Mee eens. De Kamer heeft partijpolitiek gespeeld tegen Verdonk, in plaats van de misstanden van het wetsartikel onder de loep te nemen. De Kamer had moeten gaan voor wetswijzigingen, die Verdonk nu onder initiatief van de SGP gaat onderzoeken. Doet de SGP toch nog iets goeds, in plaats van de zwakke VVD-"iedereen's paspoort mag afgenomen worden behalve ons fractielid"-fractie.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:27 schreef sigme het volgende:
Even los van Hirsi Ali - het hoogste recht kan schrijnend onrecht zijn.
Ik stoor mij dan ook aan de Tweede Kamer, die zich hier druk maakt over Hirsi Ali, terwijl er allerlei mensen even gruwelijk gemangeld worden door dit 'recht'.
Met die uitspraak van de Hoge Raad als tragisch dieptepunt. Dat de Tweede Kamer dat arrest erbij pakt, bestudeert en niet massaal met het hoofd tegen de muur gaat slaan vind ik een gruwel.
Aardig stuk over het onrecht wat volgt uit dit hoogste recht:
[..]
bron(met dank aan zakjapannertje) : http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=72711
Stel je niet zo aan zegquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:45 schreef oheng het volgende:
[..]
Er moet me toch iets van het hart.
Ik verbaas me erover dat jij als mod zijnde aangeeft dat conspiracy theorieen in TRU horen, waarna ik en anderen daar gehoor aan geven en erover ophouden. Begin je even later er zelf weer over.
Verder verwonder ik me al sinds deel 15 ofzo dat jij Verdonk voor heks uitscheldt. Vervolgens ook nu nog woorden als "rechtse rukkkertjes" in de mond neemt.
Ik vind persoonlijk de situatie van AHA helemaal niet zo erg schrijnend. Ze krijgt toch wel het Nederlanderschap. Het debat gisteren was daar een bewijs van. Niemand in het parlement wil AHA uitzetten, en ze buitelen over elkaar heen om AHA te beschermen (of komt dat nou door aanwezigheid van de TV?)quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:27 schreef sigme het volgende:
Even los van Hirsi Ali - het hoogste recht kan schrijnend onrecht zijn.
Ik stoor mij dan ook aan de Tweede Kamer, die zich hier druk maakt over Hirsi Ali, terwijl er allerlei mensen even gruwelijk gemangeld worden door dit 'recht'.
Met die uitspraak van de Hoge Raad als tragisch dieptepunt. Dat de Tweede Kamer dat arrest erbij pakt, bestudeert en niet massaal met het hoofd tegen de muur gaat slaan vind ik een gruwel.
Aardig stuk over het onrecht wat volgt uit dit hoogste recht:
[..]
bron(met dank aan zakjapannertje) : http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=72711
Mee eens hoor, dat het voor Hirsi Ali helemaal niet zo schrijnend is. Zelf als ze het Nederlanderschap niet blijkt te hebben en ook niet alsnog krijgt komt die wel op haar pootjes terecht.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk de situatie van AHA helemaal niet zo erg schrijnend. Ze krijgt toch wel het Nederlanderschap. Het debat gisteren was daar een bewijs van. Niemand in het parlement wil AHA uitzetten, en ze buitelen over elkaar heen om AHA te beschermen (of komt dat nou door aanwezigheid van de TV?)
De situatie voor dit Iraakse gezin is wel ernstiger, en de wet moet gerepareerd worden op dit punt om iig ervoor te zorgen dat asielzoekers niet statenloos worden. Ik zie een leuk wetsvoorstel voor Loesewies.
snappen doe ik het ook niet meer helemaalquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Genverbrander het volgende:
Ik kan het niet verdragen dat Verdonk nu populairder is geworden onder de Nederlandse bevolking.HOE KAN ZOIETS
Soms is er wat voor te zeggen om de democratie op te heffen en iedereen gewoon aan het werk te zetten in fabrieken en mijnen, geen stemrecht, koppen dicht.![]()
![]()
Dit zegt meer over jou dan over de Verdonk aanhangersquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Genverbrander het volgende:
Ik kan het niet verdragen dat Verdonk nu populairder is geworden onder de Nederlandse bevolking.HOE KAN ZOIETS
Soms is er wat voor te zeggen om de democratie op te heffen en iedereen gewoon aan het werk te zetten in fabrieken en mijnen, geen stemrecht, koppen dicht.![]()
![]()
Ik heb een hekel aan de onderbuikquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Genverbrander het volgende:
(...)
Is al vaker geprobeerd. Werkte niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Genverbrander het volgende:
![]()
Ja, het is net alsof de 'jury' al 'guilty' heeft geroepen terwijl het proces nog moet plaatsvinden... heel apart. had ook begrepen dat Zalm en nog een VVD'er hadden gevraagd aan Verdonk om het nog onder de pet te houden?quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:37 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en de vraag is natuurlijk... waarom kon Verdonk niet wachten tot er zekerheid was, en moest ze met pijn in haar hart () voortijdig ejaculeren
Daar kómt maar geen antwoord op, hè?
V.
* Kay verdenktquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:07 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Ja, het is net alsof de 'jury' al 'guilty' heeft geroepen terwijl het proces nog moet plaatsvinden... heel apart. had ook begrepen dat Zalm en nog een VVD'er hadden gevraagd aan Verdonk om het nog onder de pet te houden?
Spijker op de kop Verbal, dit is precies wat het hele zakie doet stinken. *met vies gezicht in neus knijpt smiley*
nee sorry even gezocht maar geen linkje gevonden, heb 't in de papieren krant gelezen...quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
heb je misschien een linkje? of is het alleen op de gedrukte editie te lezen?
Tuurlijk, waarom zouden we ons druk maken om omgangsvormen.quote:
Yep, hij adviseerde Fortuyn totdat die de LPF begon. Hij adviseerde ook Mondalequote:Op woensdag 17 mei 2006 20:14 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Had die niet ook wat met Leefbaar NL van doen...?
Verdonk zegt zelf dat ze dat gedaan heeft omdat het om een parlementslid gaat. Dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:07 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Ja, het is net alsof de 'jury' al 'guilty' heeft geroepen terwijl het proces nog moet plaatsvinden... heel apart. had ook begrepen dat Zalm en nog een VVD'er hadden gevraagd aan Verdonk om het nog onder de pet te houden?
Spijker op de kop Verbal, dit is precies wat het hele zakie doet stinken. *met vies gezicht in neus knijpt smiley*
Gadverdamme, omgangsvormen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:13 schreef doesss het volgende:
[..]
Tuurlijk, waarom zouden we ons druk maken om omgangsvormen.![]()
Dat laatste ben ik met je eens. Ik vind het behoorlijk gehyped. Aan de andere kant, zelfs de wereldpers pakt dit op. Dat zegt wel iets, het gaat niet alleen om dit geval op zich maar om de groeiende onvrede over het immigratie- en vreemdelingenbeleid van ons land. Dat overigens niet van Verdonk komt, maar van het gehele kabinet. Verdonk voert uit.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Verdonk zegt zelf dat ze dat gedaan heeft omdat het om een parlementslid gaat. Dat zou best kunnen.
Maar ik vraag me af wat er was gebeurt als ze pas over een paar weken hiermee was gekomen. Dan had iedereen lopen zeiken over dat de kamer te laat over zo'n belangrijke zaak is ingelicht. En dat AHA te laat is ingelicht.
Voor het snel en langzaam tot een conclusie komen is beide wat te zeggen. AHA heeft m.i. er ook belang bij dat ze zo snel mogelijk wordt ingelicht, nu kan ze tenminste iets aan de situatie doen.
Bij sommige mensen kun je toch nooit goed doen.
Verder heeft de wet bepaalt dat AHA "guilty" is.
En ten slotte: het gaat nergens over, AHA dient een nieuw verzoek in, dat wordt even afgeraffeld door de IND, en klaar. Situatie weer als vanouds. AHA andermaal Nederlandse, wij hebben onze 2-maandelijkse politieke rel weer gehad, en de politiek heeft zich van hun goeie kant laten zien. Boeiend zeg.
Dat viel mij dus op dat ze een paar keer zei dat ze graag haar mandaat had afgemaakt en dat het met bedreigingen en zonder huis moeilijk was maar niet onmogelijk. Zonder nationaliteit werd het haar echter onmogelijk gemaakt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:19 schreef weathergirl het volgende:
Vergeten we trouwens in de discussie niet een beetje dat AHA sowieso uit NL wilde vertrekken?
Haitske van der Linde ?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:19 schreef weathergirl het volgende:
Ja, en toen later heeft Kay nog dat jonge grietje van LN geadviseerd, die dikkige, die na die vent van het openbaar ministerie op de lijst stond
* weathergirl is zó goed met namen
Ik denk dat de wereld meer er over in zit dat een islam criticus schijnbaar de mond gesnoerd wordt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:21 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Ik vind het behoorlijk gehyped. Aan de andere kant, zelfs de wereldpers pakt dit op. Dat zegt wel iets, het gaat niet alleen om dit geval op zich maar om de groeiende onvrede over het immigratie- en vreemdelingenbeleid van ons land. Dat overigens niet van Verdonk komt, maar van het gehele kabinet. Verdonk voert uit.
Ook daar zijn genoeg nadelen bij te bedenkenquote:Met de rest ben ik het niet eens. Verdonk heeft a) de mogelijkheid om de kamer onder embargo te informeren (alleen is de kans op een lek groot) en b) alleen de betrokkenen te informeren. Dat had ze achteraf gemakkelijk kunnen uitleggen. Beter dan de situatie nu, in elk geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |