abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juni 2006 @ 00:16:59 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38548183
quote:
Vernielingen aan moskee in Toronto

` Vandalen hebben in de Canadese stad
Toronto dertig ramen ingeslagen van een
grote moskee.Ook werden vijf auto's in
een garage naast de moskee vernield.

Het incident heeft mogelijk te maken
met de arrestatie afgelopen vrijdag van
17 moslims.Zij zouden van plan zijn
geweest aanslagen te plegen in Canada.
Bij de arrestatie zijn grondstoffen
voor bommen in beslag genomen.Volgens
de politie was het drie keer zoveel als
werd gebruikt bij de aanslag in 1995 in
Oklahoma,waarbij 168 doden vielen.

Canadese moslims vrezen dat het voorval
bij de moskee in Toronto slechts een
eerste wraakactie is.
Fuck. Ik had altijd gedacht dat canada een land was met weliswaar mallotige politici, maar met normale burgers. Al was het alleen maar omdat ze voldoende idioterie aan hun zuidgrens zien. Maar ze doen daar dus net zulke stomme dingen als hier.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38548394
De extremisten aan weerszijde vieren feest helaas
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 00:22:13 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38548399
Maar lang genoeg bespelen via de media, dan krijg je dit.

Canadese media, met name de CBC (Canadian Broadcast Corporation) is bijkans nog erger dan Fox.
Is in handen van Robert Rabinovitch van the Canadian Jewish Congress, maar dat zeggen zal wel weer controversieel zijn.
pi_38548457
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:22 schreef NorthernStar het volgende:

Canadese media, met name de CBC (Canadian Broadcast Corporation) is bijkans nog erger dan Fox.
Is in handen van Robert Rabinovitch van the Canadian Jewish Congress, maar dat zeggen zal wel weer controversieel zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38548910
hallo, veel hollanders emigreren naar canada!

dus die candezen zullen wel zeggen dat het die buitenlanders weer zijn
pi_38549094
Het zijn steevast dezelfde users die het weer over het "Joodse complet" hebben
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_38549144
beiden zijn verkeerd bezig
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38549154
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:37 schreef rival het volgende:
hallo, veel hollanders emigreren naar canada!

dus die candezen zullen wel zeggen dat het die buitenlanders weer zijn
dan weten we genoeg
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 5 juni 2006 @ 00:49:25 #9
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_38549267
Idioten heb je helaas overal.
  maandag 5 juni 2006 @ 01:09:50 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38549788
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:49 schreef Castor het volgende:
Idioten heb je helaas overal.
Het enige juiste antwoord
Vampire Romance O+
  maandag 5 juni 2006 @ 01:19:17 #11
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38549952
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:43 schreef Timmehhh het volgende:
Het zijn steevast dezelfde users die het weer over het "Joodse complet" hebben
Behalve jou heb ik het nog niemand over het "Joodse complet" horen hebben.

En verder zijn feiten gewoon feiten.
---verdwijnt---
pi_38550165
Een complot zou ik het nog niet willen noemen voordat er bewijzen zijn, feit is wel dat veel media in handen zijn van mensen met het Joodse geloof en dus ook voornamelijk door deze mensen gecontroleerd worden.

Offtopic: overigens ben ik zeer 'begaan' met Israel en het Jodendom over het algemeen.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  maandag 5 juni 2006 @ 01:31:45 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38550178
misschien is de idiotie wel een teken van duidelijkheid.

maar waarschijnlijk is het een gemeen mediacomplot
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Donald Duck held maandag 5 juni 2006 @ 01:33:38 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_38550206
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:45 schreef Meki het volgende:
beiden zijn verkeerd bezig
he! een verstandige opmerking, je kunt het wel!
Ik had eigenlijk verwacht dat je hen weer terroristen zou noemen ofzo!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_38550233
zo gek vind ik het niet eerlijk gezegd..
  maandag 5 juni 2006 @ 01:36:46 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38550262
quote:

* flame *

[ Bericht 12% gewijzigd door Drugshond op 05-06-2006 02:56:57 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 5 juni 2006 @ 01:42:33 #17
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38550370
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
* flame *
Ja, eigenlijk vind ik trouwens ook wel dat ik een beetje moet terugkomen op mijn ironische reactie hierboven.

Uiteindelijk kan je Canada als land moeilijk beschuldigen anti-islamitisch te zijn. Het is het enige westerse land waar de sharia (alleen voor moslims) gedeeltelijk is doorgevoerd (hoe dat precies wettelijk in elkaar zit, weet ik nog steeds niet, maar het is wel een feit).

Ik hoorde zelfs in Kopenhagen een Pakistaanse uitbater van een nachtwinkel vertellen dat hij naar Canada wilde verhuizen, dat was zowat het "beloofde land" voor hem blijkbaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 05-06-2006 02:57:23 ]
---verdwijnt---
pi_38550517
het word nog gezellig hier op de late avond
pi_38550571
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:42 schreef Clourhide het volgende:

Ja, eigenlijk vind ik trouwens ook wel dat ik een beetje moet terugkomen op mijn ironische reactie hierboven.

Uiteindelijk kan je Canada als land moeilijk beschuldigen anti-islamitisch te zijn. Het is het enige westerse land waar de sharia (alleen voor moslims) gedeeltelijk is doorgevoerd (hoe dat precies wettelijk in elkaar zit, weet ik nog steeds niet, maar het is wel een feit).

Ik hoorde zelfs in Kopenhagen een Pakistaanse uitbater van een nachtwinkel vertellen dat hij naar Canada wilde verhuizen, dat was zowat het "beloofde land" voor hem blijkbaar.
Die wet wordt alleen maar gebruikt om conflicten tussen moslims onderling te herstellen. Praktisch gezien staat die wet ook onder de Canadese wet omdat deze altijd kan ingrijpen in situaties.
quote:
The province of Ontario has authorized the use of sharia law in civil arbitrations, if both parties consent. The arbitrations will deal with such matters as property, marriage, divorce, custody and inheritance.
http://www.youmeworks.com/sharia_canada.html

Ik weet niet of het meteen als een schrikbeeld gezien moet worden. In sommige gevallen werkt het positief, in andere juist weer niet.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_38550631
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:46 schreef NorthernStar het volgende:
* deleted *
Ik vind jouw post ook behoorlijk onfris. Jij probeert te stellen dat er dankzij Joodse invloeden er zoveel aandacht is voor deze kwestie. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er grote media- aandacht is voor deze kwestie, aangezien een stel verachterlijke idioten vanuit een bepaalde achtergrond vergaande voorbereidingen heeft getroffen om onschuldige burgers te vermoorden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 05-06-2006 02:57:55 ]
  maandag 5 juni 2006 @ 02:00:09 #21
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38550657
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:54 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Die wet wordt alleen maar gebruikt om conflicten tussen moslims onderling te herstellen. Praktisch gezien staat die wet ook onder de Canadese wet omdat deze altijd kan ingrijpen in situaties.
Mja, ik had inderdaad gehoord dat dit voornamelijk ging om kwesties rond huwelijken, erfrecht, enzovoort. Maar dan nog lijkt het me best ingewikkeld...

En het staat natuurlijk wel een beetje los van het al dan niet "joodse monopolie" op bepaalde media. Al staat ook dat weer los van het eigenlijke onderwerp van dit topic... we zijn een beetje afgedwaald.

edit: ik zie nu pas je toevoeging, sorry
---verdwijnt---
pi_38550763
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:49 schreef zoalshetis het volgende:
* deleted *
whoohoow dude, tel ff tot 10 voordat je reageert op iemand waar je boos op bent

[ Bericht 12% gewijzigd door Drugshond op 05-06-2006 02:58:18 ]
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_38550832
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:58 schreef rutger05 het volgende:

Ik vind jouw post ook behoorlijk onfris. Jij probeert te stellen dat er dankzij Joodse invloeden er zoveel aandacht is voor deze kwestie. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er grote media- aandacht is voor deze kwestie, aangezien een stel verachterlijke idioten vanuit een bepaalde achtergrond vergaande voorbereidingen heeft getroffen om onschuldige burgers te vermoorden.
Helemaal mee eens. Wat ik alleen niet begrijp is waarom de 'Joods gecontroleerde media', als die al zou bestaan, ermee gebaat zou zijn om dit zo uitvergroot uit te drukken, als dat al zo gebeurt. Of denk ik nu heel erg ingewikkeld?
- Michele Sciacca
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 02:14:34 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38550866
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat stel ik niet, dat haal jij er uit. Ik stel dat de Canadeese media polariserend bezig is en daarmee dit soort reacties mede in de hand werkt. En ik noem een van grootste nationale nieuwsverzorgers als voorbeeld met iemand van het Joods Congress aan het hoofd. En daarmee wil ik idd zeggen dat ìk het iig niet verbazingwekkend vind dat CBC daarmee niet bepaald 'fair and balanced' is als het over moslims, het Midden Oosten of de Islam in zijn geheel gaat. Ik had ook een van de grootste kranten de National Post als voorbeeld kunnen noemen.

Men zou bijvoorbeeld ook de link tussen terreur en wat het westen allemaal uitvreet kunnen leggen. Dat doen de mensen die de eerste de beste lokale moskee in de fik steken duidelijk niet. Net zomin als de media dat doet.
  maandag 5 juni 2006 @ 02:16:28 #25
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38550885
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:12 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Wat ik alleen niet begrijp is waarom de 'Joods gecontroleerde media', als die al zou bestaan, ermee gebaat zou zijn om dit zo uitvergroot uit te drukken, als dat al zo gebeurt. Of denk ik nu heel erg ingewikkeld?
Misschien niet dat ze ermee gebaat zijn, het is alleen wél zo dat in westerse landen er vaak een grote moslimpopulatie is die tot de onderklasse behoort en een heleboel joden die juist veel geld verdienen.

Dat is helemaal geen "religieus" conflict meer zoals in Israël/Palestina (en trouwens, zelfs daar zou ik niet echt durven spreken van een religieus conflict... zie ook Noord-Ierland, en hoe men daar "religie" heeft gebruikt voor groepsvorming, terwijl het eigenlijk om een sociaal, economisch en politiek conflict draait - ook daar komt/kwam het terrorisme van de arme, "katholieke" Ieren en was gericht tegen de de rijke, "protestantse" loyalisten).
---verdwijnt---
pi_38550917
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:14 schreef NorthernStar het volgende:

Dat stel ik niet, dat haal jij er uit. Ik stel dat de Canadeese media polariserend bezig is en daarmee dit soort reacties mede in de hand werkt. En ik noem een van grootste nationale nieuwsverzorgers als voorbeeld met iemand van het Joods Congress aan het hoofd. En daarmee wil ik idd zeggen dat ìk het iig niet verbazingwekkend vind dat CBC daarmee niet bepaald 'fair and balanced' is als het over moslims, het Midden Oosten of de Islam in zijn geheel gaat. Ik had ook een van de grootste kranten de National Post als voorbeeld kunnen noemen.

Men zou bijvoorbeeld ook de link tussen terreur en wat het westen allemaal uitvreet kunnen leggen. Dat doen de mensen die de eerste de beste lokale moskee in de fik steken duidelijk niet. Net zomin als de media dat doet.
Welcome to the real world, my dear friend. Media is altijd subjectief. En zoals al gezegd vind ik het inderdaad niet meer dan terecht dat dit goed behandelt wordt in de media. Het is een vrij unieke situatie namelijk. Verder denk ik dat de Westerse media en bevolking veel meer kritisch is naar zichzelf dan dat het midden oosten, moslims of de islam dat is. Onze tenen zijn een stuk korter dan die van hen, over polariserend gesproken... Stel jij eens voor, een unieke Christelijke wet in Saudie Arabie? Zie jij het voor je? Nee ik ook niet...
- Michele Sciacca
pi_38550923
quote:

[..]

Uit jouw eerste post valt duidelijk op te maken dat jij de grote media- aandacht toeschrijft aan Joodse invloeden. Niet alleen ik kan het daaruit halen maar iedere lezer van jouw post.
pi_38550938
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:16 schreef Clourhide het volgende:

Misschien niet dat ze ermee gebaat zijn, het is alleen wél zo dat in westerse landen er vaak een grote moslimpopulatie is die tot de onderklasse behoort en een heleboel joden die juist veel geld verdienen.

Dat is helemaal geen "religieus" conflict meer zoals in Israël/Palestina (en trouwens, zelfs daar zou ik niet echt durven spreken van een religieus conflict... zie ook Noord-Ierland, en hoe men daar "religie" heeft gebruikt voor groepsvorming, terwijl het eigenlijk om een sociaal, economisch en politiek conflict draait - ook daar komt/kwam het terrorisme van de arme, "katholieke" Ieren en was gericht tegen de de rijke, "protestantse" loyalisten).
Je hebt wel een punt. Maar ik vraag me toch af waarom die groepsvorming dan ontstaan is. Dat moet door religie gebeurd zijn. Dus elke Israelier zal altijd meer 'medeleven' hebben met andere Israeliers (Jood of niet), zelfde geldt voor Palestijnen. In Israel/Palestina heeft het denk ik ook zeker met het geloof te maken en met de community, ecnomisch en politiek zoals je al noemde rondom het geloof.
- Michele Sciacca
pi_38550974
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je mag er uit halen wat je wil. Doen er wel meer in deze thread zo te lezen.
Kom op zeg. Datgene wat je wilt stellen valt duidelijk op te maken uit jouw post.
pi_38550990
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:26 schreef NorthernStar het volgende:

Je mag er uit halen wat je wil. Doen er wel meer in deze thread zo te lezen.
In plaats van dat je nou inhoudelijk op berichten ingaat ga je je isoleren...
- Michele Sciacca
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 02:34:20 #31
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38551034
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:20 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Welcome to the real world, my dear friend. Media is altijd subjectief. En zoals al gezegd vind ik het inderdaad niet meer dan terecht dat dit goed behandelt wordt in de media. Het is een vrij unieke situatie namelijk. Verder denk ik dat de Westerse media en bevolking veel meer kritisch is naar zichzelf dan dat het midden oosten, moslims of de islam dat is. Onze tenen zijn een stuk korter dan die van hen, over polariserend gesproken... Stel jij eens voor, een unieke Christelijke wet in Saudie Arabie? Zie jij het voor je? Nee ik ook niet...
Wat heeft meer te maken met terreur in het westen? Ons beleid en optreden in het Midden Oosten en Zuid Oost Azie of de lokale moskee?

Als je denkt dat het laatste het geval is moet je idd de ramen gaan inslaan ofzo.

Dìe eerste link wordt niet of nauwelijks gemaakt in de media. "They hate us for our freedoms" en de Islam als root van alle evil is het motto. Maar onze bommen, het steunen van corrupte regimes en dictators of de onvoorwaardelijke steun aan Israel... neh, daar gaan we het niet over hebben.

En dus kijk ik ook naar wie het nieuws bepaald. Sue me!

Als honden het nieuws zouden maken zouden de katten ook altijd de bad guys zijn.
  maandag 5 juni 2006 @ 02:35:54 #32
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38551049
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:24 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt. Maar ik vraag me toch af waarom die groepsvorming dan ontstaan is. Dat moet door religie gebeurd zijn. Dus elke Israelier zal altijd meer 'medeleven' hebben met andere Israeliers (Jood of niet), zelfde geldt voor Palestijnen. In Israel/Palestina heeft het denk ik ook zeker met het geloof te maken en met de community, ecnomisch en politiek zoals je al noemde rondom het geloof.
Neen, die groepsvorming is niet per se "door religie" gebeurt, dat is toevallig zo gebeurd omdat mensen in dezelfde levensomstandigheden (armoedig, levend in "ghetto's" of vluchtelingenkampen, verdreven uit hun huizen zoals miljoenen Palestijnen, etc; etc.) dat als de "grootste gemene deler" zien van hun groep.

En vanaf het moment dat zoiets gebeurt, springen er natuurlijk bepaalde religieuze leiders op om meer macht te krijgen. Net zoals je in ex-Joegoslavië nationalisten hebt gehad die mee op de kar sprongen om oorlog te gaan voeren, terwijl er, vanuit hun eigen ideologie geredeneerd, amper redenen voor waren. (Er is amper een verschil tussen "Servisch" en "Kroatisch" bijvoorbeeld, net zoals er bijna nul komma nul verschil is tussen zeg maar Tsjechisch en Slovaaks...)
---verdwijnt---
pi_38551061
Het maakt volgens mij niet uit hoe nuchter de bevolking is, als de dreiging van terreur dichtbij komt reageert een deel van de mensen nou eenmaal vijandig. En laten we niet vergeten dat in zo goed als elk westers land wel een groep rechts-extremisten rondloopt die dit soort dingen aangrijpt om geweld tegen moslims te plegen en goed te praten.

Natuurlijk zijn allebei de partijen fout, maar ik kan me de reactie van de Canadezen ook wel voorstellen. En wat betekent nuchter tegenwoordig nog? Nederland heeft jarenlang bekend gestaan als tolerant land, maar toen Pim Fortuyn werd vermoord door een boomknuffelaar werden er ook allerlei moskeeën in de fik gestoken. Er hoeft maar iets te gebeuren of de bevolking staat op haar achterste poten, zoals bij Theo van Gogh.

Volgens mij zijn we nog maar in een begin-fase van iets dat niet meer te houden is. Ik denk dat we binnen 10 á 15 jaar midden in de 3e wereld oorlog zitten. Of denkt iemand dat we deze spiraal van geweld en intimidatie kunnen doorbreken en Europa, Amerika, het Midden-Oosten en de rest van de wereld hun verschillen kunnen bijleggen en vrolijk verder leven?
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 02:43:39 #34
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38551127
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:37 schreef Soho het volgende:
Het maakt volgens mij niet uit hoe nuchter de bevolking is, als de dreiging van terreur dichtbij komt reageert een deel van de mensen nou eenmaal vijandig.
Mensen hadden naar aanleiding van die anti-terreur operatie ook met spandoeken naar het parlement kunnen gaan om te eisen dat de troepen terug worden gehaald. De meeste Canadezen zijn tegen de aanwezigheid van hun troepen in Afghanistan en Irak.
pi_38551146
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:34 schreef NorthernStar het volgende:

Wat heeft meer te maken met terreur in het westen? Ons beleid en optreden in het Midden Oosten en Zuid Oost Azie of de lokale moskee?

Als je denkt dat het laatste het geval is moet je idd de ramen gaan inslaan ofzo.

Dìe eerste link wordt niet of nauwelijks gemaakt in de media. "They hate us for our freedoms" en de Islam als root van alle evil is het motto. Maar onze bommen, het steunen van corrupte regimes en dictators of de onvoorwaardelijke steun aan Israel... neh, daar gaan we het niet over hebben.

En dus kijk ik ook naar wie het nieuws bepaald. Sue me!

Als honden het nieuws zouden maken zouden de katten ook altijd de bad guys zijn.
M'n reet dat 'wij' breed accepteren dat de Islam 'de root van alle evil' is. Dat jij erover begint zegt al heel wat, meer over jezelf dan over 'ons' om op jouw polariserende niveau te blijven. Ik hoor net zoveel 'linkse' media als 'rechtse' media, als je maar goed je ogen en oren gebruikt. In de VS zijn ze ook niet gek, net zoals ze hier dat niet zijn. En de steun aan Israel is een heel ander verhaal en niet onderdeel van deze discussie, zo kun je ook zeggen dat Islamistische landen elkaar ook steunen.
- Michele Sciacca
pi_38551211
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Mensen hadden naar aanleiding van die anti-terreur operatie ook met spandoeken naar het parlement kunnen gaan om te eisen dat de troepen terug worden gehaald. De meeste Canadezen zijn tegen de aanwezigheid van hun troepen in Afghanistan en Irak.
Inderdaad, dat hadden ze kunnen doen. Maar ze deden het niet toch?

Althans, dat staat niet in de media.
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 02:55:06 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38551242
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:45 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

M'n reet dat 'wij' breed accepteren dat de Islam 'de root van alle evil' is. Dat jij erover begint zegt al heel wat, meer over jezelf dan over 'ons' om op jouw polariserende niveau te blijven. Ik hoor net zoveel 'linkse' media als 'rechtse' media, als je maar goed je ogen en oren gebruikt. In de VS zijn ze ook niet gek, net zoals ze hier dat niet zijn. En de steun aan Israel is een heel ander verhaal en niet onderdeel van deze discussie, zo kun je ook zeggen dat Islamistische landen elkaar ook steunen.
Ik begrijp je post niet goed, sorry. Wat ik wil zeggen is dat relatie tussen terreur en laten we zeggen 50 jaar westers ingrijpen in die regio niet of nauwelijks aan bod komt in de media. Wat doet Nederland in godsnaam in Afghanistan of tot voor kort in Irak bijvoorbeeld? Nee, de nadruk ligt op super uitvergrootte relatie tussen terreur en de Islam. En dus gaan mensen moskees afbreken.
  maandag 5 juni 2006 @ 02:55:09 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_38551244
Gelukkig de nuance is weer een beetje terug.
Wie de media beheerd is off-side information, maar dat zal niet de hoofdmotivatie zijn geweest voor deze potentiele aanslag (hoogte/statuur van het gebouw zal denk ik toch de doorslag gegeven hebben). Kan ook geen beeldvorming maken in hoeverre de Canadeze media suggestief bevoordeeld is (need more info).
@NS & @zoalshetis ik zit niet te wachten op flamewar postings. Die haal ik dus weg. Kan me wel indenken dat de gemoederen weer eens hoog oplopen. Maar ik doe er deze keer niks mee [jullie lopen hier al lang genoeg rond om te weten waar de morele grens ligt] . Ik zet hier echter wel een virtuele streep, omdat het qua postings onder de maat is. Tel de volgende keer tot 10 voordat je op enter drukt.
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 03:02:17 #39
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38551309
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:51 schreef Soho het volgende:

[..]

Inderdaad, dat hadden ze kunnen doen. Maar ze deden het niet toch?

Althans, dat staat niet in de media.
Nu niet maar er zijn wel grote anti-oorlogs demonstraties geweest. Alleen is het net als hier dat dit zich niet vetaald in de verkiezingen. Ze hebben nu Harper als premier die zo in het neocon team in de VS zou passen.

"They hate our life style" zei hij gister op TV.
pi_38551337
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:55 schreef NorthernStar het volgende:

Ik begrijp je post niet goed, sorry. Wat ik wil zeggen is dat relatie tussen terreur en laten we zeggen 50 jaar westers ingrijpen in die regio niet of nauwelijks aan bod komt in de media. Wat doet Nederland in godsnaam in Afghanistan of tot voor kort in Irak bijvoorbeeld? Nee, de nadruk ligt op super uitvergrootte relatie tussen terreur en de Islam. En dus gaan mensen moskees afbreken.
Dus omdat er nu in Canada een moskee heeft afgebroken 'gaan mensen moskees afbreken'? Hoevaak worden er moskees aangevallen in Westerse landen? Niet al te vaak volgens mij, we hebben het hier ook gehad maar dat is keihard aangepakt, en terecht. Actie is reactie. 11 september? Duidelijke aanleiding voor ingrijpen. In Amerika en nog grotere mate in Nederland hoor ik regelmatig geluiden waar dat extremisme nou uit is onstaan. Door ons ingrjipen? Waarschijnlijk... maar er zullen ook nog andere factoren zijn. Beide groepen hebben een harde kern in zich die telkens de kroon spannen door de boel te verstieren en de media te domineren met hun acties.
- Michele Sciacca
  maandag 5 juni 2006 @ 03:06:11 #41
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38551343
quote:
Op maandag 5 juni 2006 03:02 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nu niet maar er zijn wel grote anti-oorlogs demonstraties geweest. Alleen is het net als hier dat dit zich niet vetaald in de verkiezingen. Ze hebben nu Harper als premier die zo in het neocon team in de VS zou passen.

"They hate our life style" zei hij gister op TV.
Ja, maar dat is de "slinger van de geschiedenis" toegepast op de politiek. Duitsland was ook erg tegen de Irak-oorlog, maar nu heb je daar Angela Merkel zitten, en in Frankrijk (een andere tegenstander) is Sarkozy de grote ster. Ondertussen is Bush dan wel weer mooi op een dieptepunt van 33 % goedkeuring van de bevolking beland.

Staar je er toch niet zo blind op, man.
---verdwijnt---
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 03:15:42 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38551421
quote:
Op maandag 5 juni 2006 03:05 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

Dus omdat er nu in Canada een moskee heeft afgebroken 'gaan mensen moskees afbreken'?
Snap ik niet.
quote:
Hoevaak worden er moskees aangevallen in Westerse landen? Niet al te vaak volgens mij, we hebben het hier ook gehad maar dat is keihard aangepakt, en terecht. Actie is reactie. 11 september? Duidelijke aanleiding voor ingrijpen. In Amerika en nog grotere mate in Nederland hoor ik regelmatig geluiden waar dat extremisme nou uit is onstaan. Door ons ingrjipen? Waarschijnlijk... maar er zullen ook nog andere factoren zijn. Beide groepen hebben een harde kern in zich die telkens de kroon spannen door de boel te verstieren en de media te domineren met hun acties.
Het is een complex geheel, maar zie nu bijv. de huidige crisis tussen de VS/ Israel en Iran. Daarin wordt ook hevig gebruik gemaakt van sentimenten, etnische en religieuze spanningen, inspelen op angst van de bevolking etc. Dat bedoel ik met polariseren. En het heeft niks te maken met de echte redenen van het conflict.

Nah ja, ze zoeken het verder maar uit. Ik ga naar bed.
pi_38551450
quote:
Op maandag 5 juni 2006 03:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Snap ik niet.
[..]

Het is een complex geheel, maar zie nu bijv. de huidige crisis tussen de VS/ Israel en Iran. Daarin wordt ook hevig gebruik gemaakt van sentimenten, etnische en religieuze spanningen, inspelen op angst van de bevolking etc. Dat bedoel ik met polariseren. En het heeft niks te maken met de echte redenen van het conflict.

goed plan
- Michele Sciacca
pi_38551476
quote:
Op maandag 5 juni 2006 03:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Snap ik niet.
[..]

trustuh!
pi_38553158
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Fuck. Ik had altijd gedacht dat canada een land was met weliswaar mallotige politici, maar met normale burgers. Al was het alleen maar omdat ze voldoende idioterie aan hun zuidgrens zien. Maar ze doen daar dus net zulke stomme dingen als hier.
Ja, stap gewoon even over het hele feit van een stel dorogedraaide moslims met 3000 kilo kunstmest en een video van de CN tower heen, in het licht daarvan is het een iets begrijpelijkere actie.
  maandag 5 juni 2006 @ 10:58:01 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_38553234
- offtopic -
Gingen er niet een heleboel Nederlanders emigreren naar Canada vanwege de polarisatie van onze samenleving ?
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.
pi_38553368
Maar in Canada zit je elkaar in ieder geval niet zo op de lip, 'e'en van de grootste landen van de wereld en nog geen 30 mln inwoners. Geweldig toch?
  maandag 5 juni 2006 @ 11:07:12 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38553397
quote:
Op maandag 5 juni 2006 10:53 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ja, stap gewoon even over het hele feit van een stel dorogedraaide moslims met 3000 kilo kunstmest en een video van de CN tower heen, in het licht daarvan is het een iets begrijpelijkere actie.
uh-huh. Goed plan. Weet je wat: iedere keer als de politie ergens een inval doet, laten we 't gepeupel een paar bij een totaal ongerelateerde mensen van dezelfde groep de ruiten ingooien.

Politie doet een inval bij dubieuze vastgoedhandelaren? Verbouw een paar makelaarskantoren.
Politie arresteert een 18-jarige housefanaat wegens te hard rijden onder invloed? Laat een discotheek affikken.
Politie houdt een bejaarde man aan voor overlast? Brandbom op een bejaardenhuis.

Niet alleen zal dit Nederland zoveel veiliger maken, het komt ook nog eens tegemoet aan de volkomen terechte gevoelens van vergelding die onder 'het volk' leven. Bovendien: we hebben de telegraaf al, waarom zouden we dan nog een departement van Justitie nodig hebben? Kost alleen maar belastinggeld.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:08:36 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38553421
quote:
Op maandag 5 juni 2006 10:58 schreef Drugshond het volgende:
- offtopic -
Gingen er niet een heleboel Nederlanders emigreren naar Canada vanwege de polarisatie van onze samenleving ?
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.
Ben ik heel erg cynisch als ik hoop dat degene die die moskee hebben vernield nederlanders zijn?

(tsja, sommige gewoontes neem je mee...)
pi_38553433
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:07 schreef gronk het volgende:

[..]

uh-huh. Goed plan. Weet je wat: iedere keer als de politie ergens een inval doet, laten we 't gepeupel een paar bij een totaal ongerelateerde mensen van dezelfde groep de ruiten ingooien.

Politie doet een inval bij dubieuze vastgoedhandelaren? Verbouw een paar makelaarskantoren.
Politie arresteert een 18-jarige house wegens te hard rijden? Laat een discotheek affikken.
Politie houdt een bejaarde man aan voor overlast? Brandbom op een bejaardenhuis.

Niet alleen zal dit Nederland zoveel veiliger maken, het komt ook nog eens tegemoet aan de volkomen terechte gevoelens van vergelding die onder 'het volk' leven. Bovendien: we hebben de telegraaf al, waarom zouden we dan nog een departement van Justitie nodig hebben? Kost alleen maar belastinggeld.
Ik zeg niet dat het goed te keuren is, ik zeg niet dat het acceptabel is. Ik zeg dat het begrijpelijk is, en de schuld niet meteen bij de media gelegd moet worden, maar bij dat groepje randdebielen die de boel wouden opblazen.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:12:44 #51
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38553487
quote:

Je wordt telkens sneller!

Hou jij hele mappen dossiers bij van alle joden en waar ze werken? Doet me namelijk bekend voorkomen...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 5 juni 2006 @ 11:13:04 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38553492
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:

Ik zeg niet dat het goed te keuren is, ik zeg niet dat het acceptabel is. Ik zeg dat het begrijpelijk is, en de schuld niet meteen bij de media gelegd moet worden, maar bij dat groepje randdebielen die de boel wouden opblazen.
Dus, om 't even dichter bij huis te brengen, als jouw vriendin aangerand wordt door een stel mocro's, en jij gaat daarna helemaal los op de eerste de beste buitenlander die je ziet, dan is dat de schuld van degene die aan jouw vriendin zaten?
  maandag 5 juni 2006 @ 11:24:38 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_38553705
quote:
weliswaar mallotige politici, maar met normale burgers
Dat kan in feite niet hè. Politici zijn als het goed is een weerspiegeling van het volk dat zij vertegenwoordigen.
quote:
Dus, om 't even dichter bij huis te brengen, als jouw vriendin aangerand wordt door een stel mocro's, en jij gaat daarna helemaal los op de eerste de beste buitenlander die je ziet, dan is dat de schuld van degene die aan jouw vriendin zaten?
Indirect natuurlijk wel. Als die gasten nooit aan zijn vriendin gezeten hadden, had hij nooit de drang gehad om zijn wraak/frustratie gevoelens te uiten op willekeurige soortgenoten van de daders.

Zo werkt dit natuurlijk ook. Het is niet goed te praten, zeker niet. Maar aangezien mensen die dit soort wraakacties uitvoeren vaak moeite hebben met denken is hun reactie in ieder geval begrijpelijk. Men weet nou eenmaal niet beter. Begrijpelijk betekent vervolgens niet dat je het er ook mee eens bent.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 5 juni 2006 @ 11:40:24 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38554071
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:24 schreef AgLarrr het volgende:

Dat kan in feite niet hè. Politici zijn als het goed is een weerspiegeling van het volk dat zij vertegenwoordigen.
Ah, dat verklaart wilders
quote:
Indirect natuurlijk wel.
Je voorland ligt hier: Is Fok aansprakelijk voor mijn schade?
pi_38554089
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Het is in de eerste plaats natuurlijk de schuld van de dader, ikzelf dus in jouw voorbeeld. Het ging mij om het de media de schuld geven van de uitspattingen.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:00:37 #56
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38554579
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is in de eerste plaats natuurlijk de schuld van de dader, ikzelf dus in jouw voorbeeld. Het ging mij om het de media de schuld geven van de uitspattingen.
Ah. OK. Maar da's wel een iets andere insteek als in je eerdere reacties, waarbij je de verantwoordelijkheid bij 'dat groepje randdebielen die de boel wouden opblazen' legde. Explain?
pi_38554739
Dat heb ik al uitgelegd, dat is als reactie op voorbijgaan aan die randdebielen en de schuld geven aan de media. Je doet net alsof die terroristen er niks mee te maken hebben?
  maandag 5 juni 2006 @ 12:12:50 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38554896
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:07 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat heb ik al uitgelegd, dat is als reactie op voorbijgaan aan die randdebielen en de schuld geven aan de media. Je doet net alsof die terroristen er niks mee te maken hebben?
Voor mij zijn dat twee losstaande dingen. 'randdebielen'' beramen een aanslag (waarbij we nog maar moeten afwachten of dat daadwerkelijk het geval was), en 'moslimhaters' gooien daarna bij een moskee de ruiten in.

Maar waarom loop je er zo omheen te lullen dat je het OK vindt dat er random mensen worden 'bestraft' voor daden van 'terroristen'? Want iets anders kan ik er niet van maken.

Tenzij je natuurlijk linkjes hebt naar 'bewijs' dat die 'randdebielen' in *die* moskee kwamen.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:14:45 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38554961
Of, om het iets anders te stellen, wat is er eigenlijk mis met gewoon justitie z'n werk laten doen?
pi_38555210
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:12 schreef gronk het volgende:

[..]

Voor mij zijn dat twee losstaande dingen. 'randdebielen'' beramen een aanslag (waarbij we nog maar moeten afwachten of dat daadwerkelijk het geval was), en 'moslimhaters' gooien daarna bij een moskee de ruiten in.

Maar waarom loop je er zo omheen te lullen dat je het OK vindt dat er random mensen worden 'bestraft' voor daden van 'terroristen'? Want iets anders kan ik er niet van maken.

Tenzij je natuurlijk linkjes hebt naar 'bewijs' dat die 'randdebielen' in *die* moskee kwamen.
Je leest gewoon maar de helft van wat ik zeg, waarschijnlijk om dat je als moreel superieurtje je mening allang gevormd hebt. Ik keur het niet goed, ik zeg niet dat het ok is, ik zeg dat ik het begrijpelijk vind.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:30:44 #61
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38555401
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar het is anders als je 'denkt' dat die Marokkanen zijn opgehitst in hun clubgebouw. en dat je denkt te weten dat de mensen die daar samenkomen het er allemaal mee eens zijn.
En dat je daarom dat clubgebouw maar in de fik steekt.

Want de aanslag werd in Toronto voorbereid en de moskee staat daar ook.

Het is maar een theorietje hoor.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_38555484
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:30 schreef Knarf het volgende:

[..]

Maar het is anders als je 'denkt' dat die Marokkanen zijn opgehitst in hun clubgebouw. en dat je denkt te weten dat de mensen die daar samenkomen het er allemaal mee eens zijn.
En dat je daarom dat clubgebouw maar in de fik steekt.

Want de aanslag werd in Toronto voorbereid en de moskee staat daar ook.

Het is maar een theorietje hoor.
Ah oke, dus als iemand een groepje heeft gevormd en regelmatig naar een bepaalde moskee in een bepaalde regio gaat, en dat groepje dan vervolgens een aanslag wil plegen, dan mag je elke moskee in die regio kapot maken.

Oke, dan weet ik dat ook weer.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 juni 2006 @ 12:39:56 #63
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38555624
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:23 schreef Evil_Jur het volgende:

Je leest gewoon maar de helft van wat ik zeg, waarschijnlijk om dat je als moreel superieurtje je mening allang gevormd hebt.
Ik lees 100% van wat je zegt en ik ben 't simpelweg niet met je eens. En als je met 'begrijpelijk' bedoelt dat je er zelf ook geen moeite mee zou hebben om wat ruiten in te gooien van een moskee, of dat je 't eigenlijk wel OK vindt als mensen zoiets doen, dan vind ik jouw manier van denken knap primitief.

Als je daarentegen iets bedoelt als 'er zijn nu eenmaal mensen die bij het eerste de beste incident het recht in eigen hand nemen (en die zorgen dat dit soort situaties uit de hand lopen)' dan ben ik het met je eens. Maar dat heb ik je tot nog toe niet zien zeggen.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:41:25 #64
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38555660
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah oke, dus als iemand een groepje heeft gevormd en regelmatig naar een bepaalde moskee in een bepaalde regio gaat, en dat groepje dan vervolgens een aanslag wil plegen, dan mag je elke moskee in die regio kapot maken.

Oke, dan weet ik dat ook weer.
Nee dat zeg ik niet.

Een groepje komt altijd bijeen in hetzelfde gebouw. Vanuit dat gebouw wordt een aanslag gepleegt (in opdracht, of met goedkeuring van de leiders in dat gebouw) op jou vriendin.
Dan kan ik mij goedvoorstellen dat dat gebouw aangevallen wordt.
pi_38555838
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:41 schreef Knarf het volgende:

[..]

Nee dat zeg ik niet.

Een groepje komt altijd bijeen in hetzelfde gebouw. Vanuit dat gebouw wordt een aanslag gepleegt (in opdracht, of met goedkeuring van de leiders in dat gebouw) op jou vriendin.
Dan kan ik mij goedvoorstellen dat dat gebouw aangevallen wordt.
En waaruit blijkt dat dit gebouw hetzelfde gebouw is dat volgens jou verantwoordelijk is voor de ophitsing van deze jongeren
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 5 juni 2006 @ 12:51:37 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38555908
quote:

[..]

Dat gebeurt niet alleen in Canada. Neem de media en politici hier maar eens goed onder de loep. Verdonk bijvoorbeeld is duidelijk geen voorstander van buitenlanders hier.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:01:19 #67
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38556174
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat dit gebouw hetzelfde gebouw is dat volgens jou verantwoordelijk is voor de ophitsing van deze jongeren
Niet, daarom zei ik ook dat het maar een theorietje was.
De enige overeenkomst is de plaats.
Ik weet niet eens of ze wel in deze moskee komen en of de leiders van die moskee het er mee eens zijn.

Maar mocht dit zo zijn, dan kan ik mij voorstellen dat iemand die moskee in de fik wil steken. Anders absoluut niet.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:02:40 #68
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38556208
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet alleen in Canada. Neem de media en politici hier maar eens goed onder de loep. Verdonk bijvoorbeeld is duidelijk geen voorstander van buitenlanders hier.
Mis, Verdonk is tegen economische vluchtelingen.
pi_38556425
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:01 schreef Knarf het volgende:

[..]

Niet, daarom zei ik ook dat het maar een theorietje was.
De enige overeenkomst is de plaats.
Ik weet niet eens of ze wel in deze moskee komen en of de leiders van die moskee het er mee eens zijn.

Maar mocht dit zo zijn, dan kan ik mij voorstellen dat iemand die moskee in de fik wil steken. Anders absoluut niet.
Maar als jij dit kan begrijpen, dit soort wraakacties, dan neem ik aan dat je aanslagen op bijvoorbeeld Amerikanen in Irak ook begrijpt?
Allah Al Watan Al Malik
pi_38557114
Foute reactie van de mensen die ruiten ingooien. Ze zouden onder het genot
van een kopje thee eens moeten gaan praten met die mensen.

ps: triest dat in een topic over Canada de woorden "Jood" en "neocons" weer voorbij
moeten komen. Hoe paranoia en ziek in je hoofd kun je zijn.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:46:13 #71
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_38557263
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar als jij dit kan begrijpen, dit soort wraakacties, dan neem ik aan dat je aanslagen op bijvoorbeeld Amerikanen in Irak ook begrijpt?
Aanslagen op Amerikanen in Irak, wel ja.
Net als door Nederlanders tijdens de duitse bezetting.

Maar hoeveel aanslagen zijn er tegen de Amerikanen, dit tegenover de burgerdoelen (autobommen), door extremisten?
  maandag 5 juni 2006 @ 13:49:26 #72
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38557354
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:39 schreef Incomplete het volgende:
Foute reactie van de mensen die ruiten ingooien. Ze zouden onder het genot
van een kopje thee eens moeten gaan praten met die mensen.
Hoe dom 't ook klinkt, dat zou best wel eens een goede aanpak kunnen zijn. Je ziet wel vaker dat als lonsdalers en allochtonen met elkaar moeten werken (daar zijn die taakstraffen fantastisch voor ), dat 't wederzijds wantrouwen langzaamaan minder wordt. Al was het alleen maar omdat ze inzien dat beide partijen gewoon mensen zijn, en geen abstracties.

Maar ja, zoiets bekt natuurlijk niet zo lekker als 'keihart aanpakkuh!'
pi_38557751
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar ja, zoiets bekt natuurlijk niet zo lekker als 'keihart aanpakkuh!'
Ik heb hippie's, IKV'ers, krakers, anti-globalisten, geitenwollensokken en allerlei
-logen voorbij zien komen de laatste 30 jaar.
En het heeft heel goed gewerkt, die softe aanpak.

Inderdaad, ik ben voorstander (geworden) van de harde lijn.
pi_38558135
quote:

Wat ben jij toch ongelooflijk hypocriet. Irrelevante feiten vermelden en het dan op een huilen zetten bij de meester als een ander zich daar tegen uitspreekt. Je hebt verdomme niet eens het lef om te staan voor je meningen, want bij voorbaat klaag je al dat je wel weer antisemitisch of, in dit geval, ''controversieel'' zult zijn.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 14:50:31 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38558932
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

er zijn geen Canadezen in Irak en volgens mij is er een meerderheid voor de aanwezigheid in Afghanistan, maar dat lijkt nogal af te hangen van welke krant de poll maakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_38560416
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:39 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik lees 100% van wat je zegt en ik ben 't simpelweg niet met je eens. En als je met 'begrijpelijk' bedoelt dat je er zelf ook geen moeite mee zou hebben om wat ruiten in te gooien van een moskee, of dat je 't eigenlijk wel OK vindt als mensen zoiets doen, dan vind ik jouw manier van denken knap primitief.

Als je daarentegen iets bedoelt als 'er zijn nu eenmaal mensen die bij het eerste de beste incident het recht in eigen hand nemen (en die zorgen dat dit soort situaties uit de hand lopen)' dan ben ik het met je eens. Maar dat heb ik je tot nog toe niet zien zeggen.
Ik denk dat onze definitie van begrijpelijk dan verschilt want ik doel toch echt meer op het latere. Met zeggen dat het begrijpelijk is wil ik het niet goedpraten, ik wil aangeven dat het mensen eigen is om wraak te nemen, en dat dat vaak niet op rationele manieren gebeurd. Zo beginnen deze dingen, het is een spiraal.

En ik vind het begrijpelijker om een moskee te mollen nadat aanhangers van dat geloof probeerden je landgenoten te vermoorden, dan buitenlandse ambassades afbranden omdat iemand uit dat land een tekeningetje van je profeet maakte. Maar het blijft allebei fout en contra-pruductief.
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 16:22:05 #77
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38561630
quote:
Op maandag 5 juni 2006 14:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zijn geen Canadezen in Irak en volgens mij is er een meerderheid voor de aanwezigheid in Afghanistan, maar dat lijkt nogal af te hangen van welke krant de poll maakt
Blijkbaar
quote:
In the exclusive poll for CTV News and The Globe and Mail, The Strategic Counsel asked Canadians if they would vote in favour or against sending troops to Afghanistan. Just 27 per cent were in favour and 62 per cent were against.

Furthermore, 73 per cent of respondents said the decision to send troops to Afghanistan should require parliamentary approval, while 20 per cent said it should not.

CTV
Het klopt idd dat ze geen troepen in Irak hadden. My bad. Ze waren wel lid van de zgn Coalition of the Willing en hebben wat marineschepen naar de golf gestuurd.

Naar aanleiding daarvan
quote:
The AP-Ipsos poll found that people in the two countries bordering the U.S. and in five major European countries think the war in Iraq increased the threat of terrorism in the world.

CBS
dus het bewustzijn dat het een met het andere te maken heeft is er op zich wel degelijk.
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 16:53:35 #78
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38562583
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:12 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Je wordt telkens sneller!

Hou jij hele mappen dossiers bij van alle joden en waar ze werken? Doet me namelijk bekend voorkomen...
Nee ik wilde naar aanleiding van dit weten waarom CBC als publieke zender zo'n 'anti-islam' reputatie kon hebben en heb op hun site gekeken wie de baas van die zender was.

http://www.cbc.radio-canada.ca/about/directors/index.shtml

en toen heb ik de naam op wikipedia opgezocht

http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Rabinovitch

simpel.
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 18:00:39 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38564546
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:22 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Blijkbaar
nog 1
quote:
Support for Afghan mission stays firm
National Post poll

Mike Blanchfield, CanWest News Service
Published: Saturday, May 20, 2006

OTTAWA - Support for Canada's troops in Afghanistan remains relatively high, according to a new poll, which shows 57% of respondents backing the mission despite an increase in casualties.

The National Post poll, by Ipsos Reid, found support up slightly from a pair of Ipsos Reid polls in March, which showed 54% and 52% approval ratings.

The poll comes after a week that produced the country's 17th casualty -- and first female combat death -- and a vote in the House of Commons that narrowly approved a Conservative proposal to extend the mission by two years. The telephone survey was conducted Tuesday to Thursday, and found respondents less supportive of the extension than of the mission as a whole.

Only 44% of those surveyed said they agreed with the decision to keep troops in Afghanistan until 2009.

"It's clear the government, having gone on the offensive and done some selling on this, has picked up some points, particularly in Atlantic Canada and British Columbia," said Ipsos Reid senior vice-president John Wright.

"When I see 44% of the public supporting him on this, it's not a loss. In a very shrewd political way, he's got enough support in order to carry the day," he added. "But people are naturally wary because they just haven't had time to buy into the reason why we want to be there another two years."

Parliament approved the extension of the deployment by a 149-145 margin on Wednesday night, but not before some angry political mudslinging by the opposition.

Prime Minister Stephen Harper was criticized for his decision to call the vote on two days' notice. The Bloc Quebecois and NDP opposed the extension, as did two-thirds of the Liberal caucus.

Support for the extension was highest in Alberta (66%) and Atlantic Canada (54%) and lowest in Quebec (27%).

Only 48% of Saskatchewan and Manitoba residents, 47% of Ontario residents and 44% of British Columbia residents approved of the extension.

Most Canadians who support the mission strongly backed the extension, however. Of the 57% who back the mission overall, 77% supported the extension as well.

Overall support for the mission remained strongest in Alberta (70%) and Atlantic Canada (69%).

Mr. Wright said that by asking for the extension, Mr. Harper has taken ownership of the Afghanistan deployment from the Liberals, who sent the military on this current mission last year.

"The extension, in and of itself, means that whatever happens from now on, he will wear, and so will the Conservatives," Mr. Wright said. "If things go horribly wrong, then they're going to have to deal with that in a more substantive way."

Mr. Harper said yesterday he did not expect the extension to lead to an increase in the number of Canadian troops in Afghanistan in the coming years, predicting that 1,800 to 2,400 would be serving there at any given time. There are approximately 2,300 Canadian military personnel serving in Afghanistan now.

Taking over command of the NATO mission in Kabul starting in February, 2008, would not require a substantial increase in troops, he added.

"That's actually a small additional commitment, but obviously an important leadership role," he said.

The poll is the result of a telephone survey of 1,003 people and is considered accurate within 3.1 percentage points, 19 times out of 20.
het schommelt een beetje in het midden over het algemeen
quote:
[..]

Het klopt idd dat ze geen troepen in Irak hadden. My bad. Ze waren wel lid van de zgn Coalition of the Willing en hebben wat marineschepen naar de golf gestuurd.
die marineschepen zijn er om een totaal andere reden naar toe gegaan (net als het Nederlandse smaldeel wat net weer terug is) dat heeft verder evenveel met Irak te maken als onze Patriots die toen in Turkije werden opgesteld
quote:
Naar aanleiding daarvan
[..]

dus het bewustzijn dat het een met het andere te maken heeft is er op zich wel degelijk.
dat is een beetje dubbel he, eerst beweer je haast dat die angst voor terrorisme van de media komt en nu komt het door de oorlogen in Irak en Afghanistan
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 18:12:18 #80
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38564909
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is een beetje dubbel he, eerst beweer je haast dat die angst voor terrorisme van de media komt [en nu komt het door de oorlogen in Irak en Afghanistan
Nee ik zei dat in de media vooral de link tussen terreur en Islam wordt benadrukt en de link tussen terreur en westers optreden in de regio niet of nauwelijks.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:00:46 #81
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_38566711
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:12 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee ik zei dat in de media vooral de link tussen terreur en Islam wordt benadrukt en de link tussen terreur en westers optreden in de regio niet of nauwelijks.
Die is er ook niet of nauwelijks. Zuid-Amerikanen of Nigerianen (behalve de extremistische moslims) plegen geen zelfmoordaanslagen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_38566822
Japanners, hindoes, katholieken en socialisten daarentegen...
  maandag 5 juni 2006 @ 19:04:54 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38566875
quote:
Op maandag 5 juni 2006 12:07 schreef Evil_Jur het volgende:
wat is een terrorist tegenwoordig..
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:47:28 #84
70154 klez
pi_38568640
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:03 schreef Monidique het volgende:
Japanners, hindoes, katholieken en socialisten daarentegen...
Noem eens wat recente voorbeelden.
pi_38568725
Natuurlijk moeten wij dit soort actie's afkeuren.

Als we dit niet zouden afkeuren, dan zouden we net zo fout zijn als Gretta Duitenberg, die Palestijnse aanslagen goedpraat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_38568818
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:47 schreef klez het volgende:

[..]

Noem eens wat recente voorbeelden.
Wat vind jij recent? Minder dan een maand geleden nog een zelfmoordaanslag in Sri Lanka. Kwam geen moslim aan te pas.
  maandag 5 juni 2006 @ 20:09:21 #87
70154 klez
pi_38569490
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat vind jij recent? Minder dan een maand geleden nog een zelfmoordaanslag in Sri Lanka. Kwam geen moslim aan te pas.
Geen link met westers optreden voor zover ik kan zien...
pi_38569590
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:09 schreef klez het volgende:

[..]

Geen link met westers optreden voor zover ik kan zien...
Nee, maar wat hebben Zuid-Amerika en Nigeria er wel mee te maken?
  maandag 5 juni 2006 @ 20:29:16 #89
70154 klez
pi_38570322
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, maar wat hebben Zuid-Amerika en Nigeria er wel mee te maken?
In bijv. Chili en veel Afrikaanse staten is veel westerse bemoeienis (geweest). Toch komen er weinig terroristen vandaan. Terrorisme (en veel ander negativisme) wordt zwaar versterkt door religieus fanatisme. Dat is dus een belangrijke reden voor veel ellende in het Midden-Oosten en daarbuiten.
Veel belangrijker dan vermeende westerse bemoeienis imo.
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 20:31:55 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38570435
mjah ze komen niet hier naar toe, dus hebben wij er niet zo veel last van ... organisaties als FARC zou ik ook bestempelen als terreurorganisaties
pi_38570453
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:29 schreef klez het volgende:

[..]

In bijv. Chili en veel Afrikaanse staten is veel westerse bemoeienis (geweest). Toch komen er weinig terroristen vandaan. Terrorisme (en veel ander negativisme) wordt zwaar versterkt door religieus fanatisme. Dat is dus een belangrijke reden voor veel ellende in het Midden-Oosten en daarbuiten.
Veel belangrijker dan vermeende westerse bemoeienis imo.
Je had het net over Zuid-Amerika. Dat continent staat bekend om het fenomeen terrorisme. Daarnaast versterkt religieus fanatisme inderdaad de kans op terrorisme, zoals elk soort fanatisme. Nationalistisch, ideologisch of religieus of wat niet. Dat lijkt mij niet bepaald uniek voor het Midden-Oosten.
  maandag 5 juni 2006 @ 20:39:22 #92
70154 klez
pi_38570724
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je had het net over Zuid-Amerika. Dat continent staat bekend om het fenomeen terrorisme. Daarnaast versterkt religieus fanatisme inderdaad de kans op terrorisme, zoals elk soort fanatisme. Nationalistisch, ideologisch of religieus of wat niet. Dat lijkt mij niet bepaald uniek voor het Midden-Oosten.
Zal best wel weer, Monidique. Het feit dat jij een niet-Islamitische Sri-Lankaan hebt gevonden die een zelfmoordaanslag pleegt maakt inderdaad het geweld van moslimfundamentalisten van Indonesië en China tot Somalie en Sudan niet significant...
pi_38570951
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:39 schreef klez het volgende:

[..]

Zal best wel weer, Monidique.
Zeer zeker.
quote:
Het feit dat jij een niet-Islamitische Sri-Lankaan hebt gevonden die een zelfmoordaanslag pleegt
Ik zou er nog tientallen of honderden kunnen vinden.
quote:
maakt inderdaad het geweld van moslimfundamentalisten van Indonesië en China tot Somalie en Sudan niet significant...
Nou ja, dat beweer jij. Ik niet. Ik denk dat het geweld van moslimfundamentalisten wel significant is, maar meningen kunnen verschillen, uiteraard. Alleen, ik dacht dat dat niet het punt was.
  maandag 5 juni 2006 @ 20:54:36 #94
70154 klez
pi_38571330
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:44 schreef Monidique het volgende:

Nou ja, dat beweer jij. Ik niet. Ik denk dat het geweld van moslimfundamentalisten wel significant is, maar meningen kunnen verschillen, uiteraard. Alleen, ik dacht dat dat niet het punt was.
Dat was wel het punt. En dat religieus fanatisme niet verexcuseerd mag worden met als argument "westers imperialisme".
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
pi_38571571
quote:
Op maandag 5 juni 2006 20:54 schreef klez het volgende:

[..]

Dat was wel het punt. En dat religieus fanatisme niet verexcuseerd mag worden met als argument "westers imperialisme".
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Je zegt " Die ['link tussen terreur en westers optreden in de regio']is er ook niet of nauwelijks. Zuid-Amerikanen of Nigerianen (behalve de extremistische moslims) plegen geen zelfmoordaanslagen." Dat moet het punt zijn dan, lijkt mij, of het moet er in ieder geval uit te halen zijn. Echter, ik kan er zelfs met heel moeite niet in vinden dat moslimfundamentalisme in de wereld niet als significant zou worden ervaren en daarnaast maakt het voorbeeld over Zuid-Amerika en Nigeria natuurlijk bar weinig duidelijk over Westers optreden in relatie met terreur in de regio.
  maandag 5 juni 2006 @ 21:19:09 #96
70154 klez
pi_38572178
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je zegt " Die ['link tussen terreur en westers optreden in de regio']is er ook niet of nauwelijks. Zuid-Amerikanen of Nigerianen (behalve de extremistische moslims) plegen geen zelfmoordaanslagen." Dat moet het punt zijn dan, lijkt mij, of het moet er in ieder geval uit te halen zijn. Echter, ik kan er zelfs met heel moeite niet in vinden dat moslimfundamentalisme in de wereld niet als significant zou worden ervaren en daarnaast maakt het voorbeeld over Zuid-Amerika en Nigeria natuurlijk bar weinig duidelijk over Westers optreden in relatie met terreur in de regio.
Nou ik ben blij dat we duidelijk hebben gekregen dat moslimfundamentalisme en geweld wel degelijk een opvallende correlatie vertonen, ondanks mijn onduidelijke formulering.
En aangezien westerse bemoeienis niet is voorbehouden aan het Midden-Oosten kan de stelling van Northern Star dat terreur aan het Midden-Oosten een logisch gevolg is van westerse bemoeienis de prullebak in.
Daar wil ik nog aan toegevoegen:
Het is eerder omgekeerd, omdat die Arabieren er al zo lang zo'n zootje van maken blijft westerse bemoeienis noodzakelijk.
pi_38573058
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:19 schreef klez het volgende:

[..]

Nou ik ben blij dat we duidelijk hebben gekregen dat moslimfundamentalisme en geweld wel degelijk een opvallende correlatie vertonen, ondanks mijn onduidelijke formulering.
En aangezien westerse bemoeienis niet is voorbehouden aan het Midden-Oosten kan de stelling van Northern Star dat terreur aan het Midden-Oosten een logisch gevolg is van westerse bemoeienis de prullebak in.
Daar wil ik nog aan toegevoegen:
Het is eerder omgekeerd, omdat die Arabieren er al zo lang zo'n zootje van maken blijft westerse bemoeienis noodzakelijk.
Vraag het eens die mensen zelf. Jij bent het toonbeeld van westerse arrogantie weet jij dat? Alleen al het Israel/Palestina conflict is er eentje waarin de Westerse wereld een grote rol heeft gespeeld, door wie worden de regimes in pakistan en Saoedie arabie gesteund? Door wie worden andere dubieuze corrupte dictators gesteund? Klezje klezje toch, steek je kop maar lekker in het zand. Moslimfundamentalisme heeft niets te maken met aanslagen, moslimextremisten plegen aanslagen, en die putten hun kracht uit een moderne stroming, in de 20e eeuw ontstaan. Het is dan ook niet voor niets dat 99% van de aanslagen te herleiden zijn op een actie uit het verleden of heden. Ik noem voor de gein de aanslagen op het WTC, de aanslagen op het Pentagon, de aanslagen in Madrid en de aanslagen in Londen. De laatste 2 te maken met Irak, de eerste 2 een vergelding op de massabombardementen in Libanon.

En in Zuid-Amerika / Afrika geen terrorisme? In your dreams, terrorisme uit zich in vele vormen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38573133
Met Libanon heeft het niet zo ontzettend veel te maken, hoor, en van massabombardementen was volgens mij geen sprake.
pi_38573212
quote:
Op maandag 5 juni 2006 21:42 schreef Monidique het volgende:
Met Libanon heeft het niet zo ontzettend veel te maken, hoor, en van massabombardementen was volgens mij geen sprake.
Ach Libanon had er volgens bin laden weldegelijk mee te maken, op de achtergrond van de aanslagen op het WTC speelt natuurlijk het Israel/Palestina-conflict een veel grotere rol. Dat is dan ook niet zo gek, alle bommen en granaten zijn daar made in the US of A.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')