abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 mei 2006 @ 21:34:35 #1
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38346558
Dreumes en peutertopic deel 33

Dreumesjes:

08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady

Peuters:

29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 08-06-2006 21:12:50 ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_38346568
Jeetje Mar dat is ook nogal wat zeg! Wat spannend voor jullie! Maakt Thijs ook geen klanken?

LadyS, ik zou ook net met 2 man dr haren gaan wassen Dat lijkt mij al zo overweldigend.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 29 mei 2006 @ 21:37:17 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38346669
Bij ons zitten de meiden lekker veilig op papa's arm als ik ze uitspoel, zodat ze niet de hele badkamer door rennen of uitglijden ofwat ook. (nou klinkt het net of ik een enorme badkamer heb maar dat is dus niet zo )

Mar wat vreemd idd. Het is wel goed dat de huisarts eventjes goed gaat kijken dus....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 29 mei 2006 @ 21:37:50 #4
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38346695
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:34 schreef jessie het volgende:
LadyS, ik zou ook net met 2 man dr haren gaan wassen Dat lijkt mij al zo overweldigend.
nee, idd. En dat is dus ook het probleem
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_38346829
Nou Lady S Amber laten zitten. Dan met 1 hand uitspoelen en met de andere hand voor dr gezichtje houden (net zoals een kapster dat doe bij je als je met je hoofd in de wasbak ligt)

[ Bericht 0% gewijzigd door jessie op 29-05-2006 22:06:16 ]
Het voelt heerlijk!!!!
pi_38346984
Wat vervelend Bar om je daar zorgen over te maken Fijn dat je binnenkort naar de KNO kunt!

Myrthe ging eerst altijd op m'n arm bij het douchen, voelde veiliger blijkbaar. Daarna samen douchen, zij staand tegen mijn knie, en ik boog haar hoofd dan daartegenaan om (ze had dus houvast aan mijn been zodat ze niet kon omvallen). Nu vindt ze douchen geweldig leuk (ze klimt er zelfs voor uit bad), liefst elke dag, en liefst met zoveel mogelijk shampoo (mag ze zelf mee helpen). Haren uitspoelen gaat ook goed gelukkig, als het water maar lauw genoeg is.. geen tips dus.
/edit Ik hou wel een hand goed voor haar ogen zoals Jessie beschrijft, zodat 't iig niet kan gaan prikken.
pi_38347182
De combinatie samen is idd beetje vreemd maar goed, voorals nog is Thijs een vrolijk makkelijk ventje
Doet het voor de rest prima.
Wat mij overgens wel is opgevallen (althans dat denk ik) is sinds hij die Koortsstuip gehad heeft hij dus telkens afentoe ineens omvalt.
Dus ook als hij gewoon zit te spelen (in de box of op de grond) als hij ergens langs op staat, als hij kruipt, dan is het ineens boem en daar ligt hij.
Nu had de arts van het cb al het kan zijn dat het eerder gebeurde alleen dat je het toen niet zo in de gaten had, en sinds zo een aanval je ineens als ouder veel alerter bent op die dingen.

Thijs kan qua geluid eigenlijk alleen maar gillen en heel afentoe hoor je een neh of een jah en dat is het
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 21:48:54 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38347240
Bar, als ik die opsomming zo lees in het vorige topic lijkt het allemaal inderdaad met zijn oren/evenwichtsorgaan te kunnen samenhangen. KNO-arts lijkt me zeker een goede optie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38347291
Daar denken wij ook aan Rewino ach liever een keer extra kijken dan er mee rond blijven lopen.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 29 mei 2006 @ 22:02:37 #10
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_38347981
Haren wassen was bij Lune ook vaak huilen en gillen en niet willen. Nu wilde Lune de eerste twee jaar ook alleen in bad en niet onder de douche, ook niet op de arm. Haar hebben we aan de douche laten wennen door de douche in bad aan te doen en als ze druk aan het spelen was ging ze er vanzelf ook onderdoor kruipen. Dan zijn de haartjes al nat en wassen we samen de haartjes met shampoo. Ik gebruik trouwens nog altijd wel de babyshampoo, eerst van zwitsal, op dit moment die van natusan. Kindershampoo prikt toch meer in de oogjes merkten we bij Sverre. Uitspoelen wilde ze niet, ook niet naar boven kijken, dus dan maar gewoon de douche eroverheen en even schreeuwen. Het hoort er gewoon bij, het moet even gebeuren. Inmiddels spoelt ze zelf haar haren uit doordat ze onder de douchestraal gaat zitten spelen :-) Blijkbaar dat het toch went of minder eng wordt. Ik was trouwens ook vaak maar een keer per week de haren hoor.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  maandag 29 mei 2006 @ 22:05:29 #11
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38348150
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:40 schreef jessie het volgende:
Nou Lady S Amber laten zitten. Dan met 1 hand uitspoelen en met de andere hand voor dr gezichtje houden (niet zoals een kapster dat doe bij je als je met je hoofd in de wasbak ligt)
dat kan ook nog idd
Ga ik ook nog proberen!
pi_38348226
Ik heb het even veranderd. Dat niet moet dus net zijn. Maar dat begreep je al denk ik
Het voelt heerlijk!!!!
pi_38348250
Word een beetje moedeloos hier. Isis was vanavond al staand tegen een stoel in slaap gevallen (hoofd op de zitting gelegd). Dus daarna snel naar bed gebracht (ik was niet thuis) en rond half 9 werd ze weer wakker en was het mis , huilen , huilen , huilen. Weer een zetpil omdat ze weer helemaal gloeide en maar even meegenomen naar de kamer , beetje drinken en uiteindelijk afgeleid met dr bal en heeft ze even gespeeld. Nu ze weer in bed ligt huilt ze alleen nog maar , troosten helpt wel even maar als je weer weg gaat lijkt het wel of ze nog harder begint te huilen , weet nu even niet meer wat ik nu moet , weer troosten , weer uit bed halen , laten huilen....
  maandag 29 mei 2006 @ 22:09:36 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38348352
Ik zou best 1 x in de week haren willen wassen (zoveel is het nog niet ) maar dreumes wil zelf eten, en smeert bijna dagelijks eten in het haar . Idd drama, dus ik doe het maar gewoon zo snel mogelijk.
Op het moment dat het uitgespoeld is, is het ook meteen over trouwens.

Net als tandenpoetsen, schijnt helemaal niet leuk te zijin, maar 't is nou eenmaal niet anders.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_38348468
Beterschap voor Isis
  maandag 29 mei 2006 @ 22:12:05 #16
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38348506
Xanthe, als ze hier zo zijn, omdat ze ziek zijn, ga ik lekker met ze in het grote bed liggen. Klein lampje aan, ik lezen (of ook slapen ).
pi_38348581
Dat wilde ik net tikken Leah! Hier dus ook lekker kroelen in het grote bed, en dan samen slapen of ik lezen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 mei 2006 @ 22:14:26 #18
13151 crew  Rewimo
pi_38348631
Xanthe, kan het oorpijn zijn? Dan helpt het wellicht om een dikke opgevouwen badhanddoek onder haar matras te schuiven zodat haar hoofdje wat hoger ligt. Platliggen doet erg zeer als je oorpijn hebt. Beterschap voor Isis!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 29 mei 2006 @ 22:15:57 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38348718
dat had ik idd begrepen, jessie al moest ik er eerst wel even over nadenken

Xanthe, als Amber zich zo beroerd voelt, mag ze altijd lekker bij me op schoot liggen, of idd in het grote bed. Vaak valt ze dan wel in slaap en alleen daarvan knap ze dan al op
pi_38349371
Leah hier ook zo'n dreumes die zelf wil eten, wat een bende geeft dat zeg Iedere dag haren wassen is dus zeker geen overbodige luxe hier. Het natmaken doe ik met een washandje, dan druipt er in ieder geval niets in d'r ogen. Dan inshampoo-en en dan heeeeeel snel de douche eroverheen. Even brullen maar ook snel weer over. Gelukkig heeft ze nog niet veel haar dus het is ook snel weer schoongespoeld. Soms doe ik het alleen met een natte washand 'wassen' (zonder shampoo dus).
pi_38349683
Thijs zijn haartjes was ik niet dagelijks en ook zeker niet wekelijks tenzij ze wel erg vies zijn zoals gister tijdens de meet

Maar hier spoel ik de haartjes uit met een speel gieter en dat gaat goed en dan zing ik er ook gelijk een leuk liedje bij en het is feest.
Tandenpoetsen doen wij samen en ook dat is geen probleem
  maandag 29 mei 2006 @ 22:42:06 #22
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_38350476
Hier bijna ook dagelijks haar wassen zit er geen eten in dan heeft ze haar hoofd wel vol met zand.
Hier was de douche het grootste probleem, Zoë stopt met ademhalen als haar haren onder een douche worden uitgespoelt en raakt daardoor in paniek. Zo zijn we begonnen met gewoon bakjes water over het hoofd te gooien. Zo langzamerhand probeer ik het douchen in te voeren mag ze eerst heerlijk in haar badje spelen en daarna afspoelen onder de douche gelukkig gaat ze dat steeds leuker vinden.

Bar_en_Mar ik begon ook te denken aan evenwicht/oortjes net als Rewimo zei.
  FOK!fossiel maandag 29 mei 2006 @ 22:46:24 #23
2628 Karin
pi_38350626
Haren wassen doen wij ook maar 1 x in de week/2 weken, een heel kort koppie heeft zo zijn voordelen. Bram gaat ook nooit onder de douche, altijd in bad. De douche is erg eng. Het helpt hier als hij zelf zijn haar nat mag maken met een leeg flesje en we het uitspoelen met een leeg flesje. Is iets minder bedreigend dan de douche. Het principe van het washandje voor de ogen begint hij eindelijk ook door te krijgen. Van de week was hij helemaal trots dat hij niet gehuild had tijdens het haren wassen, alhoewel ik natuurlijk daar niet boos om word.
Ik probeer hem nu ook te laten wennen aan de douche want elke keer in bad is wel een tijdrovende bezigheid. Zeker met dat buitenspelen als het mooi weer is, hij komt elke dag zwart thuis.
Gelukkig vind hij nagels knippen wel heel erg leuk, hij vraagt er zelf om. En zit er dan zo dicht op met zijn neus dat Peet haast niet meer kan zien wat hij doet. nadat ik ooit eens in zijn vinger heb geknipt toen hij een paar weken oud was durf ik het nog steeds niet te doen En owee als zijn tenen vergeten worden, die moeten ook allemaal ookal groeit dat niet zo hard.
Tandenpoetsen doen wij hier vlak voor het verhaaltje lezen en na een paar keer dreigen dat we geen verhaaltje gaan lezen als er niet goed tanden gepoetst is gaat dat gelukkig heel goed. Het is triest dat het moet maarja soms moet je wat. Tandenpoetsen moet nu eenmaal.

En Cas, je hebt gelijk hoor! Echte mannen plassen staand! Bram plast ook altijd staand, ik moet er wel goed opletten dat zijn broek goed naar beneden is want als die half op de bril hangt wordt het meestal evengoed nat.
Wel erg handig dat Cas ook in bekertjes enzo plast, handig voor onderweg.
pi_38351070
Ondertussen ligt mijn matras naast Isis bedje. Even heeft ze bij me gelegen , maar het ligt zo krap en ik ben bang dat als we zo gaan slapen ze zal stikken of in de verdrukking zal komen.
Toen was ze stil , nu heb ik dr terug gelegd in haar bedje en was het voordat ze erin lag alweer flink aan het huilen en het houd niet op... Denk dus dat ik dr zo maar weer bij me leg en dan zien we vannacht wel ff.
pi_38352433
beterschap voor isis, xanthe!

bar, klinkt best aannemelijk dat dat allemaal met elkaar te maken heeft. succes met de onderzoeken!

haren wassen doe ik ook echt niet elke dag hoor, althans niet met shampoo. etensresten eruit spoelen moet bij anna wel bijna dagelijks, maar dat kan ook best zonder shampoo toch? 1x per week shampoo is hier ruim voldoende. ik wil die hoofdhuid van ze niet teveel laten wennen aan al die ontvettende gewoontes. anna ondergaat het nog zonder noemenswaardig tegenstribbelen, piet heeft er een tijdlang ook een drama van gemaakt, althans vooral van het uitspoelen. sinds een paar maanden begrijpt hij eindelijk de 'instructies' om z'n hoofd goed achterover te houden en evt een washandje voor z'n ogen te houden, en gaat het dus gelukkig weer stukken makkelijker. maar 't is nog steeds niet z'n favoriete bezigheid.

githa, sterkte en neem je tijd he.

we zijn vanavond uit eten geweest met trotse oma (ivm nieuw kleinkind), en dat ging hartstikke goed. was ook een heel low-profile italiaans restaurantje, goed op kinderen ingespeeld (kleurboeken en -potloden voor tijdens 't wachten bijv) en met de muziek op zo'n volume dat een incidentele schreeuw van een kind niet zo vreselijk opvalt meteen. ze vonden 't prachtig en hebben ontzettend lekker zitten smullen van hun kindermenuutjes. anna ging steeds enthousiaster meezingen met de muziek die er opstond, erg grappig. ik had de vorige keer nog in gedachten in een veel stiller restaurant, dat was een stuk stressvoller.

[ Bericht 13% gewijzigd door bixister op 29-05-2006 23:46:17 ]
pi_38352771
Haren wassen gebeurt hier elke keer als er gedouched word of in bad gezeten. Ik heb een shampoo en ja hoor daar komt ze weer: van Lushwar je 3 druppeltje van nodig heb en die binnen 2 sec uit gespoeld is. Als spelende worden de haren dus gewassen.
pi_38356856
Haren wassen gebeurt hier ook elke keer dat er gebadderd of gedoucht word. Alleen het uitspoelen vind ze vervelend , maar als ik het met de juiste straal en veel geduld doe dan gaat alles spelenderwijs er zonder problemen weer uit. Voor de rest vind Isis het bad en douch gebeuren 1 groot feest! (En papa gistren ook.... Tijdens het vullen van het bad ging ze staan plassen , in bad poepen en toen papa het bad leeg gooide vanwege de poep en een schoon badje maakte ging ze weer staan plassen )

Het slapen is opgelost , Isis haar matrasje ligt naast de mijne , tegen haar ledikantje aan en zo kan ze lekker tegen me aankruipen en slaapt ze prima. Maar owee als ik even haar kamertje uit moet om te plassen (en door de zwangerschap en het zelf nu niet goed kunnen slapen moet ik wel wat vaker dan op normale nachten) dan begint ze direct heel hard te huilen.

En nu zet ik mijn laptop uit en ga ik verder slapen
  dinsdag 30 mei 2006 @ 07:10:49 #28
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38357953
arme Isis, hoe gaat het deze morgen met haar?
pi_38358525
Ze is lief , ze blijft naast me zitten of liggen als ze wakker is. Hoorde een paar keer op vragende toon "mama?" naast me vanmorgen en als ik dan antwoorde ging ze verhaaltjes vertellen en als ik dan zei dat ik toch nog even verder wilde slapen zei ze zachtjes op fluisterende toon "ja" en kroop ook weer tegen me aan en ging ook verder slapen.
Zelf heb ik al sinds gisteren hoofdpijn aan 1 kant en dat is er nu nog steeds , dus voel mezelf wel belabberd. Ik merk wel aan Isis dat ze erg snel moe is dus we gaan vandaag gewoon nog een paar keer samen liggen.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:09:34 #30
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38359044
Beterschap Isis.

[ Bericht 97% gewijzigd door texelonia op 30-05-2006 15:51:22 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_38365643
Op verzoek van Belana even een verslagje van onze vakantie waarin Morris niet helemaal ok was:

We zijn met de auto naar Sardinië geweest. Op de heenweg hebben we overnacht in Zwitserland en kreeg Morris ineens 40 graden koorts Na wat paracetamol ging het beter en konden we de volgende dag prima verder rijden.

Morris is vervolgens behoorlijk jengelig en hangerig geweest. Ik zag dat zijn achterste kiezen aan de onderkant doorkwamen, dus misschien kwam het daardoor.
Op zich zaten we perfect in een huis aan het strand met een goed omheind terras met schaduw waar ook zijn zwembadje stond.

De 2e week kreeg hij behoorlijk last van zijn eczeem. Waarschijnlijk door de zee en het zand. Hij kreeg een plek op zijn linkerarm die steeds meer ging irriteren en jeuken. Door het krabben is er waarschijnlijk een bacterie bijgekomen en werd zijn armpje dik en rood.

De dag dat we naar huis zouden gaan zijn we naar het ziekenhuis gegaan met hem. Ik vond het er echt rot uitzien.
We hebben 2,5 uur zitten wachten tussen een aantal italianen die steeds kwader en ongeduldiger werden omdat het allemaal zo lang duurde. Toen we eindelijk aan de beurt waren durfde de dokter er ook niet zoveel over te zeggen. Ze wilde ons eerst naar een huidarts aan de andere kant van het eiland sturen. Maar omdat ze had gezegd dat het niet gevaarlijk was en wij binnen een paar uur op de boot moesten, besloten we in Nederland naar een dokter te gaan. Vervolgens wilde ze de kinderarts van het ziekenhuis er naar laten kijken. We werden ergens in een halletje gezet om weer te mogen wachten Daar zaten we tussen allerlei patiënten op brancards en weet ik veel. Uiteindelijk hebben we besloten te vertrekken want het duurde zo vreselijk lang en Morris had het na 3,5 uur wachten echt wel gehad en wij ook trouwens.

's nachts op de boot ging het niet echt lekker. Morris had jeuk en huilde veel. Gelukkig was er een dokter op de boot en die was heel erg lief en heeft hem uitgebreid bekeken. Zijn armpje was echt dik en rood en er liep allemaal wondvocht uit. Hij heeft het ontsmet en het verbonden met speciaal gaas. En raadde ons aan in Nederland zsm naar een ziekenhuis/dokter te gaan. Morris is daarna gelukkig meteen in slaap gevallen. Ik heb de hele nacht wakker gelegen.

De volgende ochtend kwamen we in Genua aan en zijn we gelijk naar Nederland gereden. Dat ging allemaal best heel goed. We besloten naar mijn schoonouders te gaan om daar te overnachten en zijn eerst bij het ziekenhuis langs gegaan. Dat was 's avonds om 21.00 uur ongeveer.
Er was een huisartsenpost met een heks van een mens die eerst niet wilde kijken omdat Morris huilde Niet te geloven! Wij weigerden weg te gaan omdat we gewoon niet wisten wat we moesten doen en het verband was alweer helemaal doorweekt van het wondvocht.
UIteindelijk kalmeerde Morris en heeft ze het bekeken. Het zag er op zich al wel beter uit en zij heeft het opnieuw verbonden met betadinegaas en verband zodat hij er niet aan kon krabben.

Gisteren en vandaag heb ik het zelf opnieuw verschoond en ga vanmiddag naar onze eigen huisarts om het te laten bekijken en te vragen hoe het nu verder moet. Ik neem aan dat als het verband er op blijft de wond niet vanzelf dichtgaat. Maar als ik het er af laat gaat hij weer krabben.

Ik moet zeggen dat hij, nu we thuis zijn, weer een stuk beter in zijn vel zit. Dus misschien houdt Morris helemaal niet van vakantie
Maar hij heeft het toch ook wel weer enorm naar zijn zin gehad met badje, zand en zee.
Affijn, ik kan niet zeggen dat ik erg uitgerust ben, ik ben aan vakantie toe geloof ik

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:36:55 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_38365838
Och jeetje zeg, wat een toestand! Arme Morris! En ook wel arme jullie, want het is toch je vakantie waar je naar uitgekeken hebt. Gelukkig ziet Morris er op de foto wel happy uit
Ik ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt! Kusje voor Morris!
stormy waters...
sailin'
pi_38366843
Wat een verhaal Erg jammer van jullie vakantie.. en erg zielig voor Morris! Klinkt niet erg prettig beterschap voor hem!
pi_38366950
Snoopy ziekenhuizen in het buitenland zijn een ramp vaak voor jullie
pi_38367050
Het leek idd wel of we in een film terecht waren gekomen in dat ziekenhuis
Zo ontzettend ouderwets en chaotisch allemaal.

Maar onze vakantie was niet helemaal een hel hoor Het grootste gedeelte was best fijn.
pi_38368053
Wat een verhaal. En de ziekenhuizen in Italië zijn zo anders dan we hier gewend zijn. Hoe ging het met de taal , aangezien weinig Italianen Engels spreken (al komt daar wel verandering in de laatste jaren).

Isis ligt nu op mijn schoot te hangen. Kwam er net achter dat er ook een kiesje door komt.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:45:12 #37
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38368237
Snoop,wat een naar verhaal. Maar jezus, wat een onwijs lieve foto!!! Wat een mannetje is het geworden zeg. Ik ben verliefd!!! Mag ik hem ff lenen? Ah?
pi_38368396
Kom maar halen hoor Renz! Geen probleem Ik heb hem wel genoeg gezien de afgelopen weken

Er was 1 persoon (assistent/arts in opleiding?) die engels sprak in het ziekenhuis en die moest het weer vertalen voor die dokter. Maar daar hadden we dus niet zoveel aan eigenlijk.
Ik dacht echt serieus dat het daar wel goed geregeld zou zijn. Niet dus...
pi_38368628
Jeetje Snoopy wat een zorgen dan zo als je op vakantie bent.
Wel lief van die arts op die boot!!!!
En wat een achterlijk mens in t ziekenhuis in nederland. Niet willen kijken omdat het kindje huilt:? Ik moet nog kindjes tegen komen die niet huilen als ze voor iets naar t ziekenhuis moeten.

Ik ben benieuwd wat het nu is? Ben je al geweest?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_38368642
Nee hoor snoopy , die ziekenhuizen moet je eigenlijk alleen in gaan als je zelf een kennisje hebt die Italiaan is en goed Engels spreekt , anders is het gewoon niet te doen. Ben er in mijn leven een paar keer geweest en alle keren was het drama en lang wachten.
pi_38368869
Jessie, het mooiste was nog dat hij huilde omdat hij een leuk speelding in de wachtkamer moest achterlaten. Niet eens omdat hij bang was ofzo. maar zij begreep er echt helemaal niks van. Toen ze over het aanbrengen van structuur in haar behandelkamer begon, omdat ze zo niet kon werken, werd ik helemaal niet goed geloof ik. Structuur! Bij een kind van bijna 2
Vanmiddag om 4 uur moeten we naar de dokter. Ik laat wel weten hoe en wat.
pi_38368887
Heeft iemand hier eigenlijk ook een peuterstepje? En tot welke leeftijd is zoiets leuk? We waren gisteren bij iemand op bezoek die er een had staan, en Myrthe stepte er zo mee weg (wel stapje voor stapje maar dat zal na wat oefening vast sneller gaan). Misschien leuk voor haar verjaardag dus.
pi_38368913
Pffffff wat een mens Snoopy! En daar ben je op dat moment dan afhankelijk van!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_38368942
Jans heeft zo'n roze ding van de blokker. En die stept er al een tijdje op. Bo pakt het ding vaak ook nog! Dus is zeker een tijdje lang leuk Poemojn!
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:36:09 #45
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38370148
Ik wist niet eens dat dat bestaat, Poemojn. Wel grappig, is dat dan een soort peuterfitness? Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

Snoopy, wat een verhaal... echt vreselijk zo'n Italiaans ziekenhuis. Gelukkig is het niet alleen maar een ramp geweest jullie vakantie en hebben jullie het wel naar je zin gehad. Kan me wel goed voorstellen dat je (weer / nog steeds) aan vakantie toe bent!
Raar trouwens, die reactie van die vrouw. soms kunnen ze echt totaal niet met kinderen omgaan, heb ik ook gemerkt!
pi_38370310
Dat klinkt goed Jessie

Zoiets bedoel ik Suzanna:

Ik zag 't gisteren dus ook voor het eerst
pi_38370378
zo'n peuterstep zoek ik ook nog poemojn, lijkt me nu echt iets voor piet. wat knap dat myrthe er al zo handig mee weg stepte!

snoopy sjeeeee wat een bizar gedoe allemaal. fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en hopelijk gaat 't nu snel beter met morris z'n arm. geweldige foto inderdaad, echt super!
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 14:46:29 #48
43556 miss_dynastie
pi_38370458
Het Italiaanse ziekenhuis klinkt niet echt lekker, maar de huisartsenpost klinkt ook waardeloos... sterkte bij de dokter straks.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 14:52:16 #49
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38370640
Saskia heeft ook zo'n step.. 't liefst neemt ze dat ding volgens mij mee naar bed

Wat een gedoe zeg Snoopy met Morris en italiaanse ziekenhuizen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_38376134
De huisarts heeft hem uitgebreid bekeken en regelt dat hij morgen terecht kan bij de huidarts. Zij weet het ook niet precies. Ze heeft het weer verbonden en een drankje voorgeschreven tegen de jeuk. Hij heeft zich als een engeltje gedragen. Morgen horen we hoe laat hij bij de huidarts terecht kan.
pi_38389821
hopelijk snel meer duidelijkheid voor jullie en Morris
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:13:17 #52
30488 coolbabe
My little pwny
pi_38392806
Beterschap Morris! Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de huidarts!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:31:11 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_38393625
ow dat is prettig snoop, dat je meteen terecht kan bij een huidarts!
stormy waters...
sailin'
pi_38394047
Arme Morris! Ben benieuwd wat de huidarts zegt.
Maar wat een geweldige foto Gelukkig waren er dus ook van dat soort momenten!
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:57:38 #55
3142 m@x
pi_38398881
Morris, wat ben je toch een lekker kereltje

Om maar weer eens over eten te beginnen: wanneer zijn jullie overgeschakelt van ochtendpapfles naar boterham en vanaf wanneer hebben jullie de pap voor het slapen gaan weggelaten? Kai krijgt ze namelijk allebei nog. 's Ochtends beginnen we om een uurtje of 8 met een papfles (die wil meneer het liefst als een kleine baby gevoerd krijgen). Dan volgt om een uur of 10 een cracker of wat fruit. Tussen de middag krijgt hij een boterham en melk en om een uur of 3 krijgt hij iets te snacken (koekje ofzo). Avondeten is nog steeds een drama. De inhoud van zijn bord gaat overal naartoe, behalve in zijn mond. Eigenlijk gaat alleen zijn toetje er goed in. Superirritant, maar ik wil er niet teveel aandacht aan geven. Ooit zal dat wat beter gaan. Tussendoor krijgt

Nu wil ik dus de ochtend papfles vervangen door een boterham. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik heb het namelijk net geprobeerd maar de boterham zat nog net niet tegen de muur geplakt Kai wil namelijk geen brood, Kai wil pap en Kai wil dat niet zelf drinken, Kai wil gevoerd worden

De avondpapfles laat ik nog even staan (is een onderdeel van het bedtijdgebeuren en ik ben nog even teveel gehecht aan mijn nachtrust ).
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:08:54 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38399094
M@x, Maria krijgt ook allebei die flessen nog. Avondfles sinds een maand of twee weer, eerst kreeg ze die niet meer. Nu hebben we hem maar als vlakvoorslapengaan-moment ingelast. Kind weegt toch niks.

De ochtendfles vinden we zelf prima zo, lekker in bed even vlug flesje drinken. Soms eet ze vlak daarna ook nog brood, stukjes van ons ontbijt. Ik denk dat we straks -als ze meer begrijpt van "groot zijn" enzo- misschien die fles (en de speentjes!!! ) weg kunnen laten, omdat Maria er dan "te groot" voor is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:24:51 #57
3142 m@x
pi_38399415
Dus ik ben niet de enige die ze allebei nog geeft. Aan de ene kant vind ik die ochtendfles nog wel kunnen want het is lekker makkelijk en gezellig enzo maar aan de andere kant vraag ik me af hoe lang ik er mee door moet gaan.

Oh ja die speentjes Ze hebben hier bij het CB een speentjesboom staan waar kinderen hun speentjes in kunnen hangen. Ze vinden dat een kind van 1,5 oud genoeg is om te snappen dat hij afstand moet doen van zijn speentje. Volgens mij snapt Kai alleen maar dat hij zijn speen in moet leveren maar kan ik hem nog absoluut niet uitleggen waarom hij dat moet doen, dus voorlopig sabbelt hij nog even door.
pi_38399432
m@x, Piet krijgt zelfs nu nog een fles pap ’s ochtends vroeg en vindt dat heerlijk. daarna ontbijten we tegenwoordig wel met ze aan tafel, en gaan er meestal ook nog moeiteloos een boterham en wat fruit in. die papfles vind ik nog wel erg makkelijk omdat ik ook Anna nog steeds voed ’s ochtends. Piet gaat dan meestal al wat spelen in z’n kamer en ik vind ’t wel fijn dat ie dan tenminste niet met een lege maag zit. maar is dat niet een idee dus, gewoon wel die papfles blijven geven nog een tijdje, maar ook wat brood daarna? en als hij dan wat gewend is aan brood ’s ochtends kun je de papfles af gaan bouwen/weglaten.
pi_38400604
Dat lijkt me ook erg veel gevraagd m@x als je ziet dat ze op die leeftijd net een simpele opdracht moeten kunnen begrijpen zoals 'geef mama de pop'

Bix, heb je al op Marktplaats gekeken naar een step? Daar staan oa Puky stepjes wel redelijk goedkoop (wel 2ehands natuurlijk), en die zijn niet zo meisjesachtig als de meeste stepjes die de speelgoedwinkels verkopen.
/edit zoiets bijvoorbeeld of zoiets.

[ Bericht 25% gewijzigd door poemojn op 31-05-2006 10:17:38 ]
pi_38400848
ja ik heb wel al wat rondgekeken en geboden, maar nog geen concreet resultaat. bedankt voor de linkjes.
pi_38404727
Vannacht weer in mijn eigen bedje kunnen slapen. Isis heeft redelijk goed geslapen , maar hangt nog ontzettend aan me. De koorts lijkt wel gezakt nu. Eten gaat nog steeds zeer moeizaam , ze heeft een half koekje en 10 hapjes pap op , beter iets dan niets is op dit moment mijn motto.

Over de papfles. Isis heeft helemaal geen fles meer. Om 9 uur eet ze een boterham (zelf) en vaak wat fruit , daarna is het dan meestal tijd om in bad te gaan (zeker als er appelstroop op de boterham zat ). Dan is het nog even spelen met een beker limonade of melk-produkt en dan gaat ze slapen. Smiddags geef ik dr dan meestal een bakje pap , maar soms ook een broodje of krentenbol en dan s'avonds een bak warm eten met een toetje. Tussendoor dus gewoon lekker zeer verdunde limonade. Soms een soepstengel of een koekje of nog wat extra fruit tussendoor.
  woensdag 31 mei 2006 @ 13:32:02 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38407472
Amber krijgt sinds dat ze een jaar is ofzo geen fles meer. Ze eet 's ochtends een bakje cruesli met yoghurt en dan soms nog een boterham. smiddags brood en savonds gewoon avond eten, maar daar komt meestal niet veel van terecht
Tussendoor krijgt ze een koekje of fruit.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:36:00 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38411984
Ik heb nooit papflessen gegeven, maar bordjes pap. Judith eet dat nog steeds 's ochtends, want ze is niet zo dol op brood.
Met pap eten is niets mis op die leeftijd, maar met het flesje zou ik niet te lang doorgaan. Kun je de pap niet in een bekertje geven?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_38412086
wat is er dan zo erg aan die fles? het hele voordeel van pap zit 'm bij ons juist in het feit dat ie in een fles kan. eten van een bord kan hij al eeuwen prima, maar dat gaat moeilijk in bed he. bovendien vindt piet pap van een bord veel minder lekker, daar eet ie maar een paar hapjes van. de fles heeft ie in 5 minuten leeg.

anna lust overigens geen pap, ze krijgt nog altijd BV en daarna brood 's ochtends.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:48:49 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_38412400
Liam krijgt nog altijd opvolgmelk nummer 3 in een fles voor ie naar bed gaat. Vind ie lekker. Gewone melk drinkt ie niet. Ik heb wel eens geprobeert het in een gewone beker te geven, maar dat wil ie ook niet. Het is echt het idee ook denk ik... gezellig nog even met papa een fles drinken op "het grote bed" (ons bed). Ik doe er niet moeilijk over, gaat heus wel een keer over. En hij krijgt zijn vitaminen ook meteen binnen
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:48:57 #66
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38412406
Ze kunnen daardoor problemen krijgen met de mondmotoriek. Heeft Daan bijvoorbeeld last van, hij slist en maakt veel medeklinkers tussen de tanden. Door oefeningen thuis (die we van de schoollogopediste hebben meegekregen) moet dat beter worden.
Of het aan de speentjes ligt is natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeggen. Daan heeft flesvoeding gehad en fopspeentjes (tot ongeveer een jaar overdag, 's nachts tot zo'n 2,5 jaar dacht ik), dus het zou best kunnen.
't Is op zich geen ramp, maar voorkomen is beter dan genezen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:54:00 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_38412620
ja, daar denk ik ook wel eens aan idd grijs... niet dat Liam last heeft van zijn mondmotoriek geloof ik, maar zijn tandjes staan wel wat vooruit. Hij heeft alleen 's nachts een speen nog, alleen als ie heeeeel erg moe en zielig is geef ik hem nog wel eens aan het einde van de dag al.
stormy waters...
sailin'
pi_38413490
piet heeft nooit een speen gehad maar duimt wel nog altijd erg graag. anna doet geen van beiden maar lijkt soms wel een slisje te ontwikkelen.
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:21:55 #69
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38413830
Amber slist ook. Ze krijgt haar speentjes dus allleen als ze gaat slapen, of als ze moe is en lekker bij je komt zitten ofzo. Bij het spelen e.d. dus niet.
Ik wil het wel over niet al te lange tijd gaan afleren, maar ik weet niet zo goed hoe Beginnen met het middagslaapje overdag? bijv?
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:28:03 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_38414083
ja ik wil dat ook wel LadyS, maar ik weet ook nog niet zo goed hoe idd...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:38:42 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38414515
Jolie ontbijt met een beker melk, soms eet ze bij de oppas dan nog een broodje. Wij hebben alleen in het weekend brood in huis.

Met Jolie gaat het heel goed, ondanks dat ik het ontzettend druk heb. Ik ben naast 4/5 dagen per week ook nog 2 avonden niet thuis (dan ligt ze al wel in bed) maar ik probeer zo min mogelijk drukte op haar over te brengen. Toch is er heel veel verandert de afgelopen weken, ze wil s avonds voor ze gaat slapen heel lang met mij 'samen liggen' zoals ze zelf zegt. Dan liggen we soms wel een uur samen op mijn bed en eerst vertelt zij allemaal dingen. Daarna moet ik vertellen of voorlezen, het maakt niet uit wat, ze wil gewoon mijn stem horen en d'r arm om me heen slaan.
'Kom maar mama' 'Kom maar liggen' 'Mama lezen?' we lezen dus ook van alles, van Jip en Janneke tot de Linda tot het nieuwe boek van Kluun. Ik ben heel trots op haar dat ze zich zo goed weet aan te passen en zo heel erg zichzelf blijft.

Gistermiddag had ik vrij genomen en Jolie en ik gingen een cadeautje kopen voor een ander kindje. Ik kon het gewoon niet laten om d'r even te verwennen en d'r iets te laten kiezen. Ze koos een Dora polsbandje 'en een ijsje mama?' s avonds wilde ze het bandje niet meer afdoen en vanmorgen liet ze het meteen aan de oppas zien 'verwend he? dora armbanttttt'

Heel lief vind ik zulke dingen en haar gedrag sterkt me in het gevoel dat het niet erg is om vier of vijf dagen per week te werken. Ik had echt een beetje het gevoel dat we deze periode niet door zouden komen, ook door reacties van mensen 'je neemt toch geen kind om het vijf dagen te dumpen enzovoorts' maar het gaat heel goed met haar. Dat vind ik echt heel fijn. Ik hou ontzettend veel van mijn af en toe ontzettende dramaqueen maar oh zo lieve zoet en zachte kleine peutertje.

Mijn god, die kinderen worden allemaal al weer bijna 2.

[ Bericht 12% gewijzigd door Luchtbel op 31-05-2006 16:44:27 ]
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 31 mei 2006 @ 16:54:52 #72
95752 crew  Chell
Kluns
pi_38415260
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:38 schreef Luchtbel het volgende:
[prachtig verhaal over Jolietje]

Wat een heerlijk verhaal weer! Fijn dat het alllemaal zo goed gaat LB met de combi kindje-werken
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:01:58 #73
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38415573
Ooooh en ze kan niet wachten tot d'r nieuwe kamer klaar is. Ze heeft er al twee keer geslapen, overdag. Ze wil er erg graag s nachts ook slapen 'grote meisbed' 'mooi kast' 'zjelie ook slape' 'zjelie kamer' Ik ben benieuwd hoe het straks echt gaat, ze heeft een door mijn oma gemaakt dekbedovetrek gehad, dat is ook een feestje en een echte Nijntje pyjama, voor in het nieuwe bed
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:22:01 #74
105888 renzell
pi_38420168
Luchtbel; je klinkt goed! En Jolie door jouw woorden heen ook. Natuurlijk zal ze je missen, maar lekker een uur verliefd in elkaars armen liggen maakt een hoop goed. Ik neem honderd petten voor je af. Ik weet inmiddels hoe zwaar het kan zijn om te werken en een moeder te zijn en ook nog een huishouden te runnen, te proberen een gelukkig leven te leiden en de goede dingen te doen enzo, maar jij doet dat dan ook nog eens 'alleen'. Knap! En jezus ja, al die kids van jullie worden twee. Het is echt zo!!! Ongelooflijk maar waar. Ik zie Maria ook steeds meer in een peutertje veranderen, zo lief! Juul en Maria zijn bijna even groot, maar toch is het grote verschil dat Juul een uit z'n krachten gegroeide baby is en Maria een heel klein, lief meisje, een peutertje echt al.
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:35:54 #75
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38420688
Luchtbel, zo lief te lezen dat jullie het zo heerlijk hebben samen. Heel knap ook van Jolie dat ze zich zo aan weet te passen. (En dat daar een Dora armband bij uitgezocht dient te worden lijkt me logisch.) Het klinkt alsof jullie je weg gevonden hebben voor dit moment!

Hier is dochterlief aan de babbel. A-bieff (Alsjeblieft) Tak-e-wel (Dankjewel.) En een overdosis aan mauw, lamp en liedjes. Gezellig! (Dat ze daarbij ook nogal veel piept voor de tijd van het jaar is dan ineens stukken minder erg. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_38420958
Isis is aan de beterende hand , ze huilt iets minder , maar als ze huilt dan huilt ze ook erg zielig en lang. Ze greep vanmiddag erg vaak naar dr mondje dus ik verwacht dat het de tandjes en kiesjes zijn die pijn doen. De koorts is gezakt. Maar ze heeft een super hees stemmetje.
En ze heeft weer een beetje warm gegeten

Vanavond maakte ze mijn buik bloot om met dr handje zachtjes over mijn buik te aaien en te wijzen met 1 vingertje terwijl ze papa aan keek en "Baby" zei. Vervolgens kreeg mijn buik een kusje en werd de trui weer netjes naar beneden getrokken.
pi_38422177
Met Morris gaat het redelijk. HIj is bij de huidarts geweest en heeft antibiotica gekregen. Het is een bacteriële infectie en het komt dus door die eczeem. Hij heeft een supergevoelig huidje. Ook heeft hij gisteren een drankje gekregen tegen de jeuk.
Hij werd net weer wakker met jeuk dus heb ik zijn arm weer beter verbonden. De huidarts had er alleen een gaasje op gedaan en dat schurkt hij er gewoon af in bed. Het ziet er wel akelig uit. Hopelijk gaat het snel beter.

En wat eigenwijs worden die bijna-2-jarigen toch hè? Het viel mij op dat Morris heel veel woordjes heeft bijgeleerd in de vakantie. Ook doet hij ons graag na door bijvoorbeeld op dezelfde manier te gaan zitten.
Ook hier een stervende zwaan op z'n tijd als hij z'n zin niet krijgt. Hoort er allemaal bij. Maar oh wat is ie leuk
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:08:05 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_38425083
Fijn dat het met Morris wel gaat en meestal helpt antibiotica wel snel toch? Ja, die 2 jarigen zijn leuk en lief En in vakanties leren ze een hoop blijkbaar, met Liam ging dat vorig jaar ook zo hard ineens met praten Leuk!! Morris is een heerlijk kereltje

Sugar, laatst vroeg jij dus naar het "ik" zeggen, nou ik kan je melden dat ik er dus op ben gaan letten en Liam zegt het regelmatig "ik wil dit" en "ik wil dat" 2 jaar en 4 maanden is ie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:22:35 #79
3142 m@x
pi_38425149
Morris en Isis, snel beter worden hoor!

Ze worden inderdaad steeds leuker nu ze ouder worden. Elke keer denk ik dat het niet leuker kan dan blijkt dat het toch kan. Kai is ook zo lekker aan het kletsen. Het is nog zo goed als onverstaanbaar maar er komen hele verhalen uit en hij wordt echt pissig als ik er niks van begrijp. Ook begint hij in zijn eigen taal dingen na te zeggen en liedjes na te zingen. Echt zo lief! Simpele opdrachtjes uitvoeren (bijv: "waar zit je buik" en "zet de beker op de tafel") gaat ook heel goed. Ik sta er echt versteld van hoe snel hij de laatste tijd dingen oppikt en hoe vrolijk hij is. Vanmiddag had ik een borrel op mijn werk en omdat ik eigenlijk vandaag vrij ben en geen oppas kon regelen heb ik Kai meegenomen. Hij had in notime alle collega's om zijn vingertje gewonden en kreeg het voor elkaar dat er 10 volwassenen met hem gingen ballen. Ik ben gewoon heel erg trots vandaag

LB, ik heb echt respect voor de manier waarop jij Jolietje groot brengt. Jullie doen het allebei zo goed en natuurlijk is het vanzelfsprekend dat je het zo goed mogelijk probeert te doen, maar ik denk dat iedereen hier wel weet dat het niet altijd even makkelijk is. Jolie mag trots zijn op haar mama
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:47:08 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38425840
Heel lieve verhalen hier van alle kindjes. Ik ervaar met Maria dezelfde trots en blijdschap als jullie beschrijven. Ik moest laatst zelfs slikken toen ik bedacht dat ze echt ook ooit net zo groot wordt als haar nichtje van bijna zes. Die is erg leuk en lief, maar Maria, jeetje, Maria is zo'n drolletje nu. Leuker kan niet.

Belana, grappig, ik ben er ook nog meer op gaan letten en Maria zegt het ook echt vaak. "Ik wil hier sitten" zegt ze dan, of: "ik heb gepoept". Ik vind het heeeeeeeel wijs klinken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:50:20 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_38425898
ja grappig he als je erop gaat letten en idd het klinkt heel wijs
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:25:51 #82
105888 renzell
pi_38426635
Ha ha, heel grappig dat je 'heel wijs' en "Ik heb gepoept" aan elkaar koppelt.
Typisch zo'n ding waarvan mensen zonder kinderen zeggen: koek koek
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:31:18 #83
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38426761
Hiehie Renzell zet die petten maar weer op je hoofd hoor. Het heeft even geduurd maar we zijn op de goede weg nu. Ik hoop dat ik straks een contract krijg hier en anders vind ik vast iets anders leuks. Ik had er echt moeite mee, ik riep altijd dat ik echt maar drie dagen per week van huis wilde zijn. Nu denk ik daar heel anders over, mits er een balans is, is inmiddels alles mogelijk hier. Er waren ook veel reacties als 'je krijgt toch geen kind om het in een creche te dumpen' en de ontzettende grappige 'wie is toch die vrouw die zondags je vlees snijdt enzovoorts' ik kreeg ze ook op m'n nieuwe werk. Daar moest ik wel echt even vabn slikken, ondanks dat ik probeer te denken dat ik me er niks van aan moet trekken en ik weet zeker dat er altijd en ook hier mensen zijn die het afkeuren. Maar nu ik zie hoe het met haar gaat, weer ik dat het kan. Ik werd zelf gek van een baan die ik niet leuk vond en veel thuis zitten (werken ook) en Jolie werd het dus ook. Las ook gister in de Linda, het is echt te erg dat er in de landen om ons heen veel minder kritiek wordt geleverd als vrouwen meer werken. Ook iets dat ik al eerder las, dat het redelijk normaal is als je werkdag om 16:00 uur stopt zodat je nog een stuk middag en avond hebt met je kind(eren) dat lijkt me ook wel wat, hoewel ik denk dat het niet mogelijk is maar als het kan, graaaaaaag laaaaaaaaaaater. En pas maar op jij want voor je het weet gaat Julius die dingen die Marietje doet ook allemaal doen!

Fijn is dat he, om soms zo trots te kunnen zijn het is echt de liefde van je leven vind ik zo'n kind. Ze kunnen je echt raken en ook het slechtste in me naar boven halen soms, ik zou echt alles voor haar overhebben, en ze kan me ook echt boos maken, maar ze hoeft maar één keer te lachen, iets liefs te zeggen en alles is weer over, vergeten en verliefd
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:33:47 #84
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38426807
Die vreselijke trots, dat is zo onuitlegbaar. Ik ging laatst wat drinken met een vriendin zonder kinderen. Op een gegeven moment kwam het gesprek (natuurlijk ) op zwangerschap en kinderen. Ze vond het onvoorstelbaar dat ik me, juist door Luuke, zoveel zelfverzekerder en beter voelde dan ooit. En dat ik dan ook niet kan wachten op een tweede zwangerschap, omdat ik me bij de eerste zo stoer en blij en goed voelde. Zo had ze het nooit bekeken. Maar zo voelt het, althans voor mij, wel hoor!
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:36:43 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38426868
Jolie zegt: zal ik bille knijpe?
Maar da's wel het enige waar ze 'ik' bij gebruikt. Maria is knap!
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:50:54 #86
103793 kozakken
Living the life
pi_38427266
Jonne noemt zich vooral 'Nonne'. Niet zozeer ik, maar wel zichzelf duidelijk benoemen. We zouden hem ook eens kunnen vergeten
Zijn nieuwe kamer met het 'goote bed' is klaar. (Op wat kleinigheidjes na) Hij was zo enthousiast over z'n bed en z'n trekker-overtrek dat ik dacht dat hij wel gemakkelijk over wilde. Niets is minder waar. Zijn nieuwe kamer is geweldig, maar slapen wil hij gewoon in het 'keine bed'.
Prima hoor, dus hebben we het ledikantje gewoonweg naast het grote bed geschoven en slaapt hij nog lekker in zijn eigen ledikantje. Het hoeft ook allemaal niet meteen op stel en sprong. We houden dus maar gewoonweg zijn eigen tempo aan.

Verder vind ik wel dat het zo ontzettend snel gaat. Kindjes van (bijna ) twee zijn en en en en en en soms wil ik wel eens maar vooral .

Oh ja, dat flessenverhaal. Jonne krijgt 's ochtends nog heerlijk een fles pap op bed tussen papa en mama (of alleen mama of alleen papa) in. Ik zie ook absoluut geen goede reden om eerder te stoppen dan dat hij dat zelf aangeeft (of dat de weegschaal de verkeerde kant gaat doorslaan )
Ik denk niet dat een fles per dag zijn tanden danig uit de koers weet te trekken. De rest gaat uit een tuit of een gewone beker. Speen heeft hij sinds zijn zevende/achtste maand al niet meer. Paar dagen verkouden en speen veel uit en toen hebben we gewoon heel voorzichtig geprobeerd 't ding weg te laten en dat ging toen heel goed. Meer geluk dan wijsheid. Maar toch

Grappig trouwens dat Jolie zelf zo goed haar eigen mama-balans in de gaten weet te houden. Zo van.. dan nemen we toch lekkere andere tijd voor elkaar. Fijn hoe goed zij en jij (!!) dat weten te regelen op deze manier.
En pffff... ik geloof dat het nooit ergens goed is. Werk je te veel dan ben je ontaard, ben je een thuisblijf mama dan gooi je je carriere weg, werk je parttime dan moet je je verantwoorden voor de keuze van opvang.
Je kunt toch alleen maar je eigen weg bewandelen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:56:23 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_38427432
ach dat gezeur over werken, niet werken, parttime werken... allemaal gezeik... je moet jezelf goed voelen, dat is veel belangrijker denk ik en dat is wat je uitstraalt naar je kind(eren).
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:58:59 #88
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38427515
En je moet ook de hele maand kunnen eten Ik zou met alle liefde thuis willen blijven, maar we hebben het geld nou eenmaal hard nodig.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:04:21 #89
3011 E.T.
pi_38427705
Saskia krijgt trouwens 's morgens ook d'r pap in een fles, en voor ze gaat slapen krijgt ze nog een flesje Nutrilon3. Ik geloof nooit dat die twee flessen kwaad kunnen voor d'r mondmotoriek ofzo. Ze drinkt de rest van de dag niet uit een tuitbeker maar een gewone open beker en een speentje alleen met inslapen.
Zo lang we ons hier allemaal nog prettig voelen bij die flessen houden we 't lekker zo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:05:28 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_38427752
Ik vind het nog zo knus die fles en Liam ook
stormy waters...
sailin'
pi_38427782
Op zich kan ik de opmerking "Je krijgt toch geen kind om het iedere dag in de creche te stoppen" wel begrijpen, maar dat is wel totaal afhankelijk van de situatie. Ik heb een vriendin, die is alleenstaand en heeft twee dochters. Zijn van verschillende vaders en die betalen beide geen cent. Zij moet ook 4/5 dagen per week werken. Ja ze wilt toch ook wonen en eten en kleding en luiers kopen hè. In dat soort situaties vind ik dergelijke opmerkingen ook onbegrijpelijk. Maar ik ken ook mensen die hun kind meer als een 'accesoire' zien naast hun carriere.

Verder ben ik het wel met Belana eens, je moet jezelf goed voelen en gelukkig zijn, dat is ook fijn voor je kind.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:12:21 #92
103793 kozakken
Living the life
pi_38427979
Ik vind vaak vooral het verschil tussen 'Je krijgt toch geen kind om' en "Ik vind dat wij geen kind hebben gekregen om..." nogal zuigend. Alsof je als buitenstaander zomaar even alle ins en outs kunt bevallen.
Het enige waarover ik kan oordelen is mijn huidige situatie waarin ik gelukkig die keuze niet hoef te maken. Maar dat zegt inderdaag nog niets over de toekomst en hoe alles op z'n kop kan worden gezet om wat voor reden dan ook.

Ik vond vooral de post van LB waarin je bijna opgelucht vaststeld dat Jolie het goed doet (en jij ook!) zo fijn om te lezen. Echt een 'tussen de regels post'.

En de fles is hier inderdaad voor Jonne, maar ook voor papa en mama
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:14:42 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_38428049
die mensen heb je ook natuurlijk igraine, die hun kind als accesoire zien, maar het zijn denk ik wel de uizonderingen. Veel mensen hebben tegenwoordig de keuze helemaal niet, er moet geld op de plank komen, maar je wilt ook kinderen. Persoonlijk heb ik nog redelijk de keus, ik KAN 3 dagen werken gelukkig, dus ook meer als ik zou willen, maar dat wil ik niet. Ligt ook aan je werkgever soms... bij waar ik werk mogen wij wel 24 uur werken op die afdeling, maar dan verdeeld over 4 dagen... vandaar dat lois bv 4 dagen is gaan werken, er was simpelweg geen keus. Ik ben nu zwanger en met verlof en straks ouderschapsverlof, maar ik krijg daar ook mee te maken.
dus enfin, het kan aan veel dingen liggen.
stormy waters...
sailin'
pi_38428204
"Je krijgt toch geen kind om"vind ik ook een vreemde manier van zeggen.. tenminste ik heb geen kind gekregen om lekker thuis te kunnen blijven terwijl m'n man al het werk doet en dat zou je anders wel kunnen denken.

Oja, Myrthe begint nu soms met 'ikke', maar alleen als ze heel duidelijk wil maken dat ze zichzelf bedoelt ('Wie wil een koekje?''Myrthe! Ikke!').. klinkt wel lief inderdaad.

Belana, nog over dat geheugen.. Pas heb ik een afspraak gemaakt met de juf van de psz. Die wil dan met Myrthe kennismaken en een vragenlijst met mij invullen. Dat wil ze doen de dag voor Myrthe voor de eerste keer mag komen wennen, omdat ze dan zeker weet dat Myrthe nog weet wie ze is (!). Blijkbaar weten veel 2-jarige peuters dat niet meer als er een week of langer tussenzit. Vind je misschien leuk om te weten, kun je vergelijken met wat Liam kon toen hij net 2 was.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:22:28 #95
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38428291
Tuurlijk is dat zo Igraine en als ik 40 was geweest en een man had en al 15 jaar getrouwd was, dacht ik er misschien ook helemaal anders over. Ik vind het alleen gewoon uitermate arrogant om je zo op te stellen en dat zo te zeggen. In dit geval ook nadat ik had aangegeven dat ik zelf niet wist wat de goede keuze was en hoe dit zou gaan lopen. Ik veroordeel ook regelmatig mensen hoor of heb mijn mening klaar voordat ik er echt over nagedacht heb, daar ben ik me van bewust maar daar mogen ze dan ook commentaar op hebben. Net zoals ik dat nu heb over deze mensen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:29:02 #96
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38428502
Vandaag over 6 weken wordt Glenn alweer 2. TWEE!!

Hebben we een peuter ipv een dreumes.
Alhoewel, in zijn gedrag is het al wel echt een peuter. De peuterpubertijd heeft hier ten volste zijn intrede gedaan en meneer ontwikkelt zelfs heuse driftbuien als hij zijn zin niet krijgt (echt met op de grond liggen en met armen en benen zwaaien enzo...dat hebben we echt nog nooit van hem gezien, tot een paar weken terug) NO is al een tijdje het eerste wat hij zegt, zelfs als je hem gewoon roept om iets te drinken of te eten. Maar Glenn maakt op het ogenblik ook een hele leuke fase door: hij gaat echt dingen vertellen over waar hij geweest is en wat hij gedaan heeft. Zo enthousiast en zo leuk. Zijn woordenschat neemt met het uur toe en de babbel heeft-ie duidelijk van zijn vader. Die vertelt ook zo graag

Verder is het ook wel een echt knulletje hoor. Hij vindt alles met een stekker geweldig, is helemaal in de ban van zijn vaders gereedschapskist en klimmen en klauteren is zijn grootste hobby. Hij is de grootste fan van zijn zusje en ik vind het geweldig om te zien hoe die 2 op elkaar reageren. Glenn is echt al een grote broer die met zijn zusje speelt en haar probeert te troosten als ze huilt

Kortom: het gaat lekker met Glenn, die ook (bijna) elke dag begint met een lekkere fles pap. Zolang hij er zelf om vraagt krijgt hij die lekker en als hij er een keertje geen zin in heeft vraagt hij om een broodje met selagg (hagelslag).
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_38428922
heerlijke verhalen hier allemaal weer. en ook leuk om weer eens over Glenn te lezen, fijn dat 't zo goed gaat. ook alweer bijna 2, wow! schattig he hoe ze dan al echt van die lieve dingen voor hun zusje kunnen doen. (en soms ook minder lieve, maar ok. ). wij liggen vaak helemaal in een deuk om de dingen die Piet tegen Anna zegt. je hoort jezelf zo grappig terug. zo maakt G vaak de opmerking als 1 van beiden wat aan 't huilen is "ach gos, word je zo gemarteld?" en nu zegt Piet dat ook wel eens tegen Anna. klinkt zoo idioot uit dat kleine bekkie.

Anna loopt nu echt heel goed, kílometers per dag legt ze af (nou ja, veel in ieder geval), ze vindt 't super! ze is wel weer ten prooi gevallen aan de zoveelste snot-verkoudheid maar verder gaat 't heel goed met haar. ze zingt de hele dag door, en steeds verstaanbaarder. ze heeft ook 'nee' ontdekt, en 'ja', en geeft echt antwoord als ik iets vraag, zo grappig (en bijdehand). en ze vindt het vooral erg leuk om 'nee' te zeggen als ik 'ja' zeg en andersom, 't is een echte grappenmaker.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:43:17 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_38428990
Glenn fijn te horen dat het lekker met hem gaat EW ook al zo'n dramaqueen dus he hahahaha, ik vind dat zo grappig dat ze dat echt allemaal hebben

Liam zei gisteren trouwens helemaal uit zichzelf: mama baby he? Jiam gote boer, kanne mee spele!!
Dat vond ik zo
stormy waters...
sailin'
pi_38429109
aah liam, jij wordt inderdaad vast ook een heeele lieve gote boer!

anna werpt zich tegenwoordig inderdaad ook heel dramatisch op de grond als ze boos is. ik moet er meestal vooral erg om lachen, het ziet er zo grappig uit. (gemeen he).
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:48:49 #100
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38429178
Die minder lieve dingen die broer en zus voor elkaar kunnen doen zullen hier vast ook wel gaan gebeuren Bix, maar nu nog even niet. Echt, Kady stopt met alles waa rze mee bezig is als ze Glenn in het vizier krijgt en gaat m dan met een grote grijns aan zitten staren. En Glenn vindt dat natuurlijk helemaal super. Hij kan ook nog alles van haar pakken zonder dat ze er iets van 'zegt'. Dat gaat natuurlijk wel veranderen.....ik zie in gedachte de kiekeboeballen al door de kamer vliegen...

En Anna lekker aan de wandel. Goed joh!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_38429199
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:14 schreef Belana het volgende:
die mensen heb je ook natuurlijk igraine, die hun kind als accesoire zien, maar het zijn denk ik wel de uizonderingen. Veel mensen hebben tegenwoordig de keuze helemaal niet, er moet geld op de plank komen, maar je wilt ook kinderen. Persoonlijk heb ik nog redelijk de keus, ik KAN 3 dagen werken gelukkig, dus ook meer als ik zou willen, maar dat wil ik niet. Ligt ook aan je werkgever soms... bij waar ik werk mogen wij wel 24 uur werken op die afdeling, maar dan verdeeld over 4 dagen... vandaar dat lois bv 4 dagen is gaan werken, er was simpelweg geen keus. Ik ben nu zwanger en met verlof en straks ouderschapsverlof, maar ik krijg daar ook mee te maken.
dus enfin, het kan aan veel dingen liggen.
Daarom zei ik ook "totaal afhankelijk van de situatie". Ik werk zelf ook hoor, om 2 redenen, 1 omdat er inderdaad geld binnen moet komen en 2 omdat ik het ook fijn vind om te werken. Maar ik ken die mensen echt en gelukkig zijn het denk ik wel uitzonderingen maar het gebeurt wel. In dat soort gevallen kan ik dergelijk opmerkingen wel begrijpen.

Zij werken dan niet bijv 'gewoon' 38 uur, maar bijv 50 uur per week en daarnaast nog diverse golf en/of tennisverplichtingen dus zij zien hun kinderen echt heel weinig
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:22 schreef Luchtbel het volgende:
Tuurlijk is dat zo Igraine en als ik 40 was geweest en een man had en al 15 jaar getrouwd was, dacht ik er misschien ook helemaal anders over. Ik vind het alleen gewoon uitermate arrogant om je zo op te stellen en dat zo te zeggen. In dit geval ook nadat ik had aangegeven dat ik zelf niet wist wat de goede keuze was en hoe dit zou gaan lopen. Ik veroordeel ook regelmatig mensen hoor of heb mijn mening klaar voordat ik er echt over nagedacht heb, daar ben ik me van bewust maar daar mogen ze dan ook commentaar op hebben. Net zoals ik dat nu heb over deze mensen.
Ik ben geen 40 hoor en al helemaal geen 15 jaar getrouwd Van mij mag je alle commentaar op de wereld hebben op mensen die dat tegen je zeggen. Mijn vriendin kreeg ook weleens dat soort opmerkingen en die zat daar dan echt heel erg mee. Dat de buitenwereld haar zo zag, terwijl ze zich de pest werkte om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Maar ja, ze weten niet beter zei ik dan altijd maar.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:51:37 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38429269
Heeee joh dat was bijvoorbeeld, ik had het niet eens over jou alleen over andere situaties
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:52:39 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_38429306
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:49 schreef Igraine het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook "totaal afhankelijk van de situatie". Ik werk zelf ook hoor, om 2 redenen, 1 omdat er inderdaad geld binnen moet komen en 2 omdat ik het ook fijn vind om te werken. Maar ik ken die mensen echt en gelukkig zijn het denk ik wel uitzonderingen maar het gebeurt wel. In dat soort gevallen kan ik dergelijk opmerkingen wel begrijpen.

Zij werken dan niet bijv 'gewoon' 38 uur, maar bijv 50 uur per week en daarnaast nog diverse golf en/of tennisverplichtingen dus zij zien hun kinderen echt heel weinig
Dat vind ik ook wel heel erg idd
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:00:45 #104
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38429584
Volgende week zitten we hier Léons 2e verjaardag te vieren.
Hij gaat 's ochtends naar zijn vriendjes op de opvang om te trakteren en te spelen en tussen de middag haal ik hem op. Gaan we 's middags lekker in het klein zijn verjaardag vieren. Hebben een ontzettend mooie zgan glijbaan op de kop weten te tikken op marktplaats en ik denk dat ie daar helemaal blij mee is.
Ik durfde niet zo goed iets te plannen voor zijn verjaardag, want ja ik ben wel die vrijdag daarna uitgerekend. Maar nu toch maar zo geplanned, we zien wel hoe het gaat. Mocht ik toch onverhoopt bevallen die dag, dan heeft hij nog oma's en opa en de rest om het met hem mee te vieren.
maar het is niet het scenario waar ik op zit te wachten natuurlijk

LB, ik vind het echt fijn voor jullie dat jullie je balans hebben gevonden. Jullie zijn echt zo heerlijk close, daar komt niks tussen. En heerlijk hè die momenten met zijn tweetjes.

Hier hangt Léon best aan zijn mama momenteel. Ik kan niet zoveel meer met hem ondernemen en dat vind ik best jammer. Hij merkt het ook. Normaal ravotten we veel, nu kan ik niet eens meer lekker bij hem op de grond zitten spelen. Wat dat betreft moet hij het echt van zijn vader hebben momenteel. Maar als hij zich wat moe of zielig is dan wil hij alleen mij. En dan legt hij heel lief zijn hoofdje tegen me aan.
Hij wordt wel een beetje ongeduldig nu, vanmorgen keek hij in het wiegje en zei met zijn handen vragend omhoog: "Baby nou?" De baby krijgt ook regelmatig kusjes of hij legt even lief zijn hoofdje tegen mijn buik en fluistert dan: "Hallo baby?". *smeltmomenten*

Over de fles, Léon krijgt er ook nog 2 hoor. 's Ochtends inderdaad omdat dat lekker op schiet (en straks ook met de baby wat makkelijker is) en 's avonds omdat hij totaal geen spekkies heeft. Die laatste fles wil hij tegenwoordig ook het liefst tegen mij aan drinken. Normaal gesproken zit hij stoer in het midden van de bank. En met zijn motoriek is niks mis volgens mij. Slist iets misschien, maar niet opvallend. Hij krijgt ook alleen het speentje als hij slapen gaat verder niet.
Ons plan is met Sinterklaas het speentje op een speelse manier te laten vervallen. Vrienden van ons hebben dat ook gedaan en werkte heel goed.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:08:09 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_38429847
"hallo baby" die is echt mega kjoet
stormy waters...
sailin'
pi_38429927
Ik ben zo'n doos die 50 uur werkte per week. Ten 1e om brood op de plank te hebben en mijn 2 baan was voor de extra's. Djen ging meestal mee naar mijn 2e baan en kon daar in het dagverblijf, als we uit moesten spelen dan paste of een vriendin op of oma. Ik heb er totaal geen spijt van dat ik zoveel werkte en Djen vond het ook goed. Ik probeerder wel de weekenden dat zij thuis was ook thuis te zijn, maar soms lukte dat niet. Daarin tegen draaide ik onregelmatige diensten en was ik vaak ook overdag gewoon thuis.
Het is maar net hoe je zelf in elkaar zit en waar je jezelf het lekkerste bij voelt.
pi_38430718
Even een vraagje voor de mama's van de kindjes die al waterpokken hebben gehad.
Isis heeft sinds een paar dagen wat rode vlekjes op haar lijfje (vooral haar buikje en een beetje op haar rug) als ze in bad is geweest zijn het rode vlekkerige plekken met een soort van muggebultjes erin , maar voor de rest zijn het gewoon echt rode kleine bultjes. Nou zei mijn overbuurvrouw dat waterpokken begon met vlekjes die op muggebultjes lijken. Ik dacht eerst dat het uitslag was van de koorts , maar ze heeft nu al 2 dagen geen koorts meer en de vlekjes blijven Zou het echt waterpokken kunnen zijn?
pi_38430780
hmm, zou best kunnen, maar dan komen er wel vrij snel een soort van blaasjes op die plekjes volgens mij.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:40:05 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38430908
Het zou kunnen ja. Bij Noah leken het eerst ook net muggebulten. Maar na een paar dagen ging het ineens heel snel, zat ie opeens helemaal onder, en wat bix zegt, dan komen er blaasjes op. Van de eerste bultjes totdat ze wegtrokken heeft een week geduurd ongeveer.
©Dumbo
pi_38430986
Deze vlekjes heeft ze nu 2 of 3 dagen , maar nog geen met vocht gevulde blaasjes te bekennen.

Kind was vannacht weer aan het gillen , hub boos omdat ze bij ons in bed lag (en hij trappelende voetjes in zijn rug kreeg , ben benieuwd hoe hij vanmiddag reageerd als hij thuis komt).
Maar ze ging dus niet weer slapen. Na 1,5 uur heb ik dr toch maar weer terug gelegd in dr eigen bed , waar ze 20 minuten heeft liggen huilen en toen heeft door geslapen tot 8 uur vanmorgen. Toen was het weer huilen geblazen. Had er nog even bij mij in bed gelegd waar ze tegen me aankroop en weer in slaap viel. Dus ik daar dankbaar gebruik van makend en ze heeft door geslapen tot 10.20 uur!!! Toen heb ik dr toch maar even wakker gemaakt.
Nog steeds een hees stemmetje en af en toe huilen , maar verder lijkt alles wel de goede kant op te gaan.
pi_38432682
Met Thijs mogen we donderdag 8 juni al naar de kinderarts toe.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:02:58 #112
61800 Rottdog
pi_38435493
Wat een lieve en vertederende verhalen komen er toch langs

Morris een dikke hopelijk gaat het gauw beter met je arm.

Zoë staat nu derde van boven en ik vind het zo raar en het gaat zooooo snel mijn lekkere wieffie bijna 2
pi_38435843
Ik weet niet of ik het nu in het goeie topic zet. Maar wat ik me nou ineens heel erg afvroeg....

Over een paar maanden is de baby er en ik wil eigenlijk Benthe gewoon naar de creche laten gaan. Maar hoe moet ik dat dan doen? Baby meesleuren naar de creche? Lijkt me echt een gedoe trouwens.... Vriend zal mss ook wel keer ophalen, maar hij werkt vrij lange dagen en moet altijd lang reizen.

Sja waar je je al niet druk om maakt, 6 maanden van te voren...
pi_38435913
Ow en over waterpokken gesproken.... Bij Benthe heerste het heel erg op de creche en zo'n 3 weken geleden had ze alleen op haar elleboog/arm wat blaasjes met vocht. Na een dag waren die weg, dus ik dacht dat het over was. Maar er is dus een incubatietijd van ongeveer 2 weken. Dus idd na precies 2 weken, werd ze een klein krentebolletje En ik vond het niet echt op muggebultjes lijken... maar mss zit daar verschil in.
pi_38436415
stiekemerd, dat wordt toch slepen met de baby vrees ik. of heb je misschien een buurvrouw waar je de baby (-foon) even kunt droppen tijdens 't wegbrengen? heb je een auto tot je beschikking, of kun je 't lopend doen? misschien kun je 't verdelen, dat hij brengt en jij haalt, zodat je maar 1x op een dag erheen hoeft?

incubatietijd bij waterpokken is zelfs (max) 3 weken dacht ik.

zoë gaat inderdaad ook alweer hard richting de 2!
(weet nog zo goed dat al die kindjes toen geboren werden, en nu zijn 't alweer zulke hele persoonlijkheden! )
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:44:20 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_38436941
Dat schiet al op, Bar_en_Mar. Hopelijk worden jullie wat wijzer bij de kinderarts. Heb je enig idee wat voor een onderzoeken ze precies gaan doen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_38437292
daar is eigenlijk niet over gesproken de huisarts vond alleen nadat hij Thijs gezien en gehoord had dat het idd geen slecht idee was om eens naar een kinderarts te gaan.
Het kan ook uiteindelijk allemaal niets zijn
Ik zie het wel donderdag
pi_38448506
Ik denk dat het toch wel waterpokken moeten zijn. De rode vlekjes vermenigvuldigen zich in een rap tempo.
Wel zielig hoor... Vlak na de BMR-prik verkouden worden , vervolgens koorts en andere bijwerkingen die waarschijnlijk van de BMR-prik zijn , dan nog wat kiesjes en vervolgens waterpokken. Beetje veel van het goede zo vlak na elkaar , heb echt met dr te doen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:16:35 #119
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38449608
Wanneer heeft ze die BMR gehad Xanthe?
  Jubileum moderator donderdag 1 juni 2006 @ 20:33:31 #120
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38450483
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:16 schreef Leah het volgende:
Wanneer heeft ze die BMR gehad Xanthe?
Dit wilde ik net vragen
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38451232
Na een vaccinatie kun je vatbaarder zijn voor infecties (lagere weerstand), en na ziekte geldt dat ook.. beetje vervelende opeenvolging zo.
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:49:31 #122
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38451340
Ik vraag het omdat Dreumes een week of twee na de BMR echt een enorme uitbarsting rode vlekjes kreeg, echt nog nooit zo heftig gezien, het leek wel rode hond .
pi_38454416
Hmm BMR is wel van levend (maar verzwakt) virus gemaakt idd..
  donderdag 1 juni 2006 @ 21:56:55 #124
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38454488
Misschien was het wel rode hond, kan natuurlijk ook nog.
Oh nee, daar was het kind juist tegen ingeent..
pi_38454979
Niet afgelopen maandag maar de maandag ervoor heeft ze dr BMR-prik gehad. Maar waterpokken gaan hier in het dorp op het moment ook behoorlijk rond. De kans dat ze dit dus heeft opgelopen bij het CB is zeer aannemelijk.
pi_38455040
Ja, en om met enge verhalen te komen: man & zwangers zijn nooit met BMR ingeent omdat een neefje van hen letterlijk doodziek ervan werd.. kreeg nl de mazelen als gevolg van dat vaccin. Maaaar dat is dus al wel ruim 25 jaar geleden, en goed afgelopen.
pi_38455153
Ik heb een neefje verloren door de mazelen . Morgen moet ik naar mijn mams toe en laat haar ook nog wel even kijken naar de vlekjes en anders bellen we nog even met de huisarts. De plaatjes die ik heb gezien van de beginnende waterpokken lijken wel op de vlekjes die Isis heeft. Vooral op de buik en dr rug.
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:13:04 #128
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_38455261
Als het waterpokken is zitten er in no time blaasjes op, Xanthe. Maar reactie op de BMR zou dus ook heel goed kunnen, gezien de tijd.
pi_38455378
Zelfs als 't rode hond is is dat alleen maar makkelijk, word je vooral voor ingeent om te voorkomen dat je ermee besmet raakt tijdens een zwangerschap (wat voor de baby minder goed is, in de eerste 3 mnd). En zij wordt dan vast wel immuun dus hoeft daar dan niet meer bang voor te zijn.
Plaatjes: rode hond en waterpokken. (hee, die kennen we image google )

[ Bericht 29% gewijzigd door poemojn op 01-06-2006 22:22:01 ]
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:27:04 #130
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38455917
Toen Noah z'n prik kreeg waarschuwden ze dat ie een lichte vorm van mazelen kon krijgen.
©Dumbo
pi_38458861
klopt ja, anna heeft ook vlekjes gehad na haar BMR-prik. misschien is 't dus toch dat, Xanthe!
pi_38463724
Ik zal het straks wel even zien. Ze ligt nog te slapen , maar ik moet dr zo wakker maken. Yoopy moet naar zijn werk , maar ik heb de auto nodig, dus even afzetten bij zijn werk.
pi_38464278
Heb net toch maar even gebeld met de huisarts en volgens de assistente zou het uitslag zijn van de koorts die ze heeft gehad. En ze vond het niet nodig dat de huisarts er even naar keek en als ik me toch zorgen bleef maken mocht ik dinsdag weer bellen.
Ik vraag het mams straks even om er naar te kijken en als het nog erger word dan het nu is bel ik de huisartsenpost morgen wel.
pi_38465239
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:07 schreef poemojn het volgende:
man & zwangers
pi_38466295
Gek foutje, had ik niet gezien

Vervelend om zo afgescheept te worden Xanthe!
pi_38477623
Ik vond het ook nergens op slaan. Juist omdat er aangeraden word de vlekjes na te laten kijken als je zwanger bent. Mijn moeder denkt ook aan rodehond en dus heb ik al contact gehad met de verloskundige die ook wil dat het door de huisarts gezien word. We weten niet of ik er voor ingeent bent en het is in deze en de vorige zwangerschap niet gecontroleerd bij het bloedonderzoek. Ik bel zometeen met de huisartsenpost en dan wil ik alsnog dat er een arts naar gaat kijken. Zelfs als ze het dus door de enting komt (wat in het geval van Isis dus zeer goed mogelijk is) is het wel belangrijk om het in de gaten te houden ivm. mijn zwangerschap volgens de verloskundige.
pi_38480905
Hopenlijk kijkt de huisarts er ff naar Xanthe, want onzekerheid is niks.

Djulian is voor het eerst naar de kapper geweest, het werd zo lang dat hij niks meer zag Nu heeft hij een hanekam en nog wel zijn matje Zal morgen ff foto's maken want de batery is leeg van het fototoestel
pi_38484298
De huisartsenpost deed in eerste instantie moeilijk. Het kon geen rode hond zijn want daar was ze tegen ingeent , kon ook geen bijwerking zijn van de BMR en het kon ook geen kwaad voor de zwangerschap omdat ik verder dan 3 maanden zwanger was.
Na uitdrukkelijk te hebben gezegd dat ik wilde dat de arts ernaar keek mocht ik komen.
Helaas heb ik in de arts die er zat weinig vertrouwen. Hij heeft me ooit eens niet serieus genomen toen ik zwanger was en dat mis ging. Ik wis overigens niet dat ik zwanger was , maar vermoede door de pijn en de mate van bloeden toen wel dat het om een miskraam ging. Maar volgens deze arts stelde ik mij aan en was ik gewoon ongesteld (en toen bleek later dat ik toch al 18 weken zwanger geweest moet zijn). Nu kon hij me niet vertellen waar de vlekjes van kwamen , maar vlekjes kwamen altijd na een periode van ziekte vooraf en dus zou ze nu beter worden. Daar kon ik het mee doen....En ze oogde niet ziek genoeg vond hij en dat terwijl ze helemaal in me gekropen zat en in de wachtkamer iedereen al vroeg of ze ziek was omdat ze zo bleek is en zo ziekjes tegen me aan hing.
Al met al weten we nu dus nog niets.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:23:18 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38501784
Jolietje is ziek. Gister haalde ik d'r op bij de oppas met 40.8 koorts. Ik had haar echt nog nooit zo gezien, slap, oogjes bijna dicht, brrrrr. Vandaag gaat het weer wat beter, ze is ook gewoon eventjes buiten geweest. Maar nog steeds verhoging en ze wilde helemaal niks eten. We zouden naar een speeltuin gaan vandaag met een vriendin en dat had ze onthouden. Ze wilde gisterochtend mooie kleren aan doen en ik had beloofd dat het vandaag mocht....dus vandaag zit ze ziek te zijn in mooie zelf uitgekozen kleren. Het was natuurlijk dubbel drama dat we niet meer naar de speeltuin gingen. Ik wist niet dat ze dat nog zou weten vandaag. De oppas belde nog even om te vragen hoe het ging, 'ziek' zei Jolie 'wel mooi kleren' Gelukkig weer praatjes.
pi_38502033
Isis lijkt een beetje aan de beterende hand , maar dat heb ik in de afgelopen weken al vaker gedacht.

Jolie beterschap hoor! En goed blijven drinken. Ik kreeg van mijn huisarts de tip dat als ze slecht zouden eten door ziekte maar wel willen drinken ze dan limonade tussendoor mocht hebben en op een dag zeker wat thee met suiker , bouilion op basis van vlees en een beetje yoghurt. Op die manier kregen ze nog voldoende voedingstoffen binnen (en metname de zouten en suikers schijnen erg belangrijk te zijn als ze ziek zijn , heb niet gevraagd waarom).
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:45:12 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38502305
Zout houdt vocht vast, suiker geeft energie?
©Dumbo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:53:59 #142
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38512720
Jolietje en Isis, snel beter worden hoor..

Vanochtend was Luuke op de computerkamer aan het rommelen. Lief en ik lagen nog wakker te worden in bed. Opeens zegt lief:"Het is veel te stil hiernaast, ik ga kijken." Ik hoor een hoop gevloek uitde computerkamer en daarna ineens een enorme lachbui...... "Kom kijken, kom kijken!!!!" Daar zat een soort Phantom of the opera, zo'n half wit masker... Ze had een (voordeelverpakking )Sudocreme te pakken gekregen en die had ze over de vloer uitgesmeerd. Haar kleren, haar handen, alles zat onder. Het allergrappigst was haar gezicht. Een veeg van haar haar naar haar mond.
Foto's volgen later, als lief ze van de camera gehaald heeft.......
pi_38514003
Luuke
dat hebben we hier ook een keer gehad. Precies hetzelfde! Wij in bed: wat is ie stil...

Jolie weer praatjes, dat klinkt beter! Beterschap
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:43:06 #144
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38514049
Lishe: foto! foto! foto!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:46:27 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38514138
Oh god Lishe wat een zooi he, volgens mij doen ze allemaal minimaal één keer zoiets gruwelijk goors wat stiekem wel grappig is.
pi_38514767
Hee Wil je Myrthe niet op ideeen brengen?

Jolie, beterschap meisje! Snel naar de speeltuin maar binnenkort (en wat lief dat de oppas belde!).
  FOK!fossiel zaterdag 3 juni 2006 @ 22:49:49 #147
2628 Karin
pi_38515939
Beterschap Jolie en alle andere zieke kindjes

Bij Bram op het kinderdagverblijf was een aantal weken geleden een thema broertjes en zusjes. Volgens mij omdat de meeste kinderen op zijn groep net een broertje gekregen hadden of er 1 onderweg was (er zijn volgens mij echt alleen maar broertjes geboren). Van de week hebben 2 kindjes waar hij het meeste mee optrekt ook een broertje gekregen nu heeft Bram ook wel in zijn hoofd dat hij heel graag een broertje wil. En als ik dan vraag wat wil je dan met een broertje doen? "broertje moet in een klein bedje, kan niet in mijn bed want ik heb een groot bed. Broertje heeft kleine handjes en kan dus niet sturen" En nog meer van dat soort dingen. Na hem toch wel 100 x uitgelegd te hebben dat mama echt geen broertje in haar buik heeft, daar was hij heilig van overtuigd, heeft hij nu zelf een broertje in zijn buik zegt hij Tegen iedereen die het maar horen wilt vertelt hij dat hij een broertje in zijn buik heeft.
Van de week kwam ik er achter dat zijn laarsjes te klein waren, gelukkig had ik al een maatje groter op voorraad staan. Bram pakt zijn oude laarsjes, geeft ze aan mij "voor mijn broertje"

Wij hebben sinds kort buurtkindertjes aan de deur met de vraag of Bram buiten komt spelen. Dat vind ik zo leuk! En Bram helemaal. Het liefst gaat hij dan ook meteen maarja soms moet er ook nog gegeten worden enzo. Nou dan is dat bordje opeens zo leeg.
pi_38516472
Lief
We hebben Myrthe nog niet echt ingelicht ofzo maar ze is wel met het onderwerp baby's bezig (hoort er wel over praten ook natuurlijk). Wil regelmatig voor baby spelen ('mama, myrthe baby!' en dan met haar ogen stijf dicht op de grond liggen ), in haar oude ledikantje spelen met babyspeelgoed, de duplobaby rondrijden in de duplokinderwagen en in het bedje leggen, etc.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:20:58 #149
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38516764
Ach Karin, wat lief van Bram

Amber heeft er echt nog helemaal geen benul van volgens mij
Als ik vraag waar de baby is wijst ze wel op mijn buik, maar ik heb meer het idee dat dat is omdat ze weet wat er van haar verwacht wordt, zeg maar. Niet omdat ze het echt beseft.
pi_38524906
Isis heeft goed geslapen , is vrolijker en heeft zelfs weer een broodje gegeten Al met al denk ik dat ze dus nu wel beter is.

Jolie hoe gaat het met jou?
  † In Memoriam † zondag 4 juni 2006 @ 12:20:15 #151
43556 miss_dynastie
pi_38525243
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:49 schreef Karin het volgende:
Van de week kwam ik er achter dat zijn laarsjes te klein waren, gelukkig had ik al een maatje groter op voorraad staan. Bram pakt zijn oude laarsjes, geeft ze aan mij "voor mijn broertje"
Lief!
  zondag 4 juni 2006 @ 16:56:05 #152
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38533013
Wat lief Bram...

De beloofde foto van ons spook...
  zondag 4 juni 2006 @ 17:10:33 #153
640 snoopy
peanuts
pi_38533505
  † In Memoriam † zondag 4 juni 2006 @ 17:12:46 #154
43556 miss_dynastie
pi_38533566
Uhm.............
pi_38533628
Arme jij Er is niet veel van die broek schoon gebleven zo te zien
pi_38533937
Luuke
  zondag 4 juni 2006 @ 18:03:17 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_38534913
Karin, wat lief van Bram

Luuke ooooooowwww!!!!!
stormy waters...
sailin'
pi_38537053
hahaha luuke
pi_38537377
Luuke , maar ik laat het fotootje en het verhaaltje maar even niet zien aan Isis voordat zij bedenkt ook wel eens zoiets te kunnen doen

Het warme eten was weer wat gemier. Isis wil niet meer gevoerd worden bij de warme maaltijd , maar zelf kan ze het ook nog niet met de lepel naar binnen werken. Soms kun je dit oplossen door het eten niet te (fijn) te snijden , zodat ze stukjes kan pakken met dr handje...Maar als je rijst eet
En groene groenten zei ze vandaag steeds nee tegen , maar de worteltjes waren wel lekker
  zondag 4 juni 2006 @ 20:48:53 #160
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38540236
O o o Luuke. Ik heb net al hartelijk zitten lachen om de foto in het fototopic, maar het is wel heel erg.

Karin, misschien moet je Bram maar zijn zin geven. Het klinkt zo vreselijk lief, zoiets moet beloond worden.

Xanthe, het geeft even zooi maar laat haar maar gewoon eens aanklooien met eten. Zo heeft Léon het ook geleerd.
  zondag 4 juni 2006 @ 21:05:39 #161
105888 renzell
pi_38540833
Xanthe, hier vaak hetzelfde probleem. Al wil meneer zich nog wel eens laten voeren als ie echt honger heeft. Dan is het een kwestie van 'mond open en bunkeren'. Ik laat hem idd vaak aanklooien en lig daarna 5 minuten op mijn knieen te poetsen. Wat ook nog wel eens werkt is een hapje prepareren en aan een vorkje prikken, maar hem die vork vervolgens wel zelf in zijn mond laten steken. Heeft ie toch het gevoel dat ie het zelf doet. Hi hi, beetje slinks, maar het werkt soms wel. En tja.... rijst blijft een drama, evenals slierten en dergelijke. Vandaag aten wij mihoen.... tel uit je winst...
  zondag 4 juni 2006 @ 21:07:33 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38540893
Onze vloer rond de eettafel wordt ook nooit meer wat het geweest is.
  zondag 4 juni 2006 @ 21:08:33 #163
105888 renzell
pi_38540947
Acceptatie is een groot goedals je kleine kinderen hebt..... het is en blijft een permanente 'dweilen met de kraan open' situatie.
  zondag 4 juni 2006 @ 21:11:52 #164
24188 Belana
kloon van belana
pi_38541068
*meld hier ook een eigenwijze peuter die perse zelf wil eten en er een bijbehorende puinhoop van maakt

het went
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 juni 2006 @ 21:15:46 #165
640 snoopy
peanuts
pi_38541193
Ik vind het juist wel goed dat Morris zelf wil eten. Volgens mij is dat inclusief kliederen de enige manier waarop hij het leert. En ik eet zelf wat relaxter doordat ik hem niet hoef te voeren.
De zooi aan het eind is zo weggewerkt toch? Mihoen plakt wel enorm, hè Renzell
  zondag 4 juni 2006 @ 21:16:11 #166
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38541208
Oh jeetje Lishe wat een zooitje was het.

Jolietje is al weer een beetje beter maar nog niet echt Jolie. Ze liep de hele dag te tollen en ze zegt steeds in tranen dat ze in d'r broek gepoept heeft. Helemaal niet zo. D'r vader kwam ook nog even langs en toen is ze nog even buiten geweest maar nu ligt ze alweer doodmoe in bed. Echt een beetje sneu is het. Zo niet mijn Jolietje. We hebben haar gisteravond wel in het grote bed in de nieuwe kamer laten slapen, nog zonder gordijnen. Maar dat ging zomaar helemaal goed. Misschien juist omdat ze ziek is maar ik hoop dat dit gewoon zo goed blijft gaan.
  zondag 4 juni 2006 @ 21:17:50 #167
640 snoopy
peanuts
pi_38541258
Zieke kindjes zijn zo sneu. Het maakt dat je jezelf ook niet ok voelt. Tenminste, zo voel ik dat.
Hopelijk knapt de kleine diva snel weer op
pi_38541291
Djulian eet ook zelf en heel netjes ook wel, alleen als het bijna op is en hij krijgt het laatste niet van zijn bord af word er gegooid en dan heb je wel zooi

Hij snapt overigens nog helemaal niks van de fiets die hij gehad heeft vandaag, het blijft "autooo" en word iedere keer op zijn kant gegooid om met de wielen te kunnen spelen

Jolie beterschap
  zondag 4 juni 2006 @ 21:19:31 #169
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38541309
Ja dom is dat he, ik denk iedere keer kut waar is ze nu weer. Maar ze doet nisk stouts, ze hangt alleen maar op de bank of in een bed. Bah, rot.
  zondag 4 juni 2006 @ 22:18:56 #170
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38543418
Wat sneu voor Jolietje. En natuurlijk ook voor mama... En wat een ontzettend lieve oppas-mama heb je gevonden Luchtbel. Echt heel fijn dat ze nog even belt om te vragen hoe het gaat.

Bij ons is eten ook altijd 1 groot feest. En eigenlijk geef ik helemaal niks om de bende die het geeft. De ´keuken-zone´ krijgt regelmatig een extra poetsbeurt. Ik ben allang blij dat ze goed eet, ook al gaat de helft er langs. De preparatie-tip werkt hier ook het beste. (Alleen soep blijft moeilijk )
pi_38544781
Ow ik laat Isis ook wel aanklooien en hoop altijd dat ik er nog een hapje in kan krijgen. In het begin werkte dat nog wel door haar een eigen lepel te geven en zelf af en toe met een andere lepel het eten te geven. Isis heeft nog geen eigen bestekje , eerdaags toch maar eens gaan aanschaffen , misschien dat een vorkje beter werkt. Maar sinds ze ziek is geweest werkt de oude truc niet meer en wenst ze van ons geen hapjes meer te krijgen. Een hapje prepareren werkt ook niet want de lepel gaat op zijn kop naar dr mond of..... er word alleen maar flink mee gemept in het eten
En gelukkig hebben we een hond , die is zeer blij met deze manier van eten.
Morgen eten we weer aardappels , groente en vlees dus de aardappelen worden niet geprakt maar in stukjes gesneden , evenals het vlees en zo kan ze zelf wat in dr mond steken.
Veel eet ze toch niet bj het avond eten , maar zoals ik hier al gelezen had is het wel normaal rond deze leeftijd. Maak me er niet druk om. Isis heeft een nog genoeg spekkies over en de rest van de maaltijden eet ze wel goed en het toetje gaat er ook altijd weer goed in.
  zondag 4 juni 2006 @ 22:49:21 #172
3011 E.T.
pi_38544796
Saskia had vandaag een drukke dag.. Om half 12 stond d'r nicht op de stoep, dus dat betekende spelen, druk spelen, de hele tijd buiten, niet slapen dus.. Tegen 4'en ging Anouk weer naar huis, maar toen had het natuurlijk geen zin meer om Saskia nog in bed te stoppen, dus proberen wakker te houden.. Dat ging een klein tijdje goed; om 5 uur viel ze in slaap bij papa op schoot . We hebben 'r toen toch maar naar bed gebracht. Even d'r handen en voeten met een washandje gedaan, pyama aan en lekker naar bed. Toen ze om 7 uur 'wakker' werd (wakker is een erg groot woord) heeft ze een flinke volle fles gehad (ze heeft 't eten overgeslagen, dus dan maar een flinke fles), ze ging meteen weer verder slapen en we hebben 'r niet meer gehoord

Ben benieuwd hoe laat ze morgenochtend wakker wordt
pi_38545134
Als Saskia een beetje op Isis lijkt slaapt ze heerlijk door

Als Isis nu smorgens wakker word pak ik dr uit dr bed en neem dr mee naar ons bed en dan gaat ze in mijn armen of op mijn borst liggen met dr hoofdje en vind dat zo lekker dat ze pardoes weer in slaap valt
  maandag 5 juni 2006 @ 09:29:39 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_38552328
En, hoe laat was ze wakker ET?

en hoe is het met Jolie?
stormy waters...
sailin'
  maandag 5 juni 2006 @ 09:38:45 #175
640 snoopy
peanuts
pi_38552396
Het gaat gelukkig de goede kant op met Morris z'n arm. Het begint echt te genezen dus we doen er geen verband meer omheen. Ik moet zeggen dat hij zich heel braaf liet verbinden en heel netjes zijn antibiotica neemt. Daarbij roepend: beter, beter!
Ik ben alleen benieuwd of het een litteken blijft of niet. Het ziet er uit alsof hij een ernstige brandwond heeft gehad
  maandag 5 juni 2006 @ 09:40:52 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_38552413
nou ja, wel fijn dat het beter gaat snoop. Ik denk dat het nog wel bijtrekt hoor
stormy waters...
sailin'
  maandag 5 juni 2006 @ 09:54:18 #177
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38552544
O gelukkig Snoop. Ik vind het opvallend dat die kleintjes weten wanneer iets goed voor ze is en het toelaten.
Laatst heb ik per ongeluk Léon zijn vingers tusen de deur en de vloer geklemd. (hij lag plat op zijn buik onder de deur door te kijken en ik deed net de deur open) En hij liet het prima toe dat ik zijn vingers onder de kraan deed en even het een en ander uitprobeerde om te kijken of er niets gebroken of gekneusd was.
Laten ze normaal bijna niets toe, als ze denken dat je ze echt kan helpen mag het allemaal.

E.T. beetje uit kunnen slapen vanmorgen?

Luchtbel beterschap met Jolie.
  maandag 5 juni 2006 @ 10:12:40 #178
640 snoopy
peanuts
pi_38552718
Ja, opvallend is dat Dutch. Maar waarom ze dan met gewone dingen niet meewerken. Zucht...
  maandag 5 juni 2006 @ 10:14:35 #179
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38552740
Is leeftijd Snoop.
  maandag 5 juni 2006 @ 10:43:44 #180
640 snoopy
peanuts
pi_38553027
Of een fase
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 11:21:46 #181
7074 moussy
kuttekop
pi_38553655
Oh maar dat meewerken als iets beter voor het kind is gaat ook over hoor dames
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 5 juni 2006 @ 11:23:02 #182
640 snoopy
peanuts
pi_38553679
Mous, bedankt voor je positieve bijdrage
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 11:26:56 #183
7074 moussy
kuttekop
pi_38553739
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:23 schreef snoopy het volgende:
Mous, bedankt voor je positieve bijdrage
des te meer kan je er nu van genieten
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 5 juni 2006 @ 13:23:02 #184
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38556689
Hé Mous, wat doe je nou? We waren nog wel zo positief gestemd.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:35:03 #185
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38556997
Jolie is weer opgeknapt. Vanmorgen om 6 uur riep ze: honger!!!! gawekoken?
Dus wij zaten om 6 uur in de keuken, met boterhammen en kopjes thee. Om 10 uur heeft ze een kopje rijstsoep gegeten en je zag d'r gewoon opknappen gelukkig. Ze is voor het eerst op een springkussen geweest. Ik moest er zo hard van huilen, ik weet niet of het van ontroering was of van het lachen maar ze was zo leuk. Er waren alleen maar grotere kinderen op, die d'r gelukkig af en toe overeind trokken. Ze lag de hele tijd dubbelgevouwen en op de kop te proberen om weer te gaan staan. Ze moest zo hard lachen, toen mijn vriendje aan kwam lopen (hij had een hamer gekocht) riep ze keihard: ben je daar? bob de bouwer?!

Morgen moet ze trouwens naar het CB en het gerucht gaat dat ze daar allemaal dingen moet doen die ze helemaal niet kan. Oh ooooooooooooooooooooooooooooooooh.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:36:09 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38557022
Ik ben blij dat het weer beter gaat met Morris en zijn arm. Het klonk echt zo rot Snoopje. Vaak trekt het ergste wel weg bij zulke dingen hoor. Zeker nu ze nog zo klein zijn.
  maandag 5 juni 2006 @ 13:45:07 #187
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_38557241
Hahhaa wat een humor hebben die kleintjes al he Luchtbel!
  maandag 5 juni 2006 @ 14:14:10 #188
105888 renzell
pi_38558063
Jolie weer beter!!!! Goed, fijn! Zieke kindjes zijn echt TE zielig.

En Morris; wat dapper en stoer! Wat bijzonder idd dat kleine kindjes blijkbaar dondersgoed weten wanneer ze je moeten laten begaan. Ik hoop dat het helemaal geneest Snoop. Wat zei de arts daarvan?

Lishe; ik geef ook geen klap omde zooi, gelukkig. Het runnen van een huishouden is in geen enkel opzicht voor mij weggelegd en helaas voor vriendje ook niet... dus in principe wonen wij nog steeds in een veredeld studentenhuis. Heel soms echter, als ik echt een keer mijn best heb gedaan en meneer doodleuk de helft van zijn eten op de grond sodemietert, dan kan ik hem wel plakken!!!! Achter het spreekwoordelijke behang dan...
  maandag 5 juni 2006 @ 14:24:52 #189
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38558296
Fijn, Jolie beter en wel op een springkussen! Moet erg om haar opmerkingen lachen!

Hier ook Renzell, wij hebben ons huidige adres al tijden omgedoopt tot Oefenhuis. Nog een maandje, en dan trekken we in ons Grotemensenhuis. het zal mij benieuwen hoelang we het volhouden.
  maandag 5 juni 2006 @ 14:25:17 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_38558305
Jolie, jij hebt echt humor
stormy waters...
sailin'
  maandag 5 juni 2006 @ 14:27:21 #191
105888 renzell
pi_38558362
Ha ha, Lishe; hier hetzellfde verhaal! Alleen hebben wij nog steeds geen grotemensenhuis op het oog, helaas.... Maar ach.... ooit, zeg ik altijd maar. OOIT komt die dag!
  maandag 5 juni 2006 @ 15:03:18 #192
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38559261
Jolie wat fijn dat je weer beter bent

Hier had Thijs gister echt een pech dag
Eerst viel hij bij opa en oma plat met zijn gezicht op de tegels buiten (tanden door zijn lip)
Thuis aangekomen viel hij tot 2 keer toe van de bank
En toen ik hem in bed legde klom hij er even hard weer uit, alleen deze keer viel hij alweer.

Vandaag gaat overgens een stuk beter, hij is nu met de oppas naar de speeltuin, ze verveelde zich en kwam Thijs halen.
  maandag 5 juni 2006 @ 18:40:56 #193
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_38565938
dat is makkelijk, een oppas die ven langs komt om je te verlossen van je monster
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  maandag 5 juni 2006 @ 19:32:42 #194
3011 E.T.
pi_38568051
LB, geen zorgen maken over wat ze 'moeten' op het CB hoor.. Dat zit bij Jolie volgens mij ruimschoots goed

Fijn dat 't met Morris z'n arm beter gaat en arme Thijs die zo vaak gevallen is

Ik mocht vanmorgen tot de gewone tijd slapen. kwart voor 8 werd Saskia wakker. Ze had dus 15 uur geslapen Vanmiddag heeft ze eens onder d'r dekbed geslapen, zonder slaapzak. (dekbed is nog wel een beetje groot voor het ledikantje, maar ach...) Maar vanavond wilde ze toch maar weer d'r gewone deken en d'r slaapzak aan.
pi_38583040
Haha Jolie Succes vandaag op het cb, valt vast wel mee

Myrthe is toch echt van de rollenpatronen bleek zondag Opa ging koken en deed een schort voor. Myrthe's verbaasde uitroep 'Opa is een vrouw!' Dus nu maar uitgelegd dat ook mannen wel een schort mogen gebruiken (en zelf gebruik ik er nooit een.. )
  dinsdag 6 juni 2006 @ 09:37:55 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_38583198
hoe komen ze erop he! Misschien kook jij wel altijd? Hier ziet Liam ons alle 2 wel koken, dus hij wilde zelf ook graag zijn schortje om bij zijn nieuwe fornuis
stormy waters...
sailin'
pi_38583298
Meestal wel ja. M'n man vindt 't ook leuk maar is vaak te laat thuis. Maar een keukenschort wordt vooral gedragen door oma, en dat is een vrouw. Overigens ziet ze opa wel vaker koken 's zondags, het ging haar echt om het schort.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:03:06 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_38583644
grappig zoals ze dat soort dingen snel als "gewoon" beschouwen dan tja, zo werkt dat he met rollenpatronen, die houden we zelf lekker in stand zo
Om die reden proberen wij nog wel eens typische meisjesdingen te kopen voor Liam zoals een pop met buggy en nu dan zijn fornuisje, maar je voorkomt het nooit, want Nick is toch degene die bv het meeste werkt, dus ik zal het meeste in huis doen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:30:56 #199
102760 Igraine
Headache
pi_38584216
Ach ik vind dat altijd wel grappig met die kleintjes, hoe ze redeneren.

Mijn man heeft heel lang haar, langer nog dan dat van mij en die krijgt ook regelmatig van kleine kindjes te horen dat hij daarom "een meisje" is.

Terwijl hij er toch verder behoorlijk mannelijk uitziet
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:12:30 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_38585221
ik denk dat die kleintjes gewoon heel erg op zoek zijn naar duidelijkheid en structuur, denk je ook niet?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:53:36 #201
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38587889
Kleine meisjes worden groot...

....95 cm.....

......13,6 kilo en kunnen zelf hun mond spoelen in de badkamer.

Ging niet zoals verwacht op 't CB, deze arts vond dat ik nog een keer een foto moest laten maken van d'r heupjes. Omdat (wat ik zelf ook al vond) de scheve plooi toch echt heel erg scheef is en alleen maar erger lijkt te worden. Ook vond ze het nodig iemand naar dat hartruisje te laten kijken, ze vond het nogal grof voor een functioneringsruisje Niet zo leuk allemaal vind ik. Maar ja beter nu goed naar laten kijken. Nogmaals.

Er ging ook iets wel zoals verwacht, Jolie bleef schaapachtig naar de vormenstoof kijken, naar de stapelbekertjes en wist niet wat er verwacht werd toen ze dingen moest aanwijzen in een boekje. Gelukkig was dit een aardige mevrouw en mocht ze in het keukentje spelen om te laten zien dat ze echt wel kleine dingen in elkaar kon stoppen en kon praten. Toen ze die cb-mevrouw een bordje met plastic kip gaf zei ze 'Ai lov voe' als een ware huisvrouw
pi_38588131
Die lengte Dan kan het dus wel kloppen dat ze ongeveer even lang leken
Dat nieuws over dat plooitje en dat ruisje is niet leuk. Weer via de huisarts dus of mogen ze tegenwoordig rechtstreeks doorverwijzen?
Fijn dat je wel een aardig iemand getroffen had.
Hoe gaat het verder nu, nog wat ziekjes? Of echt al behoorlijk opgeknapt?
pi_38588152
Wat een scheet is dat toch Luchtbel!
Kijk ze nou staan

Wat vervelend dat ze niet tevreden zijn over d'r heupjes en het hartruisje, maar goed er wordt naar gekeken en hopelijk valt het mee!

[ Bericht 4% gewijzigd door Stiekemurd op 06-06-2006 13:08:35 ]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:09:47 #204
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38588364
Hoe groot is Myrthe dan? Ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had maar het staat toch echt in het boekje. Het zal wel kloppen want al d'r truien waren weer te klein.
Ze mogen direct doorverwijzen, Naam cb-arts verwijst door voor Naam huisarts, staat op de brief. Ze is wel weer helemaal beter.

Ik ben ook wel blij dat er weer naar gekeken wordt maar ik vind het gewoon vervelend. Steeds weer. Heeft ze nou iets of is het nou niets.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:12:11 #205
640 snoopy
peanuts
pi_38588446
Wat een liefie is het toch LB!
Hopelijk vallen heupjes en ruisje mee.
pi_38588689
Ik had Myrthe voor het vorige bezoek zelf opgemeten, 94 cm. Op het cb wilde ze niet meewerken en ik vond 't niet nodig haar te dwingen dus een 'officiele' meting is er toen niet geweest.

Logisch dat je het vervelend vindt.. maar hopelijk kun je deze keer dan definitief gerustgesteld worden, en je cb ook.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:45:57 #207
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38589552
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:02 schreef Stiekemurd het volgende:
Wat een scheet is dat toch Luchtbel!
Kijk ze nou staan
He wat lief dat vond ik nou ook. Die jurken hingen ook maar te wachten op zomer dus we hebben er nu maar een broek onderaan gedaan maar het staat eigenlijk net zo schattig

Jolie wil nog gewoon in die bak liggen Poemojn, dat scheelt misschien.
  † In Memoriam † dinsdag 6 juni 2006 @ 17:18:48 #208
81992 Githa
pi_38596560
Ben ik weer een keertje
Jeetje, wat kletsen jullie veel zeg!

Vanmiddag met Jordy weer bij de chirurg geweest. De vingers zijn dus gedeeltelijk weer aan elkaar gegroeid en het littekenweefsel zorgt ervoor dat er een te kort aan huid is en de vingers een kromme stand hebben.
Hij moet nu bij een ergotherapeut een spalk aan laten meten voor die hand, in de hoop dat hij die ook aan zal gaan houden.
Daarnaast moet de operatie zo goed als overnieuw worden gedaan. Dit gaat 11 september gebeuren omdat de spalk eerst wat tijd nodig heeft.
Balen natuurlijk! wéér een huidtransplantatie, wéér een verbijf in het ziekenhuis en wéér die lange slopende herstel periode echt we zitten er al zo doorheen en we hebben het nog lang niet gehad want dit is nog steeds het eerste handje pas.

Heb van de arts momenteel medicatie gekregen om wat rust te vinden natuurlijk is Jordy niet de enige oorzaak en mag ik deze maand naar een psycholoog.
Werk is meer gericht op aanwezigheid dan productieviteit en om een beetje structuur en ritme in mijn leven te houden

Verder gaat het met Jordy goed, hij is vrolijk en energiek en hij heeft zelfs zijn tweede tand doorgekregen
Hopelijk blijft hij een beetje vrolijk met spalk en zeker na de operatie...zo sneu dat hij nu wéér moet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 juni 2006 @ 17:27:01 #209
13151 crew  Rewimo
pi_38596765
Githa, wat vervelend zeg, dat de operatie eigenlijk is mislukt Aan die spalk zal Jordy wel wennen hoor, die kleintjes passen zich makkelijk aan, en ze zullen hem wel zó maken dat hij hem zelf niet loskrijgt. Maar weer het hele circus van een operatie is natuurlijk wel heel vervelend...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:30:55 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_38596862
dus toch niet goed gegaan he? jeetje wat een setback... kan me voorstellen dat dit samen met andere dingen te veel is voor je. doe rustig aan, fijn dat je daar zelf ook medicatie voor hebt gekregen. Eerst maar eens die spalk nu dan... sterkte
Wel fijn dat ie zijn 2e tand nu heeft!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:35:32 #211
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38596975
Jeetje wat een ontzettende tegenvaller Githa

Heel veel sterkte komende tijd en pas goed op jezelf
©Dumbo
pi_38596984
Githa wat een kl*te zooi! De spalk word idd over het algemeen snel aan gewend, maar het is wel rot dat dat nu eerst moet. De spalken zijn vaak snel gemaakt en het klittenband wat ze gebruiken vaak is behoorlijk stevig dus moeilijk los te krijgen voor Jordy. Kan me voorstellen dat je tegen de operatie op ziet, dat is ook niet gek na dit alles. Ik vind het heel goed van je dat je rust probert te zoeken en gaat praten. Een hele dikke knuffel en kus voor jou en Jordy
  † In Memoriam † dinsdag 6 juni 2006 @ 17:45:11 #213
81992 Githa
pi_38597219
Ik heb geen idee of hij die spalk aan zal gaan houden, ze dachten in het ziekenhuis namelijk van niet en ik zelf had zoiets, ik wil het toch proberen.
Het aanmeten duurt een uur geloof ik en dan moet hij 3 x terug. Nouja, ik moet nog een afspraak maken dus dan hoor ik het wel. het is het proberen waard.

Ze had het iig nog nooit meegemaakt dat het net als bij Jordy nu weer terug is aangegroeid, maarja, daar heb ik wat aan
Ik maak me alleen een beetje druk of het nu een tweede keer wél goed zal gaan, maar dat heb ik ook naar haar uitgesproken.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:45:50 #214
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_38597236
Githa voor jou je vriendje en Jordy
pi_38597486
De spalk is idd het proberen waard, het is niet eng en Jordy liet na de operatie zien dat hij weinig moeite ha om met 1 hand dingen te doen. Het 3x terug is om te kijken of de spalken aan gepast moeten worden of omdat hij ze toch lost krijgt of dat er verbetering in de stand van de vingers is.
Het is een soort plastic dat warm gemaakt word en dan langs de arm/hand gelegd word en dan word het in model gekneed. De afwerking, klittenband enzo is een groot deel van de tijd.

Heel goed dat jij je angsten uit spreekt tegen de arts! Want blijf onthouden zij zijn er om jou en Jordy te helpen!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:05:09 #216
640 snoopy
peanuts
pi_38597715
Jemig Githa, wat een dikke tegenvaller. Logisch dat je het helemaal hebt gehad! En dan straks weer dat hele circus. Heel veel sterkte meid.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 18:42:55 #217
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38599007
Githa, een hele, heeele dikke knuffel van mij. Van Luuke er ook een dikke kledderzoen bij voor je mooie, stoere zoon. Wat een tegenvaller. Je hebt er niks aan als ik hier met je mee ga zitten balen, maar dat doe ik toch. Ik vond het wel weer heel stoer van je dat je toch voor de spalk gaat. Laat ze maar lullen die doktoren, eerst zien, dan geloven! (En Jordy is al zo knap geweest met het gips, die spalk gaat zeker helpen, toch?)
Fijn dat je op je werk even een stapje terug mag doen, gewoon er zijn is vast ook wel goed voor jezelf. Zet 'm op, je bent de aller-, allerliefste mama-van_jordy van de wereld . Dikke kus erbij, ik denk aan jullie.
pi_38600870
Jee Githa het zit ook niet mee he.... Dikke zoen van Benthe en mij. Veel sterkte!
pi_38602076
Githa, dus jij had toch gelijk Sterkte voor Jordy en jullie, en hopelijk slaan je medicijnen snel aan.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:24:48 #220
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38603255
githa wat een rotbericht zeg. En vooral voor Jordy natuurlijk, die meer door die mallemolen moet misschien

Amber en Myrthe (van Poemojn) hebben vandaag geminimeet Ze waren zooo schattig met zijn tweeën aan het dansen op de trampoline
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:31:13 #221
3142 m@x
pi_38603607
Githa, ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan wat de rest hier al heeft geschreven. In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd

Tot mijn derde jaar ben ik vanwege een klompvoetje een aantal keer geopereerd, heb ik lang in het ziekenhuis gelegen en is mijn beentje ook heel erg lang gespalkt geweest. Voor mijn ouders een rottijd, maar ik kan me er echt niks van herinneren. Je hebt er nu niks aan, maar wie weet is het fijn in je achterhoofd te houden dat Jordy zich er later waarschijnlijk weinig tot niks van zal herinneren.
pi_38603647
Ik heb hele leuke foto's zal ze straks eens op m'n pc zetten en mailen en dan komt er vast nog wel wat online

Dat met z'n tweeen samen was erg lief, maar met die oudere kinderen erbij vond ik het maar eng Myrthe keek ook totaal niet uit waar ze zich liet vallen dus ik was alleen maar bang dat 't toch nog fout zou gaan
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:35:45 #223
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38603787
ja, dat was wel eng ja Die oudere kinderen kijken ook niet zo goed uit, die gaan gewoon wild in de rondte springen. En Myrthe liet zich idd rustig op de rand vallen En Amber was ook niet bepaald zachtzinnig
pi_38603832
En toch heb ik allemaal filmpjes waarop ze gieren van het lachen

O en Livelink, ik zag jouw vraag pas in het fototopic, maar er was nu ook weer een man die vroeg of ze een jongetje of een meisje was..ze gedraagt zich soms wat te onbesuisd voor een meisje
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:37:37 #225
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38603859
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:36 schreef poemojn het volgende:
En toch heb ik allemaal filmpjes waarop ze gieren van het lachen
ja, die wil ik Dat is zo leuk
  Jubileum moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 20:38:16 #226
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38603887
Ach arme Jordy toch. Hoewel je logischerwijs wel een beetje kunt verwachten dat het niet bij 1 operatie blijft is dit wel heel erg zuur.

Jolietje wat ben je mooi, wijs en groot Wat gaat ze ineens hard Luchtbel, het is ineens een echt meisje
Wel goed dat er nu even grondig naar heupjes en ruisjes wordt gekeken!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38603942
als Myrthe zo in bed ligt ga ik boven zitten bij de pc alles selecteren en mailen ladyS even geduld nog dus
pi_38604419
Luchtbel wat onzeker voor jullie zeg! Ik kan me goed indenken hoe rot dat meot voelen
En Jolie die haar mondje spoelt wat goed! Jans slikt nog alles met grote slokken door

Githa jeetje joh! Je had het al een paar keer gezegd he dat je vond dat zijn handje niet goed stond. En nu moet het weer overnieuw! Wat gaan ze nu doen om te voorkomen dat het weer aan elkaar gaat groeien? Sterkte joh met alles
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:52:07 #229
3011 E.T.
pi_38604682
jeetje githa.. ondanks dat je het eigenlijk zelf al wist toch een behoorlijke tegenvaller

LB, niet leuk natuurlijk als niet alles 'perfect' is op het CB, maar eens goed naar ruisjes en heupjes laten kijken is natuurlijk best goed
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:14:38 #230
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38605616
Natuurlijk hoeft het niet perfect te zijn, ik maak me gewoon zorgen. Er is als eerder naar dat rusije geluisterd en er is ook al eerder een foto gemaakt van d'r heupjes. Waarom denk iemand nu dan wel dat er iets aan de hand is? Ik kan hier gewoon slecht tegen. Ik ga ook niet meer hier een foto laten maken nu maar ergens anders, het voelt gewoon heel rot. Als er niks is, is er niks, maar waarom is er dan wel iets?

Githa wat ontzettend rot. Zorg wel goed voor je zelf ook hoor

Groot is ze al he Lois, ik had het dit weekend met haar vader er over. Die had d'r ik geloof een maand of twee niet meer gezien en die schrok ervan. Dat ze ineens zo groot is en zoveel meer weer kan. Moet ik wel zeggen dat ze alles uit de kast haalt als hij er is, gewoon toevallig. Ze mag hem graag maar ze weet niet eens dat het haar vader is zo ziet hij wel binnen een uur alles wat ze kan. Ik kan het zelf gewoon haast niet geloven soms, dat dit Jolie is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Luchtbel op 06-06-2006 21:40:25 ]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:36:08 #231
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38606537
Githa, wat ontzetten klote zeg! Ik weet dat jullie toch ondanks alle tegenslagen de moed wel weer op zullen pakken, maar je moet er eerst weer doorheen. Neem de tijd meid.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:49:32 #232
61800 Rottdog
pi_38607152
Jolie grote dame

Bah Lb die onzekerheid zo

Jordy grote stoere man gefeli met je tweede tandje

Githa alles is eigenlijk al door de dames hierboven gezegt en van hier dan maar gewoon een dikke
pi_38609854
LB, bah, ik kan me je ongerustheid goed voorstellen. hopelijk nu dan echt snel duidelijkheid, en graag in positieve zin! jolie is inderdaad een lang end zeg, en ik vind 't ook razend knap wat zij allemaal al zegt/doet. ook leuk dat haar vader zo onder de indruk was, en terecht!

githa, sjonge wat een domper zeg, arme jordy (en jullie) nóg een extra operatie te doorstaan. wat ik me afvraag: hadden ze dit niet in een iets eerder stadium kunnen constateren, zodat ze tussentijds nog wat hadden kunnen doen aan dat weer aan elkaar groeien enzo? ik bedoel, jij had zelf ook al veel langer het gevoel dat 't niet helemaal goed zat, en jullie zijn toch op tussentijdse controles geweest? nou ja, voor nu in ieder geval sterkte en let ook maar heel goed op jezelf inderdaad.
  woensdag 7 juni 2006 @ 06:44:04 #234
24188 Belana
kloon van belana
pi_38615811
LB, das wel ff minder dan zo'n bezoekje aan het cb, moet je nu je laten doorverwijzen?
Het is wel een heerlijk wijfie he wat wordt ze groot joh! Zij is heel snel met dat soort dingen

wij moeten Liam momenteel heel kort houden, die is gewoonweg brutaal maar hij weet wel als ie te ver gaat, dan komt ie ineens een knuffel geven Hij heeft met veel dingen echt zo'n dwingend toontje en boos gezicht: mama moete helpe!!!!! mijn standaard reactie momenteel is: mama moet niks... en inmiddels komt daar dan nu een vraag achteraan op een lief toontje, dus opvoeden werkt gelukkig Maar het is wel eens vermoeiend.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 7 juni 2006 @ 08:53:06 #235
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38616616
Herkenbaar Belana, als Noah iets wilde dan ging ie altijd gillen, terwijl ie prima papa en mama kan zeggen. Had er zo genoeg van dat ik alleen nog maar reageerde als ie dat dus zei, en negeerde als ie alleen gilde. Dus nu noemt ie mij ook de hele dag papa Maar alles beter dan dat gegil
©Dumbo
  † In Memoriam † woensdag 7 juni 2006 @ 11:41:58 #236
81992 Githa
pi_38620393
Spannend LB, onzekerheid is dan nog het ergst. Wanneer heb je wat duidelijkheid, of heb ik daar over heen gelezen ?

Morgen mag Jordy al een spalk gaan aanmeten. Ze hadden nog een gaatje open...snel al!

Belana, hier ook een brutaal mannetje hoor. Nu vind ik wel dat er best wat pit in mag zitten, maar dat heeft toch echt wel zijn grenzen
Aan de andere kant kan hij toch ook wel verlegen / onzeker zijn. Als hij me na probeerd te zeggen met woordjes dan oefent hij eerst heel zachtjes en met een houding van 'doe ik dat wel goed' dat is dan zo een ander Jordy.
Als ik dan heel enthousiast doe dan zie je hem helemaal opfleuren en dan heeft hij lef genoeg om het hard op te doen waar hij dan wel weer in door kan slaan te hard... het liefste van alles hangt hij de clown uit, lekker gek doen en wild.
pi_38620600
Githa Jordy LB Jolie
pi_38620992
hoe gaat 't met myrthe, ladyBos?

githa, fijn dat je morgen al voor die spalk terecht kunt!
  † In Memoriam † woensdag 7 juni 2006 @ 12:16:05 #239
81992 Githa
pi_38621361
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:46 schreef jessie het volgende:

Githa jeetje joh! Je had het al een paar keer gezegd he dat je vond dat zijn handje niet goed stond. En nu moet het weer overnieuw! Wat gaan ze nu doen om te voorkomen dat het weer aan elkaar gaat groeien? Sterkte joh met alles
Ja, dat is een goeie! eigenlijk zou het niet kunnen en ze had het ook nog niet eerder meegemaakt, maar volgende maand hebben we daar een gesprek over.
Jordy is een snelle genezer zei ze toen al, misschien ligt daar het probleem wel
Het is iig wel iets waar ik me vreselijk druk om maak.
pi_38621628
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 12:03 schreef bixister het volgende:
hoe gaat 't met myrthe, ladyBos?
Nog altijd d'r ondeugende zelf Ze begint echt te kletsen nu (alhoewel het alleen voor ons verstaanbaar is :-) Vorige week zaten we in de auto en ze zag een paard. Ze zei 'waf waf'. Dus ik nee, dat is een paardje, die doet hihihihi. Zitten we een dag later in de auto, ziet ze een paard, zegt ze hihihihi. Dat vind ik dan zo knap he. Dat ze dat na 1 keer zeggen al weet Het doorslapen was helaas van korte duur alhoewel ze de afgelopen twee nachten weer wel goed geslapen heeft. We zijn heel erg druk in de tuin bezig en vandaag komt het gras en dan is het bijna klaar, kan ze lekker buiten spelen. Het liefst is ze de hele dag buiten, ze komt regelmatig d'r schoenen en jas brengen en sleurt me zowat mee naar buiten zodra we in de buurt van de deur komen Op de camping van de week was er een meisje wat net zo oud was als Myrthe en die was gewoon een hele kop kleiner Dan is ze opeens zo groot ! En als ze dan in d'r blootje in bad zit is het nog maar zo'n frumpie, ze is ook graatmager en zo gespierd als wat. Geen babyspekken voor Myrthe Die had ze alleen de eerste paar dagen. Gisteren stond de DVD aan van Baby Einstein en dat vind ze echt geweldig. Meedansen, zingen, wijzen, dierengeluiden doen, het hele arsenaal komt langs, miauw, wafwaf, hihihihihi, moeh, aai aai. Zo verschrikkelijk lief klinkt dat, dat kleine stemmetje.
pi_38622681
ah leuk! en wat lief he die stemmetjes.

anna zingt de hele dag door, ook zo super. en steeds verstaanbaarder. in de manenschijn is momenteel erg favoriet. "Soo tieht detootuh e soo toeht depisss!" en verder wordt er heel wat afge-indegloooriiiiaaaaht.

[ Bericht 4% gewijzigd door bixister op 09-06-2006 09:41:20 ]
  woensdag 7 juni 2006 @ 15:31:02 #242
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38626921
Ooo, kleine kletskousjes...

Hoe gaan jullie om met angsten? Luuke is ineens heel bang voor startende auto's, motoren, brommers, vliegtuigen enz. Ze gaat dan een beetje bibberen en komt als een waanzinnige naar mij toe gerend. Ik pak haar altijd bij me en zegt dat het zo over is. Ze kijkt me dan heel hoopvol aan (en dat maakt dat ik het zo sneu vind) en zegt dat "Op? Op?". Help ik haar beter door de geluiden te negeren? Of er juist wel aandacht aan te geven? Voor mijn gevoel moet ik haar echt veiligheid geven op zo'n moment maar weet niet of dat ook echt zo is.
pi_38627098
ik zou 't niet negeren, maar benoemen, en haar lekker troosten/beschermen, samen hopen dat 't snel voorbij is. dus eigenlijk wel zo ongeveer wat jij al doet.
pi_38634769
Thijs is hier snot en snot verkouden, vanmiddag krijg hij ineens flinke verhonging super hangerig huilerig, dus heeft hij een zetpil gekregen en toen gebeurde het volgende (10 min later)

K3 was op de radio en ineens kwam daar de grote smile handjes de lucht in en zingen maar
Hij wilde weer spelen en helemaal happy.
(wat nou hangerige en zieke THijs)

Morgen eens kijken wat de kinderarts te vertellen heeft

[ Bericht 8% gewijzigd door Bar_en_Mar op 07-06-2006 19:55:46 ]
  † In Memoriam † woensdag 7 juni 2006 @ 20:00:04 #245
81992 Githa
pi_38635191
Spannend Bar... ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
K3 heeft een helende werking
  Jubileum moderator woensdag 7 juni 2006 @ 20:49:50 #246
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38636354
Jeroen kwam vandaag Iris ophalen bij het kdv en kreeg gelijk te horen van Iris dat Bob kwam logeren. Jeroen schrok al een beetje, dacht aan een hamstertje, of zelfs een overgebleven kindje ofzo, maar nee.... het was Bob de logeerbeer!
Bob mocht mee, voorop de fiets, fier in Iris' armpjes kon hij alles goed zien zo voorop.
Toen ik thuiskwam kreeg ik in geuren en kleuren het verhaal van Bob te horen, en ook zijn logeerboekje te zien. Toen ik vroeg waar Bob was kreeg ik te horen "Bob zit ff buiten mama, ff lekker rustig"
Bob heeft daarna nog even lekker met wat babyspeelgoed gespeeld en we hebben een mooi bedje voor hem gemaakt naast Iris' bed. Bob blijft een week en als ik al die creatieve schrijfsels zie in Bobs boekje dan mag ik nog wel even hard mijn best gaan doen om leuke dingen met Bob te doen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38636519
veel plezier met bob de beer Lois en Iris
pi_38637099
Er zijn ook moeders die Flip de logeerbeer (kleuterklassen, komt een weekend) lekker een weekendje in de wasmachine gooien Lois, misschien een idee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 juni 2006 @ 21:30:50 #249
13151 crew  Rewimo
pi_38637221
Bob knuffelt en slaapt vast heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:33:33 #250
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38637283
Waar is dat dan voor? Een logeerknuffel?
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:57:03 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38637855
Luchtbel op de meeste scholen/creche's hebben ze een pakket dat heet de logeerbeer.
Elke week krijgt een kindje dan de beer een nachtje mee.
Het is de bedoeling dat beer overal mee heen gaat en dat daar een verslagje van gedaan wordt, vaak d.m.v foto's ook.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:28:41 #252
3011 E.T.
pi_38638780
Lishe, Saskia is ook regelmatig bang voor zulke dingen. (een motor die gestart wordt, de buurman van 4 huizen verder die een gaatje boort.. etc).
Wij troosten Saskia dan altijd, benoemen waar ze bang voor is. Verder probeer ik haar zo veel mogelijk uit te leggen wat er gebeurt, waar het geluid vandaan komt, wat het doet en vooral dat het dus eigenlijk niet eng is en dat er gewoon iemand herrie maakt.
Ik ga d'r trouwens niet bij voorbaat (als ik 't aan zie komen) al beschermend oppakken, ik wacht wel tot het echt zo ver is en ze dus ook echt een beetje bang is.
Ik kan ook alleen maar hopen dat ik het zo goed aanpak en dat ze me uiteindelijk gaat geloven en het niet meer eng gaat vinden.

Veel plezier met Bob, Lois
pi_38639835
Een goed half uur geleden heeft Thijs zijn 2de koortstuip achter de rug, hij heeft ook hoge koorts, ik heb hem uit zijn slaapzak gehaald shirtje uit en nu ligt hij in diepe slaap in zijn hempje en luier te slapen.

heb al die tijd met de huisartsenpost aan de telefoon geweest, ik hoefde geen zetpil meer te geven, maar hem gewoon koel leggen al is dat moeilijk met een kamer temp van 23 graden
tikkeltje eigenwijs, maar wel heel lief ;)
pi_38639955
dat was ik dus

Voor de rest goed in de gaten houden en omdat we morgen toch naar de kinderarts moeten was nu langskomen niet echt noodzakelijk nog.

Ik kreeg overgens wel een goede bruikbare tip mee :

mocht je net als bij ons de boven nogal warm hebben, maak een handdoek nat wring hem goed uit en leg die een poosje op het kindje dan koelen ze lekker af...
  woensdag 7 juni 2006 @ 23:07:29 #255
61800 Rottdog
pi_38640003
Het getsie Bar

Lishe, Zoë is erg bang voor vliegtuigen en springt me bijna in de armen, nu pak ik haar op zeg wat het is en we gaan het gewoon gedag zwaaien. Nu is ze al zover dat als ze er 1 hoord al begint te zwaaien en dag zeggen zonder me in me armen te springen.
pi_38640027
Bar sterkte ermee joh! Dat lijkt me echt schrikken zo'n koortstuip!
Succes ook morgen!
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:45:04 #257
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38646040
Bar, succes vandaag, ik zal aan jullie denken en ben benieuwd wat er gezegd en onderzocht wordt!
  donderdag 8 juni 2006 @ 08:53:55 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_38646167
Bar sterkte, en suuces vandaag!!
stormy waters...
sailin'
pi_38649061
Uhm het zullen meerdere onderzoeken gaan worden, want ik vetrouw het nu helemaal niet meer.

Vannacht om half 3 ofzo zaten we in het ziekenhuis ivm koortstuip thijs, 3 uur ongeveer terug thuis.
Vanmorgen tegen half7 weer een aanval van Thijs
En zojuist om half 11 alweer een aanval van Thijs

Ik loop op van de zenuwen en vind het niet kloppen, Thijs is doodziek, ligt te schudden op de bank, hangt is ontzettend huilerig tussendoor
en na een aanval slaapt hij enorm diep
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:53:01 #260
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38649169
Nou Bar dat klinkt inderdaadheel erg rot allemaal. Ik zou het ook goed laten onderzoeken. Succes
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:54:06 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38649206
He jakkes Bar, dat klinkt niet best.
Succes ermee vandaag!
pi_38649245
he nee Bar, wat naar en eng. ik hoop dat er snel duidelijkheid is en dat het iets is dat snel over gaat!
pi_38649351
Dat klinkt niet goed Bar Sterkte met Thijs en de onderzoeken
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:01:26 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_38649444
he gedver wat vreselijk eng zeg heel veel sterkte en laat je niet wegsturen!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:04:36 #265
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38649525
jemig bar dat klinkt niet best
Sterkte vanmiddag
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:05:00 #266
3142 m@x
pi_38649538
Arme Thijs (en arme Bar)! Hopelijk geven de onderzoeken wat duidelijkheid en is Thijs snel over die nare aanvallen heen
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:06:01 #267
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38649569
Wat vreselijk eng zoiets, Bar! Sterkte en zorg inderdaad maar voor een grondig onderzoek. Arme jullie.
pi_38652012
Getsie Bar... lijkt me doodeng. Ik geloof dat ik in alle staten zou zijn van de stress en angst. En dan maak ik me al zorgen over Randy die 2 dagen diaree heeft, ietwat koorts en net een poepbroek met voornamelijk slijm (?!) Ik hoop dat Thijs snel beter is.

Ik zie dat mijn zoon Randy uit het lijstje gekukeld is?! Mag hij terug?
Randy, geboren op 31-12-04.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:34:36 #269
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_38652415
och arme Thijs, hoop dat er iets uit dat onderzoek komt.

iemand met 2 kindjes die mij nog tips kan geven hoe ik het beste ermee om kan gaan met Maxim en Romijn??
ik zat vannacht gewoon te janken in mijn bed dat ik bang ben dat ik Maxim tekort doe
ik probeer hem al zoveel mogelijk overal bij te betrekken en laat hem meekijken en zo terwijl romijn bijv aan de borst ligt, maar net als vannacht waren ze beide wakker op hetzelftde tijdstip, romijn moest eten en maxim moest getroost worden. ik heb eerst maxim ff laten huilen en romijn laten eten. maar dat deed zo pijn bij mij ik wou er heen maar kon er niet heen.
hoe doen jullie dat in godsnaam?
  † In Memoriam † donderdag 8 juni 2006 @ 12:39:03 #270
81992 Githa
pi_38652567
Thijs weer een koortsstuip, eng lijkt me dat hoor. Heb je zelf wel een beetje geslapen vannacht ?

Jordy heeft zijn strekspalk
Het was een heel gedoe om die aan te meten voor zo'n kleintje dat niet echt meer wil meewerken als het om zijn handje betreft, maar toch....hij was super stoer
Morgen moeten we weer terug, dan kijkt ze nog even of hij niet ergens heel erg irriteerd.
Verder is het per keer kijken hoe het zit en of er iets veranderd moet worden.
Ze denkt ook dat het zinvol is om straks direct na de operatie een spalk aan te meten die de vingers gescheiden houdt. Ik zal het gaan overleggen met de chirurg, maar ik hou mijn hart vast als ze die moeten gaan aanmeten

Ook heeft hij sillicone pleisters voorgeschreven gekregen voor zijn littekens, dit schijnt goed te helpen.
Op naar morgen maar weer....
pi_38652591
Ik weet niet hoe goed je op het happen moet letten nu bij de bv, maar misschien kun je naar Maxim lopen & troosten met Romijn aan de borst? Heb ik toen met Myrthe wel eens gedaan als ik echt iets wilde pakken oid en die dronk gewoon door.

Fijn dat hij zo stoer was Githa
  † In Memoriam † donderdag 8 juni 2006 @ 12:40:36 #272
81992 Githa
pi_38652616
Martineke, moeilijk lijkt me dat ja.... Kan papa Maxim niet even bij hem nemen dan en na Romijn's voeding doen jullie ruilen van kind
pi_38652781
martineke, dat is echt hartstikke lastig ja, en een kwestie van wennen voor alle partijen. je kunt je nou eenmaal niet opsplitsen. soms moet de een wachten, en soms de ander. je hoeft 'm echt niet overal bij te betrekken trouwens hoor, laat het ook een beetje aan hem zelf over. hij moet ook nog wennen aan de nieuwe situatie natuurlijk. probeer in ieder geval ook af en toe even exclusief tijd voor maxim te maken, lekker even met 'm op schoot. mogelijk zal hij de eerste tijd wat meer naar z'n papa trekken, die kan 'm dan mooi een beetje opvangen en troosten. want natuurlijk is het af en toe pijnlijk voor hem, dat hij jou ineens moet delen met zo'n vreemde nieuwkomer. heel veel succes ermee, het wordt op den duur echt makkelijker.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:50:14 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38652961
Mammietje, hij staat er weer bij hoor...

Martineke, moeilijk lijkt me dat. Maar ja, hij zal toch moeten leren dat hij nu niet meer altijd gelijk jouw aandacht kan krijgen.
Mss proberen dat Papa 's nachts iig mee helpt met dat soort dingen? Lijkt me sowieso geen overbodige luxe nu jij nog aan het herstellen bent.
pi_38652977
Heel herkenbaar Martineke! Ik heb daar de afgelopen weken ook mee gevochten, dat gevoel. En ik zie dat onze kids zowat even oud zijn! Ik merk dat het de laatste weken al wat makkelijker wordt om mee om te gaan, ondanks dat Randy het in het begin wel leuk vond en later pas stikjaloers werd. De eerste week hebben mijn man en ik Tinka zowat links laten liggen uit schuldgevoel naar Randy. Nu geef ik Randy extra aandacht en speel ik veel met hem (hij vraagt ook heel veel aandacht nu) en als ik Tinka voed, probeer ik hem af te leiden met van alles en nog wat te doen(omdat hij anders boven op Tinka op schoot wil zitten!). Ik praat ook veel tegen Tinka over Randy, zodat hij het hoort (Wat is Randy lief, wat kan Randy dat goed, nou ga je terug in je bed want mama wil even met Randy knuffelen, etc.). Zoals gezegd, Randy is stikjaloers en als hij Tinka pijn probeert te doen, bestraf ik hem wel heel duidelijk. Helaas, dan is hij maar even hysterisch maar hij moet weten dat dat niet kan. Dat gaat nu ook steeds beter.
Hij raakt er een beetje aan gewend dat Randytijd en Tinkatijd elkaar afwisselt! Het is ook heel wat voor zo'n kleintje... zelf net weer meer van de wereld en een eigen ikkie snappen, dan komt er ineens een baby bij, waar je NIETS aan hebt maar die wel aandacht vraagt; sterker nog, bij mama aan de tiet mag! Maar het went... voor jou en voor Maxim!
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:16:19 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38664777
Bar? Hoe is het vandaag verder gegaan? En in het ziekenhuis?
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:01:45 #277
3011 E.T.
pi_38666179
Ik kreeg vandaag nog even bevestiging van mijn geweldige (ahum) opvoeding..
Ik was even boven en Saskia roept onder aan de trap waar ik ben en of ik snel terugkom. Mijn antwoord bleek niet helemaal verstaanbaar voor d'r:
"Wat zegt u?"

Ok, je kon me opvegen

Waterpokken zijn er toch echt trouwens. (sprak een leidster van het kdv, de hele groep heeft ze te pakken ongeveer.. daar komen ze dus vandaag iig) Ze is er nog niet ziek van, maar de hoeveelheid pokken op d'r rug zijn sinds vanmorgen wel vervijfvoudigd. Ben benieuwd hoe 't verder gaat ontwikkelen..
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:06:31 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_38666363
aan de ene kant rot die waterpokken, aan de andere kant zou ik willen dat Liam ze eens kreeg, kan je beter hebben als je klein bent denk ik.
Maar goed dat je al spul in huis hebt dan ET
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:14:42 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38666612
Saskia!
pi_38666642
Zucht en gaat er eens voor zitten

Thijs ligt momenteel in het ziekenhuis sinds vanmiddag.

De hoeveelheid aan stuipen en de hoge koorts vertrouwde de kinderarts niet er werd niet meer getwijfeld een bed geregeld en Thijs werd opgenomen.

Ze hebben bloed afgenomen, word morgenochtend herhaald
Er is een urine monster gemaakt uitslag komt over 3 werkdagen
Er is een speeksel monster gemaakt
Er is een foto gemaakt van de keelamandelen en neusamandelen (worden morgen bekeken)

In het ziekenhuis heeft hij nog 1 aanval gehad tegen half 1 en die hebben ze gestopt door middel van Valium (wat wij ook mee naar huis krijgen)daarna was hij eigenlijk alleen maar aan het slapen, tussendoor was hij soms 10/15 min wakker huilerig wilde niets drinken en eten (heeft op heel de middag maar 40 cc aan roosvicee binnen)
Spelen lukte gewoon niet.
lachen lukte niet
hij wilde alleen maar slapen.

Marco is momenteel bij hem en blijft de nacht bij Thijs, ik zelf durfde het niet aangezien ik heel erg gevoelig ben daarin, ik was ook geen moment gerust.

het is voorals nog onbekend wat er speelt

[ Bericht 96% gewijzigd door Bar_en_Mar op 08-06-2006 19:23:58 ]
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:26:04 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_38666980
ow Bar, wat erg..... sjesus zeg, daar heb ik ff geen woorden voor.... heel veel sterkte
stormy waters...
sailin'
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:29:43 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38667078
Och hemel Bar... Ik was er eigenlijk al bang voor omdat je nog niet gereageerd had.
Wat naar zeg. Maar iig wel prettig dat ze nu goed gaan kijken naar wat er aan de hand is.

Heel veel sterkte ermee!
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:31:42 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38667145
Nou Bar, wat eng en wat rot. Laat je niet meer afschepen met alleen maar een koortsstuip hoor.
Ik hoop voor jullie dat het meevalt maar het is voor nu sowieso heel klote. Succes en sterkte
pi_38667148
de andere onderzoeken naar het ontwikkelen zeg maar zijn ook even aan de kant geschoven, wat er momenteel speelt is belangrijker.
pi_38667221
Gatver Bar, wat vreselijk naar zeg! Hopelijk komen ze er snel achter wat er allemaal aan de hand is.
Heel veel sterkte.
pi_38667307
Bar
pi_38667343
he bah Bar!! Hoop dat ze snel weten wat er met Thijs aan de hand is!
dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:51:16 #288
3011 E.T.
pi_38667753
o getver Bar..
Wat eng allemaal..
Sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 juni 2006 @ 19:51:47 #289
13151 crew  Rewimo
pi_38667772
Jeetje Bar, wat naar zeg. Hopelijk vinden ze gauw de oorzaak voor al die ellende. Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor Thijs!
  † In Memoriam † donderdag 8 juni 2006 @ 20:02:34 #290
81992 Githa
pi_38668124
Jeetje Bar wat schrikken, ik hoop dat ze snel uitvinden wat er aan de hand is....Gelukkig dat de arts zo resoluut is en Thijs nu goed laat onderzoeken...sterkte voor jullie, dit is natuurlijk net wat je nu niet kunt gebruiken, volhouden hoor
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:19:56 #291
3142 m@x
pi_38668732
Oh Bar, wat zal jij geschrokken zijn. Hopelijk zijn ze er snel achter wat er met Thijs aan de hand is. Heel veel sterkte voor jou, Marco en natuurlijk ook voor Thijs
  Jubileum moderator donderdag 8 juni 2006 @ 20:32:47 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38669236
Bar wat ontzettend eng! Zoveel stuipen is gewoon niet goed dus dat je er goed naar laat kijken is goed. Wat ongelooflijk zielig voor je kleine man, en wat zul je ongerust zijn.
Heel veel sterkte. Erbij zijn in het ziekenhuis is best wel eng maar thuis ongerust zijn is ook heel erg moeilijk, heel veel sterkte daarmee.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_38669727
O Bar wat erg!
En wat een spannende dagen voor jullie.
Thijs daar in dat ziekenhuisbed, bah wat moeilijk lijikt me dat.
Wel goed dat het nu helemaal onderzocht word.
Heel veel sterkte joh
Het voelt heerlijk!!!!
pi_38670216
Wat een slecht nieuws Bar. Sterkte vannacht zonder man en kind! Fijn dat ze het nu goed gaan uitzoeken, hopelijk zijn ze er snel achter wat 't is.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:06:29 #295
37150 livelink
pi_38670608
Och Bar, ik kwam hier om je succes te wensen voor morgen en nu lees ik dit. Ik heb nog niet het hele verhaal gelezen, maar wat zullen jullie geschrokken zijn! Heel veel sterkte de komende periode. Hopelijk vinden de artsen snel wat er aan de hand is en komen ze ook met een goede remedie.
pi_38671134
lieve bar wat rot zeg. ik hoop ook dat het snel duidelijk is en dat ze er snel iets aan kunnen doen. sterkte voor nu en vannacht, hopelijk kun je zelf een beetje slapen.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:29:36 #297
37150 livelink
pi_38671607
Even bijgelezen en gezien dat er afgelopen dagen veel is gebeurd hier. Toch niet zo'n goed nieuws met betrekking tot Jordy's handje. Githa en ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en hopen dat het voor jullie weer eens de goede kant opgaat. Wel fijn dat het spalkje gelukt is.

Martineke, misschien kun je Maxim erbij nemen als je Romijn de borst geeft? Ik had ze 's nachts wel eens allebei tegen me aanzitten. Vond ik ook nog wel knus. Maar de eerste weken nog niet, hoor. Toen was ik voornamelijk met Job bezig en liet ik Katja aan John over. In die periode trok ze ook wel veel naar Pappa toe.
  donderdag 8 juni 2006 @ 21:44:01 #298
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_38672273
Githa.. sterkte de aankomende tijd voor jullie !

Bar en Mar.. Ik weet niet wat ik moet zeggen!! Veel sterkte voor jullie en Thijs !!
Ik hoop dat ze erachter komen, want het klinkt eng!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:16:12 #299
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38673845
Bar, wat vreselijk rot! Veel sterkte!

GItha, ik wilde jou ook nog sterkte wensen. En ook voor Jordy zelf natuurlijk.
  donderdag 8 juni 2006 @ 22:25:30 #300
61800 Rottdog
pi_38675200
Daarstraks telefoon kontackt met Marco de koorts lijkt al minder snel op te lopen, Thijs is nog wel steeds moe en slaapt nog steeds veel,
Wel heeft hij daarnet nog een hele papfles roosvicee op gedronken en nog een klein beetje.
eten wilde hij nog niet.
Paracetamol word mocht het dan toch nog oplopen vannacht nog een keer gegeven en word er morgen waarschijnlijk overgestapt op Antibiotica ivm 2 oor ontstekingen.

Morgenochtend om 07.00 uur gaan ze al gelijk bloedprikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')