abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42039330
ow ghehe. had laatste berichtje op pagina 1 gelezen en niet gezien dat er nog een pagina 2 was

Maar ik heb pas over een PA met een EBS drome 12" van 150 watt gespeelt. Dat was al voldoende. Volgens mij is meer vermogen alleen leuk als je een overkill wilt geven aan de PA of als je zonder PA moet spelen.
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:05 schreef Jasperr het volgende:
Misschien is het leuk als iedereen zijn gear + foto plaatst? Ik heb:
Heb een fender '57 pres.

Momenteel heb ik beetje bagger versterker (merkloos ) Maar ben aan het sparen voor EBS stack.

Ga mischien volgende maand overdrive van EBS kopen
Gezocht: KAMER in UTRECHT
  vrijdag 22 september 2006 @ 22:14:38 #102
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_42060438
Een bassist van de muziekwinkel zei tegen mij dat bij metal, als de gitaristen op 100 watt stacks spelen, je als bassist zeker 300 watt moet hebben. Als ik kijk naar de bands om mij heen, hebben zij ook dat (of meer).

Is EBS zo cool dan, tankertuig?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_42094494
tja. ik vind het super. goed merk, wel aan de prijs maar dan krijg je ook wat. Het heeft een lekkere neutrale klank. Vind stacks als die van ampeg maar knorren. niet echt mijn ding.daar gebruik ik dan wel een effect voor ofzo.

tot nu toe nog geen negatieve ervaringen mee gehad. maar ken wel mensen die dat wel hebben. maar die hadden dan een pech stack denk ik.
  zondag 24 september 2006 @ 22:09:10 #104
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_42099949
Hm, dat is wat een vent in een muziekzaak ook zei van Hartke. Neutrale klank waar je alle kanten mee op kan.
Ampeg ben ik ook geen fan van. Krijg er nooit een fijn geluid uit. Klinkt of veel te zwaar of het klinkt als een kogellager.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_42118007
Ik heb geen ervaring met hartke. Maar heb alleen maar goede dingen gehoord. Zou gewoon eens een zaak binnenlopen en paar stacks proberen.,
ga ik vandeweek ook doen
pi_42123043
Hier ook Hartke bezitter, kheb zo'n beginners ding van Harkte a 15 watt, maar erg tevreden over, komt nog een heel aardig geluid uit ook met mijn jazz-gitaar erop

Maar ik ga toch binnenkort is voor een betere kijken
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_42123989
en binnenkort is heel binnenkort? en doe je je oude dan weg? ik ben nog op zoek naar een klein versterkertje voor aan boord... dus ik hou me aanbevolen!
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:17:32 #108
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_42148326
Je zit ook écht op een tanker? .

Toch niet de "Irish Rover" ofzo he? .

Ben ff druk met verhuizen en op zaterdag is Feedback echt niet in te lopen (kutzaak), dus later doordeweeks eens met bas en al daarheen en ff raggen op die unit. .
pi_42150018
ja zit echt op een tankertje

Dus niet de Irish Rover nee
pi_42154278
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 20:13 schreef tankertuig het volgende:
ja zit echt op een tankertje [afbeelding]

Ik zal het nog wel melden als ik een nieuwe versterker heb dan kunnen we misschien wat afspreken, maar kweet zelf nog niet of ik em verkoop eigenlijk....
pi_42155725
quote:

Niemand last van dat gebass als je op het water ben
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_42156304
uhm. dr zit wel een teletubbie bij me in de woning... maar die moet gewoon niet zo zeiken. bij gebrek aan een versterker speel ik af en toe over de aux ( ) van de surround.
Maar meestal prop ik er een cd in en dan speel ik gewoon "droog" mee of doe wat oeffeningetjes.

heb er aan boord niet zo bijzonder veel tijd voor. vaak varen, werken, slapen, varen, varen, slapen en begint het weer opnieuw. soms als we dagje stil liggen dan laat ik wel eens wat van mn kunsten horen.
pi_42157095
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 23:13 schreef tankertuig het volgende:
uhm. dr zit wel een teletubbie bij me in de woning... maar die moet gewoon niet zo zeiken. bij gebrek aan een versterker speel ik af en toe over de aux ( ) van de surround.
Maar meestal prop ik er een cd in en dan speel ik gewoon "droog" mee of doe wat oeffeningetjes.

heb er aan boord niet zo bijzonder veel tijd voor. vaak varen, werken, slapen, varen, varen, slapen en begint het weer opnieuw. soms als we dagje stil liggen dan laat ik wel eens wat van mn kunsten horen.
Haha klooi altijd over de Aux, sterker nog, eerst door de computer en dan naar de surround
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  woensdag 27 september 2006 @ 01:51:33 #114
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_42159590
quote:

Geen 7 million barrels of porter?
pi_42160434
nee maar tegen de regels in toch wel een kratje hertog jan
mr goed. ik ga. tot over 2 weken ofzo
  woensdag 27 september 2006 @ 23:51:14 #116
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_42185940
Dobber ze.
pi_43040824
Even weer wat leven in deze topic schoppen.

Een weekje geleden heb ik een Squier Vintage Modified Jazz Bass (fretless) besteld bij de Feedback. Waarom hij nu 'modified' genoemd wordt is omdat er Duncan Designed elementen in zitten.

Heeft iemand ervaring met dergelijke elementen.. ? Oh ja, btw, ik speel op een OLP StingRay 4.
pi_43210382
hmm. wil niet echt lukken blijkbaar zal even helpen te reanimeren...

Ik wil nieuwe EBS versterker/cabinet gaan kopen omdat ik wel te spreken ben over de zuivere (eerlijk, puur, onvervormd, naturel) toon van dit speelgoed.

Is er iemand die meer ervaring heeft met vergelijkbaar materiaal dat ook zo een geluid geeft. Vind b.v. een ampeg teveel knorren.
pi_43557107
http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?t=8284

Topic over de squier modified serie, ziet er veelbelovend uit! Toch wil ik eerst een Rick 4001 of 4003
pi_43561218
heb ik ook even op gepeeld. vind ik de zelfde slechte eigenschap hebben als ampeg: het knort. moet je van houden.
pi_43561414
Ik ga voor Sinterklaas dit boek bestellen:

My new book, titled "Music Theory for Bassists", is available from Hal Leonard. The idea of the book is to present a bassist's-eye view of music theory: all of the facts and figures to get you up and running as quickly as possible with the "language of music." In order to facilitate this I've organized the explanations so that they are bassist-oriented, as well as leaving out some of the things you'd otherwise see in a music theory course that might distract a bassist from the essentials. This doesn't mean it's watered-down, rather it's geared toward those topics that immediately apply to the instrument (e.g. there is no section on strict counterpoint per se, but is translated as root and bass movement in chord progressions, etc.). At the end of each chapter, I've included a "topics for further study" section should you decide to continue exploring the topic.

Some friends and colleagues who had a chance to read an advance copy had these things to say:

“For bassists who want to understand the theory behind their playing, this book has it all. Invaluable for beginners, and also lots to learn for players like myself.” – Tony Levin

“A refreshing look at essential musical information that is given much life by Sean’s well thought-out explanations.” – John Myung

“This book is an indispensable resource for any bassist who is serious about his or her craft. With all the information here, you’ll want to keep in on your shelf to refer to for many years.” – Michael Manring

“Music Theory for Bassists lays solid foundations in applied music theory as related to lines, intervals, chords, modes, rhythms, as well as the notation of such. From the ground up, it builds the essential architecture for an aspiring professional bassist.” – Emmett Chapman

http://www.seanmalone.net/News/index.html
pi_43562443
Zit er goed uit _etter_ , meld het ff als het je bevalt, dit lijkt me echt interresante shit
pi_43578295
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 23:18 schreef Agiath het volgende:
Zit er goed uit _etter_ , meld het ff als het je bevalt, dit lijkt me echt interresante shit
ja dacht ik ook, ten eerste is Sean Malone mijn grote held op basgebied en ik weet helemaal niks qua theorie (ok weet nog net de tonen bij naam te noemen na een kwartier zoeken), dus volgens mij wel een goed boek voor mij... nu alleen hopen dat ik lief genoeg ben geweest
pi_43712747
even een vraagje. Als een hals van een basgitaar ietwat uit het lood met de body ligt, dus scheef staat, is dat dan te herstellen ?
  maandag 20 november 2006 @ 20:58:29 #125
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_43728658
Ik heb geen idee wat je weet over de techniek van een basgitaar, dus misschien is dit antwoord wel een grote duh-erlebnis voor je, maar goed.
Het, dat ligt er een beetje aan. Vooral hoe je het bedoelt. De Hals hoort over de lengte een bepaalde kromming te hebben, dus als je dat bedoelt, niets aan doen.
Ook je fretboard hoort ietwat bol te staand, dus ook daar niets aan doen.
Als je bedoeld dat de hals als een soort toren van pisa in de body staat, dan heb je denk ik een probleem, maar volgens mij is er weinig wat een goede gitaarwinkel niet kan fixen.

En als je twijfelt, gewoon ff van die zolderkamer af, en naar de lokale gitaarboer wandelen.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_43729129
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:59 schreef sound-storm het volgende:
even een vraagje. Als een hals van een basgitaar ietwat uit het lood met de body ligt, dus scheef staat, is dat dan te herstellen ?
Je kan aan de bovenkant iets openschroeven dacht ik, bij kan het iig wel, daar kan je dan met een impussleutel aan draaien en dan kan je dus je hals rechttrekken...

Maar als je hier geen ervaring mee hebt kan je het beste naar een gitaarrepareur gaan
  maandag 20 november 2006 @ 23:46:41 #127
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_43734307
quote:
Op maandag 20 november 2006 21:08 schreef Agiath het volgende:

[..]

Je kan aan de bovenkant iets openschroeven dacht ik, bij kan het iig wel, daar kan je dan met een impussleutel aan draaien en dan kan je dus je hals rechttrekken...

Maar als je hier geen ervaring mee hebt kan je het beste naar een gitaarrepareur gaan
en zo sloop je dus je bas. je hals hoort iets hol te staan, die holling kun je bijstellen met die imbussleutel, maar een compleet vlakke hals is dus niet goed....
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_43774346
ik kon een 2e hands bas kopen voor weinig geld, en nog 5 snarig ook (ik speel nu op een 4 snarige) maar de hals was dus niet helemaal recht meer... maar ik heb hem laten gaan, als ik even doorspaar kan ik een góede 5 snarige kopen :-)
pi_43824712
Ik wil bass gaan spelen, maar kan ik de gitaar ook aan een gewone versterker hangen?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  donderdag 23 november 2006 @ 16:59:38 #130
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_43824754
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:57 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik wil bass gaan spelen, maar kan ik de gitaar ook aan een gewone versterker hangen?
kan best...
maar verwacht niet dat het goed klinkt en dat je versterker het lang volhoudt. Voor 100 tot 200 euro heb je een redelijk oefenversterkertje. Why bother.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_43825747
quote:
Op donderdag 23 november 2006 16:59 schreef Dandelion het volgende:

[..]

kan best...
maar verwacht niet dat het goed klinkt en dat je versterker het lang volhoudt. Voor 100 tot 200 euro heb je een redelijk oefenversterkertje. Why bother.
Denk je dat ik zo even aan 200 euro kom?

Ik ben maar een arm scholiertje van 16
  donderdag 23 november 2006 @ 18:25:40 #132
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_43827136
quote:
Op donderdag 23 november 2006 17:34 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Denk je dat ik zo even aan 200 euro kom?

Ik ben maar een arm scholiertje van 16
tja een nwe gitaarversterker + een basversterker is nog duurder. Gevaar is ook dat je geen zak aan het basspelen vindt, omdat het super brak klinkt... Kan pa of ma niet ff wat voorschieten, of is het een optie om even 2 maanden vakkenvullen en ff wachten dus?

Maar je speelt al gitaar nu? Waarom wil je over naar bas? Gewoon voor dr bij, of wil je helemaal over?
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_43827949
quote:
Op donderdag 23 november 2006 18:25 schreef Dandelion het volgende:

[..]

tja een nwe gitaarversterker + een basversterker is nog duurder. Gevaar is ook dat je geen zak aan het basspelen vindt, omdat het super brak klinkt... Kan pa of ma niet ff wat voorschieten, of is het een optie om even 2 maanden vakkenvullen en ff wachten dus?

Maar je speelt al gitaar nu? Waarom wil je over naar bas? Gewoon voor dr bij, of wil je helemaal over?
Ik drum nu, maar ik wil bassen voor erbij, want dat vind ik een mooi instrument. Wil ook nog sax spelen, maar dat komt nog wel.

Ik kan wel even doorsparen ja. Misschien kan ik ook een gitaar kopen zonder versterker? Want dan hoor je het ook nog wel een beetje, en dat ik dan later een versterker koop.
pi_43829762
Je hoort het wel, maar een versterker is wel een vereiste als je met liedjes mee gaat spelen
  woensdag 29 november 2006 @ 13:44:53 #135
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_43989862
ff mijn eigen topic spammen hoor:
[TK] ZOOM 506 II Bass

Leuk voor als je eens wil experimenteren met effecten!
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_44235529
quote:
Op donderdag 23 november 2006 19:49 schreef Jasperr het volgende:
Je hoort het wel, maar een versterker is wel een vereiste als je met liedjes mee gaat spelen
ik heb dat ook poosje gedaan... NIET AAN BEGINNEN!!! je gaat heel anders spelen om het beter verstaanbaar te maken.en vaak is die techniek verkeert
pi_44235774
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:11 schreef tankertuig het volgende:

[..]

ik heb dat ook poosje gedaan... NIET AAN BEGINNEN!!! je gaat heel anders spelen om het beter verstaanbaar te maken.en vaak is die techniek verkeert
Ik heb al een leuk setje gezien die ik binnenkort ga aanschaffen
pi_44334849
welke dan?
pi_44341692
Oke, de Jaco Pastorius lessen zijn begonnen op basles, de 'hel' begint
pi_44733420
Niet de hel, maar het éche bassen is dan begonnen , haha
helaas kom ik nog niet verder dan het intro van The Chicken en een stukje van Portait of Tracy... de 1e paar maten

Maargoed, ik kom hier om iets anders. Wat is jullie mening over het merk Cort?
De Cort GB 35 lijkt me wel aardig toe..
  dinsdag 26 december 2006 @ 10:24:22 #141
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_44746102
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:45 schreef Agiath het volgende:
Oke, de Jaco Pastorius lessen zijn begonnen op basles, de 'hel' begint
Oei. Ik leef met je mee! Ik heb het ook gehad en het heeft dubbel de tijd aan exorcism gekost om er vanaf te komen. .

Ik wil echter wel beginnen aan de lessen Billy Sheehan denk ik. .
pi_44808330
Vandaag was ik in feedback, even wat bassen checken.
Beetje 'verliefd' geworden op een fender jazz bass, man wat een geluid, en hij speelde zo lekker

Het was deze denk ik...

Standard Jazz Bass® (Upgrade)

Iemand ervaring hiermee?

(Ik blijf het trouwens kut vinden dat het gitaristen topic nu al 100 delen heeft en wij nog maar 2, zijn er zoweinig bassers op fok? )
  donderdag 28 december 2006 @ 22:52:26 #143
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_44810072
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:08 schreef Agiath het volgende:

(Ik blijf het trouwens kut vinden dat het gitaristen topic nu al 100 delen heeft en wij nog maar 2, zijn er zoweinig bassers op fok? )
Ach bassisten hebben gewoon minder dom te lullen, zijn meer to the point, hebben een minder grote bek etc etc Net zo als op het poduim dus.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_44817513
pcies... maar laat ze eens weg! wat een gemis

Heb ook op jazz gespeeld van dat caliber toen ik basje ging kopen. maar kwam thuis met een 57 pres Nu ik die heb ga ik sparen voor jazz, maar dan wel active (mis 5 snaren). Vond deze niet echt superveel karakter vertonen
pi_44821494
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 08:36 schreef tankertuig het volgende:
pcies... maar laat ze eens weg! wat een gemis

Heb ook op jazz gespeeld van dat caliber toen ik basje ging kopen. maar kwam thuis met een 57 pres Nu ik die heb ga ik sparen voor jazz, maar dan wel active (mis 5 snaren). Vond deze niet echt superveel karakter vertonen
Ik heb ook pres gespeeld maar vond het toch wat logger spelen eigenlijk.
ach ik moet eigenlijk nog wat meer spelen en kijken wat het beste bij me past
  vrijdag 29 december 2006 @ 12:26:06 #146
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_44821546
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:08 schreef Agiath het volgende:
Ik vind de gitaristen reeks absoluut geen goed voorbeeld voor het bassisten topic, maar dat is mijn mening.
pi_44821562
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:26 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik vind de gitaristen reeks absoluut geen goed voorbeeld voor het bassisten topic, maar dat is mijn mening.
Ik kom er niet zo vaak eigenlijk, het zeker meer een SC aan het woorden?
  vrijdag 29 december 2006 @ 12:38:15 #148
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_44821919
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:26 schreef Agiath het volgende:

[..]

Ik kom er niet zo vaak eigenlijk, het zeker meer een SC aan het woorden?
De laatste keren dat ik er kwam was het inderdaad veel SC maar ook anderen afzeiken en weinig behulpzaamheid.
  zaterdag 30 december 2006 @ 17:23:09 #149
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_44861824
Ik wil mijn Samick Artist Series een upgrade geven door er Seymour Duncan Quarter Pounders in te proppen. Weet iemand of in NL die dingen een beetje gemakkelijk te verkrijgen zijn?
pi_44888315
heeft iemand de tabs van chelsea dagger van the fratellis? kan wel paar tabs vinden, maar die hebben niet de juiste fills.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')