quote:Op zondag 4 juni 2006 07:02 schreef Moeizaam het volgende:
Een uitstapje richting het strand en helemaal gratis
Waar gaat het over: Het strand
Waar is dat: Uuuhh!
Wat kost het: Niets
Wat is er te doen: Geen ruk, maar de meeste kinderen vinden het fantastisch, bal en/of schep mee en misschien wat geklooi bij de waterkant.
zie dan deze....quote:Op zondag 4 juni 2006 07:06 schreef Keiichi het volgende:
[..]Als je in limburg woont, is het zo'n pokke eind rijden wel. Lange afstand met kinderen
![]()
woon zelf ook in limbabwequote:irrland net over de grens www.irrland.de
en jungletown... ook niet supergoedkoop, maar wel superleuk. Beter dan menig andere overdekte speeltuin, met heel veel aandacht voor kids tot 4 jaar EN je mag als ouder mee in het "grote"kindergedeelte www.jungletown.nl
Dit vind ik nou echt een geniale tip!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:28 schreef jessie het volgende:
Van die kleine speeltuinplekjes in andere wijken.
Wij gaan wel eens naar van die, ja hoe noem je dat. Het zijn geen speeltuinen, maar van die klimatributen, glijbanen schommels enz die in de wijk staan.
Daar zien ze weer eens andere kinderen en andere dingen.
Als je op de fiets gaat kan je er een leuke ochtend of middag van maken.
Kost niks
Hier geen strand te bekennen, maar wel de Loonse en Drunense duinen, oftewel de grootste zandstuifvlakte van Europa.quote:Op zondag 4 juni 2006 07:02 schreef Moeizaam het volgende:
Een uitstapje richting het strand en helemaal gratis
Waar gaat het over: Het strand
Waar is dat: Uuuhh!
Wat kost het: Niets
Wat is er te doen: Geen ruk, maar de meeste kinderen vinden het fantastisch, bal en/of schep mee en misschien wat geklooi bij de waterkant.
wilde die link net gaan posten. Wij zijn er afgelopen zondag geweest. Heel erg leuk!!quote:Op maandag 5 juni 2006 17:57 schreef Cheesecake het volgende:
Dan nog een tip: de dierentuin met speeltuin in Nordhorn (vlak over de grens bij Enschede). Misschien niet zo spectaculair als Artis, maar wel heel leuk. Kinderen onder de vier zijn gratis, tot 18 jaar 4 euro en volwassenen 5,50 (zie verder de website: http://www.tierpark-nordhorn.de
Vergeet het Amstelpark niet liefquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:19 schreef Baloetjuh het volgende:
Nog geen mama, maar aankomend![]()
Maar de kinderboerderij Elzenhoven in Amstelveen is ook errug leuk en gratis toegang!
Zelfs zonder kids
En boerderij Meerzicht (dacht ik), in het Amsterdamse bos, voor het nachtleven van de beestjes.
Vond ik vroeger altijd erg spannend, maar je leert er ook veel van.
En natuurlijk na afloop een pannekoek in het pannekoekenhuis!
Dan is Drouwenerzand erg veranderd sinds mijn jeugd. Zo'n vijftien jaar geleden was het nog geheel gratis toegankelijk, alleen de kabelbaan, autoscooters en bootjes kostten geld. Maar wel vlakbij hier, we zullen eens kijken.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:38 schreef Xanthe het volgende:
Drouwenerzand http://www.drouwenerzand.nl/ , entree is 9,90 vanaf 3 jaar , er staat wel een kortingsbon op de site (bij prijzen en overige).
Het is een grote speeltuin cq atraktiepark voor alle leeftijden en er is ook een gedeelte binnen zodat je er ook terecht kan bij slecht weer. De entree is incl. en onbeperkt alle attracties, frites, kroket, frikadel, hamburger, verse dagsoep, verse broodjes, koffie, thee, ranja en softijs.
Ja, ik kan alleen niet vinden of het voor Kim ook iets is. Of dat ze daar ouder voor moet zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:46 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dan is Drouwenerzand erg veranderd sinds mijn jeugd. Zo'n vijftien jaar geleden was het nog geheel gratis toegankelijk, alleen de kabelbaan, autoscooters en bootjes kostten geld. Maar wel vlakbij hier, we zullen eens kijken.
Irrland is geweldig!!!! Voor ons één van de hoogtepunten in de zomer.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:08 schreef wendytje het volgende:
irrland net over de grens www.irrland.de
Is dat nou echt leuk? Is voor ons bijna op fietsafstand, maar op de één of andere manier ben ik er nog nooit geweest.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:52 schreef wendytje het volgende:
kernwasserwunderland.... in kalkar
entree en dan gratis eten en drinken, zoveel je wil
Die zat vroeger in het Asserbos, dat waren nogeens tijden! Maar nu zit het verkeerspark bij de TT-baan en is het weinig meer aan.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:04 schreef J.A.N.A. het volgende:
Toch stond het Verkeerspark in Assen boven aan, al hoe wel dat niet echt goedkoop is.
Ik woon in Nijmegen, toch vlak bij zou je zeggen, maar ik heb er werkelijk nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Irrland is geweldig!!!! Voor ons één van de hoogtepunten in de zomer.
Nee hoor, we hebben 2 pc's.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:18 schreef kozakken het volgende:
Loggen jullie trouwens nou gewoon omstebeurten in om een reactie te geven?![]()
![]()
persoonlijk vind ik de leemkuil leuker dan brakkefort.... en in wijchen (net als kaatje) zit ook de blije dries. Met een zwembad(je)quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:25 schreef J.A.N.A. het volgende:
[..]
Ik woon in Nijmegen, toch vlak bij zou je zeggen, maar ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord![]()
Goedkope uitjes rond Nijmegen:
De Leemkuil
Brakkefort
Kinderboerderij De Goffert
Het Hof van Kaatje
ben er nog nooit geweest.... maar hoorde op school veel leuke verhalen.... ¤10 entree en dan alles gratis.... Nou, op de website staan heel andere prijzen, dus wij hebben het laatst toch maar niet gedaan.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is dat nou echt leuk? Is voor ons bijna op fietsafstand, maar op de één of andere manier ben ik er nog nooit geweest.
Zeker leukquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:32 schreef coolbabe het volgende:
In zoeterwoude kinderboerderij Het Geertje waar kinderen geitjes de fles mogen geven, pony kunnen rijden, pannenkoeken eten en er is een speeltuintje. De toegang is gratis maar voor de rest van de dingen wordt een kleine vergoeding gevraagd.
Ik qoute een post van meer dan een jaar oud, maar who caresquote:Op maandag 5 juni 2006 17:57 schreef Cheesecake het volgende:
*Jeugdherinneringen*
Jaren geleden ben ik met mijn ouders, kennissen en hun kinderen eens naar Schloss Dankern geweest. Je raadt het al, in Duitsland. En echt waar, dat is van alle pretparken zo ongeveer het leukste pretpark waar ik ooit ben geweest. Een gigantische speeltuin (er leek geen einde aan te komen), binnenspeelparadijs (voor als het regende), een groot meer waar je vanalles kon doen, anyway, het was geweldig. Het ligt niet ver van de grens Nederlandse grens, zo ongeveer ter hoogte van Emmen.
Heb even gegoogeld naar de website, http://www.schloss-dankern.de. Entree: 5 euro per kind.
Dan nog een tip: de dierentuin met speeltuin in Nordhorn (vlak over de grens bij Enschede). Misschien niet zo spectaculair als Artis, maar wel heel leuk. Kinderen onder de vier zijn gratis, tot 18 jaar 4 euro en volwassenen 5,50 (zie verder de website: http://www.tierpark-nordhorn.de
Dat is ook wel zo. Denk het handigste dan Kim bij mijn ouders. Vinden ze zelf ook heel leuk.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:48 schreef melonovy het volgende:
Als je het mij vraagt ...Ik vind Amsterdam een stuk leuker zonder kinderen op sleeptouw
, als ik de keuze zou hebben had ik 'm al snel gemaakt, zeker als je shoppen op het programma hebt staan.
Maar goed, er zijn superveel alternatieven om een leuke dag met kinderen te beleven in Amsterdam. Het is maar wat jullie zelf willen (doen).
dat hebben wij laatst gedaan en EEN KEER EN NOOIT MEER!quote:Op maandag 30 juli 2007 21:26 schreef lily het volgende:
Plopsaland indoor Hasselt misschien....(is natuurlijk niet meteen goedkoop)
Persoonlijk vind ik Sealife niet zo leuk voor kinderen (en volwassenen). Je staat zo weer buiten. Ik zou dan liever iets verder rijden en naar Blijdorp gaan. Het Oceanium daar is veeel mooier dan Sealife..quote:Op maandag 30 juli 2007 17:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo. Denk het handigste dan Kim bij mijn ouders. Vinden ze zelf ook heel leuk.
Heeft er iemand trouwens ervaring met sealife? (voor de andere dag)
Alleen die verschrikkelijke reclame bouwt al een enorme drempel om er ooit heen te gaan.quote:
Wij zijn een paar weken terug geweest.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:15 schreef wendytje het volgende:
[..]
dat hebben wij laatst gedaan en EEN KEER EN NOOIT MEER!
het is een indoor kermis, met erg weinig te doen voor kinderen onder 1.20M
en DUUR!
2 raketjes en 2 bekertjes (klein) ijs.... ¤10!!!!!!
2 koppen soep, 2 kleine bordjes friet en 4 drankjes.... ¤22.
Dan is de efteling nog goedkoop!
ja, dat van die 1m klopt idd.......sorry......quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:57 schreef Noli. het volgende:
[..]
Wij zijn een paar weken terug geweest.
Wilyan is ongeveer 1.10M en heeft zich er kostelijk vermaakt! Die lengte regel is 1meter niet 1.20!
En over dat duur.. Wij hadden een tas met lekkere broodjes, wat drinken en wat lekkers mee![]()
(we waren echt niet de enige wat dat betreft, het stond verder ook nergens dat dat verboden was en zijn er ook nergens op aangesproken)
Als je de site bekijkt kun je precies zien wat er allemaal aanwezig is. Wij vonden de intree-prijs wel wat hoog in verhouding tot het oppervlak. Maar de kinderen hebben het zó leuk gehad!
Voor ons was het een besluit om zeker ook PlopsaLand-de Panne eens te bezoeken.
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:22 schreef E.T. het volgende:
Waarom is dat toch dat in Ikea mensen denken dat kinderen alles mogen? In elke andere meubelshowroom laat je je kinderen toch ook niet rondrennen?
(ja, ik erger me altijd kapot aan kinderen in Ikea)
Alleen in het speelgoed-gedeelte waar alles uitgestald is mag Saskia van mij eventjes 'los'. De rest van de tijd blijft ze in het karretje zitten of gewoon bij mij lopen. Tijn komt sowieso de kar niet uit. (overigens gaat Saskia tegenwoordig vaak naar Smalland)
Oh de Goudvisquote:Op zondag 25 mei 2008 22:34 schreef LovelyLady het volgende:
Even een tvp en gelijk wat input:
Ballorig is leuk!
Een soortgelijk iets hier bij mij in de buurt is HokusSpokus (Hoorn)
Verder heb je nog een stadsspeeltuin waar je voor 1 euro kunt genieten van allerlei attributen.
Kinderboerderij-en en hertenkampen zijn ook altijd zeer gewild.
Speeltuintjes in de wijk, veldjes waar je kan voetballen of banjeren met een bal, parkjes waar je eendjes kan voeren. (Bij ons is het meer de meeuwen *zucht*)
Zwemmen is toch ook niet zo duur? Hangt ook een beetje van het zwembad af.
Sprookjes Wonderland
Buitenspeeltuin en binnenspeeltuin waar je ook je eigen drinken en eten mee mag nemen: De Goudvis
En ja dat was het wel zo'n beetje.
Leuk topic!
Ja dat was vroeger volgens mij gewoon een zwembad, ben er zelf toen 1 keer geweest, maar het is nu gewoon een binnen en buitenspeeltuin. En niet duur. Je kan zelfs van die blokhuisjes huren als je een hele dag gaat. Echt heel leuk....quote:Op maandag 26 mei 2008 09:17 schreef Stiemie het volgende:
Oh de GoudvisDaar ging ik vroeger met mijn ouders heen
Zit toch ook een zwembad bij?
Als het goed is mag dat in de IEA ook. En ja voor sommige mensen is dat storend maar dan moet je niet na de IKEA gaan. Ik laat Mikael daar ook altijd "los". Elke bank dat ie tegen komt klimt ie op. Elk laatje en kastje een keer open en dicht doen. Tis niet zo dat ie anderen aan de kant drukt om erbij te kunnen ofzo hoor. En hier in Hengelo heb je ook overal van die speelpalen tussendoor staan waar ie dan altijd even aan gaat staan spelen.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:22 schreef E.T. het volgende:
Waarom is dat toch dat in Ikea mensen denken dat kinderen alles mogen? In elke andere meubelshowroom laat je je kinderen toch ook niet rondrennen?
Zit dat er nog dan? Ik dacht dat dat niet meer bestond? Maar ik kan het mis hebben hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 20:53 schreef RockabeIIa het volgende:
Heeft iemand misschien ook ervaring met dat kinderparadijs in Enschede bj Go Planet?
We zijn vandaag naar het Amsterdamse bos gefietst en op de geitenboerderij geweestquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:41 schreef Llewella het volgende:
De geitenboerderij is heel leuk!!!
Zowieso het Amsterdamse Bos is leuk!!! Ik heb daar hele fijne jeugdherinneringen aan! Met m'n opa & oma naar het pannenkoekenhuis en wandelen en leren over de plantjes, of met andere opa&oma een fietstochtje maken naar de bizons (of wat voor dieren het ook zijn).
Ook het amstelpark is heel leuk; daar heb ik m'n eerste ponyritjes gemaakt, en d'r is vanalles te vinden!
oke, maar kan je me dan dit uitleggen?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 21:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Irrland is geweldig!!!! Voor ons één van de hoogtepunten in de zomer.
Waarom zou je dan een familiekaart kopen?quote:Iedereen tussen 1 – 99 jaar betaalt ¤ 3,90
Aangemelde scholen, kleuterscholen, verenigingen, kerkelijke organisaties enz. vanaf 20 pers. betalen ¤ 3,50 per persoon (met verklaring van de institutie). Dat geldt niet voor weekeinden en feestdagen.
Schoolklassen hebben alleen tot klas zes inclusief toegelaten.
Familiejaarkaarten:
2 Volwassenen en 3 eigen kinderen (tot 16 jaar) ¤ 45,-. Ieder verder eigen kind + ¤ 8,-.
(A.u.b. foto’s en persoonsbewijs meebrengen).
Bolderwagens zijn er voor ¤ 3,- per dag.
en aanvullingquote:Op zondag 25 mei 2008 22:34 schreef LovelyLady het volgende:
Even een tvp en gelijk wat input:
Ballorig is leuk!
Een soortgelijk iets hier bij mij in de buurt is HokusSpokus (Hoorn)
Verder heb je nog een stadsspeeltuin waar je voor 1 euro kunt genieten van allerlei attributen.
Kinderboerderij-en en hertenkampen zijn ook altijd zeer gewild.
Speeltuintjes in de wijk, veldjes waar je kan voetballen of banjeren met een bal, parkjes waar je eendjes kan voeren. (Bij ons is het meer de meeuwen *zucht*)
Zwemmen is toch ook niet zo duur? Hangt ook een beetje van het zwembad af.
Sprookjes Wonderland
Buitenspeeltuin en binnenspeeltuin waar je ook je eigen drinken en eten mee mag nemen: De Goudvis
En ja dat was het wel zo'n beetje.
Leuk topic!
ben je er geweest? Het lijkt mij zo tegenvallen als ik de foto's ziequote:
Wij zijn hier vorig jaar geweest en die kan ik je echt aanraden. Absoluut geschikt voor Kim, er zijn veel speeltoestellen voor de kleintjes en het sprookjesbos is echt heel leuk. Klein maar leuk!quote:Op zondag 21 juni 2009 16:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Grote schop! Kwam al wat tips tegen in dit topic.
Iemand hier ervaring mee? Geschikt voor een 3,5 jarige?
http://www.sprookjeshof.nl/?page=sprookjespark
Klinkt goed! Kim is dol op sprookjes tegenwoordig. En nog dichtbij ook.quote:Op zondag 21 juni 2009 16:51 schreef Lois het volgende:
[..]
Wij zijn hier vorig jaar geweest en die kan ik je echt aanraden. Absoluut geschikt voor Kim, er zijn veel speeltoestellen voor de kleintjes en het sprookjesbos is echt heel leuk. Klein maar leuk!
geen trapzwanen gezien, ook geen poppenkast en ook geen schminck ( En het was op dat moment en weekend en zomervakantie in deze regio). we hebben er denk een uurtje of 3/4 rondgewandeld en gespeeld. We hebben ons niet verveeld toen we er waren, terrasje, beetje zon en een glasje drinken tegenover een speeltuintje maakt het al gauw een geslaagde dag natuurlijk. Maar voor de entreekosten (totaal voor ons 52.90 + 1.00 voor de speurtocht + 4.50 voor de auto, dus een kleine 60 euro denk ik dat er wel uitstapjes te maken zij die misschien beter vermaak bieden voor een vierjarige, sommigen wellicht nog goedkoper ook (een flinke speeltuin of dierentuin doet het altijd goed natuurlijk bij de kids)quote:Op maandag 10 augustus 2009 09:22 schreef YPPY het volgende:
Ecodrome is dan wel flink uitgebreid sinds het weekend dat ik gewerkt heb Knorretje. Toen was er minder te doen, maar gasten waren wel verbaasd dat ze er toch zo lang rondliepen, ze hadden verwacht met een paar uur buiten te staan. Zijn de trapzwanen er nog? Ik heb toen weinig gezien tussen het voorlezen, poppenkast spelen en het schmincken door, maar op zich waren ouders wel enthousiast. Je moest alleen niet te veel verwachten.
en iets al t militair luchtvaart museum in Soesterberg? das qua entree gratisquote:Op woensdag 2 september 2009 13:20 schreef CarOnline het volgende:
Opzich maakt dat niet zoveel uit. Ik wil ook best naar Hoorn rijden, maar als we daar met een uurtje weer buiten staan, vind ik het een beetje jammer.
Het eerste plan was Scheveningen en dan lekker aan het strand. Dat is ook een best eind maar daar vermaak je je wel een hele dag.
Dus ik zit me suf te zoeken. Iets in de buurt (Enschede e/o) mag, maar verder ook.
Dierentuinen komen we/ze minstens 2x per jaar sinds dat ze 1 zijn dus dat heb ik ook wel gezien eigenlijk
Is dat leuk voor meisjes?quote:Op woensdag 2 september 2009 13:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
en iets al t militair luchtvaart museum in Soesterberg? das qua entree gratis
ga nog even voor je verder denken
ik vond vliegtuigen vroeger altijd tof, maar goed dat heb ik ook in het spoorwegmuseum dat ik daar van genietquote:Op woensdag 2 september 2009 13:25 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Is dat leuk voor meisjes?
Ik zit ook al websites na te pluizen maar kom nog niet écht iets leuks tegen.
veel plezier!quote:Op woensdag 2 september 2009 22:56 schreef CarOnline het volgende:
Jaa we hebben een keuze gemaakt!
Dank je wel voor de tip, morgen gaan we met de trein naar Deventer en dan naar het Speelgoedmuseum
heb wat zitten uitzoeken, is een betrouwbare site. Maar helaas weinig tot niets in het noorden. Maar ik bookmark hem toch even, speelstad oranje is nog wel in de buurt meen ik.quote:
Neem aan dat ze een keer in de zoveel tijd nieuwe aanbiedingen hebben... Vond het overigens raar dat ik niet zoveel info kon vinden over wanneer de kaartjes geldig zijn. Wat ik ervan begrijp is dat je voor een bepaalde dag moet reserveren??quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:52 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
heb wat zitten uitzoeken, is een betrouwbare site. Maar helaas weinig tot niets in het noorden. Maar ik bookmark hem toch even, speelstad oranje is nog wel in de buurt meen ik.
Hmmm wel Apeldoorn en net-iets-lager, want daar zijn we net op vakantie geweest:quote:Op zondag 25 juli 2010 19:24 schreef kahlanamnell het volgende:
Nog wat leuke tips voor het noorden (zeg maar apeldoorn en hoger)?
Oh, ik ben er geweest toen ik in groep 8 zat en op de middelbare school nog eens. Ben totaal geen museummens en de verplichte opdrachten van school maakte het er niet beter op...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:23 schreef MaLo het volgende:
* Kick*
Mijn dochter heeft een gezinsdagkaart gewonnen voor het Tropenmuseum in Amsterdam. Nu wonen wij in Twente. Is het Tropenmuseum de moeite waard om naartoe te gaan met een meisje van 6? Als ik op internet kijk lijkt het me wel leuk, maar ik ben benieuwd naar de mening van mensen die er echt zijn geweest
.
Vanaf 6 jaar als de ouders een verklaring tekenen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 15:57 schreef lily het volgende:
Dat Corpus lijkt me ook wel watHelaas wel ver voor ons...
Leeftijd is vanaf 8 jaar staat op de site
wat voor verklaring?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Vanaf 6 jaar als de ouders een verklaring tekenen.
Iets over aansprakelijkheid, vermoed ik?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:33 schreef kahlanamnell het volgende:
Voor mensen uit regio Leeuwarden: kinderboerderij Stiens, even leuk als de kinderboerderij van Leeuwarden, maar dan gratis en je kind mag de dieren aaien en er tussen lopen wat in Leeuwarden niet mag.
[..]
wat voor verklaring?
toch vreemd...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 16:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Iets over aansprakelijkheid, vermoed ik?
dat is wel een goeie inderdaadquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:22 schreef MaLo het volgende:
Misschien iets van dat je geen geld terug krijgt als je kind er halverwege geen zin meer in heeft en eruit gaat?
Dat zou inderdaad kunnen, niet aan gedacht. Ik dacht ook aan aansprakelijkheid en dat vond ik zo vreemd. Maar wat een vreemd park? Mogen de ouders dan niet mee? Ik vind het zelf ook altijd leuk om mee te gaanquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 17:22 schreef MaLo het volgende:
Misschien iets van dat je geen geld terug krijgt als je kind er halverwege geen zin meer in heeft en eruit gaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |