abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2007 @ 10:03:49 #201
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_48450127
En niet alleen maar gaan slappen, want die figuren ben ik inmiddels ook wel zat. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_48454908
quote:
Op woensdag 18 april 2007 10:03 schreef Witchfynder het volgende:
En niet alleen maar gaan slappen, want die figuren ben ik inmiddels ook wel zat. .
Dat wil ik uiteindelijk ook leren

Nu nog maar even wat beginners dingetjes doen.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_48454964
Wat ik trouwens heb is dat mijn E snaar heel raar gaat trillen ofzo alsof ie ergens tegen aan loopt.

Iemand enig idee?
  woensdag 18 april 2007 @ 12:11:19 #204
165512 MASD
Music is dead.
pi_48455463
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Wat ik trouwens heb is dat mijn E snaar heel raar gaat trillen ofzo alsof ie ergens tegen aan loopt.

Iemand enig idee?
Gaat de snaar buzzen?
Misschien tokkel je hem te hard of verkeerd aan.

Welk type bass is het geworden?
Long live music.
pi_48455854
quote:
Op woensdag 18 april 2007 12:11 schreef MASD het volgende:

[..]

Gaat de snaar buzzen?
Misschien tokkel je hem te hard of verkeerd aan.

Welk type bass is het geworden?
Goedkoop starters dingetje

Eerst hier maar eens op leren, en als ik het echt leuk vind, dan koop ik wel een dure.
  woensdag 18 april 2007 @ 14:10:59 #206
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_48460851
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:59 schreef RoOoYtJuH het volgende:

Iemand enig idee?
Dat kan. Als je snaar te laag zit (de 'action') dan kan hij op je hoogste fretten tegen je fretboard aan tikken. Als dat het is, dan kun je op je brug met een inbussleuteltje waarschijnlijk de snaar ietsje hoger zetten. .

Ik heb dat zelf ook erg gehad. Toen ik van gauge snaren wisselde moest ik helemaal alles omzetten. .

Overigens is er niks mis met slappen, maar wel met van die figuren die naar een muziekwinkel gaan, keihard de amp aanknallen en een uur gaan slappen van "kijk mij nou". Doen ze vooral graag wanneer er een beginner in de buurt is die zijn eerste plank of kast komt kopen. Grrrr.
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_48640446
Hoi!

Ik heb dan wat tabs gedownload van internet (het spelen gaat me steeds beter af trouwens )

Maar dan staat er soms bij: this sons is played in E or in A.

Wat bedoelen ze daar mee?
  maandag 23 april 2007 @ 18:59:46 #208
165512 MASD
Music is dead.
pi_48642288
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:05 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoi!

Ik heb dan wat tabs gedownload van internet (het spelen gaat me steeds beter af trouwens )

Maar dan staat er soms bij: this sons is played in E or in A.

Wat bedoelen ze daar mee?
Hmm...

Zou je misschien een link naar een tab kunnen geven, misschien dat ik je dan kan zeggen wat het betekend.
Long live music.
  maandag 23 april 2007 @ 23:16:14 #209
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_48652429
sons zal wel "song's" moeten zijn en in E of in A is de uh...toonsoort heet dat toch? Dus soms is het nummer in E en soms in A. Maar wanneer welke..geen idee. Dat is ook informatie waar ik zelf nooit wat mee gedaan heb. Ik speel gewoon mee. .
pi_48654838
quote:
Op zondag 14 januari 2007 20:50 schreef MASD het volgende:
Ik speel sinds een maandje bass, en ik vind de basslijnen in oude nummers (zoals Elvis) vaak wel mooi om te spelen.
Alleen ken ik niet veel nummers en artiesten, misschien kennen jullie er nog een paar? Alvast bedankt
je kan ook eens kijken naar het album Graceland van Paul Simon.... daar zitten een aantal meesterlijke basloopjes in

voordat ik het vergeet... * bas-beest is dus bassist in de band uit z'n link
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_48680713
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:21:30 #212
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_48685510
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 22:03 schreef NASDAQbastardo het volgende:
...
Maar waar ik het minste verstand van heb zijn basversterkers. Het is voor thuisgebruik dus ik hoef niet harder dan een barbaardrummer te gaan. Op het moment heb ik een Cube 15Xbass op het oog, over de gitaarversies ben ik iig wel te spreken. Zijn er verder nog aanraders tot ~¤200?

edit: euh, hoe kom ik op het idee dat die 15X voor bas is? Nouja, die niet dus . Ibanez SW 35 lijkt me wel leuk, 4-bands eq, limiter en nog wat crap.
Ashdown Perfect 10 hoor ik ook goeie dingen over in die klasse.
  woensdag 25 april 2007 @ 00:30:43 #213
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_48690596
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Het gaat om deze tab:

http://www.bassmasta.net/b/berry,_chuck/155709.html
Ik zie het al. Dit nummer speel je vanuit "positie" zoals het heet. Je maakt dezelfde vingerbewegingen waar je het ook speelt. De tab is uitgeschreven voor het spelen van het nummer in de toonsoort A, maar de auteur van de tab merkt hier op dat hij ook weleens in E gespeeld wordt. Omdat je uit positie speelt kun je dan makkelijk transponeren, zoals dat heet. Concreet voorbeeld:

Het eerste motiefje begint op de A (5de fret E-snaar), dan op de A-snaar de C# en de E, dan op de D-snaar F# en G en dan weer terug.
Je akkoordenschema voor het hele ding is: A - D - A - E.
Als je het nummer in E-speelt, zou dit schema zijn: E - A - E - B (als ik het goed heb).
Zelfde vingerbewegingen, maar dan op andere plekken. Probeer maar eens. .

Uit positie spelen heerscht btw. .
pi_48691241
Mierenneukmodes: Volgens mij is het A7 - D7 - A7- E7

x7 akkoorden heerschen ook btw
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  donderdag 26 april 2007 @ 01:28:03 #215
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_48726651
Ja, ik ben niet zo van de akkoordenleer. Bedankt voor je toevoeging. .
  vrijdag 27 april 2007 @ 15:16:38 #216
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_48779752
Touché Eusebius:-D Beste Bassist van NL
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:04:07 #217
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_48781525
Ik heb mijn eerste bas! Het is een japanse Bass Collection geworden. Speelde ALLE squiers/deans/ibanezzen/blahblah er compleet uit.

Voor een uitgebreid lulverhaal en foto's: http://www.gitaarnet.nl/f(...)=1257268#post1257268

Binnenkort dus nog een Peavey Microbass erbij. Hoppakee.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:53:45 #218
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_48784655
Gefeliciteerd! .

Hm, heb ik nooit gemerkt bij Dean, die fretbuzz, maar ja ik heb er nog niet zelfs op gespeeld. Ga toch nog een keer de Edge 4 proberen wanneer de linkshandige er weer ligt.

Jammer dat je een Peavey wilt maar veel plezier met bassen! .
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:33:04 #219
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_48785708
Nouja, het was niet echt een ramp. Vooral hoger op de nek, zo'n beetje na 12, je kent het wel . Het verschilt natuurlijk per model en het is meestal prima te verhelpen met een fatsoenlijke afstelbeurt. Maar wat ik niet snap is dat de Edge 4 op de site van Dean 4 knoppen heeft en die in de Feedback maar 3.Vandaar dat ik niet zo veel tijd in Dean heb geïnvesteerd, voor hetzelfde geld is het ding nog van agathis ook
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:48:28 #220
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_48790673
Ja dat vind ik ook raar. Volgens mij boekt Feedback die bassen geheel verkeerd weg. Ik zag de rechtshandige Edge 4 in de winkel liggen daar en die zag er precies zo uit als op de Dean-site. Feedback is sowieso vrij slordig, maar ja.

Ik hoor vaak van Dean (op harmony central enzo) dat de instrumenten van Dean "out of the box" geweldig zijn. Maar ja, als je je bas super kan krijgen met wat afstellen lijkt me dat geen probleem. Ik moet sowieso er een hoop aan doen. Als ik een bas koop moet ik ten eerste de snaren vervangen want ik prefereer een kleinere gauge. .
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:19:08 #221
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_48816939
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 16:04 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik heb mijn eerste bas! Het is een japanse Bass Collection geworden. Speelde ALLE squiers/deans/ibanezzen/blahblah er compleet uit.

Voor een uitgebreid lulverhaal en foto's: http://www.gitaarnet.nl/f(...)=1257268#post1257268

Binnenkort dus nog een Peavey Microbass erbij. Hoppakee.
Gefeliciteerd met bassen
Bass Collection lees ik wel vaker goede dingen over als onderschat merk. Je ziet ze niet zo heel vaak in een winkel hangen. Heb je vast een goede (en waardevaste) koop aan
Ik zag dat je de Squier VM 70's Jazz ook op je lijstje had. Die heb ik zelf pas aangeschaft. Ik ging voor de looks, maar hij bleek in de winkel (out of the box) ook prima te spelen. Thuis blijkt hij onversterkt toch een beetje te buzzen hoger op de hals. Versterkt hoor je het niet, dus in de winkel niet gemerkt. Kan ook zijn dat ik nu pas hard aan de snaren trek.... Eerste afstelbeurt is gratis, dus dat zal wel goed gaan komen. En die looks, hè
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:23:27 #222
165512 MASD
Music is dead.
pi_49191745
Ik was net op zoek naar wat tabs,blijken ze weg te zijn gehaald door zo'n muziek commisie doe het niet met tabs eens is

Weet iemand nog een site?
Long live music.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:57:26 #223
33140 bas-beest
Sine Metu
pi_49192922
@NASDAQbastardo, mooie bas/slechte foto's

* bas-beest is tevreden met wat 'ie heeft...

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_49193910
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:57 schreef bas-beest het volgende:
@NASDAQbastardo, mooie bas/slechte foto's

* bas-beest is tevreden met wat 'ie heeft...
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Mooie dingen hoor
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_49197483
*meldt weer

Na een poosjes iets minder actief geweest te zijn ben ik weer volop aan het bassen Moet nog steeds dingen leren en m'n techniek verbeteren, heb alleen een schrikbarend tekort aan lekkere, niet te moeilijke, basslines

Ben vandaag nog bij de plaatselijke muziekzaak geweest en heb toch zo'n mooie bas bespeeld Ook nog even op een akoestische gespeeld, zeker ook een optie voor de toekomst
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:12:01 #226
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_49197735
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:05 schreef vannilesoep het volgende:
*meldt weer

Na een poosjes iets minder actief geweest te zijn ben ik weer volop aan het bassen Moet nog steeds dingen leren en m'n techniek verbeteren, heb alleen een schrikbarend tekort aan lekkere, niet te moeilijke, basslines

Ben vandaag nog bij de plaatselijke muziekzaak geweest en heb toch zo'n mooie bas bespeeld Ook nog even op een akoestische gespeeld, zeker ook een optie voor de toekomst
Ik kwam vandaag een paar leuke No Doubt lines tegen, niet al te moeilijk wel grappig
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_49198562
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:12 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

Ik kwam vandaag een paar leuke No Doubt lines tegen, niet al te moeilijk wel grappig
Zo da's lang geleden dat ik die naam gehoord heb Die Gwen heeft het wel verkloot met dr muziek zeg Net een paar oude liedjes geluisterd, volgens mij zijn ze wel héél makkelijk, of niet? kwestie van 4 keer zelfde noot rammen? Beetje variatie is niet verkeerd, zolang het maar niet te snel gaat, daar gaat het nl fout bij mij.

Ik weet het ik ben een lastig kereltje
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:54:48 #228
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_49202952
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:30 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Zo da's lang geleden dat ik die naam gehoord heb Die Gwen heeft het wel verkloot met dr muziek zeg Net een paar oude liedjes geluisterd, volgens mij zijn ze wel héél makkelijk, of niet? kwestie van 4 keer zelfde noot rammen? Beetje variatie is niet verkeerd, zolang het maar niet te snel gaat, daar gaat het nl fout bij mij.

Ik weet het ik ben een lastig kereltje
Ja je vroeg tog makkelijk
ZItten trouwens ook wel nummers tussen met lekker blije baslijnen!

En die muziek van Gwen zelf is niet echt te pruimen inderdaad!
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_49220057
Kennen jullie Bassmasta.net ?
Tegenwoordig kan je er niks meer op vinden, ten minste je vind ze wel maar er komt niks. Iets met policy en auteursrecht ofzo...
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:20:15 #230
165512 MASD
Music is dead.
pi_49220393
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef mikezwet het volgende:
Kennen jullie Bassmasta.net ?
Tegenwoordig kan je er niks meer op vinden, ten minste je vind ze wel maar er komt niks. Iets met policy en auteursrecht ofzo...
pssst
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:23 schreef MASD het volgende:
Ik was net op zoek naar wat tabs,blijken ze weg te zijn gehaald door zo'n muziek commisie doe het niet met tabs eens is

Weet iemand nog een site?
Is overigens op alle site's waar ik geweest ben zo...
Long live music.
pi_49232680
Ik had er laatst een klaagbaak topic over geopend

fucking irritant.
pi_49242699
Van de week m'n eerste bass filmpje op youtube geplaatst
http://www.youtube.com/watch?v=rbByEj3CCfo
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_49298665
Als je gewoon googled op .... bass tab lukt het meestal wel.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 14:54:42 #234
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_49300210
Hallo! Wij (2 gitaristen, drummer en een zangeres/toetsenist) zoeken nog een bassist voor een Post-Indie-Rock-Nuwave-Prozac-etc. bandje in het mooie Utreg! Willen uiteindelijk geweeeeldige eigen nummers gaan maken maar nu is het nog een beetje een mix van experimenteren en wat covers (Bloc Party, Garbage etc.). Dus als je interesse hebt stuur dan ff een mail naar bart punt schalkwijk at gmail.com!
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
  zondag 3 juni 2007 @ 23:55:25 #235
5663 superbam
faatfanaat
pi_50076770
wegens groot enthousiasme mijnerzijds, mijn nieuwste aanwinst...
het vlaggetje is wel verwijderd

fender jazz bas ri 1962
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  zondag 3 juni 2007 @ 23:59:25 #236
165512 MASD
Music is dead.
pi_50076907
quote:
Op zondag 3 juni 2007 23:55 schreef superbam het volgende:
wegens groot enthousiasme mijnerzijds, mijn nieuwste aanwinst...
het vlaggetje is wel verwijderd
[afbeelding]
fender jazz bas ri 1962
die spelen echt zo lekker
Long live music.
  maandag 4 juni 2007 @ 02:01:15 #237
5663 superbam
faatfanaat
pi_50080016

en ze klinken....
  maandag 4 juni 2007 @ 02:14:41 #238
165512 MASD
Music is dead.
pi_50080187
quote:
Op maandag 4 juni 2007 02:01 schreef superbam het volgende:

en ze klinken....
ik heb hem nog niet op een versterker mogen meemaken zonder klinkt het wel goed
Long live music.
  maandag 4 juni 2007 @ 02:44:24 #239
5663 superbam
faatfanaat
pi_50080493
probeer maar eens over een orange
  maandag 4 juni 2007 @ 09:16:09 #240
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50082791
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:20 schreef mikezwet het volgende:
Van de week m'n eerste bass filmpje op youtube geplaatst
http://www.youtube.com/watch?v=rbByEj3CCfo
Netjes. .
pi_50082994
Ik bas zelf nu ongeveer anderhalve maand denk ik. Een bandje had een bassist nodig en zo'n gast zei dat ik er veel talent voor had

Toen maar eens bij hem langsgeweest en een middagje bezig geweest. Vervolgens kon ik een basgitaar lenen en ik denk dat ik er over een paar weken maar een ga kopen. Het gaat me wel goed af, vind ik zelf

Arctic Monkeys vind ik altijd leuk om mee te spelen/te oefenen omdat dat altijd lekkere bassriffjes zijn die tof klinken. Doe ook nog geen heel ingewikkelde dingen, maar dat maakt in mijn ogen niet uit als je lekkere nummertjes maar goed mee kunt bassen

Over een week of twee maar eens met de band mee proberen te spelen

Kijk zelf overigens altijd op www.ultimate-guitar.com voor tabs
pi_50087804
heb je hiervoor gewone gitaar gespeeld?
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_50087958
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:29 schreef Brammie1 het volgende:
heb je hiervoor gewone gitaar gespeeld?
Nope, had nog nooit een gitaar/basgitaar/iets soortgelijks aangeraakt

Maar luisterde wel veel muziek en ik heb gevoel voor ritme
pi_50409205
Spelen de meesten hier trouwens met de vingers of met een pick?
Ik doe het altijd met mn vingers, maar heb nu een enorme blaar op mn middelvinger
Dus ben nu een beetje met een pick bezig.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:07:25 #245
165512 MASD
Music is dead.
pi_50409567
blaren had ik ook veel last van, kwam elke keer na het repeteren terug met blaren op mijn vingers (speel zelf met wijs- en middelvinger en voor het slappen poppen duim + ringvinger en pink) laatste keer ging het beter en had ik alleen nog een beetje vocht mijn vel. Bassen is echt afzien voor je vingers ik zou toch proberen om je vingertechniek goed onder de knie te krijgen en niet op de blaren te letten, na een tijdje krijg je eelt....

welke bass heb je op het oog?
Long live music.
pi_50409616
Ligt helemaal aan het nummer/stijl die je speelt.
Funkachtige dingen doe ik meestal zonder pick, en harder werk Tool/QOTSA-achtig meestal met pick.
Ben nog wel op zoek naar een fijne versterker, met het liefst een Ampeg sound maar dan niet zo duur
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_50410138
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:07 schreef MASD het volgende:
blaren had ik ook veel last van, kwam elke keer na het repeteren terug met blaren op mijn vingers (speel zelf met wijs- en middelvinger en voor het slappen poppen duim + ringvinger en pink) laatste keer ging het beter en had ik alleen nog een beetje vocht mijn vel. Bassen is echt afzien voor je vingers ik zou toch proberen om je vingertechniek goed onder de knie te krijgen en niet op de blaren te letten, na een tijdje krijg je eelt....
Ja, als het weer gaat wil ik dat wel doen, maar deze blaar is echt massive
Even een dagje herstellen en dan weer eens proberen
[quote]welke bass heb je op het oog?
Op het moment nog geen

Heb er (zoals gezegd) een geleend van iemand en dat gaat tot nu toe iig prima. Heb nog niet zo veel trek om veel geld uit te geven maar daar komt het natuurlijk onvermijdelijk toch van.
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:31:27 #248
165512 MASD
Music is dead.
pi_50410436
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:22 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ja, als het weer gaat wil ik dat wel doen, maar deze blaar is echt massive
Even een dagje herstellen en dan weer eens proberen
ik kwam een keer thuis met zulke blaren op beide vingers

dus ik prik ze door aangezien ze op barsten stonden, bleven ze nog 3 weken open heb veel pleisters verbruikt in die tijd
quote:
Op het moment nog geen

Heb er (zoals gezegd) een geleend van iemand en dat gaat tot nu toe iig prima. Heb nog niet zo veel trek om veel geld uit te geven maar daar komt het natuurlijk onvermijdelijk toch van.
veel geld hoeft natuurlijk niet let wel op goede versterkers wil je nog hoorbaar zijn
Long live music.
pi_50410641
Nouja, veel geld...

Ik heb het er pas nog met iemand over gehad en hij vond 400 euro voor een gitaartje al heel normaal.
Ik kom net kijken dus ik heb dat nog niet zo

Maar die grootte van die blaar lijkt wel aardig op die van mij
pi_50411471
tvp

blaren...gewoon doorspelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')