abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38636510
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:

Er is nog immer een verbod van kracht op het gebruik van de letters Q en X, die niet in de latijnse spelling van het Turks voorkomen, maar wel in de spelling van de meeste koerdische dialecten.
Om het spreken van een taal op te vatten als opstandigheid en separatistische neigingen, is een typisch staaltje van domme taalpolitiek die nog nooit gewerkt heeft.
Taalpolitiek is symptomatisch voor de toestand in een land.
En terecht. Turks is de voertaal. Als de chinezen een grote minderheid hadden en hun eigen taal door de staat erkend hadden willen zien, hadden ze er ook naar kunnen fluiten. Er is geen probleem met de taal. Er is een probleem met mensen die overal een probleem zoeken.
pi_38636584
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:49 schreef Medi het volgende:
gebrabbel.
Kan iemand hier ook maar enig touw aan vastknopen

Meki, voordat je mag meedoen met grote mensen discussies, leer lezen en schrijven.
pi_38638144
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:49 schreef Medi het volgende:

kijk zelfs pagina nummers er bij neer gezet zodat je het kunt opzoeken ...
Neeeeeee weer azady

Dat boek van Lapidus is echt goed, zeker een aanrader. Enorm veel info.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38638434
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:26 schreef Mwanatabu het volgende:

Islam is iets anders dan cultuur. Islam kan deel zijn van een cultuur, maar omvat deze niet. Daarnaast is het nastreven van de Umma iets anders dan het domweg ontkennen van de grote culturele verscheidenheid in de islamitische wereld(en). Eenheid is op zijn mooist als hij divers is, in mijn ogen. Eenheid is ook nooit te dwingen, iig niet dmv gedwongen culturele eenheid, iets wat ook onder Turken niet bestaat, wel?
True. Ik vind het ook bizar hoe ze in Afghanisten elkaars hersen en inslaan bv. Die diversheid maakt de Turkse cultuur ook zo mooi er zit van alles is inclusief de Koerdische.
quote:
Ik zou zeggen, vraag het eens een Griek, Armeniër, Zazaki, Assyriër, Arabier of Druze. Er zijn in de loop van de eeuwen genoeg etnische conflicten geweest, en met de komst van de Jong-Turken met hun eenheidsworstvisie is dit in rap tempo geëscaleerd. Probleem is alleen dat het een stuk moeilijker zo niet onmogelijk wordt een allesomvattende doctrine als het kemalisme op te leggen aan een zeer grote minderheid zoals de Koerden. Wat dat betreft hebben de kemalisten zich daarop verkeken.
Het Kemalisme is grotendeels succesvol geweest. Ik be zelf ook niet trots op alle facetten ervan, maar het heeft wel een volledig vernietigde staat praktisch vanaf nul opgebouwd. Daar krijgt het wel mijn respect voor.
quote:
Er is nog immer een verbod van kracht op het gebruik van de letters Q en X, die niet in de latijnse spelling van het Turks voorkomen, maar wel in de spelling van de meeste koerdische dialecten.
Om het spreken van een taal op te vatten als opstandigheid en separatistische neigingen, is een typisch staaltje van domme taalpolitiek die nog nooit gewerkt heeft.
Taalpolitiek is symptomatisch voor de toestand in een land.
ALs de Koerden hun Q en X krijgen wil ik de KH (khan) terug, want die keelklanken waren toch echt onderdeel van de Turkse taal, waar dus ook een einde aan kwam en mijn naam wordt vandaag de dag daardoor verkeerd uitgesproken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38642171
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En nu in fatsoenlijk nederlands?
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Meki, voordat je mag meedoen met grote mensen discussies, leer lezen en schrijven.
Ach dus vandaar dat je niet ontopic en opinhoud reageerde,

Hehe wat voor een …… ben je, wil je de volgende fout maken,,,
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Heheh tja het zou handig zijn als je even aangeeft wat ik dan wel niet fout heb of niet einstein? Ik bedoel ik mag dan wel fouten hebben in mijn grammatica of zinsopbouw maar dit is gewoon te dom voor woorden.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Neeeeeee weer azady

Dat boek van Lapidus is echt goed, zeker een aanrader. Enorm veel info.
Owz gek he, nu reageer je wel op de inhoud??
Nog niet mans genoeg om ook te reageren wanneer je fout zit?
Geef niet hoor,
Toch wil ik je nog een keer op t volgende wijzen.
quote:
lol andere bronne dan alleen azady?

JTW news, http://www.jtwnews.com/files/about.html
In London (onafhankelijke nieuws bron)

Hewler Globe, http://www.hewlerglobe.net/archives.htm
(in Zuid Koerdistan, volgens jou niet onafhankelijk)

The Times, http://www.timesonline.co.uk/global/
(Londen, onafhankelijke Nieuws bron)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden,
(hier hoef ik niks aan toe te voegen)

EUROPEAN TURKEY CIVIC COMMISSION – EUTCC
(hier ook niet)

insightmag, http://www.insightmag.com
Dit zijn allemaal onafhankelijke nieuws bronnen die ik heb gebruikt !!
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gemarteld en doodgeschoteh zo zo, paas eens wat onafhankelijke bronnen en vooral zwijegn over de activiteiten van PKK?
1, ik heb geen andere bron dan de ene die ik al heb gebruikt, , Bianet.org
2, wat heeft de PKK te maken met het feit dat Turkije Kinderen martelt en Dood?
3, dat Turkije mensenrechte schend is nieuw voor jou?
4, de Officieer die 2 kinderen heeft doodgeschoten krijgt 30 jaar cel straf.
5, Ik reageerde op je post omdat ik vind, dat je Nederland niet met Turkije kunt gaan vergelijken, zeker niet als het gaat om Mensenrechten.
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En terecht. Turks is de voertaal. Als de chinezen een grote minderheid hadden en hun eigen taal door de staat erkend hadden willen zien, hadden ze er ook naar kunnen fluiten. Er is geen probleem met de taal. Er is een probleem met mensen die overal een probleem zoeken.
Ow en wie zoekt problemen in China?
Wel zo makkelijk he het ene zeggen en het andere doen,
Of nee natuurlijk mijn bron was weer eens niet onafhankelijk,
Tja zelf nadenken is iets te veel gevraagd of niet.
pi_38642317
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:03 schreef Medi het volgende:

1, ik heb geen andere bron dan de ene die ik al heb gebruikt, , Bianet.org
2, wat heeft de PKK te maken met het feit dat Turkije Kinderen martelt en Dood?
3, dat Turkije mensenrechte schend is nieuw voor jou?
4, de Officieer die 2 kinderen heeft doodgeschoten krijgt 30 jaar cel straf.
5, Ik reageerde op je post omdat ik vind, dat je Nederland niet met Turkije kunt gaan vergelijken, zeker niet als het gaat om Mensenrechten.
1. Zegt genoeg over je beweringen als er maar 1 bron beschikbaar voor jou is.
2. Het feit dat je maar gruwelijkheden van 1 kant bericht en niet wat Pkk allemaal op zn geweten heeft.
3. Nee, maar geen enkel land is niet voor mij wat rechten schenden betreft.
4. Wat mij betreft hoeft hij er nooit meer uit te komen.
5. Wie zegt dat het diende als vergelijking?

Leg geen woorden in me mond.
pi_38643396
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 18:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik vind dat de mensenrechten in het algemeen beter kan.
Kun je iets specifieker zijn? Geen lullige voorbeelden zoals turktriggershot aanhaalde
quote:
Die federale Irak bestaat nog niet echt. Ik denk wel dat ie komt, maar het blijft gissen natuurlijk. De situatie is vooralsnog niet echt duidelijk.
Hoe bedoel je dat het niet bestaat. Er zijn verkiezingen geweest en er is een regering. Dat je geen federale republiek Irak met verregaande rechten voor de Koerden wil, is een totaal andere situatie.
quote:
In Diyarbakir waren er iets van 5/6 scholen opgericht. In het begin was het heel druk, maar na een tijdje konden ze niemand meer vinden om de lessen te volgen. Het is echt niet alleen een geld kwestie.
Slayage, het is echt een kwestie van geld. Mensen zijn daar echt arm en kunnen simpelweg geen particuliere opleiding volgen. Zolang de regering niet achter dit idee staat, komt het ook niet van de grond en voelen de Koerden zich als 2e rangs burgers.
quote:
Ja. De wetserse mogenheden hebben na de opheffing van het Ottomaanse rijk de Umma verdeeld in tig verschillende kleine staatjes. Verdeel en heers heet dat. Je kan van mij niet verwachten dat ik de verdere opdeling kan steunen.

Ik zie in dat stuk geen vraag trouwens, maar je analyse klopt ongeveer wel en ik heb er geen problemen mee. Het Turkificeren snap ik ook niet helemaal wat dat inhoudt.
[..]
Met turkificeren bedoel ik dat Turkije sinds de oprichting van de republiek hard heeft geprobeerd de Koerdische bevolking te assimileren. Daarin schrijf ik duidelijk dat dat gepaard ging met veel mensenrechten schendingen. Lees mijn stukje nog maar eens.
quote:
Zowel Turken als Koerden zijn Hanafitische Moslims, dus zo veel verschil zit er echt niet tussen de twee. In ieder geval niet meer als tussen iemand uit de Middelandse zee gebied als iemand uit d Zwarte zee gebied.
Je hebt ook Christelijke en Joodse Koerden. Daarnaast heb je nog de Jezedi-stroming. Deze voorbeeld is te belachelijk voor woorden. Ik kan nu wel 1000 verschillen opnoemen. Om het niet te ingewikkeld te maken hierbij de meest simpele: taal, cultuur, gewoontes. Je kunt iemand niet onder dwang verplichten iemand anders te zijn dan wie je bent.
quote:
Als je jezelf buiten de Turkse natie wil plaatsen wordt inderdaad als terrorist gezien, maar dat is niet vreemd imo. Zoals die burgemeester van Diyarbakir, die vertikt het om de geweldadige acties van de PKK te veroordelen. Dan moet je niet vreemd kijken als je met de nek wordt aangekeken.
[..]
Eindelijk. De eerste eerlijke uitspraak die uit de mond van een Turk komt:
quote:
ls je jezelf buiten de Turkse natie wil plaatsen wordt inderdaad als terrorist gezien
Deze uitspraak is precies datgene waar de Trukse republiek op is gebouwd:
-Turkije is alleen voor de Turken;
-Niemand anders dan de Turken hebben het recht om religiezuze en culturele rechten op te eisen (uitspraak Inonu bij de beginjaren van de republiek)
-de enige baas en meester zijn de Turken Alle anderen mogen slechts slaven zijn terrorsiten (uitspraak Bozskurt)

Ik hoop dat je doorkrijgt hoe jij hier in Nederland nog steeds beinvloedt wordt door een bederfelijke politiek die ongeveer 80 jaar geleden in het leven is geroepen.

Ik ga maar niet in op de uitspraken van die burgemeester.
quote:
Absolute aantallen doen er imo niet toe. Je hebt in Turkije volgens een bepaald onderzoek meer dan 40 verschillende culturen. Ik kan het me niet voorstellen, dat al die culturen eisen gaan stellen.

Een vlag, een volk, vind een goed motto.
[..]
Ook onder dwang?
quote:
[..]

Wat er allemaal in een grijs verleden zijn gebeurt zal allemaal wel, maar kunnen we echt niets aan veranderen. Feit is dat Turkse staatsburger gewoon aan alle facetten van de samenleving kunnen meedoen en dat lijkt geen slecht ding.
Je gaat hier te vluchtig doorheen. Er zijn misdaden begaan door Turkije en daar moeten ze verantwoordelijk voor worden gehouden. Ik wil graag jouw reactie op de volgende artikel van Ahmet Altan:
quote:
Mr. Ahmet Altan was fired for his article entitled "Atakurd" published in the Turkish mass circulation daily,`Milliyet'on April 17, 1995. To protest his dismissal, the editor of the paper Ufuk Guldemir and a columnist Can Dundar resigned from the paper. On October 18 Mr. Altan was sentenced to a conditional 20-month imprisonment and fined approximately 12 000 USD for having incited people to mutual enmity through discrimination against races and regions. The conditionality means that Mr. Altan will be imprisoned only if he commits the same crime within the next five years.
What if Mustafa Kemal Ataturk had been an Ottoman General born, not in the Greek city of Thesaloniki, but in the Iraqi city of Mosul, and following the successful conclusion of war of liberation with the participation of the Kurds and the Turks, he had named the republic in whose formation he played a leading role, not "Turkey" but "Kurdey", and he then assumed the title "Atakurd" by a resolution of the parliament.
What if the slogan "Blessed is he who says he is a Kurd" was prominently exhibited throughout the suburbs of Istanbul and as citizens of Kurdey we all were called Kurds.
What if it were asserted there were no Turks in Kurdey and those who thought of themselves as Turks were claimed to be in fact "Ocean Kurds".
What if it were asserted that the Kurds had a history dating back "Seven thousand years", that the Kurds were the original and true owners of Anatolia, that the Mongols, the Huns and Etruscans were the ancestors of the Kurds and the heroism of the Kurdish generals in the Ottoman armed forces were taught in schools.
What if we were forbidden from giving our children Turkish names such as Ghengis, Teoman, Attila and Osman and were forced to assume Kurdish names like Berfin, Newroz and Tiruj.
What if broadcasting in Turkish was outlawed and all broadcasts were in Kurdish, and we were compelled to write novels, stories and poems only in Kurdish, compelled to listen to Kurdish music and print all newspapers in Kurdish only.
What if Kurdish was the only language in schools and use of Turkish for teaching any subject was made illegal.
What if we were thrown into prisons without even being questioned whenever we said "We are Turks, we have a distinct history and language."
What if in major cities like Ankara, Istanbul etc we were constantly harassed by the police, the so- called "Special Teams" incessantly mistreated us as if we were criminals on the suspicion that we were "separatists" bent on dividing the Kurdish Republic, and continually subjected insults and abuses simply for being Turks.
What if following the coup of 12 September 1980, those of us living in the west of the country were thrown into jails,were subjected to incredible torture, buried in mud up to our necks, with high pressure water some of our internal organs were destroyed, mad dogs were used to maul our legs.
What if our homes were raided and on the assertion that we were aiding the "Turkish terrorists" our apartments were demolished, without being allowed to take our possessions from our homes we were forced to leave to cities like Hakkari and Diyarbakir and forced to live in tents.
Would we Turks be content with the situation, would we accept pontifications like "Look, as citizens of Kurdey you are all Kurds, why do you insist on being called Turks, you know that if you want to you have the opportunity to become Kurdish prime ministers?" as evidence of justice and equality?
Or would we Turks insist on the recognition of our identity, language and history as "equal" citizens?
IN TODAY's Turkey, there are Turkish and Kurdish citizens. The history has developed along the "Turkish" line. And we have insisted that the Kurds accept unjust demands that we Turks would not accept, and as a result an explosive situation emerged, the country faced terror first and now is embroiled in a civil war.
Whenever the citizens who believe that the bloodshed can be stopped through democratic means with the recognition of the Kurdish identity express their views, they are confronted by the authorities and their supporters with pejorative questions, "What is democracy? What is Kurdish identity?"
To us Turks democracy is to accept the Kurds'demands in today's Republic of Turkey as legitimate as the demands we would make if we, Turks, were citizens of a "Republic of Kurdey".
Is spilling so much blood justified so as to deny the people whom we accept as our equals the very same rights and liberties that we would demand for ourselves?
Here we are, those who say "No it is not justified" we want ’democracy’.
Ahmet Altan, april 1995
pi_38650520
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

1. Zegt genoeg over je beweringen als er maar 1 bron beschikbaar voor jou is.
2. Het feit dat je maar gruwelijkheden van 1 kant bericht en niet wat Pkk allemaal op zn geweten heeft.
3. Nee, maar geen enkel land is niet voor mij wat rechten schenden betreft.
4. Wat mij betreft hoeft hij er nooit meer uit te komen.
5. Wie zegt dat het diende als vergelijking?

Leg geen woorden in me mond.
1. dus je bent het met me eens dat, wanneer je maar 1 bron hebt, je het eigenlijk niet moet gebruiken, want dan is het niet echt betrouwbaar en 1 bron is eigenlijk te weinig, (misschien dat Turkije daarom zo hard optreed tegen persvrijheid, zodat niemand het kan gebruiken als een bron,
en mocht iemand dat toch doen, dan kun je zeggen maar 1 bron dus..
je weet toch ook wel dat Turkije zelf Turkse Journalisten oppakt als ze (de Turkse staat beledigen)

en nogmaals dit doet niks af van het feit dat de Turkse Officieer wel gewoon 30 jaar cel straf heeft gekregen,, was op Turks Tv, ik wou dat artikel eigenlijk ook niet gebruiken, maar dat het zich afspeelt in Turkije daar ben ik 100 % zeker van, en vandaar dat ik het toch heb gepost,

2. ik weet heel goed wat de PKK doet, en ik ben ook Anti PKK als het gaat om burgers aanvallen, maar je kunt moeilik de PKK gebruiken om het martelen en doodschieten van kinderen goed te keuren,

3. kun je drie anders formuleren a.u.b, ik snap even niet wat je daar wilt zeggen.

4. hier in ben ik het met je eens, en dit geldt niet alleen voor die officieer maar voor elke moordenaar.

5.
quote:
Maar je kunt het mij toch niet kwalijk nemen als ik dat denk?
Je geeft geen commentaar bij je links, en dus ga ik er vanuit dat je dit wilt vergelijken met wat ik heb gepost, mocht dit niet zo zijn dan zou ik graag van je willen horen waar je heen wilde met die links.

[ Bericht 0% gewijzigd door Medi op 08-06-2006 11:45:38 ]
pi_38650990
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:45 schreef koning_Astyages het volgende:

Kun je iets specifieker zijn? Geen lullige voorbeelden zoals turktriggershot aanhaalde
Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie (ook voor soenieten, die mogen bv in het weekend hun kinderen niet naar de moskee sturen voor religieus onderwijs), vrijheid van vergaderen, media in welke taal dan ook
quote:
Hoe bedoel je dat het niet bestaat. Er zijn verkiezingen geweest en er is een regering. Dat je geen federale republiek Irak met verregaande rechten voor de Koerden wil, is een totaal andere situatie.
Het bestaat gewoon nog niet. Dat weet je zelf ook.
quote:
Slayage, het is echt een kwestie van geld. Mensen zijn daar echt arm en kunnen simpelweg geen particuliere opleiding volgen. Zolang de regering niet achter dit idee staat, komt het ook niet van de grond en voelen de Koerden zich als 2e rangs burgers.
Dan zullen ze zich altijd 2e rangsburgers blijven voelen, omdat ze dat nooit zullen krijgen. Eventueel Koerdisch als bijvak op scholen, maar niet verder dan dat.
quote:
Met turkificeren bedoel ik dat Turkije sinds de oprichting van de republiek hard heeft geprobeerd de Koerdische bevolking te assimileren. Daarin schrijf ik duidelijk dat dat gepaard ging met veel mensenrechten schendingen. Lees mijn stukje nog maar eens.
De Turkse republiek heeft alle volkeren geprobeerd te assimileren en ja mensenrechtenschending zijn plaatsgevonden, maar daar hebben niet alleen de Koerden onder geleden. Het Turkse leger heeft zelfs de Premier van het land opgehangen .
quote:
Je hebt ook Christelijke en Joodse Koerden. Daarnaast heb je nog de Jezedi-stroming. Deze voorbeeld is te belachelijk voor woorden. Ik kan nu wel 1000 verschillen opnoemen. Om het niet te ingewikkeld te maken hierbij de meest simpele: taal, cultuur, gewoontes. Je kunt iemand niet onder dwang verplichten iemand anders te zijn dan wie je bent.
Leuk dat je met woorden als belachelijk loopt te gooien Zoals ik eerder zei Turkije is een enorm land met enorm veel verschillende bevolkingen ook tuusen Koerden ja das niet zo bijzonder. Niemand dwingt wie dan ook om anders te worden. Als je maar niet buiten de natie probeert te plaatsen.
quote:
Eindelijk. De eerste eerlijke uitspraak die uit de mond van een Turk komt:
Gaan de beledigingen door?, want ik heb daar geen behoefte aan en kan verder gezellig met Meki verder.
quote:
Deze uitspraak is precies datgene waar de Trukse republiek op is gebouwd:
-Turkije is alleen voor de Turken;
-Niemand anders dan de Turken hebben het recht om religiezuze en culturele rechten op te eisen (uitspraak Inonu bij de beginjaren van de republiek)
-de enige baas en meester zijn de Turken Alle anderen mogen slechts slaven zijn terrorsiten (uitspraak Bozskurt)
ALs jij je gewoon gedraagt in Turkije zal je ook al je rechten krijgen.
quote:
Ik hoop dat je doorkrijgt hoe jij hier in Nederland nog steeds beinvloedt wordt door een bederfelijke politiek die ongeveer 80 jaar geleden in het leven is geroepen.
Dit vat ik weer als belediging op, omdat je stelt dat ik blijkbaar niet voor mijzelf kan denken.
quote:
Ik ga maar niet in op de uitspraken van die burgemeester.
Waarom niet?
quote:
Ook onder dwang?
Welke dwang?
quote:
Je gaat hier te vluchtig doorheen. Er zijn misdaden begaan door Turkije en daar moeten ze verantwoordelijk voor worden gehouden. Ik wil graag jouw reactie op de volgende artikel van Ahmet Altan:
Ik ken deze kwestie zelk ook. Het is een vrijheid van meningsuiting kwestie net als deze.

Verantwoordelijk gehouden hoe?
-Rabia Al-Basri
pi_38651008
Een hoop loos gebrabbel, maar ik ben er nog steeds niet uit wat je wilt met deze topic.

Het enige dat ik tot nu toe weet is dat je onafhankelijk bent en alleen met feiten komt
pi_38651161
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 00:03 schreef Medi het volgende:

Owz gek he, nu reageer je wel op de inhoud??
Nog niet mans genoeg om ook te reageren wanneer je fout zit?
Geef niet hoor,
Toch wil ik je nog een keer op t volgende wijzen.

Dit zijn allemaal onafhankelijke nieuws bronnen die ik heb gebruikt !!
Niet op jouw reacties, omdat je niets te melden hebt

Damn bro een link naar wiki . Nu moet ik je wel serieus nemen
-Rabia Al-Basri
pi_38651432
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:39 schreef Medi het volgende:

[..]

1. dus je bent het met me eens dat, wanneer je maar 1 bron hebt, je het eigenlijk niet moet gebruiken, want dan is het niet echt betrouwbaar en 1 bron is eigenlijk te weinig, (misschien dat Turkije daarom zo hard optreed tegen persvrijheid, zodat niemand het kan gebruiken als een bron,
en mocht iemand dat toch doen, dan kun je zeggen maar 1 bron dus..
je weet toch ook wel dat Turkije zelf Turkse Journalisten oppakt als ze (de Turkse staat beledigen)
Als er sprake is van maar 1 bron, kan niemand het echt geheel betrouwbaar, danwel objectief noemen. Ik weet niet waar jij je informatie van haalt maar volgens feiten is Israel en Turkije de enige 2 landen in het midden oosten met vrijheid van pers. In NL mag je ook niet zomaar roepen wat je wilt over de koningin(staathoofd) is Nederland nu ook een censuur?
quote:
en nogmaals dit doet niks af van het feit dat de Turkse Officieer wel gewoon 30 jaar cel straf heeft gekregen,, was op Turks Tv, ik wou dat artikel eigenlijk ook niet gebruiken, maar dat het zich afspeelt in Turkije daar ben ik 100 % zeker van, en vandaar dat ik het toch heb gepost,
Jij bent niet tevreden met het punt dat hij 30 jaar straf heeft gekregen?
quote:
2. ik weet heel goed wat de PKK doet, en ik ben ook Anti PKK als het gaat om burgers aanvallen, maar je kunt moeilik de PKK gebruiken om het martelen en doodschieten van kinderen goed te keuren,
Jij doet alsof ik de PKK ter sprake breng om het martelen en doodschieten van kinderen en onschuldigen goed te praten, nee ik zeg dat je niet eenzijdig bericht moet geven, dat wanneer je het hebt over soldaten die kinderen dood schieten dat je ook wel woorden moet vuil maken aan de acties van PKK.
quote:
3. kun je drie anders formuleren a.u.b, ik snap even niet wat je daar wilt zeggen.
In elke land wordt rechten geschonden, dus het niet nieuw voor me.
quote:
4. hier in ben ik het met je eens, en dit geldt niet alleen voor die officieer maar voor elke moordenaar.
mooi.

5.
quote:
Denken is iets, en voorbarig conclusies trekken is iets anders.
quote:
Je geeft geen commentaar bij je links, en dus ga ik er vanuit dat je dit wilt vergelijken met wat ik heb gepost, mocht dit niet zo zijn dan zou ik graag van je willen horen waar je heen wilde met die links.
Je had altijd kunnen vragen wat ik er mee bedoelde, ik zag de TT, ik wist niet eens waar de topic over ging en plaatste gewoon 2 links zonder te weten dat men het over Koerden, Turkije en strijd tussen die 2 ging hebben.
pi_38651501
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 11:57 schreef Slayage het volgende:
ewa, invalmoslim

voeg mij eens toe
pi_38651654
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ewa, invalmoslim

voeg mij eens toe
Alles flex bro

waaraan?
-Rabia Al-Basri
pi_38651758
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Alles flex bro

waaraan?
hamdoellilah met jou

hotmail.
pi_38651804
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hamdoellilah met jou

hotmail.
Chill

MSN?
-Rabia Al-Basri
pi_38651832
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

Chill

MSN?
mooi

uhuh
pi_38651848
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mooi

uhuh
Komt ie
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:34:27 #170
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_38652409
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:51 schreef pmb_rug het volgende:
dat Turkije geld geeft aan het leger is logisch, gezien hun buren. niks mis mee.
dat ze kindertjes slaan is niets nieuws, maar wel verachtelijk.
en dat moet dan lid worden van de EU.
Het mooie van Turkije is dat de Staat niet gek veel geld geeft aan het leger, het leger heeft zelf een consortium van Holdings in handen waar het grootste gedeelte van het legerbudget mee gegenereerd wordt...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_38660932
ik heb keer op keer geprobeerd, door met Feiten, en Engels, Koerdisch, Nederlands, Amerikaans, en Turks, bronnen te komen, dat ik hier niet ben om de Turken zwart te maken,
als jullie van mening zijn dat ik dat wel heb gedaan, dan kan ik daar niks aan doen, want dat zijn nou eenmaal de feiten, reageer dan niet op de Koerdische bronnen, maar jullie reageren ook niet op mijn reacties met meerder bronnen,

ik moet zeggen dat ik bijna altijd de zelfde reactie krijg van Turkse Jongeren,
er zijn inderdaad ook Koerden geweest die uitlokken en dom gedrag vertonnen,
(niet dat jullie dom gedrag vertonnen, ik wil iemand persoonlijk beledigen)
maar soms kon ik helaas niet anders,

wij mogen allemaal wel andere meningen hebben, ik hoop dat we elkaar blijven respecteren en niemand echt persoonlijk gaan beledigen (dat even als een note*)
quote:
Als er sprake is van maar 1 bron, kan niemand het echt geheel betrouwbaar, danwel objectief noemen. Ik weet niet waar jij je informatie van haalt maar volgens feiten is Israel en Turkije de enige 2 landen in het midden oosten met vrijheid van pers. In NL mag je ook niet zomaar roepen wat je wilt over de koningin(staathoofd) is Nederland nu ook een censuur?
maar dit geloof je toch niet,, het was laatst op International TV,
quote:
In Turkije staat de schrijver Orhan Pamuk terecht. Hij is gedaagd wegens "belediging van de Turkse identiteit". Wat heeft hij gezegd? Dat Turkije wel degelijk schuldig is aan de Armeense Genocide (post uw epistels waarom het niet zo is maar in de comments), en dat Turkije ook (mede)verantwoordelijk is voor het vermoorden van 30.000 Koerden in het oosten. (post uw epistels waarom het niet zo is maar in de comments).
Hij is aangeklaagd door ultra-nationalisten die op deze manier de relatie met de EU zo proberen te verzieken dat Turkije niet meer kan toetreden. Grappig hierbij is dat deze aanklacht zonder de EU nooit mogelijk was geweest. Onder druk van "ons" is de wet namelijk zo aangepast dat de regering niet meer het laatste woord heeft wie er wel of niet worden aangeklaagd. In het verleden werden zulke politieke rechtszaken dan ook snel door de regering afgekapt. Nu is dat niet meer mogelijk.

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het huidige Turkije niet in de EU thuis hoort. Het leger is te machtig, een groot deel van het land te fundamentalistisch en ze lopen decennia achter op de rest van Europa wat betreft wetgeving.

Overigens ontspringt Pamuk waarschijnlijk de dans, omdat hij zijn uitspraken heeft gedaan toen de nieuwe wet nog niet van kracht was. De regering claimt hierom het recht om de zaak alsnog te seponeren.
quote:
In NL mag je ook niet zomaar roepen wat je wilt over de koningin(staathoofd) is Nederland nu ook een censuur?
Belediging van het Koningshuis gebeurt bijna dagelijks. Wel es naar het programma Kopspijkers gekeken? Koppensnellers?
quote:
Jij bent niet tevreden met het punt dat hij 30 jaar straf heeft gekregen?
Natuurlijk wel, ik heb nergens aan gegeven dat ik het te min vond of wat dan ook,
Allen je geeft aan dat mijn bron niet klopt maar dat die officieer een cel straf heeft gekregen vind je verdiend, dus je geeft aan van mocht het waar zijn dan ,,
En wij weten allemaal dat Turkije Mensenrechten schend, dus als je gaat afvragen of het wel waar is of niet, en je weet dat dit soorten dingen vaker voorkomt, dan moet je het iet steeds gaan afzeiken door te zeggen maar 1 bron. (vandaar dat ik dat ook zei “ja maar zelf nadenken kan natuurlijk niet”)
quote:
Jij doet alsof ik de PKK ter sprake breng om het martelen en doodschieten van kinderen en onschuldigen goed te praten, nee ik zeg dat je niet eenzijdig bericht moet geven, dat wanneer je het hebt over soldaten die kinderen dood schieten dat je ook wel woorden moet vuil maken aan de acties van PKK.
Dit zeg ik niet, ik ben tegen elke vorm van geweld, maar vertel mij eens het volgende:
Zuid Koerdistan Of Noord Irak (nu is iedereen blij)
Dat heeft niks met Turkije te maken, dat de PKK daar zit is een probleem die moet worden opgelost,
Maar waarom hoor ik zoveel Turkse mensen zeggen, Als er een Zuid Koerdistan komt dan pakken wij ze,
Of wanneer irak in 3 stukken wordt verdeeld dan zullen wij geen onafhankelijke Koerdistan toe staan?

Dit heeft toch niks met Turkije te maken, dat de Koerden daar een eigen land willen met de Goedkeuring van het Irakese Volk dat gaat Turkije toch niks aan.
quote:
In elke land wordt rechten geschonden, dus het niet nieuw voor me.
Mee eens, ik heb ook nooit gezegd dat dit alleen in Turkije voor komt,
Ik durf zelfs te weden dat er landen zijn waar dit nog meer voorkomt,
quote:
Waar heb ik voorbarige conclusies getrokken ?
Ik heb toch zovaak met verschillende bronnen gepost,

Ik heb het over de Feit dat dit Turkije niet ten gunste komt als ze bij de EU wilt,

ik bedoel als Slayage in zijn eerste post niet het volgende zei,
quote:
Is TS niet toevallig dezelfde dude als deze koning_Astyages of is dat een vriend van je?
Maar b.v het volgende zei, Eerst Artikel bevat helaas maar 1 bron en dus niet echt betrouwbaar,
2e artikel is inderdaad heel slecht nieuws voor de turken want dit heeft Turkije vaker mee gemaakt, of weer met is maar 1 bron en dus niet betrouwbaar, dan had ik daar goed op kunnen reageren, en dan had ik hem ook gelijk gegeven want het bevat maar 1 bron, dit wil niet zeggen dat het niet waar is, maar als ie dat had gezegd dan zou ik hem gelijk geven en toch om zijn mening vragen,
quote:
Je had altijd kunnen vragen wat ik er mee bedoelde, ik zag de TT, ik wist niet eens waar de topic over ging en plaatste gewoon 2 links zonder te weten dat men het over Koerden, Turkije en strijd tussen die 2 ging hebben.
Nou ja maar dan kun je het mij toch ook niet kwalijk nemen,
Ik ga er van uit dat wanneer iemand iets post, hij of zij weet waar het over gaat en alle geplaatste posts heeft gelezen, en jij gaat er van uit dat wanneer de TT van een topic “lekker ijs” is dat ze het daar ook over lekker ijs hebben en niet hoe het wordt gemaakt, (hoewel ik bij mijn eerste post al aangaf dat het hier ook om de Turkse en Koerdische Kwestie ging,
quote:
en hoe denken jullie over de kwestie van de Koerden?
Okay dus jij wist niet waar de topic over ging,
En ik ging er vanuit dat jij Nederland met Turkije wou vergelijken,

Hier zijn we beiden de fout in gegaan,
quote:
Precies.
pi_38662362
Toch knap. Oorspronkelijk zou het gaan om de zogenaamde schending van kinderrechten in Turkije, maar sommige Turkse of Iraakse users onder ons presteren het om er een zielig propaganda praatje voor de koerdische zaak van te maken. Het is zo doorzichtig dat ik het haast dom zou noemen.

Van kinderrechtenschending is uiteraard geen sprake. De foto bijvoorbeeld hoort duidelijk niet bij de gebeurtenissen. Als je al met 'recent' fotomateriaal wilt komen, zorg dan minstens voor kleurenfoto's met minder ruis.

De situatie was simpel. Kinderen werden door PKK en aanhangers opgejut en gebruikt om het vuile werk voor ze op te knappen. Er erstond een bedreigende situatie voor de politie en de gewone burgers. Ingrijpen is dan de enige optie. Dan moet je achteraf niet huilen.

In NL en de rest van de wereld is het niet anders. Ook als kind word je hier gewoon opgepakt als je iets strafbaars doet.

Als ik jou was zou ik me meer zorgen maken om de ouders die op deze manier hun kinderen gebruiken om hun politieke agenda door te zetten. Daar hoor ik je niet over. Of vind jij het normaal dat volwassen mensen kinderen als schild inzetten?
pi_38662818
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Toch knap. Oorspronkelijk zou het gaan om de zogenaamde schending van kinderrechten in Turkije, maar sommige Turkse of Iraakse users onder ons presteren het om er een zielig propaganda praatje voor de koerdische zaak van te maken. Het is zo doorzichtig dat ik het haast dom zou noemen.

Van kinderrechtenschending is uiteraard geen sprake. De foto bijvoorbeeld hoort duidelijk niet bij de gebeurtenissen. Als je al met 'recent' fotomateriaal wilt komen, zorg dan minstens voor kleurenfoto's met minder ruis.

De situatie was simpel. Kinderen werden door PKK en aanhangers opgejut en gebruikt om het vuile werk voor ze op te knappen. Er erstond een bedreigende situatie voor de politie en de gewone burgers. Ingrijpen is dan de enige optie. Dan moet je achteraf niet huilen.

In NL en de rest van de wereld is het niet anders. Ook als kind word je hier gewoon opgepakt als je iets strafbaars doet.

Als ik jou was zou ik me meer zorgen maken om de ouders die op deze manier hun kinderen gebruiken om hun politieke agenda door te zetten. Daar hoor ik je niet over. Of vind jij het normaal dat volwassen mensen kinderen als schild inzetten?
Nee, dat vind ik net zo walgelijk als wanneer het op de Gaza-strook gebeurt...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38665403
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:23 schreef Medi het volgende:
ik heb keer op keer geprobeerd, door met Feiten, en Engels, Koerdisch, Nederlands, Amerikaans, en Turks, bronnen te komen,
Ik ben nogal een laat komer in deze topic dus als je graag specifiek zou willen opsommen naar welke "bronnen/feiten" je aan het refereren bent zodat ik een duidelijker beeld heb van wat je precies bedoelt.
quote:
dat ik hier niet ben om de Turken zwart te maken,
als jullie van mening zijn dat ik dat wel heb gedaan, dan kan ik daar niks aan doen, want dat zijn nou eenmaal de feiten, reageer dan niet op de Koerdische bronnen, maar jullie reageren ook niet op mijn reacties met meerder bronnen
Je bent in discussie met 3 mensen, top van jou en je houdt en goed en inhoudelijk vol naar mijn mening, maar om nou 3 users, 3 meningen te verzamelen in "jullie" schiet wel een beetje door mijn verkeerde keelgat, er is geen gegronde reden waardoor jij zou kunnen beweren dat het van toepassing is geweest op mij, rede dat ik het nu zeg is omdat ik me aangesproken voel omdat het in een quote-reply jegens mij gaat.
quote:
ik moet zeggen dat ik bijna altijd de zelfde reactie krijg van Turkse Jongeren,
er zijn inderdaad ook Koerden geweest die uitlokken en dom gedrag vertonnen,
(niet dat jullie dom gedrag vertonnen, ik wil iemand persoonlijk beledigen)
maar soms kon ik helaas niet anders,
Ik voel me hier weer in een hoekje gezet, Ik ben niet eens een Turk. Dat er Koerden en Turken zijn die dom gedrag vertonen en uitlokken is niets nieuws, zulke soort mensen heb je overal, maar ik snap niet waarom je het ter sprake brengt, probeer je een link te leggen?
En dat je je niet kunt inhouden is onzin, het is geen sprake van dat het uit je mond floept, maar een proces van bedenken, typen en op "invoeren" klikken, kan je dat niet, dan ben ik toch wel van mening dat je weg moet blijven van zulke discussies, wil je niet gebanned worden na aanleiding van uitspraken.
quote:
wij mogen allemaal wel andere meningen hebben, ik hoop dat we elkaar blijven respecteren en niemand echt persoonlijk gaan beledigen (dat even als een note*)
Uiteraard, wil je een fatsoenlijke gesprek/dialoog/discussie/woordenwisseling, hoe je het ook wilt noemen wilt hebben, is respect een vereiste en hoort voorop gesteld te worden.
quote:
maar dit geloof je toch niet,, het was laatst op International TV,

quote:
In Turkije staat de schrijver Orhan Pamuk terecht. Hij is gedaagd wegens "belediging van de Turkse identiteit". Wat heeft hij gezegd? Dat Turkije wel degelijk schuldig is aan de Armeense Genocide (post uw epistels waarom het niet zo is maar in de comments), en dat Turkije ook (mede)verantwoordelijk is voor het vermoorden van 30.000 Koerden in het oosten. (post uw epistels waarom het niet zo is maar in de comments).
Hij is aangeklaagd door ultra-nationalisten die op deze manier de relatie met de EU zo proberen te verzieken dat Turkije niet meer kan toetreden. Grappig hierbij is dat deze aanklacht zonder de EU nooit mogelijk was geweest. Onder druk van "ons" is de wet namelijk zo aangepast dat de regering niet meer het laatste woord heeft wie er wel of niet worden aangeklaagd. In het verleden werden zulke politieke rechtszaken dan ook snel door de regering afgekapt. Nu is dat niet meer mogelijk.

Hoe meer [quote]ik
erover nadenk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het huidige Turkije niet in de EU thuis hoort. Het leger is te machtig, een groot deel van het land te fundamentalistisch en ze lopen decennia achter op de rest van Europa wat betreft wetgeving.

Overigens ontspringt Pamuk waarschijnlijk de dans, omdat hij zijn uitspraken heeft gedaan toen de nieuwe wet nog niet van kracht was. De regering claimt hierom het recht om de zaak alsnog te seponeren. [/quote]
Ik snap het even niet. Je hebt een nieuwsbericht gecombineerd met reacties? Of anders is je berichtgeving wel erg subjectief.

Daarnaast had je best wel verder mogen lezen:
quote:
'Turkije staakt vervolging schrijver Pamuk'

22 januari 2006, 22:38

ISTANBUL (ANP) - Een rechtbank in Istanbul ziet af van verdere rechtsvervolging van Orhan Pamuk, de Turkse schrijver die ervan is beschuldigd 'de Turkse nationale identiteit te denigreren'. Dat heeft de televisiezender CNN-Turk zondag gemeld.

Het proces tegen Pamuk, die zich in een interview negatief heeft uitgelaten over de uitroeiing van Armeniërs door het Ottomaanse rijk, werd na het begin op 16 december verdaagd tot 7 februari. Volgens de rechter had de aanklager geen toestemming van het Turkse ministerie van Justitie gehad om het proces te beginnen.

Het ministerie heeft in een brief aan de rechtbank laten weten dat het onder de nieuwe Turkse strafwet wettelijk niet bevoegd is om in een dergelijk geval te oordelen of het proces moet doorgaan. Daarop heeft de rechtbank de zaak laten vallen. Het ministerie heeft nog niet op het bericht gereageerd.

Uitspraken Pamuk

Pamuk heeft in februari vorig jaar in een Zwitserse krant gezegd dat tussen 1915 en 1918 dertigduizend Koerden en een miljoen Armeniërs zijn gedood in het Ottomaanse Rijk, het huidige Turkije.

Het officiële Turkse standpunt is dat de honderdduizenden Armeniërs die tijdens de Eerste Wereldoorlog omkwamen, zijn gestorven door oorlogshandelingen en honger.

De rechtszaak is zeer omstreden. De Europese Unie ziet de rechtszaak als een belangrijke test voor Turkije dat met de EU onderhandelt over toetreding. bron
quote:
Belediging van het Koningshuis gebeurt bijna dagelijks. Wel es naar het programma Kopspijkers gekeken? Koppensnellers?
Weleens gehoord van "satire"? Beiden programma's vallen onder satire, ik heb het eerder over serieuze beschuldigingen, je kent het wel non-entertainment beweringen.
quote:
Natuurlijk wel, ik heb nergens aan gegeven dat ik het te min vond of wat dan ook,
Allen je geeft aan dat mijn bron niet klopt maar dat die officieer een cel straf heeft gekregen vind je verdiend, dus je geeft aan van mocht het waar zijn dan ,,
En wij weten allemaal dat Turkije Mensenrechten schend, dus als je gaat afvragen of het wel waar is of niet, en je weet dat dit soorten dingen vaker voorkomt, dan moet je het iet steeds gaan afzeiken door te zeggen maar 1 bron. (vandaar dat ik dat ook zei “ja maar zelf nadenken kan natuurlijk niet”)
Waar zei ik dat je bron niet klopte? Ik vond het jammer dat je maar alles bleef melden van 1 bron, is een groot verschil tussen. Tuurlijk weet ik dat Turkije mensenrechten aan het schenden is, maar geef mij google en dan toon ik je nog 25 landen die het ook doen, dus voor mij is het niet van toegevoegde waarde of dat Turkije een uitzondering is in het schenden van mensenrechten of het naleven van internationale verdragen, echt niet.
quote:
Dit zeg ik niet, ik ben tegen elke vorm van geweld, maar vertel mij eens het volgende:
Zuid Koerdistan Of Noord Irak (nu is iedereen blij)
Dat heeft niks met Turkije te maken, dat de PKK daar zit is een probleem die moet worden opgelost,
Maar waarom hoor ik zoveel Turkse mensen zeggen, Als er een Zuid Koerdistan komt dan pakken wij ze,
Of wanneer irak in 3 stukken wordt verdeeld dan zullen wij geen onafhankelijke Koerdistan toe staan?
Erg goede eigenschap van je dat je tegen elke vorm van geweld ben, maar ben je er ook niet op tegen om anderen verantwoordelijk te houden voor iets van anderen zeiden? Je vraagt mij om een verklaring? Om een verontschuldiging of een rechtvaardiging van voorbeelden van uitspraken die je hierboven toonde? Niet dat ik me geroepen voel om hier een antwoord op te geven gezien het niet uit mijn mond komt, maar eerste reden waar ik aan zou denken is dat staatsveiligheid hun excuus is.
quote:
Dit heeft toch niks met Turkije te maken, dat de Koerden daar een eigen land willen met de Goedkeuring van het Irakese Volk dat gaat Turkije toch niks aan.
Nu Iran aan het uranium versterken is, met goedkeuring van het volk en (gekozen) parlement, denk jij dat Israel stil blijft zitten? Elke vorm van bedreiging moet aangepakt worden.
"The best defense is a good offense." theorie.
quote:
Mee eens, ik heb ook nooit gezegd dat dit alleen in Turkije voor komt,
Ik durf zelfs te weden dat er landen zijn waar dit nog meer voorkomt,
Niets aan toe te voegen.
quote:
Waar heb ik voorbarige conclusies getrokken ?
Ik heb toch zovaak met verschillende bronnen gepost,
Ik heb het over voorbarige conclusies waarom ik iets postte, toen je vanochtend:
quote:
zei.

Nogmaals, ik spreek voor mezelf en niet voor een ander, vergelijkingen, voorbarige conclusies en woorden in me mond leggen, gaarne achterwege te houden, dank je wel.
pi_38676658
quote:
Ik ben nogal een laat komer in deze topic dus als je graag specifiek zou willen opsommen naar welke "bronnen/feiten" je aan het refereren bent zodat ik een duidelijker beeld heb van wat je precies bedoelt.
wat ik wou bereiken met het openen van dit topic was het volgende,

1. ik wou dat meer mensen zagen wat er in Turkije was gebuurt,
2. ik wou het hebben over de mensenrechte in Turkije,
3. ik wou het hebben over de Kwestie Koerden, Turken.

ik begon met t Artikel van Azady,
ik kreeg daar niet al te veel goede reactie over,
quote:
Is TS niet toevallig dezelfde dude als deze koning_Astyages of is dat een vriend van je?
en
quote:
Die knulletjes zijn terroristen
Die moet je opsluiten en nooit meer vrij laten
toen kwam ik met het volgende: ik denk dat een militaire coup niet ver weg is.
Bron: Eindhovens Dagblad
Door correspondente FIDAN EKIZ

Devrim die hier op reageerde kwam met het volgende:
quote:
Zoals ik al zei
Het is een trainings huis...Ik kijk naar Turkse nieuws en ik vetrouw die eerder dan een van jou (Nederlandse?) bronnen
Toen hadden we het over Persvrijheid in Turkije,
daar had ik twee links bij staan maar het spreekt gewoon voorzich dat de Persvrijheid in Turkije beperkt is.

Toen heb ik het ook gehad over Marios Matsakis
Bron:Bron: ( Uitpers, nr. 76, 7de jg, juni 2006)
ik wou hier nogmaals benadrukken dat de manier waarop Turkije nu bezig is niet de goede richting is, en hoopte op een interessante discussie, die kwam helaas niet.
quote:
Niemand heeft interesse...niemand geeft om tyfus terroristen
toen kreeg ik wel een interessante reactie,
quote:
De koerden mogen best in Turkije blijven leven maar ze krijgen GEEN eigen land.
hier reageerde ik op met het volgende:
quote:
Azady.nl 28/12/2005 — Beide bestuursleden van de pro-Koerdische partij voor de Nationale Samenleving, Ahmed Turk en Aysal Togluk zeggen dat 90% van de Koerden in Noord-Koerdistan en Turkije een gezamenlijke samenleving opbouwen met de Turken.

Volgens een rapportage van de krant “Yani Shafak”, zeggen beide bestuursleden van de pro-Koerdische partij dat: “Als wij het over zelfbeschikkingsrecht hebben, bedoelen we niet dat Koerden in Turkije onafhankelijkheid of federalisme moeten krijgen, maar dat we op een gelijkwaardige manier kunnen samenleven met de Turken.”

“Daarom is meer dan 90% van de Koerden in Turkije (Noord-Koedistan) bereid een samenleving met de Turken op te bouwen. Turkije is verkeerd bezig, en het is tijd dat we kenbaar maken dat de Koerden recht hebben op democratie, politieke en culturele vrijheden.”

“Sommigen zien in deze wens de wil van Koerden om Turkije op te delen, dit is niet waar.”
Natuurlijk wist ik dat iemand over Azady zou beginnen dus heb ik een aantal onafhankelijke Nieuws bronnen er bij geplaatst.

ook is het zo dat ik 1 link er bij heb geplaatst dat ging over Turkse Woede om voetbal school,
en 1 dat het had over de goede handel relaties tussen Turkije en ZuidKoerdistan. (om zo toch ook het goede nieuws te behandelen)
quote:
Kijk eens a.u.b op de volgende links om er achter te komen dat Turkije de Koerden niet erkent niet in Turkije accepteert en geen eigen land wil geven,

Turkse woede wegens openen voetbalschool in Koerdistan?
http://azady.nl/news.php?readmore=1569

“Turkije accepteert de Koerdische cultuur niet”
http://azady.nl/news.php?readmore=2926

Turkije bombardeert weer Koerdische dorpen
http://azady.nl/news.php?readmore=2916

Turkije accepteert Koerdische Iraakse paspoorten niet
http://azady.nl/news.php?readmore=2908

Zelfs Turken gemarteld door Turkse politie
http://azady.nl/news.php?readmore=2804

Turkse president uit harde woorden jegens Noord én Zuid
http://azady.nl/news.php?readmore=2500

natuurlijk zijn er ook positieve dingen te horen,

Turkse staat verdient 5.5 biljoen dollar handel Irak-Koerdistan
http://azady.nl/news.php?readmore=1096
er werd toen helaas niet ontopic of op de inhoud gereageerd.
inplaats daar van wordt ik er op aangewezen dat ik de Turken zwart maak met mijn posts,
terwijl ik Feiten post, dus als ik ergens zie staan, "Turkije stuurt meer Troepen richting Zuid Koerdistan" dan post ik dat, en daar doe ik ook een Bron bij, dat je mijn bron niet onafhankelijk vind dat mag je vinden, ik heb daarom dus ook geprobeerd om zoveel mogelijk gebruik te maken van andere bronnen.

er werd toen helaas weer niet op inhoud gereageerd.
quote:
Het zou in ieder geval een mooie gelegenheid zijn om het probleem in het zuidoosten van Turkije en het noorden van Irak eens grondig aan te pakken en orde op zaken te stellen.
daar na kwamen wij bij het volgende onderwerp.. ik kon het zelf niet eens meer volgen,
maar ik vond dat wanneer we maar door blijven gaan met het "discussiëren" van t kwestie Koerden en Turken het altijd goed is.

wij warren dus beland bij het volgende:
quote:
Het westen steunt de koerden in Turkije?
*proest
wat daar na volgende.., kijk maar op pagina 2.
(we hadden het dus even over de Westen en de Koerden)
toen hadden we het over de PKK,

er werd toen beweerd dat Amerika de PKK een Terroristen Organisatie noemt,( wat ook zo is)
toch wou ik er even op wijzen dat de PKK en Amerika genoeg contact hebben gehad,
en dat de PKK de standpunten van de VS heel goed begrijpt.
ik kwam hier weer met een aantal bronnen:

JTW news, http://www.jtwnews.com/files/about.html
In London (onafhankelijke nieuws bron)

Hewler Globe, http://www.hewlerglobe.net/archives.htm
(in Zuid Koerdistan, volgens jou niet onafhankelijk)

The Times, http://www.timesonline.co.uk/global/
(Londen, onafhankelijke Nieuws bron)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden,
(hier hoef ik niks aan toe te voegen)

EUROPEAN TURKEY CIVIC COMMISSION – EUTCC
(hier ook niet)

insightmag, http://www.insightmag.com

(zoals je ziet hebben we het dus ook gehad over t gedrag van de Turkse leger, en ook over de aantal Koerden die leven, Vandaar dat Wikipeadia er tussen zit.

maar zoals je kunt zien hebben we het niet echt over 1 onderwerp kunnen hebben,
dit is deels mijn schuld, en deels omdat de mensen te vaak niet op inhoud reageerde.

en toen zag ik dat gij iets had gepost,
en vandaar heb je het dus hopelijk wel kunnen volgen.
quote:
Je bent in discussie met 3 mensen, top van jou en je houdt en goed en inhoudelijk vol naar mijn mening, maar om nou 3 users, 3 meningen te verzamelen in "jullie" schiet wel een beetje door mijn verkeerde keelgat, er is geen gegronde reden waardoor jij zou kunnen beweren dat het van toepassing is geweest op mij, rede dat ik het nu zeg is omdat ik me aangesproken voel omdat het in een quote-reply jegens mij gaat.
Beste Tiggershot, het is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest om mensen in groepjes te stopen,
maar als je een gaat kijken wat er allemaal gepost werd dan zul je zien dat het voor mij niet mee viel om iemand apart aan te spreken,

ik zal niet lullig doen over het feit dat je niet hebt gelezen wat er gepost is, maar toch besloot om hier over mee te praten,
maar dan zeg je opeens het volgende:
quote:
Gemarteld en doodgeschoten zo zo, paas eens wat onafhankelijke bronnen en vooral zwijegn over de activiteiten van PKK?
zoals je ziet vraag je hier om onafhankelijke bronnen, terwijl ik er genoeg heb gepost (je hebt gelijk die gaan niet over het feit dat er kinderen zijn gemarteld en dood geschoten, maar zoals je kunt zien, heeft een officieer 30 jaar cel staf gekregen dus aan de hand hier van, weten we dat het geen onzin is,

vervolgens reageer je op inhoud, iets waar ik heel blij mee was,
ik dacht mooi, er is iemand die dit graag wil bespreken,

maar dan doe je opeens het volgende (samen met Slayage), en waarom een mod hier niet ingreep snap ik ook niet maar dit is toch niet normaal:
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ewa, invalmoslim

voeg mij eens toe
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Alles flex bro

waaraan?
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hamdoellilah met jou

hotmail.
het was heel lastig om nog te weten waar t topic over ging, maar na jou Msn post, , ,

is niet echt netjes..

dus ja ik zat fout, mensen in groepjes en hoekjes stopen is verkeerd.
maar ik zou zeggen, vraag je eens af waarom ik dat heb gedaan, misschien dat je me dan snapt,
(blijft toch verkeerd maar ik heb jou en andere users genoeg foute dingen zien doen en zeggen)
quote:
Ik voel me hier weer in een hoekje gezet, Ik ben niet eens een Turk. Dat er Koerden en Turken zijn die dom gedrag vertonen en uitlokken is niets nieuws, zulke soort mensen heb je overal, maar ik snap niet waarom je het ter sprake brengt, probeer je een link te leggen?
En dat je je niet kunt inhouden is onzin, het is geen sprake van dat het uit je mond floept, maar een proces van bedenken, typen en op "invoeren" klikken, kan je dat niet, dan ben ik toch wel van mening dat je weg moet blijven van zulke discussies, wil je niet gebanned worden na aanleiding van uitspraken.
ik probeer inderdaad een link te legen, als ik zie dat users domme gedrag vertonnen dan zeg ik dat gewoon. (ja ik vertoon zelf ook dom gedrag, alleen kwam dit omdat ik op 30 verschillende onderwerpen moest reageren, want voor je het weet beginnen de mensen elkaar aan te vallen, en dan kan ik het niet meer volgen, ik probeer dan toch wanner ik even tijd heb om alles door te lezen en er op te reageren. alleen vinden sommige mensen het gek dat ik dan veel fouten maak.
quote:
Daarnaast had je best wel verder mogen lezen:

dit klopt, ik had helaas iets te veel te melden om het hele verhaal van Pamuk weer door te lezen en dus had ik het niet in de gaten dat wat ik had gepost een klein stukje van het verhaal was,
het gaat hier eigenlijk om 2 dingen,

1. de Pers Vrijheid is nog steeds beperkt in Turkije,
2. ik wou toch weer aangeven dat Turkije een slechte pad beloopt, ik hoopte toch zo de users er van te overtuigen dat er nog heel wat moet worden gedaan in Turkije voordat het bij de EU komt,
(overigens is het niet zo dat ik Turkije Zwart probeer te maken door te zeggen, jullie zijn er nog lang niet.. nee ik hoop juist dat Turkije bij de EU mag.
quote:
Weleens gehoord van "satire"? Beiden programma's vallen onder satire, ik heb het eerder over serieuze beschuldigingen, je kent het wel non-entertainment beweringen.
je hebt deels gelijk, maar ik heb toch ook gelijk wanneer ik zeg dat je in Turkije niet mag spotten met de Minister President, en hier maakt het denk ik echt niet uit of je het voor de grap doet of niet.
quote:
Waar zei ik dat je bron niet klopte? Ik vond het jammer dat je maar alles bleef melden van 1 bron, is een groot verschil tussen. Tuurlijk weet ik dat Turkije mensenrechten aan het schenden is, maar geef mij google en dan toon ik je nog 25 landen die het ook doen, dus voor mij is het niet van toegevoegde waarde of dat Turkije een uitzondering is in het schenden van mensenrechten of het naleven van internationale verdragen, echt niet.
quote:
Zegt genoeg over je beweringen als er maar 1 bron beschikbaar voor jou is
deels waar, maar wanner ik dat soort nieuws lees en ik zie dat het nergens anders wordt gepost dan kan ik niet anders dan het toch wel posten, idd had ik het volgende niet hoeven zeggen "Allen je geeft aan dat mijn bron niet klopt"
excuses daar voor.

ik heb al eerder aangegeven dat Turkije niet het enige is die mensenrechten schend,
dat het voor jou niet van toegevoegde waar is kan,
quote:
Erg goede eigenschap van je dat je tegen elke vorm van geweld ben, maar ben je er ook niet op tegen om anderen verantwoordelijk te houden voor iets van anderen zeiden? Je vraagt mij om een verklaring? Om een verontschuldiging of een rechtvaardiging van voorbeelden van uitspraken die je hierboven toonde? Niet dat ik me geroepen voel om hier een antwoord op te geven gezien het niet uit mijn mond komt, maar eerste reden waar ik aan zou denken is dat staatsveiligheid hun excuus is.

niet zo`n hele goede excuus, maar je hebt inderdaad gelijk, hier kun je moeilijk een antwoord geven.
quote:
Nu Iran aan het uranium versterken is, met goedkeuring van het volk en (gekozen) parlement, denk jij dat Israel stil blijft zitten? Elke vorm van bedreiging moet aangepakt worden.
"The best defense is a good offense." theorie.
Je hebt gelijk, Israël zal ook niet blijven zitten, maar dit komt omdat Iran zei, Israël moet van de kaart weg worden geveegd, en omdat Israël niet wil dat Iran haar met 1 klap kan uitschakelen.

maar de Koerden erkennen de Turken, Doen zakken met de Turken, laten Turken naar Oli zoeken in Zuid Koerdistan, de Koerden eisen niks van de Turken, hoe kunnen de Koerden die bijna niks hebben een gevaar zijn voor de Turken.., omdat de Turken bang zijn dat de Koerden in Turkije ook een onafhankelijke Koerdistan willen, tja dit is inderdaad heel moeilijk, maar dit geeft je niet het recht om naar Zuid Koerdistan te gaan en alles wat maar beweegt de kop in te slaan,
quote:
Nogmaals, ik spreek voor mezelf en niet voor een ander, vergelijkingen, voorbarige conclusies en woorden in me mond leggen, gaarne achterwege te houden, dank je wel.
okay redelijk,
maar jij bent ook verkeerd bezig geweest,

Respect is denk ik the Answer.

[ Bericht 22% gewijzigd door Medi op 08-06-2006 23:46:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')