Als dat zo is kan kan je een hele lijst aan staten opblazen. Waaronder onze eigen koninkrijkje. Dat is volgens mij niet altijd even wenselijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Omdat elke natie recht heeft op een eigen staat.
Toen wel, nu niet, gelukkig zeg je dat zelf al.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Je had het over de Koerden in Turkije. Het is totaal niet in het belang van de VS of Europa om een verder verzwakt Turkije te hebben. Dat is ook gebleken.
De Iraakse Koerden denken, dat de Amerikanen hun steunen om een staat te krijgen, maar dat is maar de vraag. Net als vlak na de eerste Golf oorlog toen de Irakezen werden opgeroepen om in opstand te komen tegen Saddam, maar toen zijn de omstandigheden veranderden hebben de Amerikanen ze als een baksteen laten vallen.
Er is een natie binnen onze staat die streeft naar een eigen staat?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als dat zo is kan kan je een hele lijst aan staten opblazen. Waaronder onze eigen koninkrijkje. Dat is volgens mij niet altijd even wenselijk.
Turkije steunt ook een federaal Irak dus...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:19 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Toen wel, nu niet, gelukkig zeg je dat zelf al.
Ze hebben nu zo goed als autonomie in het noorden van Irak, dit gaat ook echt niet veranderen, al zou Turkije dat graag willen.
Het is maar wat je verstaat onder natie. Sommige Friezen zien zichzelf als natie of de sommige Antilianen ook. Als op een gegeven moment deze mensen een eigen staat zouden willen moeten we Nederland kunnen opblazen en moeten we daar niet zo moelijk over doen dus.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Er is een natie binnen onze staat die streeft naar een eigen staat?![]()
Friezen vergelijken met Koerden...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is maar wat je verstaat onder natie. Sommige Friezen zien zichzelf als natie of de sommige Antilianen ook. Als op een gegeven moment deze mensen een eigen staat zouden willen moeten we Nederland kunnen opblazen en moeten we daar niet zo moelijk over doen dus.
De meeste Koerden in Turkije willen trouwens helemaal geen eigen staat en zelfs de PKK wil dat vandaag de dag niet meer.
Waarom niet? Eigen taal eigen geschiedenis.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Friezen vergelijken met Koerden...
Hoe kom je daarbij? Bron?
Het is algemeen bekend, dat veel moorden zijn gepleegd door de plaatselijke bevolikingen aldaar en in het geval van oostelijk Anatolie was het de Koerdische bevolking. Neemt niet weg dat de Ottomanen niet veel moeite hebben gedaan om ze te beschermen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Goeie God, nu ziet iemand ook nog kans om de Armeense, en Assyrische genocide erbij te halen als ware deze gepleegd door de Koerden?
Én een compleet andere bejegening door de Hollandse meerderheid. Is er ooit een Fries dorp gedwongen verplaatst, gebombardeerd? Zijn woorden als "fierljeppen" verboden?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
Waarom niet? Eigen taal eigen geschiedenis.
Ik ken er van beide soorten: het soort dat absoluut een eigen staat wil, en het soort dat alleen maar gelijkwaardigheid wil.quote:Dat is algemeen bekend. Ik denk dat jij als buitenstaander (niet Anatolisch) weinig inzicht op hebt. Ik heb een hele hoop vrienden met een Koerdische achtergrond. Ik ken er geen een die maar enige sympathie heeft voor Koerdisch nationalisme. De PKK streed tot de jaren 90 voor een eigen staat. maar dat werd nog zelfs voordat Ocalan werd opgepakt gewijzigd naar maar rechten en vrijheden voor de Koerden.
Hoe kom jij er eigenlijk bij dat de meeste Koerden in Turkije wel een eigen staat willen?
Sterker nog, ze gaven er opdracht toe.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend, dat veel moorden zijn gepleegd door de plaatselijke bevolikingen aldaar en in het geval van oostelijk Anatolie was het de Koerdische bevolking. Neemt niet weg dat de Ottomanen niet veel moeite hebben gedaan om ze te beschermen.
De opdracht was verhuizen naar een regio waar ze niet konden collaboreren met hun broeders vanuit Rusland. Het moorden is voornamelijk door regiobewoners gedaan. Over de massamoorden van armeniers op Turken in Noord-Oost Turkije hoeven we het al helemaal niet te hebben. Het is immers een andere discussie.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sterker nog, ze gaven er opdracht toe.
Maar das een andere discussie.
Ik heb het hier over een theoretische situatie, wat zich voor zou kunnen doen. Kon natuurlijk ook een andere stuk van Europa nemen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Én een compleet andere bejegening door de Hollandse meerderheid. Is er ooit een Fries dorp gedwongen verplaatst, gebombardeerd? Zijn woorden als "fierljeppen" verboden?
De afgelopen eeuwen si er gewoon hard gewerkt aan een wederzijdse band ipv overdreven hameren op een verwrongen soort nationalisme.
Ik weet niet in wat voor een omgeving jij woont, maar dit heb ik nooit meegemaakt.quote:Wat wel heel tekenend is, is dat het al vanaf de opvoeding fout gaat tussen die twee. Jongetje van een jaar of 8,9 na de zoveelste vechtpartij op straat als ik hem vraag of zijn ouders niet eens kunnen gaan praten met de ouders van de ander omdat het anders door blijft gaan: "Nee, niet met Koerden, daar valt niet mee te praten" Koerdische buurman tegen zijn zoontje: "Die kut-Turken toch altijd weer, blijf maar uit de buurt bij dat tuig." Turkse moeder: "Ze hadden jullie allemaal plat moeten gooien!" ten overstaan van haar hele kroost.
Of de massa moorden van Bulgaren en Roemenen op Turken in de 19e eeuw horen we ook niets over.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Over de massamoorden van armeniers op Turken in Noord-Oost Turkije hoeven we het al helemaal niet te hebben. Het is immers een andere discussie.
Ik snap wat je bedoelt, maar dan nog staat of valt de vergelijking met de manier waarop de twee op gebied van wetgeving, omgang etc. met elkaar omgaan en omgegaan zijn en hoe diep hun wederzijds erkende historische banden zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb het hier over een theoretische situatie, wat zich voor zou kunnen doen. Kon natuurlijk ook een andere stuk van Europa nemen.
[..]
Inmiddels woon ik voor het eerst sinds jaren niet meer in een Turkse buurt. Ik heb hele nette rustige Turkse buurten gehad en hele nare half-criminele. In de nette buurten waren er natuurlijk minder incidenten, maar ik heb echt een boel veel van dit soort uitspraken mogen aanhoren hoor.quote:Ik weet niet in wat voor een omgeving jij woont, maar dit heb ik nooit meegemaakt.
Ze kent Koerdisch of ís Koerdisch? Ik ken dus een hoop Koerden uit het oosten, en geen van hen heeft "nooit iets gemerkt", en nee, dat komt niet omdat ze PKK-leden zijn ofzo.quote:Mijn broertje is recent getrouwd met een meisje waarvan de ouders uit oost Turkije komen. Haar moeder, die ook Koerdisch kent, zegt zelf dat ze nooit van de onderscheid tussen Koerden en Turlken had gehoord totdat ze hier in Nederland kwam.
Dat past niet in het totaalplaatjequote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Of de massa moorden van Bulgaren en Roemenen op Turken in de 19e eeuw horen we ook niets over.
Typerend/lachwekkend/triest/wat jij wilt. Wat zou jij immers doen als je wist dat jouw beweringen met gemak teniet kunnen worden gedaan door geschiedkundigen en je wilt toch je zin krijgen? Juist, dan ga je vrienden zoeken in de politiek.quote:Het is heel typerend, dat wanneer er politiek gewin te halen valt staten zich roeren in de geschiedenis, maar anders zegt men gewoon laten we de geschiedenis laten voor de geschiedkundigen zoals Chirac over de gebeurtenissen in Algerije ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd van de Algerijnen.
Ik hoor jouw anders NOOIT inhoudelijk op de argumenten in te gaan. Telkens weer hoor ik van jouw: "je bent zeker een Koerd".quote:Op zondag 4 juni 2006 21:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij bent lekker ontopic bezig de laatste tig posts van je![]()
Het ging over kinderrechten. Remember? Of was dat maar een inleiding om je anti Turkse mening te verkondigen? Van mij mag et, maar dan moet je niet schijnheilg gedrag vetronen met je "ik kom hier niet om te provoceren ik post alleen maar feiten"![]()
quote:Ga eens inhoudelijk in op de vele argumenten ipv de vele dooddoeners. Van mij mag et, maar dan moet je niet schijnheilg gedrag vetronen met je "ik ben hier de supernationalistische KEmalist die mijn land beschermt tegen elke bedreiging en dat laat ik hier op elke FOK-topic over Turkije weten ook"![]()
![]()
Oh ze kwam zeker uit UTOPIAquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb het hier over een theoretische situatie, wat zich voor zou kunnen doen. Kon natuurlijk ook een andere stuk van Europa nemen.
[..]
Ik weet niet in wat voor een omgeving jij woont, maar dit heb ik nooit meegemaakt.
Mijn broertje is recent getrouwd met een meisje waarvan de ouders uit oost Turkije komen. Haar moeder, die ook Koerdisch kent, zegt zelf dat ze nooit van de onderscheid tussen Koerden en Turlken had gehoord totdat ze hier in Nederland kwam.
Kirkuk ligt in Irak. Een souvereigne staat. Waarschijnlijk zal Kirkuk (als provincie inclusief de stad zelf) na een referendum aan de federale regering Koerdistan toegevoegd worden. Ik denk niet dat het realistisch is wat jij beweert. Is namelijk niet relevant. Ik zou het bijvoorbeeld ook niet erg vinden indien de VS van Iran, Syrie en Turkije ook federale republieken zou maken waar de Koerden vergevorderde zelfbeschikking zouden krijgen zoals in Irak.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet erg vinden als Turkije Kerkük terugneemt.![]()
Denk dat jij Turkije niet begrijpt, het leger is daar nu juist al sinds de democratie de hoeder van de democratie geweest.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:37 schreef Medi het volgende:
trouwens heb je dit al gelezen,
ik denk dat een militaire coup niet ver weg is.
[[
Nou die leger heeft meerdere keren een coup gepleegd op een democratisch gekozen regering. Paradoxaal toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk dat jij Turkije niet begrijpt, het leger is daar nu juist al sinds de democratie de hoeder van de democratie geweest.
Kent Koerdisch, omdat de voertaal daar Koerdisch is, maar is zelf Azerisch.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:
Ze kent Koerdisch of ís Koerdisch? Ik ken dus een hoop Koerden uit het oosten, en geen van hen heeft "nooit iets gemerkt", en nee, dat komt niet omdat ze PKK-leden zijn ofzo.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:07 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Ik hoor jouw anders NOOIT inhoudelijk op de argumenten in te gaan. Telkens weer hoor ik van jouw: "je bent zeker een Koerd".
hahaha. Je komt om te provoceren. Ga lekker slapen. Ondertussen wordt er hard gewerkt aan een onafhankelijke Koerdistan![]()
![]()
![]()
Medi plaatst de vinger met de juiste onderbouwing precies op de zere plek. Daar zie ik geen enkele turk hier op Fok op reageren. Aleen kemalistische uitspraken als : "we zullen ons land beschermen tegen de terroriscten" en "Ze mogen in Turkije wonen, maar nier afscheiden" of "we hedbben zelfs een Koerdische president gehad".
[..]
Nee, Igdir.quote:
Over Utopia gesprokenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:21 schreef koning_Astyages het volgende:
Ik zou het bijvoorbeeld ook niet erg vinden indien de VS van Iran, Syrie en Turkije ook federale republieken zou maken waar de Koerden vergevorderde zelfbeschikking zouden krijgen zoals in Irak.
Je merkt wel met wat voor waanideeën sommigen leven. Dat ze het nog gek vinden dat de hele wereld ze als schoenveeg gebruikt om dezelfde reden. Dan vraag je er ook wel een beetje om.quote:
Beetje dom dan toch van jou om met dat argument te komen. Een Azeri ziet namelijk niet wat er precies speelt tussen de Koerden en Turken. Dat ze Koerdisch kent doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kent Koerdisch, omdat de voertaal daar Koerdisch is, maar is zelf Azerisch.
Inderdaad.
Alstublieft. Leg eens uit. Ben echt geinteresseerd......quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik hoef je zeker niet te vertellen waar het probleem precies zit.
Sommige gasten moet je ook niet serieus nemen. Medi kan je nog een serieus gesprek mee voeren zoals je kan lezen, maar die king bladiebla is diep triest zoals je in zijn laatste posts kan lezen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je merkt wel met wat voor waanideeën sommigen leven. Dat ze het nog gek vinden dat de hele wereld ze als schoenveeg gebruikt om dezelfde reden. Dan vraag je er ook wel een beetje om.![]()
Ik heb het over iemand die in een Koerdische omgeving met de Koerdische taal is opgegroeid, waar mensen van allemaal verschillende achtergronden samen leven. Daar wil ik heen met mijn post, maar daar ben jij blijkbaar niet voor gediend.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:16 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Beetje dom dan toch van jou om met dat argument te komen. Een Azeri ziet namelijk niet wat er precies speelt tussen de Koerden en Turken. Dat ze Koerdisch kent doet daar niets aan af.
![]()
Snap echt niet waar je heen wilt. Hartelijk gefeliciteerd met hun huwelijk???? Veel geluk gewenst verder?
![]()
![]()
![]()
De oom van me tante die weer getrouwd is met de nicht van haar beste vriend kent de broer van weer haar oudoom, die aangetrouwd is, kent iemand die een kennis heeft die ook Koerdisch spreekt. Ik zal eens vragen wat hij van deze kwestie vind.![]()
Ga effe lekker de door jou gestartte post doorlezenquote:
Er wordt nergens omheen gedraaid. Maar eerst lijkt het me van belang dat enkele 'feiten' recht worden gezet. De personen waar jij het over hebt zijn niet teruggestuurd omdat er met koerdisch in paspoorten was geschreven. Ze zijn teruggestuurd omdat er een stempel "Koerdistan" in stond. Aangezien Koerdistan als land niet bestaat, is het niet meer dan logisch dat je terug wordt gestuurd.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:30 schreef koning_Astyages het volgende:
Leg eens uit. Op een van de sites die Medi aanhaalt blijkt dat Koerden in Turkije zijn teruggestuurd, omdat hun Iraakse paspoort ook met Koerdisch beschreven was. Volgens de Iraakse grondwet zijn er twee officiele talen in Irak, namelijk Koerdisch en Arabisch. Ook worden alle officiele stukken in het Koerdisch en Arabisch beschreven. Toch zie je de Kurdophobia bij die Turken dat ze die paspoort niet willen erkennen. Leg eens uit beste Slayage en Bayaz.....
Je moet wel erg ongelovig zijn wil je daarom zweren, aangezien je nu al op je bek gaat.quote:Durf te zweren dat ook hier omheen gedraaid zal worden.
Maw, Turkije erkent niet datgeen dat Irak zelf erkent. Hoe verklaar je dat? Zelfde argumentatie kun je ook aanhalen voor Noord Cyprus.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Er wordt nergens omheen gedraaid. Maar eerst lijkt het me van belang dat enkele 'feiten' recht worden gezet. De personen waar jij het over hebt zijn niet teruggestuurd omdat er met koerdisch in paspoorten was geschreven. Ze zijn teruggestuurd omdat er een stempel "Koerdistan" in stond. Aangezien Koerdistan als land niet bestaat, is het niet meer dan logisch dat je terug wordt gestuurd.
Goed voorbeeld hoe de zogenaamde koerdische propaganda simpele zielen beinvloedt.
[..]
Je moet wel erg ongelovig zijn wil je daarom zweren, aangezien je nu al op je bek gaat.
Wat erkent Irak zelf dat Turkije niet erkent? Irak erkent geen land dat Koerdistan heet. Net zoals de rest van de wereld, waaronder Turkije, dat niet erkent.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:44 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Maw, Turkije erkent niet datgeen dat Irak zelf erkent. Hoe verklaar je dat?
Niet bepaald.quote:Zelfde argumentatie kun je ook aanhalen voor Noord Cyprus.
Feit is dat er geen land bestaat dat Koerdistan heet.quote:Feit is dat Koerdistan bestaat als federaal regio van Irak en ook Koerdistan heet.
Wat de koerden willen is niet relevant. Relevant is dat zij onderdeel zijn van het geheel dat Iraq heet. Ook in een federatie is het gebruikelijk dat in het paspoort de naam van het overkoepelende land staat.quote:Deze federale regio heeft vergevorderde rechten met een eigen parlement en regio-regering. Het is dan meer dan logisch dat de Koerden dit als Koerdistan in hun paspoort willen hebben.
Ik zeg niet dat de regio niet bestaat. Ik zeg dat het land niet bestaat.quote:Je kunt heel krampachtig beweren dat Koerdistan niet bestaat, maar als je de Iraakse constitutie bekijkt, zie je toch echt dat daar wel melding van gemaakt wordt.
Ook de VS kent geen land dat Koerdistan heet. Het is verre van vergelijkbaar met Cyprus.quote:Deze Koerdistan wordt tevens erkent door de VS. Lijkt op een nieuwe situatie gelijkend op Cyprus, een EU-staat, welke Turkije niet erkent.
Omdat ze gek zijn?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Waarom lopen Koerden met Amerikaanse vlaggen rond, waarom 'geven zij hun bloed' voor Bush?
![]()
Die regering die door dat leger werd geputscht was hard bezig de democratie op te heffen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:41 schreef koning_Astyages het volgende:
[..]
Nou die dat leger heeft meerdere keren een coup gepleegd op een democratisch gekozen regering. Paradoxaal toch?
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:57 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Het westen steunt de koerden in Turkije?
*proest![]()
hmz iets te vroeg gesproken.quote:
Hier waren overigens nog meer posts over,quote:Regeringsbronnen zeggen dat het militaire en defensiedepartement heeft geconcludeerd dat Turkije niet langer meer een betrouwbare militaire bondgenoot is. Bronnen zeggen dat rond 2008 Amerika alleen nog een symbolische militaire aanwezigheid heeft in Turkije. Er zou wel een rol zijn weggelegd het Amerikaanse leger in Zuid-Koerdistan.
De Amerikaanse regering is erg teleurgesteld door Turkse politiek. In 2002 weigerde Ankara om Amerikaanse troepen in Turkije te plaatsen om een noordelijk front te vormen tegen Saddam. Vorig jaar blokkeerde Amerika weer een Amerikaanse poging om zijn militaire aanwezigheid te vergroten en Turkse militaire installaties te gebruiken.
Functionarissen zeggen dat Amerika een symbolische aanwezigheid blijft houden in Turkije. Vooral in de luchtmachtsbasis in Incirlik. Maar het Pentagon kijkt uit naar een lange aanwezigheid in Irak, en dan vooral in Zuid-Koerdistan.
Amerika heeft verscheidene militaire basissen en vliegvelden in Zuid-Koerdistan gebouwd, die kunnen dienen als een lanceerbasis voor aanval- of verkenningsmissies tegen Iran.
Bron: www.insightmag.com
quote:Turkije steunt ook een federaal Irak dus...
Je populariteit in Turkije is met 9000 % gezakt in, als je niet uit kijkt pakken ze je nog op,quote:Waarom niet? Eigen taal eigen geschiedenis.
Kijk misschien een idee voor jou, zeer betrouwbaar nieuws bron.quote:Ik kijk naar Turkse nieuws
Heheh volgens mij ben je nu al het volgende aan het typen:quote:Azady.nl 13/02/2006: Volgens deze Europese commissie is de bron van het probleem de Turkse nationalistische ideologie, die is vastgelegd in de bestaande grondwet en die de basis vormt voor de onderdrukking van minderheden en oppositionele groepen, in particulier het Koerdische volk.
quote:Azady.nl 13/02/2006 — De EU Turkey Civic Commission (EUTCC) concludeerde dat het Turkse politieke establishment en ook de meerderheid van de Turkse bevolking de rechten van de Koerdische bevolking moet accepteren. Volgens Jon Rud, de Secretaris-Generaal van de EUTCC moet de EU blijven vasthouden aan een oplossing van het Koerdische probleem.
Het gebrek aan progressie is het moeilijkste probleem, wat Turkije heeft en dit is niet acceptabel aldus het rapport.
Het voortgangsrapport rapporteert dat de veiligheidssituatie is verslechterd en geeft de volledige schuld aan de “hervatting van geweld door de PKK”. Maar incidenten als Semdinli indiceren, dat dit is niet de vraag is van een “ongeschikte” reactie op de aanvallen van de PKK. De realiteit is dat bepaalde georganiseerde groepen binnen de staat geplande aanvallen op burgers uitvoeren en dan proberen de PKK verantwoordelijk te stellen voor deze aanvallen.
Volgens deze Europese commissie is de bron van het probleem de Turkse nationalistische ideologie, die is vastgelegd in de bestaande grondwet en die de basis vormt voor de onderdrukking van minderheden en oppositionele groepen, in particulier het Koerdische volk.
Het Koerdische probleem is er één van een complexe, politieke aard. Het probleem gaat niet vanzelf weg en het kan ook niet opgelost worden door voortdurende onderdrukking. Een oplossing heeft fundamentele veranderingen nodig in de staatsideologie, die al 80 jaar overheerst.
De Europese ervaring en geschiedenis heeft laten zien, dat etnische en nationalistische conflicten, die vergelijkbaar zijn met het Koerdische probleem niet opgelost zijn met wapens, maar door middel van dialoog en conciliatie.
De EU moet in het kader van de toetredingsonderhandelingen, handelen als een eerlijke bemiddelaar in het bevorderen van de dialoog.
Elementen van dit proces zouden moeten bevatten:
- Richtlijnen vastgesteld door de EU en geaccepteerd door de betrokken partijen.
Vereiste stappen hiervoor zijn:
Een commissie van "Waarheid en van de Verzoening",
En in de eindstage van het proces: een algemene amnestie voor de Koerdische guerrilla, iets wat de Koerdische leiders Talabani en Barzani ook hebben voorgesteld aan Turkije.
Bron: EUROPEAN TURKEY CIVIC COMMISSION – EUTCC
Hehe ja dat was DE OPDRACHT, zeiden ze ook tegen de ARMENIERS,quote:De opdracht was verhuizen naar een regio
quote:Mijn broertje is recent getrouwd met een meisje waarvan de ouders uit oost Turkije komen. Haar moeder, die ook Koerdisch kent, zegt zelf dat ze nooit van de onderscheid tussen Koerden en Turlken had gehoord totdat ze hier in Nederland kwam.
Hehe niks aan toe te voegen.quote:Goed voorbeeld hoe de zogenaamde turkse propaganda simpele zielen beinvloedt.
Dank u.quote:Ik hoor jouw anders NOOIT inhoudelijk op de argumenten in te gaan. Telkens weer hoor ik van jouw: "je bent zeker een Koerd".
hahaha. Je komt om te provoceren. Ga lekker slapen. Ondertussen wordt er hard gewerkt aan een onafhankelijke Koerdistan
Ooops ach ja wie is The Times,,,, onbetrouwbaar, en ze hebben hier helemaal geen onderzoek in verricht want nou ik zag het niet op Turkse Tv of in de Krant dus … of had je iets anders te melden Slayage?quote:De Engelse krant The Times heeft in haar uitgave van vandaag een opmerkelijke schets gemaakt van de wereld over 14 jaar. Op de kaart is aangegeven dat Noord-Koerdistan onafhankelijk zal zijn in het jaar 2020.
Volgens The Times zullen in 2020 nog eens 39 andere landen haar onafhankelijkheid hebben uitgeroepen. Hieronder valt ook Noord-Koerdistan die in verband wordt gebracht met de Basken in Spanje.
Over andere delen van Koerdistan wordt niets gezegd. Het gaat slechts om de Europese landen. Zo wordt ook gezegd dat de Basken, de Catalanen, de Schotten en de Andalusen. Ook wordt het verenigde Ierland en Wales als onafhankelijk verklaard in de krant.
Montenegro, dat 3 dagen geleden haar onafhankelijkheid uitriep, is al als onafhankelijk aangegeven. "De delen die vergeten zijn, zullen ook op een dag haar onafhankelijkheidsdoel bereiken," zo laat The Times weten.
Lool okay nou als jij het niet erg vind dan bel ik ze wel even en dan kunne ze hun gang gaan…quote:Ik zou het ook niet erg vinden als Turkije Kerkük terugneemt.
Whahah over waanideeën gesproken ..quote:Je merkt wel met wat voor waanideeën sommigen leven.
Feit Montenegro bestond een week of 3 / 4 geleden ook niet.quote:Feit is dat er geen land bestaat dat Koerdistan heet.
LOL ja schoenveeg,,,, vandaar dat voor Miljarden wordt geïnvesteerd in Zuid Koerdistan.quote:Dat ze het nog gek vinden dat de hele wereld ze als schoenveeg gebruikt om dezelfde reden. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
quote:Azady.nl 03/06/2006 – Een Nederlands bedrijf zal beginnen met een ambitieus project om een medicijnfabriek te bouwen in Slemani. Op maandag 30 mei, zal het bedrijf een conferentie houden met dokters en farmaceuten.
Deze zullen het project bespreken en de waarde van zo’n project in Koerdistan. Het bedrijf heeft momenteel zowel Duitse, Koerdische en Arabische wetenschappers, die werken op het gebied van economische en commerciële consultaties.
Onlangs is ook de bouw van een medicijnenfabriek in Duhok begonnen. De bouw van farmaceutische bedrijven zal bijdragen aan de verbetering van de gezondheidszorg in Koerdistan.
Bron: Hewler Globe, Azady.nl
en nog een, http://azady.nl/news.php?readmore=2436quote:Azady.nl 06/06/2006 – China, één van de machtigste landen op politiek en economisch gebied, gaat naar olie boren in Zuid-Koerdistan. Nadat Noorwegen, Turkije en Canada al eerder kwamen naar Koerdistan voor zaken, hebben de Chinezen nu ook interesse in Koerdistan.
quote:Omdat ze gek zijn?
Weet ik veel.
Amerika heeft gezegd dat ze organisaties zoals PKK terroristen vinden.
Dus
Ik denk dat ik even ga stopen,quote:Azady.nl 10/05/2006 – Volgens het Iraanse Hoofd van Nationale Veiligheid Ali Larijani hebben Amerikaanse functionarissen PKK-leden ontmoet in Mosul en Kerkuk. Documenten van de Turkse inlichtingendienst zouden dit hebben bevestigd. Recentelijk bedreigde de Arbeiderspartij van Koerdistan (PKK) Iran met tegenaanvallen.
Foto: PKK-commandant Cemil Bayik
De Turkse krant Zaman berichtte, dat een groep Amerikaanse functionarissen PKK-leden in het verleden PKK-leden heeft ontmoet. Deze ontmoeting zou plaats hebben gevonden op 4 oktober 2005 tussen Amerikaanse functionarissen en de militaire vleugel van de PKK onder Cemil Bayik.
Amerikaanse functionarissen zouden de PKK gevraagd hebben om de wapens neer te legen en in plaats daarvan alleen op politiek gebied te opereren. Bayik zei hierop, dat ze alleen geweld afzweren als Turkije de PKK erkend als vrije partij en hun leider Abdullah Öcalan vrijlaat.
De Amerikaanse ambassade in Ankara heeft de beschuldigingen ontkend. Volgens een schriftelijke verklaring onderhandelt Amerika niet met terroristen.
Larijani deelde deze informatie mee aan Erdogan tijdens zijn bezoek aan Turkije. Volgens Lairjani is de PKK het gemeenschappelijke probleem van Turkije en Iran.
Cemil Bayik kondigde zaterdag aan, dat de PKK het defensieve recht heeft om Iran aan te vallen. Volgens de hoge PKK functionaris doet Iran er alles aan om te voorkomen, dat Turkije Amerika gaat helpen in de strijd tegen Iran.
Bron: Zaman, JTW news, Azady.nl
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ga effe lekker de door jou gestartte post doorlezenen slik je eigen woorden lekker weer in
![]()
quote:
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:46 schreef Slayage het volgende:
Is TS niet toevallig dezelfde dude als deze koning_Astyages of is dat een vriend van je?
quote:
Ik weet niet wat meer onoverzichtelijker is, mijn of jou posts.quote:
Hmz als je moeite hebt met veel tekst dan kan ik speciaal voor jou mijn posts in stuke delen en dan achter elkaar posten, ik gebruik gewoon geen URL`s omdat mijn reactie zo veel beter overkomen dan dat je steeds weer webstie moet bezoeken etc,quote:en valt helemaal niet aan te beginnen.
wat? ik zie deze opmerking door de vingers,quote:Ps die bron van insightmag (wat voor site is het eigenlijk? is zo niet echt te zien) is in het Engels, maar jouw quote is Nederlands
Insightquote:About Insight
A weekly intelligence briefing on Washington politics
Insight on the News is America’s premier weekly Internet news magazine dedicated to providing cutting-edge background information from the corridors of power in Washington, D.C.
Whether it is the White House, Capitol Hill, national security or federal agencies, Insight aims to provide readers with exclusive, insider knowledge on the key issues and political developments of the day. Insight is a unique publication that combines aggressive investigative reporting with off-the-record information to help keep its readers ahead of the curve on Washington politics.
Published by News World Communications like its sister publication The Washington Times, Insight provides its subscribers an intelligence briefing on the Washington behind the lights and cameras. Insight features exclusive articles by top Washington reporters from some of the world's most serious news organizations.
Insight also features commentary by renowned pundits such as Wesley Pruden, Mark Steyn, John O’Sullivan, Michael Barone, Rich Lowry, John Leo and others.
By focusing on political intelligence and insider news within the Beltway, Insight is a new kind of publication that puts a high premium on uncovering exclusive information for those interested in understanding how Washington really works.
hoezo alsof je daar dan wel ontopic en op inhoud gaat reageren.quote:Waarom start je niet gewoon een centrale "De Koerdische kwestie" topic? Zou veel makkelijker zijn voor mensen en dan zou je niet continu off topic zijn
Zelfs als ze die eigen staat bereiken doordat ze een genocide uitvoeren op alle groepen die niet tot de meerderheid behoren?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Omdat elke natie recht heeft op een eigen staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |