Die heb ik ook nog voor jequote:Op donderdag 18 mei 2006 20:31 schreef ForlornSon het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-edit-
Ik zal m omtabben in GP5 voor de liefhebbers ^^ (en zowieso voor mezelf)
Doe dat...quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:18 schreef ForlornSon het volgende:
-edit-
Ik ga een goeie OP maken. Denk ik :p
Plaatje is wel leuk gedaan, zelf gemaakt?quote:
Ja. met mijn *kijk ik kan photoshop als een n00b* skillsquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:38 schreef Agiath het volgende:
[..]
Plaatje is wel leuk gedaan, zelf gemaakt?
Mooi, de volgende keer maak ik er 1 met Levin, Berlin en Flea....de helden (tvp, valt het op?)quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:43 schreef ForlornSon het volgende:
[..]
Ja. met mijn *kijk ik kan photoshop als een n00b* skills
meldt zich van de partij!quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:29 schreef _Etter_ het volgende:
deel 2! dacht dat we dat nooit zouden halen!
quote:
zoiets?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:54 schreef mikezwet het volgende:
Ik wil graag een electrisch bass gitaar kopen en wil gelijk een beetje goeie. Ik heb een goedkoop electrisch gitaar en dat vind ik zonder verdere ervaring niet veel...
Een zwarte Ibanez spreekt mij wel aan, iemand tips welke ik zou kunnen nemen?
Budget, tussen de 200 en 400 euro...
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:07 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
zoiets?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=BTB200IPF
Ibanez BTB 200 IPF
[afbeelding]
ik heb een betere btb en die speelt lekker. heb ook van verschillende mensen gehoord dat ze de btb de beste ibanez bas vinden.
Hij lukt aardigquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:52 schreef ForlornSon het volgende:
[..]Dat is em!
Alleen die eerste gitaar klinkt verrot oO
maarja ^^ Daar doe ik het toch niet voor
Misschien dat het voor een bass niet goed klinkt maar met een gewoon gitaar klinkt het goed hoor!!quote:Op zondag 21 mei 2006 00:05 schreef _Etter_ het volgende:
een computer als versteker? jij luistert zeker ook naar 128kb mp3's vanwege hun fantatisch muziekkwaliteit!?
Niks mis met modelling software als versterker, alleen bas moet je inderdaad niet horen over een paar goedkope computerspeakertjes. Als je trouwens kijkt hoe vaak de bas DI wordt opgenomen kunnen we rustig stellen dat de versterker voor de bas verreweg niet zo belangrijk is als voor gitaar.quote:Op zondag 21 mei 2006 00:05 schreef _Etter_ het volgende:
een computer als versteker?
nou ik neem alles ook zelf op met computer en ben zelf een IT'er dus dat zal niet het geval zijn. Een computer als effectenbak gebruiken kan ik prima snappen maar een versterker? als ik (normale) gitaar direct opneem mis ik toch wel wat body in de toon.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:04 schreef Litpho het volgende:
Of je moet natuurlijk bij de groep muzikanten horen die al die nieuwe technologie maar eng en moeilijk vinden. Een groot gedeelte van die groep denkt hun Luddisme te kunnen verbergen met de gevleugelde uitspraak "het is geen rock 'n roll".
Tuurlijk, daarom model je de speaker en mic opstelling ookquote:Op zondag 21 mei 2006 15:46 schreef _Etter_ het volgende:
als ik (normale) gitaar direct opneem mis ik toch wel wat body in de toon.
die heb ik ook maar een vet distortion geluid krijg ik er niet uit... ben toch bang dat ik daarvoor die line6 pod moet gebruiken (en dat is ook emulatie dus zou ook via je comp moeten kunnen) en dat klinkt wel vet.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom model je de speaker en mic opstelling ook.
Zonder dollen, als jij zegt dat je weet waar je over praat (en daar gaan we dus maar voor het gemak van uit) dan heb je vermoedelijk gewoon nog niet de juiste software gebruikt. Download de demo van Native Instrument Guitar Rig een keertje bijvoorbeeld.
ik heb ervaring met het merk Hughes & Kettner, alleen nog voor de electrische gitaar (binnekort ga ik bas spelen).. Maar goed H&K heeft opzich wel een goede versterkers, ligt ook wel een beetje op welke gitaar je speelt (op mijn Squier klinkt die een beetje blikkerig, maar op Gibson erg mooi en vol).. Ik ben een leek op het gebied van versterkers enzo, maar opzich is het wel redelijk te doen op geluid gebasseerd..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:17 schreef _Etter_ het volgende:
Zie net deze versterker bij feedback staan.. iemand ervaringen mee? of met Hughes & Kettner's? Vroeger was dat geloof wel een goed merk toch?
Hughes & Kettner Basskick BK 300
[afbeelding]
thx, ik heb dus een ibanez btb bas en daar kan ik al veel op afstellen, mooi en vol spreekt me dan ook erg aan (al kan je vaak gitaar en bas niet vergelijken).quote:Op zondag 21 mei 2006 22:44 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
ik heb ervaring met het merk Hughes & Kettner, alleen nog voor de electrische gitaar (binnekort ga ik bas spelen).. Maar goed H&K heeft opzich wel een goede versterkers, ligt ook wel een beetje op welke gitaar je speelt (op mijn Squier klinkt die een beetje blikkerig, maar op Gibson erg mooi en vol).. Ik ben een leek op het gebied van versterkers enzo, maar opzich is het wel redelijk te doen op geluid gebasseerd..
Welk type BTB ?quote:Op maandag 22 mei 2006 10:43 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
thx, ik heb dus een ibanez btb bas en daar kan ik al veel op afstellen, mooi en vol spreekt me dan ook erg aan (al kan je vaak gitaar en bas niet vergelijken).
een BTB405QMquote:
hoe was die met cleane bas geluid? goed laag en helder? dat is namelijk het geluid wat ik graag wil. Liefst zou ik fretloos willen maargoed dat gaat niet lukken maar zo'n geluid vind ik het best.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:36 schreef green_machine het volgende:
ik heb een soortgelijke basversterker gehad, uit een vorige serie. Ik heb hem weggedaan omdat ik in mijn bandje geen bas meer speel maar gitaar en thuis geen gitaarversterker had staan. Die van mij was 200 watt, wat betekend dat als je band niet te belachelijk hard speeld hij prima mee kan. Wij speelden in die tijd wel belachelijk hard dus ik had hem altijd op max.......
Zoals Fentoozler al zegt hang het er wel vanaf wat voor bas je hebt en wat voor geluid je wilt. Voor de ronkende stoner dingen die wij in die tijd deden was ie erg geschikt.
Waarom niet? Al geprobeerd of haak je bij voorbaat af?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:10 schreef _Etter_ het volgende:
[..] Liefst zou ik fretloos willen maargoed dat gaat niet lukken maar zo'n geluid vind ik het best.
De ouwe BB-1*00-serie van Yamaha is IMO een zwaar ondergewaardeerd instrument. Werd door hele volksstammen sessiebassisten gebruikt. Zeer veelzijdig, klinkt te gek, maar je ziet ze amper meer.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:07 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
een BTB405QM
[afbeelding]
en toen ik hem kocht zei die verkoper dat hij er zelf ook eentje had omdat hij dat gewoon de beste ibanez bas vond en op het internet las ik ook meerdere keren zo'n verhaal. Lekker basje met veel laag erin![]()
Mee eens. Ik heb een Epiphone ES-335 Dot en een Mexicaanse Fender Strat (een '70 reissue) beide in blank houtquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:59 schreef Philosocles het volgende:
Die dingen zijn er in alle kleuren van de regenboog, inclusief naturel hout - wat ik persoonlijk het mooiste vind bij bassen (en gitaren).
Heb ik.quote:met name de Jazz bas van Fender in sunburst is geweldig
Hahaquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:51 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Heb ik.Da's dus de 70's funkmachine die ik niet weg durf te doen. Met beide elementkappen d'r op ziet-ie er overigens vrij cheesy uit, maar dan is d'r eigenlijk ook niet met goed fatsoen op te spelen.
De P-elementkap heb ik er maar op laten zitten, net als Marcus Miller. Da's de enige reden, geen flauw idee waarom hij 'm laat zitten. Als je het 'm vraagt krijg je misschien wel als antwoord: 'because I can't unscrew the damn thing'.
Dat is kut >< Ik had t zelfde. Maar bij mij was het de bas (ging verkeerd > versterker opgeblazen) maar het was iets met de potmeter bij mijquote:Op maandag 29 mei 2006 15:35 schreef Djaser het volgende:
Bas weer gemaakt. Bas weer kapot.
De reparateur had zelf ook al geen idee waar het storende geluid vandaan kon komen, de versterker is niet waarschijnlijk, het snoer ook niet, en de bas zelf ook niet. Misschien heb ik een slecht Karma?
had jij niet eerst zo'n soundgear? welke speelt nu lekkerder?quote:Op maandag 5 juni 2006 11:54 schreef mikezwet het volgende:
Kheb m'n Btb-200 van de week binnen gekregen, mooi ding en ik kan er al een paar deuntjes op spelen
Dit is m'n eerste bas pasquote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:18 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
had jij niet eerst zo'n soundgear? welke speelt nu lekkerder?
met die vraag zit ik ook nog steeds, hoorde wel iemand zeggen dat je minimaal 300 watt moet hebben en dan moet je niet keiharde death metal maken..quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:55 schreef Witchfynder het volgende:
Maar wat voor vermogen moet je hebben voor zaaltjes van 200-500 man?
Ik zat ook al aan 300W te denken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:21 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
met die vraag zit ik ook nog steeds, hoorde wel iemand zeggen dat je minimaal 300 watt moet hebben en dan moet je niet keiharde death metal maken..
Ligt helemaal aan de zaal en of je over een PA speelt. In 99% van de gevallen wanneer je over de P.A. speelt, zit er een D.I. tussen je basgitaar en versterker (sommige versterkers hebben een eigen D.I. uitgang). Je (versterker)geluid zal dan via de PA boxen de zaal ingaan, niet via de speaker van je versterker.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zat ook al aan 300W te denken.
Nee, we maken geen death metal, maar folk metal, maar dat moet ook hard natuurlijk. Niet per se op Motörhead-volume natuurlijk.
Als ik naar concerten ga in kleine zalen dan zie ik altijd combos op het podium staan. Er wordt versterkt met dat ding en nog eens de PA, zover ik heb begrepen. Het gaat er hard aan toe.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:44 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de zaal en of je over een PA speelt. In 99% van de gevallen wanneer je over de P.A. speelt, zit er een D.I. tussen je basgitaar en versterker (sommige versterkers hebben een eigen D.I. uitgang). Je (versterker)geluid zal dan via de PA boxen de zaal ingaan, niet via de speaker van je versterker.
Om goed te repeteren heb je zo'n 150 - 200 watt nodig (transistor). 300 W is natuurlijk voldoende, aangezien je genoeg 'headroom' moet hebben om ook pieken (zoals met aanslaan) op te vangen. Let wel, dat je speakers dit aan moeten kunnen!
Ik speel zelf contrabas en speel eigenlijk altijd via de P.A. Vanuit mijn piezo element gaat het signaal naar een voorversterker en vervolgens naar mijn Hartke BassAttack (een soort van D.I. met veel instelmogelijkheden). Vanuit daar gaat het signaal naar de P.A. Mijn versterker fungeert dan als monitor op de buhne.
Ik zou het in ieder geval niet aanraden....quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef Fentoozler het volgende:
mss een domme vraag enzo he, maar ik ben dus een gitarist en wil ook een bassgitaar bij mijn collectie toevoegen. Is het dan mogelijk om mijn gitaarversterker ook te gebruiken voor de bassgitaar?
ik gebruik nu voor mijn electrische gitaar deze versterker : VOX Valvetronix AD15VT dus..
Ik weet dat er ook speciale bassversterkers zijn natuurlijk, en dat deze ongetwijfeld meer bass geven, maar deze VOX is volgens mij een prima "opstapje", en prima geldbesparing..
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:30 schreef Dandelion het volgende:
Nog een bassist meldt zich
Speel op een Yamaha BBG5 en een Crate van 160 wattjes. Dat gaat overigens prima, ook in grotere zalen, wordt pa-versterkt via DI en een Mic voor de versterker.
WIl binnenkort (wanneer de financien op peil zijn) over naar een Ashdown top en stack van 350W of 500W uit de ABM EVO serie. Die dingen klinken über!
nope mijne is amber kleurigquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:56 schreef Nyles het volgende:
[..]dan bespelen we hetzelfde instrument
natural kleur?
Haha die stack is idd vet, speel zelf nog op een Behringer60, dus tjah, komt wel wat lekker geluid uit, maar moet echt naar groter, tis niet meer het gewenste geluid!
Meer posten jonges, gitaristen zijn maar rare mensen![]()
Bassist rules![]()
Voor mij een boel geld, de top kost om en nabij de 800 euro, en de cabinets idem. Dus minimaal 1600 euro, maar dat zla wel 2400 worden... Nog wel ff sparen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:20 schreef Witchfynder het volgende:
Wat kost zo'n Ashdown unit, Dandelion?
die ziet er echt wel mooi uit!!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:25 schreef Dandelion het volgende:
plaatje
Mijn oude leraar speelde er op. Maar er zijn ook nog wel wat beroemdere jongens op http://www.lakland.com/artists.htm, zoals Adam Clayton van U2.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:50 schreef superbam het volgende:
[..]
die ziet er echt wel mooi uit!!
heb er alleen nog nooit van gehoord...
gelukkig gaat het om bespelen en niet om de looksquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind die specifieke bas er een beetje Ikea uitzien, sorry..
alhoewel dat ook al een verademing is ten opzichte van de meeste basjes.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:04 schreef Dandelion het volgende:
[..]
En dan niet de made in Japan pakken, maar de echte.
Nee tuurlijk. Beter een lelijke bas met een goed geluid dan andersom (een BC Rich bijvquote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:04 schreef Dandelion het volgende:
[..]
gelukkig gaat het om bespelen en niet om de looks![]()
Maar serieus, ga er maar eens op spelen bij je local gitaarboer. En dan niet de made in Japan pakken, maar de echte.
Probeer Teen Town van Weather Report eensquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:56 schreef Puik het volgende:
Ik vind alleen vaak de tabs wel simpel, wie heeft er uitdagende basstabs voor me?![]()
Beetje een beginner?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:56 schreef Puik het volgende:
* Puik heeft een kutversterker en een kut bass, maarja, voor die honderd euro'tjes is het het geld wel waard
Ik vind alleen vaak de tabs wel simpel, wie heeft er uitdagende basstabs voor me?![]()
Vriend van mij heeft er een (ik weet niet precies welke maar hij is goed grootquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
Iemand hier ervaring met Hartke amps?
Hoe zijn ze? Stevig? Bruut?
Ik zit er over te denken de 3500 te kopen namelijk om overal in het land te kunnen heerschen met mijn band..
Heb een fender '57 pres.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:05 schreef Jasperr het volgende:
Misschien is het leuk als iedereen zijn gear + foto plaatst? Ik heb:
quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:13 schreef tankertuig het volgende:
ja zit echt op een tankertje[afbeelding]
Dus niet de Irish Rover nee
Niemand last van dat gebass als je op het water benquote:Op dinsdag 26 september 2006 20:13 schreef tankertuig het volgende:
Haha klooi altijd over de Aux, sterker nog, eerst door de computer en dan naar de surroundquote:Op dinsdag 26 september 2006 23:13 schreef tankertuig het volgende:
uhm. dr zit wel een teletubbie bij me in de woning... maar die moet gewoon niet zo zeiken. bij gebrek aan een versterker speel ik af en toe over de aux (![]()
![]()
) van de surround.
Maar meestal prop ik er een cd in en dan speel ik gewoon "droog" mee of doe wat oeffeningetjes.
heb er aan boord niet zo bijzonder veel tijd voor. vaak varen, werken, slapen, varen, varen, slapen en begint het weer opnieuw. soms als we dagje stil liggen dan laat ik wel eens wat van mn kunsten horen.
Geen 7 million barrels of porter?quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:13 schreef tankertuig het volgende:
ja dacht ik ook, ten eerste is Sean Malone mijn grote held op basgebied en ik weet helemaal niks qua theorie (ok weet nog net de tonen bij naam te noemen na een kwartier zoeken), dus volgens mij wel een goed boek voor mij... nu alleen hopen dat ik lief genoeg ben geweestquote:Op dinsdag 14 november 2006 23:18 schreef Agiath het volgende:
Zit er goed uit _etter_ , meld het ff als het je bevalt, dit lijkt me echt interresante shit
Je kan aan de bovenkant iets openschroeven dacht ik, bij kan het iig wel, daar kan je dan met een impussleutel aan draaien en dan kan je dus je hals rechttrekken...quote:Op maandag 20 november 2006 11:59 schreef sound-storm het volgende:
even een vraagje. Als een hals van een basgitaar ietwat uit het lood met de body ligt, dus scheef staat, is dat dan te herstellen ?
en zo sloop je dus je bas. je hals hoort iets hol te staan, die holling kun je bijstellen met die imbussleutel, maar een compleet vlakke hals is dus niet goed....quote:Op maandag 20 november 2006 21:08 schreef Agiath het volgende:
[..]
Je kan aan de bovenkant iets openschroeven dacht ik, bij kan het iig wel, daar kan je dan met een impussleutel aan draaien en dan kan je dus je hals rechttrekken...
Maar als je hier geen ervaring mee hebt kan je het beste naar een gitaarrepareur gaan
kan best...quote:Op donderdag 23 november 2006 16:57 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik wil bass gaan spelen, maar kan ik de gitaar ook aan een gewone versterker hangen?
Denk je dat ik zo even aan 200 euro kom?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:59 schreef Dandelion het volgende:
[..]
kan best...
maar verwacht niet dat het goed klinkt en dat je versterker het lang volhoudt. Voor 100 tot 200 euro heb je een redelijk oefenversterkertje. Why bother.
tja een nwe gitaarversterker + een basversterker is nog duurder. Gevaar is ook dat je geen zak aan het basspelen vindt, omdat het super brak klinkt... Kan pa of ma niet ff wat voorschieten, of is het een optie om even 2 maanden vakkenvullen en ff wachten dus?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:34 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Denk je dat ik zo even aan 200 euro kom?
Ik ben maar een arm scholiertje van 16
Ik drum nu, maar ik wil bassen voor erbij, want dat vind ik een mooi instrument. Wil ook nog sax spelen, maar dat komt nog wel.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:25 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja een nwe gitaarversterker + een basversterker is nog duurder. Gevaar is ook dat je geen zak aan het basspelen vindt, omdat het super brak klinkt... Kan pa of ma niet ff wat voorschieten, of is het een optie om even 2 maanden vakkenvullen en ff wachten dus?
Maar je speelt al gitaar nu? Waarom wil je over naar bas? Gewoon voor dr bij, of wil je helemaal over?
ik heb dat ook poosje gedaan... NIET AAN BEGINNEN!!! je gaat heel anders spelen om het beter verstaanbaar te maken.en vaak is die techniek verkeertquote:Op donderdag 23 november 2006 19:49 schreef Jasperr het volgende:
Je hoort het wel, maar een versterker is wel een vereiste als je met liedjes mee gaat spelen
Ik heb al een leuk setje gezien die ik binnenkort ga aanschaffenquote:Op donderdag 7 december 2006 22:11 schreef tankertuig het volgende:
[..]
ik heb dat ook poosje gedaan... NIET AAN BEGINNEN!!! je gaat heel anders spelen om het beter verstaanbaar te maken.en vaak is die techniek verkeert
Oei. Ik leef met je mee! Ik heb het ook gehad en het heeft dubbel de tijd aan exorcism gekost om er vanaf te komen.quote:Op maandag 11 december 2006 22:45 schreef Agiath het volgende:
Oke, de Jaco Pastorius lessen zijn begonnen op basles, de 'hel' begint
Ach bassisten hebben gewoon minder dom te lullen, zijn meer to the point, hebben een minder grote bek etc etc Net zo als op het poduim dus.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:08 schreef Agiath het volgende:
(Ik blijf het trouwens kut vinden dat het gitaristen topic nu al 100 delen heeft en wij nog maar 2, zijn er zoweinig bassers op fok? )
Ik heb ook pres gespeeld maar vond het toch wat logger spelen eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 december 2006 08:36 schreef tankertuig het volgende:
pcies... maar laat ze eens weg! wat een gemis
Heb ook op jazz gespeeld van dat caliber toen ik basje ging kopen. maar kwam thuis met een 57 presNu ik die heb ga ik sparen voor jazz, maar dan wel active (mis 5 snaren). Vond deze niet echt superveel karakter vertonen
Ik vind de gitaristen reeks absoluut geen goed voorbeeld voor het bassisten topic, maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 28 december 2006 22:08 schreef Agiath het volgende:
(Ik blijf het trouwens kut vinden dat het gitaristen topic nu al 100 delen heeft en wij nog maar 2, zijn er zoweinig bassers op fok? )
Ik kom er niet zo vaak eigenlijk, het zeker meer een SC aan het woorden?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:26 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ik vind de gitaristen reeks absoluut geen goed voorbeeld voor het bassisten topic, maar dat is mijn mening.
De laatste keren dat ik er kwam was het inderdaad veel SC maar ook anderen afzeiken en weinig behulpzaamheid.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik kom er niet zo vaak eigenlijk, het zeker meer een SC aan het woorden?
Herkenbaar, dat loopje is tricky iddquote:Op woensdag 10 januari 2007 03:13 schreef Friek_ het volgende:
Zit al een tijdje Higher Ground te 'perfectioneren'. Met name de zevende maat van het refrein blijft een tricky stukje. Even de hele Fis bluestoonladder in één ruk spelen.Nou ja, volgende week lukt 'ie wel.
Ja en ik die van Billy Sheehan niet!quote:Op maandag 8 januari 2007 23:55 schreef _Etter_ het volgende:
en heb dat bass boek van Sean Malone niet gekregen van de sint... dus maar even besteld maar dat duurt 5 weken voordat die binnen is
denk dat de sint een gitarist is!quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en ik die van Billy Sheehan niet!.
Of nog erger: een drummer!quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:09 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
denk dat de sint een gitarist is!![]()
hij is idd wel iemand die constant doet of de wereld om hem heen draait... denk idd een drummer!quote:Op donderdag 11 januari 2007 21:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Of nog erger: een drummer!.
Erg bedankt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:55 schreef Witchfynder het volgende:
Je houdt van rock & roll?
Check dan ook de nummers van Jerry Lee Lewis, Little Richard, Carl Perkins, Chuck Berry enzo.
Maar wellicht vind je de jaren '60 rhythm & blues ook wel cool. Luister dan eens naar The Animals, The Yardbirds en dat soort groepen..
Nou de fase starter heb ik denk ik wel gehad, ik heb een jaar gitaar gespeelt en ben een tijdje terug overgestapt naar basgitaar. Ik denk dat ik nu wel zo ver ben om op zoek te gaan naar een band maar daar heb ik dan wel wat betere gear voor nodig. Mischien heb je nog een sugestie van iets wat ik mischien beter kan nemen?quote:Op zondag 21 januari 2007 20:23 schreef Dandelion het volgende:
opzich een grappig ding die hartke. Het ligt een een beetje aan de grootte van de zalen waar je wil spelen, en of de zooi nog uitversterkt wordt. Opzich kan 100 watt prima zijn, maar het is krap, ligt er ook weer aan hoe hard de rest van de bandje speelt.
Ik speel zelf op een 160 wat crate (tja...) en die hoef ik nooit maximaal te draaien, en dat is wel erg prettig als je wat topruimte hebt, want als je zo'n apparaat volledig los moet gooien, das niet zo best.
Maar goed, for starters is dit een prima apparaat denk ik, maar voor het "echte werk" zal ie te kort komen.
Nah ja dat ligt gewoon aan de grote van de band en hoe je wil gaan spelen en je persoonlijke voorkeur. Zoals ik al zei speel ik zelf over die 160w Crate. Dat is niet omdat het zo'n geweldig ding is, dat is omdat ik een arme sloeber ben. Mijn bas wordt meestal uitversterkt via DI, voor hij de versterker in gaat. De sound komt dus kaat bij de mengtafel aan. Het geluid van mijn basgitaar krijg ik binnen via de in-ear monitors. Dus eigenlijk hoef ik helemaal geen versterker te hebben. MAar ik vindt het toch prettig om iets van druk van achter te voelen, om mijn broekspijpen te voelen klapperen op het podium zeg maar... Daarom kies ik er voor om mijn versterker toch te gebruiken.quote:Op zondag 21 januari 2007 21:21 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nou de fase starter heb ik denk ik wel gehad, ik heb een jaar gitaar gespeelt en ben een tijdje terug overgestapt naar basgitaar. Ik denk dat ik nu wel zo ver ben om op zoek te gaan naar een band maar daar heb ik dan wel wat betere gear voor nodig. Mischien heb je nog een sugestie van iets wat ik mischien beter kan nemen?
Die ga ik halen!quote:Op maandag 22 januari 2007 09:58 schreef Dandelion het volgende:
Oh ja, suggestie:
Hartke 3500 met cabinets. Hele algemene versterker, waar je veel verschillende sounds mee kan maken...
Bij Muziekhuis Westerhaven kost zoiets EUR 850 nieuw klikquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:24 schreef dickiedik het volgende:
zal daar ook wel ff kijken, maar het probleem is dat deze weinig in NL is verkocht voor zover ik weet dus weinig vergelijkings materiaal
Meestal 200 euro.. dan heb je een goede beginner denk ik.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:34 schreef MASD het volgende:
ik heb geen idee, maar misschien kun je naar een goede muziekwinkel gaan om rond te kijken wat 2de handse bassgitaren ongeveer kosten?![]()
succes iig!
Het ging dus over de bassgitaar van Dickiedik, die zal wel iets meer kostenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:07 schreef falloutboy het volgende:
[..]
Meestal 200 euro.. dan heb je een goede beginner denk ik.
Bij Feedback heb je eenstarter kit voor 129,-
Maar dat is echt een ruk bas
Als ik vragen mag, waarom gestopt?quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:02 schreef dickiedik het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben gestopt met spelen en nu heb ik een vraagje,
ik wil mijn 5 snarige MTD kingston, ocean blue met parelmoeren slagplaat, verkopen (marktplaats) nu weet ik echter geen vraagprijs hiervoor
weten jullie wat ik er ongeveer voor kan vragen? ik heb namelijk geen idee.
hij is ongeveer 5 jaar oud en heb er een nieuwprijs van ongeveer €1000,- voor betaald. het spreekt natuurlijk voor zich dat hij in een goede staat is
alvast bedankt
STINGRAYquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:39 schreef superbam het volgende:
mochten er nog bassisten op zoek zijn naar iets heel leuks, neem dan hier even een kijkje...
[TK] musicman stingray sunburst basgitaar uit 1993
Nah, dat heb ik nu. Scheelt wel een hoop, maar het haalt niet eventuele storing weg terwijl ik speel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:38 schreef Litpho het volgende:
Zou je dan niet beter een Noise Gate kunnen gebruiken?
Oh ja, heb ik naar zitten kijken, maar de duidelijke "step up" is ook een flinke duit naar boven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:54 schreef superbam het volgende:
volgens mij kun je dan beter een beter scheurpedaal kopen, scheelt je een pedaal dus minder geluidsreductie...
ik werk onregelmatig avonden weekeinde etc... heb er gewoon naar mijn gevoel weinig tijd voor om echt serieus bezig te blijven, hou natuurlijk wel wat achter om lekker mee te prutsenquote:
Ken je de Heavy Drive van Carl Martin? Beviel mij erg goed, gebruik 'm alleen niet meer omdat ik veel rustiger ben gaan spelen...quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oh ja, heb ik naar zitten kijken, maar de duidelijke "step up" is ook een flinke duit naar boven.
Ik zou ooit uiteindelijk wel de Rocktron Blue Thunder willen hebben..
Maar die is iets van 350,- en die cash heb ik ff niet liggen..
Nope, kende ik niet, maar als ik zo lees is het niet helemaal wat ik zoek. Rag geluiden krijg ik al uit mijn Zoom B2. Dit: "Attack and edge controls give access to radical changes in tonality without limiting the sonic quality" vind ik dan weer wel interessant, maar wanneer ik mijn Rocktron Big Crush heb, knal ik mijn attack ook omhoog.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:02 schreef superbam het volgende:
[..]
Ken je de Heavy Drive van Carl Martin? Beviel mij erg goed, gebruik 'm alleen niet meer omdat ik veel rustiger ben gaan spelen...
Dat wil ik uiteindelijk ook lerenquote:Op woensdag 18 april 2007 10:03 schreef Witchfynder het volgende:
En niet alleen maar gaan slappen, want die figuren ben ik inmiddels ook wel zat..
Gaat de snaar buzzen?quote:Op woensdag 18 april 2007 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik trouwens heb is dat mijn E snaar heel raar gaat trillen ofzoalsof ie ergens tegen aan loopt.
Iemand enig idee?
Goedkoop starters dingetjequote:Op woensdag 18 april 2007 12:11 schreef MASD het volgende:
[..]
Gaat de snaar buzzen?
Misschien tokkel je hem te hard of verkeerd aan.
Welk type bass is het geworden?
Dat kan. Als je snaar te laag zit (de 'action') dan kan hij op je hoogste fretten tegen je fretboard aan tikken. Als dat het is, dan kun je op je brug met een inbussleuteltje waarschijnlijk de snaar ietsje hoger zetten.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik trouwens heb is dat mijn E snaar heel raar gaat trillen ofzoalsof ie ergens tegen aan loopt.
Iemand enig idee?
Hmm...quote:Op maandag 23 april 2007 18:05 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoi!
Ik heb dan wat tabs gedownload van internet (het spelen gaat me steeds beter af trouwens)
Maar dan staat er soms bij: this sons is played in E or in A.
Wat bedoelen ze daar mee?
je kan ook eens kijken naar het album Graceland van Paul Simon.... daar zitten een aantal meesterlijke basloopjes inquote:Op zondag 14 januari 2007 20:50 schreef MASD het volgende:
Ik speel sinds een maandje bass, en ik vind de basslijnen in oude nummers (zoals Elvis) vaak wel mooi om te spelen.
Alleen ken ik niet veel nummers en artiesten, misschien kennen jullie er nog een paar? Alvast bedankt![]()
Ashdown Perfect 10 hoor ik ook goeie dingen over in die klasse.quote:Op dinsdag 17 april 2007 22:03 schreef NASDAQbastardo het volgende:
...
Maar waar ik het minste verstand van heb zijn basversterkers. Het is voor thuisgebruik dus ik hoef niet harder dan een barbaardrummer te gaan. Op het moment heb ik een Cube 15Xbass op het oog, over de gitaarversies ben ik iig wel te spreken. Zijn er verder nog aanraders tot ~€200?
edit: euh, hoe kom ik op het idee dat die 15X voor bas is? Nouja, die niet dus. Ibanez SW 35 lijkt me wel leuk, 4-bands eq, limiter en nog wat crap.
Ik zie het al. Dit nummer speel je vanuit "positie" zoals het heet. Je maakt dezelfde vingerbewegingen waar je het ook speelt. De tab is uitgeschreven voor het spelen van het nummer in de toonsoort A, maar de auteur van de tab merkt hier op dat hij ook weleens in E gespeeld wordt. Omdat je uit positie speelt kun je dan makkelijk transponeren, zoals dat heet. Concreet voorbeeld:quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Het gaat om deze tab:
http://www.bassmasta.net/b/berry,_chuck/155709.html
Gefeliciteerd met bassenquote:Op vrijdag 27 april 2007 16:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb mijn eerste bas! Het is een japanse Bass Collection geworden. Speelde ALLE squiers/deans/ibanezzen/blahblah er compleet uit.
Voor een uitgebreid lulverhaal en foto's: http://www.gitaarnet.nl/f(...)=1257268#post1257268
Binnenkort dus nog een Peavey Microbass erbij. Hoppakee.
Mooie dingen hoorquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:57 schreef bas-beest het volgende:
@NASDAQbastardo, mooie bas/slechte foto's
* bas-beest is tevreden met wat 'ie heeft...
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ik kwam vandaag een paar leuke No Doubt lines tegen, niet al te moeilijk wel grappigquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:05 schreef vannilesoep het volgende:
*meldt weer![]()
Na een poosjes iets minder actief geweest te zijn ben ik weer volop aan het bassenMoet nog steeds dingen leren en m'n techniek verbeteren, heb alleen een schrikbarend tekort aan lekkere, niet te moeilijke, basslines
![]()
Ben vandaag nog bij de plaatselijke muziekzaak geweest en heb toch zo'n mooie bas bespeeld![]()
Ook nog even op een akoestische gespeeld, zeker ook een optie voor de toekomst
Zo da's lang geleden dat ik die naam gehoord hebquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:12 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ik kwam vandaag een paar leuke No Doubt lines tegen, niet al te moeilijk wel grappig![]()
Ja je vroeg tog makkelijkquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:30 schreef vannilesoep het volgende:
[..]
Zo da's lang geleden dat ik die naam gehoord hebDie Gwen heeft het wel verkloot met dr muziek zeg
Net een paar oude liedjes geluisterd, volgens mij zijn ze wel héél makkelijk, of niet? kwestie van 4 keer zelfde noot rammen? Beetje variatie is niet verkeerd, zolang het maar niet te snel gaat, daar gaat het nl fout bij mij.
Ik weet het ik ben een lastig kereltje
pssstquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef mikezwet het volgende:
Kennen jullie Bassmasta.net ?
Tegenwoordig kan je er niks meer op vinden, ten minste je vind ze wel maar er komt niks. Iets met policy en auteursrecht ofzo...
Is overigens op alle site's waar ik geweest ben zo...quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:23 schreef MASD het volgende:
Ik was net op zoek naar wat tabs,blijken ze weg te zijn gehaald door zo'n muziek commisie doe het niet met tabs eens is![]()
Weet iemand nog een site?
die spelen echt zo lekkerquote:Op zondag 3 juni 2007 23:55 schreef superbam het volgende:
wegens groot enthousiasme mijnerzijds, mijn nieuwste aanwinst...
het vlaggetje is wel verwijderd
[afbeelding]
fender jazz bas ri 1962
ik heb hem nog niet op een versterker mogen meemakenquote:
Netjes.quote:Op donderdag 10 mei 2007 21:20 schreef mikezwet het volgende:
Van de week m'n eerste bass filmpje op youtube geplaatst
http://www.youtube.com/watch?v=rbByEj3CCfo
Nope, had nog nooit een gitaar/basgitaar/iets soortgelijks aangeraaktquote:Op maandag 4 juni 2007 12:29 schreef Brammie1 het volgende:
heb je hiervoor gewone gitaar gespeeld?
Ja, als het weer gaat wil ik dat wel doen, maar deze blaar is echt massivequote:Op woensdag 13 juni 2007 14:07 schreef MASD het volgende:
blarenhad ik ook veel last van, kwam elke keer na het repeteren terug met blaren op mijn vingers (speel zelf met wijs- en middelvinger en voor het slappen poppen duim + ringvinger en pink) laatste keer ging het beter en had ik alleen nog een beetje vocht mijn vel. Bassen is echt afzien voor je vingers
ik zou toch proberen om je vingertechniek goed onder de knie te krijgen en niet op de blaren te letten, na een tijdje krijg je eelt....
ik kwam een keer thuis met zulke blaren op beide vingersquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:22 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja, als het weer gaat wil ik dat wel doen, maar deze blaar is echt massive
Even een dagje herstellen en dan weer eens proberen
veel geld hoeft natuurlijk nietquote:Op het moment nog geen
Heb er (zoals gezegd) een geleend van iemand en dat gaat tot nu toe iig prima. Heb nog niet zo veel trek om veel geld uit te gevenmaar daar komt het natuurlijk onvermijdelijk toch van.
Een basdude van een zeker muziekwinkel zei tegen mij dat als ik te horen wil zijn boven gitaaramps van 100W, dan moet ik zeker 300W hebben. Zeker gezien ik metal speel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:12 schreef MASD het volgende:
even een vraag van mijn kantik zit nu aan een 40 W versterker maar wil toch wel wat hoger zodatr ik te horen ben, hoeveel meer moet het aantal watt van de bass meer zijn dan die van gitaar?
imho doen de meeste artiesten hier te moeilijk over. Als je in een oefenruimte zit, hoeft je geluid niet al te hard (drummers kunnen ook zachter drummer, heus!). Bij een optreden, als 't in een ruimte is waarbij je 100W nodig hebt, dan is er vaak ook wel genoeg backline om 't uit te versterken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een basdude van een zeker muziekwinkel zei tegen mij dat als ik te horen wil zijn boven gitaaramps van 100W, dan moet ik zeker 300W hebben. Zeker gezien ik metal speel.
optredens ed?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:49 schreef Dandelion het volgende:
Geh, ik speel meestal zonder versterker. Gewoon een DI-boxje, de hele band gebruikt in-ear monitors, onze monitorman kan een prima sound leveren over mijn doppen, dus ik zie niet in waarom ik met een versterker zou gaan slepen...
quote:
1 2 3 4 5 | ¦------------------------------------------------------------------------------¦ ¦----------------------32----32---------------------32----32-------------------¦ ¦--00000000000000003333--5555---00000000000000003333--5555---------------------¦ ¦------------------------------------------------------------------------------¦ |
Wij hebben nu zo'n 10 gigs gespeeld en hadden maar 2 x een goede monitordude (1 van die 2 was een chick maar goedquote:Op donderdag 14 juni 2007 17:19 schreef Dandelion het volgende:
Wireless is inderdaad erg prettig, maar ook erg prijzig. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, want als je een beetje goed ding wil hebben ben je toch gauw 700 euro kwijt, als het niet meer is. Ik weet dat er goedkopere op de markt zijn. Één tip, NIET DOEN. Een keer mee gespeeld, echt waar de tranen springen je in je broek.
Idem geldt trouwens voor wireless spul voor je in ear monitor. Gewoon goed sennheiser spul nemen, ook een tijdje met een ander merk gespeeld, weet het merk niet meer, maar gewoon getik tussen door, en harde buzz en gepiep, lekker op je in ears...
De in ears zijn trouwens ook prettig tegen de ruis in je oren na het spelen. Eerder had ik tot drie a vier dagen na een optreden dikke ruis in mijn oren, maar nu met mijn in ears geen centje pijn. Die dingen dichten dan ook tot 28dB af...
Overigens een nadeel van in ears is dat je weinig contact met het publiek hebt. Maar daar kun je dan weer ambience-mics voor gebruiken.
En ook bij in ears heb je een goede monitor man nodig, dus als die het met wedges al verneukt....
Edge 4 is zeker heel aardig (en al helemaal voor die prijs)... heb, ook bij Feedback, wel eens over een Edge 8 gespeeld en dat klinkt nog veel beter, is alleen voor black metal niet heel geschikt vind ikquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:08 schreef Witchfynder het volgende:
Oh! Waarvoor ik eigenlijk in dit topic kwam....
Ik heb vanmiddag ff op een Dean Edge 4 gespeeld bij Feedback en wauw...dat is me een snelle bas zeg en dat voor die prijs! (349,- voor ons linkshandigen). Dun halsje, glijdt lekker... Yep, dat wordt mijn volgende bas. Er kwam me een heftig geluid uit.
Ik moest wel weer wennen om met standaard gauge snaren te spelen.. Best wel dom.
.
als het goedgespeelde/~geproduceerde BM is, wel jaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ik speel met D'Addario EXL 220 (.40-.60-.75-.95). Lekker geluid en lekker snel..
Hoezo is de Edge 8 niet geschikt voor black metal?
Alsof je daar verschilt hoort....
Hehequote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:07 schreef bas-beest het volgende:
[..]
als het goedgespeelde/~geproduceerde BM is, wel ja
jah, da's dus een 8-stringquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hehe. Nah, ik blijf een Thrasher.
.
Maar uh...die Edge 8. Vertel!
Nah ja misschien kun je een deal sluiten met je (locale) pa-boer, als die altijd met jullie optredens aanwezig is, wil hij vast wel een vast mannetje d'r op zetten. Dat is altijd prettiger.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wij hebben nu zo'n 10 gigs gespeeld en hadden maar 2 x een goede monitordude (1 van die 2 was een chick maar goed). Als je met in-ears speelt moet je haast wel je eigen figuur hebben en dat is voorlopig niet te doen. We willen een eigen geluidstechnicus, maar dat valt al niet mee.
Ik heb geen idee, van onze technicus "mag" ik alleen een sennheiser van 700 euro (geen idee wek type, maar dat bedrag onthoud ik welquote:Hey, die Sennheiser wireless-units van zo rond de 300,- zijn toch wel ok? Hoor er erg tevreden mensen over iig. Ja kijk, een DB Tech van 111,-...wat verwacht je dan?.
Tja opzich wel, alleen vind ik dat echt niet prettig spelen. Mischien is het wennen, maar alles klinkt zo afgestompt daardoorquote:ps: als je geen in-ear hebt moet je gewoon doppen in je oor doen tegen ruis nadien of niet?.
ik gebruik deze dingen, zeer tevreden over...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:01 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Nah ja misschien kun je een deal sluiten met je (locale) pa-boer, als die altijd met jullie optredens aanwezig is, wil hij vast wel een vast mannetje d'r op zetten. Dat is altijd prettiger.
[..]
Ik heb geen idee, van onze technicus "mag" ik alleen een sennheiser van 700 euro (geen idee wek type, maar dat bedrag onthoud ik wel)
[..]
Tja opzich wel, alleen vind ik dat echt niet prettig spelen. Mischien is het wennen, maar alles klinkt zo afgestompt daardoor
Ik gebruik die ook. Geweldig. Geluid stompt helemaal niet af vind ik. Het maakt het zelfs prettiger.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:22 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik gebruik deze dingen, zeer tevreden over...
[afbeelding]
Ik speel in de (Chicago) blues sinds jaar en dag over 1x15" en dat bevalt prima. Maar ik heb gemerkt dat voor mijn soul-funk-rock hobbybandje 2x10" + 1x15" toch veel lekkerder is, omdat ik daar behoefte heb aan meer variatie in geluid. Pas met de bluesband over een 4x10" gespeeld en hoewel die een mooi geluid gaf miste ik toch wel wat 'door de vloer' laag. Ik zou dus 2x10" + 1x15" kiezen (of 4x10" + 1x15" als je veel herrie wilt en sjouwen geen punt is).quote:Op zondag 17 juni 2007 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
...
Nu nog een leuke kast erbij zoeken. Ik zat te denken aan 4x10" maar ik heb hem getest op een 2 x 10" + 1x15" combikast. Daar kon ik zowel punchy mee als jazzy laag zo liet de verkoper mij horen, maar wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik houd zelf voornamelijk van punchy en ronkend. Het funky Peavey-geluid is weer niks voor mij .
nice..... met 2x10 en 1x15 kun je iig. een breder spectrum bestrijken dan met 4x10quote:Op zondag 17 juni 2007 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
Trouwens heb ik gister een mooie tweedehands Hartke 3500 op de kop weten te tikken! Precies wat ik wilde!.
Hij was 299,- (nw: 479,-). Ik heb hem uitvoerig getest (lees: keihard doorheen gebeukt) en hij is helemaal toppie! Dus deze bassist is blij..
Nu nog een leuke kast erbij zoeken. Ik zat te denken aan 4x10" maar ik heb hem getest op een 2 x 10" + 1x15" combikast. Daar kon ik zowel punchy mee als jazzy laag zo liet de verkoper mij horen, maar wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik houd zelf voornamelijk van punchy en ronkend. Het funky Peavey-geluid is weer niks voor mij .
qua geluid op zich erg mooi, maar voor 't volledig heb ik eigenlijk dat 15" cabinet nodig... Origineel is alleen niet leuk meer qua prijs... maar ik kan via via zo'n cabinet door iemand laten bouwenquote:Op woensdag 20 juni 2007 08:03 schreef Witchfynder het volgende:
Hehe
Nou, ik zal maar die 2x10/1x15 nog een kans geven dadelijk..
Wel leuk...mensen zijn altijd óf helemaal weg van Ampeg (zoals jij) of vinden het echt een baggergelud (zoals oa ik). Ik heb vaak op een Ampeg gespeeld, live en in oefenruimtes, en ik krijg er noooooit het geluid uit wat ik zoek.
Hoe is SWR?
heb je nie ergens een goedkoop keyboard staan dan sluit je die gewoon aan..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:57 schreef sound-storm het volgende:
zeg, wie weet er een goede drumcomputer op internet die ook nog gratis is?
met voorgeprogrammeerde beats..
Tja, wat heb je er voor over? Ibanez en Dean (jaja) bijv. maken als aardige bassen waar je zó mee aan de slag kan voor rond de 300,- meen ik. Dan zit je boven de bodem, maar zit je net in de leuke middenklassers. Dan kun je zelf nog altijd uitbouwen naar de modellen van 400, 500 euro.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:16 schreef Xrenity het volgende:
Ok, ik wil nu toch echt wel ongeveer een eigen bas gaan kopen. Dat lenen ben ik wel zat ongeveer en het is een beetje een goedkoop ding, schat ik
Het is een Peavey Milestone III. Speelt voorderest prima hoor
Ik denk dat ik nog even wacht met een goede versterker, die komt nog wel. Wat is echt een beetje de minimumprijs voor een puike bas? Ik wil gewoon een goed ding hebben. Geen bas waarbij alleen de echte kenners de kleine verschillen horen en 'voelen', maar gewoon eentje die lekker klinkt en goed speelt.
vroeger ook al wel hoorquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:57 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zag pas trouwens dat Washburn (tegenwoordig) ook leuke bassen maakt.
Peavey Milestone III is een geinig basje. Heb hem zelf ook gehad toen ik begon en heeft me 2 jaar lang veel plezier bezorgd. Totdat'ie uit m'n auto gejat werd. Maar de vraag is eigenlijk wat is je budget? Dean heeft ook een paar leuke startersbassen, squire ook en ibanez ook.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:16 schreef Xrenity het volgende:
Ok, ik wil nu toch echt wel ongeveer een eigen bas gaan kopen. Dat lenen ben ik wel zat ongeveer en het is een beetje een goedkoop ding, schat ik
Het is een Peavey Milestone III. Speelt voorderest prima hoor
Ik denk dat ik nog even wacht met een goede versterker, die komt nog wel. Wat is echt een beetje de minimumprijs voor een puike bas? Ik wil gewoon een goed ding hebben. Geen bas waarbij alleen de echte kenners de kleine verschillen horen en 'voelen', maar gewoon eentje die lekker klinkt en goed speelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |