abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50411506
¤400/500 is echt ongeveer het minimum als je een beetje fatsoenlijk instrument wilt. Uitzonderingen daargelaten, maar mijn ervaring is wel dat nieuwe gitaren onder de ¤400 vaak pure bagger zijn.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_50411819
Druk bezig een deal rond te krijgen voor een originele bassman100. Speel nu over een kmd 130w mosfet. Aangezien ik naar buizen wil, dan gelijk maar een Bassman:

(zo'n een dus, maar dan 100w.ook in nieuwstaat)
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:12:31 #253
165512 MASD
Music is dead.
pi_50412119
even een vraag van mijn kant ik zit nu aan een 40 W versterker maar wil toch wel wat hoger zodatr ik te horen ben, hoeveel meer moet het aantal watt van de bass meer zijn dan die van gitaar?
Long live music.
pi_50412586
Dat is niet zo makkelijk uit te drukken in Watt's.
Ik ga straks bijvoorbeeld van een 130Watt (mosfet) Kmd top naar een 100Watt (buizen) Fender top. In Watt's ga ik d'r op achteruit, maar reken maar dat die Bassman m'n Kmd van alle kanten dik inhaald. Sterker nog ik denk dat ik met de Bassman 50 al een heel eind zou komen.

Persoonlijk heb ik liever "nog wat over", zodat hij niet gelijk begint te oversturen (al klinkt dat heel erg lekker bij de bassman's als ze net tegen dat randje aanzitten)
pi_50415336
Jup gasten,

Maft, schoone verzameling basdragers iere!!! Hail to everyone!!!! Ikzelve ben basdrager in (CULT TRIBUTE BAND) : PURE KULT. Ik ben geen kapitaalkrachtige muzikant maar zie ondertussen ook nie in waarom da zou nodig zijn... Ik ben toch nu zeer tevreden van m'n STAGG (Heavy-metal, black) basgitaar en m'n Behringer 300W basamp die capabel zijn de stevige gitaarriffs van THE CULT volwaardig te ondersteunen!!

The art in life makes the story in history...
pi_50415786
Das mooi knul, zet aub je tekst ff normaal.
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:48:40 #257
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50422066
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:12 schreef MASD het volgende:
even een vraag van mijn kant ik zit nu aan een 40 W versterker maar wil toch wel wat hoger zodatr ik te horen ben, hoeveel meer moet het aantal watt van de bass meer zijn dan die van gitaar?
Een basdude van een zeker muziekwinkel zei tegen mij dat als ik te horen wil zijn boven gitaaramps van 100W, dan moet ik zeker 300W hebben. Zeker gezien ik metal speel.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_50437399
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:48 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Een basdude van een zeker muziekwinkel zei tegen mij dat als ik te horen wil zijn boven gitaaramps van 100W, dan moet ik zeker 300W hebben. Zeker gezien ik metal speel.
imho doen de meeste artiesten hier te moeilijk over. Als je in een oefenruimte zit, hoeft je geluid niet al te hard (drummers kunnen ook zachter drummer, heus!). Bij een optreden, als 't in een ruimte is waarbij je 100W nodig hebt, dan is er vaak ook wel genoeg backline om 't uit te versterken.

(Nee, dit is geen flamebite, maar ik gok wel dat er mensen een sterke mening over zullen hebben.)
pi_50438055
100% mee eens. Als je alles op 10 heb staan in een oefenruimte wordt het toch 1 brei. Gewoon alles afstemmen op de drummer.
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:36:16 #260
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50438391
Nee, hebben jullie zeker gelijk in! In onze oefenruimte staat een 200W Crate combo voor mij en als ik die aanpas aan onze drummer staat hij om 6. .

Wat mij opgevallen is, is dat in de metal scene met graag met stacks speelt, omdat volgens die gitaristen daar een krachtig en mooi genoeg geluid uit komt. Maar volgens mij sloven ze zich graag uit met zo'n grote unit achter zich. .
Hard kun je toch niet echt, want dat kloot met het FoH-geluid. Meer dan 100W is dus best bezopen.
Laatst hebben wij opgetreden in Delft en één van de gitaristen ging daar over een miniscuul Orange-ding en goed uitversterkt klonk het super. Staat alleen niet zo stoer. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:49:13 #261
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_50440120
Geh, ik speel meestal zonder versterker. Gewoon een DI-boxje, de hele band gebruikt in-ear monitors, onze monitorman kan een prima sound leveren over mijn doppen, dus ik zie niet in waarom ik met een versterker zou gaan slepen...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:10:24 #262
165512 MASD
Music is dead.
pi_50444669
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:49 schreef Dandelion het volgende:
Geh, ik speel meestal zonder versterker. Gewoon een DI-boxje, de hele band gebruikt in-ear monitors, onze monitorman kan een prima sound leveren over mijn doppen, dus ik zie niet in waarom ik met een versterker zou gaan slepen...
optredens ed?
Long live music.
pi_50445290
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:10 schreef MASD het volgende:

[..]

optredens ed?

Lijkt me wel gaaf met earplugs voor het oefenen.
Kan er nogal hard aan toegaan anders namelijk.
  donderdag 14 juni 2007 @ 13:26:59 #264
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_50447489
hmm okay bij repetities niet nee.. dat klopt. Gelukkig staat mijn versterker (160W crate combo) dan op locatie.
Alhoewel ik moet zeggen dat wij amper repeteren. Wanneer iedereen braaf zijn huiswerk doet en je een beetje ingespeeld op elkaar bent gaat dat prima.
Tenzij je met eigen werk bezig bent natuurlijk.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:44:56 #265
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50455344
Ik heb altijd gekloot met monitoring, maar ik ben dan ook zo'n heen-en-weer-ren-bassist, dus wellicht is in-ear dan wel handig voor mij. Maar eerst maar wireless, dan breek ik tenminste niet steeds mijn nek over mijn eigen snoer. Bij mijn laatste gig zat het weer 3 keer om mijn been. .

.
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:19:53 #266
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_50456680
Wireless is inderdaad erg prettig, maar ook erg prijzig. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, want als je een beetje goed ding wil hebben ben je toch gauw 700 euro kwijt, als het niet meer is. Ik weet dat er goedkopere op de markt zijn. Één tip, NIET DOEN. Een keer mee gespeeld, echt waar de tranen springen je in je broek.
Idem geldt trouwens voor wireless spul voor je in ear monitor. Gewoon goed sennheiser spul nemen, ook een tijdje met een ander merk gespeeld, weet het merk niet meer, maar gewoon getik tussen door, en harde buzz en gepiep, lekker op je in ears...
De in ears zijn trouwens ook prettig tegen de ruis in je oren na het spelen. Eerder had ik tot drie a vier dagen na een optreden dikke ruis in mijn oren, maar nu met mijn in ears geen centje pijn. Die dingen dichten dan ook tot 28dB af...
Overigens een nadeel van in ears is dat je weinig contact met het publiek hebt. Maar daar kun je dan weer ambience-mics voor gebruiken.
En ook bij in ears heb je een goede monitor man nodig, dus als die het met wedges al verneukt....
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_50458447
Ik ben dit steeds aan het spelen, wel een leuk stukje ;) (beginners spreekt ;))

1
2
3
4
5
Lucretia My Reflection " by Sisters Of Mercy
¦------------------------------------------------------------------------------¦
¦----------------------32----32---------------------32----32-------------------¦
¦--00000000000000003333--5555---00000000000000003333--5555---------------------¦
¦------------------------------------------------------------------------------¦
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:06:08 #268
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50462392
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:19 schreef Dandelion het volgende:
Wireless is inderdaad erg prettig, maar ook erg prijzig. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, want als je een beetje goed ding wil hebben ben je toch gauw 700 euro kwijt, als het niet meer is. Ik weet dat er goedkopere op de markt zijn. Één tip, NIET DOEN. Een keer mee gespeeld, echt waar de tranen springen je in je broek.
Idem geldt trouwens voor wireless spul voor je in ear monitor. Gewoon goed sennheiser spul nemen, ook een tijdje met een ander merk gespeeld, weet het merk niet meer, maar gewoon getik tussen door, en harde buzz en gepiep, lekker op je in ears...
De in ears zijn trouwens ook prettig tegen de ruis in je oren na het spelen. Eerder had ik tot drie a vier dagen na een optreden dikke ruis in mijn oren, maar nu met mijn in ears geen centje pijn. Die dingen dichten dan ook tot 28dB af...
Overigens een nadeel van in ears is dat je weinig contact met het publiek hebt. Maar daar kun je dan weer ambience-mics voor gebruiken.
En ook bij in ears heb je een goede monitor man nodig, dus als die het met wedges al verneukt....
Wij hebben nu zo'n 10 gigs gespeeld en hadden maar 2 x een goede monitordude (1 van die 2 was een chick maar goed ). Als je met in-ears speelt moet je haast wel je eigen figuur hebben en dat is voorlopig niet te doen. We willen een eigen geluidstechnicus, maar dat valt al niet mee.

Hey, die Sennheiser wireless-units van zo rond de 300,- zijn toch wel ok? Hoor er erg tevreden mensen over iig. Ja kijk, een DB Tech van 111,-...wat verwacht je dan? .

ps: als je geen in-ear hebt moet je gewoon doppen in je oor doen tegen ruis nadien of niet? .
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:08:35 #269
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50462508
Oh! Waarvoor ik eigenlijk in dit topic kwam... .

Ik heb vanmiddag ff op een Dean Edge 4 gespeeld bij Feedback en wauw...dat is me een snelle bas zeg en dat voor die prijs! (349,- voor ons linkshandigen). Dun halsje, glijdt lekker... Yep, dat wordt mijn volgende bas. Er kwam me een heftig geluid uit .
Ik moest wel weer wennen om met standaard gauge snaren te spelen. . Best wel dom. .
pi_50468854
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:08 schreef Witchfynder het volgende:
Oh! Waarvoor ik eigenlijk in dit topic kwam... .

Ik heb vanmiddag ff op een Dean Edge 4 gespeeld bij Feedback en wauw...dat is me een snelle bas zeg en dat voor die prijs! (349,- voor ons linkshandigen). Dun halsje, glijdt lekker... Yep, dat wordt mijn volgende bas. Er kwam me een heftig geluid uit .
Ik moest wel weer wennen om met standaard gauge snaren te spelen. . Best wel dom. .
Edge 4 is zeker heel aardig (en al helemaal voor die prijs)... heb, ook bij Feedback, wel eens over een Edge 8 gespeeld en dat klinkt nog veel beter, is alleen voor black metal niet heel geschikt vind ik

Ff inhakend op die opmerking over gauges... wat spelen jullie zoal wat dat betreft?

* bas-beest heeft een setje Rotosound RS 665LD (45-65-80-105-130)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:01:39 #271
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50471506
Ik speel met D'Addario EXL 220 (.40-.60-.75-.95). Lekker geluid en lekker snel. .

Hoezo is de Edge 8 niet geschikt voor black metal?
Alsof je daar verschilt hoort... .
pi_50471682
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ik speel met D'Addario EXL 220 (.40-.60-.75-.95). Lekker geluid en lekker snel. .

Hoezo is de Edge 8 niet geschikt voor black metal?
Alsof je daar verschilt hoort... .
als het goedgespeelde/~geproduceerde BM is, wel ja
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:51:52 #273
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50472745
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:07 schreef bas-beest het volgende:

[..]

als het goedgespeelde/~geproduceerde BM is, wel ja
Hehe . Nah, ik blijf een Thrasher. .

Maar uh...die Edge 8. Vertel!
pi_50473324
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:51 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hehe . Nah, ik blijf een Thrasher. .

Maar uh...die Edge 8. Vertel!
jah, da's dus een 8-string
Of beter gezegd, een dubbele 4-string

Het geluid wat er uitkomt is echt heel erg vol/warm, maar vanwege dat dubbel-string gebeuren niet direct geschikt voor het echt snelle werk...

't gaat om zo eentje trouwens...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 01:34:46 #275
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50473617
Aha. Vandaar. .

Ik zal wel nooit op een 8 snarige spelen denk ik.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:01:02 #276
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_50514247
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 20:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Wij hebben nu zo'n 10 gigs gespeeld en hadden maar 2 x een goede monitordude (1 van die 2 was een chick maar goed ). Als je met in-ears speelt moet je haast wel je eigen figuur hebben en dat is voorlopig niet te doen. We willen een eigen geluidstechnicus, maar dat valt al niet mee.
Nah ja misschien kun je een deal sluiten met je (locale) pa-boer, als die altijd met jullie optredens aanwezig is, wil hij vast wel een vast mannetje d'r op zetten. Dat is altijd prettiger.
quote:
Hey, die Sennheiser wireless-units van zo rond de 300,- zijn toch wel ok? Hoor er erg tevreden mensen over iig. Ja kijk, een DB Tech van 111,-...wat verwacht je dan? .
Ik heb geen idee, van onze technicus "mag" ik alleen een sennheiser van 700 euro (geen idee wek type, maar dat bedrag onthoud ik wel )
quote:
ps: als je geen in-ear hebt moet je gewoon doppen in je oor doen tegen ruis nadien of niet? .
Tja opzich wel, alleen vind ik dat echt niet prettig spelen. Mischien is het wennen, maar alles klinkt zo afgestompt daardoor
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_50528019
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:01 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Nah ja misschien kun je een deal sluiten met je (locale) pa-boer, als die altijd met jullie optredens aanwezig is, wil hij vast wel een vast mannetje d'r op zetten. Dat is altijd prettiger.
[..]

Ik heb geen idee, van onze technicus "mag" ik alleen een sennheiser van 700 euro (geen idee wek type, maar dat bedrag onthoud ik wel )
[..]

Tja opzich wel, alleen vind ik dat echt niet prettig spelen. Mischien is het wennen, maar alles klinkt zo afgestompt daardoor
ik gebruik deze dingen, zeer tevreden over...

zondag 17 juni 2007 @ 01:05:44 #278
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50535589
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:22 schreef bas-beest het volgende:

[..]

ik gebruik deze dingen, zeer tevreden over...

[afbeelding]
Ik gebruik die ook. Geweldig. Geluid stompt helemaal niet af vind ik. Het maakt het zelfs prettiger.
pi_50539085
Ja, ik heb ze ook. En geluid kan er wat warmer mee worden, vind ik. Toch hoor ik graag de muziek zoals het publiek het hoort (al is in de oefenruimte staan daar natuuurlijk nooit een goede afspiegeling van). Ik wissel het dus een beetje af. Aangezien ik daarnaast 80% van de nummers zing, doe ik ook liever geen doppen in.
  zondag 17 juni 2007 @ 12:22:19 #280
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50541143
Ja dat heeft onze zanger ook een beetje. Soms is het podiumgeluid ook zo crap dat hij één dop uit moet doen om nog goed te kunnen zingen.

Trouwens heb ik gister een mooie tweedehands Hartke 3500 op de kop weten te tikken! Precies wat ik wilde! .
Hij was 299,- (nw: 479,-). Ik heb hem uitvoerig getest (lees: keihard doorheen gebeukt) en hij is helemaal toppie! Dus deze bassist is blij. .

Nu nog een leuke kast erbij zoeken. Ik zat te denken aan 4x10" maar ik heb hem getest op een 2 x 10" + 1x15" combikast. Daar kon ik zowel punchy mee als jazzy laag zo liet de verkoper mij horen, maar wat zijn jullie ervaringen ermee?

Ik houd zelf voornamelijk van punchy en ronkend. Het funky Peavey-geluid is weer niks voor mij .
pi_50546012
Ik heb mn peavey tnt150 ook verkocht, heb hetzelde als jij. Mooie kast verder maestro!
  maandag 18 juni 2007 @ 00:15:04 #282
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50563483
Wat voor cabinet heb jij?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 23:48:58 #283
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_50635968
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
...
Nu nog een leuke kast erbij zoeken. Ik zat te denken aan 4x10" maar ik heb hem getest op een 2 x 10" + 1x15" combikast. Daar kon ik zowel punchy mee als jazzy laag zo liet de verkoper mij horen, maar wat zijn jullie ervaringen ermee?

Ik houd zelf voornamelijk van punchy en ronkend. Het funky Peavey-geluid is weer niks voor mij .
Ik speel in de (Chicago) blues sinds jaar en dag over 1x15" en dat bevalt prima. Maar ik heb gemerkt dat voor mijn soul-funk-rock hobbybandje 2x10" + 1x15" toch veel lekkerder is, omdat ik daar behoefte heb aan meer variatie in geluid. Pas met de bluesband over een 4x10" gespeeld en hoewel die een mooi geluid gaf miste ik toch wel wat 'door de vloer' laag. Ik zou dus 2x10" + 1x15" kiezen (of 4x10" + 1x15" als je veel herrie wilt en sjouwen geen punt is).
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:30:48 #284
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50637496
Maar hoe weinig te laag geeft een 4x10"? Ik vind het echt lastig.
De 2x10"/1x15" was best ok, maar vond hem nog te zompig, te peavey. Ik houd van veel hoog in mijn basgeluid. Ronken moet dat ding.
Moeilijk hoor...
pi_50639506
quote:
Op zondag 17 juni 2007 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
Trouwens heb ik gister een mooie tweedehands Hartke 3500 op de kop weten te tikken! Precies wat ik wilde! .
Hij was 299,- (nw: 479,-). Ik heb hem uitvoerig getest (lees: keihard doorheen gebeukt) en hij is helemaal toppie! Dus deze bassist is blij. .

nice..... met 2x10 en 1x15 kun je iig. een breder spectrum bestrijken dan met 4x10

Heb zelf een SWR Bass350 met SWR Goliath Jr. III. Ik zou er nog wel een SWR Big Ben (18" ) of een SWR LA 15 ofzo bij willen hebben....

Het geilste waar ik ooit, in een winkel notabene, over gespeeld heb, was een Ampeg SVT Classic full-stack... SVT-CL head (300W all-tube), een SVT-410HE cabinet (4x 10") en een SVT-215E cabinet (2x 15")....

Stond gewoon midden in de winkel uitgestald... ik vraag van 'Mag ik die eens proberen?', de verkoper van 'Als je 'm niet te hard zet, ga je gang...'
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:03:55 #286
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_50641049
Hehe

Nou, ik zal maar die 2x10/1x15 nog een kans geven dadelijk. .

Wel leuk...mensen zijn altijd óf helemaal weg van Ampeg (zoals jij) of vinden het echt een baggergelud (zoals oa ik). Ik heb vaak op een Ampeg gespeeld, live en in oefenruimtes, en ik krijg er noooooit het geluid uit wat ik zoek.

Hoe is SWR?
pi_50712523
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 08:03 schreef Witchfynder het volgende:
Hehe

Nou, ik zal maar die 2x10/1x15 nog een kans geven dadelijk. .

Wel leuk...mensen zijn altijd óf helemaal weg van Ampeg (zoals jij) of vinden het echt een baggergelud (zoals oa ik). Ik heb vaak op een Ampeg gespeeld, live en in oefenruimtes, en ik krijg er noooooit het geluid uit wat ik zoek.

Hoe is SWR?
qua geluid op zich erg mooi, maar voor 't volledig heb ik eigenlijk dat 15" cabinet nodig... Origineel is alleen niet leuk meer qua prijs... maar ik kan via via zo'n cabinet door iemand laten bouwen

En qua vermogen is die Bass350 voor optredens in wat grotere zalen (bijv. Baroeg) meer dan voldoende omdat 't toch over de PA gaat, maar in kleine cafeetjes is 't net te weinig
pi_50732364
zeg, wie weet er een goede drumcomputer op internet die ook nog gratis is?
met voorgeprogrammeerde beats..
pi_51139094
Ok, ik wil nu toch echt wel ongeveer een eigen bas gaan kopen. Dat lenen ben ik wel zat ongeveer en het is een beetje een goedkoop ding, schat ik

Het is een Peavey Milestone III. Speelt voorderest prima hoor

Ik denk dat ik nog even wacht met een goede versterker, die komt nog wel. Wat is echt een beetje de minimumprijs voor een puike bas? Ik wil gewoon een goed ding hebben. Geen bas waarbij alleen de echte kenners de kleine verschillen horen en 'voelen', maar gewoon eentje die lekker klinkt en goed speelt.
pi_51165239
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:57 schreef sound-storm het volgende:
zeg, wie weet er een goede drumcomputer op internet die ook nog gratis is?
met voorgeprogrammeerde beats..
heb je nie ergens een goedkoop keyboard staan dan sluit je die gewoon aan..
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:24:38 #291
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51176433
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:16 schreef Xrenity het volgende:
Ok, ik wil nu toch echt wel ongeveer een eigen bas gaan kopen. Dat lenen ben ik wel zat ongeveer en het is een beetje een goedkoop ding, schat ik

Ik denk dat ik nog even wacht met een goede versterker, die komt nog wel. Wat is echt een beetje de minimumprijs voor een puike bas? Ik wil gewoon een goed ding hebben. Geen bas waarbij alleen de echte kenners de kleine verschillen horen en 'voelen', maar gewoon eentje die lekker klinkt en goed speelt.
Tja, wat heb je er voor over? Ibanez en Dean (jaja) bijv. maken als aardige bassen waar je zó mee aan de slag kan voor rond de 300,- meen ik. Dan zit je boven de bodem, maar zit je net in de leuke middenklassers. Dan kun je zelf nog altijd uitbouwen naar de modellen van 400, 500 euro.
Ik heb trouwens gehoord dat de P-bass en J-bass en Squier nogal wat geklus vereisten voordat zij netjes klinken.

Ik zit er btw over te denken om voor mijn Hartke amp geen Hartke cab te kopen, maar te kijken naar bijv een Ashdown MAG 410, op basis van recensies op inet. Heeft hier iemand ervaring met dit model?
pi_51176677
Nouja ik dacht zelf dat een euro of 300-400 een beetje de prijs zou zijn, dus mijn verwachtingen kloppen dan iig aardig
  donderdag 5 juli 2007 @ 19:57:22 #293
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51177480
Daar kun je wel wat moois mee kopen! .

Plus....als je later toch een techhead wordt dan is zo'n bas nog de moeite waard om op te kalefateren met betere elementen.
Ik zag pas trouwens dat Washburn (tegenwoordig) ook leuke bassen maakt.
pi_51180508
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:57 schreef Witchfynder het volgende:

Ik zag pas trouwens dat Washburn (tegenwoordig) ook leuke bassen maakt.
vroeger ook al wel hoor

* bas-beest heeft nog steeds een Washburn Force ABT (B-15) uit 1980/'81 en is daar best tevreden mee
  vrijdag 6 juli 2007 @ 01:35:36 #295
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51188694
Goed te weten. Toen keek ik nog niet naar bassen. .
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:19:15 #296
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51202433
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:16 schreef Xrenity het volgende:

Peavey Milestone III is een geinig basje. Heb hem zelf ook gehad toen ik begon en heeft me 2 jaar lang veel plezier bezorgd. Totdat'ie uit m'n auto gejat werd. Maar de vraag is eigenlijk wat is je budget? Dean heeft ook een paar leuke startersbassen, squire ook en ibanez ook.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 22:51:16 #297
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51217505
Damn! Een dude heeft op marktplaats een leuke linkshandige fretloze bas te koop staan voor maar 165,-, maar ja, ik heb geen 165,- over met de aankomende vakantie enzo. Helaas. .

Lijkt me toch leuk later, een fretloze bas. .

Xrenity: check de Edge-serie van Dean. Ik wil zelf tzt een Dean Edge 4 kopen. Ik heb er pas op gespeeld en de hals is megasnel. Het is een actieve bas. Het geluid is bruut en veelzijdig en hij voelt gewoon lekker aan om om te hebben. En hij kost maar 300,- .
pi_51226321
Cool

Ik ga er even wat info over opzoeken, bedankt
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:26:33 #299
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51229332
Let us know how it turns out. .
pi_51229943
Nouja ik ga er vandaag nog niet op uit
Maar zal het laten weten als ik wat meer weet

Net trouwens Wolfmother op Ned. 3, die hebben ook wel een lekker bassistje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')