Dit is niet bedoeld om mensen op hun tenen te trappen, het is eerder een manier voor mij om een interessante vraag die ik heb te illustreren.
Gisteren werd om schandalige redenen een zeer goedbedoeld topic van mij de kop ingedrukt, iets waarmee ik mijn geliefde en andere mensen zeer blij mee had kunnen maken. Dit viel bij mij niet in goede aarde en ik heb me vervolgens afgereageerd op een aantal objecten bij mij in de buurt: ik heb een tik gegeven tegen mijn computertafel waardoor mijn speaker op de grond viel, ik heb mijn houten stoel omgeduwd en deze een schop nagegeven en ik heb bijna een leeg koffiekopje tegen de muur gegooid, maar gelukkig wist mijn vriendin dit op tijd te voorkomen. Moge het even duidelijk zijn dat ik me voor deze gebeurtenis dood schaam, laten we dat voorop stellen.
Maar bij mij rees vandaag de vraag of de schade die ik nu in mijn huis heb verhaald zou kunnen worden op fok. Let wel, ik zeg: 'zou kunnen', want het zou flauw van mij zijn als ik voor die paar tientjes hier zou aankloppen. Het gaat me echt alleen om de vraag of het mogelijk is.
Voor de duidelijkheid, het gaat hierom:
![]()
De speaker waar nu een hoekje van af is.
![]()
De stoelpoot is kapot nadat ik er tegenaan geschopt had, sorry voor de slechte kwaliteit. Op verzoek plaats ik een scherpere foto.
![]()
Het ergste: een 'deuk' in mijn laminaat, veroorzaakt door de trap tegen de stoel toen deze op de grond lag.
Ik heb het nu niet eens over de emotionele schade die ik heb opgelopen, maar puur om de materiële. De oorzaak daarvan ligt bij Fok en dus zou Fok feitelijk gezien op moeten draaien voor de kosten, graag zou ik van iemand horen of mijn gedachtengang de juiste is.
Nogmaals, ik ben het niet echt van plan.