quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:03 schreef Triggershot het volgende:
http://www.tegenwicht.org/weblog_2006/46_nl_schendt.htm
http://www.tegenwicht.org(...)ndt_rechten_kind.htm
![]()
Wat een niveau. Nog steeds geen inhoudelijke reactie op mijn post of die van medi. Telkens weer eromheen draaien.quote:
Elhamdulillahquote:Op woensdag 7 juni 2006 12:30 schreef koning_Astyages het volgende:
De enige wilden zijn types als slayage en bayaz.![]()
quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:30 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Wat een niveau. Nog steeds geen inhoudelijke reactie op mijn post of die van medi. Telkens weer eromheen draaien.
Ik zeg de REGIO KOerdistan bestaat binnen de federale repubbliek Irak welke door de VS en VN erkent wordt. Jij weer telkens: "ja maar Koerdistan als land bestaat niet!!!"
Begrijp je mijn post niet ofzo? Zo ingewikkeld is het niet hoor. Alsof ik zeg dat me tante een vrouw is en jij weer : "ja maar zij is geen MAN!".
Men komt met een IRAAKSE paspoort wat erkent wordt door de VN en VS en ALLE arabische landen inclusief IRAN. Daarin wordt naast het Arabisch ook Koerdisch beschreven, omdat Iran nou eenmaal officieel twee talen heeft. Als regio wordt Koerdistan binnen Irak volgens de constitutie erkent en ook dus als zodanig aangegeven in de paspoort. Meer dan logisch. IPV daarvan kom jij weer : "Maar Koerdistan als land bestaat niet".
![]()
![]()
Wat heeft dat er in GODSNAAAM nou mee te maken?
Ach ik verwacht geen bevredigende antwoord van jouw, simpelweg omdat je geen antwoord kunt geven. Turkije is GEEN democratie (behalve voor de turken), ze doen aan staatsterrorisme, hebben genocide gepleegd, onderdrukken 20 miljoen van haar burgers, hebben getracht deze 20 miljoen burgers van Koerdiscche afkomst te assimileren. Tuurlijk bayaz, ik zou dit ook niet goed kunnen praten. Dan zou ik ook telkens weer op iets anders wijzen om de aandacht van het kern van de probleem weg te richten.
Ik spreek vaak met Iraakse Arabieren, Perzen en zelfs Azeris. In het MO worden/werden de Koerden overal vervolgd. In Irak is er tijdens de ANFAL zelfs genocide gepleegd tegen de Koerden. Echter de gewone man op de straat voelt absoluut geen wrok tegen de Koerden. In Irak, Iran, Syrie etc is/was de regime direct verantwoordelijk voor de vervolging van de Koerden. Van Turken echter merk ik (en dat wordt telkens bevestigd op ELKE topic) dat zij gewoon ALLERGISCH zijn voor alles wat met Koerden te maken heeft. Werkelijk op elke laag van de bevolking, van professor tot putjesschepper, zelfs truken die in Europa geboren zijn en hier zelfs een academische opleiding hebben genoten: zodra de onderwerp over Koerden gaat is iedereen tegen hun. Alle Koerden zijn wilden in de bergen die terroristen zijn. Koerdistan bestaat niet! Turkije voor de Turken.
Ik moet bekennen dat Turkije haar propaganda en politiek om alle turken te hersenspoelen en hatelijk te maken goed voor elkaar heeft.
Ik wens de Koerden in Noord, Oost en West-Koerdistan veel succes met hun strijd op een ONAFHANKELIJKE KOERDISTAN. De enige wilden zijn types als slayage en bayaz.![]()
En nu in fatsoenlijk nederlands?quote:
Blijkbaar lokken ze het zelf uit.quote:In het MO worden/werden de Koerden overal vervolgd.
quote:Alle Koerden zijn wilden in de bergen die terroristen zijn. Koerdistan bestaat niet! Turkije voor de Turken.
Ik stel voor dat je er dan minstens voor zorgt dat je een luchtmacht hebt en wat tanks. Lijkt me behoorlijk lastig anders tegen een regionale supermacht als Turkije aan de andere kant. Het zou zomaar kunnen dat Noord-Irak anders opeens Zuid-Oost Turkije en Zuid-West Iran heet.quote:Ik wens de Koerden in Noord, Oost en West-Koerdistan veel succes met hun strijd op een ONAFHANKELIJKE KOERDISTAN. De enige wilden zijn types als slayage en bayaz.![]()
Laten we even definiëren wat er met Koerdistan bedoeld wordt. Volgens mij praten we langs elkaar heen op deze manier. Het land waar de Koerden al sinds mensenheugenis wonen wordt door de Koerden als Koerdistan aangemerkt. Ruwweg valt dat in ZO-Turkije, N-Irak, W-Iran, O-Syrie. Kan je het nog volgen?quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In 4 maanden dat je op fok bent heb je alleen maar op een topic actief geweest hiernaast en ook die gaat over Turkije en koerdenproblematiek, ik vraag me oprecht af wie hier de wilde is.
Koerdistan bestaat alleen als een symbool en vooralsnog zal het ook zo blijven.
quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:37 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Laten we even definiëren wat er met Koerdistan bedoeld wordt. Volgens mij praten we langs elkaar heen op deze manier. Het land waar de Koerden al sinds mensenheugenis wonen wordt door de Koerden als Koerdistan aangemerkt. Ruwweg valt dat in ZO-Turkije, N-Irak, W-Iran, O-Syrie. Kan je het nog volgen?
quote:Koer·di·stan (het ~)
1 gebied rond de grenzen van Irak, Iran, Turkije en Syrië, dat bewoond wordt door een naar zelfstandigheid strevend bergvolk van Indo-Germaanse afkomst
Toen leefden er nog Grieken in Turkije, kan je het nog volgen?quote:Vanuit de Kaukasus in het huidige Rusland komen de Meden rond 4000 v. Chr. naar het huidige leefgebied van de Koerden
Vooral het stukje "Het land waar de Koerden al sinds mensenheugenis wonen" was voor mij genoeg om haast van mijn stoel te vallen van het lachenquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Triggershot het volgende:
Het lezen van je reactie was erg irritant, misschien wat vaker op Enter drukken etc?
[..]
Toen leefden er nog Grieken in Turkije, kan je het nog volgen?
Agie, kijk naar zijn post-history en je ziet idd dat het een koerdische propaganda machine isquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vooral het stukje "Het land waar de Koerden al sinds mensenheugenis wonen" was voor mij genoeg om haast van mijn stoel te vallen van het lachen
Het typeert wel de onkundigheid van de koerdische propagandamachine. Aan de andere kant, ze bereiken wel de wat simpelere zielen. Die slikken alles wel. Maar zoals je kunt zien prikt een willekeurig ander persoon hier zo doorheen.
En ook Perzen en Arabieren en Assyriers. Waar doel je op????quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Triggershot het volgende:
Het lezen van je reactie was erg irritant, misschien wat vaker op Enter drukken etc?
[..]
Dat is dus precies wat ik claim, moeten Grieken nu ook Turkije terug claimen? Ze waren er eerder dan de Turken, Koerden, Arabieren of Perzen.. Had je toch wel met wat meer inzicht verwacht.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:41 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
En ook Perzen en Arabieren en Assyriers. Waar doel je op????
Ik omschrijf de definitie van "koerdistan" volgens een woordenboek, het is dus toch steeds symboliek, al ga je er alleen al van uit dat het niet eens officieel vast te leggen is.quote:Tevens je zegt het zelf: koerdistan bestaat dus wel. Geen symbool dus.
![]()
Daar gaat het niet om. Discussie ging over het wel of niet bestaat van Koerdistan. Toen zei ik dat het afhangt van de definitie die je eraan hangt. Indien je Koerdistan als onafhankelijk land bedoelt: dat bestaat inderdaad niet. Koerdistan bestaat echter wel als grondgebied dat de Koerden als hun grondgebied bestempelen. Laat dat nou net verdeelt zijn tussen Turkije, Irak, Iran en Syrië. Voor de 11e eeuw bestond er niet eens iets als de behoefte om onafhankelijke land te zijn. Nationvorming is pas daarna ontstaan. Feit is dat de Koerden al duizenden jaren in het MO wonen. Dat gebied noemen zij Koerdistan. Balyak wil dat niet begrijpen en komt telkens weer met de mededeling dat Koerdistan als onafhankelijke land niet bestaat.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat ik claim, moeten Grieken nu ook Turkije terug claimen? Ze waren er eerder dan de Turken, Koerden, Arabieren of Perzen.. Had je toch wel met wat meer inzicht verwacht.![]()
Lees de Iraakse constitutie maar. Het liefst gaat Turkije door met het ontkennen van de bestaan van de Koerden toch????quote:Ik omschrijf de definitie van "koerdistan" volgens een woordenboek, het is dus toch steeds symboliek, al ga je er alleen al van uit dat het niet eens officieel vast te leggen is.
Turkije bestond toen nog niet. Iets van 3900 jaar later pas!!!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Triggershot het volgende:
Topic gaat over kinderrechten in Turkijequote:Op woensdag 7 juni 2006 14:52 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Discussie ging over het wel of niet bestaat van Koerdistan.
Inderdaad, helemaal mee eens, dus zijn je stellingen erg subjectief.quote:Toen zei ik dat het afhangt van de definitie die je eraan hangt.
quote:Indien je Koerdistan als onafhankelijk land bedoelt: dat bestaat inderdaad niet.
quote:Koerdistan bestaat echter wel als grondgebied dat de Koerden als hun grondgebied bestempelen. Laat dat nou net verdeelt zijn tussen Turkije, Irak, Iran en Syrië.
Nee, toen was er sprake van een Oemmah.quote:Voor de 11e eeuw bestond er niet eens iets als de behoefte om onafhankelijke land te zijn. Nationvorming is pas daarna ontstaan.
Hoezo is dat inhoudelijk relevant? Nogmaals Grieken wonen er ook duizenden jaren, en ook hun verlangen naar een enosis, maar daar hoor ik jou niet over? Beetje last van nationalistische argumentatie?quote:Feit is dat de Koerden al duizenden jaren in het MO wonen. Dat gebied noemen zij Koerdistan. Balyak wil dat niet begrijpen en komt telkens weer met de mededeling dat Koerdistan als onafhankelijke land niet bestaat.
Bestaan van koerden? Nee, alles doen om vatan en eenheid te bewaren? Ja.quote:Lees de Iraakse constitutie maar. Het liefst gaat Turkije door met het ontkennen van de bestaan van de Koerden toch????
anatolie, nu blij?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:57 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Turkije bestond toen nog niet. Iets van 3900 jaar later pas!!!!
Nee beste nationalistische turk. Ook anatolie bestond nog niet. Sterker nog. Er was geen turk te bekennen daar. Truken kwamen ongeveer rond de 12e eeuw na C in het huidige Turkije. Dus nog steeds 3200 jaar later!!!quote:
Ik, een Turk?quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:06 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Nee beste nationalistische turk.
Anatolie is dan ook geen Turks woord, meer verdiepen voor je iets roept.quote:Ook anatolie bestond nog niet. Sterker nog. Er was geen turk te bekennen daar. Truken kwamen ongeveer rond de 12e eeuw na C in het huidige Turkije. Dus nog steeds 3200 jaar later!!!
Hij is geen Turk, maar dat terzijde. Ik weet niet over welk volk jij het hebt, maar die 3200 jaar waar jij het over hebt gaat over Perzen, niet over koerden. Koerden zijn uiteindelijk een afstammeling van Perzen. Als je het zo doortrekt, dan is jouw stelling makkelijk gemaakt. De koerdische afstammelingen waren zelf nomaden, die zelfs delen van Noord-Afrika hebben bezocht. Nu is jouw stelling dat overal waar deze nomaden ooit hun plasje hebben gedaan, eigenlijk koerdisch grondgebied is.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:06 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Nee beste nationalistische turk. Ook anatolie bestond nog niet. Sterker nog. Er was geen turk te bekennen daar. Truken kwamen ongeveer rond de 12e eeuw na C in het huidige Turkije. Dus nog steeds 3200 jaar later!!!
Godallemachtig. Volgens mij ben je gepenetreerd door god met z’n pik van 1.80!!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:02 schreef Triggershot het volgende:
Topic gaat over kinderrechten in Turkije
tja, je mening is niet relevant. Ik beschrijf slechts de feiten.quote:Inderdaad, helemaal mee eens, dus zijn je stellingen erg subjectief.
[..]
mijn vorige post:quote:mooi, zijn we het daar over eens.
[..]
quote:(waarschijnlijk zullen alle turken op fok alleen deze zin willen lezen).
appels en koala beertjes????quote:Ja, als je het zo bekijkt bestaat er ook een kalifaat van Keulen, laat dat nou net in grondgebied van Duitsland zijn, mja niet veel neemt ze nu nog serieus.
je weet het wel. Je wil alleen bewust niet alles weten. Misschien ook “allergisch”????quote:Nee, toen was er sprake van een Oemmah.
Als je niet snapt waarom dat relevant is, dan houdt het gewoon op. Er moet wel een wil zijn om bepaalde dingen te begrijpen.quote:Hoezo is dat inhoudelijk relevant? Nogmaals Grieken wonen er ook duizenden jaren, en ook hun verlangen naar een enosis, maar daar hoor ik jou niet over? Beetje last van nationalistische argumentatie?
[..]
hahahah Ik blijf me verbazen over jullie turkenquote:Bestaan van koerden? Nee, alles doen om vatan en eenheid te bewaren? Ja.
Dat zijn wijze woordenquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:30 schreef koning_Astyages het volgende:
tja, ik kan goed uit mijn nek lullen.
Een openin gelijk aan deze laat mij wel zien hoe simpel je eigenlijk bent, sowieso de irrelevante aanhaling naar een God die in een onderwerp als deze volledig irrelevant is, roepen met namen omdat je geen inhoudelijke weerwoord hebt tegen broeder Beyaz. Ik zie helemaal niets ontkracht van jouw zijde enkel en alleen dat je je hallucinaties in leven hebt geroepen door ze op het forum te zetten, meer niet. Dat is geen weerlegging van een argument.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:30 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Godallemachtig. Volgens mij ben je gepenetreerd door god met z’n pik van 1.80!!!
Heb je een plaat voor je KOP!!!!
Lees alle commentaar maar eens. Het waren jouw vrienden slayage en balljurk die kwamen met dooddoeners als Koerdistan bestaat niet etc. ipv van met inhoudelijke argumenten te komen. Ik heb dat ontkracht.
Ik heb nog jou, nog enige andere turk inhoudelijk zien reageren op de posts van Medi over de schendingen van kinderrechten van kinderen in Turkije.
subjectieve benadering van zaken is geen feiten.quote:tja, je mening is niet relevant. Ik beschrijf slechts de feiten.
Nog waardelozer.quote:mijn vorige post:
Zoals ik het al zei, weinig inzicht.quote:appels en koala beertjes????
als je niet weet wat de oemah inhoudt kan je het ook opzoeken of vragen.quote:je weet het wel. Je wil alleen bewust niet alles weten. Misschien ook “allergisch”????
Erg grappig dat jij dat net moet zeggen, terwijl je offtopic reacties blijft voeden met je bijdrage.quote:Als je niet snapt waarom dat relevant is, dan houdt het gewoon op. Er moet wel een wil zijn om bepaalde dingen te begrijpen.
Blijkbaar heb je niet kunnen begrijpen/afleiden/waarnemen dat ik niet van Turks komaf ben, jammer doet afbreuk aan je serieusheidsniveau.quote:hahahah Ik blijf me verbazen over jullie turken
Ongelooflijk
Ik gooi de handdoek in de ring, want dit toont toch echt je ware niveau. Veel Koerden waar jij het voor opneemt zou deze opmerking van jouw echt waarderenquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:30 schreef koning_Astyages het volgende:
Godallemachtig. Volgens mij ben je gepenetreerd door god met z’n pik van 1.80!!!
Nu ben ik toch benieuwd turkshot. Waar kom je vandaan?quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:42 schreef Triggershot het volgende:
Blijkbaar heb je niet kunnen begrijpen/afleiden/waarnemen dat ik niet van Turks komaf ben, jammer doet afbreuk aan je serieusheidsniveau.
Weer zo een geweldige achterlijke manier van te woord staan, ach ik snap het al je bent net 16(dan wel geestelijk) en je wenst je af te zetten tegen alles waar je over net een artikel hebt gelezen, of hebben de Turken aan de overkant je weer gepest?quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:50 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Nu ben ik toch benieuwd turkshot.
*Verzoek naar irrelevant informatie.quote:Waar kom je vandaan?
Je snapt het niet het slayage. Ik neem het voor niemand op. Ik ben onpartijdig. Ik probeer echter al meerdere keren op een normale manier een discussie te voeren met een aantal Turken. Ik krijg echter alleen standaard ingestudeerde propaganda-uitspraken naar me hoofd geslingerd als: “de eenheid van Turkije moet beschermd worden”, “Koerdistan bestaat niet”, “we zullen onze land beschermen”. Baljurk gaat zelfs zover door te beweren dat Koerden nooit bestaan hebben, maar nomaden waren die samengesmolten zijn met de Perzen!quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik gooi de handdoek in de ring, want dit toont toch echt je ware niveau. Veel Koerden waar jij het voor opneemt zou deze opmerking van jouw echt waarderen![]()
HAHAHAH dan lach je je toch dood? Zeker als de Koerdische jaartelling iets van 500 jaar ouder is dan de Perzische.quote:De koerdische afstammelingen waren zelf nomaden, die zelfs delen van Noord-Afrika hebben bezocht. Nu is jouw stelling dat overal waar deze nomaden ooit hun plasje hebben gedaan, eigenlijk koerdisch grondgebied is
quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:08 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Ik neem het voor niemand op. Ik ben onpartijdig.
Lezen is ook een kunst. Ik heb het over afstammelingen, jij over samensmeltingen. Jij mij begrijpen doen?quote:.... dat Koerden nooit bestaan hebben, maar nomaden waren die samengesmolten zijn met de Perzen!
Welk land is dat precies? Irak, Iran of Turkijequote:[..]
Zo hou ik ook van mij land.
Waarom naar ronde 2 als de 1e niet eens is afgelopen. Wij en de rest van de wereld was er al over uit dat Koerdistan nooit heeft bestaan als land, maar jij wil en kan dat niet inzien. Zo diep zit dat verzinseltje in jouw hersentjes.quote:Ik wil echter naar de 2e ronde ipv dat gezeik de hele tijd van jullie kant dat Koerdistan nooit bestaan heeft.
Dat is de slachtofferrol waarin koerden zich graag begeven. Turkije wenst niemand te assimileren. Turkije wenst gewoon dat Turkije Turkije blijft. En alles zal er aan gedaan worden om dat zo te houden. Een stel peshmergas in wijde broeken kan dat niet tegenhouden.quote:Laten we eens praten over zaken als de reden waarom Turkije zo krampachtig de Koerdische bevolking wil assimileren.
Jij noemt het verloochenen omdat jij in die slachtofferrol zit. Anderen noemen dat gewoon aanpassing.quote:Waarom Turkije zelfs nu volgens haar constitutie ontkent van het bestaan van de Koerden. Waarom Koerden in Turkije alles kunnen worden, zolang ze hun afkomst verloochenen, maar oween als ze beweren Koerd te zijn.
Omdat het volk in Turkije woont en dus Turks burger is en dus in het Turks dient te worden aangesproken. Balkenende gaat ons ook niet in het Turks toespreken. Dát zou ook voorpagina nieuws zijn.quote:Waarom is het voorpagina-nieuws als een Koerd tijdens een bijeenkomst het volk in het Koerdisch groet??
Waarom wil jij over sprookjes praten?quote:Ja? Denk je dat we hierover kunnen spreken of niet?
Dat blijft het niveau automatisch zolang jij hier bent. Dat is nu wel duidelijk geworden.quote:Anders moet je niet klagen dat de niveau van deze discussie op kleuterschool-niveau blijft.
Jij zegt toch duidelijk, dat je de Koerden veel succes wenst met hun onafhankelijksstrijd. Ik snap niet hoe dat onpartijdig is.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:08 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Je snapt het niet het slayage. Ik neem het voor niemand op. Ik ben onpartijdig. Ik probeer echter al meerdere keren op een normale manier een discussie te voeren met een aantal Turken.
Koerdistan als staat heeft naar mijn weten ook nooit bestaan als een alle Koerdische volkeren omvattende staatsvorm.quote:Maar goed, beste slayage. Ik wil best begrijpen dat je als nationalistische turk van je land houdt. Zo hou ik ook van mij land. Ik wil echter naar de 2e ronde ipv dat gezeik de hele tijd van jullie kant dat Koerdistan nooit bestaan heeft. Laten we eens praten over de rechtmatige eisen van de Koerden zoals onderwijs in eigen taal, lokale zelfbestuur, erkenning als volk. Laten we eens praten over zaken als de reden waarom Turkije zo krampachtig de Koerdische bevolking wil assimileren. Waarom Turkije zelfs nu volgens haar constitutie ontkent van het bestaan van de Koerden. Waarom Koerden in Turkije alles kunnen worden, zolang ze hun afkomst verloochenen, maar oween als ze beweren Koerd te zijn. Waarom is het voorpagina-nieuws als een Koerd tijdens een bijeenkomst het volk in het Koerdisch groet??
Ik zou zeggen, overtuig me maar eens van het ongelijk van Medi. Tot nu bevestigen jullie turken alleen maar het gelijk van Medi en zijn artikelen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weer zo een geweldige achterlijke manier van te woord staan, ach ik snap het al je bent net 16(dan wel geestelijk) en je wenst je af te zetten tegen alles waar je over net een artikel hebt gelezen,
HAHAHAH Ik laat me niet pesten door Turken hoor. Zeker niet in me eigen achtertuin.quote:of hebben de Turken aan de overkant je weer gepest?
[..]
je bent gewoon een turk. Je onderschrift in het Arabisch doet voorkomen dat je Arabisch bent, maar ik geloof er niets van. Je bent in ieder geval zo openlijk anti-Koerd, dat het gewoon overduidelijk is dat je Turk bent.quote:*Verzoek naar irrelevant informatie.
En welke punt precies zou jij ontkracht willen zien?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:34 schreef koning_Astyages het volgende:
[
[..]
Ik zou zeggen, overtuig me maar eens van het ongelijk van Medi. Tot nu bevestigen jullie turken alleen maar het gelijk van Medi en zijn artikelen.
Je hebt gelijk de meeste Turken zijn beschaafd, kan ik niet terug vinden in sommige posts van je.quote:HAHAHAH Ik laat me niet pesten door Turken hoor. Zeker niet in me eigen achtertuin.
Meeste turken die ik ken zijn trouwens beschaafd genoeg in de normale omgang met elkaar, zolang de gespreksonderwerp maar niet over Koerdistan gaat!
Mijn onderschrift is irrelevant, mijn sig is engels, probeer ik mezelf nou over te laten komen alsof ik engels ben?quote:je bent gewoon een turk. Je onderschrift in het Arabisch doet voorkomen dat je Arabisch bent, maar ik geloof er niets van. Je bent in ieder geval zo openlijk anti-Koerd, dat het gewoon overduidelijk is dat je Turk bent.
Hij is echt geen Turk hoor.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:34 schreef koning_Astyages het volgende:
je bent gewoon een turk. Je onderschrift in het Arabisch doet voorkomen dat je Arabisch bent, maar ik geloof er niets van. Je bent in ieder geval zo openlijk anti-Koerd, dat het gewoon overduidelijk is dat je Turk bent.
Medi heeft nooit iets beweerd. Alleen een paar links gepost zonder er commentaar bij te geven.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:34 schreef koning_Astyages het volgende:
Ik zou zeggen, overtuig me maar eens van het ongelijk van Medi. Tot nu bevestigen jullie turken alleen maar het gelijk van Medi en zijn artikelen.
Natuurlijk zou jij zeggen dat Meki gelijk heeft. Jullie geloven beide in het zelfde sprookje. Helaas voor jou is Meki echter geen uitgangspunt.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:34 schreef koning_Astyages het volgende:
[
[..]
Ik zou zeggen, overtuig me maar eens van het ongelijk van Medi.
Blijf dat maar hardop zeggen. Misschien ga je het dan zelf ook geloven.quote:[..]
HAHAHAH Ik laat me niet pesten door Turken hoor.
Dat je nu zit te scheiten in je eigen achtertuin heb je zeker niet in de gaten?quote:Zeker niet in me eigen achtertuin.
Last van enige paranoia heb je zeker ook niet?quote:je bent gewoon een turk. Je onderschrift in het Arabisch doet voorkomen dat je Arabisch bent, maar ik geloof er niets van. Je bent in ieder geval zo openlijk anti-Koerd, dat het gewoon overduidelijk is dat je Turk bent.
Hij natuurlijkquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jonge, wie weet het nou beter, ik en jij, of hij?![]()
Je moet niet met hem spotten hoor. Geen zin in een huilende koerd achter zijn scherm. Meki heeft wel als bron de altijd onafhankelijke azady.nlquote:Op woensdag 7 juni 2006 16:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Medi heeft nooit iets beweerd. Alleen een paar links gepost zonder er commentaar bij te geven.
Leer jij mij Turks? Dan kan ik als Turk door het leven gaan, heeft hij misschien op 1 punt gelijkquote:
quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je moet niet met hem spotten hoor. Geen zin in een huilende koerd achter zijn scherm. Meki heeft wel als bron de altijd onafhankelijke azady.nl![]()
Deal!quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Leer jij mij Turks? Dan kan ik als Turk door het leven gaan, heeft hij misschien op 1 punt gelijk
quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
gezien jouw onderschrift het over bombay heeft, kom jij uit India?
Ik werd er gewoon moedeloos van: discussie dat telkens op een dood einde liep. Ik ben wel van mening dat de Koerden meer rechten zouden moeten krijgen. Het is schandalig dat een aspirant EU-lid nog steeds middeleeuwse tactieken toepast die niet zouden misstaan in een ordinaire dictatuur.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij zegt toch duidelijk, dat je de Koerden veel succes wenst met hun onafhankelijksstrijd. Ik snap niet hoe dat onpartijdig is.
[..]
klopt. Daar zijn we het nu dus over eens! “Groot Koerdistan” heeft als onafhankelijke land nooit bestaan. Koerdistan als onderdeel van een federale republiek bestaat nu echter wel.quote:Koerdistan als staat heeft naar mijn weten ook nooit bestaan als een alle Koerdische volkeren omvattende staatsvorm.
Dat klopt niet. Animo is er wel. Onderwijs wordt nu echter alleen op privé scholen onderwezen. Aangezien er in het oosten van Turkije een werkeloosheid is van meer dan 40% en meer dan 80 % van de bevolking onder de armoedegrens leeft, kan niemand dat betalen. Turkije weet dat en hun beleid is nu eenmaal de Koerden geen culturele vrijheid geven.quote:Onderwijs in eigen taal is er al. Hier is aleen weinig animo voor. Als je zegt dat ze ook wis- en natuurkunde in het Koerdisch moeten krijgen, vind ik dat niet echt veel zal opleveren, omdat Turkije nu eenmaal in hett Turks functioneerd.
Vind je dat positief???quote:De Koerden zijn nooit erkend als volk, omdat ze aan het begin van de republiek op de zelfde stapel zijn gegooid als alle andere Moslims. Positief imo, omdat ik ook geloof in de Umma en dat er in een en dezelfde land onderscheid moet worden gemaakt tussen Moslims onderling kan ik niet begrijpen.
Graag reactie!!!!quote:Tot 1991 werden Koerden “Bergturken” genoemd en nu niet meer. Aan de andere kant is er ook niet zoveel veranderd sinds 1991. Volgens de Turkse constitutie bestaan er in Turkije naast de Turken zelf, slechts de Armenen, Grieken en Joden (ik heb het even nagezocht, Alevieten worden inderdaad niet als minderheid erkent). Deze worden erkend als minderheid en hebben ook bepaalde rechten die minderheden genieten. Echter dat betekent dus dat een groep van tussen de 15 en 20 miljoen mensen simpelweg niet bestaan en dus ook geen aanspraak kunnen en mogen maken op enkele essentiële basisprincipes van een democratie, zoals onderwijs in eigen taal en het uitoefenen van eigen cultuur etc. Maw er wordt met alle mogelijke middelen getracht de Koerden volledig te assimileren (Turkificeren), zodat de Koerdische cultuur en levenswijze, welke veel ouder is dan de Turkse, volledig uitgeroeid wordt. En dat is een ZEER GROTE SCHANDE!!!
De reden dat Turkije dit doet is precies hoe de republiek Turkije is opgericht: door nationalisme. Indien Turkije erin slaagt om een volk ongeletterd te houden, haar eigen afkomst te laten vergeten, haar taal en cultuur, dan ontstaat er een volk dat niet meer op eigen benen kan staan en dus nooit een bedreiging kan vormen voor Turkije in de zin dat men haar rechten op gaat eisen. Indien een volk haar eigen taal niet mag spreken, krijg je een onsamenhangend, onbetrouwbaar en makkelijk te beïnvloeden geheel die je te pas en te onpas kunt gebruiken en tegen elkaar kan opzetten. Het is dus eigenlijk zelfs dieper dan assimilatie, omdat het ook psychologische schade toebrengt. Stel je eens voor dat er in Israël werd gesteld dat er geen Palestijnen bestaan en dus ook geen Arabisch mogen spreken. Maw de Koerden zijn zelfs lager dan een gekoloniseerde, onderdrukte en bezette volk. Zij worden niet alleen geassimileerd, ze bestaan zelfs niet. Iets wat niet bestaat, mag dus ook geen aanspraak maken op iets.
Daar zit het probleem. Turkije ziet de gehele Koerdische bevolking als terrorist. Dat is fout. Turkije dient er als volwassen natie vertrouwen in te hebben meer culturele rechten te verlenen aan haar burgers.quote:Lokale bestuur is er al. PKK sympathisanten hebben het bv ook te zeggen in Diyarbakir.
Hoeveel zijn al die volken bij elkaar opgeteld? Waarschijnlijk niet eens een tiende deel van de Koerden! Vormen dus ook geen bedreiging in die zin dat ze zouden kunnen wedijveren met de Turken. Alle politiek van Turkije sinds de oprichting is erop gericht de Koerden er onder te houden.quote:Turkije doet zo "krampachtig", omdat de Turkse staat is gebasserd op een enorme verscheidenheid aan culturele achtergronden. Koerden moeten ophouden dat ze de enige minderheid zijn in Turkije en hier rechten aan verbinden.
Waarom hoor ik nooit een Laz, Cerkez, Bosnier, Georgier, Azeri, Abhaza, Ceceen niet roepen, dat ze erkend willen worden? De Koerden zijn de enigen.
Voordeel van de moderne tijden. Turkije kon het verbod simpelweg niet meer handhaven.quote:Dat Koerdisch niet gesproken mag worden is achterhaald.
Hier heb ik ook al eens op gereageerd. Geen reactie van jouw mogen ontvangen dus bij deze :quote:Zoals je zelf aangeeft kan een Koerd alles worden in Turkije, maar hij hoeft zijn cultuur niet te verloochenen, maar het wordt niet getolereerd, dat een groep zich buiten de Turkse natie probeert te plaatsen. Wat separatistische Koerden wel doen.
Bedankt trouwens Slayage dat je eindelijk serieus wil discussieren over dit onderwerp.quote:FOUT!!!
Ook dat hoor ik vaak van Turken. Koerden kunnen alles worden MITS ze hun Koerdische identiteit afzweren. Als een Koerd volledig geassimileerd is en meedoet met het verspreiden van de officiële Turkse staatspropaganda, dan kan hij/zij nog efficiënter gebruikt worden om andere Koerden onder de duim te houden. In de beginjaren van de oprichting van de Turkse republiek zei de Turkse premier Ismet Inonu zelfs:”Het enige volk in Turkije met het recht om etnische en religieuze rechten op te eisen zijn de Turken. Niemand anders bezit deze recht”. Tevens zei de Turkse minister van justitie Mahmut Esat Bozkurt: “De enige baas en meester in dit land zijn de Turken. Zij die niet van Turkse afkomst zijn hebben slechts een recht: het recht om slaaf te zijn”. Met “Zij die niet van Turkse afkomst zijn” bedoelde Bozkurt de Koerden. Dit geeft aan dat de Koerden zelfs als minder gezien werden dan slaven, omdat hij anders Koerdische slaven zou kunnen zeggen. Alle wetten en politieke stappen die Turkije sinds de oprichting van de republiek hebben gedaan zijn gebaseerd op deze twee principes.
Wat je nu dus ziet is dat gevangenissen door Koerden worden gerund, waar medeKoerden door Koerden worden gemarteld, Koerdische rechters die haar eigen volk berechten voor zaken die tegen de Koerdische identiteit ingaan. Allemaal Koerden dus die haar afkomst hebben verloochend en volledig zijn “geTurkificeerd”.
Die Koerdische premier (ik neem aan dat je Ozal bedoelt) heeft nooit in het openbaar Koerdisch gesproken. Hij is trouwens ook onder zeer verdachte omstandigheden gestorven (hij had de ban opgeheven om Koerdisch te spreken in 1991 en het woord “Bergturken” afgeschaft (jawel, toen kon je nog gearresteerd worden als je Koerdisch sprak).
ok ik geloof je wel. Hij is geen turk. Ik begrijp best dat ik hem heb beledigd. Bij deze triggershot: sorry dat ik je een turk heb genoemd.quote:
Ik vind dat de mensenrechten in het algemeen beter kan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:02 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Ik werd er gewoon moedeloos van: discussie dat telkens op een dood einde liep. Ik ben wel van mening dat de Koerden meer rechten zouden moeten krijgen. Het is schandalig dat een aspirant EU-lid nog steeds middeleeuwse tactieken toepast die niet zouden misstaan in een ordinaire dictatuur.
Die federale Irak bestaat nog niet echt. Ik denk wel dat ie komt, maar het blijft gissen natuurlijk. De situatie is vooralsnog niet echt duidelijk.quote:klopt. Daar zijn we het nu dus over eens! “Groot Koerdistan” heeft als onafhankelijke land nooit bestaan. Koerdistan als onderdeel van een federale republiek bestaat nu echter wel.
Mee eens?
In Diyarbakir waren er iets van 5/6 scholen opgericht. In het begin was het heel druk, maar na een tijdje konden ze niemand meer vinden om de lessen te volgen. Het is echt niet alleen een geld kwestie.quote:Dat klopt niet. Animo is er wel. Onderwijs wordt nu echter alleen op privé scholen onderwezen. Aangezien er in het oosten van Turkije een werkeloosheid is van meer dan 40% en meer dan 80 % van de bevolking onder de armoedegrens leeft, kan niemand dat betalen. Turkije weet dat en hun beleid is nu eenmaal de Koerden geen culturele vrijheid geven.
Ja. De wetserse mogenheden hebben na de opheffing van het Ottomaanse rijk de Umma verdeeld in tig verschillende kleine staatjes. Verdeel en heers heet dat. Je kan van mij niet verwachten dat ik de verdere opdeling kan steunen.quote:Vind je dat positief???
Je kunt van Turken ook niet verlangen zich te gedragen naar de wensen van de Koerden! In een ander topic vroeg ik je hetvolgende:
Graag reactie!!!!
Als je jezelf buiten de Turkse natie wil plaatsen wordt inderdaad als terrorist gezien, maar dat is niet vreemd imo. Zoals die burgemeester van Diyarbakir, die vertikt het om de geweldadige acties van de PKK te veroordelen. Dan moet je niet vreemd kijken als je met de nek wordt aangekeken.quote:Daar zit het probleem. Turkije ziet de gehele Koerdische bevolking als terrorist. Dat is fout. Turkije dient er als volwassen natie vertrouwen in te hebben meer culturele rechten te verlenen aan haar burgers.
Deze zin die jij schrijft is precies de essentie van het hele probleem.
Absolute aantallen doen er imo niet toe. Je hebt in Turkije volgens een bepaald onderzoek meer dan 40 verschillende culturen. Ik kan het me niet voorstellen, dat al die culturen eisen gaan stellen.quote:Hoeveel zijn al die volken bij elkaar opgeteld? Waarschijnlijk niet eens een tiende deel van de Koerden! Vormen dus ook geen bedreiging in die zin dat ze zouden kunnen wedijveren met de Turken. Alle politiek van Turkije sinds de oprichting is erop gericht de Koerden er onder te houden.
Prettig tochquote:Voordeel van de moderne tijden. Turkije kon het verbod simpelweg niet meer handhaven.
Wat er allemaal in een grijs verleden zijn gebeurt zal allemaal wel, maar kunnen we echt niets aan veranderen. Feit is dat Turkse staatsburger gewoon aan alle facetten van de samenleving kunnen meedoen en dat lijkt geen slecht ding.quote:Hier heb ik ook al eens op gereageerd. Geen reactie van jouw mogen ontvangen dus bij deze :
Huh? Is iemand een Turk noemen iemand beledigen dan?quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:03 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
ok ik geloof je wel. Hij is geen turk. Ik begrijp best dat ik hem heb beledigd. Bij deze triggershot: sorry dat ik je een turk heb genoemd.
Maar je klinkt nou eenmaal als een overtuigde kemalist. Beter dan de meeste Turken zelfs.
Islam is iets anders dan cultuur. Islam kan deel zijn van een cultuur, maar omvat deze niet. Daarnaast is het nastreven van de Umma iets anders dan het domweg ontkennen van de grote culturele verscheidenheid in de islamitische wereld(en). Eenheid is op zijn mooist als hij divers is, in mijn ogen. Eenheid is ook nooit te dwingen, iig niet dmv gedwongen culturele eenheid, iets wat ook onder Turken niet bestaat, wel?quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij zegt toch duidelijk, dat je de Koerden veel succes wenst met hun onafhankelijksstrijd. Ik snap niet hoe dat onpartijdig is.
[..]
Koerdistan als staat heeft naar mijn weten ook nooit bestaan als een alle Koerdische volkeren omvattende staatsvorm.
Onderwijs in eigen taal is er al. Hier is aleen weinig animo voor. Als je zegt dat ze ook wis- en natuurkunde in het Koerdisch moeten krijgen, vind ik dat niet echt veel zal opleveren, omdat Turkije nu eenmaal in hett Turks functioneerd. De Koerden zijn nooit erkend als volk, omdat ze aan het begin van de republiek op de zelfde stapel zijn gegooid als alle andere Moslims. Positief imo, omdat ik ook geloof in de Umma en dat er in een en dezelfde land onderscheid moet worden gemaakt tussen Moslims onderling kan ik niet begrijpen.
Ik zou zeggen, vraag het eens een Griek, Armeniër, Zazaki, Assyriër, Arabier of Druze. Er zijn in de loop van de eeuwen genoeg etnische conflicten geweest, en met de komst van de Jong-Turken met hun eenheidsworstvisie is dit in rap tempo geëscaleerd. Probleem is alleen dat het een stuk moeilijker zo niet onmogelijk wordt een allesomvattende doctrine als het kemalisme op te leggen aan een zeer grote minderheid zoals de Koerden. Wat dat betreft hebben de kemalisten zich daarop verkeken.quote:Lokale bestuur is er al. PKK sympathisanten hebben het bv ook te zeggen in Diyarbakir.
Turkije doet zo "krampachtig", omdat de Turkse staat is gebasserd op een enorme verscheidenheid aan culturele achtergronden. Koerden moeten ophouden dat ze de enige minderheid zijn in Turkije en hier rechten aan verbinden.
Waarom hoor ik nooit een Laz, Cerkez, Bosnier, Georgier, Azeri, Abhaza, Ceceen niet roepen, dat ze erkend willen worden? De Koerden zijn de enigen.
Er is nog immer een verbod van kracht op het gebruik van de letters Q en X, die niet in de latijnse spelling van het Turks voorkomen, maar wel in de spelling van de meeste koerdische dialecten.quote:Dat Koerdisch niet gesproken mag worden is achterhaald.
Zoals je zelf aangeeft kan een Koerd alles worden in Turkije, maar hij hoeft zijn cultuur niet te verloochenen, maar het wordt niet getolereerd, dat een groep zich buiten de Turkse natie probeert te plaatsen. Wat separatistische Koerden wel doen.
kijk zelfs pagina nummers er bij neer gezet zodat je het kunt opzoeken ...quote:Volgens de Turkse columnist Mehmet Ali Birand verandert China's beleid tegenover de Koerden na de invasie van Irak. Vooral de autonomie, die de Koerden verkregen hebben in Zuid-Koerdistan, heeft de aandacht getrokken van China. Bovendien is het een mooie gelegenheid voor China, om Turkije de les te lezen.
De grootste tekenen van veranderingen waren Talabani’s bezoek aan China in 2003, het bezoek van de Chinese Communistische partij aan Zuid-Koerdistan, het bezoek van de PUK aan China in 2005 en Barzani’s ontmoeting met de Chinese ambassadeur in Bagdad. De ambassadeur nodigde Barzani ook gelijk uit naar China.
China is erg zorgzaam met zijn ontmoetingen, maar toch is het duidelijk dat ze interesse hebben in Zuid-Koerdistan. Zelfs als Irak niet in drie delen opbreekt, zullen de Koerden met hun autonome gebied en oliereserves een interessante factor zijn voor de Chinezen.
China neemt ook dit standpunt tegenover Rusland en Amerika. Ze willen niet achterlopen in het politieke machtsspel. De Iraakse grondwet houdt de zaak van de exploratie van olie in Kirkuk onduidelijk. Een mogelijke burgeroorlog in Irak, zou kunnen resulteren in de Koerdische onafhankelijkheid. China heeft al voorzorgsmaatregelen genomen tegen zo'n gebeurtenis.
Een andere reden zou de Turkse republiek zijn. China maakt duidelijk dat ze geen enkele Turkse bemoeienis zullen dulden met de Turkse Oeigoeren in de provincie Xinjiang. Deze provincie, ook wel Oost-Turkestan genoemd door de Turkstalige volkeren aldaar, is het gebied waar het Turkse volk oorspronkelijk vandaan komt. Dit gebied is verovert door de Chinese dynastieën in het verleden en heeft de nieuwe naam “nieuwe grens” (Xinjiang) gekregen.
Als Turkije niet luistert naar de Chinese dreigementen, dan zal China de banden aanhalen met de PKK. De huidige Chinese sympathie voor Zuid-Koerdistan is al een indirect bericht aan de Turkse regering in Ankara.
De territoriale integriteit van Turkije blijft belangrijk, omdat China van oudsher tegen separatisme is, wegens de velen minderheden in het eigen land (Denk aan Tibet, Xinjiang, etc). Er is geen officieel contact met de PKK, maar China maakt zich grote zorgen over de Turkse interesse in de separatistische Oeigoeren beweging.
Ankara ontkent elke betrokkenheid met het Turkstalige volk, maar China gelooft het niet. Sommige separatistische bewegingen zouden geheime steun ontvangen van Turkije. En Oeigoerse separatistische bewegingen zouden hun toevlucht zoeken in het land van Turks nationalisme. Daarom is de betrokkenheid met de Koerden in Zuid-Koerdistan een indirecte waarschuwing aan Turkije: De grootmacht China kan enkel moment van politiek wijzigen en Turkije kan hier niets aan doen.
Chinese soldaten laten hun kracht zien
Meer informatie: Xinjiang
Bronnen: Turkish Daily News,
Ira M. Lapidus, A History of Islamic Societies (pag 351-355)
Ouch die is hard, goed ontopic en op inhoud gereageerd.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zeg jou die Meki. Jij zijn die sterke kurd van die kurden die zijn wereldmacht zijn geweest. Wat? Ja, ik zeg jou wereldmacht. 40 Miljoen kurds in de bergen? Ja, even veel bijna als geiten en schapen daar. Wij machtig zijn met ons mooie broekjes met breed pijpjes.
![]()
quote:quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:03 schreef Triggershot het volgende:
![]()
Wow man hier wist ik niks van af,quote:Unicef, Defence for Children, Amnesty International, Humanitas, De Raad van kerken, Kerk in Actie, Vluchtelingenwerk Nederland en Inlia hebben een campagne geopend tegen het opsluiten van kinderen in uitzetcentra. Nederland schendt hiermee het Internationale verdrag voor de rechten van het kind.
ach arme jonge, spreken die links niet voor zich?quote:Medi heeft nooit iets beweerd. Alleen een paar links gepost zonder er commentaar bij te geven.
Heheh wow maken ze van jou soort nog ?quote:Natuurlijk zou jij zeggen dat Meki gelijk heeft. Jullie geloven beide in het zelfde sprookje. Helaas voor jou is Meki echter geen uitgangspunt.
Gemarteld en doodgeschoteh zo zo, paas eens wat onafhankelijke bronnen en vooral zwijegn over de activiteiten van PKK?quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:49 schreef Medi het volgende:
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 11:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wow man hier wist ik niks van af,
Dit is echt even erg als dat Koerdische Kinderen in Turkije worden gemarteld en doodgeschoten,
goede vergelijking hoor !! prima gedaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |