Jonne noemt zich vooral 'Nonne'. Niet zozeer ik, maar wel zichzelf duidelijk benoemen. We zouden hem ook eens kunnen vergeten
![]()
Zijn nieuwe kamer met het 'goote bed' is klaar. (Op wat kleinigheidjes na) Hij was zo enthousiast over z'n bed en z'n trekker-overtrek dat ik dacht dat hij wel gemakkelijk over wilde. Niets is minder waar. Zijn nieuwe kamer is geweldig, maar slapen wil hij gewoon in het 'keine bed'.
Prima hoor, dus hebben we het ledikantje gewoonweg naast het grote bed geschoven en slaapt hij nog lekker in zijn eigen ledikantje. Het hoeft ook allemaal niet meteen op stel en sprong. We houden dus maar gewoonweg zijn eigen tempo aan.
Verder vind ik wel dat het zo ontzettend snel gaat. Kindjes van (bijna
![]()
) twee zijn
![]()
en
![]()
en
![]()
en
![]()
en
![]()
en
![]()
en soms wil ik wel eens
![]()
maar vooral
![]()
.
Oh ja, dat flessenverhaal. Jonne krijgt 's ochtends nog heerlijk een fles pap op bed tussen papa en mama (of alleen mama of alleen papa) in. Ik zie ook absoluut geen goede reden om eerder te stoppen dan dat hij dat zelf aangeeft (of dat de weegschaal de verkeerde kant gaat doorslaan
![]()
)
Ik denk niet dat een fles per dag zijn tanden danig uit de koers weet te trekken. De rest gaat uit een tuit of een gewone beker. Speen heeft hij sinds zijn zevende/achtste maand al niet meer. Paar dagen verkouden en speen veel uit en toen hebben we gewoon heel voorzichtig geprobeerd 't ding weg te laten en dat ging toen heel goed. Meer geluk dan wijsheid. Maar toch
![]()
Grappig trouwens dat Jolie zelf zo goed haar eigen mama-balans in de gaten weet te houden.
![]()
Zo van.. dan nemen we toch lekkere andere tijd voor elkaar. Fijn hoe goed zij en jij (!!) dat weten te regelen op deze manier.
En pffff... ik geloof dat het nooit ergens goed is. Werk je te veel dan ben je ontaard, ben je een thuisblijf mama dan gooi je je carriere weg, werk je parttime dan moet je je verantwoorden voor de keuze van opvang.
Je kunt toch alleen maar je eigen weg bewandelen.