abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38389821
hopelijk snel meer duidelijkheid voor jullie en Morris
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:13:17 #52
30488 coolbabe
My little pwny
pi_38392806
Beterschap Morris! Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de huidarts!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:31:11 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_38393625
ow dat is prettig snoop, dat je meteen terecht kan bij een huidarts!
stormy waters...
sailin'
pi_38394047
Arme Morris! Ben benieuwd wat de huidarts zegt.
Maar wat een geweldige foto Gelukkig waren er dus ook van dat soort momenten!
  woensdag 31 mei 2006 @ 08:57:38 #55
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38398881
Morris, wat ben je toch een lekker kereltje

Om maar weer eens over eten te beginnen: wanneer zijn jullie overgeschakelt van ochtendpapfles naar boterham en vanaf wanneer hebben jullie de pap voor het slapen gaan weggelaten? Kai krijgt ze namelijk allebei nog. 's Ochtends beginnen we om een uurtje of 8 met een papfles (die wil meneer het liefst als een kleine baby gevoerd krijgen). Dan volgt om een uur of 10 een cracker of wat fruit. Tussen de middag krijgt hij een boterham en melk en om een uur of 3 krijgt hij iets te snacken (koekje ofzo). Avondeten is nog steeds een drama. De inhoud van zijn bord gaat overal naartoe, behalve in zijn mond. Eigenlijk gaat alleen zijn toetje er goed in. Superirritant, maar ik wil er niet teveel aandacht aan geven. Ooit zal dat wat beter gaan. Tussendoor krijgt

Nu wil ik dus de ochtend papfles vervangen door een boterham. Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik heb het namelijk net geprobeerd maar de boterham zat nog net niet tegen de muur geplakt Kai wil namelijk geen brood, Kai wil pap en Kai wil dat niet zelf drinken, Kai wil gevoerd worden

De avondpapfles laat ik nog even staan (is een onderdeel van het bedtijdgebeuren en ik ben nog even teveel gehecht aan mijn nachtrust ).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:08:54 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38399094
M@x, Maria krijgt ook allebei die flessen nog. Avondfles sinds een maand of twee weer, eerst kreeg ze die niet meer. Nu hebben we hem maar als vlakvoorslapengaan-moment ingelast. Kind weegt toch niks.

De ochtendfles vinden we zelf prima zo, lekker in bed even vlug flesje drinken. Soms eet ze vlak daarna ook nog brood, stukjes van ons ontbijt. Ik denk dat we straks -als ze meer begrijpt van "groot zijn" enzo- misschien die fles (en de speentjes!!! ) weg kunnen laten, omdat Maria er dan "te groot" voor is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:24:51 #57
3142 m@x
pi_38399415
Dus ik ben niet de enige die ze allebei nog geeft. Aan de ene kant vind ik die ochtendfles nog wel kunnen want het is lekker makkelijk en gezellig enzo maar aan de andere kant vraag ik me af hoe lang ik er mee door moet gaan.

Oh ja die speentjes Ze hebben hier bij het CB een speentjesboom staan waar kinderen hun speentjes in kunnen hangen. Ze vinden dat een kind van 1,5 oud genoeg is om te snappen dat hij afstand moet doen van zijn speentje. Volgens mij snapt Kai alleen maar dat hij zijn speen in moet leveren maar kan ik hem nog absoluut niet uitleggen waarom hij dat moet doen, dus voorlopig sabbelt hij nog even door.
pi_38399432
m@x, Piet krijgt zelfs nu nog een fles pap ’s ochtends vroeg en vindt dat heerlijk. daarna ontbijten we tegenwoordig wel met ze aan tafel, en gaan er meestal ook nog moeiteloos een boterham en wat fruit in. die papfles vind ik nog wel erg makkelijk omdat ik ook Anna nog steeds voed ’s ochtends. Piet gaat dan meestal al wat spelen in z’n kamer en ik vind ’t wel fijn dat ie dan tenminste niet met een lege maag zit. maar is dat niet een idee dus, gewoon wel die papfles blijven geven nog een tijdje, maar ook wat brood daarna? en als hij dan wat gewend is aan brood ’s ochtends kun je de papfles af gaan bouwen/weglaten.
pi_38400604
Dat lijkt me ook erg veel gevraagd m@x als je ziet dat ze op die leeftijd net een simpele opdracht moeten kunnen begrijpen zoals 'geef mama de pop'

Bix, heb je al op Marktplaats gekeken naar een step? Daar staan oa Puky stepjes wel redelijk goedkoop (wel 2ehands natuurlijk), en die zijn niet zo meisjesachtig als de meeste stepjes die de speelgoedwinkels verkopen.
/edit zoiets bijvoorbeeld of zoiets.

[ Bericht 25% gewijzigd door poemojn op 31-05-2006 10:17:38 ]
pi_38400848
ja ik heb wel al wat rondgekeken en geboden, maar nog geen concreet resultaat. bedankt voor de linkjes.
pi_38404727
Vannacht weer in mijn eigen bedje kunnen slapen. Isis heeft redelijk goed geslapen , maar hangt nog ontzettend aan me. De koorts lijkt wel gezakt nu. Eten gaat nog steeds zeer moeizaam , ze heeft een half koekje en 10 hapjes pap op , beter iets dan niets is op dit moment mijn motto.

Over de papfles. Isis heeft helemaal geen fles meer. Om 9 uur eet ze een boterham (zelf) en vaak wat fruit , daarna is het dan meestal tijd om in bad te gaan (zeker als er appelstroop op de boterham zat ). Dan is het nog even spelen met een beker limonade of melk-produkt en dan gaat ze slapen. Smiddags geef ik dr dan meestal een bakje pap , maar soms ook een broodje of krentenbol en dan s'avonds een bak warm eten met een toetje. Tussendoor dus gewoon lekker zeer verdunde limonade. Soms een soepstengel of een koekje of nog wat extra fruit tussendoor.
pi_38407472
Amber krijgt sinds dat ze een jaar is ofzo geen fles meer. Ze eet 's ochtends een bakje cruesli met yoghurt en dan soms nog een boterham. smiddags brood en savonds gewoon avond eten, maar daar komt meestal niet veel van terecht
Tussendoor krijgt ze een koekje of fruit.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:36:00 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38411984
Ik heb nooit papflessen gegeven, maar bordjes pap. Judith eet dat nog steeds 's ochtends, want ze is niet zo dol op brood.
Met pap eten is niets mis op die leeftijd, maar met het flesje zou ik niet te lang doorgaan. Kun je de pap niet in een bekertje geven?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_38412086
wat is er dan zo erg aan die fles? het hele voordeel van pap zit 'm bij ons juist in het feit dat ie in een fles kan. eten van een bord kan hij al eeuwen prima, maar dat gaat moeilijk in bed he. bovendien vindt piet pap van een bord veel minder lekker, daar eet ie maar een paar hapjes van. de fles heeft ie in 5 minuten leeg.

anna lust overigens geen pap, ze krijgt nog altijd BV en daarna brood 's ochtends.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:48:49 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_38412400
Liam krijgt nog altijd opvolgmelk nummer 3 in een fles voor ie naar bed gaat. Vind ie lekker. Gewone melk drinkt ie niet. Ik heb wel eens geprobeert het in een gewone beker te geven, maar dat wil ie ook niet. Het is echt het idee ook denk ik... gezellig nog even met papa een fles drinken op "het grote bed" (ons bed). Ik doe er niet moeilijk over, gaat heus wel een keer over. En hij krijgt zijn vitaminen ook meteen binnen
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:48:57 #66
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38412406
Ze kunnen daardoor problemen krijgen met de mondmotoriek. Heeft Daan bijvoorbeeld last van, hij slist en maakt veel medeklinkers tussen de tanden. Door oefeningen thuis (die we van de schoollogopediste hebben meegekregen) moet dat beter worden.
Of het aan de speentjes ligt is natuurlijk niet met 100% zekerheid te zeggen. Daan heeft flesvoeding gehad en fopspeentjes (tot ongeveer een jaar overdag, 's nachts tot zo'n 2,5 jaar dacht ik), dus het zou best kunnen.
't Is op zich geen ramp, maar voorkomen is beter dan genezen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:54:00 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_38412620
ja, daar denk ik ook wel eens aan idd grijs... niet dat Liam last heeft van zijn mondmotoriek geloof ik, maar zijn tandjes staan wel wat vooruit. Hij heeft alleen 's nachts een speen nog, alleen als ie heeeeel erg moe en zielig is geef ik hem nog wel eens aan het einde van de dag al.
stormy waters...
sailin'
pi_38413490
piet heeft nooit een speen gehad maar duimt wel nog altijd erg graag. anna doet geen van beiden maar lijkt soms wel een slisje te ontwikkelen.
pi_38413830
Amber slist ook. Ze krijgt haar speentjes dus allleen als ze gaat slapen, of als ze moe is en lekker bij je komt zitten ofzo. Bij het spelen e.d. dus niet.
Ik wil het wel over niet al te lange tijd gaan afleren, maar ik weet niet zo goed hoe Beginnen met het middagslaapje overdag? bijv?
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:28:03 #70
24188 Belana
kloon van belana
pi_38414083
ja ik wil dat ook wel LadyS, maar ik weet ook nog niet zo goed hoe idd...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 31 mei 2006 @ 16:38:42 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38414515
Jolie ontbijt met een beker melk, soms eet ze bij de oppas dan nog een broodje. Wij hebben alleen in het weekend brood in huis.

Met Jolie gaat het heel goed, ondanks dat ik het ontzettend druk heb. Ik ben naast 4/5 dagen per week ook nog 2 avonden niet thuis (dan ligt ze al wel in bed) maar ik probeer zo min mogelijk drukte op haar over te brengen. Toch is er heel veel verandert de afgelopen weken, ze wil s avonds voor ze gaat slapen heel lang met mij 'samen liggen' zoals ze zelf zegt. Dan liggen we soms wel een uur samen op mijn bed en eerst vertelt zij allemaal dingen. Daarna moet ik vertellen of voorlezen, het maakt niet uit wat, ze wil gewoon mijn stem horen en d'r arm om me heen slaan.
'Kom maar mama' 'Kom maar liggen' 'Mama lezen?' we lezen dus ook van alles, van Jip en Janneke tot de Linda tot het nieuwe boek van Kluun. Ik ben heel trots op haar dat ze zich zo goed weet aan te passen en zo heel erg zichzelf blijft.

Gistermiddag had ik vrij genomen en Jolie en ik gingen een cadeautje kopen voor een ander kindje. Ik kon het gewoon niet laten om d'r even te verwennen en d'r iets te laten kiezen. Ze koos een Dora polsbandje 'en een ijsje mama?' s avonds wilde ze het bandje niet meer afdoen en vanmorgen liet ze het meteen aan de oppas zien 'verwend he? dora armbanttttt'

Heel lief vind ik zulke dingen en haar gedrag sterkt me in het gevoel dat het niet erg is om vier of vijf dagen per week te werken. Ik had echt een beetje het gevoel dat we deze periode niet door zouden komen, ook door reacties van mensen 'je neemt toch geen kind om het vijf dagen te dumpen enzovoorts' maar het gaat heel goed met haar. Dat vind ik echt heel fijn. Ik hou ontzettend veel van mijn af en toe ontzettende dramaqueen maar oh zo lieve zoet en zachte kleine peutertje.

Mijn god, die kinderen worden allemaal al weer bijna 2.

[ Bericht 12% gewijzigd door Luchtbel op 31-05-2006 16:44:27 ]
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 31 mei 2006 @ 16:54:52 #72
95752 crew  Chell
Kluns
pi_38415260
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 16:38 schreef Luchtbel het volgende:
[prachtig verhaal over Jolietje]

Wat een heerlijk verhaal weer! Fijn dat het alllemaal zo goed gaat LB met de combi kindje-werken
  woensdag 31 mei 2006 @ 17:01:58 #73
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38415573
Ooooh en ze kan niet wachten tot d'r nieuwe kamer klaar is. Ze heeft er al twee keer geslapen, overdag. Ze wil er erg graag s nachts ook slapen 'grote meisbed' 'mooi kast' 'zjelie ook slape' 'zjelie kamer' Ik ben benieuwd hoe het straks echt gaat, ze heeft een door mijn oma gemaakt dekbedovetrek gehad, dat is ook een feestje en een echte Nijntje pyjama, voor in het nieuwe bed
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:22:01 #74
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38420168
Luchtbel; je klinkt goed! En Jolie door jouw woorden heen ook. Natuurlijk zal ze je missen, maar lekker een uur verliefd in elkaars armen liggen maakt een hoop goed. Ik neem honderd petten voor je af. Ik weet inmiddels hoe zwaar het kan zijn om te werken en een moeder te zijn en ook nog een huishouden te runnen, te proberen een gelukkig leven te leiden en de goede dingen te doen enzo, maar jij doet dat dan ook nog eens 'alleen'. Knap! En jezus ja, al die kids van jullie worden twee. Het is echt zo!!! Ongelooflijk maar waar. Ik zie Maria ook steeds meer in een peutertje veranderen, zo lief! Juul en Maria zijn bijna even groot, maar toch is het grote verschil dat Juul een uit z'n krachten gegroeide baby is en Maria een heel klein, lief meisje, een peutertje echt al.
  woensdag 31 mei 2006 @ 19:35:54 #75
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38420688
Luchtbel, zo lief te lezen dat jullie het zo heerlijk hebben samen. Heel knap ook van Jolie dat ze zich zo aan weet te passen. (En dat daar een Dora armband bij uitgezocht dient te worden lijkt me logisch.) Het klinkt alsof jullie je weg gevonden hebben voor dit moment!

Hier is dochterlief aan de babbel. A-bieff (Alsjeblieft) Tak-e-wel (Dankjewel.) En een overdosis aan mauw, lamp en liedjes. Gezellig! (Dat ze daarbij ook nogal veel piept voor de tijd van het jaar is dan ineens stukken minder erg. )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_38420958
Isis is aan de beterende hand , ze huilt iets minder , maar als ze huilt dan huilt ze ook erg zielig en lang. Ze greep vanmiddag erg vaak naar dr mondje dus ik verwacht dat het de tandjes en kiesjes zijn die pijn doen. De koorts is gezakt. Maar ze heeft een super hees stemmetje.
En ze heeft weer een beetje warm gegeten

Vanavond maakte ze mijn buik bloot om met dr handje zachtjes over mijn buik te aaien en te wijzen met 1 vingertje terwijl ze papa aan keek en "Baby" zei. Vervolgens kreeg mijn buik een kusje en werd de trui weer netjes naar beneden getrokken.
pi_38422177
Met Morris gaat het redelijk. HIj is bij de huidarts geweest en heeft antibiotica gekregen. Het is een bacteriële infectie en het komt dus door die eczeem. Hij heeft een supergevoelig huidje. Ook heeft hij gisteren een drankje gekregen tegen de jeuk.
Hij werd net weer wakker met jeuk dus heb ik zijn arm weer beter verbonden. De huidarts had er alleen een gaasje op gedaan en dat schurkt hij er gewoon af in bed. Het ziet er wel akelig uit. Hopelijk gaat het snel beter.

En wat eigenwijs worden die bijna-2-jarigen toch hè? Het viel mij op dat Morris heel veel woordjes heeft bijgeleerd in de vakantie. Ook doet hij ons graag na door bijvoorbeeld op dezelfde manier te gaan zitten.
Ook hier een stervende zwaan op z'n tijd als hij z'n zin niet krijgt. Hoort er allemaal bij. Maar oh wat is ie leuk
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:08:05 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_38425083
Fijn dat het met Morris wel gaat en meestal helpt antibiotica wel snel toch? Ja, die 2 jarigen zijn leuk en lief En in vakanties leren ze een hoop blijkbaar, met Liam ging dat vorig jaar ook zo hard ineens met praten Leuk!! Morris is een heerlijk kereltje

Sugar, laatst vroeg jij dus naar het "ik" zeggen, nou ik kan je melden dat ik er dus op ben gaan letten en Liam zegt het regelmatig "ik wil dit" en "ik wil dat" 2 jaar en 4 maanden is ie
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 juni 2006 @ 07:22:35 #79
3142 m@x
pi_38425149
Morris en Isis, snel beter worden hoor!

Ze worden inderdaad steeds leuker nu ze ouder worden. Elke keer denk ik dat het niet leuker kan dan blijkt dat het toch kan. Kai is ook zo lekker aan het kletsen. Het is nog zo goed als onverstaanbaar maar er komen hele verhalen uit en hij wordt echt pissig als ik er niks van begrijp. Ook begint hij in zijn eigen taal dingen na te zeggen en liedjes na te zingen. Echt zo lief! Simpele opdrachtjes uitvoeren (bijv: "waar zit je buik" en "zet de beker op de tafel") gaat ook heel goed. Ik sta er echt versteld van hoe snel hij de laatste tijd dingen oppikt en hoe vrolijk hij is. Vanmiddag had ik een borrel op mijn werk en omdat ik eigenlijk vandaag vrij ben en geen oppas kon regelen heb ik Kai meegenomen. Hij had in notime alle collega's om zijn vingertje gewonden en kreeg het voor elkaar dat er 10 volwassenen met hem gingen ballen. Ik ben gewoon heel erg trots vandaag

LB, ik heb echt respect voor de manier waarop jij Jolietje groot brengt. Jullie doen het allebei zo goed en natuurlijk is het vanzelfsprekend dat je het zo goed mogelijk probeert te doen, maar ik denk dat iedereen hier wel weet dat het niet altijd even makkelijk is. Jolie mag trots zijn op haar mama
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:47:08 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38425840
Heel lieve verhalen hier van alle kindjes. Ik ervaar met Maria dezelfde trots en blijdschap als jullie beschrijven. Ik moest laatst zelfs slikken toen ik bedacht dat ze echt ook ooit net zo groot wordt als haar nichtje van bijna zes. Die is erg leuk en lief, maar Maria, jeetje, Maria is zo'n drolletje nu. Leuker kan niet.

Belana, grappig, ik ben er ook nog meer op gaan letten en Maria zegt het ook echt vaak. "Ik wil hier sitten" zegt ze dan, of: "ik heb gepoept". Ik vind het heeeeeeeel wijs klinken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:50:20 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_38425898
ja grappig he als je erop gaat letten en idd het klinkt heel wijs
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:25:51 #82
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38426635
Ha ha, heel grappig dat je 'heel wijs' en "Ik heb gepoept" aan elkaar koppelt.
Typisch zo'n ding waarvan mensen zonder kinderen zeggen: koek koek
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:31:18 #83
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38426761
Hiehie Renzell zet die petten maar weer op je hoofd hoor. Het heeft even geduurd maar we zijn op de goede weg nu. Ik hoop dat ik straks een contract krijg hier en anders vind ik vast iets anders leuks. Ik had er echt moeite mee, ik riep altijd dat ik echt maar drie dagen per week van huis wilde zijn. Nu denk ik daar heel anders over, mits er een balans is, is inmiddels alles mogelijk hier. Er waren ook veel reacties als 'je krijgt toch geen kind om het in een creche te dumpen' en de ontzettende grappige 'wie is toch die vrouw die zondags je vlees snijdt enzovoorts' ik kreeg ze ook op m'n nieuwe werk. Daar moest ik wel echt even vabn slikken, ondanks dat ik probeer te denken dat ik me er niks van aan moet trekken en ik weet zeker dat er altijd en ook hier mensen zijn die het afkeuren. Maar nu ik zie hoe het met haar gaat, weer ik dat het kan. Ik werd zelf gek van een baan die ik niet leuk vond en veel thuis zitten (werken ook) en Jolie werd het dus ook. Las ook gister in de Linda, het is echt te erg dat er in de landen om ons heen veel minder kritiek wordt geleverd als vrouwen meer werken. Ook iets dat ik al eerder las, dat het redelijk normaal is als je werkdag om 16:00 uur stopt zodat je nog een stuk middag en avond hebt met je kind(eren) dat lijkt me ook wel wat, hoewel ik denk dat het niet mogelijk is maar als het kan, graaaaaaag laaaaaaaaaaater. En pas maar op jij want voor je het weet gaat Julius die dingen die Marietje doet ook allemaal doen!

Fijn is dat he, om soms zo trots te kunnen zijn het is echt de liefde van je leven vind ik zo'n kind. Ze kunnen je echt raken en ook het slechtste in me naar boven halen soms, ik zou echt alles voor haar overhebben, en ze kan me ook echt boos maken, maar ze hoeft maar één keer te lachen, iets liefs te zeggen en alles is weer over, vergeten en verliefd
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:33:47 #84
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38426807
Die vreselijke trots, dat is zo onuitlegbaar. Ik ging laatst wat drinken met een vriendin zonder kinderen. Op een gegeven moment kwam het gesprek (natuurlijk ) op zwangerschap en kinderen. Ze vond het onvoorstelbaar dat ik me, juist door Luuke, zoveel zelfverzekerder en beter voelde dan ooit. En dat ik dan ook niet kan wachten op een tweede zwangerschap, omdat ik me bij de eerste zo stoer en blij en goed voelde. Zo had ze het nooit bekeken. Maar zo voelt het, althans voor mij, wel hoor!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:36:43 #85
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38426868
Jolie zegt: zal ik bille knijpe?
Maar da's wel het enige waar ze 'ik' bij gebruikt. Maria is knap!
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:50:54 #86
103793 kozakken
Living the life
pi_38427266
Jonne noemt zich vooral 'Nonne'. Niet zozeer ik, maar wel zichzelf duidelijk benoemen. We zouden hem ook eens kunnen vergeten
Zijn nieuwe kamer met het 'goote bed' is klaar. (Op wat kleinigheidjes na) Hij was zo enthousiast over z'n bed en z'n trekker-overtrek dat ik dacht dat hij wel gemakkelijk over wilde. Niets is minder waar. Zijn nieuwe kamer is geweldig, maar slapen wil hij gewoon in het 'keine bed'.
Prima hoor, dus hebben we het ledikantje gewoonweg naast het grote bed geschoven en slaapt hij nog lekker in zijn eigen ledikantje. Het hoeft ook allemaal niet meteen op stel en sprong. We houden dus maar gewoonweg zijn eigen tempo aan.

Verder vind ik wel dat het zo ontzettend snel gaat. Kindjes van (bijna ) twee zijn en en en en en en soms wil ik wel eens maar vooral .

Oh ja, dat flessenverhaal. Jonne krijgt 's ochtends nog heerlijk een fles pap op bed tussen papa en mama (of alleen mama of alleen papa) in. Ik zie ook absoluut geen goede reden om eerder te stoppen dan dat hij dat zelf aangeeft (of dat de weegschaal de verkeerde kant gaat doorslaan )
Ik denk niet dat een fles per dag zijn tanden danig uit de koers weet te trekken. De rest gaat uit een tuit of een gewone beker. Speen heeft hij sinds zijn zevende/achtste maand al niet meer. Paar dagen verkouden en speen veel uit en toen hebben we gewoon heel voorzichtig geprobeerd 't ding weg te laten en dat ging toen heel goed. Meer geluk dan wijsheid. Maar toch

Grappig trouwens dat Jolie zelf zo goed haar eigen mama-balans in de gaten weet te houden. Zo van.. dan nemen we toch lekkere andere tijd voor elkaar. Fijn hoe goed zij en jij (!!) dat weten te regelen op deze manier.
En pffff... ik geloof dat het nooit ergens goed is. Werk je te veel dan ben je ontaard, ben je een thuisblijf mama dan gooi je je carriere weg, werk je parttime dan moet je je verantwoorden voor de keuze van opvang.
Je kunt toch alleen maar je eigen weg bewandelen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:56:23 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_38427432
ach dat gezeur over werken, niet werken, parttime werken... allemaal gezeik... je moet jezelf goed voelen, dat is veel belangrijker denk ik en dat is wat je uitstraalt naar je kind(eren).
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 juni 2006 @ 09:58:59 #88
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_38427515
En je moet ook de hele maand kunnen eten Ik zou met alle liefde thuis willen blijven, maar we hebben het geld nou eenmaal hard nodig.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:04:21 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38427705
Saskia krijgt trouwens 's morgens ook d'r pap in een fles, en voor ze gaat slapen krijgt ze nog een flesje Nutrilon3. Ik geloof nooit dat die twee flessen kwaad kunnen voor d'r mondmotoriek ofzo. Ze drinkt de rest van de dag niet uit een tuitbeker maar een gewone open beker en een speentje alleen met inslapen.
Zo lang we ons hier allemaal nog prettig voelen bij die flessen houden we 't lekker zo
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:05:28 #90
24188 Belana
kloon van belana
pi_38427752
Ik vind het nog zo knus die fles en Liam ook
stormy waters...
sailin'
pi_38427782
Op zich kan ik de opmerking "Je krijgt toch geen kind om het iedere dag in de creche te stoppen" wel begrijpen, maar dat is wel totaal afhankelijk van de situatie. Ik heb een vriendin, die is alleenstaand en heeft twee dochters. Zijn van verschillende vaders en die betalen beide geen cent. Zij moet ook 4/5 dagen per week werken. Ja ze wilt toch ook wonen en eten en kleding en luiers kopen hè. In dat soort situaties vind ik dergelijke opmerkingen ook onbegrijpelijk. Maar ik ken ook mensen die hun kind meer als een 'accesoire' zien naast hun carriere.

Verder ben ik het wel met Belana eens, je moet jezelf goed voelen en gelukkig zijn, dat is ook fijn voor je kind.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:12:21 #92
103793 kozakken
Living the life
pi_38427979
Ik vind vaak vooral het verschil tussen 'Je krijgt toch geen kind om' en "Ik vind dat wij geen kind hebben gekregen om..." nogal zuigend. Alsof je als buitenstaander zomaar even alle ins en outs kunt bevallen.
Het enige waarover ik kan oordelen is mijn huidige situatie waarin ik gelukkig die keuze niet hoef te maken. Maar dat zegt inderdaag nog niets over de toekomst en hoe alles op z'n kop kan worden gezet om wat voor reden dan ook.

Ik vond vooral de post van LB waarin je bijna opgelucht vaststeld dat Jolie het goed doet (en jij ook!) zo fijn om te lezen. Echt een 'tussen de regels post'.

En de fles is hier inderdaad voor Jonne, maar ook voor papa en mama
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:14:42 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_38428049
die mensen heb je ook natuurlijk igraine, die hun kind als accesoire zien, maar het zijn denk ik wel de uizonderingen. Veel mensen hebben tegenwoordig de keuze helemaal niet, er moet geld op de plank komen, maar je wilt ook kinderen. Persoonlijk heb ik nog redelijk de keus, ik KAN 3 dagen werken gelukkig, dus ook meer als ik zou willen, maar dat wil ik niet. Ligt ook aan je werkgever soms... bij waar ik werk mogen wij wel 24 uur werken op die afdeling, maar dan verdeeld over 4 dagen... vandaar dat lois bv 4 dagen is gaan werken, er was simpelweg geen keus. Ik ben nu zwanger en met verlof en straks ouderschapsverlof, maar ik krijg daar ook mee te maken.
dus enfin, het kan aan veel dingen liggen.
stormy waters...
sailin'
pi_38428204
"Je krijgt toch geen kind om"vind ik ook een vreemde manier van zeggen.. tenminste ik heb geen kind gekregen om lekker thuis te kunnen blijven terwijl m'n man al het werk doet en dat zou je anders wel kunnen denken.

Oja, Myrthe begint nu soms met 'ikke', maar alleen als ze heel duidelijk wil maken dat ze zichzelf bedoelt ('Wie wil een koekje?''Myrthe! Ikke!').. klinkt wel lief inderdaad.

Belana, nog over dat geheugen.. Pas heb ik een afspraak gemaakt met de juf van de psz. Die wil dan met Myrthe kennismaken en een vragenlijst met mij invullen. Dat wil ze doen de dag voor Myrthe voor de eerste keer mag komen wennen, omdat ze dan zeker weet dat Myrthe nog weet wie ze is (!). Blijkbaar weten veel 2-jarige peuters dat niet meer als er een week of langer tussenzit. Vind je misschien leuk om te weten, kun je vergelijken met wat Liam kon toen hij net 2 was.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:22:28 #95
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_38428291
Tuurlijk is dat zo Igraine en als ik 40 was geweest en een man had en al 15 jaar getrouwd was, dacht ik er misschien ook helemaal anders over. Ik vind het alleen gewoon uitermate arrogant om je zo op te stellen en dat zo te zeggen. In dit geval ook nadat ik had aangegeven dat ik zelf niet wist wat de goede keuze was en hoe dit zou gaan lopen. Ik veroordeel ook regelmatig mensen hoor of heb mijn mening klaar voordat ik er echt over nagedacht heb, daar ben ik me van bewust maar daar mogen ze dan ook commentaar op hebben. Net zoals ik dat nu heb over deze mensen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:29:02 #96
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38428502
Vandaag over 6 weken wordt Glenn alweer 2. TWEE!!

Hebben we een peuter ipv een dreumes.
Alhoewel, in zijn gedrag is het al wel echt een peuter. De peuterpubertijd heeft hier ten volste zijn intrede gedaan en meneer ontwikkelt zelfs heuse driftbuien als hij zijn zin niet krijgt (echt met op de grond liggen en met armen en benen zwaaien enzo...dat hebben we echt nog nooit van hem gezien, tot een paar weken terug) NO is al een tijdje het eerste wat hij zegt, zelfs als je hem gewoon roept om iets te drinken of te eten. Maar Glenn maakt op het ogenblik ook een hele leuke fase door: hij gaat echt dingen vertellen over waar hij geweest is en wat hij gedaan heeft. Zo enthousiast en zo leuk. Zijn woordenschat neemt met het uur toe en de babbel heeft-ie duidelijk van zijn vader. Die vertelt ook zo graag

Verder is het ook wel een echt knulletje hoor. Hij vindt alles met een stekker geweldig, is helemaal in de ban van zijn vaders gereedschapskist en klimmen en klauteren is zijn grootste hobby. Hij is de grootste fan van zijn zusje en ik vind het geweldig om te zien hoe die 2 op elkaar reageren. Glenn is echt al een grote broer die met zijn zusje speelt en haar probeert te troosten als ze huilt

Kortom: het gaat lekker met Glenn, die ook (bijna) elke dag begint met een lekkere fles pap. Zolang hij er zelf om vraagt krijgt hij die lekker en als hij er een keertje geen zin in heeft vraagt hij om een broodje met selagg (hagelslag).
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_38428922
heerlijke verhalen hier allemaal weer. en ook leuk om weer eens over Glenn te lezen, fijn dat 't zo goed gaat. ook alweer bijna 2, wow! schattig he hoe ze dan al echt van die lieve dingen voor hun zusje kunnen doen. (en soms ook minder lieve, maar ok. ). wij liggen vaak helemaal in een deuk om de dingen die Piet tegen Anna zegt. je hoort jezelf zo grappig terug. zo maakt G vaak de opmerking als 1 van beiden wat aan 't huilen is "ach gos, word je zo gemarteld?" en nu zegt Piet dat ook wel eens tegen Anna. klinkt zoo idioot uit dat kleine bekkie.

Anna loopt nu echt heel goed, kílometers per dag legt ze af (nou ja, veel in ieder geval), ze vindt 't super! ze is wel weer ten prooi gevallen aan de zoveelste snot-verkoudheid maar verder gaat 't heel goed met haar. ze zingt de hele dag door, en steeds verstaanbaarder. ze heeft ook 'nee' ontdekt, en 'ja', en geeft echt antwoord als ik iets vraag, zo grappig (en bijdehand). en ze vindt het vooral erg leuk om 'nee' te zeggen als ik 'ja' zeg en andersom, 't is een echte grappenmaker.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:43:17 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_38428990
Glenn fijn te horen dat het lekker met hem gaat EW ook al zo'n dramaqueen dus he hahahaha, ik vind dat zo grappig dat ze dat echt allemaal hebben

Liam zei gisteren trouwens helemaal uit zichzelf: mama baby he? Jiam gote boer, kanne mee spele!!
Dat vond ik zo
stormy waters...
sailin'
pi_38429109
aah liam, jij wordt inderdaad vast ook een heeele lieve gote boer!

anna werpt zich tegenwoordig inderdaad ook heel dramatisch op de grond als ze boos is. ik moet er meestal vooral erg om lachen, het ziet er zo grappig uit. (gemeen he).
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:48:49 #100
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_38429178
Die minder lieve dingen die broer en zus voor elkaar kunnen doen zullen hier vast ook wel gaan gebeuren Bix, maar nu nog even niet. Echt, Kady stopt met alles waa rze mee bezig is als ze Glenn in het vizier krijgt en gaat m dan met een grote grijns aan zitten staren. En Glenn vindt dat natuurlijk helemaal super. Hij kan ook nog alles van haar pakken zonder dat ze er iets van 'zegt'. Dat gaat natuurlijk wel veranderen.....ik zie in gedachte de kiekeboeballen al door de kamer vliegen...

En Anna lekker aan de wandel. Goed joh!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')