Ik ben met dit topic echt op zoek naar gereedschap wat veel mensen eigenlijk niet kennen maar wat handig in het gebruik is.quote:Een nieuw topic, met als het goed is vol met handig gereedschap wat iedere klusser zou moeten hebben, maar waar niet iedere klusser het bestaan van afweet.
Het is dus de bedoeling dat je een plaatje post van een handig stuk gereedschap uit jouw kist, met darbij beschreven wat het is, wat je ermee doet. Zo worden andere klussers op de hoogte gebracht van dat ene belangrijke stuk gereedschap wat ze net lijken te missen, maar waar zoveel klussen zoveel makkelijker mee zijn.
TimberWolf, heb jij precies hetzelfde setje als op de afbeelding?quote:Op maandag 22 mei 2006 10:59 schreef TimberWolf het volgende:
..............
En, altijd mee in de gereedschapskist: Een set goede schroevendraaiers:
Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!quote:Op maandag 22 mei 2006 11:29 schreef kroegtijger het volgende:
Verreweg het mooiste stuk gereedschap...
[afbeelding]
Gepast geweld is altijd goed
toch wel op de voet gevolgd door...
[afbeelding]
een onoverwinnelijk team voor als het stuk mag
Exact dezelfdequote:Op maandag 22 mei 2006 11:56 schreef Erik het volgende:
[..]
TimberWolf, heb jij precies hetzelfde setje als op de afbeelding?
Zo ja, kun je me zeggen waar je die hebt gekocht?
quote:Op maandag 22 mei 2006 11:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!![]()
Bedankt voor je info, ik ga op zoekquote:Op maandag 22 mei 2006 12:06 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Exact dezelfdeOp meerde plaatsen te koop, maar ik heb hem bij een lokale ijzerwaren winkel vandaan. In Ouderkerk aan de Amstel, voor het geval je enigsinds in de buurt bent. Geen goedkoop setje, waarschuw ik vast...
.........
pic net gemaakt alsnog ff laten zien( spammenquote:Op zondag 21 mei 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:
tja,
daar moet ik wel ff over nadenken heb nl. in de loop van de tijd een hoop bij elkaar gespaard.
dacht eerst ff aan deze : stabila rotatielaser LMR
[afbeelding]
Maar het werd toch een klein mini schaafje, handig om vellingen te schaven. Lekker licht het dingetje in de hand, niet zo zwaar, plus dat de LMR niet in me gereedschapskist pastwas net jarig geweest en vroeg ook daadwerkelijk een flink grotere kist maar t mocht niet baten kreeg alleen maar bonnen. Moet ik hem zelf maar gaan halen
Zal van de week ff pic maken van het "lieve"schaafje, echt een klein dingetje hoor, makkelijk ook had ik dat al gezegd?![]()
Onder junks ook bekend als 'dat handige dingetje waarmee je autoruiten naar god krijgt'quote:Op maandag 22 mei 2006 12:06 schreef TimberWolf het volgende:
Onder de noemer 'relatief onbekend gereedschap' hebben we hier de 'centerpunt', 'centerpons', of 'centreerpons'. De centerpunt is reuzehandig voor het aftekenen van boorpunten op allerlei materiaal. Dit is een automatische variant (drukken=puntje), en op weerstand instelbaar. De geavanceerde versie van aftekenen met spijker en hamer dus.
En in de fik steken, want dan komen er aardige giftige dampen vrij.quote:Op maandag 22 mei 2006 08:01 schreef arithaterhorst het volgende:
Ah...de Ducktapebroek....![]()
Wat ik een zeer handig 'gereedschap' vind is Purschuim.
Okee okee, of het gereedschap is ligt een beetje in het midden, maar wel bijna dan.
Met pur doe je alles mee Dingen mee vast zetten, luchtdicht maken, lijmen. Het gemiste randje isolatie, overal zit het.
Wat je niet moet doen met pur: aan je handen krijgen.![]()
quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:38 schreef klipper het volgende:
Nu nog leren hoe ik hier een foto invoegt.
1 |
heb een koevoet wel eens voor tegelwerk gebruikt. (voor het leggen niet het slopen)quote:Op maandag 22 mei 2006 11:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!![]()
Ik wilde vrijwel exact hetzelfde postenquote:Op maandag 22 mei 2006 11:29 schreef kroegtijger het volgende:
Verreweg het mooiste stuk gereedschap...
[afbeelding]
Gepast geweld is altijd goed
toch wel op de voet gevolgd door...
[afbeelding]
een onoverwinnelijk team voor als het stuk mag
2 euro op de markt ofzoquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:25 schreef Marsepein het volgende:
De prijs viel mee, al zul je dure en goedkope varianten hebben. Deze tang heeft mij rond de 13 euro gekost, maar heeft mij zeker rond de 1000 euro gemak opgeleverd. Maar pas wel op, als buren er lucht van krijgen dat jij zo handige tang hebt, staan ze vaak aan je deur om hem even te mogen lenen Hou het dus stil.![]()
En nu jullie!
Dat 2e tooltje heb ik laatst gebruikt bij dat gipsplatenplafond maar ik vond het totaal niet handig... misschien had ik te weinig geoefend ofzoquote:Op maandag 22 mei 2006 11:36 schreef sanger het volgende:
Ook wel het vermelden waard! De verzinkboor!
Voor het perfect verzinken van schroeven zodat je met de afwerking deze niet meer terug ziet.
Je hebt verschillende soorten:
Het verzinken van schroeven in bijvoorbeeld houtskeletbouw.
[afbeelding]
Link naar gebruik ervan: hier dus
Het verzinken van schroeven in gipsplaten. Deze is echt handig. Nooit meer te ver doorschroeven, en vrijwel altijd diep genoeg om af te kunnen werken zonder het terug te zien!
[afbeelding]
Vooral de tweede is een aanrader om te gebruiken!
Ik vermoed dat, wil je d'r echt iets aan hebben, dat uitstekende schijfje minstens 40-50mm diameter moet hebben. Anders druk je met een accuboormachine alsnog een 16 mm groot gat in je gipsplaatquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:36 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dat 2e tooltje heb ik laatst gebruikt bij dat gipsplatenplafond maar ik vond het totaal niet handig... misschien had ik te weinig geoefend ofzo
Ik heb dezelfdequote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:49 schreef Vonkenboer het volgende:
Onmisbaar voor een elektromonteur
[afbeelding]
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:51 schreef dekilo het volgende:
Nadeel was dat bij de buren de tegels ook zijn losgekomen![]()
quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:51 schreef dekilo het volgende:
Nou moet ik wel zeggen dat ik een grote gereedschaps kist heb!
Deze jongen had ik nodig aangezien de tegels in de keuken in de cement waren gelegd.
Nadeel was dat bij de buren de tegels ook zijn losgekomen![]()
[afbeelding]
Dat is dus niet waar. Diameter is minder maar toch werkt het uitstekend.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik vermoed dat, wil je d'r echt iets aan hebben, dat uitstekende schijfje minstens 40-50mm diameter moet hebben. Anders druk je met een accuboormachine alsnog een 16 mm groot gat in je gipsplaat
Metaal vind ik wel het leukst om mee te werken. De hardheid ervan en het gemak waarmee je er met de juiste gereedschappen doorheen kunt komen. We hebben trouwens dezelfde vijlen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:35 schreef gronk het volgende:
Fijn, nog een metaalbewerker![]()
Trouwens erg fijn dat je foto's post van je gereedschapsrek. Na lang denken kwam ik niet verder dan dit http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ (drie smalle planken met veel gaten van de 'juiste' diameter) en de onvermijdelijke http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ voor boren en ander spul.
Klopt. Ik heb een paar weken geleden wat kunststof in de draaibank gehad, en dat was weer even een aha-erlebnis. 'Oja, je haalt er of helemaal niets vanaf, of meteen 0.3 mm'. Dan is een stuk messing of aluminium toch een stuk fijner.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:50 schreef deom het volgende:
Metaal vind ik wel het leukst om mee te werken. De hardheid ervan en het gemak waarmee je er met de juiste gereedschappen doorheen kunt komen.
Die heb ik in de loop der tijd opgedaan bij 't klussen in huis, en die mogen nu een tweede leven beginnenquote:We hebben trouwens dezelfde vijlen.
OK, dank. Ik heb 't idee dat jouw plank wat efficienter is ingericht dan de mijne; aan de andere kant had ik die gaten bij mij zodanig geboord zodat je lekker makkelijk iets in d'r in kon gooien of pakken zonder dat je met je hand die andere vijlen/schroevendraaiers raakt.quote:Ik maak alle beugeltjes zoals ze moeten zijn. Kost wat tijd, maar goed, het is voor de hobby. Ik hob nog even wat foto's geupload van de andere kant van mijn schuurtje. Kijk zelf even of er wat ideeen tussen zitten.
Eigenlijk mag ik dit ook helemaal niet doenquote:P.S. Dat je in een zo te zien redelijk opgeruimde ruimte mag werken. Ik krijg nu al klachten over de krullen op de deurmat. Laat staan dat ik dat in huis doe![]()
Nope; ik heb momenteel alleen een kolomboormachine staan, geen freesmachine. Die staat wel in de planning, maar ik heb nog niet zo'n haast daarmee. Ook omdat 't kreng vier verdiepingen zonder lift omhoog moet.quote:Is die freesbank op de foto uit de showroom van Buitelaar ook van jou. Ik heb nagenoeg dezelfde, de Rong-Fu 25
Dat soort tools nodigen altijd heel erg uit tot gebruik. Meestal eindig je ook met minder bomen dan oorspronkelijk gepland was.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:53 schreef Palomar het volgende:
Van de winter een aantal bomen mee tot mootjes verwerkt. Ging er echt doorheen als boterOok al wat bomen gekortwiekt, wat een stuk sneller gaat dan met de handzaag.....
knap ding!quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:46 schreef ElmowwW het volgende:
GST135(B?)CE
[afbeelding]
Laatste aanwinst
Maar dat heb je toch helemaal niet nodig als ik jouw verhaal zo lees?quote:[b]Op woensdag 21 juni 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:
Gloednieuw en met rekening, dus wereldwijd garantie (heb ik op papier van makita nerderland)
Nee je hebt wel degelijk een rekening nodig natuurlijk(anders kan er niet gechecked worden wanneer gekocht etc etc), maar ik heb op papier dat alle modelen welke in Nederland gevoerd worden(makita produceerd er veel meer, elk land kan kiezen welke modellen ze willn voeren) hier ook daadwerkelijk ter garantie reparatie aangeleverd kunnen worden(kostenloos). Heb inmiddels al heel wat makita spul maar heb er nog geen gebruik van hoeven te makenquote:Op woensdag 21 juni 2006 01:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar dat heb je toch helemaal niet nodig als ik jouw verhaal zo lees?![]()
Aha, een krompasser, gebruik je het normaal gesproken wel waar ik hem voor gebruik?quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef tnimble het volgende:
[afbeelding]
Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van cirkels) te maken.
Een krompasser. Mooi om te weten.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef tnimble het volgende:
[afbeelding]
Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van circels) te maken.
Hoekstelmal:
[afbeelding]
IN dit hulpmiddel klem je je beitels om ze te slijpen. Altijd recht en de juiste hoek.
Ja je gebruikt hem goed is voor het opmeten van doorsnedes van allerlei niet rechte voorwerpen. Je hebt ze ook als wanddikte meter dan zit er een soort startrek deep space 9 achtige constructie omheen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Aha, een krompasser, gebruik je het normaal gesproken wel waar ik hem voor gebruik?
En ik zie dat de oude foto's het weer doen, dat is dus allemaal zonder inmenging van mijn kant goed door de provider geregeld. Dank demon!
dit heet een krom/voetjespasserquote:Op zondag 21 mei 2006 22:37 schreef Marsepein het volgende:
Nog maar 1 uit mijn kist dan. De 'diametermeter' of hoe zo'n ding heet. Het is een krijgertje, en daarom weet ik niet hoe die in het echt heet. Het lijkt wel weer van een dokterstafel af te komen. Maar dat komt die niet. Het is een apparaatje waarmee je eenvoudig de uitwendige diameter of doorvoer van iets kunt meten:
[afbeelding]
En de werking is als volgt. Je trekt hem langs een buis oid en daarna leg je hem op de meetlat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
om het middelpunt te zoeken kan je ook een schuifmaat gebruikenquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:15 schreef deom het volgende:
Ik heb ook nog wel enkele gereedschappen die ik regelmatig gebruik, maar die je niet zo snel tegen zult komen in de bouwmarkt. Ze zijn daarentegen erg handig om in huis te hebben. Voor de duidelijkheid, ik gebruik deze gereedschappen voornamelijk voor mijn metaalbewerkingshobby.
Allereerst de middelpuntzoeker. Leg dit eenvoudige gevalletje op een rond voorwerp, zet een streepje, draai het ding een kwartslag, zet weer een streepje, en waar de streepjes kruisen is het middel.
Aan het plaatje zag ik niet direct wat het is, maar aan de filename te zien is het een anti-statisch polsbandje voor als je aan je PC sleutelt. Ik sleutel al jaren aan PC's zonder zo'n bandje en er is nog nooit iets fout gegaan. Ik 'ontlaad' me altijd gewoon aan een (ongeverfte) verwarmingsbuis, kraan, randaarde van stopcontact of wat dan ook voorhanden is.quote:
Bosch Groenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:58 schreef TimberWolf het volgende:
Ja, gdvr-de-gdvr, nu wil ik ook een PDO multiIk moet dit topic ook niet openen...
Als die B&D het doet zou ik hem gewoon houden. Tenzij je heel erg aan merk hecht.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:53 schreef tnimble het volgende:
Dat ding is siper handig maar ik heb er eentje van B&D, deze was toen niet en die wel en had hem per direct nodig. Mischien dat ik de bosch er een keer bij neem en de B&D van de hand doe.
Jah, leukerd, wijs me anders ook even op de Bosch Blauw, die nog duurder isquote:
Dat stond nog niet in dit topic maar is de klusblunders toch?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:46 schreef gronk het volgende:
Zoals ik al eerder zei: het beste detectieapparaat voor leidingen in de muur is nog altijd een boormachine.
Ik opteer voor het tweede.....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Jah, leukerd, wijs me anders ook even op de Bosch Blauw, die nog duurder isNu wil ik die hebben. En ik heb al een aardig verlanglijstje bij Toolmax staan... Ik moet toch echt of minder hebberig worden, of gigantisch meer gaan verdienen
Klopt. Ik heb ooit eens een leidingdetector gekocht (van 9.99, dus waarschijnlijk lang niet zo'n fancy ding als die blauwe bosch, die 10x duurder is), en dat ding werkte van geen kanten. Op gewapend beton piepte-ie *overal*. Op 'n bakstenen muur presteerde-ie 't om een leiding niet te detecteren waarvan ik wist dat ie er was.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat stond nog niet in dit topic maar is de klusblunders toch?
Zo 1 heb ik van mijn schoonouders cadeau gehadquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ooit eens een leidingdetector gekocht (van 9.99, dus waarschijnlijk lang niet zo'n fancy ding als die blauwe bosch, die 10x duurder is), en dat ding werkte van geen kanten. Op gewapend beton piepte-ie *overal*. Op 'n bakstenen muur presteerde-ie 't om een leiding niet te detecteren waarvan ik wist dat ie er was.![]()
Dit stuk gereedschap heet volgens mij een micrometerquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
Diktemeter
[afbeelding]
Daarmee kan je tot op de honderdste milimeter de dikte van iets bepalen. Ik gebruik 'm alleen nooit, maar het is toch een mooi stukje gereedschap![]()
Dat kan wel, allen zijn er erg veel mensen die dit gewoon een diktemeter noemenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:43 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dit stuk gereedschap heet volgens mij een micrometer
Hij kan minder dan de boschquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Als die B&D het doet zou ik hem gewoon houden. Tenzij je heel erg aan merk hecht.
Ik heb hem nodig omdat ik boven alle elektra wil gaan verleggen/omleggen/aanleggen. En dat wil ik gaan frezen, en liever niet door de bestaande leidingenIk moet dus ook aan een muurfrees (die ik van Bosch niet op hun site kan vinden overigens).
Dit soort gereedschappen heb ik nu nog niet, dus ik kan het merk kiezen bij het aanschaffen.
Toevallig zag ik gisteren zo'n ding op Discovery Channel in How It's Made over het maken van ritsen. Een mannetje stond hele tijd met zo'n ding in zijn hand de draden te meten waarvan de weerhaakjes van een rits worden gemaakt. Voor het snel meten van de dikte lijkt het me een handig apparaat. Snller dan een schuifmaat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
Diktemeter
[afbeelding]
Daarmee kan je tot op de honderdste milimeter de dikte van iets bepalen. Ik gebruik 'm alleen nooit, maar het is toch een mooi stukje gereedschap![]()
Thanks voor de link. Hij is er indd alleen van Bosch Blauw, en niet van groen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:46 schreef tnimble het volgende:
[..]
Hij kan minder dan de bosch
De muurfrees is er alleen in blauw en staat wel op die website.
Die is volgens mij niet ens zo gek duur.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:03 schreef tnimble het volgende:
Wat me ook een relzed apparaat lijkt:
[[url=http://bnptocs.bosch-pt.com/boptocs-bn/modules/oragetblob.dll?db=boptocs&item=boptocs.blobs&id=65235,647,32&maxwidth=100&maxheight=150&mime=image/jpeg]afbeelding][/url]
Dat plastic flubbeltje [tm dude] op 't einde ziet er niet zo fijn uit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:03 schreef tnimble het volgende:
Wat me ook een relzed apparaat lijkt:
[[url=http://bnptocs.bosch-pt.com/boptocs-bn/modules/oragetblob.dll?db=boptocs&item=boptocs.blobs&id=65235,647,32&maxwidth=100&maxheight=150&mime=image/jpeg]afbeelding][/url]
Dat is meteen een geintegreerd potlood als ik het goed hebquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat plastic flubbeltje [tm dude] op 't einde ziet er niet zo fijn uit.
Ik heb eigenlijk altijd gehoord dat timmermensen altijd met een duimstok werken. Weer wat geleerd deze week.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:51 schreef tnimble het volgende:
Ik gebruik de eerste 10cm van een rol maat dan ook nooit.
Ja, zo'n ding hebben wij ook liggen. Heb hem toevallig vanmiddag nog gebruikt, maar het werkt idd voor geen meterquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ooit eens een leidingdetector gekocht (van 9.99, dus waarschijnlijk lang niet zo'n fancy ding als die blauwe bosch, die 10x duurder is), en dat ding werkte van geen kanten. Op gewapend beton piepte-ie *overal*. Op 'n bakstenen muur presteerde-ie 't om een leiding niet te detecteren waarvan ik wist dat ie er was.![]()
En voor wat voor gebruik??quote:
Ik was een beetje flauw (het is ook geen echt gereedschap), maar eigenlijk is touw en plakband hartstikke handig. Veel mensen gaan vreselijk moeilijk doen, maar vooral voor dingen met een beperkte levensduur (bijvoorbeeld stationsfiets) of als het allemaal niet zo netjes hoeft, is het prachtig en stevig materiaal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:23 schreef sanger het volgende:
En voor wat voor gebruik??
Ik zal ook nooit zeggen dat het niet handig is...alleen kan jehet voor zoveel dingen gebruikenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:30 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik was een beetje flauw (het is ook geen echt gereedschap), maar eigenlijk is touw en plakband hartstikke handig. Veel mensen gaan vreselijk moeilijk doen, maar vooral voor dingen met een beperkte levensduur (bijvoorbeeld stationsfiets) of als het allemaal niet zo netjes hoeft, is het prachtig en stevig materiaal.
Da's iets wat ik ook iedere dag doequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:33 schreef sanger het volgende:
Of bij het storten van beton(een roterende dan)
Dat was toch Josef zijn uitvinding, kreeg ie in een visioen te zien net voordat Maria Jesus kreegquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mijn nooitgedagt.
[afbeelding]
Onmisbaar bij het klussen in en rond het huis. Iedereen heeft wel eens dat-ie een paneel keurig afzaagt of een deur afhangt om vervolgens tot de conclusie te komen dat de boel knelt op een milimeter. Dit briljante stuk gereedschap heet mij meer dan eens gered in dat soort situaties.
Nooitgedagt: De blokschaaf zoals god hem ooit bedoeld heeft.
Dat misschien niet, maar als je het gaat doen is een roterende laserwaterpas echt een handig hulpmiddelquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:44 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's iets wat ik ook iedere dag doe
Gaat dat ding niet aan de wandel en schuiven als je spijkers begint in te slaan? ik heb naar zijn Bosch broertje gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ie stil blijft liggen als je met je gereedschap aan de slag gaat?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:25 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
Het is een lasertje dat en lijn projecteert. Er zitten ook 2 libellen in om zeker te zijn dat je lasertje genivelleerd staat. Nooit meer lijnen te hoeven tekenen, een aardige tijdsbesparing. Vooral handig als je prcies moet nagelen ed.
Echte mannen zetten een Nd:YAG op een kruistafel en branden het hulplijntje in de muur.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar als je het gaat doen is een roterende laserwaterpas echt een handig hulpmiddel
Dat heeft een basisstukje met een klein nageltje dat je kan vastkloppen in je plank, en dan slaat het lasertje niet weg. Voor mij is dat wat teveel moeite en zet ik dat meestal gewoon op een stuk dat niet te lijden heeft onder de hamerslagen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:44 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Gaat dat ding niet aan de wandel en schuiven als je spijkers begint in te slaan? ik heb naar zijn Bosch broertje gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ie stil blijft liggen als je met je gereedschap aan de slag gaat?
Dat zeg ik altijd als ik op m'n duim heb geslagen.quote:
Klinkt als goed spul, kost dat nou?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:53 schreef tnimble het volgende:
Ok het zit (nog) niet in mijn kist maar toch even posten. Gisteren binnen gehad gereedschap vanuit Japan. Daar weten ze pas hoe je dingen bouw!
Maar goed dit is het:
Het handvast is van een zeer licht houtsoort omkleed met bamboe voor de grip en stevigheid.
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba_thn.jpg]afbeelding][/url]
Deze zagen hbben geen zetting maarspeciaal geslepen tanden. Omdat het geen zetting heeft en het blad een stuk dunner kan zijn omdat je bij de trekkende beweging zaagt is de zaagsnede slechts 0.6mm. Dit type heeft meerdere type
tanden en een verloop in de slijping waardoor hij zowel in de lengte (schulpen), breedte (afkorten)
en diagonaal (verstek) goed, netjes en recht zaagt.
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba2_thn.jpg]afbeelding][/url]
Zo zaagt zo'n zaag, helemaal strak en vlak, zelfs knopsekanten zijn bijna spiegelglad en bijna tot geen rafeltjes of splinterstjes aan de onderkant van het hout
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba3_thn.jpg]afbeelding][/url]
Met deze geleider (kent er iemand japans? nee er zit ook een engels boekje bij) onder alle hoeken recht of in verstek zagen. Zitten verschillnde geleiders bij en een speciale zaag hoek insteller en een dun strookje staal voor het nauwkeurig kunnen positioneren zonder de zaagtanden over het hout te hoeven laten gaan.
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/zaaggeleider_thn.jpg]afbeelding][/url]
Ik gebruik meestal een dopje7 die in een bithouder past en dus in de accutol...sinds ik dat gebruik heb ik geen hekel meer aan slangenklemmen...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:58 schreef Ramon73 het volgende:
O ja, vandaag nog 2 handige tools gebruikt.
Slangklem schroevendraaier, nooit meer uitschieten met die rechte schroevendraaier en in je poot steken.
[afbeelding]
Meerdere malen, werkt perfect zowel de gelijder stel zeer zuiver af en de zaag zaagt heel net en ook los uit het handje zeer goed.quote:Op maandag 4 september 2006 22:25 schreef DCSboy het volgende:
is te doen...
Heb je er al echt mee gewerkt? Bevalt het tot nu toe?
www.baptist.nlquote:Op zondag 24 september 2006 23:49 schreef Boekel het volgende:
Die japanse zaag noemen ze in de jachtbouw ook wel...japanse zaag... Ik had er al eens naar gezocht in diverse winkels maar nog niet gevonden. Weet iemand of ze hier ergens te koop zijn?
En bedankt...quote:
Zo te zien vanaf afgelopen maandag...straks maar eens kijken...quote:Op woensdag 27 september 2006 09:31 schreef bomberman het volgende:
Wil ff niet explosief doen of zo maar die JAPANSE ZAAG is gewoon bij de Lidl te koop.
Afgelopen week dan...
zie http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20060925.p.Japanse_zaag
ik weet nu iig geval hoe ik iets gemonteerd wil hebbenquote:Op maandag 25 september 2006 23:05 schreef Boekel het volgende:
[..]
En bedankt...![]()
Nu wil ik ook een woodrat...(zat even rond te snuffelen op die site)
Heeft iemand hier ervaring mee? het lijkt me een super produkt, en dat terwijl ik eigenlijk meer een staalman ben. (Gelukkig heb ik nu geen geld voor een woodrat)
Heb gelijk een paar zaagjes en de geleider besteld trouwens.
Ik heb 'm net gekocht...quote:Op woensdag 27 september 2006 11:18 schreef Boekel het volgende:
[..]
Zo te zien vanaf afgelopen maandag...straks maar eens kijken...
Gipsplaten mag je niet meer nieten...quote:Op donderdag 19 juli 2007 11:28 schreef dromewaris het volgende:
Gipsplagen niet je er ook ideaal mee vast, werkt perfect, snel, en je hebt geen last van schroeven die erbovenuit steken etc...
Een hardboard plafond is ook niet echt brandveilig te noemen, dan maakt het ook niet zo veel uit hoe en waarmee je het vastzet...quote:Op donderdag 19 juli 2007 12:35 schreef dromewaris het volgende:
het plafond is hardboard... dat zal je dan ook wel niet meer mogen nieten..
platen zijn pakweg 122 breed en 134 hoog...
op die kant van 122 zet ik dan 10 schroeven vanboven en 10 vanaonder.. (door dat kader erom heen) dus dan zit het EN met nieten en met schroeven..
dat mag wel?
quote:Op donderdag 19 juli 2007 13:39 schreef klaaskootstra het volgende:
[afbeelding]
de griptang, ideaal bij het sleutelen in de machinekamer
de griptang, een echt stuk boeren gereedschap, net als een zweedse tangquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:39 schreef klaaskootstra het volgende:
[afbeelding]
de griptang, ideaal bij het sleutelen in de machinekamer
Ideaal voor coax / netwerkkabels / brandbeveiligingskabelsquote:Op donderdag 19 juli 2007 13:14 schreef Mercy het volgende:
De Jokari draadstripper
[afbeelding]
een geweldig en betrouwbaar stukje gereedschapje kan er alle draden mee strippen en ook het omhulsel van een 3 aderige draad in de lengterichting doorsnijden, en heeft geen bewegende delen die stuk kunnen gaan
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |