Herkenbaar, dat loopje is tricky iddquote:Op woensdag 10 januari 2007 03:13 schreef Friek_ het volgende:
Zit al een tijdje Higher Ground te 'perfectioneren'. Met name de zevende maat van het refrein blijft een tricky stukje. Even de hele Fis bluestoonladder in één ruk spelen.Nou ja, volgende week lukt 'ie wel.
Ja en ik die van Billy Sheehan niet!quote:Op maandag 8 januari 2007 23:55 schreef _Etter_ het volgende:
en heb dat bass boek van Sean Malone niet gekregen van de sint... dus maar even besteld maar dat duurt 5 weken voordat die binnen is
denk dat de sint een gitarist is!quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en ik die van Billy Sheehan niet!.
Of nog erger: een drummer!quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:09 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
denk dat de sint een gitarist is!![]()
hij is idd wel iemand die constant doet of de wereld om hem heen draait... denk idd een drummer!quote:Op donderdag 11 januari 2007 21:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Of nog erger: een drummer!.
Erg bedankt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:55 schreef Witchfynder het volgende:
Je houdt van rock & roll?
Check dan ook de nummers van Jerry Lee Lewis, Little Richard, Carl Perkins, Chuck Berry enzo.
Maar wellicht vind je de jaren '60 rhythm & blues ook wel cool. Luister dan eens naar The Animals, The Yardbirds en dat soort groepen..
Nou de fase starter heb ik denk ik wel gehad, ik heb een jaar gitaar gespeelt en ben een tijdje terug overgestapt naar basgitaar. Ik denk dat ik nu wel zo ver ben om op zoek te gaan naar een band maar daar heb ik dan wel wat betere gear voor nodig. Mischien heb je nog een sugestie van iets wat ik mischien beter kan nemen?quote:Op zondag 21 januari 2007 20:23 schreef Dandelion het volgende:
opzich een grappig ding die hartke. Het ligt een een beetje aan de grootte van de zalen waar je wil spelen, en of de zooi nog uitversterkt wordt. Opzich kan 100 watt prima zijn, maar het is krap, ligt er ook weer aan hoe hard de rest van de bandje speelt.
Ik speel zelf op een 160 wat crate (tja...) en die hoef ik nooit maximaal te draaien, en dat is wel erg prettig als je wat topruimte hebt, want als je zo'n apparaat volledig los moet gooien, das niet zo best.
Maar goed, for starters is dit een prima apparaat denk ik, maar voor het "echte werk" zal ie te kort komen.
Nah ja dat ligt gewoon aan de grote van de band en hoe je wil gaan spelen en je persoonlijke voorkeur. Zoals ik al zei speel ik zelf over die 160w Crate. Dat is niet omdat het zo'n geweldig ding is, dat is omdat ik een arme sloeber ben. Mijn bas wordt meestal uitversterkt via DI, voor hij de versterker in gaat. De sound komt dus kaat bij de mengtafel aan. Het geluid van mijn basgitaar krijg ik binnen via de in-ear monitors. Dus eigenlijk hoef ik helemaal geen versterker te hebben. MAar ik vindt het toch prettig om iets van druk van achter te voelen, om mijn broekspijpen te voelen klapperen op het podium zeg maar... Daarom kies ik er voor om mijn versterker toch te gebruiken.quote:Op zondag 21 januari 2007 21:21 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Nou de fase starter heb ik denk ik wel gehad, ik heb een jaar gitaar gespeelt en ben een tijdje terug overgestapt naar basgitaar. Ik denk dat ik nu wel zo ver ben om op zoek te gaan naar een band maar daar heb ik dan wel wat betere gear voor nodig. Mischien heb je nog een sugestie van iets wat ik mischien beter kan nemen?
Die ga ik halen!quote:Op maandag 22 januari 2007 09:58 schreef Dandelion het volgende:
Oh ja, suggestie:
Hartke 3500 met cabinets. Hele algemene versterker, waar je veel verschillende sounds mee kan maken...
Bij Muziekhuis Westerhaven kost zoiets EUR 850 nieuw klikquote:Op donderdag 15 maart 2007 19:24 schreef dickiedik het volgende:
zal daar ook wel ff kijken, maar het probleem is dat deze weinig in NL is verkocht voor zover ik weet dus weinig vergelijkings materiaal
Meestal 200 euro.. dan heb je een goede beginner denk ik.quote:Op donderdag 15 maart 2007 17:34 schreef MASD het volgende:
ik heb geen idee, maar misschien kun je naar een goede muziekwinkel gaan om rond te kijken wat 2de handse bassgitaren ongeveer kosten?![]()
succes iig!
Het ging dus over de bassgitaar van Dickiedik, die zal wel iets meer kostenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:07 schreef falloutboy het volgende:
[..]
Meestal 200 euro.. dan heb je een goede beginner denk ik.
Bij Feedback heb je eenstarter kit voor 129,-
Maar dat is echt een ruk bas
Als ik vragen mag, waarom gestopt?quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:02 schreef dickiedik het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben gestopt met spelen en nu heb ik een vraagje,
ik wil mijn 5 snarige MTD kingston, ocean blue met parelmoeren slagplaat, verkopen (marktplaats) nu weet ik echter geen vraagprijs hiervoor
weten jullie wat ik er ongeveer voor kan vragen? ik heb namelijk geen idee.
hij is ongeveer 5 jaar oud en heb er een nieuwprijs van ongeveer ¤1000,- voor betaald. het spreekt natuurlijk voor zich dat hij in een goede staat is
alvast bedankt
STINGRAYquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:39 schreef superbam het volgende:
mochten er nog bassisten op zoek zijn naar iets heel leuks, neem dan hier even een kijkje...
[TK] musicman stingray sunburst basgitaar uit 1993
Nah, dat heb ik nu. Scheelt wel een hoop, maar het haalt niet eventuele storing weg terwijl ik speel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:38 schreef Litpho het volgende:
Zou je dan niet beter een Noise Gate kunnen gebruiken?
Oh ja, heb ik naar zitten kijken, maar de duidelijke "step up" is ook een flinke duit naar boven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:54 schreef superbam het volgende:
volgens mij kun je dan beter een beter scheurpedaal kopen, scheelt je een pedaal dus minder geluidsreductie...
ik werk onregelmatig avonden weekeinde etc... heb er gewoon naar mijn gevoel weinig tijd voor om echt serieus bezig te blijven, hou natuurlijk wel wat achter om lekker mee te prutsenquote:
Ken je de Heavy Drive van Carl Martin? Beviel mij erg goed, gebruik 'm alleen niet meer omdat ik veel rustiger ben gaan spelen...quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Oh ja, heb ik naar zitten kijken, maar de duidelijke "step up" is ook een flinke duit naar boven.
Ik zou ooit uiteindelijk wel de Rocktron Blue Thunder willen hebben..
Maar die is iets van 350,- en die cash heb ik ff niet liggen..
Nope, kende ik niet, maar als ik zo lees is het niet helemaal wat ik zoek. Rag geluiden krijg ik al uit mijn Zoom B2. Dit: "Attack and edge controls give access to radical changes in tonality without limiting the sonic quality" vind ik dan weer wel interessant, maar wanneer ik mijn Rocktron Big Crush heb, knal ik mijn attack ook omhoog.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:02 schreef superbam het volgende:
[..]
Ken je de Heavy Drive van Carl Martin? Beviel mij erg goed, gebruik 'm alleen niet meer omdat ik veel rustiger ben gaan spelen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |