Die heb ik ook nog voor jequote:Op donderdag 18 mei 2006 20:31 schreef ForlornSon het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-edit-
Ik zal m omtabben in GP5 voor de liefhebbers ^^ (en zowieso voor mezelf)
Doe dat...quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:18 schreef ForlornSon het volgende:
-edit-
Ik ga een goeie OP maken. Denk ik :p
Plaatje is wel leuk gedaan, zelf gemaakt?quote:
Ja. met mijn *kijk ik kan photoshop als een n00b* skillsquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:38 schreef Agiath het volgende:
[..]
Plaatje is wel leuk gedaan, zelf gemaakt?
Mooi, de volgende keer maak ik er 1 met Levin, Berlin en Flea....de helden (tvp, valt het op?)quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:43 schreef ForlornSon het volgende:
[..]
Ja. met mijn *kijk ik kan photoshop als een n00b* skills
meldt zich van de partij!quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:29 schreef _Etter_ het volgende:
deel 2! dacht dat we dat nooit zouden halen!
quote:
zoiets?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:54 schreef mikezwet het volgende:
Ik wil graag een electrisch bass gitaar kopen en wil gelijk een beetje goeie. Ik heb een goedkoop electrisch gitaar en dat vind ik zonder verdere ervaring niet veel...
Een zwarte Ibanez spreekt mij wel aan, iemand tips welke ik zou kunnen nemen?
Budget, tussen de 200 en 400 euro...
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:07 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
zoiets?
http://www.feedback.nl/?id=55&b=BTB200IPF
Ibanez BTB 200 IPF
[afbeelding]
ik heb een betere btb en die speelt lekker. heb ook van verschillende mensen gehoord dat ze de btb de beste ibanez bas vinden.
Hij lukt aardigquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:52 schreef ForlornSon het volgende:
[..]Dat is em!
Alleen die eerste gitaar klinkt verrot oO
maarja ^^ Daar doe ik het toch niet voor
Misschien dat het voor een bass niet goed klinkt maar met een gewoon gitaar klinkt het goed hoor!!quote:Op zondag 21 mei 2006 00:05 schreef _Etter_ het volgende:
een computer als versteker? jij luistert zeker ook naar 128kb mp3's vanwege hun fantatisch muziekkwaliteit!?
Niks mis met modelling software als versterker, alleen bas moet je inderdaad niet horen over een paar goedkope computerspeakertjes. Als je trouwens kijkt hoe vaak de bas DI wordt opgenomen kunnen we rustig stellen dat de versterker voor de bas verreweg niet zo belangrijk is als voor gitaar.quote:Op zondag 21 mei 2006 00:05 schreef _Etter_ het volgende:
een computer als versteker?
nou ik neem alles ook zelf op met computer en ben zelf een IT'er dus dat zal niet het geval zijn. Een computer als effectenbak gebruiken kan ik prima snappen maar een versterker? als ik (normale) gitaar direct opneem mis ik toch wel wat body in de toon.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:04 schreef Litpho het volgende:
Of je moet natuurlijk bij de groep muzikanten horen die al die nieuwe technologie maar eng en moeilijk vinden. Een groot gedeelte van die groep denkt hun Luddisme te kunnen verbergen met de gevleugelde uitspraak "het is geen rock 'n roll".
Tuurlijk, daarom model je de speaker en mic opstelling ookquote:Op zondag 21 mei 2006 15:46 schreef _Etter_ het volgende:
als ik (normale) gitaar direct opneem mis ik toch wel wat body in de toon.
die heb ik ook maar een vet distortion geluid krijg ik er niet uit... ben toch bang dat ik daarvoor die line6 pod moet gebruiken (en dat is ook emulatie dus zou ook via je comp moeten kunnen) en dat klinkt wel vet.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom model je de speaker en mic opstelling ook.
Zonder dollen, als jij zegt dat je weet waar je over praat (en daar gaan we dus maar voor het gemak van uit) dan heb je vermoedelijk gewoon nog niet de juiste software gebruikt. Download de demo van Native Instrument Guitar Rig een keertje bijvoorbeeld.
ik heb ervaring met het merk Hughes & Kettner, alleen nog voor de electrische gitaar (binnekort ga ik bas spelen).. Maar goed H&K heeft opzich wel een goede versterkers, ligt ook wel een beetje op welke gitaar je speelt (op mijn Squier klinkt die een beetje blikkerig, maar op Gibson erg mooi en vol).. Ik ben een leek op het gebied van versterkers enzo, maar opzich is het wel redelijk te doen op geluid gebasseerd..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:17 schreef _Etter_ het volgende:
Zie net deze versterker bij feedback staan.. iemand ervaringen mee? of met Hughes & Kettner's? Vroeger was dat geloof wel een goed merk toch?
Hughes & Kettner Basskick BK 300
[afbeelding]
thx, ik heb dus een ibanez btb bas en daar kan ik al veel op afstellen, mooi en vol spreekt me dan ook erg aan (al kan je vaak gitaar en bas niet vergelijken).quote:Op zondag 21 mei 2006 22:44 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
ik heb ervaring met het merk Hughes & Kettner, alleen nog voor de electrische gitaar (binnekort ga ik bas spelen).. Maar goed H&K heeft opzich wel een goede versterkers, ligt ook wel een beetje op welke gitaar je speelt (op mijn Squier klinkt die een beetje blikkerig, maar op Gibson erg mooi en vol).. Ik ben een leek op het gebied van versterkers enzo, maar opzich is het wel redelijk te doen op geluid gebasseerd..
Welk type BTB ?quote:Op maandag 22 mei 2006 10:43 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
thx, ik heb dus een ibanez btb bas en daar kan ik al veel op afstellen, mooi en vol spreekt me dan ook erg aan (al kan je vaak gitaar en bas niet vergelijken).
een BTB405QMquote:
hoe was die met cleane bas geluid? goed laag en helder? dat is namelijk het geluid wat ik graag wil. Liefst zou ik fretloos willen maargoed dat gaat niet lukken maar zo'n geluid vind ik het best.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:36 schreef green_machine het volgende:
ik heb een soortgelijke basversterker gehad, uit een vorige serie. Ik heb hem weggedaan omdat ik in mijn bandje geen bas meer speel maar gitaar en thuis geen gitaarversterker had staan. Die van mij was 200 watt, wat betekend dat als je band niet te belachelijk hard speeld hij prima mee kan. Wij speelden in die tijd wel belachelijk hard dus ik had hem altijd op max.......
Zoals Fentoozler al zegt hang het er wel vanaf wat voor bas je hebt en wat voor geluid je wilt. Voor de ronkende stoner dingen die wij in die tijd deden was ie erg geschikt.
Waarom niet? Al geprobeerd of haak je bij voorbaat af?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:10 schreef _Etter_ het volgende:
[..] Liefst zou ik fretloos willen maargoed dat gaat niet lukken maar zo'n geluid vind ik het best.
De ouwe BB-1*00-serie van Yamaha is IMO een zwaar ondergewaardeerd instrument. Werd door hele volksstammen sessiebassisten gebruikt. Zeer veelzijdig, klinkt te gek, maar je ziet ze amper meer.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:07 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
een BTB405QM
[afbeelding]
en toen ik hem kocht zei die verkoper dat hij er zelf ook eentje had omdat hij dat gewoon de beste ibanez bas vond en op het internet las ik ook meerdere keren zo'n verhaal. Lekker basje met veel laag erin![]()
Mee eens. Ik heb een Epiphone ES-335 Dot en een Mexicaanse Fender Strat (een '70 reissue) beide in blank houtquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:59 schreef Philosocles het volgende:
Die dingen zijn er in alle kleuren van de regenboog, inclusief naturel hout - wat ik persoonlijk het mooiste vind bij bassen (en gitaren).
Heb ik.quote:met name de Jazz bas van Fender in sunburst is geweldig
Hahaquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:51 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Heb ik.Da's dus de 70's funkmachine die ik niet weg durf te doen. Met beide elementkappen d'r op ziet-ie er overigens vrij cheesy uit, maar dan is d'r eigenlijk ook niet met goed fatsoen op te spelen.
De P-elementkap heb ik er maar op laten zitten, net als Marcus Miller. Da's de enige reden, geen flauw idee waarom hij 'm laat zitten. Als je het 'm vraagt krijg je misschien wel als antwoord: 'because I can't unscrew the damn thing'.
Dat is kut >< Ik had t zelfde. Maar bij mij was het de bas (ging verkeerd > versterker opgeblazen) maar het was iets met de potmeter bij mijquote:Op maandag 29 mei 2006 15:35 schreef Djaser het volgende:
Bas weer gemaakt. Bas weer kapot.
De reparateur had zelf ook al geen idee waar het storende geluid vandaan kon komen, de versterker is niet waarschijnlijk, het snoer ook niet, en de bas zelf ook niet. Misschien heb ik een slecht Karma?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |