Ik was een beetje flauw (het is ook geen echt gereedschap), maar eigenlijk is touw en plakband hartstikke handig. Veel mensen gaan vreselijk moeilijk doen, maar vooral voor dingen met een beperkte levensduur (bijvoorbeeld stationsfiets) of als het allemaal niet zo netjes hoeft, is het prachtig en stevig materiaal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:23 schreef sanger het volgende:
En voor wat voor gebruik??
Ik zal ook nooit zeggen dat het niet handig is...alleen kan jehet voor zoveel dingen gebruikenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:30 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Ik was een beetje flauw (het is ook geen echt gereedschap), maar eigenlijk is touw en plakband hartstikke handig. Veel mensen gaan vreselijk moeilijk doen, maar vooral voor dingen met een beperkte levensduur (bijvoorbeeld stationsfiets) of als het allemaal niet zo netjes hoeft, is het prachtig en stevig materiaal.
Da's iets wat ik ook iedere dag doequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:33 schreef sanger het volgende:
Of bij het storten van beton(een roterende dan)
Dat was toch Josef zijn uitvinding, kreeg ie in een visioen te zien net voordat Maria Jesus kreegquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:42 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mijn nooitgedagt.
[afbeelding]
Onmisbaar bij het klussen in en rond het huis. Iedereen heeft wel eens dat-ie een paneel keurig afzaagt of een deur afhangt om vervolgens tot de conclusie te komen dat de boel knelt op een milimeter. Dit briljante stuk gereedschap heet mij meer dan eens gered in dat soort situaties.
Nooitgedagt: De blokschaaf zoals god hem ooit bedoeld heeft.
Dat misschien niet, maar als je het gaat doen is een roterende laserwaterpas echt een handig hulpmiddelquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:44 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's iets wat ik ook iedere dag doe
Gaat dat ding niet aan de wandel en schuiven als je spijkers begint in te slaan? ik heb naar zijn Bosch broertje gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ie stil blijft liggen als je met je gereedschap aan de slag gaat?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:25 schreef MMach het volgende:
[afbeelding]
Het is een lasertje dat en lijn projecteert. Er zitten ook 2 libellen in om zeker te zijn dat je lasertje genivelleerd staat. Nooit meer lijnen te hoeven tekenen, een aardige tijdsbesparing. Vooral handig als je prcies moet nagelen ed.
Echte mannen zetten een Nd:YAG op een kruistafel en branden het hulplijntje in de muur.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar als je het gaat doen is een roterende laserwaterpas echt een handig hulpmiddel
Dat heeft een basisstukje met een klein nageltje dat je kan vastkloppen in je plank, en dan slaat het lasertje niet weg. Voor mij is dat wat teveel moeite en zet ik dat meestal gewoon op een stuk dat niet te lijden heeft onder de hamerslagen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:44 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Gaat dat ding niet aan de wandel en schuiven als je spijkers begint in te slaan? ik heb naar zijn Bosch broertje gekeken, maar ik kan me niet voorstellen dat ie stil blijft liggen als je met je gereedschap aan de slag gaat?
Dat zeg ik altijd als ik op m'n duim heb geslagen.quote:
Klinkt als goed spul, kost dat nou?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 13:53 schreef tnimble het volgende:
Ok het zit (nog) niet in mijn kist maar toch even posten. Gisteren binnen gehad gereedschap vanuit Japan. Daar weten ze pas hoe je dingen bouw!
Maar goed dit is het:
Het handvast is van een zeer licht houtsoort omkleed met bamboe voor de grip en stevigheid.
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba_thn.jpg]afbeelding][/url]
Deze zagen hbben geen zetting maarspeciaal geslepen tanden. Omdat het geen zetting heeft en het blad een stuk dunner kan zijn omdat je bij de trekkende beweging zaagt is de zaagsnede slechts 0.6mm. Dit type heeft meerdere type
tanden en een verloop in de slijping waardoor hij zowel in de lengte (schulpen), breedte (afkorten)
en diagonaal (verstek) goed, netjes en recht zaagt.
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba2_thn.jpg]afbeelding][/url]
Zo zaagt zo'n zaag, helemaal strak en vlak, zelfs knopsekanten zijn bijna spiegelglad en bijna tot geen rafeltjes of splinterstjes aan de onderkant van het hout
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/kataba3_thn.jpg]afbeelding][/url]
Met deze geleider (kent er iemand japans? nee er zit ook een engels boekje bij) onder alle hoeken recht of in verstek zagen. Zitten verschillnde geleiders bij en een speciale zaag hoek insteller en een dun strookje staal voor het nauwkeurig kunnen positioneren zonder de zaagtanden over het hout te hoeven laten gaan.
[[url=http://tnimble.nl/construction/tools/zaaggeleider_thn.jpg]afbeelding][/url]
Ik gebruik meestal een dopje7 die in een bithouder past en dus in de accutol...sinds ik dat gebruik heb ik geen hekel meer aan slangenklemmen...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:58 schreef Ramon73 het volgende:
O ja, vandaag nog 2 handige tools gebruikt.
Slangklem schroevendraaier, nooit meer uitschieten met die rechte schroevendraaier en in je poot steken.
[afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |