Een basdude van een zeker muziekwinkel zei tegen mij dat als ik te horen wil zijn boven gitaaramps van 100W, dan moet ik zeker 300W hebben. Zeker gezien ik metal speel.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:12 schreef MASD het volgende:
even een vraag van mijn kantik zit nu aan een 40 W versterker maar wil toch wel wat hoger zodatr ik te horen ben, hoeveel meer moet het aantal watt van de bass meer zijn dan die van gitaar?
imho doen de meeste artiesten hier te moeilijk over. Als je in een oefenruimte zit, hoeft je geluid niet al te hard (drummers kunnen ook zachter drummer, heus!). Bij een optreden, als 't in een ruimte is waarbij je 100W nodig hebt, dan is er vaak ook wel genoeg backline om 't uit te versterken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een basdude van een zeker muziekwinkel zei tegen mij dat als ik te horen wil zijn boven gitaaramps van 100W, dan moet ik zeker 300W hebben. Zeker gezien ik metal speel.
optredens ed?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:49 schreef Dandelion het volgende:
Geh, ik speel meestal zonder versterker. Gewoon een DI-boxje, de hele band gebruikt in-ear monitors, onze monitorman kan een prima sound leveren over mijn doppen, dus ik zie niet in waarom ik met een versterker zou gaan slepen...
quote:
| 1 2 3 4 5 | ¦------------------------------------------------------------------------------¦ ¦----------------------32----32---------------------32----32-------------------¦ ¦--00000000000000003333--5555---00000000000000003333--5555---------------------¦ ¦------------------------------------------------------------------------------¦ |
Wij hebben nu zo'n 10 gigs gespeeld en hadden maar 2 x een goede monitordude (1 van die 2 was een chick maar goedquote:Op donderdag 14 juni 2007 17:19 schreef Dandelion het volgende:
Wireless is inderdaad erg prettig, maar ook erg prijzig. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, want als je een beetje goed ding wil hebben ben je toch gauw 700 euro kwijt, als het niet meer is. Ik weet dat er goedkopere op de markt zijn. Één tip, NIET DOEN. Een keer mee gespeeld, echt waar de tranen springen je in je broek.
Idem geldt trouwens voor wireless spul voor je in ear monitor. Gewoon goed sennheiser spul nemen, ook een tijdje met een ander merk gespeeld, weet het merk niet meer, maar gewoon getik tussen door, en harde buzz en gepiep, lekker op je in ears...
De in ears zijn trouwens ook prettig tegen de ruis in je oren na het spelen. Eerder had ik tot drie a vier dagen na een optreden dikke ruis in mijn oren, maar nu met mijn in ears geen centje pijn. Die dingen dichten dan ook tot 28dB af...
Overigens een nadeel van in ears is dat je weinig contact met het publiek hebt. Maar daar kun je dan weer ambience-mics voor gebruiken.
En ook bij in ears heb je een goede monitor man nodig, dus als die het met wedges al verneukt....
Edge 4 is zeker heel aardig (en al helemaal voor die prijs)... heb, ook bij Feedback, wel eens over een Edge 8 gespeeld en dat klinkt nog veel beter, is alleen voor black metal niet heel geschikt vind ikquote:Op donderdag 14 juni 2007 20:08 schreef Witchfynder het volgende:
Oh! Waarvoor ik eigenlijk in dit topic kwam....
Ik heb vanmiddag ff op een Dean Edge 4 gespeeld bij Feedback en wauw...dat is me een snelle bas zeg en dat voor die prijs! (349,- voor ons linkshandigen). Dun halsje, glijdt lekker... Yep, dat wordt mijn volgende bas. Er kwam me een heftig geluid uit.
Ik moest wel weer wennen om met standaard gauge snaren te spelen.. Best wel dom.
.
als het goedgespeelde/~geproduceerde BM is, wel jaquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ik speel met D'Addario EXL 220 (.40-.60-.75-.95). Lekker geluid en lekker snel..
Hoezo is de Edge 8 niet geschikt voor black metal?
Alsof je daar verschilt hoort....
Hehequote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:07 schreef bas-beest het volgende:
[..]
als het goedgespeelde/~geproduceerde BM is, wel ja
jah, da's dus een 8-stringquote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hehe. Nah, ik blijf een Thrasher.
.
Maar uh...die Edge 8. Vertel!
Nah ja misschien kun je een deal sluiten met je (locale) pa-boer, als die altijd met jullie optredens aanwezig is, wil hij vast wel een vast mannetje d'r op zetten. Dat is altijd prettiger.quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wij hebben nu zo'n 10 gigs gespeeld en hadden maar 2 x een goede monitordude (1 van die 2 was een chick maar goed). Als je met in-ears speelt moet je haast wel je eigen figuur hebben en dat is voorlopig niet te doen. We willen een eigen geluidstechnicus, maar dat valt al niet mee.
Ik heb geen idee, van onze technicus "mag" ik alleen een sennheiser van 700 euro (geen idee wek type, maar dat bedrag onthoud ik welquote:Hey, die Sennheiser wireless-units van zo rond de 300,- zijn toch wel ok? Hoor er erg tevreden mensen over iig. Ja kijk, een DB Tech van 111,-...wat verwacht je dan?.
Tja opzich wel, alleen vind ik dat echt niet prettig spelen. Mischien is het wennen, maar alles klinkt zo afgestompt daardoorquote:ps: als je geen in-ear hebt moet je gewoon doppen in je oor doen tegen ruis nadien of niet?.
ik gebruik deze dingen, zeer tevreden over...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:01 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Nah ja misschien kun je een deal sluiten met je (locale) pa-boer, als die altijd met jullie optredens aanwezig is, wil hij vast wel een vast mannetje d'r op zetten. Dat is altijd prettiger.
[..]
Ik heb geen idee, van onze technicus "mag" ik alleen een sennheiser van 700 euro (geen idee wek type, maar dat bedrag onthoud ik wel)
[..]
Tja opzich wel, alleen vind ik dat echt niet prettig spelen. Mischien is het wennen, maar alles klinkt zo afgestompt daardoor
Ik gebruik die ook. Geweldig. Geluid stompt helemaal niet af vind ik. Het maakt het zelfs prettiger.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:22 schreef bas-beest het volgende:
[..]
ik gebruik deze dingen, zeer tevreden over...
[afbeelding]
Ik speel in de (Chicago) blues sinds jaar en dag over 1x15" en dat bevalt prima. Maar ik heb gemerkt dat voor mijn soul-funk-rock hobbybandje 2x10" + 1x15" toch veel lekkerder is, omdat ik daar behoefte heb aan meer variatie in geluid. Pas met de bluesband over een 4x10" gespeeld en hoewel die een mooi geluid gaf miste ik toch wel wat 'door de vloer' laag. Ik zou dus 2x10" + 1x15" kiezen (of 4x10" + 1x15" als je veel herrie wilt en sjouwen geen punt is).quote:Op zondag 17 juni 2007 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
...
Nu nog een leuke kast erbij zoeken. Ik zat te denken aan 4x10" maar ik heb hem getest op een 2 x 10" + 1x15" combikast. Daar kon ik zowel punchy mee als jazzy laag zo liet de verkoper mij horen, maar wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik houd zelf voornamelijk van punchy en ronkend. Het funky Peavey-geluid is weer niks voor mij .
nice..... met 2x10 en 1x15 kun je iig. een breder spectrum bestrijken dan met 4x10quote:Op zondag 17 juni 2007 12:22 schreef Witchfynder het volgende:
Trouwens heb ik gister een mooie tweedehands Hartke 3500 op de kop weten te tikken! Precies wat ik wilde!.
Hij was 299,- (nw: 479,-). Ik heb hem uitvoerig getest (lees: keihard doorheen gebeukt) en hij is helemaal toppie! Dus deze bassist is blij..
Nu nog een leuke kast erbij zoeken. Ik zat te denken aan 4x10" maar ik heb hem getest op een 2 x 10" + 1x15" combikast. Daar kon ik zowel punchy mee als jazzy laag zo liet de verkoper mij horen, maar wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik houd zelf voornamelijk van punchy en ronkend. Het funky Peavey-geluid is weer niks voor mij .
qua geluid op zich erg mooi, maar voor 't volledig heb ik eigenlijk dat 15" cabinet nodig... Origineel is alleen niet leuk meer qua prijs... maar ik kan via via zo'n cabinet door iemand laten bouwenquote:Op woensdag 20 juni 2007 08:03 schreef Witchfynder het volgende:
Hehe
Nou, ik zal maar die 2x10/1x15 nog een kans geven dadelijk..
Wel leuk...mensen zijn altijd óf helemaal weg van Ampeg (zoals jij) of vinden het echt een baggergelud (zoals oa ik). Ik heb vaak op een Ampeg gespeeld, live en in oefenruimtes, en ik krijg er noooooit het geluid uit wat ik zoek.
Hoe is SWR?
heb je nie ergens een goedkoop keyboard staan dan sluit je die gewoon aan..quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:57 schreef sound-storm het volgende:
zeg, wie weet er een goede drumcomputer op internet die ook nog gratis is?
met voorgeprogrammeerde beats..
Tja, wat heb je er voor over? Ibanez en Dean (jaja) bijv. maken als aardige bassen waar je zó mee aan de slag kan voor rond de 300,- meen ik. Dan zit je boven de bodem, maar zit je net in de leuke middenklassers. Dan kun je zelf nog altijd uitbouwen naar de modellen van 400, 500 euro.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:16 schreef Xrenity het volgende:
Ok, ik wil nu toch echt wel ongeveer een eigen bas gaan kopen. Dat lenen ben ik wel zat ongeveer en het is een beetje een goedkoop ding, schat ik
Het is een Peavey Milestone III. Speelt voorderest prima hoor
Ik denk dat ik nog even wacht met een goede versterker, die komt nog wel. Wat is echt een beetje de minimumprijs voor een puike bas? Ik wil gewoon een goed ding hebben. Geen bas waarbij alleen de echte kenners de kleine verschillen horen en 'voelen', maar gewoon eentje die lekker klinkt en goed speelt.
vroeger ook al wel hoorquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:57 schreef Witchfynder het volgende:
Ik zag pas trouwens dat Washburn (tegenwoordig) ook leuke bassen maakt.
Peavey Milestone III is een geinig basje. Heb hem zelf ook gehad toen ik begon en heeft me 2 jaar lang veel plezier bezorgd. Totdat'ie uit m'n auto gejat werd. Maar de vraag is eigenlijk wat is je budget? Dean heeft ook een paar leuke startersbassen, squire ook en ibanez ook.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:16 schreef Xrenity het volgende:
Ok, ik wil nu toch echt wel ongeveer een eigen bas gaan kopen. Dat lenen ben ik wel zat ongeveer en het is een beetje een goedkoop ding, schat ik
Het is een Peavey Milestone III. Speelt voorderest prima hoor
Ik denk dat ik nog even wacht met een goede versterker, die komt nog wel. Wat is echt een beetje de minimumprijs voor een puike bas? Ik wil gewoon een goed ding hebben. Geen bas waarbij alleen de echte kenners de kleine verschillen horen en 'voelen', maar gewoon eentje die lekker klinkt en goed speelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |