmij betreft over desvbetreffende kinderen gaan ontfermen. Risicos inschatten is veel belangrijker dan je recht op.
Afserveren die hap.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:39 schreef JB100-plus het volgende:
Zojuist op Omroep Flevoland: "Justitie verdenkt de twee automobilisten van doodslag op een baby en poging tot doodslag op de de moeder en haar zoontje. De verdachten hebben toegegeven dat ze op het Creilerpad een straatrace hielden."
De persofficier van Justitie had het op tv ook nog over een afstand van 200 meter (!!).
tja, je bent een kutmoeder als je ervan uitgaat dat mensen zich aan de verkeersregels houden blijkbaar .. dan ben je "arrogant" en mag "jeugdzorg zich over je ontfermen" ..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:49 schreef popolon het volgende:
There you go, toegegeven dat ze een straatrace hielden.
Daar gaan de mensen met hun vooroordelen.
Idd, als je je kind leert oversteken dan vertel je je kind over de gevaren .quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:42 schreef moussie het volgende:
ooh, dus als ik als moeder mijn kind leer oversteken en ik doe dat op een veilig plekkie, ik hou me aan alle verkeersregels, maar de bestuurders van de auto's verderop doen dat niet, dan ben ik een kutmoeder Immers elk stilstaand auto is een risico, iedere autobestuurder zou zich niet aan de verkeersregels kunnen houden en met dat risico hoor ik rekening te houden .. elke stilstaande auto zou zomaar ineens kunnen gaan optrekken met een snelheid hoger dan wat is toegestaan ?
Auto's wel zullen stoppen als er een Moussie aan de kant van de weg staat met 2 kinderen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 17:57 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, je bent een kutmoeder als je ervan uitgaat dat
jeetje zeg, ik geef een voorbeeld van hoe situaties kunnen lopen .. en als je niet weet hoe parasols op een kinderwagen werken hou dan ajb je mond, het is niks frutten alleen even draaien, nog geen 2 seconden werk .. en als er .. wat was het .. 200 meter verderop 2 auto's stil staan heb je daarvoor alle tijd, zelfs als die auto's beginnen te rijden op een normaal, wettelijk toegestaan tempoquote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:47 schreef Loedertje het volgende:
Idd, als je je kind leert oversteken dan vertel je je kind over de gevaren .
En dan ga je niet (zoals JIJ aangaf) aan het parasolletje van je wandelwagen lopen frutten.
in a'dam vaak niet, hierzo wel, verschilt per gemeente neem ik aan .. hier wordt het als uiterst onbeleefd gezien om niet ruim om afstand te laten zien dat je gaat remmen en dat je veilig kan oversteken met je kids .. zelfs het ouderwets met handbeweging voorrang verlenen en met een zwaai bedanken doen we hier nog aan ..quote:Op vrijdag 16 juni 2006 19:48 schreef Loedertje het volgende:
Auto's wel zullen stoppen als er een Moussie aan de kant van de weg staat met 2 kinderen.
Aangezien ze zij aan zij stilstonden en daarna plankgas hebben gegeven is de verdenking zeer groot dat ze met een competitie bezig waren.quote:Artikel 10.
1. Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2. Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3. Als deelnemer wordt beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
Wat een slap gelul allemaal. Ik zie bijna dagelijks moeders met kinderzitje (MET KIND ERIN JA) door rood fietsen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat bedoelde ik dus ook precies, als moeder van twee gevarenmagneetjes![]()
Waaruit maak jij eigenlijk op dat het een rustige weg betreft? Het mag dan wellicht een rustige weg zijn vergeleken met de rest van Nederland, maar zoals ik al erder opmerkte, er staan ook gewoon boerderijen en andere woningen langs die weg! Waarvandaan dus ook mensen de weg op kunnen komen die daar geen "race-auto's" verwachten.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:10 schreef Furby het volgende:
[..]
Eigenlijk valt het allemaal wel mee en hebben ze een rustige weg opgezocht om te racen. Toevallig JA TOEVALLIG kwam er net een moeder aan en ging het fout. Moeder kwam volgens het bericht van een bospad af zelfs. What's next? Opletten voor kabouters?
Een echt ongeluk noemt ie dat.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ik vind dit echt een geval van jammer maar helaas. Niemand die hier wat express deed. Gewoon een echt ongeluk. Hoeveel mensen staan echt stil bij ELK stoplicht op de fiets ?
wtf .. dus jij vindt racen binnen de bebouwde kom normaal ? als je in de weg staat heb je pech gehad ? voetgangers zijn vrijwild .. schep maar raak ?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ja, bla bla bla.
Begrijp eens dat mensen ook eens wat anders willen. Regels die voor alles gelden komen vaak ontzettend dom over.We kunnen niet heel Nederland 25 km zone maken vanwege moeders die met kinderwagen oversteken om hun zoontje te vertellen dat er 2 auto's aankomen.
Ik vind dit echt een geval van jammer maar helaas. Niemand die hier wat express deed. Gewoon een echt ongeluk. Hoeveel mensen staan echt stil bij ELK stoplicht op de fiets ?
Gaan racen met een auto is onverantwoord een zeer gevaarlijk risico nemen. Als je dat afschuift als 'gewoon een ongeluk' ben je echt niet goed wijs...quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
en daarna gaan de mannen en vaders hun vrouwen vertellen dat ze maar beter thuis kunnen blijven met al die gekken op de weg ..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 00:18 schreef cyber_rebel het volgende:
Wat is het volgende? Het is in orde om bij een zebrapad door te scheuren?
Ik begrijp best dat mensen eens wat anders willen! Ik wil ook mijzelf wel eens uitleven (als het even zou kunnen met een echte Subaru Impreza...).quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ja, bla bla bla.
Begrijp eens dat mensen ook eens wat anders willen. Regels die voor alles gelden komen vaak ontzettend dom over.
Die 600 die dat niet doen (de zogeheten non-kutmoeders) die vallen je niet op, nee.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:10 schreef Furby het volgende:
[..]
Wat een slap gelul allemaal. Ik zie bijna dagelijks moeders met kinderzitje (MET KIND ERIN JA) door rood fietsen.
What's next? Niet straatracen. Mag niet. Ist verboten.quote:Eigenlijk valt het allemaal wel mee en hebben ze een rustige weg opgezocht om te racen. Toevallig JA TOEVALLIG kwam er net een moeder aan en ging het fout. Moeder kwam volgens het bericht van een bospad af zelfs. What's next? Opletten voor kabouters?
Als die boer ineens gaat planken en zijn zoontje over het hoofd ziet, ja.quote:Dit is hetzelfde als boer overrijdt zijn zoontje met tractor.
Jochies met kleine pikkies en snelle auto's met bijbehorend dom gedrag zullen hier niet minder om gaan straatracen vrees ik, nee.quote:Jammer maar helaas. Als nederlander Neanderthaler leren we er niets van trouwens en volgende week zien we weer zo'n bericht in de krant
Dat hoeft ook niet, daar hebben we "goed fatsoen" voor.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef Furby het volgende:
Ja, bla bla bla.
Begrijp eens dat mensen ook eens wat anders willen. Regels die voor alles gelden komen vaak ontzettend dom over.We kunnen niet heel Nederland 25 km zone maken vanwege moeders die met kinderwagen oversteken om hun zoontje te vertellen dat er 2 auto's aankomen.
Als jij met je domme kop door rood rijdt, en het gaat mis, dan ben jij in 99% van de gevallen de lul omdat jouw vlees en botjes geen match zijn voor een auto. Andersom weet je dus ook dat als jij je onverantwoordelijk gedraagt in een auto het verkeer, zoals in een straatrace, een ander waarschijnlijk de lul is als jij hem raakt.quote:Ik vind dit echt een geval van jammer maar helaas. Niemand die hier wat express deed. Gewoon een echt ongeluk. Hoeveel mensen staan echt stil bij ELK stoplicht op de fiets ?
Ik hoop toch niet dat je dit serieus meentquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:30 schreef dolle_hond het volgende:
deze jongens verdienen een standbeeld op t dorpsplein in creil en een levenslang lidmaatschap bij de betreffende tennisvereniging.
ze helpen het dorp van de overbevolking af en geven toe wat ze gedaan hebben.
tuurlijk welquote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:59 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ik hoop toch niet dat je dit serieus meent![]()
Hun daad?quote:Op zondag 18 juni 2006 08:14 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
tuurlijk wel
dat beeld moet een soort van bedevaartsoord worden voor een ieder.
zeker voor de mensen die in dit topic hun daad proberen te bagatelliseren.
Aha, vandaar.quote:
alleen beetje laf dat die ene nog probeerde te ontwijken.quote:Op zondag 18 juni 2006 08:37 schreef popolon het volgende:
[..]
Aha, vandaar.
't Zijn inderdaad helden.
Nederlandse kijk-eens-naar-mijn-stoere-snelle-race-monster-want-mijn-piemel-is-niet-indrukwekkend-genoeg vind is sowieso een beetje laf, ik heb er nog nooit 1tje gezien die een beetje fatsoenlijke "bull-bar" voor z'n/haar race-monster heeft gemonteerd...dat heeft tenminste echt wat impact als je iemand raakt....vraag maar aan Amerikanen of Australiers.quote:Op zondag 18 juni 2006 08:43 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
alleen beetje laf dat die ene nog probeerde te ontwijken.
dat kun je niet maken, dan word je niet meer serieus genomen bij de echte grote jongens
Bull-bars zijn dan toch ookv erboden in NL, aangezien ze hier geen enkele functie hebben??quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nederlandse kijk-eens-naar-mijn-stoere-snelle-race-monster-want-mijn-piemel-is-niet-indrukwekkend-genoeg vind is sowieso een beetje laf, ik heb er nog nooit 1tje gezien die een beetje fatsoenlijke "bull-bar" voor z'n/haar race-monster heeft gemonteerd...dat heeft tenminste echt wat impact als je iemand raakt....vraag maar aan Amerikanen of Australiers.![]()
Nou...de schade aan je race-bak blijft anders wel beperkt met een bull-bar, als je een kinderwagen aanrijd....vind ik wel een functie hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bull-bars zijn dan toch ookv erboden in NL, aangezien ze hier geen enkele functie hebben??
Ja veel man !quote:
Tijd terug in dit topic een discussie over die moeder, ze was gewoon te laat overgestokenquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Ja veel man !
Als je met je hersenloze hoofd in je ik-wil-wel-maar-ik-kan-voor-geen-meter-rijden-ontkenninsfase een kind van 3 weken aan barrels rijdt kan het best wel wat minder.
Ze moeten gewoon over de kling !
Veel en veel te weinig. Bewust racen en mensen in gevaar brengen minimaal 10 jaar zonder vervroegde vrijlating en een levenslange rijontzeggingquote:
ja hoor, 2 stilstaande auto's gaan zonder op te letten hard optrekken en dan is het haar schuld ..quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:43 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Tijd terug in dit topic een discussie over die moeder, ze was gewoon te laat overgestoken
Was je er soms bij? Wie zegt dat dat kind niet zomaar de straat op liep zonder ergens op te letten, en dat mamma er vrolijk achteraan liep?quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:59 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor, 2 stilstaande auto's gaan zonder op te letten hard optrekken en dan is het haar schuld ..
hou nou toch eens op die mafkezen te verdedigen ..
er zit anyway al een kind over te steken en hun trappen het gas in zonder ergens op te letten .. had moeder soms een bewuste keuze moeten maken welk van haar kinderen de kleinste kans had geraakt te worden of zo ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |