abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38899400
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:35 schreef gronk het volgende:
Fijn, nog een metaalbewerker

Trouwens erg fijn dat je foto's post van je gereedschapsrek. Na lang denken kwam ik niet verder dan dit http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ (drie smalle planken met veel gaten van de 'juiste' diameter) en de onvermijdelijke http://www.flickr.com/photos/23966711@N00/167845717/ voor boren en ander spul.
Metaal vind ik wel het leukst om mee te werken. De hardheid ervan en het gemak waarmee je er met de juiste gereedschappen doorheen kunt komen. We hebben trouwens dezelfde vijlen.

Ik maak alle beugeltjes zoals ze moeten zijn. Kost wat tijd, maar goed, het is voor de hobby. Ik hob nog even wat foto's geupload van de andere kant van mijn schuurtje. Kijk zelf even of er wat ideeen tussen zitten.

http://www.xs4all.nl/~deom/bord/

P.S. Dat je in een zo te zien redelijk opgeruimde ruimte mag werken. Ik krijg nu al klachten over de krullen op de deurmat. Laat staan dat ik dat in huis doe

Is die freesbank op de foto uit de showroom van Buitelaar ook van jou. Ik heb nagenoeg dezelfde, de Rong-Fu 25
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:33:01 #52
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38901300
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:50 schreef deom het volgende:

Metaal vind ik wel het leukst om mee te werken. De hardheid ervan en het gemak waarmee je er met de juiste gereedschappen doorheen kunt komen.
Klopt. Ik heb een paar weken geleden wat kunststof in de draaibank gehad, en dat was weer even een aha-erlebnis. 'Oja, je haalt er of helemaal niets vanaf, of meteen 0.3 mm'. Dan is een stuk messing of aluminium toch een stuk fijner.
quote:
We hebben trouwens dezelfde vijlen.
Die heb ik in de loop der tijd opgedaan bij 't klussen in huis, en die mogen nu een tweede leven beginnen
quote:
Ik maak alle beugeltjes zoals ze moeten zijn. Kost wat tijd, maar goed, het is voor de hobby. Ik hob nog even wat foto's geupload van de andere kant van mijn schuurtje. Kijk zelf even of er wat ideeen tussen zitten.
OK, dank. Ik heb 't idee dat jouw plank wat efficienter is ingericht dan de mijne; aan de andere kant had ik die gaten bij mij zodanig geboord zodat je lekker makkelijk iets in d'r in kon gooien of pakken zonder dat je met je hand die andere vijlen/schroevendraaiers raakt.

Handig om je steeksleutels ook zo op te hangen; ik wilde ook nog zoiets doen, maar ik had geen idee hoe ik dat precies moest doen.
quote:
P.S. Dat je in een zo te zien redelijk opgeruimde ruimte mag werken. Ik krijg nu al klachten over de krullen op de deurmat. Laat staan dat ik dat in huis doe
Eigenlijk mag ik dit ook helemaal niet doen 't is de zolderberging boven mijn appartement, en die is redelijk ruim uitgevoerd. Het nadeel is wel dat ik er geen dingen kan doen die heel erg veel herrie maken. De grens ligt 'n beetje tussen herrie waarbij je niet meer verstaanbaar bent en 't niveau waarbij je zelf oorbeschermers moet gaan dragen.

Overigens, 't scheelt heel erg dat ik vrijgezel ben, zodat er niemand is die over de zooi kan zeuren (en waarschijnlijk ook nog wel een tijdje blijf, want zo en zo en zo ziet de woonkamertafel er al een paar maanden uit , met heel veel dank aan ebay )
quote:
Is die freesbank op de foto uit de showroom van Buitelaar ook van jou. Ik heb nagenoeg dezelfde, de Rong-Fu 25
Nope; ik heb momenteel alleen een kolomboormachine staan, geen freesmachine. Die staat wel in de planning, maar ik heb nog niet zo'n haast daarmee. Ook omdat 't kreng vier verdiepingen zonder lift omhoog moet.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_38902451
Ik heb op mn studentenkamertje bij gebrek aan beter al heel wat gefixt met een electrische schroevendraaier van de Aldi van 5 euro (de befaamde TAS48 ). De accu is alleen erg ruk, waardoor je hem altijd voor gebruik een dag moet opladen, maar eenmaal opgeladen is het een erg handig apparaat. Hij is krachtig genoeg om schroeven direct in hout te draaien en als de accu op is kun je hem nog locken en gewoon handmatig doordraaien en desnoods als hamer gebruiken want hij is erg degelijk. Ik heb hem laatst zelfs eens gebruikt om een gat in de muur te boren door een houtschroef als 'boor' te gebruiken

Verder heb ik bij mn ouders wel veel meer gereedschap tot mn beschikking. De laatste aanwinst is een Black&Decker kettingzaag.

Van de winter een aantal bomen mee tot mootjes verwerkt. Ging er echt doorheen als boter Ook al wat bomen gekortwiekt, wat een stuk sneller gaat dan met de handzaag.....
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:57:56 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38902660
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:53 schreef Palomar het volgende:

Van de winter een aantal bomen mee tot mootjes verwerkt. Ging er echt doorheen als boter Ook al wat bomen gekortwiekt, wat een stuk sneller gaat dan met de handzaag.....
Dat soort tools nodigen altijd heel erg uit tot gebruik. Meestal eindig je ook met minder bomen dan oorspronkelijk gepland was.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39060115
GST135(B?)CE

Laatste aanwinst
</post>
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:00:40 #56
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39060498
Niet in een kist maar altijd aan mijn riem.

De Leatherman Supertool.

De uitvinder van dit ding moet absoluut een nobelprijs krijgen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39060561
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:46 schreef ElmowwW het volgende:
GST135(B?)CE

[afbeelding]

Laatste aanwinst
knap ding!

Zelf net deze net binnen:

Was vorig jaar nog top of the bill bij makita, maar dit jaar sinds de invoering van hun Li-ion serie niet meer. Zonder baterijen en lader gekocht inclusief p&p in de Uk voor ¤86,- koopje al zeg ik het zelf.Gloednieuw en met rekening, dus wereldwijd garantie (heb ik op papier van makita nerderland)

goed gereedschap is zo lekker, nooit meer b&d voor mj hoor, heb er ooit in een grijs verlden drie in de soep gedraaid(gingen stuk om diverse redenen). Makita rulez voor mij Nee ff zere neus tis fijn spul, net als bosch blauw btw. Kost wat meer maar dan heb je als je er goed mee omgaat erg lang plezier ervan. (vader cybersijp heeft bijv. nog een bosch blauw boormachine van 35 jaar terug, draait als een zonnetje nog)

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:07:32 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39060644
quote:
[b]Op woensdag 21 juni 2006 01:03 schreef Cybersijp het volgende:

Gloednieuw en met rekening, dus wereldwijd garantie (heb ik op papier van makita nerderland)
Maar dat heb je toch helemaal niet nodig als ik jouw verhaal zo lees?
pi_39060739
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar dat heb je toch helemaal niet nodig als ik jouw verhaal zo lees?
Nee je hebt wel degelijk een rekening nodig natuurlijk(anders kan er niet gechecked worden wanneer gekocht etc etc), maar ik heb op papier dat alle modelen welke in Nederland gevoerd worden(makita produceerd er veel meer, elk land kan kiezen welke modellen ze willn voeren) hier ook daadwerkelijk ter garantie reparatie aangeleverd kunnen worden(kostenloos). Heb inmiddels al heel wat makita spul maar heb er nog geen gebruik van hoeven te maken
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_39064304

Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van circels) te maken.

De meest handige gereedschappen uit mijn verzameling zijn:

Trekzaag:

Hiermee kun je heel erg nauwkeurig zagen zonder splinters en het zaagt heel snel. Ook kun je langs dingen afzagen zonder beschadigingen aan te brengen omdat de zaag geen zetting heeft. Bij een normale zaag staan de tanden iets opzij en maken beschadignen als je met de zaag ergens lang gaat.

Centeerboor:

Als je veel dingen netjes wilt vastschroeven is dit stuk gereedschap ideaal. Is er in verschillende maten en past precies door bv de gaten van een scharnier heen. Draai aan het uiteinde en druk er een beetje op. Precies in het midden komt er een klein boortje uit wat je schroef gat heel nauwkeurig in het midden voorboort.

Hoekstelmal:

IN dit hulpmiddel klem je je beitels om ze te slijpen. Altijd recht en de juiste hoek.

Combinatieverstekhaak:

Heel handig zowel om iets haaks of onder 45 graden af te tekenen, te gebruiken als schuifmaat (nauwkeurig in mm), om lange lijnen ergerns langs tekenen of rondom iets af te tekenen.
pi_39066474
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef tnimble het volgende:
[afbeelding]
Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van cirkels) te maken.
Aha, een krompasser, gebruik je het normaal gesproken wel waar ik hem voor gebruik?

En ik zie dat de oude foto's het weer doen, dat is dus allemaal zonder inmenging van mijn kant goed door de provider geregeld. Dank demon!
pi_39067099
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:33 schreef tnimble het volgende:
[afbeelding]
Zo'n ding heet een krompasser. Vraag me niet waarom heeft niets met een passer (tekenen van circels) te maken.

Hoekstelmal:
[afbeelding]
IN dit hulpmiddel klem je je beitels om ze te slijpen. Altijd recht en de juiste hoek.
Een krompasser. Mooi om te weten.

Zo'n hoekstelmal moet ik ook nog hebben, maar kon de naam niet verzinnen. Nu nog een zoeken waar mijn draaibankbeitels in kunnen
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:05:43 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39067404

Voorkomt opblazen PC.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_39102173
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 10:39 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Aha, een krompasser, gebruik je het normaal gesproken wel waar ik hem voor gebruik?

En ik zie dat de oude foto's het weer doen, dat is dus allemaal zonder inmenging van mijn kant goed door de provider geregeld. Dank demon!
Ja je gebruikt hem goed is voor het opmeten van doorsnedes van allerlei niet rechte voorwerpen. Je hebt ze ook als wanddikte meter dan zit er een soort startrek deep space 9 achtige constructie omheen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 09:21:16 #65
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39102404

Mijn draadloze Festo, doet alles. erg handig stuk gereedschap
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:19:43 #66
64781 bonke
pipo koeie
pi_39314560
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:37 schreef Marsepein het volgende:
Nog maar 1 uit mijn kist dan. De 'diametermeter' of hoe zo'n ding heet. Het is een krijgertje, en daarom weet ik niet hoe die in het echt heet. Het lijkt wel weer van een dokterstafel af te komen. Maar dat komt die niet. Het is een apparaatje waarmee je eenvoudig de uitwendige diameter of doorvoer van iets kunt meten:
[afbeelding]

En de werking is als volgt. Je trekt hem langs een buis oid en daarna leg je hem op de meetlat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dit heet een krom/voetjespasser
je hebt ze ook met de voetjes naar binnen om de binnendiameter van een pijpje te kunnen meten

[ Bericht 1% gewijzigd door bonke op 28-06-2006 11:26:02 ]
pies on joe toe
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:22:33 #67
64781 bonke
pipo koeie
pi_39314658
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:15 schreef deom het volgende:
Ik heb ook nog wel enkele gereedschappen die ik regelmatig gebruik, maar die je niet zo snel tegen zult komen in de bouwmarkt. Ze zijn daarentegen erg handig om in huis te hebben. Voor de duidelijkheid, ik gebruik deze gereedschappen voornamelijk voor mijn metaalbewerkingshobby.

Allereerst de middelpuntzoeker. Leg dit eenvoudige gevalletje op een rond voorwerp, zet een streepje, draai het ding een kwartslag, zet weer een streepje, en waar de streepjes kruisen is het middel.
om het middelpunt te zoeken kan je ook een schuifmaat gebruiken
je meet de as op en stelt je schuifmaat op de helft af dan kan je de schuifmaat tegen de rand van de as zetten, streepje trekken, ff verdraaien en je hebt het middelpunt
ps: al die dingen aan dat bord zijn dus krom/voetjespassers
pies on joe toe
pi_39315174
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:05 schreef Megumi het volgende:
[afbeelding]

Voorkomt opblazen PC.
Aan het plaatje zag ik niet direct wat het is, maar aan de filename te zien is het een anti-statisch polsbandje voor als je aan je PC sleutelt. Ik sleutel al jaren aan PC's zonder zo'n bandje en er is nog nooit iets fout gegaan. Ik 'ontlaad' me altijd gewoon aan een (ongeverfte) verwarmingsbuis, kraan, randaarde van stopcontact of wat dan ook voorhanden is.
Je moet imo wel een erg lompe henk zijn om je PC op te blazen zonder zo'n bandje
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:26:26 #69
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40928163
Dit topic werd aangehaal din het aanschaf-van-gereedschap-tips-topic.

Een beetje nieuw leven inblazen dan maar:

Nooit meer boren in een leiding, nooit meer naast het regelwerk dus altijd waar je wilt en kunt boren:

Bosch PDO Multi, speurt alle metalen, elektrische en houten op in de muur!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40934573
Ja, gdvr-de-gdvr, nu wil ik ook een PDO multi Ik moet dit topic ook niet openen...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:07:37 #71
65960 sanger
pi_40934810
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:58 schreef TimberWolf het volgende:
Ja, gdvr-de-gdvr, nu wil ik ook een PDO multi Ik moet dit topic ook niet openen...
Bosch Groen

OF

Bosch Blauw
pi_40935973
Dat ding is siper handig maar ik heb er eentje van B&D, deze was toen niet en die wel en had hem per direct nodig. Mischien dat ik de bosch er een keer bij neem en de B&D van de hand doe.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:43:39 #73
65960 sanger
pi_40937419
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:53 schreef tnimble het volgende:
Dat ding is siper handig maar ik heb er eentje van B&D, deze was toen niet en die wel en had hem per direct nodig. Mischien dat ik de bosch er een keer bij neem en de B&D van de hand doe.
Als die B&D het doet zou ik hem gewoon houden. Tenzij je heel erg aan merk hecht.

Ik heb hem nodig omdat ik boven alle elektra wil gaan verleggen/omleggen/aanleggen. En dat wil ik gaan frezen, en liever niet door de bestaande leidingen Ik moet dus ook aan een muurfrees (die ik van Bosch niet op hun site kan vinden overigens).

Dit soort gereedschappen heb ik nu nog niet, dus ik kan het merk kiezen bij het aanschaffen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:46:00 #74
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40937473
Zoals ik al eerder zei: het beste detectieapparaat voor leidingen in de muur is nog altijd een boormachine.
pi_40937507
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Bosch Groen

OF

Bosch Blauw
Jah, leukerd, wijs me anders ook even op de Bosch Blauw, die nog duurder is Nu wil ik die hebben. En ik heb al een aardig verlanglijstje bij Toolmax staan... Ik moet toch echt of minder hebberig worden, of gigantisch meer gaan verdienen
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:52:38 #76
65960 sanger
pi_40937609
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:46 schreef gronk het volgende:
Zoals ik al eerder zei: het beste detectieapparaat voor leidingen in de muur is nog altijd een boormachine.
Dat stond nog niet in dit topic maar is de klusblunders toch?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:53:30 #77
65960 sanger
pi_40937637
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:47 schreef TimberWolf het volgende:

[..]

Jah, leukerd, wijs me anders ook even op de Bosch Blauw, die nog duurder is Nu wil ik die hebben. En ik heb al een aardig verlanglijstje bij Toolmax staan... Ik moet toch echt of minder hebberig worden, of gigantisch meer gaan verdienen
Ik opteer voor het tweede.....

In dit geval zit er weinig verschil in prijs tussen groen en blauw. En de diepte van detecteren scheelt wel 20%
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:55:43 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40937703
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat stond nog niet in dit topic maar is de klusblunders toch?
Klopt. Ik heb ooit eens een leidingdetector gekocht (van 9.99, dus waarschijnlijk lang niet zo'n fancy ding als die blauwe bosch, die 10x duurder is), en dat ding werkte van geen kanten. Op gewapend beton piepte-ie *overal*. Op 'n bakstenen muur presteerde-ie 't om een leiding niet te detecteren waarvan ik wist dat ie er was.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:00:11 #79
65960 sanger
pi_40937846
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb ooit eens een leidingdetector gekocht (van 9.99, dus waarschijnlijk lang niet zo'n fancy ding als die blauwe bosch, die 10x duurder is), en dat ding werkte van geen kanten. Op gewapend beton piepte-ie *overal*. Op 'n bakstenen muur presteerde-ie 't om een leiding niet te detecteren waarvan ik wist dat ie er was.
Zo 1 heb ik van mijn schoonouders cadeau gehad

Als hij staat op elektra detecteren piept hij op de enkelsteensmuur van de schutting, maar niet tegen een wandcontactdoos
pi_40941138
Diktemeter

Daarmee kan je tot op de honderdste milimeter de dikte van iets bepalen. Ik gebruik 'm alleen nooit, maar het is toch een mooi stukje gereedschap
pi_40942212
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
Diktemeter

[afbeelding]

Daarmee kan je tot op de honderdste milimeter de dikte van iets bepalen. Ik gebruik 'm alleen nooit, maar het is toch een mooi stukje gereedschap
Dit stuk gereedschap heet volgens mij een micrometer
pi_40942755
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:43 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dit stuk gereedschap heet volgens mij een micrometer
Dat kan wel, allen zijn er erg veel mensen die dit gewoon een diktemeter noemen
pi_40948384
Heb 'm nog niet zo lang maar ik had jaren eerder een pur-pistool moeten kopen. De purschuim bussen met bijgeleverd spuitstuk hebben als nadeel dat de hoeveelheid nauwelijks te regelen is (het is alles of niks) en je moet ze in één keer opgebruiken.
Met het pur pistool ondervang je beide nadelen, het is goed regelbaar en je kunt kleine beetjes uit de bus gebruiken (uiteraard wel binnen de houdbaarheidstermijn).
-
pi_40948803

De moniertang!

hoeftang doet z`n werk ook goed

I-DE-AAL om allerlei kleine voorwerpen te knippen. Ook schroeven doorknippen (omdat je eigenlijk net een kleiner maatje nodig hebt) is geen probleem. Onwijs scherp en een goede krachtoverbrenging.
pi_40948992
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Als die B&D het doet zou ik hem gewoon houden. Tenzij je heel erg aan merk hecht.

Ik heb hem nodig omdat ik boven alle elektra wil gaan verleggen/omleggen/aanleggen. En dat wil ik gaan frezen, en liever niet door de bestaande leidingen Ik moet dus ook aan een muurfrees (die ik van Bosch niet op hun site kan vinden overigens).

Dit soort gereedschappen heb ik nu nog niet, dus ik kan het merk kiezen bij het aanschaffen.
Hij kan minder dan de bosch

De muurfrees is er alleen in blauw en staat wel op die website.
pi_40949588
Wat me ook een relzed apparaat lijkt:

pi_40950085
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:02 schreef Conflict het volgende:
Diktemeter

[afbeelding]

Toevallig zag ik gisteren zo'n ding op Discovery Channel in How It's Made over het maken van ritsen. Een mannetje stond hele tijd met zo'n ding in zijn hand de draden te meten waarvan de weerhaakjes van een rits worden gemaakt. Voor het snel meten van de dikte lijkt het me een handig apparaat. Snller dan een schuifmaat.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:31:32 #88
65960 sanger
pi_40964724
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:46 schreef tnimble het volgende:

[..]

Hij kan minder dan de bosch

De muurfrees is er alleen in blauw en staat wel op die website.
Thanks voor de link. Hij is er indd alleen van Bosch Blauw, en niet van groen.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:32:19 #89
65960 sanger
pi_40964741
quote:
Die is volgens mij niet ens zo gek duur.

Voor een rolmaat van 3 meter is EUR 57,49 best prijzig.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:36:32 #90
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40964854
quote:
Dat plastic flubbeltje [tm dude] op 't einde ziet er niet zo fijn uit.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:58:19 #91
65960 sanger
pi_40965367
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 12:36 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat plastic flubbeltje [tm dude] op 't einde ziet er niet zo fijn uit.
Dat is meteen een geintegreerd potlood als ik het goed heb
pi_40966690
Ja dat kunstof flubbertje is direct een potlood.Als je op datrondje druk krijg je een stipje getekend. En lijkt ij iets beter ook dat het metalen flubberdingeje op het einde van een 'analoge' rolmaat. Die staan altijd krom en wijken erg af. Ik gebruik de eerste 10cm van een rol maat dan ook nooit.
pi_41013272
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 13:51 schreef tnimble het volgende:
Ik gebruik de eerste 10cm van een rol maat dan ook nooit.
Ik heb eigenlijk altijd gehoord dat timmermensen altijd met een duimstok werken. Weer wat geleerd deze week.
pi_41013753
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, zo'n ding hebben wij ook liggen. Heb hem toevallig vanmiddag nog gebruikt, maar het werkt idd voor geen meter Heb toen maar op goed geluk in de muur geboord, omdat ik het niet aannemelijk vond dat er een leiding lag
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:20:40 #95
65960 sanger
pi_41021069
IK heb hem gisteren nog eens getest. Op een muur waarvan ik zeker weet dat er elektra ligt (zelf aangelegd) doet ie niets. Ook niet op de meest gevoelige stand.

Ik denk dat de diepte niet haalbaar is. Ik zal hem vanmiddag eens op het plafond houden. Kijken wat hij dan zegt.
pi_41046297
Vaak is het resultaat van zo'n goedkoop ding er afhankelijk of het in steen, beton of achter gips zit de meet methode is gewoon te eenvoudig om met sommige vochthoudende materialen ertussen te kunnen meten.
pi_41183444
Ik heb vanmiddag een email gehad dat ze binnen zijn en naar mij zijn opgestuurd. Mischien heb ik ze morgen voor 14:00 in huis Sanger.

Bosch DMF 10 zoom

Bosch PMB 300 L

Dus mischien binnenkort in V&A een detectie apparaat met nivilerende laser van B&D. Mischien houdt ik ze beiden. moet ik even kijken. Als ik weer aan de grove bouw ga ga ik ook eens kijken naar een waterpas. Bosch heeft helemooie met digitale displays en een gelduidsignaal bij 0 en 90 graden. Zijn wel prijzig zo'n 150 euro
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:08:44 #98
65960 sanger
pi_41188989
Je bent voor Bosch blauw gegaan

Scheelde in prijs iets van EUR 8 dacht ik?
pi_41189012
Touw en plakband
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 07:23:34 #100
65960 sanger
pi_41189015
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 07:22 schreef femmeChantal het volgende:
Touw en plakband
En voor wat voor gebruik??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')