abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:09:03 #251
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37932889
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:59 schreef oheng het volgende:

[..]

Ja, maar waar moeten we dán een politiek spelletje over spelen?
Het was wél live op TV hè!

Waarom over belangrijke dingen praten als je over emailtjes kunt ouwehoeren.
Het is allemaal een groot complot!
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:09:18 #252
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_37932908
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Klopt, Outlook kan best 'H. Ali.' aangeven als afzender, of H.Ali auto-aanvullen. Dus zelfs al zou verdonk hele mailwisselingen hebben gehad met Hirschi ali/magan@tweedekamer.nl, dan nog heeft ze wel een mogelijkheid om te kunnen beweren dat ze nooit geweten had dat 'magan' haar achternaam was.
Ze zei dat ze nog nooit met AHA gemaild had.
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_37932934
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:08 schreef moussie het volgende:

[..]

daar gaat iedereen maar van uit, maar is dat wel zo .. die vluchtelingenstatus is immers ook verkregen op het verstrekken van verkeerde informatie, zij was/is geregistreerd als vluchtelinge in Kenia en daarom is haar registratie hier niet rechtsgeldig ?
Dat feit is verjaard.
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:10:28 #254
135281 Brahimov
pi_37932965
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Is die tegenwoordig ook al rechter?
Nee, maar des te linker
pi_37933076
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:10 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Nee, maar des te linker
Hij bemoeit zich met dingen waar ie helemaal niets mee te maken heeft.
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:15:43 #256
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37933217
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:09 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Dat heeft ze inderdaad gezegd, maar verdonk kennende beantwoordt ze een andere vraag dan de vraag die gesteld wordt
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:16:27 #257
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37933255
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:09 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Zoals ik een Amerikaanse komiek hoorde zeggen: "What's all the fuzz about that Hirsi lied? Verdonk told no one she was actually a member of the eN eS Béé!"
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:17:09 #258
135281 Brahimov
pi_37933280
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat heeft ze inderdaad gezegd, maar verdonk kennende beantwoordt ze een andere vraag dan de vraag die gesteld wordt
pi_37933373
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat feit is verjaard.
het feit wel maar de status niet ?
en dat terwijl ook die status dus is verleend aan iemand die niet bestaat, net als het niet bestaande nederlanderschap .. maar nu bestaat die dan ineens weer wel en mag zij de op valse gronden verkregen vluchtelingenstatus van een niet bestaand persoon overnemen op haar juiste naam .. nou nou

't is maar goed dat ze nu bedreigt wordt, heeft ze wel een nieuwe dringende reden om een status te krijgen ?
pleased to meet you
pi_37934078
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:08 schreef moussie het volgende:

[..]

daar gaat iedereen maar van uit, maar is dat wel zo .. die vluchtelingenstatus is immers ook verkregen op het verstrekken van verkeerde informatie, zij was/is geregistreerd als vluchtelinge in Kenia en daarom is haar registratie hier niet rechtsgeldig ?
Maakt niks uit, ze houdt haar vluchtelingenstatus. Overigens als ze straks een aanvraag moet doen wordt ze niet 'weer' nederlander, maar voor het eerst nederlander.
pi_37935042
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maakt niks uit, ze houdt haar vluchtelingenstatus. Overigens als ze straks een aanvraag moet doen wordt ze niet 'weer' nederlander, maar voor het eerst nederlander.
Met haar echte achternaam en geboortedatum.
pi_37935986
Iemand net Netwerk gekeken met Ebr Umar , die beweert dat Verdonk van Ayaans echt naam afwist, omdat ze dat met haar had besroken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:14:51 #263
16715 Mylene
*schatje*
pi_37936076
quote:
Columniste: Verdonk kende naam Magan

De columniste Ebru Umar heeft in het programma Netwerk gezegd dat minister Verdonk loog toen ze in de Kamer zei dat ze pas een week wist dat Hirsi Ali eigenlijk Magan heet. De Kamer verbaasde zich daar gisteren over.

Volgens Umar wist ze het vorig jaar al. Toen bespraken de columniste en Verdonk een open brief waarin staat dat Hirsi Ali eigenljk anders heet. In het gesprek zou Verdonk Hirsi Ali hebben verdedigd.

In Nova zei schrijver Leon de Winter, een vriend van Hirsi Ali, gisteravond dat hij er getuige van is geweest dat Hirsi Ali zelf aan Verdonk vertelde dat ze gelogen heeft.
bron
pi_37936387
We moeten een beetje oppassen met dat 'weten' 'meteen te vertalen als 'weten dat ze erover gelogen had'. Als je het staatsburgerschap krijgt en je komt uit een land waar ze geen echte familienamen hebben, dan moet je er eentje kiezen. Dus Ayaan Hirsi Ali heet zo omdat ze heeft opgegeven zo te willen heten bij de naturalisatie. Ze had elke andere naam ook mogen kiezen, omdat het voor het eerst was dat ze een familienaam zou krijgen (Ali). Je kan dan weten dat ze toen bekend was onder een andere naam, maar nu is haar naam dan Ali. Dat is wat anders dan weten dat Ayaan, dochter van Hirsi, zoon van Magan verklaard heeft dat ze Ayaan, docher van Hirshi, zoon van Ali was.

Het is dus best mogelijk dat Verdonk er nooit bij heeft stilgestaan dat Ayaan ondanks de 'andere' naam ook echt gelogen had over haar identiteit. Nadat Ayaan zelf heeft verklaard dat ze haar leugen over haar idenditeit had voortgezet in het naturalisatieproces kwam Verdonk voor het blok te staan.

Na deze verdedeging van Verdonk, moet ik wel nog even zeggen dat ik vind dat ze gisteren in de Kamer volkomen ongeloofwaardig overkwam met haar gestuntel over 'nu wel nederlander' maar 'nooit nederlander geweest'.

P.S. dat betekent dus dat we te maken hebben met twee mogelijkheden; het nederlanderschap is wel verleend en dan heet Ayaan gewoon Ayaan Hirsi Ali (en niet Magan zoals nu veel mensen abusievelijk zeggen) of ze is nooit nederlandse geweest en dan heet ze ook niet Ayaan Hirsi Magan, maar gewoon Ayaan.
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:26:48 #265
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37936675
Laten we het makkelijk houden: ook al is ze onbetrouwbaar, ze geeft zelf aan dat ze Magan heet, laten we haar dan ook zo noemen, hoe onbetrouwbaar ze aantoonbaar ook mogen zijn.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37936787
Who cares hoe ze heet man. Ze peert em zsm naar de VS
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37937748
Ik geloof niet dat Verdonk zich erg veel aantrekt van de motie...
quote:
Verdonk: ik nam juiste beslissing

Minster Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken blijft vierkant staan achter haar besluit om Ayaan Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit af te nemen. "Ik stond vanochtend op en ik dacht: ja, ik heb de juiste beslissing genomen”, zei Verdonk tijdens een campagnebijeenkomst van de VVD in Hardenberg onder luid applaus. De bewindsvrouw wil lijsttrekker van de liberalen worden.

In de Evenementenhal in Hardenberg waar Verdonk met een helikopter naartoe werd gebracht, was veel instemming van haar partijgenoten voor haar optreden tijdens het debat dinsdagnacht over het Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali. "Ik moet wetten en regels handhaven. Dat is moeilijk, helemaal als je iemand goed kent. Maar wetten gelden voor iedereen in gelijke mate."

Sinds het debat zei ze geen contact meer gehad te hebben met Hirsi Ali. "Maar ik zal haar binnenkort bellen. Gewoon, als Rita."

http://www.planet.nl/plan(...)tid=713092/sc=6dc777
pi_37938000
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:53 schreef Kozzmic het volgende:
Ik geloof niet dat Verdonk zich erg veel aantrekt van de motie...
Gelukkig maar.
pi_37938068
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:01 schreef Steijn het volgende:

[..]

Gelukkig maar.
Ja, erg democratisch. Met zo'n iemand als premier gaan we echt de goede kant op.
pi_37938166
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:04 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, erg democratisch. Met zo'n iemand als premier gaan we echt de goede kant op.
Ik vind eerder dat de kamer hier schuld aan heeft, een kamer die zo vol van emoties reageert terwijl de zaak juridisch gezien behoorlijk helder is en dan dit soort moties in stelling brengt. Dan is het verstandig om daar mee in te stemmen, anders had diezelfde emotionele kamer haar afgezet terwijl de minister zeer waarschijnlijk het juiste besluit heeft genomen.

Overigens vind ik inderdaad dat we met iemand die gewoon koel en professioneel de zaken bekijkt veel meer opschieten dan een kamer die, hoe begrijpelijk ook, uit alle macht een collega moet verdedigen. Als mens is dat een logische reactie maar dat is juist de kant die professionals moeten uitsluiten.
pi_37938537
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:24:15 #272
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37938620
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:14 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Als dat zo is is het einde oefening van Verdonk.

Dat wordt de 4e motie van wantrouwen in een paar maand. Dit keer is echter de VVD fractie ook woedend, denk niet dat ze die overleeft.

Speculatie: Einde kabinet dan?

Overigens vind ik de reacties van Zalm en consorten veel hypocriter dan die van verdonk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37938702
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:24 schreef One_of_the_few het volgende:
Als dat zo is is het einde oefening van Verdonk.
Nee, want Verdonk haar eerste reactie was ook dat ze mocht blijven maar pas toen Verdonk bekend werd dat dat beruchte arrest bestond is ze van mening veranderd. Het is dus heel logisch dat ze, ook al wist Verdonk van de naam Magan (wat ze zelf overigens ontkent), geen actie heeft ondernomen.
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:24 schreef One_of_the_few het volgende:
Overigens vind ik de reacties van Zalm en consorten veel hypocriter dan die van verdonk.
Helemaal mee eens ja.
  donderdag 18 mei 2006 @ 00:31:25 #274
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37938767
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Nee, want Verdonk haar eerste reactie was ook dat ze mocht blijven maar pas toen Verdonk bekend werd dat dat beruchte arrest bestond is ze van mening veranderd. Het is dus heel logisch dat ze, ook al wist Verdonk van de naam Magan (wat ze zelf overigens ontkent), geen actie heeft ondernomen.
Gelul. Als de tweede kamer 'n minister zat is dan wordt 't eierenlopen voor die minister.
pi_37938797
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 00:31 schreef gronk het volgende:
Gelul. Als de tweede kamer 'n minister zat is dan wordt 't eierenlopen voor die minister.
Klopt maar dat komt dan doordat het de kamer ontbreekt aan analytisch vermogen, dat is dan niet de eigen schuld van de minister. Als Verdonk over deze kwestie valt dan heeft de kamer zich beschamend gedragen, en zou eigen de hele kamer, exclusief Aptroot, van der Vlies, Rouvoet, Nawijn en van As naar huis moeten. Zeker als blijkt dat het afwijzen van de naturalisatieaanvraag van AHA stand houdt bij de rechter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')