Het is allemaal een groot complot!quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar waar moeten we dán een politiek spelletje over spelen?
Het was wél live op TV hè!
Waarom over belangrijke dingen praten als je over emailtjes kunt ouwehoeren.
Ze zei dat ze nog nooit met AHA gemaild had.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:52 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt, Outlook kan best 'H. Ali.' aangeven als afzender, of H.Ali auto-aanvullen. Dus zelfs al zou verdonk hele mailwisselingen hebben gehad met Hirschi ali/magan@tweedekamer.nl, dan nog heeft ze wel een mogelijkheid om te kunnen beweren dat ze nooit geweten had dat 'magan' haar achternaam was.
Dat feit is verjaard.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:08 schreef moussie het volgende:
[..]
daar gaat iedereen maar van uit, maar is dat wel zo .. die vluchtelingenstatus is immers ook verkregen op het verstrekken van verkeerde informatie, zij was/is geregistreerd als vluchtelinge in Kenia en daarom is haar registratie hier niet rechtsgeldig ?
Dat heeft ze inderdaad gezegd, maar verdonk kennende beantwoordt ze een andere vraag dan de vraag die gesteld wordtquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:09 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ze zei dat ze nog nooit met AHA gemaild had.
Zoals ik een Amerikaanse komiek hoorde zeggen: "What's all the fuzz about that Hirsi lied? Verdonk told no one she was actually a member of the eN eS Béé!"quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:09 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Ze zei dat ze nog nooit met AHA gemaild had.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat heeft ze inderdaad gezegd, maar verdonk kennende beantwoordt ze een andere vraag dan de vraag die gesteld wordt
het feit wel maar de status niet ?quote:
Maakt niks uit, ze houdt haar vluchtelingenstatus. Overigens als ze straks een aanvraag moet doen wordt ze niet 'weer' nederlander, maar voor het eerst nederlander.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:08 schreef moussie het volgende:
[..]
daar gaat iedereen maar van uit, maar is dat wel zo .. die vluchtelingenstatus is immers ook verkregen op het verstrekken van verkeerde informatie, zij was/is geregistreerd als vluchtelinge in Kenia en daarom is haar registratie hier niet rechtsgeldig ?
Met haar echte achternaam en geboortedatum.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Maakt niks uit, ze houdt haar vluchtelingenstatus. Overigens als ze straks een aanvraag moet doen wordt ze niet 'weer' nederlander, maar voor het eerst nederlander.
bronquote:Columniste: Verdonk kende naam Magan
De columniste Ebru Umar heeft in het programma Netwerk gezegd dat minister Verdonk loog toen ze in de Kamer zei dat ze pas een week wist dat Hirsi Ali eigenlijk Magan heet. De Kamer verbaasde zich daar gisteren over.
Volgens Umar wist ze het vorig jaar al. Toen bespraken de columniste en Verdonk een open brief waarin staat dat Hirsi Ali eigenljk anders heet. In het gesprek zou Verdonk Hirsi Ali hebben verdedigd.
In Nova zei schrijver Leon de Winter, een vriend van Hirsi Ali, gisteravond dat hij er getuige van is geweest dat Hirsi Ali zelf aan Verdonk vertelde dat ze gelogen heeft.
quote:Verdonk: ik nam juiste beslissing
Minster Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken blijft vierkant staan achter haar besluit om Ayaan Hirsi Ali de Nederlandse nationaliteit af te nemen. "Ik stond vanochtend op en ik dacht: ja, ik heb de juiste beslissing genomen”, zei Verdonk tijdens een campagnebijeenkomst van de VVD in Hardenberg onder luid applaus. De bewindsvrouw wil lijsttrekker van de liberalen worden.
In de Evenementenhal in Hardenberg waar Verdonk met een helikopter naartoe werd gebracht, was veel instemming van haar partijgenoten voor haar optreden tijdens het debat dinsdagnacht over het Nederlanderschap van Ayaan Hirsi Ali. "Ik moet wetten en regels handhaven. Dat is moeilijk, helemaal als je iemand goed kent. Maar wetten gelden voor iedereen in gelijke mate."
Sinds het debat zei ze geen contact meer gehad te hebben met Hirsi Ali. "Maar ik zal haar binnenkort bellen. Gewoon, als Rita."
http://www.planet.nl/plan(...)tid=713092/sc=6dc777
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:53 schreef Kozzmic het volgende:
Ik geloof niet dat Verdonk zich erg veel aantrekt van de motie...
Ik vind eerder dat de kamer hier schuld aan heeft, een kamer die zo vol van emoties reageert terwijl de zaak juridisch gezien behoorlijk helder is en dan dit soort moties in stelling brengt. Dan is het verstandig om daar mee in te stemmen, anders had diezelfde emotionele kamer haar afgezet terwijl de minister zeer waarschijnlijk het juiste besluit heeft genomen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:04 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, erg democratisch. Met zo'n iemand als premier gaan we echt de goede kant op.
Als dat zo is is het einde oefening van Verdonk.quote:
Nee, want Verdonk haar eerste reactie was ook dat ze mocht blijven maar pas toen Verdonk bekend werd dat dat beruchte arrest bestond is ze van mening veranderd. Het is dus heel logisch dat ze, ook al wist Verdonk van de naam Magan (wat ze zelf overigens ontkent), geen actie heeft ondernomen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:24 schreef One_of_the_few het volgende:
Als dat zo is is het einde oefening van Verdonk.
Helemaal mee eens ja.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:24 schreef One_of_the_few het volgende:
Overigens vind ik de reacties van Zalm en consorten veel hypocriter dan die van verdonk.
Gelul. Als de tweede kamer 'n minister zat is dan wordt 't eierenlopen voor die minister.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, want Verdonk haar eerste reactie was ook dat ze mocht blijven maar pas toen Verdonk bekend werd dat dat beruchte arrest bestond is ze van mening veranderd. Het is dus heel logisch dat ze, ook al wist Verdonk van de naam Magan (wat ze zelf overigens ontkent), geen actie heeft ondernomen.
Klopt maar dat komt dan doordat het de kamer ontbreekt aan analytisch vermogen, dat is dan niet de eigen schuld van de minister. Als Verdonk over deze kwestie valt dan heeft de kamer zich beschamend gedragen, en zou eigen de hele kamer, exclusief Aptroot, van der Vlies, Rouvoet, Nawijn en van As naar huis moeten. Zeker als blijkt dat het afwijzen van de naturalisatieaanvraag van AHA stand houdt bij de rechter.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:31 schreef gronk het volgende:
Gelul. Als de tweede kamer 'n minister zat is dan wordt 't eierenlopen voor die minister.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |