abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juli 2010 @ 16:07:28 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_84592562
Ik ben net ruim een week weg geweest naar Bergen op Zoom. Daar in de buurt heb je een paar speeltuin-kinderboerderijtjes. Entree is gratis, maar je moet wel een drankje en/of gebakje nuttigen op het bijbehorende terras. De eerste plek waar we waren was ook een echte pannenkoekenboerderij met speeltuin en kinderboerderij, die ligt net buiten Bergen op Zoom: 't Appeltje.
De tweede, rustigere en overzichtelijke plek was een eindje verderop: De (nieuwe) Drenck.
(Hier was ook een kleine camping bij.)
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_84592810
Als je in Twente bent: Speeltuin Morskieft bij Reutem. http://www.speeltuinmorskieft.nl/

Volwassenen zijn gratis, voor kinderen betaal je 2,50. Een leuke, grote speeltuin met een binnen- en buitengedeelte. Met mooi weer kun je als ouder heerlijk op het terras zitten :).
pi_84593079
domein Pietersheim, bij Maastricht over de grens in Lanaken.

Speeltuin en kinderboerderij en een kabouterpad. Erg leuk :) en gratis!

http://www.lanaken.be/Toerisme/Domein_Pietersheim
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:21:08 #154
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84718780
Speelstad Oranje, niet gratis maar ook niet heel duur. Zelf geweest toen ik een uk was en vond het geweldig!

Tweede kaartje gratis via deze site

Moet eerlijk zeggen dat ik deze site net tegenkwam toen ik speelstad oranje wilde zoeken, geen idee wat de ervaringen zijn met deze site. Gebruik op eigen risico! :P
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:52:11 #155
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_84720070
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:21 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Tweede kaartje gratis via deze site
heb wat zitten uitzoeken, is een betrouwbare site. Maar helaas weinig tot niets in het noorden. Maar ik bookmark hem toch even, speelstad oranje is nog wel in de buurt meen ik.
I intend to be formidably armed
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:41:57 #156
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84722254
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:52 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

heb wat zitten uitzoeken, is een betrouwbare site. Maar helaas weinig tot niets in het noorden. Maar ik bookmark hem toch even, speelstad oranje is nog wel in de buurt meen ik.
Neem aan dat ze een keer in de zoveel tijd nieuwe aanbiedingen hebben... Vond het overigens raar dat ik niet zoveel info kon vinden over wanneer de kaartjes geldig zijn. Wat ik ervan begrijp is dat je voor een bepaalde dag moet reserveren??
Nja, ik hoop dat iemand er wat aan heeft :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 06:48:52 #157
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_84728951
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:24 schreef kahlanamnell het volgende:
Nog wat leuke tips voor het noorden (zeg maar apeldoorn en hoger)?
Hmmm wel Apeldoorn en net-iets-lager, want daar zijn we net op vakantie geweest:

Ten eerste De Uitvinderij/De Spelerij in Dieren. Geschikt voor iets oudere kinderen: minstens 6 is wel zo fijn, vind ik. Ze raden zelf aan dat het jongste kind minstens 4 moet zijn. Reken erop dat ze ook aardig wat begeleiding nodig hebben. In de Uitvinderij kunnen ze namelijk knutselen. Niet zomaar knutselen, maar 'echt': zagen, door schuimplastic heen branden, gaten boren, dat soort dingen. Ideaal voor jongens die weinig moeten hebben van gefrutsel met papier, bijvoorbeeld. Vanaf 10 jaar mogen ze ook metaalbewerken.
De Spelerij is een vreemde speeltuin. Het geheel is bij elkaar gedroomd door kunstenaar Jos Spanbroek en bij veel dingen moet je eerst eens even kijken wat het nou is, en wat het kan. In de vijver kunnen ze lekker afkoelen.
Al met al wel prijzig: 11 euro vanaf 4 jaar, ook voor volwassenen, maar wel echt heel erg leuk.

We hebben ook een heerlijke dag gehad op het Nationaal Park De Hoge Veluwe. We wonen niet in Nederland, en dus was fietsen op de (gratis en overal te vinden) witte fietsen al een heel avontuur. De rit van 10 km was precies goed, met daar tussendoor diverse pauzes. De rondleiding in het Jachthuis St. Hubertus was leuk, maar maar net te doen met onze twee (6 en 8, en erg gewend aan museumbezoek). Ik zag net wel dat er ook kinderrondleidingen zijn in de vakanties. Van daar zijn we doorgefietst naar het Kroller Muller museum. Dat kennen ze al redelijk en gezien het verder nogal volle programma hebben we dit keer de beeldentuin overgeslagen, maar normaal is die heerlijk: even uitrennen. Er zijn een paar speurtocht achtige brochures te krijgen en er is een ruimte waar je op de computer achtergrondinformatie (en ik dacht ook een route) kunt zoeken.
Vervolgens door naar het Museonder, met veel info over de Veluwe en wat daar zoal leeft op en onder het aardoppervlak. Zoonlief herinnerde zich nog dat er een 'gat in de aarde is waar je lava kunt zien' van 2 jaar geleden. Hij was toen 4, dus dat heeft erg veel indruk gemaakt.
Naast het Museonder ligt restaurant De Koperen Kop, en een flinke speeltuin. Overigens is er een theekoepel bij het Jachthuis, en een restaurant in het Kroller Muller.

Nog een leuke middag: het Universiteitsmuseum in Utrecht. Er zijn heel uiteenlopende tentoonstellingen: van rariteitenkabinet en het Bleulandkabinet vol skeletten en flessen met foetussen op sterk water, bijvoorbeeld, tot de tentoonstelling 'Master the Universe', over Nobelprijswinnaar Gerard 't Hooft, zwarte gaten, fractals, ruimtereizen, etc. Helemaal bovenin het gebouw is het jeugdlab, waar kinderen zelf van alles kunnen uitproberen, en ook proefjes kunnen doen. Voor onze zesjarige iets teveel gevraagd (zeker aan het eind van de dag), maar achtjarige vond het heel leuk, en de 'laborante' die er rondliep kwam heel slim met een proefje over smaak, waarbij oudste het proefje kon uitvoeren op jongste en de resultaten kon noteren.
Achter het museum is de prachtige hortus botanicus, waar op de dag dat wij er waren in de vijver naar waterbeestjes gevist mocht worden (zie de agenda).
pi_87570983
* Kick*

Mijn dochter heeft een gezinsdagkaart gewonnen voor het Tropenmuseum in Amsterdam. Nu wonen wij in Twente :P. Is het Tropenmuseum de moeite waard om naartoe te gaan met een meisje van 6? Als ik op internet kijk lijkt het me wel leuk, maar ik ben benieuwd naar de mening van mensen die er echt zijn geweest ;).
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:44:12 #159
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_87574185
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:23 schreef MaLo het volgende:
* Kick*

Mijn dochter heeft een gezinsdagkaart gewonnen voor het Tropenmuseum in Amsterdam. Nu wonen wij in Twente :P. Is het Tropenmuseum de moeite waard om naartoe te gaan met een meisje van 6? Als ik op internet kijk lijkt het me wel leuk, maar ik ben benieuwd naar de mening van mensen die er echt zijn geweest ;).
Oh, ik ben er geweest toen ik in groep 8 zat en op de middelbare school nog eens. Ben totaal geen museummens en de verplichte opdrachten van school maakte het er niet beter op...

Er valt op zich veel te zien maar voor die leeftijd denk ik te weinig te doen... Denk dat ze nog te jong is om te begrijpen waar het over gaat en ze kan te weinig zelf doen om er echt iets aan te hebben. Zeker als je het naast bijv. een Nemo zet dan is het een vrij saai kijk-museum. Zou er zelf niet met een kind van 6 naar toe gaan.
Ben benieuwd of anderen dit met mij eens zijn :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:49:33 #160
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_87574386
Iets wat me wel een leuk uitje lijkt (niet supergoedkoop en niet voor de allerjongsten onder ons) is Corpus.

Staat nog op mijn lijstje om eens te doen, het lijkt me superleuk en interessant. Zeker als je kids de leeftijd hebben waarop ze allerlei vragen gaan stellen over hoe je lichaam werkt. Leeftijd is vanaf 6 jaar maar kan me voorstellen dat sommige kids het op die leeftijd ook nog wel spannend/eng kunnen vinden.
pi_87574727
Dat Corpus lijkt me ook wel wat :) Helaas wel ver voor ons...
Leeftijd is vanaf 8 jaar staat op de site
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:01:59 #162
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87574872
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 15:57 schreef lily het volgende:
Dat Corpus lijkt me ook wel wat :) Helaas wel ver voor ons...
Leeftijd is vanaf 8 jaar staat op de site
Vanaf 6 jaar als de ouders een verklaring tekenen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:04:12 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_87574960
Oh, wel een leuke tip nog:

www.Oktoberkennismaand.nl er zijn de hele maand oktober allemaal leuke dingen te doen. sommigen gratis, weer anderen wel betaald. Maar allemaal echt heel leuk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:33:20 #164
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87576119
Voor mensen uit regio Leeuwarden: kinderboerderij Stiens, even leuk als de kinderboerderij van Leeuwarden, maar dan gratis en je kind mag de dieren aaien en er tussen lopen wat in Leeuwarden niet mag.

quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:01 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Vanaf 6 jaar als de ouders een verklaring tekenen.
wat voor verklaring?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:40:41 #165
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87576388
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:33 schreef kahlanamnell het volgende:
Voor mensen uit regio Leeuwarden: kinderboerderij Stiens, even leuk als de kinderboerderij van Leeuwarden, maar dan gratis en je kind mag de dieren aaien en er tussen lopen wat in Leeuwarden niet mag.
[..]

wat voor verklaring?
Iets over aansprakelijkheid, vermoed ik?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87576650
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:40 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Iets over aansprakelijkheid, vermoed ik?
toch vreemd...
pi_87577907
Het staat inderdaad op de site van Corpus, als ouders "een verklaring" tekenen. Maar wat voor verklaring staat er niet bij :P.

Misschien iets van dat je geen geld terug krijgt als je kind er halverwege geen zin meer in heeft en eruit gaat?

@ Paarse kiwi, bedankt voor je reactie!
pi_87578124
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:22 schreef MaLo het volgende:
Misschien iets van dat je geen geld terug krijgt als je kind er halverwege geen zin meer in heeft en eruit gaat?
dat is wel een goeie inderdaad
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:32:16 #169
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87580167
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 17:22 schreef MaLo het volgende:
Dat zou inderdaad kunnen, niet aan gedacht. Ik dacht ook aan aansprakelijkheid en dat vond ik zo vreemd. Maar wat een vreemd park? Mogen de ouders dan niet mee? Ik vind het zelf ook altijd leuk om mee te gaan :Y)
  † In Memoriam † zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:55:51 #170
37843 lady-wrb
kortaf
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:45:22 #171
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87615594
Wandelroutes in Limburg die goed te doen zijn met de kinderwagen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_93270329
*megakick voor een megaleuk uitje* :)

http://www.skonkinderpop.nl

Ik denk dat de site voor zich spreekt, het is een popconcert dat georganiseerd wordt door skon kinderopvang. Leuk voor kinderen tussen de 2 t/m 12 jaar. Kaartjes kosten slechts 9,50 p.p. en 2,50 daarvan gaat naar een goed doel, Stichting Opkikker.

Ga er zelf ook heen met mijn nichtje van 3,5, wordt echt heel erg leuk :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')