Ja, dat is natuurlijk een finest hour voor een beetje oppositieleider.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:34 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ze drentelt steeds rond daar vooraan.
Wat heeft ze besloten dan??quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:33 schreef haagse_elfje het volgende:
verdonk je hebt wel een besluit genomen, lul niet
ja, haar verhaal is best helder... alleen jammer dat ze principieel niet antwoordt op de vragen maar alleen dat verhaal herhaalt...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik vind Verdonks verhaal nu toch wel helder.
Wel veel spanningen 14.gifquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:35 schreef Nyrem het volgende:
Did they have sex together?
Duh, zeker als de HR zich er volledig bij aansluit, lijkt me duidelijk. Ik reageerde op iemand die zei 'Probleem is alleen dat Rita een eigen draai geeft aan de uitspraak van de hoge raad... en volgens mij gaat Piet Hein daarover... en niet Rita'. Iedereen mag een draai geven aan de uitspraak, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Yep, maar de uitleg van een PG is een goede leidraad... Sla er maar een arrestenbundel op open.
Ja, dat nieuwe kapsel ben ik nooit aan gewend. Eeuwig zonde.quote:
In de Kamer, bedoel je?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit begint op een veredelde slowchat te lijken in plaats van een inhoudelijk discussie.![]()
Heeft geen nut, 1 keer F'5en en het topic is al vol.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef yvonne het volgende:
wederom tvp
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef Zwansen het volgende:
Femke heeft wel een zeikerige stem zeg, het zal je vrouw maar zijn. Echt zo'n wijf die gaat zeiken als je teveel drinkt.
De bewering was dat AHM 392 wereldoorlogen had meegemaakt. Er zijn getallen bekend van 90% van vrouwelijke bevolkingen die besneden zijn, om maar niet te spreken over uithuwelijkingen. Werkelijk geen enkele reden om een vluchtelingenstatus aan iemand toe te kennen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:33 schreef nikk het volgende:
Een uithuwelijking en besnijdenis noem ik niet een luxe leven. Alhoewel dat in sommige Islamitische hoofden misschien anders gezien word.
Maar goed dat ze vanavond niet bij mij thuiskomtquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef Zwansen het volgende:
Femke heeft wel een zeikerige stem zeg, het zal je vrouw maar zijn. Echt zo'n wijf die gaat zeiken als je teveel drinkt.
zei Rita dat echt?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef schatje het volgende:
"Stel dat ik het niet had gedaan...."
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:37 schreef komrad het volgende:
#Nyrem, haha dat is een snel antwoord
tis geen valse naam, tis de naam van haar overgrootvaderquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef oheng het volgende:
Als je een valse naam opgeeft bij je naturalisatie is die naturalisatie nietig. Dus sowieso was AHA al die tijd geen Nederlander.
Ben ik de enige in dit forum (en in de kamer) die recht heeft gehad en dit begrijpt ofzo?
nee, dat deel is duidelijkquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef oheng het volgende:
Als je een valse naam opgeeft bij je naturalisatie is die naturalisatie nietig. Dus sowieso was AHA al die tijd geen Nederlander.
Ben ik de enige in de kamer (en op dit forum) die recht heeft gehad en dit begrijpt ofzo?
Dat is toch die vadsige brillo die bij elk Suriname of Antillen item tevoorschijn wordt getoverd?quote:
Wat hij altijd doet: rustig, helder en to-the-point zijnquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar goed, ik heb tot 10 minuten geleden alles gemist, wat deed Rouvoet precies dat mensen hem de hele tijd aanhalen?
Femke is echt iemand die je niet serieus kan nemen en die keer op keer loopt te trollen en daarvoor ook naar voren komt om vragen te stellen.quote:
ik zie haar bijna elke dag lopen op CS ze is echt een vaag wijf maar wel coolquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:37 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Maar goed dat ze vanavond niet bij mij thuiskomt
Maar, het is niet echt een valse naamquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef oheng het volgende:
Ben ik de enige in dit forum (en in de kamer) die recht heeft gehad en dit begrijpt ofzo?
Nee.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef oheng het volgende:
Hear, hear!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, dat deel is duidelijk
Wat niet duidelijk is, is waarom Rita daar nu opeens pas achterkomt en een partijgenoot een spreekwoordelijke dolk in de rug ramt voor haar eigen gewin terwijl heel fucking Nederland al sinds 2003 wist dat Ayaan gelogen had en waarom Rita geen gebruik maakt van de mogelijkheid om een uitzondering te maken voor Ayaan, zoals bepaald in het arrest van de hoge raad
Exact. Echt de verpersoonlijking van SCH.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Femke is echt iemand die je niet serieus kan nemen en die keer op keer loopt te trollen en daarvoor ook naar voren komt om vragen te stellen.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:39 schreef hermandeperman het volgende:
Zo op zo'n halfgare stream lijkt ze nog meer op Mabel dan normaal
Ja, maar het commentaar van de PG op een dergelijke uitspraak is behoorlijk relevant. En je mag best een eigen draai geven aan de uitspraak maar die van een PG heeft imho wel heel wat meer waarde...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Duh, zeker als de HR zich er volledig bij aansluit, lijkt me duidelijk. Ik reageerde op iemand die zei 'Probleem is alleen dat Rita een eigen draai geeft aan de uitspraak van de hoge raad... en volgens mij gaat Piet Hein daarover... en niet Rita'. Iedereen mag een draai geven aan de uitspraak, dat bedoel ik.
Nouquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:39 schreef Falco het volgende:
Ah Lousewies komt met een interessante (2e) vraag
Fijn voor je. Verdonk is je vast dankbaar.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef oheng het volgende:
Ik vind dat de Kamer zo snel mogelijk meer moet investeren in onderzoek naar tijdreizen zodat dit soort paradoxale situaties in de toekomst tot het verleden zullen behoren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:39 schreef teamlead het volgende:
Dat ongrondwettelijk wordt wel erg makkelijk onder het tapijt geschoven.....
De kamer is de afgelopen periode niet compleet geweest
Dat is Bullshit, Verdonk kon er niet meer omheen. Wellicht liegt ze nu over het feit of ze nu wel of niet deze feiten allang wist. Feit blijft dat ze er met deze mediahype nooit meer omheen kon, ze moest toegeven aan haar "recht door zee". Netzoals bij "aandoenlijke" Taïda en Kaloutje.. Ze kan het niet maken om met 2 maten te gaan meten, tenzij geen hond ervan weet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef teamlead het volgende:
Wat niet duidelijk is, is waarom Rita daar nu opeens pas achterkomt en een partijgenoot een spreekwoordelijke dolk in de rug ramt voor haar eigen gewin terwijl heel fucking Nederland al sinds 2003 wist dat Ayaan gelogen had en waarom Rita geen gebruik maakt van de mogelijkheid om een uitzondering te maken voor Ayaan, zoals bepaald in het arrest van de hoge raad
Nou en of.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:41 schreef komrad het volgende:
wat heeft snoeselies een irritante uitstraling
Pfff... zou ze dat wel doen, dan zouden al die mensen zeggen: boehoe, vriendjespolitiek, fou-hou-hout...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef teamlead het volgende:
Maar wel een lief gezichtjequote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:41 schreef komrad het volgende:
wat heeft snoeselies een irritante uitstraling
Ja, die wijsglas droomt vast stiekem van zijn baantje in het Engelse lagerhuis.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:40 schreef haagse_elfje het volgende:
whahahahaha order order kickuh
Kay van der Linde is vast wel in de buurt om haar ook 'moreel' te steunen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:41 schreef Airelle het volgende:
Rita is een beetje moe...
Ja boeiend. Maar dat is nou eenmaal recht. Dat AHA nu staenloos is, is vervelend voor haar, en dat moet opgelost worden. Maar AHA is al jaren eigenlijk statenloos. Dus wat is het probleem nou?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Fijn voor je. Verdonk is je vast dankbaar.
Steigende verbazing.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:41 schreef haagse_elfje het volgende:
ik luister met sterke verbazing naar de minister..._O-
verhagen geweldig
Voorzitter, ik wil schorsenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:42 schreef haagse_elfje het volgende:
ik hoop wel dat er snel een break is, ik moet zo nodig naar de wc
ik wil het niet missen
je mag niet statenloos zijn....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja boeiend. Maar dat is nou eenmaal recht. Dat AHA nu staenloos is, is vervelend voor haar, en dat moet opgelost worden. Maar AHA is al jaren eigenlijk statenloos. Dus wat is het probleem nou?
Volgens mij is dat wel de kern van de discussie. Het gaat over de details: wat als er een verschrijving/verbastering is, moet de regering deze lijn volgen, moet dat niet anders, was het niet eerder bekend dat ze feitelijk een andere naam heeft, etc.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef oheng het volgende:
Begrijp t wel. Vraag me alleen af waarom Verdonk hier nu mee komt. Beetje mosterd na de maaltijd imo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:38 schreef oheng het volgende:
Dat Nederland een verdrag heeft getekend om statenloosheid tegen te gaan bijvoorbeeld... dat de kamer de afgelopen periode niet conform de grondwet is samengesteld bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja boeiend. Maar dat is nou eenmaal recht. Dat AHA nu staenloos is, is vervelend voor haar, en dat moet opgelost worden. Maar AHA is al jaren eigenlijk statenloos. Dus wat is het probleem nou?
Nog een lesje voor Verdonk. Statenloos worden mag niet (internationale wetgeving), als dit het gevolg zou zijn van het afpakken van nederlanderschap.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef oheng het volgende:
[..]
Op dit moment is het niet gepast om Rita verder te bekritiseren omdat ze al op de rand van de afgrond staat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef eL. het volgende:
Wat zijn VVD kamerleden stil trouwens, shock ?
Als dat alles is...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:41 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat is Bullshit, Verdonk kon er niet meer omheen. Wellicht liegt ze nu over het feit of ze nu wel of niet deze feiten allang wist. Feit blijft dat ze er met deze mediahype nooit meer omheen kon, ze moest toegeven aan haar "recht door zee". Netzoals bij "aandoenlijke" Taïda en Kaloutje.. Ze kan het niet maken om met 2 maten te gaan meten, tenzij geen hond ervan weet.
mist je dan niet statenloos ben... VN vedragquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je liegt mag de Nederlandse staat je Nederlanderse nationaliteit intrekken.
klopt.. zolang ze nog een andere nationaliteit hebben (VN-Verdrag dat ze getekend hebben)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nee dat mag niet als je daardoor statenloos wordt. De huidige discussie gaat niet over intrekken, maar over de nietigheid van de intrekking.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, maar het document is nog geldig tot 6 weken. Omdat ze nog beroep kan aantekenen e.d.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Zei Verdonk eerder niet dat Hirsi Ali nooit Nederlandse is geweest, dit staat toch haaks op haar eerdere bewering?
Volgens mij bedoelde ze dat Ayaan nog Nederlandse is zolang ze nog bezwaar kan indienen, maar op het moment dat ze dat niet doet of als ze verliest dan zal Ayaan met terugwerkende kracht toch geen Nederlandse zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef HiZ het volgende:
Nou zakt m'n broek af; Verdonk zegt nu plotseling dat Ayaan wel Nederlandse is terwijl ze de hele tijd heeft lopen vertellen dat ze geen andere conclusie kon trekken dat er geen nederlanderschap kon zijn verleend.
Niet als je daardoor statenloos wordt. Alleen als je nederland verraden hebt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een steuntje dan ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Op dit moment is het niet gepast om Rita verder te bekritiseren omdat ze al op de rand van de afgrond staat.
of het vreemdelingenlegioen ingaatquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Niet als je daardoor statenloos wordt. Alleen als je nederland verraden hebt.
quote:Iemand zonder staatsburgerschap is statenloos totdat een staat die persoon een staatsburgerschap verleent. Leden van de Verenigde Naties hebben afgesproken statenloosheid zoveel mogelijk te voorkomen: het ontnemen van iemands staatsburgerschap kan niet zondermeer indien dat zou leiden tot statenloosheid.
.... zelfs als je daardoor statenloos wordt. That's rightquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
nopequote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als je de nationaliteit nooit hebt gehad kan je hem toch ook niet intrekken?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
true truequote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:46 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Als je de nationaliteit nooit hebt gehad kan je hem toch ook niet intrekken?
Je mag een mens niet statenloos maken.quote:
dat beweert dan ook niemand... Er wordt alleen gevraagd of zij formeel had kunnen blijvenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:46 schreef miss_dynastie het volgende:
En laat alsjeblieft duidelijk zijn dat niet Verdonk Hirsi Ali uit de kamer heeft gezet.
Hirsi Ali heeft zelf haar conclusies getrokken.
Verdonk KAN haar niet eens de kamer uitgooien.
nogmaals:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag een mens niet statenloos maken.
Van de Nederlandse wet niet, in overeenstemming met een internationaal verdrag.
en dan nog...als dat zo zijn, dan betekent dat dus dat de IND totaal ongeschikt isquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:46 schreef T1andonly het volgende:
Rita kan zich persoonlijk misschien voor de domme houden dat ze die informatie niet bezat, maar er moeten toch anderen binnen het IND zijn die van de status van Hirshi Ali wisten. Waarom is daar nooit iets mee gedaan?
Niets mee te maken. AHA heeft dat veroorzaakt door haar eigen toedoen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:44 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Nog een lesje voor Verdonk. Statenloos worden mag niet (internationale wetgeving), als dit het gevolg zou zijn van het afpakken van nederlanderschap.
Op het moment dat Verdonk heeft besloten dat Hirsi Ali geen Nederlandse is, is ook het moment geweest dat haar Nederlandse staatsburgerschap wordt afgenomen. En zonder de staatsburgerschap mag je überhaupt toch niet in de Tweede Kamer zitten, dus is Verdonk er indirect voor verantwoordelijk dat Hirsi Ali uit de kamer wordt gezet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:46 schreef miss_dynastie het volgende:
En laat alsjeblieft duidelijk zijn dat niet Verdonk Hirsi Ali uit de kamer heeft gezet.
Inderdaad. Ze is dus niet Nederlands tenzij ze kan bewijzen dat ze niet gelogen heeft. Ze mag haar paspoort echter nog houden tot dat de termijn van beroep is verstreken, en daarna eventueel nog rechterlijke procedures zijn uitgevochten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:45 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, maar het document is nog geldig tot 6 weken. Omdat ze nog beroep kan aantekenen e.d.
Het is andersom ze is nu Nederlander en heeft 6 weken de tijd om in beroep te gaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef HiZ het volgende:
VVD vraagt : is zij Nederlands en had ze lid kunnen blijven van de Tweede Kamer?
Verdonk; wij hebben geconstateerd dat er geen Nederlanderschap is verleend, daar kunnen we in uiterlijk 6 weken op terugkomen.
Ik hoor dus; NEE ze is geen Nederlandse tenzij.
Ahaquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Je mag een mens niet statenloos maken.
Van de Nederlandse wet niet, in overeenstemming met een internationaal verdrag.
Deed ik vroeger bij tentamens ook wel eens. Mij hielp het nooitquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef komrad het volgende:
verdonk geeft gewoon antwoord op een vraag die neit gesteld wordt
En als ze zich een beetje hadden verdiept in de grondwet hadden ze dat niet hoeven vragen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat beweert dan ook niemand... Er wordt alleen gevraagd of zij formeel had kunnen blijven
Ze krijgt toch wel amerikaans staatsburgerschap?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
nogmaals:
Iemand zonder staatsburgerschap is statenloos totdat een staat die persoon een staatsburgerschap verleent. Leden van de Verenigde Naties hebben afgesproken statenloosheid zoveel mogelijk te voorkomen: het ontnemen van iemands staatsburgerschap kan niet zondermeer indien dat zou leiden tot statenloosheid.
Verhagen heeft 1 enorm minpunt, en dat is z'n accent, en ik vind het ontzettend lastig om dan toch inhoudelijk naar hem te luisteren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef NJ het volgende:
Goede tv dit. En die Verhage die valt me echt 100% mee.
Dus ze is gewoon nederlander?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Niets mee te maken. AHA heeft dat veroorzaakt door haar eigen toedoen.
Verdonk heeft het nederlanderschap niet afgenomen.
Verdonk heeft nooit haar paspoort ingenomen.
Waarom snapt niemand dit?
Nee, Verdonk heeft dat niet besloten! Ze heeft dat geconstateerd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Op het moment dat Verdonk heeft besloten dat Hirsi Ali geen Nederlandse is, is ook het moment geweest dat haar Nederlandse staatsburgerschap wordt afgenomen. En zonder de staatsburgerschap mag je überhaupt toch niet in de Tweede Kamer zitten, dus is Verdonk er indirect voor verantwoordelijk dat Hirsi Ali uit de kamer wordt gezet.
Tja, als er 632 keer mensen op je af komen met steeds weer kritische vragen ga je een keer de fout in lijkt me.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef Youssef het volgende:
Verdonk heeft gelijk, maar helaas gaat ze nu af en toe de fout in en kan ze zichzelf niet meer verdedigen.
Zonder moeite. Binnen een maand gok ikquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef Mtijn het volgende:
[..]
Ze krijgt toch wel amerikaans staatsburgerschap?
Femke moet erbij gaan staan! OOOOOOOOOOOOOH VOORZITTER!!!!1quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:47 schreef haagse_elfje het volgende:
lousewiesje is ook weer aan het wachten
Nee, want ze heeft nooit de Nederlandse nationaliteit gehad. Dus die verantwoordelijkheid ligt dan niet bij de Nederlandse staat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
klopt.. zolang ze nog een andere nationaliteit hebben (VN-Verdrag dat ze getekend hebben)
Lang. Minimaal nog 2 uur.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:49 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe lang duurt dit nog?
ik hoop niet lang... ik zit met een hele volle blaasquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:49 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe lang duurt dit nog?
AYA heeft volgens verdonk nooit de Nederlandse nationaliteit gehad, maar door haar naturalisatie (die achteraf niet juist blijkt te zijn) kan het zo zijn dat ze haar oorspronkelijke nationaliteit niet meer heeft. De constatering van Rita en de weigering een uitzondering voor AYA te maken kan er toe leiden dat AYA statenloos wordt, hetgeen in strijd is met de internationale verdragen en de Nederlandse wetquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef oheng het volgende:
[..]
Niets mee te maken. AHA heeft dat veroorzaakt door haar eigen toedoen.
Verdonk heeft het nederlanderschap niet afgenomen.
Verdonk heeft nooit haar paspoort ingenomen.
Waarom snapt niemand dit?
uhm, sorry...je hebt klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Man man, alsjeblieft mensen zoek eens wat op over nietigheid. Dit staat zo ontzettend dom.
Dan mag ze toch ook kamerlid blijven?quote:
nouja.. dat hangt er bij Rita vanaf wanneer je het vraagtquote:
Gewoon laten lopenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:50 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
ik hoop niet lang... ik zit met een hele volle blaas
Deed ze bij vraag 1 al hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, als er 632 keer mensen op je af komen met steeds weer kritische vragen ga je een keer de fout in lijkt me.
Rouvoet is topdebater, inderdaadquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:50 schreef komrad het volgende:
Rouvoet is sowieso wel een strakke debater, ik ga niet met zijn standpunten mee, maar hij is een van de weinigen die het wel kan
Nou, als Verdonk het Nederlanderschap ontneemt vervalt Hirsi Ali's lidmaatschap. Zonder dat Verdonk of Hirsi Ali daarin iets doet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Van beek klonk wel bitter zeg...quote:
Nee. Over zes weken is het besluit definitief.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Op het moment dat Verdonk heeft besloten dat Hirsi Ali geen Nederlandse is, is ook het moment geweest dat haar Nederlandse staatsburgerschap wordt afgenomen. En zonder de staatsburgerschap mag je überhaupt toch niet in de Tweede Kamer zitten, dus is Verdonk er indirect voor verantwoordelijk dat Hirsi Ali uit de kamer wordt gezet.
Hah kerel...als er een is die veul drinkt is het Halsema zelf wel!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:36 schreef Zwansen het volgende:
Nee, andersomquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef the_disheaver het volgende:
ze is nederlandse, maar ze heeft geen gerechtigd nlse paspoort?
Bullshit, Verdonk heeft helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef Nyrem het volgende:
Verdonk gooit handoek in de ring en doet verkeerde constatering.
Klaar.
Hirsi in
Veronk exit
Precies wat Rouvoet nu zegt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nu weer wel, maar als ze straks geen Nederlander is dan is ze het nu ook niet.
Dus, dat ze nederlander is?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:52 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Bullshit, Verdonk heeft helemaal gelijk.
JFC, het wordt echt steeds gekker.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef Chet het volgende:
Op de site Parlement en Politiek staat het volgende:
Opmerkingen over de naam en/of titel: Haar naam was tot zij in Nederland kwam: Ayaan Hirsi Magan.
Ze is tot over 6 Nederlander. Daarna wordt haar het Nederlanderschap met terugwerkende kracht afgenomen, en heeft ze die dus officieel nooit gehad.quote:
Yupz! En roken doet ze ook zo'n 2 pakjes per dag.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:52 schreef passie66 het volgende:
[..]
Hah kerel...als er een is die veul drinkt is het Halsema zelf wel!![]()
...en bestaat ze voor Verdonk eigenlijk niet meer in haar constateringquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ze is tot over 6 Nederlander. Daarna wordt haar het Nederlanderschap met terugwerkende kracht afgenomen, en heeft ze die dus officieel nooit gehad.
quote:
Schrödingers kat..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nu weer wel, maar als ze straks geen Nederlander is dan is ze het nu ook niet.
ja en: e-mailadresquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef Chet het volgende:
Op de site Parlement en Politiek staat het volgende:
Opmerkingen over de naam en/of titel: Haar naam was tot zij in Nederland kwam: Ayaan Hirsi Magan.
Ja natuurlijk, ze heeft toch nog de tijd om bezwaar aan te tekenen.quote:
Dat is veranderd vanwege de bedreigingen!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:53 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ja en: e-mailadres
A.HirsiAli@tweedekamer.nl![]()
Parlemennt en politiek is geen overheidssite. (parlement.com is url)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
staat het gewoon op de site van het parlement??? En rita wist van niets???
Nee, het moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Door de nietigheid van AHA beslissing om te liegen is zij altijd statenloos geweest. Al sinds 1997 al. Verdonk kan daar niets, maar dan ook niets aan doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:50 schreef teamlead het volgende:
[..]
AYA heeft volgens verdonk nooit de Nederlandse nationaliteit gehad, maar door haar naturalisatie (die achteraf niet juist blijkt te zijn) kan het zo zijn dat ze haar oorspronkelijke nationaliteit niet meer heeft. De constatering van Rita en de weigering een uitzondering voor AYA te maken kan er toe leiden dat AYA statenloos wordt, hetgeen in strijd is met de internationale verdragen en de Nederlandse wet
Waarom snappen jij en Rita dit niet?
Wil jij met mij discussieren over nietigheid? Zoek eerst maar eens op wat dat betekent.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:50 schreef Nyrem het volgende:
[..]
uhm, sorry...je hebt klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt.
zolang tante rita niet in de hoge raad zit, laat ik het liever ook niet aan haar overquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ze heeft toch nog de tijd om bezwaar aan te tekenen.
Een illegaal wordt er toch pas uitgedonderd totdat het laatste beroep is geweest.
En dat Verdonk steeds alles moet herhalen, komt alleen maar omdat die koeien er niks van snappem. Laat dit aub aan juristen over, en niet aan een paar mensen die DENKEN er wat van te weten..
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef Zwansen het volgende:
Wouter zit met een stijve in zijn zetel.
Maar dan ben je geen nederlander hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Een illegaal wordt er toch pas uitgedonderd totdat het laatste beroep is geweest.
Ja, iedereen is gek behalve Verdonk. Verdonk heeft toch echt gezegd dat Ali geen Nederlandse is en dus niet in de kamer thuis hoort. Die conclusie heeft Ali zelf ook getrokken. En nu is ze ineens wel voorlopig nog Nederlandse.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:52 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Bullshit, Verdonk heeft helemaal gelijk.
Nouja.. in zoverre dat Rita nu beweert een zorgvuldig onderzoek gedaan te hebben, maar niet kan antwoorden op de vraag of statenloosheid dreigt...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, het moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Door de nietigheid van AHA beslissing om te liegen is zij altijd statenloos geweest. Al sinds 1997 al. Verdonk kan daar niets, maar dan ook niets aan doen.
Bovendien kan AHA nu bezwaar maken, die er toe leiden dat ze alsnog Nederlander wordt.
[..]
quote:Wil jij met mij discussieren over nietigheid? Zoek eerst maar eens op wat dat betekent.
Nee, daarna niet meer nee, NA het laatste bezwaarschrift niet meer.quote:
Dat je van alle posts dit weer moet quoten.quote:
Ik verklaar deze discussie nietig ok? Of zal ik deze discussie vernietigen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef oheng het volgende:
Wil jij met mij discussieren over nietigheid? Zoek eerst maar eens op wat dat betekent.
En verdonk niet?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:56 schreef haagse_elfje het volgende:
lousewies je valt in herhaling
Nee, ze heeft gezegd dat VOORALSNOG moet worden aangenomen dat het nederlandschap nooit is verkregen. DAT heeft ze gezegd..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, iedereen is gek behalve Verdonk. Verdonk heeft toch echt gezegd dat Ali geen Nederlandse is en dus niet in de kamer thuis hoort. Die conclusie heeft Ali zelf ook getrokken. En nu is ze ineens wel voorlopig nog Nederlandse.
Nee hoor, dat stond er gisteren ook al.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Parlemennt en politiek is geen overheidssite. (parlement.com is url)
En dat kan vandaag toegeveogd zijn
Daarvoor ook niet; heb je alleen verblijfstatus.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:56 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee, daarna niet meer nee, NA het laatste bezwaarschrift niet meer.
Haar waarschijnlijk ook, maar dat antwoord was een stuk moeilijker.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, die vraag van Rouvoet was mij de eerste keer wel duidelijk hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |