abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38554413
Kheb m'n Btb-200 van de week binnen gekregen, mooi ding en ik kan er al een paar deuntjes op spelen
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 00:45:23 #52
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_38579732
Top man.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_38582913
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:54 schreef mikezwet het volgende:
Kheb m'n Btb-200 van de week binnen gekregen, mooi ding en ik kan er al een paar deuntjes op spelen
had jij niet eerst zo'n soundgear? welke speelt nu lekkerder?
pi_38593681
Ik het Feedback boekje staat nu een enorme aanbieding voor een ibanez EDB600

Hier krijgt hij wel goeie recencies iig: http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/Ibanez/EDB600-01.html

Ik zit er wel over na te denken hem te halen nu voor 299 euro
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_38594985
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 09:18 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

had jij niet eerst zo'n soundgear? welke speelt nu lekkerder?
Dit is m'n eerste bas pas
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:55:18 #56
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_38612677
Maar wat voor vermogen moet je hebben voor zaaltjes van 200-500 man?
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_38617030
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:55 schreef Witchfynder het volgende:
Maar wat voor vermogen moet je hebben voor zaaltjes van 200-500 man?
met die vraag zit ik ook nog steeds, hoorde wel iemand zeggen dat je minimaal 300 watt moet hebben en dan moet je niet keiharde death metal maken..
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:25:35 #58
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_38666964
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 09:21 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

met die vraag zit ik ook nog steeds, hoorde wel iemand zeggen dat je minimaal 300 watt moet hebben en dan moet je niet keiharde death metal maken..
Ik zat ook al aan 300W te denken.
Nee, we maken geen death metal, maar folk metal, maar dat moet ook hard natuurlijk. Niet per se op Motörhead-volume natuurlijk.
pi_38684108
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:25 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik zat ook al aan 300W te denken.
Nee, we maken geen death metal, maar folk metal, maar dat moet ook hard natuurlijk. Niet per se op Motörhead-volume natuurlijk.
Ligt helemaal aan de zaal en of je over een PA speelt. In 99% van de gevallen wanneer je over de P.A. speelt, zit er een D.I. tussen je basgitaar en versterker (sommige versterkers hebben een eigen D.I. uitgang). Je (versterker)geluid zal dan via de PA boxen de zaal ingaan, niet via de speaker van je versterker.

Om goed te repeteren heb je zo'n 150 - 200 watt nodig (transistor). 300 W is natuurlijk voldoende, aangezien je genoeg 'headroom' moet hebben om ook pieken (zoals met aanslaan) op te vangen. Let wel, dat je speakers dit aan moeten kunnen!

Ik speel zelf contrabas en speel eigenlijk altijd via de P.A. Vanuit mijn piezo element gaat het signaal naar een voorversterker en vervolgens naar mijn Hartke BassAttack (een soort van D.I. met veel instelmogelijkheden). Vanuit daar gaat het signaal naar de P.A. Mijn versterker fungeert dan als monitor op de buhne.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:30:57 #60
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_38685392
Nog een bassist meldt zich

Speel op een Yamaha BBG5 en een Crate van 160 wattjes. Dat gaat overigens prima, ook in grotere zalen, wordt pa-versterkt via DI en een Mic voor de versterker .
WIl binnenkort (wanneer de financien op peil zijn) over naar een Ashdown top en stack van 350W of 500W uit de ABM EVO serie. Die dingen klinken über!
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:59:21 #61
148757 ForlornSon
Prettig ongestoord.
pi_38688199
Ik heb een 15 watt om mee te oefenen en ik ga voor de 400watt om mee op te treden en te repeteren
Althans.. Toen mn band nog bestond XD
Det som har blitt bestemt, må gjøres
  vrijdag 9 juni 2006 @ 16:20:47 #62
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_38697519
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:44 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ligt helemaal aan de zaal en of je over een PA speelt. In 99% van de gevallen wanneer je over de P.A. speelt, zit er een D.I. tussen je basgitaar en versterker (sommige versterkers hebben een eigen D.I. uitgang). Je (versterker)geluid zal dan via de PA boxen de zaal ingaan, niet via de speaker van je versterker.

Om goed te repeteren heb je zo'n 150 - 200 watt nodig (transistor). 300 W is natuurlijk voldoende, aangezien je genoeg 'headroom' moet hebben om ook pieken (zoals met aanslaan) op te vangen. Let wel, dat je speakers dit aan moeten kunnen!

Ik speel zelf contrabas en speel eigenlijk altijd via de P.A. Vanuit mijn piezo element gaat het signaal naar een voorversterker en vervolgens naar mijn Hartke BassAttack (een soort van D.I. met veel instelmogelijkheden). Vanuit daar gaat het signaal naar de P.A. Mijn versterker fungeert dan als monitor op de buhne.
Als ik naar concerten ga in kleine zalen dan zie ik altijd combos op het podium staan. Er wordt versterkt met dat ding en nog eens de PA, zover ik heb begrepen. Het gaat er hard aan toe.

Hmm. Maar eens langs Feedback ofzo.
pi_39097172
mss een domme vraag enzo he, maar ik ben dus een gitarist en wil ook een bassgitaar bij mijn collectie toevoegen. Is het dan mogelijk om mijn gitaarversterker ook te gebruiken voor de bassgitaar?

ik gebruik nu voor mijn electrische gitaar deze versterker : VOX Valvetronix AD15VT dus..

Ik weet dat er ook speciale bassversterkers zijn natuurlijk, en dat deze ongetwijfeld meer bass geven, maar deze VOX is volgens mij een prima "opstapje", en prima geldbesparing..
pi_39103038
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef Fentoozler het volgende:
mss een domme vraag enzo he, maar ik ben dus een gitarist en wil ook een bassgitaar bij mijn collectie toevoegen. Is het dan mogelijk om mijn gitaarversterker ook te gebruiken voor de bassgitaar?

ik gebruik nu voor mijn electrische gitaar deze versterker : VOX Valvetronix AD15VT dus..

Ik weet dat er ook speciale bassversterkers zijn natuurlijk, en dat deze ongetwijfeld meer bass geven, maar deze VOX is volgens mij een prima "opstapje", en prima geldbesparing..
Ik zou het in ieder geval niet aanraden....
Een basversterker is speciaal ontworpen (en heeft een ander circuit dan een gitaarversterker) om de lage tonen weer te geven. Volgens mij is het zo dat voor lage tonen, meer vermogen van de trafo's gevraagd wordt. Tevens zijn de electronische componenten erop ingericht, dat ze de lage frequenties beter doorgeven (andere waardes van o.a. condensatoren). Daarnaast krijg je natuurlijk ook het verhaal, of je speaker deze lage tonen wel aankan...

Mijn advies: als je wilt beginnen met bassen, zoek op marktplaats een kleine basversterker (30 W ). Hier zijn er genoeg van te krijgen voor een paar tientjes.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 10:03:23 #65
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39171798
Ja, je gaat je gitaarversterker echt slopen. Vroeger toen ik nog les had op de SKVR waren er genoeg bassisten die in de verkeerde combo prikten en er zijn er dan ook meerdere opgeblazen. Kun je beter het risco niet nemen en voor een paar tientjes, zoals de persoon boven mij al stelde, een basversterkertje kopen, dan de grote kans nemen dat je je gitaarversterker opblaast en je waarschijnlijk voor nog hogere kosten komt.

Kijk, andersom kan wel. Ik ben begonnen als bassist en na een jaar of 2 ben ik gitaar erbij gaan doen. Ik prikte mijn gitaar via een distortionpedal lekker in mijn basamp. Kwam een lekker goor geluid uit
Tot ik voor een prikkie een Marshall Valvestate kon halen.
pi_39537583
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:30 schreef Dandelion het volgende:
Nog een bassist meldt zich

Speel op een Yamaha BBG5 en een Crate van 160 wattjes. Dat gaat overigens prima, ook in grotere zalen, wordt pa-versterkt via DI en een Mic voor de versterker .
WIl binnenkort (wanneer de financien op peil zijn) over naar een Ashdown top en stack van 350W of 500W uit de ABM EVO serie. Die dingen klinken über!
dan bespelen we hetzelfde instrument natural kleur?

Haha die stack is idd vet, speel zelf nog op een Behringer60, dus tjah, komt wel wat lekker geluid uit, maar moet echt naar groter, tis niet meer het gewenste geluid!

Meer posten jonges, gitaristen zijn maar rare mensen

Bassist rules
  woensdag 5 juli 2006 @ 13:47:12 #67
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39539322
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:56 schreef Nyles het volgende:

[..]

dan bespelen we hetzelfde instrument natural kleur?

Haha die stack is idd vet, speel zelf nog op een Behringer60, dus tjah, komt wel wat lekker geluid uit, maar moet echt naar groter, tis niet meer het gewenste geluid!

Meer posten jonges, gitaristen zijn maar rare mensen

Bassist rules
nope mijne is amber kleurig
zoiets
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_39541376
Oooh fuk, het is de BBN5

en tja, altijd nog mijn droom als ik ooit es veel geld over heb (waarschijnlijk pas als ik met pension ga en een of andere enge ziekte heb)

De warwick thumb 5 !!!

donderdag 6 juli 2006 @ 23:20:07 #69
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39589666
Wat kost zo'n Ashdown unit, Dandelion?

Ik vind zo'n ESP F-serie wel erg bruut. Al zag ik hem pas bij Rock Palace hangen en daar leek hij toch wel erg rood.

Of een EC serie anders.

Zal wel weer stervensduur zijn voor mij. Linkshandig een snaarinstrument bespelen is niet fijn. .
pi_39590168
in navolging van Dandelion.....

speel op een MusicMan Stingray, rode sunburst.
met een Ampeg SVT 350 H, met twee 15" Mesa Boogie kastjes
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:25:08 #71
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39591639
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:20 schreef Witchfynder het volgende:
Wat kost zo'n Ashdown unit, Dandelion?
Voor mij een boel geld, de top kost om en nabij de 800 euro, en de cabinets idem. Dus minimaal 1600 euro, maar dat zla wel 2400 worden... Nog wel ff sparen.
En over sparen gesproken, als ik dan toch geld zat heb (je moet wat te dromen houden he... ) dan komt er toch echt wel zo'n moddervette Lakland!

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:50:26 #72
5663 superbam
faatfanaat
pi_39592378
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:25 schreef Dandelion het volgende:
plaatje
die ziet er echt wel mooi uit!!

heb er alleen nog nooit van gehoord...
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:48:01 #73
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39597330
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:50 schreef superbam het volgende:

[..]

die ziet er echt wel mooi uit!!

heb er alleen nog nooit van gehoord...
Mijn oude leraar speelde er op. Maar er zijn ook nog wel wat beroemdere jongens op http://www.lakland.com/artists.htm, zoals Adam Clayton van U2.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  vrijdag 7 juli 2006 @ 22:56:51 #74
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39620671
Ik vind die specifieke bas er een beetje Ikea uitzien, sorry. .

Wat zijn hier de ervaringen met SWR amps/tops/combos trouwens? .
  zaterdag 8 juli 2006 @ 02:04:09 #75
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39624952
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind die specifieke bas er een beetje Ikea uitzien, sorry. .
gelukkig gaat het om bespelen en niet om de looks

Maar serieus, ga er maar eens op spelen bij je local gitaarboer. En dan niet de made in Japan pakken, maar de echte.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  zaterdag 8 juli 2006 @ 02:06:50 #76
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_39624986
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 02:04 schreef Dandelion het volgende:

[..]
En dan niet de made in Japan pakken, maar de echte.
alhoewel dat ook al een verademing is ten opzichte van de meeste basjes.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:52:05 #77
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39629148
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 02:04 schreef Dandelion het volgende:

[..]

gelukkig gaat het om bespelen en niet om de looks

Maar serieus, ga er maar eens op spelen bij je local gitaarboer. En dan niet de made in Japan pakken, maar de echte.
Nee tuurlijk. Beter een lelijke bas met een goed geluid dan andersom (een BC Rich bijv ). .

Ik betwijfel of ze hem hebben hangen bij Feedback of Keymusic. Ik ben linkshandig namelijk. .
Maar het liefst wil ik toch iets moois.

[ Bericht 11% gewijzigd door Witchfynder op 08-07-2006 11:57:46 ]
pi_39639942
* Puik heeft een kutversterker en een kut bass, maarja, voor die honderd euro'tjes is het het geld wel waard

Ik vind alleen vaak de tabs wel simpel, wie heeft er uitdagende basstabs voor me?
pi_39640048
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:56 schreef Puik het volgende:
Ik vind alleen vaak de tabs wel simpel, wie heeft er uitdagende basstabs voor me?
Probeer Teen Town van Weather Report eens .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_39642155
Damn, even dat liedje gedownload, wat een inmens gave baslijn!
Daar ga ik morgen eens voor zitten!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 22:30:49 #81
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39643307
*heeft nog trauma's over Weather Report van basles vroeger* aaarrgghh!

Ik ga me nu lekker toeleggen op een bassolo van Joey DeMaio, mijn antwoord op Pastorius op les.
pi_39651434
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:56 schreef Puik het volgende:
* Puik heeft een kutversterker en een kut bass, maarja, voor die honderd euro'tjes is het het geld wel waard

Beetje een beginner?

Sublime - Santaria

Cover ik ook met mijn band, die baslijn is erg leuk om te spelen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 9 juli 2006 @ 09:21:55 #83
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39652935
Hoewel niet al te moeilijk vind ik de baslijnen van Iron Maiden nog altijd heerlijk om te bassen.
  maandag 10 juli 2006 @ 00:01:01 #84
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39677062
Heeft iemand ervaring met de Korg AX3B?

Ik begon met het zoeken naar een tuner, maar gezien dit ding goedkoper is dan een tuner van Boss (69 itt 99) en een paar leuke effecten altijd tof zijn, ben ik toch wel geīnteresseerd.
pi_39702989
Handige site voor veel user reviews, http://www.harmony-central.com/User_Reviews/
  maandag 10 juli 2006 @ 23:39:56 #86
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_39708418
Yep, die raadpleeg ik vaak, maar ik vroeg me af of iemand hier het product ook kent.
pi_40124773
tvp
pi_40458363

Beetje slechte foto, hij's genomen met m'n mobiel. 't Zijn niet allemaal geweldige bassen, maar ze spelen wel fijn. Ik zal binnenkort eens wat beter foto's maken en dan ook tevens foto's van m'n andere 2 bassen (hollow-body en een shortscale).

Links hangt een DeArmond (type: geen flauw idee), actieve 5-string. Hij klinkt heel fijn, maar de B wordt niet goed opgepikt door 't element. Hier moet ik denk een keer andere elementen op (laten) zetten.
In het midden hangt een Westone (type: geen idee), 5-string. Het geluid is wel okay. 't Fijne van deze is dat de nek zo breed is als een 4-string. Op deze bas speel 'k over 't algemeen.
Rechts hangt een Yamaha BB4. Hier heb ik jaren lang op gespeeld, maar sinds ik een 5-string heb een stuk minder. Bij deze is de kop erg opvallend. Alle BB4s die 'k op internet heb gevonden hebben een kop waarbij de stemknoppen aan boven en onderkant zitten, bij deze niet. De knoppen die erop zitten zijn ook redelijk groot (en hartvormig, behalve de knop van de D, want die is vervangen), waardoor de kop ook vrij groot en zwaar is. Dit maakt 'm in gebruik wat minder fijn.
pi_40461187
Ik heb nu een 3 maanden m'n bass gitaar maar het is toch moeilijker als ik dacht... Ik hoor veel het schuiven over de snaren als je snel wil zijn zegmaar. Echt ingewikkelde dingen spelen mis ik nog snelheid voor. Tot nu introtjes spelen van oa AFI, blink 182 en the offspring.

Tips voor een beginner zijn welkom
pi_40464496
Iig je niet laten ontmoedigen. Doorzetten!

Dat schuiven over de snaren zoals je dat noemt is iets waar zelfs pro's nog moeite mee hebben. Op opnamen hoor je dat niet, want dat wordt weggefilterd. Als je de demo van mijn band hoort, hoor je dat nergens, terwijl als je naast me staat terwijl ik speel je constant "wviiieeee" hoort. Gelukkig heb ik nu een effectenunit die het er ook uit gooit. De Jedi Master-techniek om dit er uit te krijgen bezit ik na 14 jaar nog niet hoor. .

En verder...uhm...speel wat je leuk vindt! Ik ben ooit begonnen met The Ramones. Té simpel, maar wel leuk. Ooooh, het plezier wanneer je je eerste nummer helemaal kunt spelen. Hoe crappy dat nummer ook eigenlijk is.
Veel plezier! .
pi_40472356
Wilde deze jullie niet onthouden: http://www.youtube.com/watch?v=h5fYwiXZeFU&search=bass
pi_40790510
Heuj Ik kan volgende week Roland PK5 pedalen ophalen! Ik moet er nog wel een synthesizer bij hebben, maar dat komt wel . Ik ben benieuwd hoe het spelen en met je voeten de pedalen bedienen gaat!
pi_40790856
Misschien is het leuk als iedereen zijn gear + foto plaatst? Ik heb:

Ibanez Rickenbacker 4001 uit 1978
Sansamp RBI Voorversterker
Peavey TKO 115 S
Boss overdrive pedaal
Stempedaaltje

pi_40791284
Je ben zeker een fan van Cliff Burton?
pi_40793094
Geddy Lee
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:32:06 #96
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40814094
Iemand hier ervaring met Hartke amps?
Hoe zijn ze? Stevig? Bruut?

Ik zit er over te denken de 3500 te kopen namelijk om overal in het land te kunnen heerschen met mijn band. .
pi_40814594
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
Iemand hier ervaring met Hartke amps?
Hoe zijn ze? Stevig? Bruut?

Ik zit er over te denken de 3500 te kopen namelijk om overal in het land te kunnen heerschen met mijn band. .
Vriend van mij heeft er een (ik weet niet precies welke maar hij is goed groot 1m bij 1.5m ofzo:')).. Hij ging ff patseren en toen begon zn hele kamer te trillen en hoorden we de hele dag een gigantische piep

Mooi spul qua geluid trouwens
......Signature-loos......
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:04:13 #98
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_41017764
Haha cool. .
pi_42025759
speel je over de pa of moet je het met de backline doen?
Gezocht: KAMER in UTRECHT
  vrijdag 22 september 2006 @ 02:14:01 #100
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_42037403
Zit ook over de PA. Anders is het voor Metal niet hard genoeg natuurlijk. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')