had jij niet eerst zo'n soundgear? welke speelt nu lekkerder?quote:Op maandag 5 juni 2006 11:54 schreef mikezwet het volgende:
Kheb m'n Btb-200 van de week binnen gekregen, mooi ding en ik kan er al een paar deuntjes op spelen
Dit is m'n eerste bas pasquote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:18 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
had jij niet eerst zo'n soundgear? welke speelt nu lekkerder?
met die vraag zit ik ook nog steeds, hoorde wel iemand zeggen dat je minimaal 300 watt moet hebben en dan moet je niet keiharde death metal maken..quote:Op dinsdag 6 juni 2006 23:55 schreef Witchfynder het volgende:
Maar wat voor vermogen moet je hebben voor zaaltjes van 200-500 man?
Ik zat ook al aan 300W te denken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:21 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
met die vraag zit ik ook nog steeds, hoorde wel iemand zeggen dat je minimaal 300 watt moet hebben en dan moet je niet keiharde death metal maken..
Ligt helemaal aan de zaal en of je over een PA speelt. In 99% van de gevallen wanneer je over de P.A. speelt, zit er een D.I. tussen je basgitaar en versterker (sommige versterkers hebben een eigen D.I. uitgang). Je (versterker)geluid zal dan via de PA boxen de zaal ingaan, niet via de speaker van je versterker.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:25 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zat ook al aan 300W te denken.
Nee, we maken geen death metal, maar folk metal, maar dat moet ook hard natuurlijk. Niet per se op Motörhead-volume natuurlijk.
Als ik naar concerten ga in kleine zalen dan zie ik altijd combos op het podium staan. Er wordt versterkt met dat ding en nog eens de PA, zover ik heb begrepen. Het gaat er hard aan toe.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:44 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan de zaal en of je over een PA speelt. In 99% van de gevallen wanneer je over de P.A. speelt, zit er een D.I. tussen je basgitaar en versterker (sommige versterkers hebben een eigen D.I. uitgang). Je (versterker)geluid zal dan via de PA boxen de zaal ingaan, niet via de speaker van je versterker.
Om goed te repeteren heb je zo'n 150 - 200 watt nodig (transistor). 300 W is natuurlijk voldoende, aangezien je genoeg 'headroom' moet hebben om ook pieken (zoals met aanslaan) op te vangen. Let wel, dat je speakers dit aan moeten kunnen!
Ik speel zelf contrabas en speel eigenlijk altijd via de P.A. Vanuit mijn piezo element gaat het signaal naar een voorversterker en vervolgens naar mijn Hartke BassAttack (een soort van D.I. met veel instelmogelijkheden). Vanuit daar gaat het signaal naar de P.A. Mijn versterker fungeert dan als monitor op de buhne.
Ik zou het in ieder geval niet aanraden....quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef Fentoozler het volgende:
mss een domme vraag enzo he, maar ik ben dus een gitarist en wil ook een bassgitaar bij mijn collectie toevoegen. Is het dan mogelijk om mijn gitaarversterker ook te gebruiken voor de bassgitaar?
ik gebruik nu voor mijn electrische gitaar deze versterker : VOX Valvetronix AD15VT dus..
Ik weet dat er ook speciale bassversterkers zijn natuurlijk, en dat deze ongetwijfeld meer bass geven, maar deze VOX is volgens mij een prima "opstapje", en prima geldbesparing..
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:30 schreef Dandelion het volgende:
Nog een bassist meldt zich
Speel op een Yamaha BBG5 en een Crate van 160 wattjes. Dat gaat overigens prima, ook in grotere zalen, wordt pa-versterkt via DI en een Mic voor de versterker.
WIl binnenkort (wanneer de financien op peil zijn) over naar een Ashdown top en stack van 350W of 500W uit de ABM EVO serie. Die dingen klinken über!
nope mijne is amber kleurigquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:56 schreef Nyles het volgende:
[..]dan bespelen we hetzelfde instrument
natural kleur?
Haha die stack is idd vet, speel zelf nog op een Behringer60, dus tjah, komt wel wat lekker geluid uit, maar moet echt naar groter, tis niet meer het gewenste geluid!
Meer posten jonges, gitaristen zijn maar rare mensen![]()
Bassist rules![]()
Voor mij een boel geld, de top kost om en nabij de 800 euro, en de cabinets idem. Dus minimaal 1600 euro, maar dat zla wel 2400 worden... Nog wel ff sparen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:20 schreef Witchfynder het volgende:
Wat kost zo'n Ashdown unit, Dandelion?
die ziet er echt wel mooi uit!!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:25 schreef Dandelion het volgende:
plaatje
Mijn oude leraar speelde er op. Maar er zijn ook nog wel wat beroemdere jongens op http://www.lakland.com/artists.htm, zoals Adam Clayton van U2.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 00:50 schreef superbam het volgende:
[..]
die ziet er echt wel mooi uit!!
heb er alleen nog nooit van gehoord...
gelukkig gaat het om bespelen en niet om de looksquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:56 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind die specifieke bas er een beetje Ikea uitzien, sorry..
alhoewel dat ook al een verademing is ten opzichte van de meeste basjes.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:04 schreef Dandelion het volgende:
[..]
En dan niet de made in Japan pakken, maar de echte.
Nee tuurlijk. Beter een lelijke bas met een goed geluid dan andersom (een BC Rich bijvquote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:04 schreef Dandelion het volgende:
[..]
gelukkig gaat het om bespelen en niet om de looks![]()
Maar serieus, ga er maar eens op spelen bij je local gitaarboer. En dan niet de made in Japan pakken, maar de echte.
Probeer Teen Town van Weather Report eensquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:56 schreef Puik het volgende:
Ik vind alleen vaak de tabs wel simpel, wie heeft er uitdagende basstabs voor me?![]()
Beetje een beginner?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:56 schreef Puik het volgende:
* Puik heeft een kutversterker en een kut bass, maarja, voor die honderd euro'tjes is het het geld wel waard
Ik vind alleen vaak de tabs wel simpel, wie heeft er uitdagende basstabs voor me?![]()
Vriend van mij heeft er een (ik weet niet precies welke maar hij is goed grootquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:32 schreef Witchfynder het volgende:
Iemand hier ervaring met Hartke amps?
Hoe zijn ze? Stevig? Bruut?
Ik zit er over te denken de 3500 te kopen namelijk om overal in het land te kunnen heerschen met mijn band..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |