abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38024027
Een nieuw topic, met als het goed is vol met handig gereedschap wat iedere klusser zou moeten hebben, maar waar niet iedere klusser het bestaan van afweet.

Het is dus de bedoeling dat je een plaatje post van een handig stuk gereedschap uit jouw kist, met darbij beschreven wat het is, wat je ermee doet. Zo worden andere klussers op de hoogte gebracht van dat ene belangrijke stuk gereedschap wat ze net lijken te missen, maar waar zoveel klussen zoveel makkelijker mee zijn.

Omdat de TS begint, hier is mijn plaatje:

En nee, dit is geen metalen uitvoering van een tyrannosaurus, of een vernuftig instrument van de tafel van een gynaecoloog. Dit is een 'automatische' draadstripper. Installatie draad, of meeraderig, het maakt niet uit. Eenvoudig de draad in de bek steken en de tang even aanknijpen.

Eerst snijden de mesjes in de isolatie, en met een trekkende beweging wordt de isolatie weg getrokken. Dus niks meer 'klooien' met stanleymesjes, of striptangen die je moet afstellen. Deze tang is helemaal ok.

De prijs viel mee, al zul je dure en goedkope varianten hebben. Deze tang heeft mij rond de 13 euro gekost, maar heeft mij zeker rond de 1000 euro gemak opgeleverd. Maar pas wel op, als buren er lucht van krijgen dat jij zo handige tang hebt, staan ze vaak aan je deur om hem even te mogen lenen Hou het dus stil.

Dus voor wie soms met elektra bezig is, dit is jouw tool

En nu jullie!
pi_38025046
Ik heb precies dezelfde. Met aan de onderkant nog een extra kniptang om de draad op de goeie lengte te knippen
pi_38036917
tja,

daar moet ik wel ff over nadenken heb nl. in de loop van de tijd een hoop bij elkaar gespaard.

dacht eerst ff aan deze : stabila rotatielaser LMR

Maar het werd toch een klein mini schaafje, handig om vellingen te schaven. Lekker licht het dingetje in de hand, niet zo zwaar, plus dat de LMR niet in me gereedschapskist past was net jarig geweest en vroeg ook daadwerkelijk een flink grotere kist maar t mocht niet baten kreeg alleen maar bonnen. Moet ik hem zelf maar gaan halen

Zal van de week ff pic maken van het "lieve"schaafje, echt een klein dingetje hoor, makkelijk ook had ik dat al gezegd?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_38040368
met een vlechttang en een schroevedraaier kan je alles maken.....

ik heb ook zo'n zelfinstellende striptang in mijn assortiment zitten en vind het niks.... geef mij maar gewoon lekker ouwerwetse striptang....
daar kan je tenminste wel fatsoenlijk 6 mm2 mee strippen enzo....
pi_38065444
Nog maar 1 uit mijn kist dan. De 'diametermeter' of hoe zo'n ding heet. Het is een krijgertje, en daarom weet ik niet hoe die in het echt heet. Het lijkt wel weer van een dokterstafel af te komen. Maar dat komt die niet. Het is een apparaatje waarmee je eenvoudig de uitwendige diameter of doorvoer van iets kunt meten:

En de werking is als volgt. Je trekt hem langs een buis oid en daarna leg je hem op de meetlat:

pi_38067324
Daar heb ik gewoon een schuifmaat voor:
pi_38074043
Ah...de Ducktapebroek....

Wat ik een zeer handig 'gereedschap' vind is Purschuim.
Okee okee, of het gereedschap is ligt een beetje in het midden, maar wel bijna dan .

Met pur doe je alles mee Dingen mee vast zetten, luchtdicht maken, lijmen. Het gemiste randje isolatie, overal zit het .

Wat je niet moet doen met pur: aan je handen krijgen.
  maandag 22 mei 2006 @ 09:28:08 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38075085
Ik zal dan toch kiezen voor de laserwaterpas. Hij past weliswaar niet in de kist, maar hij ligt er wel altijd naast.

Ideaal voor het waterpas stellen van het rachelwerk van bv je plafond, of bij het waterpas storten van beton.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_38076449
Dit is een goed topic, ik zit hard na te denken over iets wat ik vind dat iedere klusser zou moeten hebben, maar na ff denken weet ik het. Het zijn eigenlijk drie dingen, die ik altijd bij me heb als ik mijn oude kleren aantrek.

de duimstok, werkt perfect! Je kan er behalve mee meten, ook mooi rechte lijnen langs trekken, de duimstok gebruiken als afstandhouder (ibj ons thuis hebben heel veel houten latjes of beugels of scharnieren een duimstok dikte vanaf de hoek vastgezet), je kan er je koffie mee roeren, en (één van de belangrijkste dingen) je kan er je bierflesje mee open maken

het timmermanspotlood, schrijft altijd, op elk oppervlak.
Een perfecte ergonomisch ontwerp om achter het oor te plaatsen, maar toch robuust en sterk.
In combinatie met een duimstok een geweldig team.
En ook hiermee kan je goed je koffie roeren (alhoewel het lood minder goed voor je is)

het afbreekmes, Altijd als je aan het klussen bent kom je dingen tegen die los moeten (touwtjes, verpakkingen, ed) of dingen die scherp zijn. Ook ideaal om draden te strippen (het kan niet op tegen Marsepein zijn megastripper, maar voor het af en toe strippen van draden is het ideaal)
Ook kan je hiermee mooi je nagels knippen, en het timmermanspotlood scherp houden

Deze dingen heb ik altijd bij me, en mijns inziens zou elke klusser dit ook in zijn kluskoffer moeten hebben
pi_38077257
Qua handig gereedschap ben ik het met Marsepein eens, de striptang is onontbeerlijk. Mijne ziet er iets anders uit, mede omdat ik al 4 van die plastic tangen gesloopt heb:

En natuurlijk altijd handig is het Stanleymes met voorraad mesjes aan boord:

En, altijd mee in de gereedschapskist: Een set goede schroevendraaiers:

Timmermanspotlood en duimstok waren al genoemd. Ook altijd in mijn koffer: Een waterpas. Ik heb er een 5 tal, varierend in lengte. Plaatje kunnen jullie zelf wel verzinnen
pi_38077652
Als TS-er even een quote:
quote:
Een nieuw topic, met als het goed is vol met handig gereedschap wat iedere klusser zou moeten hebben, maar waar niet iedere klusser het bestaan van afweet.

Het is dus de bedoeling dat je een plaatje post van een handig stuk gereedschap uit jouw kist, met darbij beschreven wat het is, wat je ermee doet. Zo worden andere klussers op de hoogte gebracht van dat ene belangrijke stuk gereedschap wat ze net lijken te missen, maar waar zoveel klussen zoveel makkelijker mee zijn.
Ik ben met dit topic echt op zoek naar gereedschap wat veel mensen eigenlijk niet kennen maar wat handig in het gebruik is.

Hoewel bijvoorbeeld de schroevendraaiers onmisbaar zijn zijn ze niet onbekend. Hetzelfde geld voor bv het hobbymes en een timmermanspotlood.

Ik heb zelf deze 2 stukken gereedschap tevoorschijn getoverd, omdat veel mensen die niet kennen. Ik kan me zo voorstellen dat anderen een ander stuk gereedschap hebben wat onbekend en dus onbemind is.

Anders eindigen we straks met de inhoud van elke gereedschapkist, en dat is nu net niet de bedoeling van dit topic
pi_38078054
Verreweg het mooiste stuk gereedschap...

Gepast geweld is altijd goed

toch wel op de voet gevolgd door...

een onoverwinnelijk team voor als het stuk mag
  maandag 22 mei 2006 @ 11:36:46 #13
65960 sanger
pi_38078240
Ook wel het vermelden waard! De verzinkboor!

Voor het perfect verzinken van schroeven zodat je met de afwerking deze niet meer terug ziet.

Je hebt verschillende soorten:

Het verzinken van schroeven in bijvoorbeeld houtskeletbouw.

Link naar gebruik ervan: hier dus

Het verzinken van schroeven in gipsplaten. Deze is echt handig. Nooit meer te ver doorschroeven, en vrijwel altijd diep genoeg om af te kunnen werken zonder het terug te zien!

Vooral de tweede is een aanrader om te gebruiken!

[ Bericht 2% gewijzigd door sanger op 22-05-2006 11:42:39 ]
pi_38078868
quote:
Op maandag 22 mei 2006 10:59 schreef TimberWolf het volgende:
..............

En, altijd mee in de gereedschapskist: Een set goede schroevendraaiers:

TimberWolf, heb jij precies hetzelfde setje als op de afbeelding?
Zo ja, kun je me zeggen waar je die hebt gekocht?
  maandag 22 mei 2006 @ 11:59:20 #15
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_38078944
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:29 schreef kroegtijger het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_38079151
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:56 schreef Erik het volgende:

[..]

TimberWolf, heb jij precies hetzelfde setje als op de afbeelding?
Zo ja, kun je me zeggen waar je die hebt gekocht?
Exact dezelfde Op meerde plaatsen te koop, maar ik heb hem bij een lokale ijzerwaren winkel vandaan. In Ouderkerk aan de Amstel, voor het geval je enigsinds in de buurt bent. Geen goedkoop setje, waarschuw ik vast...

On topic:

Onder de noemer 'relatief onbekend gereedschap' hebben we hier de 'centerpunt', 'centerpons', of 'centreerpons'. De centerpunt is reuzehandig voor het aftekenen van boorpunten op allerlei materiaal. Dit is een automatische variant (drukken=puntje), en op weerstand instelbaar. De geavanceerde versie van aftekenen met spijker en hamer dus.
pi_38080038
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:59 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!

geen muur blijft overeind met deze rakkers

Ander stukje gereedschap dat bij niemand mag ontbreken:

de trekveer onmisbaar bij de aanleg van electra
pi_38089446
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:06 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Exact dezelfde Op meerde plaatsen te koop, maar ik heb hem bij een lokale ijzerwaren winkel vandaan. In Ouderkerk aan de Amstel, voor het geval je enigsinds in de buurt bent. Geen goedkoop setje, waarschuw ik vast...

.........
Bedankt voor je info, ik ga op zoek
pi_38146331
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:
tja,

daar moet ik wel ff over nadenken heb nl. in de loop van de tijd een hoop bij elkaar gespaard.

dacht eerst ff aan deze : stabila rotatielaser LMR

[afbeelding]

Maar het werd toch een klein mini schaafje, handig om vellingen te schaven. Lekker licht het dingetje in de hand, niet zo zwaar, plus dat de LMR niet in me gereedschapskist past was net jarig geweest en vroeg ook daadwerkelijk een flink grotere kist maar t mocht niet baten kreeg alleen maar bonnen. Moet ik hem zelf maar gaan halen

Zal van de week ff pic maken van het "lieve"schaafje, echt een klein dingetje hoor, makkelijk ook had ik dat al gezegd?
pic net gemaakt alsnog ff laten zien( spammen )

woensdag 24 mei 2006 @ 00:35:33 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38146700
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:06 schreef TimberWolf het volgende:

Onder de noemer 'relatief onbekend gereedschap' hebben we hier de 'centerpunt', 'centerpons', of 'centreerpons'. De centerpunt is reuzehandig voor het aftekenen van boorpunten op allerlei materiaal. Dit is een automatische variant (drukken=puntje), en op weerstand instelbaar. De geavanceerde versie van aftekenen met spijker en hamer dus.
Onder junks ook bekend als 'dat handige dingetje waarmee je autoruiten naar god krijgt'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38181873
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:01 schreef arithaterhorst het volgende:
Ah...de Ducktapebroek....

Wat ik een zeer handig 'gereedschap' vind is Purschuim.
Okee okee, of het gereedschap is ligt een beetje in het midden, maar wel bijna dan .

Met pur doe je alles mee Dingen mee vast zetten, luchtdicht maken, lijmen. Het gemiste randje isolatie, overal zit het .

Wat je niet moet doen met pur: aan je handen krijgen.
En in de fik steken, want dan komen er aardige giftige dampen vrij.
pi_38182088
Een waterpomptang en een schroevendraaier, omdat je dan bijna alles kan maken.
Een stofopvangdop voor je boormachine, zodat je zonder stofzuiger in de buurt toch flink door kan gaan zonder een stofzooi achter te laten.
Mijn electrische vrieskoffer, ideaal om leidingen af te vriezen en zo niet de gehele installatie buiten werking te zetten.
Mijn lampenkastje om zo de automaten te controleren.
Mijn stopwatch om te controleren of de tijden goed zijn.
Mijn rookgasanalyser om te controleren of de cv nog goed brandt.
Mijn multimeter, omdat meten is weten.
Mijn zaklamp zodat je ook licht hebt op de moeilijker gelegen plaatsen
Mijn koffer zodat ik alles lekker bij de hand hebt.
Mijn steekwagen zodat ik nieet hoeft te sjouwen.
Nu nog leren hoe ik hier een foto invoegt.
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:51:29 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38182623
De kruistafel onder mijn kolomboormachine

(officieel mag 't niet, maar je kunt best een freesje in een boorkop doen en dan wat gaten in MDF uitfrezen. )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38182840
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:38 schreef klipper het volgende:
Nu nog leren hoe ik hier een foto invoegt.
1[img]http://www.plaatje.nl/plaatje.jpg[/img]
  woensdag 24 mei 2006 @ 22:58:34 #25
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_38182880
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:59 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

heb een koevoet wel eens voor tegelwerk gebruikt. (voor het leggen niet het slopen)

dus is af en toe wel makkelijk.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:03:12 #26
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_38183060
mijn favo

zeker wanneer je niet alteveel soldeer werkzaamheden hebt.
tot nu toe nog nooit gehad dat ik er niet mee uit de voeten kon. (tot printplaat niveo werk ik er mee)
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  donderdag 25 mei 2006 @ 00:50:55 #27
139923 dedennis
je fixt het met Klussen...
pi_38186785
een gas navulbare soldeerbout zeer handig voor lastig bereikbare plekken

voor het speciaal gereedschap in mijn gereedschapskist heb ik nog geen plaatje kunnen vinden althans niet zonder het zelf te uploaden, nou hier komt het:

relatief onbekend bij het grote publiek maar bekend bij de vakmannen
een mesje om fineer af te snijden en dan bedoel ik niet zo'n ingewikkeld ding maar gewoon een mesje met handvat en een driehoekig plastic blokje hiermee kun je netjes kantfineer afsnijden
de foto volgt nog. Desnoods via eigen foto
  † In Memoriam † donderdag 25 mei 2006 @ 01:15:04 #28
25682 2cv
Niet subtiel
pi_38187423
M'n handen. Tang, sloopgereedschap, hamer, klem, meetinstrument, enzovoorts.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 25 mei 2006 @ 08:52:05 #29
64781 bonke
pipo koeie
pi_38189852
ik heb een overneem center
die zet je over een gaatje heen ( centreert zichzelf) en geeft dan een klapje op het stiftje
dan heb je precies het midden van een gaatje afgetekend
handig als je een heleboel gaatjes moet overnemen
pies on joe toe
pi_38191630
Mijn beste hulpmiddel voor het aftekenen van leidingen, planken, bekistingen enz enz.

Een heel ouderwets hulpmiddel, het krijtpoeder doe je in het molentje waar het zich afzet op het touw dat erin zit opgerold. Moet je iets aftekenen tussen 2 punten, dan rol je het touw uit tussen die 2 punten, span het strak tegen de muur (plafond). Trek het touw 4-5 cm van de muur en laat los. Het touw slaat tegen de muur en het krijtpoeder blijft achter.
Niet in de nette woonkamer gebruiken! Het krijtpoeder is nogal hardnekkig. Onmisbaar echter bij tegelwerk, gipswanden, leidingwerk.

Omdat Marsepein toch met draadstrippers begon:
Mijn stripper voor de buitenmantel van YmvK kabel

En mijn stripper voor snoer (YmvL)

Dit is dus echt een superhandig apparaatje om de buitenmantel van snoeren te strippen. Het gewone ronde snoer dus, dat bv. aan schemerlamp en wasmachine zit.
Hieronder een plaatje hoe je deze gebruikt:

Nooit meer eerst de buitenmantel insnijden met je stanleymes en net ff de aders raken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ramon73 op 26-05-2006 23:39:14 ]
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:25:15 #31
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_38205834
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:29 schreef kroegtijger het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wilde vrijwel exact hetzelfde posten
pi_38252472
mijn verstekhaak

een slangenschaar (kon ik geen plaatje van vinden)

ideale combi om plintjes op maat te maken!
suck my asshole taco bender
pi_38253710
O ja, vandaag nog 2 handige tools gebruikt.
Slangklem schroevendraaier, nooit meer uitschieten met die rechte schroevendraaier en in je poot steken.

En de veelzijdige borgveertang:

Deze kun je zowel voor binnen- als buiten borgveren gebruiken en met verschillende tips uitrusten, haaks, recht, dik, dun. Alle mogelijke tips zitten erbij dus dit scheelt gewoon de aanschaf van 6 verschillende tangen en je hebt altijd de goeie bij de hand (en je koffer raakt niet zo snel vol)

[ Bericht 0% gewijzigd door Ramon73 op 27-05-2006 11:52:09 ]
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:37:11 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38260628
De Dremel vind ik een geweldig handig stuk uit gereedsschap uit mijn kist

Je kunt er echt vanalles mee slijpen, schuren etc etc. Heb zelf geen orginele Dremel maar eentje van Kinzo (Meer motorvermogen, hogere toeren en langere garantie)

Het is echt een onmisbaar stuk gereedschap als ik lampen ga hangen en eventueel uitsparingen moet maken of de bodem plaat aan moet passen op het plafond.

Daarnaast is hij ook ideaal gereedschap voor allerhand kleine slijp, schuur en overige klusjes
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 10:49:37 #35
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_38260880
Onmisbaar voor een elektromonteur

Afkortschaar voor 5/8 en 3/4 buis, geen braampjes meer aan een buis en altijd recht afgeknipt

Afkortschaar voor P25 en Z25 (platte) gootjes. Altijd recht afknippen en braamloos

Een duspol, die doormiddel van leds aangeeft welke spanning er loopt op een geleider
Die van mij is ook voorzien van een piepertje zodat je er ook prima mee kunt doormeten

Een spanningsdetector, vooral handig om zonder schroeven en adders bloot te leggen meten of er spanning op staat.

Vooral makkelijk met :
- Gebruikt hem in de groepenkast om in één keer te zien tot waar de spanning loopt.
- Gebruik hem voor het vervangen van schakelmateriaal om te kijken of er geen spanning meer op staat.

Deze detector meet door de mantel heen, en daarom echt wel makkelijk
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:51:21 #36
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38260904
@Vonkenboer die twee bovenste kende ik niet. In mijn tijd op de MTS moest alles nog gezaagd worden enzo
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:53:46 #37
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_38260947
MIjn handigste stuk gereedschap is mijn fluk 185 treu rms voltmeter ideaale ding.

dat ding heeft me al zow vaak geholpen bij het opsporen van een probleempje ergens in een instaltie

pi_38274022
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:25 schreef Marsepein het volgende:

De prijs viel mee, al zul je dure en goedkope varianten hebben. Deze tang heeft mij rond de 13 euro gekost, maar heeft mij zeker rond de 1000 euro gemak opgeleverd. Maar pas wel op, als buren er lucht van krijgen dat jij zo handige tang hebt, staan ze vaak aan je deur om hem even te mogen lenen Hou het dus stil.

En nu jullie!
2 euro op de markt ofzo
De status 'bagger-user' voorbij
pi_38276024
Misschien niet helemaal wat de TS wil horen, maar een accuboor... Ik heb vaak dat ik denk wat moet ik zonder accuboor! Laatst nog een gipswandje en een gipsplafond gemaakt, je moet er toch niet aan denken dat je die honderden schroeven zonder accuboor erin moet schroeven?!

Niet beginnen te zeuren dat je gipsplaten ook kunt nieten
pi_38276111
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Ook wel het vermelden waard! De verzinkboor!

Voor het perfect verzinken van schroeven zodat je met de afwerking deze niet meer terug ziet.

Je hebt verschillende soorten:

Het verzinken van schroeven in bijvoorbeeld houtskeletbouw.
[afbeelding]
Link naar gebruik ervan: hier dus

Het verzinken van schroeven in gipsplaten. Deze is echt handig. Nooit meer te ver doorschroeven, en vrijwel altijd diep genoeg om af te kunnen werken zonder het terug te zien!

[afbeelding]

Vooral de tweede is een aanrader om te gebruiken!
Dat 2e tooltje heb ik laatst gebruikt bij dat gipsplatenplafond maar ik vond het totaal niet handig... misschien had ik te weinig geoefend ofzo
pi_38280438
Uitschuifbare magneet-pen is ook uitermate handig
De status 'bagger-user' voorbij
  zaterdag 27 mei 2006 @ 20:54:51 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38281119
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:36 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dat 2e tooltje heb ik laatst gebruikt bij dat gipsplatenplafond maar ik vond het totaal niet handig... misschien had ik te weinig geoefend ofzo
Ik vermoed dat, wil je d'r echt iets aan hebben, dat uitstekende schijfje minstens 40-50mm diameter moet hebben. Anders druk je met een accuboormachine alsnog een 16 mm groot gat in je gipsplaat
pi_38288623
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 10:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Onmisbaar voor een elektromonteur

[afbeelding]
Ik heb dezelfde

Je schijnt ze te hebben tot 125 mm....
pi_38288659
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 17:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

2 euro op de markt ofzo
Wat is 11 euro op duizend euro voordeel
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:51:21 #45
79966 dekilo
Stam is ok
pi_38849281
Nou moet ik wel zeggen dat ik een grote gereedschaps kist heb!
Deze jongen had ik nodig aangezien de tegels in de keuken in de cement waren gelegd.
Nadeel was dat bij de buren de tegels ook zijn losgekomen

Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:18:52 #46
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38852588
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:51 schreef dekilo het volgende:

pi_38853662
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:51 schreef dekilo het volgende:

Nou moet ik wel zeggen dat ik een grote gereedschaps kist heb!
Deze jongen had ik nodig aangezien de tegels in de keuken in de cement waren gelegd.

[afbeelding]
met zo'n apparaat probeerden we de vloer in de wc bij ons open te krijgen.....2 beitels verder zijn we nog steeds niet bij de riolering
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:31:38 #48
65960 sanger
pi_38865807
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik vermoed dat, wil je d'r echt iets aan hebben, dat uitstekende schijfje minstens 40-50mm diameter moet hebben. Anders druk je met een accuboormachine alsnog een 16 mm groot gat in je gipsplaat
Dat is dus niet waar. Diameter is minder maar toch werkt het uitstekend.
pi_38897912
Ik heb ook nog wel enkele gereedschappen die ik regelmatig gebruik, maar die je niet zo snel tegen zult komen in de bouwmarkt. Ze zijn daarentegen erg handig om in huis te hebben. Voor de duidelijkheid, ik gebruik deze gereedschappen voornamelijk voor mijn metaalbewerkingshobby.

Allereerst de middelpuntzoeker. Leg dit eenvoudige gevalletje op een rond voorwerp, zet een streepje, draai het ding een kwartslag, zet weer een streepje, en waar de streepjes kruisen is het middel.

Voor het goed recht bevestigen van je materialen in de draai- of freesbank is een meetklok op magneetvoet onontbeerlijk. Met een meetnauwkeurigheid van 1/100 mm is dit voor huis tuin en keukengebruik meer dan voldoende.

Voor het meten van diverse objecten is er natuurlijk de digitale schuifmaat. Mochten de batterijen ineens op zijn, of gaat het om de ene 100ste gecalibreerde mm, dan is de ondergewaardeerde micrometer de uitkomst.

En ach ja, diameter meters ( ik heb er nooit bij stil gestaan hoe die dingen heten ) in allerlei vormen en maten, daar kun je er nooit genoeg van hebben.

donderdag 15 juni 2006 @ 21:35:54 #50
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38898799
Fijn, nog een metaalbewerker

Trouwens erg fijn dat je foto's post van je gereedschapsrek. Na lang denken kwam ik niet verder dan dit http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ (drie smalle planken met veel gaten van de 'juiste' diameter) en de onvermijdelijke http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ voor boren en ander spul.
pi_38899400
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:35 schreef gronk het volgende:
Fijn, nog een metaalbewerker

Trouwens erg fijn dat je foto's post van je gereedschapsrek. Na lang denken kwam ik niet verder dan dit http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ (drie smalle planken met veel gaten van de 'juiste' diameter) en de onvermijdelijke http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ voor boren en ander spul.
Metaal vind ik wel het leukst om mee te werken. De hardheid ervan en het gemak waarmee je er met de juiste gereedschappen doorheen kunt komen. We hebben trouwens dezelfde vijlen.

Ik maak alle beugeltjes zoals ze moeten zijn. Kost wat tijd, maar goed, het is voor de hobby. Ik hob nog even wat foto's geupload van de andere kant van mijn schuurtje. Kijk zelf even of er wat ideeen tussen zitten.

http://www.xs4all.nl/~deom/bord/

P.S. Dat je in een zo te zien redelijk opgeruimde ruimte mag werken. Ik krijg nu al klachten over de krullen op de deurmat. Laat staan dat ik dat in huis doe

Is die freesbank op de foto uit de showroom van Buitelaar ook van jou. Ik heb nagenoeg dezelfde, de Rong-Fu 25
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:33:01 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38901300
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:50 schreef deom het volgende:

Metaal vind ik wel het leukst om mee te werken. De hardheid ervan en het gemak waarmee je er met de juiste gereedschappen doorheen kunt komen.
Klopt. Ik heb een paar weken geleden wat kunststof in de draaibank gehad, en dat was weer even een aha-erlebnis. 'Oja, je haalt er of helemaal niets vanaf, of meteen 0.3 mm'. Dan is een stuk messing of aluminium toch een stuk fijner.
quote:
We hebben trouwens dezelfde vijlen.
Die heb ik in de loop der tijd opgedaan bij 't klussen in huis, en die mogen nu een tweede leven beginnen
quote:
Ik maak alle beugeltjes zoals ze moeten zijn. Kost wat tijd, maar goed, het is voor de hobby. Ik hob nog even wat foto's geupload van de andere kant van mijn schuurtje. Kijk zelf even of er wat ideeen tussen zitten.
OK, dank. Ik heb 't idee dat jouw plank wat efficienter is ingericht dan de mijne; aan de andere kant had ik die gaten bij mij zodanig geboord zodat je lekker makkelijk iets in d'r in kon gooien of pakken zonder dat je met je hand die andere vijlen/schroevendraaiers raakt.

Handig om je steeksleutels ook zo op te hangen; ik wilde ook nog zoiets doen, maar ik had geen idee hoe ik dat precies moest doen.
quote:
P.S. Dat je in een zo te zien redelijk opgeruimde ruimte mag werken. Ik krijg nu al klachten over de krullen op de deurmat. Laat staan dat ik dat in huis doe
Eigenlijk mag ik dit ook helemaal niet doen 't is de zolderberging boven mijn appartement, en die is redelijk ruim uitgevoerd. Het nadeel is wel dat ik er geen dingen kan doen die heel erg veel herrie maken. De grens ligt 'n beetje tussen herrie waarbij je niet meer verstaanbaar bent en 't niveau waarbij je zelf oorbeschermers moet gaan dragen.

Overigens, 't scheelt heel erg dat ik vrijgezel ben, zodat er niemand is die over de zooi kan zeuren (en waarschijnlijk ook nog wel een tijdje blijf, want zo en zo en zo ziet de woonkamertafel er al een paar maanden uit , met heel veel dank aan ebay )
quote:
Is die freesbank op de foto uit de showroom van Buitelaar ook van jou. Ik heb nagenoeg dezelfde, de Rong-Fu 25
Nope; ik heb momenteel alleen een kolomboormachine staan, geen freesmachine. Die staat wel in de planning, maar ik heb nog niet zo'n haast daarmee. Ook omdat 't kreng vier verdiepingen zonder lift omhoog moet.
pi_38902451
Ik heb op mn studentenkamertje bij gebrek aan beter al heel wat gefixt met een electrische schroevendraaier van de Aldi van 5 euro (de befaamde TAS48 ). De accu is alleen erg ruk, waardoor je hem altijd voor gebruik een dag moet opladen, maar eenmaal opgeladen is het een erg handig apparaat. Hij is krachtig genoeg om schroeven direct in hout te draaien en als de accu op is kun je hem nog locken en gewoon handmatig doordraaien en desnoods als hamer gebruiken want hij is erg degelijk. Ik heb hem laatst zelfs eens gebruikt om een gat in de muur te boren door een houtschroef als 'boor' te gebruiken

Verder heb ik bij mn ouders wel veel meer gereedschap tot mn beschikking. De laatste aanwinst is een Black&Decker kettingzaag.

Van de winter een aantal bomen mee tot mootjes verwerkt. Ging er echt doorheen als boter Ook al wat bomen gekortwiekt, wat een stuk sneller gaat dan met de handzaag.....
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:57:56 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38902660
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:53 schreef Palomar het volgende:

Van de winter een aantal bomen mee tot mootjes verwerkt. Ging er echt doorheen als boter Ook al wat bomen gekortwiekt, wat een stuk sneller gaat dan met de handzaag.....
Dat soort tools nodigen altijd heel erg uit tot gebruik. Meestal eindig je ook met minder bomen dan oorspronkelijk gepland was.
pi_39060115
GST135(B?)CE

Laatste aanwinst
</post>
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:00:40 #56
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39060498
Niet in een kist maar altijd aan mijn riem.

De Leatherman Supertool.

De uitvinder van dit ding moet absoluut een nobelprijs krijgen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39060561
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:46 schreef ElmowwW het volgende:
GST135(B?)CE

[afbeelding]

Laatste aanwinst
knap ding!

Zelf net deze net binnen:

Was vorig jaar nog top of the bill bij makita, maar dit jaar sinds de invoering van hun Li-ion serie niet meer. Zonder baterijen en lader gekocht inclusief p&p in de Uk voor ¤86,- koopje al zeg ik het zelf.Gloednieuw en met rekening, dus wereldwijd garantie (heb ik op papier van makita nerderland)

goed gereedschap is zo lekker, nooit meer b&d voor mj hoor, heb er ooit in een grijs verlden drie in de soep gedraaid(gingen stuk om diverse redenen). Makita rulez voor mij Nee ff zere neus tis fijn spul, net als bosch blauw btw. Kost wat meer maar dan heb je als je er goed mee omgaat erg lang plezier ervan. (vader cybersijp heeft bijv. nog een bosch blauw boormachine van 35 jaar terug, draait als een zonnetje nog)

woensdag 21 juni 2006 @ 01:07:32 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39060644
quote:
[b]Op woensdag 21 juni 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:

Gloednieuw en met rekening, dus wereldwijd garantie (heb ik op papier van makita nerderland)
Maar dat heb je toch helemaal niet nodig als ik jouw verhaal zo lees?
pi_39060739
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar dat heb je toch helemaal niet nodig als ik jouw verhaal zo lees?
Nee je hebt wel degelijk een rekening nodig natuurlijk(anders kan er niet gechecked worden wanneer gekocht etc etc), maar ik heb op papier dat alle modelen welke in Nederland gevoerd worden(makita produceerd er veel meer, elk land kan kiezen welke modellen ze willn voeren) hier ook daadwerkelijk ter garantie reparatie aangeleverd kunnen worden(kostenloos). Heb inmiddels al heel wat makita spul maar heb er nog geen gebruik van hoeven te maken
pi_39064304

Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van circels) te maken.

De meest handige gereedschappen uit mijn verzameling zijn:

Trekzaag:

Hiermee kun je heel erg nauwkeurig zagen zonder splinters en het zaagt heel snel. Ook kun je langs dingen afzagen zonder beschadigingen aan te brengen omdat de zaag geen zetting heeft. Bij een normale zaag staan de tanden iets opzij en maken beschadignen als je met de zaag ergens lang gaat.

Centeerboor:

Als je veel dingen netjes wilt vastschroeven is dit stuk gereedschap ideaal. Is er in verschillende maten en past precies door bv de gaten van een scharnier heen. Draai aan het uiteinde en druk er een beetje op. Precies in het midden komt er een klein boortje uit wat je schroef gat heel nauwkeurig in het midden voorboort.

Hoekstelmal:

IN dit hulpmiddel klem je je beitels om ze te slijpen. Altijd recht en de juiste hoek.

Combinatieverstekhaak:

Heel handig zowel om iets haaks of onder 45 graden af te tekenen, te gebruiken als schuifmaat (nauwkeurig in mm), om lange lijnen ergerns langs tekenen of rondom iets af te tekenen.
pi_39066474
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef tnimble het volgende:
[afbeelding]
Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van cirkels) te maken.
Aha, een krompasser, gebruik je het normaal gesproken wel waar ik hem voor gebruik?

En ik zie dat de oude foto's het weer doen, dat is dus allemaal zonder inmenging van mijn kant goed door de provider geregeld. Dank demon!
pi_39067099
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef tnimble het volgende:
[afbeelding]
Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van circels) te maken.

Hoekstelmal:
[afbeelding]
IN dit hulpmiddel klem je je beitels om ze te slijpen. Altijd recht en de juiste hoek.
Een krompasser. Mooi om te weten.

Zo'n hoekstelmal moet ik ook nog hebben, maar kon de naam niet verzinnen. Nu nog een zoeken waar mijn draaibankbeitels in kunnen
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:05:43 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39067404

Voorkomt opblazen PC.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_39102173
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Aha, een krompasser, gebruik je het normaal gesproken wel waar ik hem voor gebruik?

En ik zie dat de oude foto's het weer doen, dat is dus allemaal zonder inmenging van mijn kant goed door de provider geregeld. Dank demon!
Ja je gebruikt hem goed is voor het opmeten van doorsnedes van allerlei niet rechte voorwerpen. Je hebt ze ook als wanddikte meter dan zit er een soort startrek deep space 9 achtige constructie omheen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 09:21:16 #65
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39102404

Mijn draadloze Festo, doet alles. erg handig stuk gereedschap
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:19:43 #66
64781 bonke
pipo koeie
pi_39314560
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:37 schreef Marsepein het volgende:
Nog maar 1 uit mijn kist dan. De 'diametermeter' of hoe zo'n ding heet. Het is een krijgertje, en daarom weet ik niet hoe die in het echt heet. Het lijkt wel weer van een dokterstafel af te komen. Maar dat komt die niet. Het is een apparaatje waarmee je eenvoudig de uitwendige diameter of doorvoer van iets kunt meten:
[afbeelding]

En de werking is als volgt. Je trekt hem langs een buis oid en daarna leg je hem op de meetlat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dit heet een krom/voetjespasser
je hebt ze ook met de voetjes naar binnen om de binnendiameter van een pijpje te kunnen meten

[ Bericht 1% gewijzigd door bonke op 28-06-2006 11:26:02 ]
pies on joe toe
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:22:33 #67
64781 bonke
pipo koeie
pi_39314658
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:15 schreef deom het volgende:
Ik heb ook nog wel enkele gereedschappen die ik regelmatig gebruik, maar die je niet zo snel tegen zult komen in de bouwmarkt. Ze zijn daarentegen erg handig om in huis te hebben. Voor de duidelijkheid, ik gebruik deze gereedschappen voornamelijk voor mijn metaalbewerkingshobby.

Allereerst de middelpuntzoeker. Leg dit eenvoudige gevalletje op een rond voorwerp, zet een streepje, draai het ding een kwartslag, zet weer een streepje, en waar de streepjes kruisen is het middel.
om het middelpunt te zoeken kan je ook een schuifmaat gebruiken
je meet de as op en stelt je schuifmaat op de helft af dan kan je de schuifmaat tegen de rand van de as zetten, streepje trekken, ff verdraaien en je hebt het middelpunt
ps: al die dingen aan dat bord zijn dus krom/voetjespassers
pies on joe toe
pi_39315174
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:05 schreef Megumi het volgende:
[afbeelding]

Voorkomt opblazen PC.
Aan het plaatje zag ik niet direct wat het is, maar aan de filename te zien is het een anti-statisch polsbandje voor als je aan je PC sleutelt. Ik sleutel al jaren aan PC's zonder zo'n bandje en er is nog nooit iets fout gegaan. Ik 'ontlaad' me altijd gewoon aan een (ongeverfte) verwarmingsbuis, kraan, randaarde van stopcontact of wat dan ook voorhanden is.
Je moet imo wel een erg lompe henk zijn om je PC op te blazen zonder zo'n bandje
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:26:26 #69
65960 sanger
pi_40928163
Dit topic werd aangehaal din het aanschaf-van-gereedschap-tips-topic.

Een beetje nieuw leven inblazen dan maar:

Nooit meer boren in een leiding, nooit meer naast het regelwerk dus altijd waar je wilt en kunt boren:

Bosch PDO Multi, speurt alle metalen, elektrische en houten op in de muur!
pi_40934573
Ja, gdvr-de-gdvr, nu wil ik ook een PDO multi Ik moet dit topic ook niet openen...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:07:37 #71
65960 sanger
pi_40934810
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:58 schreef TimberWolf het volgende:
Ja, gdvr-de-gdvr, nu wil ik ook een PDO multi Ik moet dit topic ook niet openen...
Bosch Groen

OF

Bosch Blauw
pi_40935973
Dat ding is siper handig maar ik heb er eentje van B&D, deze was toen niet en die wel en had hem per direct nodig. Mischien dat ik de bosch er een keer bij neem en de B&D van de hand doe.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:43:39 #73
65960 sanger
pi_40937419
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:53 schreef tnimble het volgende:
Dat ding is siper handig maar ik heb er eentje van B&D, deze was toen niet en die wel en had hem per direct nodig. Mischien dat ik de bosch er een keer bij neem en de B&D van de hand doe.
Als die B&D het doet zou ik hem gewoon houden. Tenzij je heel erg aan merk hecht.

Ik heb hem nodig omdat ik boven alle elektra wil gaan verleggen/omleggen/aanleggen. En dat wil ik gaan frezen, en liever niet door de bestaande leidingen Ik moet dus ook aan een muurfrees (die ik van Bosch niet op hun site kan vinden overigens).

Dit soort gereedschappen heb ik nu nog niet, dus ik kan het merk kiezen bij het aanschaffen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:46:00 #74
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40937473
Zoals ik al eerder zei: het beste detectieapparaat voor leidingen in de muur is nog altijd een boormachine.
pi_40937507
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Bosch Groen

OF

Bosch Blauw
Jah, leukerd, wijs me anders ook even op de Bosch Blauw, die nog duurder is Nu wil ik die hebben. En ik heb al een aardig verlanglijstje bij Toolmax staan... Ik moet toch echt of minder hebberig worden, of gigantisch meer gaan verdienen
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:52:38 #76
65960 sanger
pi_40937609
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:46 schreef gronk het volgende:
Zoals ik al eerder zei: het beste detectieapparaat voor leidingen in de muur is nog altijd een boormachine.
Dat stond nog niet in dit topic maar is de klusblunders toch?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:53:30 #77
65960 sanger
pi_40937637
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Jah, leukerd, wijs me anders ook even op de Bosch Blauw, die nog duurder is Nu wil ik die hebben. En ik heb al een aardig verlanglijstje bij Toolmax staan... Ik moet toch echt of minder hebberig worden, of gigantisch meer gaan verdienen
Ik opteer voor het tweede.....

In dit geval zit er weinig verschil in prijs tussen groen en blauw. En de diepte van detecteren scheelt wel 20%
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:55:43 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40937703
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat stond nog niet in dit topic maar is de klusblunders toch?
Klopt. Ik heb ooit eens een leidingdetector gekocht (van 9.99, dus waarschijnlijk lang niet zo'n fancy ding als die blauwe bosch, die 10x duurder is), en dat ding werkte van geen kanten. Op gewapend beton piepte-ie *overal*. Op 'n bakstenen muur presteerde-ie 't om een leiding niet te detecteren waarvan ik wist dat ie er was.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:00:11 #79
65960 sanger
pi_40937846
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb ooit eens een leidingdetector gekocht (van 9.99, dus waarschijnlijk lang niet zo'n fancy ding als die blauwe bosch, die 10x duurder is), en dat ding werkte van geen kanten. Op gewapend beton piepte-ie *overal*. Op 'n bakstenen muur presteerde-ie 't om een leiding niet te detecteren waarvan ik wist dat ie er was.
Zo 1 heb ik van mijn schoonouders cadeau gehad

Als hij staat op elektra detecteren piept hij op de enkelsteensmuur van de schutting, maar niet tegen een wandcontactdoos
pi_40941138
Diktemeter

Daarmee kan je tot op de honderdste milimeter de dikte van iets bepalen. Ik gebruik 'm alleen nooit, maar het is toch een mooi stukje gereedschap
pi_40942212
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
Diktemeter

[afbeelding]

Daarmee kan je tot op de honderdste milimeter de dikte van iets bepalen. Ik gebruik 'm alleen nooit, maar het is toch een mooi stukje gereedschap
Dit stuk gereedschap heet volgens mij een micrometer
pi_40942755
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:43 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dit stuk gereedschap heet volgens mij een micrometer
Dat kan wel, allen zijn er erg veel mensen die dit gewoon een diktemeter noemen
pi_40948384
Heb 'm nog niet zo lang maar ik had jaren eerder een pur-pistool moeten kopen. De purschuim bussen met bijgeleverd spuitstuk hebben als nadeel dat de hoeveelheid nauwelijks te regelen is (het is alles of niks) en je moet ze in één keer opgebruiken.
Met het pur pistool ondervang je beide nadelen, het is goed regelbaar en je kunt kleine beetjes uit de bus gebruiken (uiteraard wel binnen de houdbaarheidstermijn).
-
pi_40948803

De moniertang!

hoeftang doet z`n werk ook goed

I-DE-AAL om allerlei kleine voorwerpen te knippen. Ook schroeven doorknippen (omdat je eigenlijk net een kleiner maatje nodig hebt) is geen probleem. Onwijs scherp en een goede krachtoverbrenging.
pi_40948992
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Als die B&D het doet zou ik hem gewoon houden. Tenzij je heel erg aan merk hecht.

Ik heb hem nodig omdat ik boven alle elektra wil gaan verleggen/omleggen/aanleggen. En dat wil ik gaan frezen, en liever niet door de bestaande leidingen Ik moet dus ook aan een muurfrees (die ik van Bosch niet op hun site kan vinden overigens).

Dit soort gereedschappen heb ik nu nog niet, dus ik kan het merk kiezen bij het aanschaffen.
Hij kan minder dan de bosch

De muurfrees is er alleen in blauw en staat wel op die website.
pi_40949588
Wat me ook een relzed apparaat lijkt:

pi_40950085
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
Diktemeter

[afbeelding]

Toevallig zag ik gisteren zo'n ding op Discovery Channel in How It's Made over het maken van ritsen. Een mannetje stond hele tijd met zo'n ding in zijn hand de draden te meten waarvan de weerhaakjes van een rits worden gemaakt. Voor het snel meten van de dikte lijkt het me een handig apparaat. Snller dan een schuifmaat.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:31:32 #88
65960 sanger
pi_40964724
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:46 schreef tnimble het volgende:

[..]

Hij kan minder dan de bosch

De muurfrees is er alleen in blauw en staat wel op die website.
Thanks voor de link. Hij is er indd alleen van Bosch Blauw, en niet van groen.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:32:19 #89
65960 sanger
pi_40964741
quote:
Die is volgens mij niet ens zo gek duur.

Voor een rolmaat van 3 meter is EUR 57,49 best prijzig.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:36:32 #90
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40964854
quote:
Dat plastic flubbeltje [tm dude] op 't einde ziet er niet zo fijn uit.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:58:19 #91
65960 sanger
pi_40965367
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat plastic flubbeltje [tm dude] op 't einde ziet er niet zo fijn uit.
Dat is meteen een geintegreerd potlood als ik het goed heb
pi_40966690
Ja dat kunstof flubbertje is direct een potlood.Als je op datrondje druk krijg je een stipje getekend. En lijkt ij iets beter ook dat het metalen flubberdingeje op het einde van een 'analoge' rolmaat. Die staan altijd krom en wijken erg af. Ik gebruik de eerste 10cm van een rol maat dan ook nooit.
pi_41013272
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:51 schreef tnimble het volgende:
Ik gebruik de eerste 10cm van een rol maat dan ook nooit.
Ik heb eigenlijk altijd gehoord dat timmermensen altijd met een duimstok werken. Weer wat geleerd deze week.
pi_41013753
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, zo'n ding hebben wij ook liggen. Heb hem toevallig vanmiddag nog gebruikt, maar het werkt idd voor geen meter Heb toen maar op goed geluk in de muur geboord, omdat ik het niet aannemelijk vond dat er een leiding lag
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:20:40 #95
65960 sanger
pi_41021069
IK heb hem gisteren nog eens getest. Op een muur waarvan ik zeker weet dat er elektra ligt (zelf aangelegd) doet ie niets. Ook niet op de meest gevoelige stand.

Ik denk dat de diepte niet haalbaar is. Ik zal hem vanmiddag eens op het plafond houden. Kijken wat hij dan zegt.
pi_41046297
Vaak is het resultaat van zo'n goedkoop ding er afhankelijk of het in steen, beton of achter gips zit de meet methode is gewoon te eenvoudig om met sommige vochthoudende materialen ertussen te kunnen meten.
pi_41183444
Ik heb vanmiddag een email gehad dat ze binnen zijn en naar mij zijn opgestuurd. Mischien heb ik ze morgen voor 14:00 in huis Sanger.

Bosch DMF 10 zoom

Bosch PMB 300 L

Dus mischien binnenkort in V&A een detectie apparaat met nivilerende laser van B&D. Mischien houdt ik ze beiden. moet ik even kijken. Als ik weer aan de grove bouw ga ga ik ook eens kijken naar een waterpas. Bosch heeft helemooie met digitale displays en een gelduidsignaal bij 0 en 90 graden. Zijn wel prijzig zo'n 150 euro
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:08:44 #98
65960 sanger
pi_41188989
Je bent voor Bosch blauw gegaan

Scheelde in prijs iets van EUR 8 dacht ik?
pi_41189012
Touw en plakband
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:23:34 #100
65960 sanger
pi_41189015
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:22 schreef femmeChantal het volgende:
Touw en plakband
En voor wat voor gebruik??
pi_41189028
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:23 schreef sanger het volgende:
En voor wat voor gebruik??
Ik was een beetje flauw (het is ook geen echt gereedschap), maar eigenlijk is touw en plakband hartstikke handig. Veel mensen gaan vreselijk moeilijk doen, maar vooral voor dingen met een beperkte levensduur (bijvoorbeeld stationsfiets) of als het allemaal niet zo netjes hoeft, is het prachtig en stevig materiaal.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:05:46 #102
65960 sanger
pi_41189142
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:30 schreef femmeChantal het volgende:

[..]

Ik was een beetje flauw (het is ook geen echt gereedschap), maar eigenlijk is touw en plakband hartstikke handig. Veel mensen gaan vreselijk moeilijk doen, maar vooral voor dingen met een beperkte levensduur (bijvoorbeeld stationsfiets) of als het allemaal niet zo netjes hoeft, is het prachtig en stevig materiaal.
Ik zal ook nooit zeggen dat het niet handig is...alleen kan jehet voor zoveel dingen gebruiken
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:25:47 #103
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41191337
Een dingetje dat de afgelopen eken handig is gebleken:

Het is een lasertje dat en lijn projecteert. Er zitten ook 2 libellen in om zeker te zijn dat je lasertje genivelleerd staat. Nooit meer lijnen te hoeven tekenen, een aardige tijdsbesparing. Vooral handig als je prcies moet nagelen ed.
In gebruik:
pi_41192262
Dat heeft die bosch rolmaat ook ingebouwd zitten, lijkt me idd erg handig een van de redenen dat ik hem besteld heb. Ze hebben ook nog een kruis laser en een roterende laser maar die zijn erg duur en voor de meeste dingen niet nodig. (tenzij je hele bouwputten gaat uitzetten of lamriceringen of plafonds in grote ruimtes in 1 keer wilt uitzetten.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:33:49 #105
65960 sanger
pi_41192586
Of bij het storten van beton (een roterende dan)

Die Bosch rolmaat heeft het inderdad ingebouwd zitten
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:42:03 #106
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_41192756
Mijn nooitgedagt.

Onmisbaar bij het klussen in en rond het huis. Iedereen heeft wel eens dat-ie een paneel keurig afzaagt of een deur afhangt om vervolgens tot de conclusie te komen dat de boel knelt op een milimeter. Dit briljante stuk gereedschap heet mij meer dan eens gered in dat soort situaties.

Nooitgedagt: De blokschaaf zoals god hem ooit bedoeld heeft.
Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:44:40 #107
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41192805
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:33 schreef sanger het volgende:
Of bij het storten van beton (een roterende dan)
Da's iets wat ik ook iedere dag doe
pi_41192916
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mijn nooitgedagt.
[afbeelding]
Onmisbaar bij het klussen in en rond het huis. Iedereen heeft wel eens dat-ie een paneel keurig afzaagt of een deur afhangt om vervolgens tot de conclusie te komen dat de boel knelt op een milimeter. Dit briljante stuk gereedschap heet mij meer dan eens gered in dat soort situaties.

Nooitgedagt: De blokschaaf zoals god hem ooit bedoeld heeft.
Dat was toch Josef zijn uitvinding, kreeg ie in een visioen te zien net voordat Maria Jesus kreeg Staat ergens in het boek fok vers 12.4 dacht ik
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:23:22 #109
65960 sanger
pi_41193540
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:44 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's iets wat ik ook iedere dag doe
Dat misschien niet, maar als je het gaat doen is een roterende laserwaterpas echt een handig hulpmiddel
pi_41193615
Nu weer eens wat anders

Eene zeer handig stuk gereedschap als je even niet je hele sleutelset bij de hand hebt. combi tussen een bahco en een waterpomptang
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_41241631
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:25 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
Het is een lasertje dat en lijn projecteert. Er zitten ook 2 libellen in om zeker te zijn dat je lasertje genivelleerd staat. Nooit meer lijnen te hoeven tekenen, een aardige tijdsbesparing. Vooral handig als je prcies moet nagelen ed.
Gaat dat ding niet aan de wandel en schuiven als je spijkers begint in te slaan? ik heb naar zijn Bosch broertje gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ie stil blijft liggen als je met je gereedschap aan de slag gaat?
pi_41241809
Met spijkers niet nee dan loopt ie vast weg bij elke slag. Gaatjes af tekenen waar de spijkers moeten kan gaat probleem loos netzoals zagen enzo.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:50:22 #113
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41241860
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:23 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat misschien niet, maar als je het gaat doen is een roterende laserwaterpas echt een handig hulpmiddel
Echte mannen zetten een Nd:YAG op een kruistafel en branden het hulplijntje in de muur.
  maandag 28 augustus 2006 @ 01:35:14 #114
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41244905
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:44 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Gaat dat ding niet aan de wandel en schuiven als je spijkers begint in te slaan? ik heb naar zijn Bosch broertje gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ie stil blijft liggen als je met je gereedschap aan de slag gaat?
Dat heeft een basisstukje met een klein nageltje dat je kan vastkloppen in je plank, en dan slaat het lasertje niet weg. Voor mij is dat wat teveel moeite en zet ik dat meestal gewoon op een stuk dat niet te lijden heeft onder de hamerslagen.
pi_41325840
Ok het zit (nog) niet in mijn kist maar toch even posten. Gisteren binnen gehad gereedschap vanuit Japan. Daar weten ze pas hoe je dingen bouw!

Maar goed dit is het:

Het handvast is van een zeer licht houtsoort omkleed met bamboe voor de grip en stevigheid.

Deze zagen hbben geen zetting maarspeciaal geslepen tanden. Omdat het geen zetting heeft en het blad een stuk dunner kan zijn omdat je bij de trekkende beweging zaagt is de zaagsnede slechts 0.6mm. Dit type heeft meerdere type
tanden en een verloop in de slijping waardoor hij zowel in de lengte (schulpen), breedte (afkorten)
en diagonaal (verstek) goed, netjes en recht zaagt.

Zo zaagt zo'n zaag, helemaal strak en vlak, zelfs knopsekanten zijn bijna spiegelglad en bijna tot geen rafeltjes of splinterstjes aan de onderkant van het hout

Met deze geleider (kent er iemand japans? nee er zit ook een engels boekje bij) onder alle hoeken recht of in verstek zagen. Zitten verschillnde geleiders bij en een speciale zaag hoek insteller en een dun strookje staal voor het nauwkeurig kunnen positioneren zonder de zaagtanden over het hout te hoeven laten gaan.

pi_41326742
Dat ziet er uit als een fijn stukje meubelmakersgereedschap!

Hoe heet het in een officiële naam?
pi_41328897
De zaag is een Kumagoro Kataba 24cm blad 17 tanden per inch totale lengte 54cm

De zaaggeleider heet . Beide zijn van Z Saw / Z Hanbai Co., Ltd. ze zijn o.a. bij Baptist te koop.

[ Bericht 4% gewijzigd door tnimble op 31-08-2006 20:58:44 ]
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:27:34 #118
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41329066
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:23 schreef tnimble het volgende:

De zaaggeleider heet [afbeelding].
Dat zeg ik altijd als ik op m'n duim heb geslagen.
pi_41375447
Heb net ontdekt (a mijn japans is niet zo goed) dat ze een flimpje hebben van mijn zaaggeleider hij is en typisch japans!

http://www.life-diy.com/guidef.wmv
  zondag 3 september 2006 @ 22:21:00 #120
145003 JasperV
morgen is er weer een dag!
pi_41464578
onmisbaar : mijn potloodje van de ikea!
pi_41477922

Hij past niet in mijn gereedschapkist, en is ook niet van mij (mocht hem lenen op mijn werk) maar hij is wel ontzettend handig

Zowel een afkortzaag als een zaagtafel
pi_41495628
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:53 schreef tnimble het volgende:
Ok het zit (nog) niet in mijn kist maar toch even posten. Gisteren binnen gehad gereedschap vanuit Japan. Daar weten ze pas hoe je dingen bouw!

Maar goed dit is het:

Het handvast is van een zeer licht houtsoort omkleed met bamboe voor de grip en stevigheid.

[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba_thn.jpg]afbeelding][/url]

Deze zagen hbben geen zetting maarspeciaal geslepen tanden. Omdat het geen zetting heeft en het blad een stuk dunner kan zijn omdat je bij de trekkende beweging zaagt is de zaagsnede slechts 0.6mm. Dit type heeft meerdere type
tanden en een verloop in de slijping waardoor hij zowel in de lengte (schulpen), breedte (afkorten)
en diagonaal (verstek) goed, netjes en recht zaagt.

[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba2_thn.jpg]afbeelding][/url]

Zo zaagt zo'n zaag, helemaal strak en vlak, zelfs knopsekanten zijn bijna spiegelglad en bijna tot geen rafeltjes of splinterstjes aan de onderkant van het hout

[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba3_thn.jpg]afbeelding][/url]

Met deze geleider (kent er iemand japans? nee er zit ook een engels boekje bij) onder alle hoeken recht of in verstek zagen. Zitten verschillnde geleiders bij en een speciale zaag hoek insteller en een dun strookje staal voor het nauwkeurig kunnen positioneren zonder de zaagtanden over het hout te hoeven laten gaan.

[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/zaaggeleider_thn.jpg]afbeelding][/url]
Klinkt als goed spul, kost dat nou?
pi_41495819
iets van 23 euro voor de zaag en 39 euro voor de geleider.
pi_41496124
is te doen...

Heb je er al echt mee gewerkt? Bevalt het tot nu toe?
pi_42101880
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:58 schreef Ramon73 het volgende:
O ja, vandaag nog 2 handige tools gebruikt.
Slangklem schroevendraaier, nooit meer uitschieten met die rechte schroevendraaier en in je poot steken.
[afbeelding]
Ik gebruik meestal een dopje7 die in een bithouder past en dus in de accutol...sinds ik dat gebruik heb ik geen hekel meer aan slangenklemmen...

Die japanse zaag noemen ze in de jachtbouw ook wel...japanse zaag... Ik had er al eens naar gezocht in diverse winkels maar nog niet gevonden. Weet iemand of ze hier ergens te koop zijn?
pi_42112287
quote:
Op maandag 4 september 2006 22:25 schreef DCSboy het volgende:
is te doen...

Heb je er al echt mee gewerkt? Bevalt het tot nu toe?
Meerdere malen, werkt perfect zowel de gelijder stel zeer zuiver af en de zaag zaagt heel net en ook los uit het handje zeer goed.
pi_42112333
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:49 schreef Boekel het volgende:
Die japanse zaag noemen ze in de jachtbouw ook wel...japanse zaag... Ik had er al eens naar gezocht in diverse winkels maar nog niet gevonden. Weet iemand of ze hier ergens te koop zijn?
www.baptist.nl
pi_42127025
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:20 schreef tnimble het volgende:

[..]

www.baptist.nl
En bedankt...

Nu wil ik ook een woodrat...(zat even rond te snuffelen op die site)
Heeft iemand hier ervaring mee? het lijkt me een super produkt, en dat terwijl ik eigenlijk meer een staalman ben. (Gelukkig heb ik nu geen geld voor een woodrat)

Heb gelijk een paar zaagjes en de geleider besteld trouwens.
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:01:10 #129
51388 audi80
Rijd een A4 allroad 2.0 TFSI
pi_42147860
Coax stripper, ook goed te gebruiken voor VD draad en voor mantels van UTP en intercom kabels.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
pi_42159421

De snoeischaar...ideaal met het aanleggen van electra, hiermee knip je kunststof buis en ook installatiedraden. Aan het gat in het snijvlak kun je zien wat het gevolg is als je de verkeerde draad doorknipt

(Oja hij is ook goed in het afknippen van plakjes duim als je afgeleid wordt)
pi_42161903
Wil ff niet explosief doen of zo maar die JAPANSE ZAAG is gewoon bij de Lidl te koop.
Afgelopen week dan...
zie http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20060925.p.Japanse_zaag
laat me toch, ben een blindganger
pi_42164317
quote:
Op woensdag 27 september 2006 09:31 schreef bomberman het volgende:
Wil ff niet explosief doen of zo maar die JAPANSE ZAAG is gewoon bij de Lidl te koop.
Afgelopen week dan...
zie http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20060925.p.Japanse_zaag
Zo te zien vanaf afgelopen maandag...straks maar eens kijken...
pi_42168597
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:05 schreef Boekel het volgende:

[..]

En bedankt...

Nu wil ik ook een woodrat...(zat even rond te snuffelen op die site)
Heeft iemand hier ervaring mee? het lijkt me een super produkt, en dat terwijl ik eigenlijk meer een staalman ben. (Gelukkig heb ik nu geen geld voor een woodrat)

Heb gelijk een paar zaagjes en de geleider besteld trouwens.
ik weet nu iig geval hoe ik iets gemonteerd wil hebben

nu nog ff iemand vinden die een woordrat heeft
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_42176483
quote:
Op woensdag 27 september 2006 11:18 schreef Boekel het volgende:

[..]

Zo te zien vanaf afgelopen maandag...straks maar eens kijken...
Ik heb 'm net gekocht...

Ik vind het niet zo'n mooie zaag, de tanden zijn allemaal hetzelfde en behoorlijk gezet.

Lijkt op een 'gewone' fijnvertande zaag in een japanse vormgeving, zaagt wel lekker voor het groffe werk maar geen aanrader voor fijn werk, zaagsnede is niet zo mooi ook.
pi_42249320
Ter referentie:

Moderator zaterdag 30 september 2006 @ 11:50:47 #136
92034 crew  Vonkenboer
pi_42256144

Moniertang; ideaal bij het draadtrekken in en om het huis.
Je kunt er mee strippen, in één keer alle draden doorknippen die aan een trekveer zitten

Ik zou niet anders meer willen
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:06:19 #137
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_51610405
Nog een hoop nuttig gereedschap dat ik mis.
A.F.C. Ajax
pi_51621573
Ik mis hier mijn nieuwste aanwinst.....

Ik heb even zo snel geen betere foto, maar het gaat om een Pneumatisch tacker.

Ik ben bezig mijn dak opnieuw te bezetten...

compressor op 5 bar, zachtboard vastzetten.
regels erop van 22 mm (dit zelf met schroeven vastzetten)

dan tussen de regels 20 MM isolatie vastnieten met 4 bar
en vervolgens hardboard als afdekplaten met 7 bard vastzetten.

Gipsplagen niet je er ook ideaal mee vast, werkt perfect, snel, en je hebt geen last van schroeven die erbovenuit steken etc...

ideal, dikke aanrader!
Ook bij het bouwen van vogelkooien ofzo, dingen met gaas dus, ideaal (daar kende ik hem van, geholpen bij kennis aan zijn grote buitenkooi)
Je hebt van die dagen dan heb je ECHt je dag niet!
pi_51621771
M'n setje schroevendraaiers van Gedore. Er is vast beter spul te krijgen, maar ze zijn helemaal niet verkeerd. Van beitel tot hamer, ze kunnen het allemaal .
pi_51622252
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:28 schreef dromewaris het volgende:
Gipsplagen niet je er ook ideaal mee vast, werkt perfect, snel, en je hebt geen last van schroeven die erbovenuit steken etc...
Gipsplaten mag je niet meer nieten...

Ik heb deze even te leen, verrekt handig ding, maar net iets te duur voor mij.
pi_51623163
tjah och.. die erin zaten waren ook geniet..
en als je dat goed vastniet zie ik heel het probleem niet..
22 MM lange nieten..
en het zit echt goed vast.
ik denk zo'n 40 nieten per plaat..
over de platen heen komt nog een kader (plintje rondom) die de plaat naast de nieten ook nog eens op zijn plaats houd...

ik zie geen problemen?
pi_51623398
Probleem is bij brand, dan zakken de platen door de nieten heen. En dan krijgt Henk de Brandweerman de platen op zijn kop.
pi_51623529
het plafond is hardboard... dat zal je dan ook wel niet meer mogen nieten..

platen zijn pakweg 122 breed en 134 hoog...
op die kant van 122 zet ik dan 10 schroeven vanboven en 10 vanaonder.. (door dat kader erom heen) dus dan zit het EN met nieten en met schroeven..
dat mag wel?
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:14:18 #144
114242 Mercy
Beroepsprutser
pi_51624598
De Jokari draadstripper

een geweldig en betrouwbaar stukje gereedschap je kan er alle draden mee strippen en ook het omhulsel van een 3 aderige draad in de lengterichting doorsnijden, en heeft geen bewegende delen die stuk kunnen gaan
pi_51624766
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:35 schreef dromewaris het volgende:
het plafond is hardboard... dat zal je dan ook wel niet meer mogen nieten..

platen zijn pakweg 122 breed en 134 hoog...
op die kant van 122 zet ik dan 10 schroeven vanboven en 10 vanaonder.. (door dat kader erom heen) dus dan zit het EN met nieten en met schroeven..
dat mag wel?
Een hardboard plafond is ook niet echt brandveilig te noemen, dan maakt het ook niet zo veel uit hoe en waarmee je het vastzet...

OT:
De rechtse op het plaatje:
Het 5-in-1 mes: Dit is een uniek mes met verschillende eigenschappen. Er kan vulmiddel mee aangebracht worden, Behang kan ermee afgestoken worden, met het gaatje ín het mes kunnen spijkers uit de muur worden getrokken . Voegen kunnen ermee worden gereinigd en met de uitsparing kan er een verfroller worden gereinigd.
pi_51625344

de griptang, ideaal bij het sleutelen in de machinekamer

de spookschaaf

en de zweihaak ideaal om allerlei hoeken mee over te nemen
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:59:30 #147
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51626033
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:39 schreef klaaskootstra het volgende:
[afbeelding]

Echte steeksleutels.
pi_51626357
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:39 schreef klaaskootstra het volgende:
[afbeelding]
de griptang, een echt stuk boeren gereedschap, net als een zweedse tang

Het is alleen maar geschikt voor grof werk, want zonder je spullen te beschadigen ermee werken is erg lastig
Ikzelf heb deze spullen dan ook niet in mijn gereedschapskist
ik leen hem altijd bij de buurman, die is boer
pi_51629871
klopt, maar als de boel voor jou door iemand al vakkundig verrot gedraaid is, wordt je er donders blij van
  Moderator donderdag 19 juli 2007 @ 17:24:57 #150
92034 crew  Vonkenboer
pi_51632187
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 13:14 schreef Mercy het volgende:
De Jokari draadstripper

[afbeelding]

een geweldig en betrouwbaar stukje gereedschap je kan er alle draden mee strippen en ook het omhulsel van een 3 aderige draad in de lengterichting doorsnijden, en heeft geen bewegende delen die stuk kunnen gaan
Ideaal voor coax / netwerkkabels / brandbeveiligingskabels
Heb er namelijk ook één
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')