Ik heb het idee dat het voor belgische begrippen wel meevalt. In nederland gaan die huizen eerder met de grond gelijk. Maar als je zo handig bent maakt dat niet uit.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:24 schreef zwahiel het volgende:
Netjes MMach (of Goddevader)
In welk huis woon jij dat er zó uitziet man? Lichtelijk achterstallig onderhoud hoor!
Die vloer heb je die alleen zo met stalen houders gedaan? Ben je niet bang dat dat niet stevig genoeg is? Of heb je ze in de muur in sleuven geplaatst?
Ik moet wel frits gelijk geven met t laatste : goed bezigquote:Op zondag 14 mei 2006 20:56 schreef FritsFluitketel het volgende:
Omg wat een krot( waar baseer je dat nou op? Ts geeft zelf al aan dat het maar een lousy 10.000 euri kost om e.e.a met wat zelfwerkzaamheid op te knappen en dat zou een krot zijn? wordt wakker en stap in de "grote boze mensen wereld" een huis bouwen tegenwoordig kost al gauw het 20 voudige als je het een beetje knap laat doen.Been there done that gevalletje zeg maar, bij ons was ook het idee om te slopen totdat de kosten naar voren kwamen, en krab je je zelf wel eens achter je oren ....
Wel goed aan het opknappen
hehe die "swatboots" had ik ook... zijn echt helemaal niets waard!quote:Op maandag 15 mei 2006 12:22 schreef MMach het volgende:
Mmh, ik was daarnet nog maar begonnen of het was al prijs. Ik stond te schuren op de ladder en stap er achterwaarts af zonder kijken om mijn schuurpapier te veranderen. Ik zet mijn voet op de grond en vlam recht op 2 grote nagels die staken uit een plint die per ongeluk omgekeerd lag. Je zou denken dat een paar goede schoenen wel sterk genoeg zijn, maar niet dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan het stuk propere nagel te zien moeten die er nog vrij ver in gegaan zijn.
Naja, fototje pakken en verder schuren op 1 been.
Daarnet even naar de dokter gebeld en kmoet best nog es ingeent worden tegen tetanus.
En ik heb nu net gedaan met schuren. Subiet de muren afwassen en beginnen behangen![]()
Je moet gewoon kiezen wat jíj mooi vindt. Niet te lang over talmen, gewoon doen.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:05 schreef MMach het volgende:
Ja ik weet het, bijna hetzelfde rood als in m'n kamer :p Maar ja, ik heb al een rode muur, nu wil ik een groene. Maar welke tint... ik wil een vrouw met kleurgevoel
Het huis is anders behoorlijk verwaarloosd. Dus ja.. dat vind ik een krot. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet opgeknapt kan worden, integendeel, de TS bewijst dat het wel kan. Daarnaast.. enig idee wat het zou kosten als hij het niet zelf zou doen?quote:Op maandag 15 mei 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Ik moet wel frits gelijk geven met t laatste : goed bezig![]()
Kzeg ook niet dat je de glazen schappen zelf moet maken, die kan je evengoed in de gamma, brico, etc... gaan kopen. En je hebt ook dikkere glazen, dus niet zo breekbaarquote:Op maandag 19 juni 2006 20:35 schreef MMach het volgende:
De vuile glazen moeten maar gewoon naar beneden :p. Anders moet ik nog een waterafvoer en een waterleiding tot boven leggen...
Glazen schappen, mja, dat kan ik zelf niet echt bewerken, en zal wss wel heel duur zijn (en breekbaar) en mijn budget is beperkt.
+er komt nogal veel electrisch gerief in die bar, dus water enzo in de buurt lijkt me niet veilig.
Ik neem ook aan dat je vooral sterke drank gaat serveren? Want een bak bier past niet in die kleine koelkast van jouquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:49 schreef MMach het volgende:
Ik vrees dat dik krasvast glas al zeer duur gaat zijn, zeker als je er zoveel van nodig hebt. Budget is prioriteit 1, dus hoe mooi het ook zou zijn, het valt af.
En 1 keer in de week nekeer met een bakje glazen naar beneden lopen is nu niet echt een onoverkombaar iets. Leidingen leggen daarentegen![]()
De 2de primerlaag zit er op:
[afbeelding]
Als deze nog eens gaat geschuurd worden zal het volgens mij wel strak genoeg zijn.
Binnen een uurje of 2 als de verf al wat droger is het effect van de rode lampjes testen, ik ben benieuwd.
Vooral omdat bij je signature nog altijd bar /fitness staatquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:38 schreef MMach het volgende:
Er zit geen deur in en een raam, wat denk je zelf
En de fitnessactiviteiten worden verschoven naar zolder ofzo, di wordt gewoon een bar, maar de topictitel is nog dezelfde enzo.
Die komt op zolder staat een aantal berichten terugquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:48 schreef MissX het volgende:
Erg mooi hoor! Maar waar ga je nu fitnessen nu het een bar is geworden
ik ookquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:13 schreef Europees het volgende:
[..]
wow, dit is echt mooi gedaan !!! Zodra ik mijn eigen huis heb dan bel ik je![]()
dat heb ik echt volledig gemistquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:13 schreef Europees het volgende:
[..]
Die komt op zolder staat een aantal berichten terug
We vinden het best dat je verliefd wordt, maar niet ten koste van dit topic jahquote:Op zaterdag 24 juni 2006 02:49 schreef MMach het volgende:
Jep Marsepein, daar valt idd over te twisten. Nu is het inderdaad een sinaasappel huid, al vind ik dat niet echt storend. Ik wist niet dat je met een kwast strakker kon schilderen, kga dat zeker es proberen.![]()
Dit weekend zou ik de bar moeten fijntunen, maar kweet niet of het zal lukken, mn hoofd staat er niet direct naar (![]()
)
Idd, dat maakt het mooi afquote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:03 schreef ROG het volgende:
En komt er nog een hangend deel boven de toog, waar je soms de flessen op ziet staan e.d.? (puur leukigheid om mee te denken)
De waterval?quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:01 schreef MMach het volgende:
Na welgeteld 3u slaap vannacht en een werkdag zit de 2de laklaag er eindelijk op. Straks of morgen zal ik zien in hoeverre ze goed is. Normaal gezien blijft de bar zo tot ergens in augustus, want dan moet de waterval erin :yesHet werk dat nu nog rest is vooral kuisen.
Niet veel verschil met gisteren, maar toch:
[afbeelding]
(de kaarsjes staan er gewoon voor de reflectie.
Uiteraard heb ik het weer klaargespeeld om mijzelf weer eens te verwonden *rollseyes*
[afbeelding]
O aha!quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:37 schreef MMach het volgende:
Nee. In de uitsparing vanboven moet een mini plexiglazen watervalletje komen met uv reactief (licht rood op onder UV licht) water. Althans dat is de bedoeling. Ik moet alleen nog weten hoe ik plexiglas zeer zuiver kan snijden.
Dat klinkt ook heerlijk relaxed hoor!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:16 schreef MMach het volgende:
Ik vind die niet per se mooi, maar het paste net binnen mijn budget. Had ik 1000¤ had ik een andere mooie witte leren zetel gekocht of zo. Maar echt, het is niet zo groen in het echt eigenlijk, het is eerder grijs. Daarnet met een sigaartje en een koffietje een boekje lezen, heerlijk zoals het moest
verstandig verhaalquote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:35 schreef MMach het volgende:
Voorlopig zijn er niet veel plannen meer wegens een te nipt budget. Maar ik kan niet uitsluiten dat er iets zal volgen. In augustus dus zoals al vaak gezegd zal ik mij even aan het watervalletje zetten en zien of het lukt.
En ja ik ben er wel redelijk trots op omdat het wel goed overeenkomt met wat ik wou bereiken en dat het relatief snel gedaan is geraakt.
Ik zit nog op school omdat ik een diploma wil halen, want ik mag dan mss een meubel kunnen bouwen, ver zal ik er niet mee raken aangezien er 1000den mensen zijn die dat beter kunnen. Zolang ik plezier heb in het werk zal ik het blijven doen. Tis zeer therapeutisch voor mij, veel tijd om na te denken over dingen tijdens het werken
En dank jullie allemaal voor de lof en tips want dat helpt om vol te houden.
In één woord: Geweldig!quote:Op zondag 23 juli 2006 12:28 schreef MMach het volgende:
ty![]()
Nu is het een mooie tijd voor voor en na foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat vind ikzelf altijd de leukste foto's om zien. Er zit dus iets van een 2 maanden tussen de linkse en de rechtse foto, met een pauze tijdens de examenperiode.
Tof!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:43 schreef MMach het volgende:
Ik kom nog even een aanwinstje showen voor in de bar:
[afbeelding]
(moet uiteraard nog ergens opgehangen worden, maar tlijkt me wel tof :p)
*schrik*quote:De verdere arbeid wordt nu echt wel stopgezet voor een tijdje want de barwerken hadden bijna een zeer wrange nasmaak opgeleverd. Kheb namelijk zondagnacht een bijna fatale zuurstoftekortaanval gehad. Volgens de dokteres te wijten aan teveel werken (na de dagtaak in de hubo thuis ook nog verderdoen tot savonds laat) te weinig slaap en teveel stress op deze warme dagen met verhoogde ozonconcentratie.
Gelukkig heb ik nu een bar om in te chillen
Echt geniaal dit! Kun je niet iets op bestelling maken voor geinteresseerden?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:19 schreef MMach het volgende:
In een moment van opperste verveling mijn THX logo efkes geupdated.
Het bestaat uit een backlight van een tft scherm, een laag zwart folie met het uitgesneden logo en spiegelfolie.
Er moet nog een kaderke rond of zo, maar dit is het effect.
Links als het uit staat (gewoon een spiegel) en rechts als het aan staat.
Ik heb écht niets beters te doen![]()
Ik had er even over gelezen, maar neen, die zijn gemaakt met Solidworks.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:45 schreef ASSpirine het volgende:
Zijn die tekeningen gemaakt met inventor?
thanks!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:21 schreef MMach het volgende:
CCFL's zijn dat. Koude buislampjes, niet duur, hoge levensduur, laag verbruik.
http://www.j-right.com/html/ccfl_lamp.htm
Wel een voeding van 12Volt DC nodig.
Heb jij die draden verlengt? Want mijn draden (van de CFFL) zijn niet langer dan hooguit 15 centimeter.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:03 schreef MMach het volgende:
Er zit een pc in de bar, daarvan tak ik de voeding af
Als ik het zo ziet gaat de kabel van de router naar mmach's kamer waar hij naast zijn pc een switch heeft staat waar alles op aan gesloten zit. daarom komen alle kabels bij zijn pc samen en vormt dat daar een 'centraale' wirwar.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:50 schreef kroegtijger het volgende:ergens snap ik het niet helemaal... Waarom zou je pc een centraal punt zijn?? die pc draait toch niet als router??
Meest logische manier van werken zou zijn:
modem -> router -> switch -> clients
Wat eventueel ook nog zou kunnen (als je pc als router draait):
modem -> NIC1 Pc kamer {routeren naar NIC2} -> switch -> clients
Of wat nog beter zou zijn misschien is om een 2e switch erin te zetten. 1 op je kamer, en in 1 de bar. Dan kun je lannen aan de bar als mensen hun laptop meenemen
Ah, in dat geval moet ie gewoon opruimenquote:Op vrijdag 1 september 2006 14:56 schreef tnimble het volgende:
[..]
Als ik het zo ziet gaat de kabel van de router naar mmach's kamer waar hij naast zijn pc een switch heeft staat waar alles op aan gesloten zit. daarom komen alle kabels bij zijn pc samen en vormt dat daar een 'centraale' wirwar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |