maar er een gas van maken dat een vlam heter doet branden dan de zon terwijl het ijzertje waar de vlam uitkomt koud blijft is voor mij toch wel een nieuwequote:Op woensdag 7 juni 2006 20:06 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
In het verleden hebben meerdere mensen toch al geclaimed water als brandstof te kunnen gebruiken?!
je had de google link hierboven al gevolgd neem ik aan ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:18 schreef SNArky het volgende:
Uhhhm, jullie weten dat H2O hetzelfde is als HHO? Die twee geeft namelijk aan dat er twee waterstofatomen in water zitten. Chemisch gezien zit er dus geen verschil tussen. Bovendien is water een stabiel reactieproduct, waar je geen (chemische) energie uit kan halen.
Het feit dat het door FOX news wordt uitgezonden maakt het geheel ook niet bepaald geloofwaardig.
Goed, als er wat er op die site beweerd wordt waar is, dan kan de hele natuur- en scheikunde over de kop. Maar het feit dat dit onder pseudoscience in wikipedia staat zegt al een hoop lijkt me...quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:20 schreef Danny het volgende:
[..]
je had de google link hierboven al gevolgd neem ik aan ?
verder noemt hij waarschijnlijk zelf zijn gas HHO. Hij had het ook 'fnaaaaaaaa' kunnen noemen, maar hij heeft gekozen voor HHO.
http://en.wikipedia.org/wiki/HHO
Het gas is zoals gezegd een mengsel van twee delen waterstof en een deel zuurstof.quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:07 schreef Alicey het volgende:
Het is jammer dat er nog geen onafhankelijke onderzoeken (kunnen) bestaan naar de samenstelling van het gas. Maar dat is bijna altijd zo wanneer revolutionaire processen worden aangekondigd..
als dat laatste het geval is; hoe heeft hij er dan in godsnaam patent op kunnen krijgen ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:31 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Het gas is zoals gezegd een mengsel van twee delen waterstof en een deel zuurstof.
Met hetzelfde gasmengsel worden in de Verenigde Staten en Rusland etc. de raketten hemelwaarts geschoten.
Dit gas heeft (zo wordt beweerd door de patenthouder) echter eigenschappen die het gasmengsel dat bij normale electrolyse ontstaat niet heeft.quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:31 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Het gas is zoals gezegd een mengsel van twee delen waterstof en een deel zuurstof.
Met hetzelfde gasmengsel worden in de Verenigde Staten en Rusland etc. de raketten hemelwaarts geschoten.
Ja, dat klopt, want het is geen waterstof. Dit gas ontstaat door een omgekeerde electrolyse. Dat wil zeggen niet via de + electrode in het water, maar via de - electrode. Deze processen zijn ook waargenomen in de Joe Cell en het gas dat hierbij ontstaat heet MAGNEGAS (alleen heet het bij de Joe Cell ``Orgone Energy``)quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit gas heeft (zo wordt beweerd door de patenthouder) echter eigenschappen die het gasmengsel dat bij normale electrolyse ontstaat niet heeft.
Aan de ene electrode ontstaat waterstof, en aan de andere electrode zuurstof, en dit mengsel van gas is hoogst brandbaar en explosief, en geeft daarnaast een volledig schone verbranding. Dat gas heeft echter eigenschappen die het gas van de patenthouder in deze kwestie niet heeft. De vraag is dan vooral wat het nou precies voor gasmengsel is.quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:34 schreef hiofarwa het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, want het is geen waterstof. Dit gas ontstaat door een omgekeerde electrolyse. Dat wil zeggen niet via de + electrode in het water, maar via de - electrode.
Heb je ook links naar onderzoeksresultaten? Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar.quote:Uit de laatste link; ``Another favorable factor is that the gas produced, when burned, gives excess oxygen and less carbon dioxide than natural gas or gasoline. In addition, this gas can be used for metal cutting and welding. Some gases that have been used for metal cutting are no longer being allowed due to the problems with noxious combustion byproducts.``
Surequote:Op donderdag 8 juni 2006 09:41 schreef hiofarwa het volgende:
Luister Piet, die man zegt; ``a very unique electrolysis process``, hij heeft het dus niet over gewone electrolyse. Water is een soort kathalisator, een soort ``drain`` die een vrije loop van electronen uit de ``aether`` mogelijk maakt.
bedoel je het plasma in een GEET reactor?quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:34 schreef Bensel het volgende:
Wat ik trouwens ook niet begrijp, is dat, om dat magnegas eruit te krijgen, je een heeeeel erg sterke stroom nodig bent (er staat immers dat er een plasma gegenereerd word...) Hoe is het dan rendabel om dat gas te maken?
ik ben bang dat het over 5 jaar bruikbaar is. het gaat namelijk als een trein op dit moment.quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:55 schreef appelsientje het volgende:
wtf... ik kan het bijna niet geloven, omdat water zelf geen brandstof is.. het moet bewerkt worden om brandbaar te zijn... Maar als dit waar is... dan... duurt het nog decenia voordat het echt gebruikt wordt
nee, bedoel dit (komt uit je eerste link:quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:55 schreef hiofarwa het volgende:
[..]
bedoel je het plasma in een GEET reactor?
Wat ik bijvoorbeeld van de Joe Cell weet is dat daar ``behandeld`` water (er wordt iets doorheen gemengd) wordt gebruikt. Die techniek die je hierboven beschrijft is bedacht voor verontreinigt water, voor zover ik weet (dan hoef je je water niet meer met iets te mengen, dus handig bedacht!) Als dat energierijke stoffen zijn opgelost in water dan zal in een omgekeerde electrolyse het water de benodigde energie (voor dat plasma) uit de aether halen en (een deel van) die stoffen omzetten in gas. Een verontreiniging is nooit homogeen, dus er zal altijd wel wat zooi overblijven, lijkt me.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, bedoel dit (komt uit je eerste link:
The technology is called PlasmaArcFlow (five U.S. patents and numerous international patents pending Patents) is based in flowing the liquid waste through a submerged electric arc between coal electrodes. The arc decomposes the liquid molecules into atoms and forms a plasma around the tips of the electrodes at about 10,000o F. The PlasmaArcFlow moves the plasma away from the electrodes and controls the formation of MagneGas that bubbles to the surface for collection. In this way the liquid waste is entirely eliminated from the planet and converted into MagneGas, a large amount of usable heat, and carbonaceous precipitates collected in a strainer for periodical removal and use for the production of the coal electrodes.
Dus ik vraag me af: waarmee generen ze de energie nodig voor dat plasma? hoe efficient is deze omzetting van energie in gas?
Wel goed dat men door het ontleden van water toch een verbranding dan kan maken waarbij wat minder CO2 atomen vrijkomen. In water zit geen spatje koolstof.quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:34 schreef hiofarwa het volgende:
Uit de laatste link; ``Another favorable factor is that the gas produced, when burned, gives excess oxygen and less carbon dioxide than natural gas or gasoline. In addition, this gas can be used for metal cutting and welding. Some gases that have been used for metal cutting are no longer being allowed due to the problems with noxious combustion byproducts.``
Bij puur water wel. Het proces dat je aanhaalt gaat om een soort verontreinigt water. ik neem aan dat daar na die bijzondere electrolyse toch nog andere gassen ontstaan, waaronder CO2.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel goed dat men door het ontleden van water toch een verbranding dan kan maken waarbij wat minder CO2 atomen vrijkomen. In water zit geen spatje koolstof.
Zero Point Energy even niet meegerekend ? Waterstof ook maar even niet ?quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb het gekeken en het filmpje van fox gezien, (de man heeft het over een electrolyse).
Maar al was het met behulp van huppelduiven, hatseflatsen of wat dan ook, waar het om draait, ergens moet de energie vandaan komen, en die komt niet uit het water.
Je kan er hele mooie verhalen omheen hangen, en geweldige toeters en bellen aan hangen. Er komt nooit aan de ene kant meer energie uit dan er aan de andere kant in gaat. En, zoals ik al zei, die energie komt niet, herhaal, NIET uit water,
Nou nou warmer dan de zon lijkt me niet echt aannemelijk dan zouden namelijk al die dingen die ze in dat filmpje laten zien meteen verdampen, ipv alleen roodgloeiend worden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:12 schreef Danny het volgende:
[..]
maar er een gas van maken dat een vlam heter doet branden dan de zon terwijl het ijzertje waar de vlam uitkomt koud blijft is voor mij toch wel een nieuwe
Voor het ontleden is wel electrische energie nodig.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:20 schreef Basp1 het volgende:
Wel goed dat men door het ontleden van water toch een verbranding dan kan maken waarbij wat minder CO2 atomen vrijkomen. In water zit geen spatje koolstof.
quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:58 schreef freiss het volgende:
Het ziet er voor een leek als mij uit als een elektrolyse van water, waarbij waterstofgas en zuurstofgas ontstaat, die hij samenvoegt en aansteekt.
De bouwer van de machine heeft dit op zijn website staan:quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:44 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
![]()
Kortom de zoveelste perpetuum mobile
Gok, maar op het laatste, want er was een paar jaar geleden ook zoiets met een auto op lucht in Mexico city.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:29 schreef Danny het volgende:
als het geen hoax is wordt hij stinkend rijk en als we pech hebben koopt een oliemaatschappij het idee op en doet er vervolgens niks mee.
hebben we mazzel dan rijdt elke auto over 15 jaar 1000km op een liter water.
Je kunt doormiddel van een juiste stroomstoot, de atomen laten splitsen, wat bij water voor een kleine vlam kan zorgen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:47 schreef roobje het volgende:
Heter dat het oppervlak van de zon zeiden ze. Dat is volgens mij nogal een verschil met de kern. Ik weet alleen niet of dat het geloofwaardiger maakt. Ik vind het nogal een vreemd verhaal met dat 'speciale' elektrolyse proces.
Dat wordt ook niet beweerd. Als je het filmpje bekijkt, dan blijkt dat de machine om dat HHO gas te maken uit water idd electriciteit gebruikt, maar uiteindelijk niet zoveel dan dat het aan gas opleverd. In de auto wordt het ook geplaatst NAAST een brandstoftank, als alternatief.quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb het gekeken en het filmpje van fox gezien, (de man heeft het over een electrolyse).
Maar al was het met behulp van huppelduiven, hatseflatsen of wat dan ook, waar het om draait, ergens moet de energie vandaan komen, en die komt niet uit het water.
Je kan er hele mooie verhalen omheen hangen, en geweldige toeters en bellen aan hangen. Er komt nooit aan de ene kant meer energie uit dan er aan de andere kant in gaat. En, zoals ik al zei, die energie komt niet, herhaal, NIET uit water,
quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:44 schreef SNArky het volgende:
Mag technische natuurkunde ook?
ik heb zeker wel basiskennis scheikunde.. Wat ik weet is dat, zodra water gesplitst word, het verandert naar H2 en O2 Om ervoor te zorgen dat H niet bindt met een andere H, moet er een (vrij grote) tegenwerkende kracht zijn. En juist dat lijkt me bij een dergelijke soort electrolyse niet logisch. ja, er word misschen een plasma gecreert, en nee, zodra dat gas het plasma verlaat, gaat het meteen terug naar z'n basisstaat.. er is voor zover ik weet (maar ik ben niet echt natuurkundig, en dit is wat dat betreft toch wel natuurkunde) geen proces die dat tegengaat. 9oh ja, waarom H2 word gevormd komt geloof ik door vulling van electronenbanen ( 2 binnenste ring, 8 de 2 daaropvolgent, enz) er word steeds verlangt naar een volle baan.. en dat feit bepaalt de reactiviteit van de stof (en of het een oxidator of reductor is).quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:39 schreef KonnieKipke het volgende:
is er nou niemand die scheikunde heeft gestudeerd en deze leugen even kan ontkrachten?
dat weet ik ook van het VWO nog, maar gelukkig is er al een uitspraak van een academicus met natuurkunde.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik heb zeker wel basiskennis scheikunde.. Wat ik weet is dat, zodra water gesplitst word, het verandert naar H2 en O2 Om ervoor te zorgen dat H niet bindt met een andere H, moet er een (vrij grote) tegenwerkende kracht zijn. En juist dat lijkt me bij een dergelijke soort electrolyse niet logisch. ja, er word misschen een plasma gecreert, en nee, zodra dat gas het plasma verlaat, gaat het meteen terug naar z'n basisstaat.. er is voor zover ik weet (maar ik ben niet echt natuurkundig, en dit is wat dat betreft toch wel natuurkunde) geen proces die dat tegengaat. 9oh ja, waarom H2 word gevormd komt geloof ik door vulling van electronenbanen ( 2 binnenste ring, 8 de 2 daaropvolgent, enz) er word steeds verlangt naar een volle baan.. en dat feit bepaalt de reactiviteit van de stof (en of het een oxidator of reductor is).
het enige wat ik kan bedenken is dat er een soort waterstof komt met 1 proton in de kern, maar 2 electronen in de baan.. (h- eigenlijk dus) maar dat is volgens mij ook niet mogelijk, in water komt altijd losse protonen voor (H+ of eigenlijk H3O-.. Een losse proton met 2 electronen (zoals ik hier boven speculeerde H- dus) zal dus 1 van de H+ deeltjes aantrekken en meteen H2 vormen...
Nou ja, lang verhaal geworden, maar volgens mij is het gewoon niet mogelijk
quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:15 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
dat weet ik ook van het VWO nog, maar gelukkig is er al een uitspraak van een academicus met natuurkunde.
nou niet dus... want waterstof kan je niet zomaar in je gewone automotor verbranden zoals ze in het filmpje laten zienquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:05 schreef Perrin het volgende:
Hij gebruikt energie om water om te zetten in waterstofgas, wat hij weer verbrandt om energie op te wekken. Spannend hoor.
quote:A second important feature is that the HHO gas does not require oxygen for combustion since the gas contains in its interior all oxygen needed for that scope, as it is also the case for the Brown gas. By recalling that other fuels (including hydrogen) require atmospheric oxygen for their combustion, thus causing a serious environmental problem known as oxygen depletion, the capability to combust without any oxygen depletion (jointly with its low production cost) render the gas particularly important on environmental grounds.
ik weet niet of dit al gezegd is, maar:quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:18 schreef SNArky het volgende:
Uhhhm, jullie weten dat H2O hetzelfde is als HHO? Die twee geeft namelijk aan dat er twee waterstofatomen in water zitten. Chemisch gezien zit er dus geen verschil tussen. Bovendien is water een stabiel reactieproduct, waar je geen (chemische) energie uit kan halen.
Het feit dat het door FOX news wordt uitgezonden maakt het geheel ook niet bepaald geloofwaardig.
Heb je hier een technische verklaring voor? Het is dus geen covalente binding waarbij de bindende elektronen zich in singlettoestand bevinden?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:58 schreef imported_sphinx het volgende:
die verbindingen worden dus verbroken en het molecuul vormt op een andere manier, daar komt die energie vandaan.
nee, de bindingshoeken staan vast, bij waterstof/ zuurstof is dat ongeveer 108 graden. qua chemische formule maakt het trouwens ook niet uitquote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:55 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik weet niet of dit al gezegd is, maar:
H2O en HHO zijn qua opbouw van het molecuul anders.
H2O is: H-O-H
en HHO is dan H-H-O.
ofzo, toch?![]()
Het is zelfs nog simpeler: waterstof (en ieder ander atoom, for that matter) kan maar 2 elektronen in de binnenste schil hebben, dat betekent dat het maar met 1 ander atoom tegelijk kan binden. HHO is dus een onmogelijke configuratie, of op z'n minst heel erg onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee, de bindingshoeken staan vast, bij waterstof/ zuurstof is dat ongeveer 108 graden. qua chemische formule maakt het trouwens ook niet uit
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:01 schreef SNArky het volgende:
[..]
Het is zelfs nog simpeler: waterstof kan maar 2 atomen in de binnenste schil hebben, dat betekent dat het maar met 1 ander atoom tegelijk kan binden. HHO is dus een onmogelijke configuratie, of op z'n minst heel erg onwaarschijnlijk.
en als hij h2 moleculen scheid, is hij knap bezig. misschien dat ze in frankrijk nog een plekje voor hem hebben. Zit die man nu te bweren dat hij kenrfusie heeft uitgevonden?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:56 schreef Skazminko het volgende:
HHO?
hoe moet ik dat voor me zien?
H - H - O
Zoiets? Dat kan helemaal niet scheikundig gezien. Als je het mij vraagt liegt die man.![]()
quote:(...) hydrogen can be made via electrolysis of water. Usually, the electricity consumed is more valuable than the hydrogen produced, which is why only a tiny fraction of hydrogen is currently produced this way.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:16 schreef Fir3fly het volgende:
Ik haakte af toen iemand hier het woordje 'aether' gebruikte
Dat is voorlopig nog hypothetiser dan teleporterenquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:10 schreef Danny het volgende:
[..]
Zero Point Energy even niet meegerekend ?
Hoe bedoel je? waterstof moet je ook eerst ergens vandaan halen, en dat kost energie.quote:Waterstof ook maar even niet ?
Ach hou toch op met dit soort demagogie.quote:Dat iets nog niet ontdekt is, bruikbaar gemaakt is of gedocumenteerd is wil trouwens niet zeggen dat het niet KAN. Als jij mensen van 100 jaar geleden een televisie laat zien draaien ze ook compleet door.
Dat is niet waar, nulpuntsenergie is wel degelijk iets wat in de natuur voorkomt: de grondtoestand van een quantum harmonische oscillator heeft een bepaalde energie die we de nulpuntsenergie noemen. Het is echter de grondtoestand, lager kan je niet. Je kan er daarom ook dus geen nuttige energie uithalen, dat gaat tegen de QM in, en als er 1 natuurkundige theorie is waar ik vertrouwen in heb, dan is het de quantummechanica wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is voorlopig nog hypothetiser dan teleporteren
Dat bestrijd ik ook niet, en teleporteren lukt tegewoordig al (met 1 foton)quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:10 schreef SNArky het volgende:
[..]
Dat is niet waar, nulpuntsenergie is wel degelijk iets wat in de natuur voorkomt:
Voor de rest ben ik het roerend met je eensquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat bestrijd ik ook niet, en teleporteren lukt tegewoordig al (met 1 foton)
quote:Op zondag 18 juni 2006 23:34 schreef Haushofer het volgende:
He ja, introduceer anders een stof die geen scheikundige grondslag heeft
Hier geldt hetzelfde als voor die opeenkoelkastlijkende elektromagnetische nulpuntsmotor: de wetten van de fysica schuif je niet zomaar opzij. Het is ontzettend hip om wetenschappers voor star uit te maken als ze vragen om een logische verklaring, en het is erg romantisch om een motor te verzinnen die met water het energieprobleem op kan lossen. Net zo hip en romantisch om het wereld voedsel probleem op te lossen door bananenbomen in de Sahara te gaan planten. Want wie zegt dat die boom een biologische grondslag nodig heeft? En in de Sahara is genoeg ruimte, immers.
Nodig die kerel uit op een universiteit zou'k zeggen. Fysici en scheikundigen vinden zo'n motor machtig interessant.
Zo'n verbinding (bijvoorbeeld 1 op biljoenen H2O moleculen) zou in principe wel een hele korte tijdspanne kunnen bestaan, maar zou zo onstabiel zijn dat het meteen zal worden omgezet in H2O.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:39 schreef DPXMT het volgende:
H-H-O kan niet....... Waterstof heeft een covalentie van 1, dwz, een waterstofatoom kan maar 1 binding aangaan met een ander atoom. De middelste H-atoom bind zich met een zuurstof en een waterstofatoom, wat een lulkoek![]()
Wat een kutkickquote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:12 schreef Apenkoppie het volgende:
Waneer wolkenkrabbers zoals WTC 7 door een simpel brandje zomaar met valsnelheid in elkaar kunnen storten (www.waarheid911.nl) , waarom zullen we dan moeilijk doen over HHO gas? Vandaag de dag lachen we toch om de wetten der natuurkunde en is gewoon alles mogelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |