abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38586482
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:51 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Omdat elke natie recht heeft op een eigen staat.
Als dat zo is kan kan je een hele lijst aan staten opblazen. Waaronder onze eigen koninkrijkje. Dat is volgens mij niet altijd even wenselijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:19:53 #52
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38586999
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je had het over de Koerden in Turkije. Het is totaal niet in het belang van de VS of Europa om een verder verzwakt Turkije te hebben. Dat is ook gebleken.

De Iraakse Koerden denken, dat de Amerikanen hun steunen om een staat te krijgen, maar dat is maar de vraag. Net als vlak na de eerste Golf oorlog toen de Irakezen werden opgeroepen om in opstand te komen tegen Saddam, maar toen zijn de omstandigheden veranderden hebben de Amerikanen ze als een baksteen laten vallen.
Toen wel, nu niet, gelukkig zeg je dat zelf al.
Ze hebben nu zo goed als autonomie in het noorden van Irak, dit gaat ook echt niet veranderen, al zou Turkije dat graag willen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:20:23 #53
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38587013
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als dat zo is kan kan je een hele lijst aan staten opblazen. Waaronder onze eigen koninkrijkje. Dat is volgens mij niet altijd even wenselijk.
Er is een natie binnen onze staat die streeft naar een eigen staat?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_38587046
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:19 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Toen wel, nu niet, gelukkig zeg je dat zelf al.
Ze hebben nu zo goed als autonomie in het noorden van Irak, dit gaat ook echt niet veranderen, al zou Turkije dat graag willen.
Turkije steunt ook een federaal Irak dus...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38587180
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:20 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Er is een natie binnen onze staat die streeft naar een eigen staat?
Het is maar wat je verstaat onder natie. Sommige Friezen zien zichzelf als natie of de sommige Antilianen ook. Als op een gegeven moment deze mensen een eigen staat zouden willen moeten we Nederland kunnen opblazen en moeten we daar niet zo moelijk over doen dus.

De meeste Koerden in Turkije willen trouwens helemaal geen eigen staat en zelfs de PKK wil dat vandaag de dag niet meer.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:50:53 #56
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38587807
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is maar wat je verstaat onder natie. Sommige Friezen zien zichzelf als natie of de sommige Antilianen ook. Als op een gegeven moment deze mensen een eigen staat zouden willen moeten we Nederland kunnen opblazen en moeten we daar niet zo moelijk over doen dus.

De meeste Koerden in Turkije willen trouwens helemaal geen eigen staat en zelfs de PKK wil dat vandaag de dag niet meer.
Friezen vergelijken met Koerden...

Hoe kom je daarbij? Bron?
pi_38588139
Goeie God, nu ziet iemand ook nog kans om de Armeense, en Assyrische genocide erbij te halen als ware deze gepleegd door de Koerden?

Zoek eens op zelfbeschikkingsrecht, jongens. Heeft elk volk recht op. Palestijnen, Sahrawi's, Dinka's en...Koerden. Dat de praktijk een stuk rottiger is wil niet zeggen dat het goed te praten is. Terrorisme ook niet trouwens.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38588214
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Friezen vergelijken met Koerden...

Hoe kom je daarbij? Bron?
Waarom niet? Eigen taal eigen geschiedenis.

Dat is algemeen bekend. Ik denk dat jij als buitenstaander (niet Anatolisch) weinig inzicht op hebt. Ik heb een hele hoop vrienden met een Koerdische achtergrond. Ik ken er geen een die maar enige sympathie heeft voor Koerdisch nationalisme. De PKK streed tot de jaren 90 voor een eigen staat. maar dat werd nog zelfs voordat Ocalan werd opgepakt gewijzigd naar maar rechten en vrijheden voor de Koerden.

Hoe kom jij er eigenlijk bij dat de meeste Koerden in Turkije wel een eigen staat willen?
-Rabia Al-Basri
pi_38588316
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Goeie God, nu ziet iemand ook nog kans om de Armeense, en Assyrische genocide erbij te halen als ware deze gepleegd door de Koerden?
Het is algemeen bekend, dat veel moorden zijn gepleegd door de plaatselijke bevolikingen aldaar en in het geval van oostelijk Anatolie was het de Koerdische bevolking. Neemt niet weg dat de Ottomanen niet veel moeite hebben gedaan om ze te beschermen.
-Rabia Al-Basri
pi_38588390
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waarom niet? Eigen taal eigen geschiedenis.
Én een compleet andere bejegening door de Hollandse meerderheid. Is er ooit een Fries dorp gedwongen verplaatst, gebombardeerd? Zijn woorden als "fierljeppen" verboden?
De afgelopen eeuwen si er gewoon hard gewerkt aan een wederzijdse band ipv overdreven hameren op een verwrongen soort nationalisme.
quote:
Dat is algemeen bekend. Ik denk dat jij als buitenstaander (niet Anatolisch) weinig inzicht op hebt. Ik heb een hele hoop vrienden met een Koerdische achtergrond. Ik ken er geen een die maar enige sympathie heeft voor Koerdisch nationalisme. De PKK streed tot de jaren 90 voor een eigen staat. maar dat werd nog zelfs voordat Ocalan werd opgepakt gewijzigd naar maar rechten en vrijheden voor de Koerden.

Hoe kom jij er eigenlijk bij dat de meeste Koerden in Turkije wel een eigen staat willen?
Ik ken er van beide soorten: het soort dat absoluut een eigen staat wil, en het soort dat alleen maar gelijkwaardigheid wil.

Wat wel heel tekenend is, is dat het al vanaf de opvoeding fout gaat tussen die twee. Jongetje van een jaar of 8,9 na de zoveelste vechtpartij op straat als ik hem vraag of zijn ouders niet eens kunnen gaan praten met de ouders van de ander omdat het anders door blijft gaan: "Nee, niet met Koerden, daar valt niet mee te praten" Koerdische buurman tegen zijn zoontje: "Die kut-Turken toch altijd weer, blijf maar uit de buurt bij dat tuig." Turkse moeder: "Ze hadden jullie allemaal plat moeten gooien!" ten overstaan van haar hele kroost.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38588421
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend, dat veel moorden zijn gepleegd door de plaatselijke bevolikingen aldaar en in het geval van oostelijk Anatolie was het de Koerdische bevolking. Neemt niet weg dat de Ottomanen niet veel moeite hebben gedaan om ze te beschermen.
Sterker nog, ze gaven er opdracht toe.
Maar das een andere discussie.
pi_38588591
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sterker nog, ze gaven er opdracht toe.
Maar das een andere discussie.
De opdracht was verhuizen naar een regio waar ze niet konden collaboreren met hun broeders vanuit Rusland. Het moorden is voornamelijk door regiobewoners gedaan. Over de massamoorden van armeniers op Turken in Noord-Oost Turkije hoeven we het al helemaal niet te hebben. Het is immers een andere discussie.
pi_38588655
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:10 schreef Mwanatabu het volgende:

Én een compleet andere bejegening door de Hollandse meerderheid. Is er ooit een Fries dorp gedwongen verplaatst, gebombardeerd? Zijn woorden als "fierljeppen" verboden?
De afgelopen eeuwen si er gewoon hard gewerkt aan een wederzijdse band ipv overdreven hameren op een verwrongen soort nationalisme.
Ik heb het hier over een theoretische situatie, wat zich voor zou kunnen doen. Kon natuurlijk ook een andere stuk van Europa nemen.
quote:
Wat wel heel tekenend is, is dat het al vanaf de opvoeding fout gaat tussen die twee. Jongetje van een jaar of 8,9 na de zoveelste vechtpartij op straat als ik hem vraag of zijn ouders niet eens kunnen gaan praten met de ouders van de ander omdat het anders door blijft gaan: "Nee, niet met Koerden, daar valt niet mee te praten" Koerdische buurman tegen zijn zoontje: "Die kut-Turken toch altijd weer, blijf maar uit de buurt bij dat tuig." Turkse moeder: "Ze hadden jullie allemaal plat moeten gooien!" ten overstaan van haar hele kroost.
Ik weet niet in wat voor een omgeving jij woont, maar dit heb ik nooit meegemaakt.

Mijn broertje is recent getrouwd met een meisje waarvan de ouders uit oost Turkije komen. Haar moeder, die ook Koerdisch kent, zegt zelf dat ze nooit van de onderscheid tussen Koerden en Turlken had gehoord totdat ze hier in Nederland kwam.
-Rabia Al-Basri
pi_38588776
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Over de massamoorden van armeniers op Turken in Noord-Oost Turkije hoeven we het al helemaal niet te hebben. Het is immers een andere discussie.
Of de massa moorden van Bulgaren en Roemenen op Turken in de 19e eeuw horen we ook niets over.

Het is heel typerend, dat wanneer er politiek gewin te halen valt staten zich roeren in de geschiedenis, maar anders zegt men gewoon laten we de geschiedenis laten voor de geschiedkundigen zoals Chirac over de gebeurtenissen in Algerije ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd van de Algerijnen.
-Rabia Al-Basri
pi_38588889
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik heb het hier over een theoretische situatie, wat zich voor zou kunnen doen. Kon natuurlijk ook een andere stuk van Europa nemen.
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar dan nog staat of valt de vergelijking met de manier waarop de twee op gebied van wetgeving, omgang etc. met elkaar omgaan en omgegaan zijn en hoe diep hun wederzijds erkende historische banden zijn.
quote:
Ik weet niet in wat voor een omgeving jij woont, maar dit heb ik nooit meegemaakt.
Inmiddels woon ik voor het eerst sinds jaren niet meer in een Turkse buurt. Ik heb hele nette rustige Turkse buurten gehad en hele nare half-criminele. In de nette buurten waren er natuurlijk minder incidenten, maar ik heb echt een boel veel van dit soort uitspraken mogen aanhoren hoor.
quote:
Mijn broertje is recent getrouwd met een meisje waarvan de ouders uit oost Turkije komen. Haar moeder, die ook Koerdisch kent, zegt zelf dat ze nooit van de onderscheid tussen Koerden en Turlken had gehoord totdat ze hier in Nederland kwam.
Ze kent Koerdisch of ís Koerdisch? Ik ken dus een hoop Koerden uit het oosten, en geen van hen heeft "nooit iets gemerkt", en nee, dat komt niet omdat ze PKK-leden zijn ofzo.
pi_38589335
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

Of de massa moorden van Bulgaren en Roemenen op Turken in de 19e eeuw horen we ook niets over.
Dat past niet in het totaalplaatje
quote:
Het is heel typerend, dat wanneer er politiek gewin te halen valt staten zich roeren in de geschiedenis, maar anders zegt men gewoon laten we de geschiedenis laten voor de geschiedkundigen zoals Chirac over de gebeurtenissen in Algerije ten tijde van de onafhankelijkheidsstrijd van de Algerijnen.
Typerend/lachwekkend/triest/wat jij wilt. Wat zou jij immers doen als je wist dat jouw beweringen met gemak teniet kunnen worden gedaan door geschiedkundigen en je wilt toch je zin krijgen? Juist, dan ga je vrienden zoeken in de politiek.

Je zou haast zeggen dat het onderdeel is van een onafgemaakt plan, namelijk het opdelen van Turkije. Wat ik me nog meer afvraag is of bepaalde groepen dezelfde fout zullen maken door te denken dat ze het land met gemak kunnen verdelen om daarna met de staart tussen de benen weg te rennen en de oorlogsslachtoffers aan eigen zijde zo te propageren dat het lijkt alsof de tegenpartij genocide heeft gepleegd.
pi_38590392
quote:
Op zondag 4 juni 2006 21:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

Jij bent lekker ontopic bezig de laatste tig posts van je

Het ging over kinderrechten. Remember? Of was dat maar een inleiding om je anti Turkse mening te verkondigen? Van mij mag et, maar dan moet je niet schijnheilg gedrag vetronen met je "ik kom hier niet om te provoceren ik post alleen maar feiten"
Ik hoor jouw anders NOOIT inhoudelijk op de argumenten in te gaan. Telkens weer hoor ik van jouw: "je bent zeker een Koerd".
hahaha. Je komt om te provoceren. Ga lekker slapen. Ondertussen wordt er hard gewerkt aan een onafhankelijke Koerdistan

Medi plaatst de vinger met de juiste onderbouwing precies op de zere plek. Daar zie ik geen enkele turk hier op Fok op reageren. Aleen kemalistische uitspraken als : "we zullen ons land beschermen tegen de terroriscten" en "Ze mogen in Turkije wonen, maar nier afscheiden" of "we hedbben zelfs een Koerdische president gehad".
quote:
Ga eens inhoudelijk in op de vele argumenten ipv de vele dooddoeners. Van mij mag et, maar dan moet je niet schijnheilg gedrag vetronen met je "ik ben hier de supernationalistische KEmalist die mijn land beschermt tegen elke bedreiging en dat laat ik hier op elke FOK-topic over Turkije weten ook"
pi_38590548
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:07 schreef koning_Astyages het volgende:

[..]
gaap
Ik zou het ook niet erg vinden als Turkije Kerkük terugneemt.
pi_38590685
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]

Oh ze kwam zeker uit UTOPIA
pi_38590922
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet erg vinden als Turkije Kerkük terugneemt.
Kirkuk ligt in Irak. Een souvereigne staat. Waarschijnlijk zal Kirkuk (als provincie inclusief de stad zelf) na een referendum aan de federale regering Koerdistan toegevoegd worden. Ik denk niet dat het realistisch is wat jij beweert. Is namelijk niet relevant. Ik zou het bijvoorbeeld ook niet erg vinden indien de VS van Iran, Syrie en Turkije ook federale republieken zou maken waar de Koerden vergevorderde zelfbeschikking zouden krijgen zoals in Irak.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:24:44 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38591045
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:37 schreef Medi het volgende:

trouwens heb je dit al gelezen,
ik denk dat een militaire coup niet ver weg is.

[[
Denk dat jij Turkije niet begrijpt, het leger is daar nu juist al sinds de democratie de hoeder van de democratie geweest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38591567
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk dat jij Turkije niet begrijpt, het leger is daar nu juist al sinds de democratie de hoeder van de democratie geweest.
Nou die leger heeft meerdere keren een coup gepleegd op een democratisch gekozen regering. Paradoxaal toch?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:42:24 #73
146133 DeepThought
lower than ever
pi_38591611
Het lijkt alsof Pietverdriet maar weinig begrijpt van wat democratie nu precies is, of van wat het zou moeten zijn.
follow the money
pi_38592561
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:27 schreef Mwanatabu het volgende:

Ze kent Koerdisch of ís Koerdisch? Ik ken dus een hoop Koerden uit het oosten, en geen van hen heeft "nooit iets gemerkt", en nee, dat komt niet omdat ze PKK-leden zijn ofzo.
Kent Koerdisch, omdat de voertaal daar Koerdisch is, maar is zelf Azerisch.

Inderdaad.
-Rabia Al-Basri
pi_38592637
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:07 schreef koning_Astyages het volgende:

[..]

Ik hoor jouw anders NOOIT inhoudelijk op de argumenten in te gaan. Telkens weer hoor ik van jouw: "je bent zeker een Koerd".
hahaha. Je komt om te provoceren. Ga lekker slapen. Ondertussen wordt er hard gewerkt aan een onafhankelijke Koerdistan

Medi plaatst de vinger met de juiste onderbouwing precies op de zere plek. Daar zie ik geen enkele turk hier op Fok op reageren. Aleen kemalistische uitspraken als : "we zullen ons land beschermen tegen de terroriscten" en "Ze mogen in Turkije wonen, maar nier afscheiden" of "we hedbben zelfs een Koerdische president gehad".
[..]
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')