abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37764837
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner was het er vlak na, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Als het er na was hebben we weer een leugen van mevrouw Magan te pakken aangezien ze heel hard roept, wat in het stuk van Zembla is te zien, "Het is mijn religie. Ik mag zeggen dat het achterlijk is."
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_37764954
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als ik het mij goed herinner was het er vlak na, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Het was een jaar na 9/11 dus nog een leugen erbij van AHM

http://www.elsevier.nl/ni(...)kel/22962/index.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:40:13 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37764985
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:34 schreef NanKing het volgende:

[..]

Leg eens uit .
Rooms-Katholieken vinden 't niet nodig om tot aggressie over te gaan als je zegt niet -meer- te geloven, moslims vatten dat op als een zeer grove persoonlijke belediging/halsmisdaad......

Het één is een * geloof * het ander is een * dwang * waarin je geboren wordt, ontsnappen wordt niet op prijs gesteld/getoreleerd
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37765106
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het was een jaar na 9/11 dus nog een leugen erbij van AHM

http://www.elsevier.nl/ni(...)kel/22962/index.html
En wat is dan volgens jou weer een "leugen"?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:44:23 #205
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37765149
volgens mij is ahm vooral tegen bepaalde facetten van de islam. zoals de overduidelijke mannelijke interpretatie die (niet vreemd) vooral mannen ten goede komt.
jammer dat mensen al een hekel krijgen aan iemand als ze met goede argumenten misstanden aan het licht brengt. overigens denk ik niet dat ahm korte termijn denkt, haar lange termijn visie zal nog veel teweeg brengen binnen de totstandkoming van 'de nieuwe koran'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37765195
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:24 schreef oheng het volgende:
Ik denk dat ze spreekt voor de vrouwen in bijvoorbeeld de blijf van mijn lijf huizen, die niet durven te praten. Dat zij niet spreekt voor de diepgelovige moslima die graag een ondergeschikte positie in de maatschappij inneemt, weet iedereen die een beetje kan nadenken ook wel.
Maar bereikt zij ook iets voor die vrouwen. Door haar manier van spreken en haar uitlatingen over de islam, heb ik het idee, bereikt zij net het tegenovergestelde. Waarom zou de doelgroep (daaronder vallen ook de moslimmannen) zich iets van haar aantrekken als zij zich zo laatdunkend over hen uitlaat.

In de praktijk zie je het tegeonovergestelde inderdaad gebeuren. Importbruiden (wat een kutwoord trouwens) zijn nu vijf jaar rechteloos en overgeleverd aan de grillen van hun man. Is dit de bervijding van de vrouw die Ayaan voorstaat? En waarom horen we haar niet over dit onderwerp?

Ik blijf erbij dat het niet Ayaans bedoeling is de onderdrukte positie van de vrouw in de Islam aan te pakken. Wat het dan wel is zou ik niet weten.
pi_37765274
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

En wat is dan volgens jou weer een "leugen"?
Dan moet je effe terug slaan naar de vorige paginga
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:49:41 #208
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37765331
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:45 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Maar bereikt zij ook iets voor die vrouwen. Door haar manier van spreken en haar uitlatingen over de islam, heb ik het idee, bereikt zij net het tegenovergestelde. Waarom zou de doelgroep (daaronder vallen ook de moslimmannen) zich iets van haar aantrekken als zij zich zo laatdunkend over hen uitlaat.
In de praktijk zie je het tegeonovergestelde inderdaad gebeuren. Importbruiden (wat een kutwoord trouwens) zijn nu vijf jaar rechteloos en overgeleverd aan de grillen van hun man. Is dit de bervijding van de vrouw die Ayaan voorstaat? En waarom horen we haar niet over dit onderwerp?

Ik blijf erbij dat het niet Ayaans bedoeling is de onderdrukte positie van de vrouw in de Islam aan te pakken. Wat het dan wel is zou ik niet weten.
hoe laatdunkend? wat ze zegt is niet uit de lucht gegrepen. ze is gewoon kritisch en ik hoop met haar dat ewr ook wat met die kritiek gedaan gaat worden. verder mogen mensen toch gewoon naar de moskee, staan er geen bordjes bij supermarkten met verboden voor moslims of moeten ze in de de bus achter in zitten.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:50:48 #209
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37765369
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoe laatdunkend? wat ze zegt is niet uit de lucht gegrepen. ze is gewoon kritisch en ik hoop met haar dat ewr ook wat met die kritiek gedaan gaat worden. verder mogen mensen toch gewoon naar de moskee, staan er geen bordjes bij supermarkten met verboden voor moslims of moeten ze in de de bus achter in zitten.
Waarom doen ze dat dan altijd
  vrijdag 12 mei 2006 @ 16:51:57 #210
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37765400
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:50 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waarom doen ze dat dan altijd
pi_37765413
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dan moet je effe terug slaan naar de vorige paginga
Ja en? Wat is dan volgens jou de "leugen"?

Lees jij overigens de linkjes wel door voordat ze je plaatst?
pi_37765464
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat mensen al een hekel krijgen aan iemand als ze met goede argumenten misstanden aan het licht brengt.
Ja maar dat is juist het probleem van AHM. Ze heeft bamelijk geen argumenten. Ze heeft misschien wel een punt wat vrouwenondrukking betreft, maar dat ze alle misstanden in de Islamitische gemeenschap linkt aan de Islam is een doodoener.

"De zuiver Islam is het probleem, omdat de zuiver Islam zegt dat je vrouwen moet ondrukken" En iedereen die niet vrouwen onderdrukt is geen zuivere Moslim.

Dit is haar probleem. Ze moet zich anders beargumenteren, dan zal ze mijn steun hebben, maar dat zie ik haar niet snel doen, omdat ze imo de Islam zelf bestrijdt en niet de uitwassen.
-Rabia Al-Basri
pi_37765570
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ow ze mag zeker zeggen wat ze wilt. Ik denk alleen dat haar invloed ophoudt voordat haar tenen zijn afgelopen. En ik geef daar nog argumenten voor ook
pi_37765681
quote:

[..]

Leg eens uit .
Ik sta ook geregsitreerd als Katholiek (althans, volgens mij). Echter ben ik totaal niet gelovig. En zo vele katholieken met mij.
pi_37765706
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 16:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja en? Wat is dan volgens jou de "leugen"?

Lees jij overigens de linkjes wel door voordat ze je plaatst?
Moet ik het echt letterlijk voor je opschrijven?

Nanking zegt, dat volgens AHM ze van haar geloof is gevallen na 9/11/2001, omdat ze haar geloosfgenoten niet dat soort dingen zag doen.
Dan kan je niet een jaar na dato 9/12/2002 niet roepen in Rondom 10: "Het is mijn geloof. Ik mag roepen dat het achterlijk is"

Als je dat wel doet lieg je namelijk

Zo duidelijk voor je?

Ik plaatste de link alleen voor de datum van de uitzending van Rondom 10
-Rabia Al-Basri
pi_37765957
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:00 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik sta ook geregsitreerd als Katholiek (althans, volgens mij). Echter ben ik totaal niet gelovig. En zo vele katholieken met mij.
Er zijn ook mensen die nergens geregistreerd staan en toch gelovig zijn, als je tekst naast dat kaartje had gelezen, had je dat ook gezien.
ijs_beer fan!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:13:16 #217
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_37766050
Op het einde van de documentaire is nog iets smeuig te zien, waaruit je kan opmaken dat haar familie toch wel de waarheid heeft gesproken.

Namelijk dat zembla een afspraak had met de moeder van Ayaan en dat het op het laatst niet doorging. Je zag daarna de broer vertellen dat ze het niet zo meer vertrouwden, aangezien hij dacht dat de interviews weleens tegen Ayaan zou worden gebruikt.

Met andere woorden, als de familie wist dat dit zo zou worden gepresenteerd, zouden ze of geen interview geven of wat anders vertellen. Dit ook omdat ze nogal trots waren op wat Ayaan had bereikt. Wat dus zou betekenen dat alles wat gezegd is toch klopt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_37766075
quote:
Nawijn: Hirsi Ali uitzetten vanwege liegen

Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat zijn collega parlementariër Ayaan Hirsi Ali het land moet worden uitgezet als blijkt dat de beweringen die het VARA tv-programma Zembla gisteravond deed, waar zijn. Zembla onthulde dat Hirsi Ali niet alleen haar hele vluchtverhaal heeft verzonnen, maar ook heeft gelogen over andere details uit haar verleden.

De VVD-politica zei toen ze asiel aanvroeg dat ze uit Somalië kwam. Dat was niet waar: ze woonde als vluchteling in het veilige Kenia. Ze leefde daar in redelijke welstand met haar familie. Nog voordat een burgeroorlog uitbrak, was haar familie al gevlucht uit Somalië. In 1992 trouwde ze met een man uit Canada. Op doorreis naar haar echtgenoot stapte zij in Duitsland uit het vliegtuig en reisde per trein door naar Nederland, waar zij asiel aanvroeg. Zij wilde niet samenleven met haar man, die zij niet kende.

VVD wist er van
Volgens Hirsi Ali heeft ze destijds aan de VVD opgebiecht dat ze gelogen had om hier asiel te krijgen. Volgens een woordvoerder ging het om een foute naam (ze heet Magan i.p.v Ali), geboortedatum en het land waar ze vandaan kwam. De liberalen vonden dat destijds geen beletsel om haar op de lijst te zetten.

Zembla spoorde ook Ayaans broer, een tante en ex-man op. Zij zeggen dat Ayaan tijdens haar vlucht geen angst had of hoefde te hebben voor haar familie. Ook zou zij niet tegen haar zin zijn uitgehuwelijkt. Hirsi Ali zegt dat het trio liegt uit schaamte en eergevoel. Tegenover het ANP heeft haar broer overigens gezegd dat Hirsi Ali wel degelijk was uitgehuwelijkt: ''Het was geregeld door vader en de familie, buiten bruidegom en bruid om. Ayaan is alleen gevraagd eraan mee te werken.''

Nawijn vindt dat als blijkt dat Hirsi Ali heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland (hetgeen eigenlijk al vaststaat), ze moet worden uitgezet. Hij heeft aan minister Rita Verdonk gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen: ''Ze heeft ons toen namelijk op het verkeerde been gezet''. Zelf was Nawijn ten tijde van Hirsi Ali's asielprocedure directeur van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Bron: FP
Weet niet of het al gepost was.. maar wat vinden mensen hiervan?

Ik weet het niet zo, maar ik krijg zo wel mijn bedenkingen bij dhr Nawijn.. Alsof hij schreeuwt in een woestijn, zo voelt het..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_37766121
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Moet ik het echt letterlijk voor je opschrijven?
Als je dit soort onzin gaat beweren wel
quote:
Nanking zegt, dat volgens AHM ze van haar geloof is gevallen na 9/11/2001, omdat ze haar geloosfgenoten niet dat soort dingen zag doen.
Dan kan je niet een jaar na dato 9/12/2002 niet roepen in Rondom 10: "Het is mijn geloof. Ik mag roepen dat het achterlijk is"
Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis mee
quote:
Als je dat wel doet lieg je namelijk
Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.

Als jij het grootste gedeelte van je leven bent opgevoed met een bepaalde religie dan blijft dat natuurlijk ook jou religie, afstand nemen of eruit stappen verandert daar niet zoveel aan.
quote:
Zo duidelijk voor je?
Nee want het blijft onzin.
quote:
Ik plaatste de link alleen voor de datum van de uitzending van Rondom 10
Had je die dus beter eerst kunnen lezen.
pi_37766280
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die nergens geregistreerd staan en toch gelovig zijn, als je tekst naast dat kaartje had gelezen, had je dat ook gezien.
Ik leg alleen maar uit wat klez bedoelde. Die link heb ik verder niet bekeken, omdat het percentage christenen verder offtopic is.
pi_37766350
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:20 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik leg alleen maar uit wat klez bedoelde. Die link heb ik verder niet bekeken, omdat het percentage christenen verder offtopic is.
Er zijn nu 2 verschillende mensen die hebben uitgelegd wat klez bedoelde, ik hoor het liever van hemzelf.
Mijn reactie was niet offtopic want iemand stelde dat het onzin was hoeveel % er christelijk is in NL.
Maar goed dit is dus wel offtopic.
ijs_beer fan!
pi_37766358
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]

Ten eerste kun je in dat linkje van jou duidelijk lezen dat ze al veel eerder afstand heeft genomen van de islam en dan nog is het wel haar geloof geweest wat haar uitspraak absoluut geen "leugen" is. Als "ervaringsdeskundige en ex-lid is hier namelijk niks mis mee
[..]

Onzin dus. Dat zou dus betekenen dat kritiek op een religie alleen nog maar mag komen van mensen die er op dat moment nog lid van zijn en dat lijkt me dus geen gezonde ontwikkeling.

Als jij het grootste gedeelte van je leven bent opgevoed met een bepaalde religie dan blijft dat natuurlijk ook jou religie, afstand nemen of eruit stappen verandert daar niet zoveel aan.
[..]

[..]

Precies, zoals gezegd, ben ik katholiek geweest toen ik klein was. Het is mijn geloof zogezegd. Ik snap ook beter wat het katholicisme inhoudt, en wat de problemen zijn dan een "ongelovige" .
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:25:08 #223
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_37766400
quote:

[..]

Leg eens uit .
Ik woon in het zuiden van het land. Al mijn vrienden zijn gedoopt. Geen 10% van hen gelooft in de christelijke god.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_37766455
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:25 schreef klez het volgende:

[..]

Ik woon in het zuiden van het land. Al mijn vrienden zijn gedoopt. Geen 10% van hen gelooft in de christelijke god.
Dank je voor het uitleggen .

Ik geloof ook niet dat 55 % van Nederland zwaar christelijk is ofzo, ik denk wel dat er ongeveer 50 % sympathie heeft met het Christendom (meer als andere religies).
ijs_beer fan!
pi_37766527
Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie. De positie van VVD’er Ayaan Hirsi Ali, die ook heeft gelogen, leidt tot rechtsongelijkheid.

Dat zei Loes Vellenga-van Nieuwkerk, voorzitter van de Vereniging Asieladvocaten en -juristen Nederland (VAJN) vrijdag. ,,Er wordt hier met twee maten gemeten.’’ Volgens haar komt het regelmatig voor dat mensen het Nederlanderschap kwijtraken, ook met terugwerkende kracht tot voor 2003. Hoe vaak dat is, weet zij niet. Voorheen was dit alleen mogelijk als later uitkwam dat een persoon misdaden tegen de menselijkheid had gepleegd.

Hirsi Ali kreeg in 1992 een asielstatus en werd in 1997 genaturaliseerd. Dat betekent dat zij tot 2009 het risico zou lopen Nederland uit te moeten vanwege valse voorwendselen bij het verkrijgen van een verblijfsvergunning. Volgens Vellenga worden dergelijke zaken voor de rechter uitgevochten, maar heeft de minister van Justitie uiteindelijk het laatste woord.

De VAJN-voorzitter is er niet op uit om Hirsi Ali haar status te ontnemen. ,,Als asieladvocaten willen wij dat niet. Maar wij zullen dit gegeven wel gebruiken in de zaken die wij voeren voor onze cliënten.’’ Ze vindt dat de Somalische fiks heeft gelogen. Mensen verliezen volgens haar voor minder ernstige onjuistheden, zoals opgave van foute personalia, hun Nederlanderschap.

Als voorbeeld noemt ze verder cliënten uit Pakistan die vanwege een afwijkend geloof waren gevlucht voor andere gelovigen. In Duitsland kregen zij geen asiel, omdat alleen vervolging door de autoriteiten als vluchtreden wordt erkend.

In Nederland deden ze een nieuwe aanvraag, verzwegen daarbij dat hun Duitse aanvraag was afgewezen en veranderden het jaartal van de gebeurtenissen. ,,Toen dat uitkwam, wees Nederland hen alsnog op deze gronden af terwijl ze wel slachtoffer waren van mensenrechtenschendingen,’’ aldus Vellenga. De betrokkenen moesten Nederland verlaten.

Hoe gaat Verdonk dit oplossen?
pi_37766748
Leuk verhaal over die Pakistani, maar zonder diepgaande achtergrond informatie vind ik het appels met peren vergelijken. Zeker met de verhalen van asielzoekers, zijn er meerdere kanten aan een zaak.
Bovendien is de bron (voorzitter van de Vereniging Asieladvocaten en -juristen Nederland) is zo partijdig als het maar kan zijn.

"Wij van WC eend adviseren: WC eend!"
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:40:22 #227
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37766756
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja draai het om, over de leugens van Hirsi Ali is nooit echt een geheim gemaakt dat Zembla dit als nieuws brengt en de domme massa die blijkbaar niet weet wat een opinitijdschrift is dit geloofd kan ik niks aan doen.
Mijn hemel, hoe ver heb jij je hand met veren in je aars zitten? Dat jij van iedere ooit geproduccerd opinieblaadje de inhoud tot op het triviale bot kent betekend niet dat een ieder alles moet kennen. Ook probeerde ik niks om te draaien, ik gaf aan dat jij mijnziens nogal eenzijdig hypocritie verwijt terwijl dat naar beide kanten zou moeten. Maar ja, laat maar, ik begrijp dat het voor mij, als 'linkse', niet de bedoeling is kritiek te geven op 'gene zijde'.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37766903
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:40 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Mijn hemel, hoe ver heb jij je hand met veren in je aars zitten?
Bij wie bedoel je? Maar kan ik dan vragen hoever jij er hem in hebt zitten bij de Vara? Aangezien je nogal stupide een zeer zwakke documentaire loopt te verdedigen.
quote:
Dat jij van iedere ooit geproduccerd opinieblaadje de inhoud tot op het triviale bot kent betekend niet dat een ieder alles moet kennen. Ook probeerde ik niks om te draaien, ik gaf aan dat jij mijnziens nogal eenzijdig hypocritie verwijt terwijl dat naar beide kanten zou moeten. Maar ja, laat maar, ik begrijp dat het voor mij, als 'linkse', niet de bedoeling is kritiek te geven op 'gene zijde'.
Leg mij dan eens uit wat er eenzijdig aan de hypocritie zou zijn?

Aangezien AHA al eerder bekend had gelogen te hebben kun je haar dus niet beschuldigen van hypocriet gedrag. De Vara imo wel omdat die jaren later er nog eens een item aan wijdt terwijl ze aan de andere kant graag meehelpen aan leugens van asielzoekers om zo Verdonk's beleid aan de kaak te stellen?
pi_37767004
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Is dit de bizarro world ofzo? Waar heb jij het in hemels naam over?

Hoe kan iemand die afstand neemt van een geloof dan toch beweren dat het haar geloof is?

Ze heeft toch afstand genomen van dat geloof? Of wat? Wie zit hier nou onzin te kramen?

In het geval van AHM is ze geen Moslim, omdat ze niet geloof in Allah en zijn Profeet. Als je dat niet doet kan je je moeilijk Moslim noem, misschien wel in jouw logica maar niet in de mijne.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:57:33 #230
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37767125
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bij wie bedoel je? Maar kan ik dan vragen hoever jij er hem in hebt zitten bij de Vara? Aangezien je nogal stupide een zeer zwakke documentaire loopt te verdedigen.
Ik ageer tegen de manier waarop jij alleen maar op de 'vorm' reageert. Van jou kant heb ik verdomd weinig inhoudelijk relevante posts gezien, het ging alleen om 'oud nieuws', 'vara' en 'slechte onderzoeksjournalistiek'. Je opmerking over 'domme mensen' die de inhoud van een blaadje uit de vorige eeuw niet tot de letter kennen vind ik een beetje sneu, vandaar de opmerking over veren.
quote:
Leg mij dan eens uit wat er eenzijdig aan de hypocritie zou zijn?

Aangezien AHA al eerder bekend had gelogen te hebben kun je haar dus niet beschuldigen van hypocriet gedrag. De Vara imo wel omdat die jaren later er nog eens een item aan wijdt terwijl ze aan de andere kant graag meehelpen aan leugens van asielzoekers om zo Verdonk's beleid aan de kaak te stellen?
Dit alles doet nog steeds niet af aan de inhoud; liegende kamerleden. Beetje hetzelfde als met Verdonk, ineens is liegen niet erg zolang je maar geen kritiek geeft op een potentiele VVD-lijsttrekster. Daar jij van mening bent dat de gehele VARA groep verantwoordelijk is voor dit stukje zendtijd (niet het beste, maar niet waardeloos) ipv de redactie van het uitgezonden programma (wij 'linksen' kennen ook nog een stukje vrijheid qua berichtgeving) doet mij beseffen dat verdere communicatie alleen maar op meer onzin doet uitlopen.

Vandaar dat ik nog een biertje pak en ga genieten van het mooie weer, en de leuke VARA-programma's die vanavond nog gaan komen.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37767163
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Is dit de bizarro world ofzo? Waar heb jij het in hemels naam over?

Hoe kan iemand die afstand neemt van een geloof dan toch beweren dat het haar geloof is?

Ze heeft toch afstand genomen van dat geloof? Of wat? Wie zit hier nou onzin te kramen?

In het geval van AHM is ze geen Moslim, omdat ze niet geloof in Allah en zijn Profeet. Als je dat niet doet kan je je moeilijk Moslim noem, misschien wel in jouw logica maar niet in de mijne.
Wat is dit voor onzin reactie, als jij besluit om geen moslim meer te zijn maar je bent er voor een groot deel van je leven mee opgegroeit dan mag je toch nog steeds kritiek uitten en zeggen dat dit jou geloof is, qua ervaring is dit namelijk ook zo.
pi_37767192
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin reactie, als jij besluit om geen moslim meer te zijn maar je bent er voor een groot deel van je leven mee opgegroeit dan mag je toch nog steeds kritiek uitten en zeggen dat dit jou geloof is, qua ervaring is dit namelijk ook zo.
Je mag er lritiek op hebben, maar je kan niet zeggen dat het jouw geloof is, ongeacht je geschiedenis ermee, omdat je er afstand van hebt genomen.
-Rabia Al-Basri
pi_37767271
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 17:57 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Ik ageer tegen de manier waarop jij alleen maar op de 'vorm' reageert. Van jou kant heb ik verdomd weinig inhoudelijk relevante posts gezien, het ging alleen om 'oud nieuws', 'vara' en 'slechte onderzoeksjournalistiek'. Je opmerking over 'domme mensen' die de inhoud van een blaadje uit de vorige eeuw niet tot de letter kennen vind ik een beetje sneu, vandaar de opmerking over veren.
Dat het oud nieuws was is juist inhoudelijk, daarom ook de terrechte vraag wat wil de Vara/zembla hier mee. Overigens was dat artikel ook uit 2002 juist de periode waarin AHA ook in het nieuws kwam omdat ze gelogen had.
[..]
quote:
Dit alles doet nog steeds niet af aan de inhoud; liegende kamerleden. Beetje hetzelfde als met Verdonk, ineens is liegen niet erg zolang je maar geen kritiek geeft op een potentiele VVD-lijsttrekster. Daar jij van mening bent dat de gehele VARA groep verantwoordelijk is voor dit stukje zendtijd (niet het beste, maar niet waardeloos) ipv de redactie van het uitgezonden programma (wij 'linksen' kennen ook nog een stukje vrijheid qua berichtgeving) doet mij beseffen dat verdere communicatie alleen maar op meer onzin doet uitlopen.
Als je mijn postgeschiedenis zou kennen weet je dat ik voor Rutte ben, maar goed.

Dat ik Zembla en 26.000 gezichten op 1 hoop gooi is terecht, die zijn namelijk nogal verweven en daarom is die vraag ook zeer terecht.
pi_37767421
Nelie Kroes destijds
quote:
Deze arme vrouwe heeft 3 / 4 burgeroorlogen meegemaakt
allemaal heel tragisch en ernstig en Hirsi Magan moest maar gauw verblijfsvergunning krijgen, want dit was toch wel zo zielig.

Ze is niet eens uit Somalië gevlucht, ze was al eerder richting Kenia gegaan waren ze tamelijk riant woonde, niks slechts aan. Tevens schijnt dat huwelijk ook niet gedwongen te zijn en stapte ze, op weg naar Canada, uit in Duitsland om vervolgens de trein te pakken naar Nederland om hier te profiteren.
Van eerwraak is sowieso al geen sprake, volgens haar familie.

Wat komt die parasiet hier nou weer doen in onze samenleving en enkel gal te spuien over een bepaalde godsdienst zonder enige nuttige bijdrage te leveren in de politiek.

ZET DIE TROL UIT! Somalië is veilig genoeg! Optiefen!

Dat Kosovaarse meisje had veel meer recht om hier te blijven.
Bah!
pi_37767494
Nou, het is iig duidelijk waar de Tara Singh Varma award van dit jaar naartoe gaat. Dan idd liever een meiske dat gewoon d'r VWO wil halen ipv een onrustzaaiende liegende asielzoekster met wat onverwerkte (verzonnen) trauma's.
pi_37767543
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:16 schreef gelly het volgende:
Nou, het is iig duidelijk waar de Tara Singh Varma award van dit jaar naartoe gaat.
Is Ayaan ook ziek?
pi_37767573
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Is Ayaan ook ziek?
Was de clue niet dat ze niet ziek was . (TSV dus).
ijs_beer fan!
pi_37767582
Ik vond haar altijd al een beetje labiel overkomen, dus dat ze een heel verhaal verzonnen heeft om illegaal een rijk, Westers land binnen te komen, verbaast mij niets. Maar of het waar is...
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:22:23 #239
18772 pos
@@sweet@@
pi_37767596
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:21 schreef Monidique het volgende:
(...). Maar of het waar is...
Ze geeft het zelf toe.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_37767620
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Is Ayaan ook ziek?
Ze heeft wel issues en daar kunnen wij allemaal van meegenieten.
-Rabia Al-Basri
pi_37767681
Ik vind eerlijk gezegd dat ze dit ook weer niet heeft verdiend en snap de commotie niet zo goed.

Laat ze in vredesnaam goed werk gaan doen bij de VN en afzien van die nieuwe films, lijkt me voor iedereen beter.
pi_37767824
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:26 schreef SCH het volgende:

Laat ze in vredesnaam goed werk gaan doen bij de VN en afzien van die nieuwe films, lijkt me voor iedereen beter.
Vind ik ook ze moet lekker naar de VS.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 18:54:22 #243
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_37768267
liegen = eruit

was bij Taida ook dus Verdonk toon je rechtlijnigheid en mik Hirsi eruit
pi_37769251
Ik ben absoluut niet een fan van Ayaan Hirsi Ali en snap ook niet waarom ze bij de VVD zit. Uitzetten wordt denk ik onmogelijk (al zou ik het niet erg vinden), maar uit de partij zetten is toch wel verdiend (al hadden ze haar nooit toe moeten laten, dat vond ik toen ook al).
  vrijdag 12 mei 2006 @ 19:31:54 #245
16305 Jappie
parttime reverend
pi_37769259
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind eerlijk gezegd dat ze dit ook weer niet heeft verdiend en snap de commotie niet zo goed.

Je zou toch kunnen zeggen dat iemand die persoonlijk verantwoordelijk is voor hetzevorming jegens de Islam en haar volgelingen.; die zich met name heeft ingezet voor de verwijdering tussen Islamieten en de Westerse wereld onder het mom van een verzonnen traumatisch jeugd cq achtergrond; die haar niet bestaande ervaringsdeskundigheid heeft ingezet voor het laten maken van een film welke uiteindelijk heeft geresulteerd in de dood van de maker de commotie waard is.

Ik persoonlijk heb niet zo veel moeite met haar leugens en bedrog waar het haar eigen gewin betreft (lees nederlands staatsburgerschap verkrijgen) , maar heb des te meer moeite met het eenzijdige beeld van de Islam welke zij heeft kunnen neerzetten door het podium wat haar door de politiek werd geboden.

Ik heb er dan ook geen moeite mee dat zij gewoon hier in Nederland zou kunnen leven/werken en wonen, maar zou graag zien dat haar de toegang tot de politiek (anders dan stemrecht) werd ontnomen.

Wat ik verder graag zou zien is dat de VVD op de een of andere manier haar verantwoording ten opzichte van het in de partij opnemen en podium bieden voor deze mevrouw en haar uitlatingen zou nemen.

Als laatste zou ik wensen dat mensen in het algemeen eens wat meer constructief gingen nadenken over hoe de binnenlandse problemen rondom afkomst en/of religie op te lossen.....ik vrees alleen dat dat laatste ijdele hoop zal blijken te zijn. Kennelijk ligt het in de mensheid besloten om problemen van welke aard dan ook eerstens aan anderen/andersdenkenden toe te kennen.

Mevrouw Hirschi Ali is daar in ieder geval een stuitend voorbeeld van.
pi_37769470
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:21 schreef Monidique het volgende:
Ik vond haar altijd al een beetje labiel overkomen, dus dat ze een heel verhaal verzonnen heeft om illegaal een rijk, Westers land binnen te komen, verbaast mij niets. Maar of het waar is...
Ik snap werkelijk waar niet wat labiele mensen met economische vluchtelingen te maken hebben. Volgens mij jijzelf ook niet. Er is juist niets labiels aan mensen die naar een ander land gaan om hun levensomstandigheden te verbeteren.
pi_37769773
Ach, een leugentje meer of minder op haar waslijst vol leugens maakt ook niet veel meer uit natuurlijk

- Ze woont in een riant appartement. Geheel op kosten van de staat
- Ze heeft heel wat boeken in landen verkocht, waar boeken over moslimhaat als zoete broodjes over de toonbank gaan. Natuurlijk hoeft de fiscus daar niets over te weten, want het waren er maar een 'paar'. Waarom zou je je neveninkomsten dan vermelden, niet waar?
- Ze heeft haar islamhaat propagandafilmpje aan een aantal landen verkocht waar ze ook veel geld voor kreeg. Maar dat mag ook niets voorstellen en hoeft dus niet als neveninkomsten worden vermeld.
- Ze zal onderhand een jaarinkomen hebben gelijk aan het veelvuldige jaarinkomen van de premier.

Toch goed voor een 'vluchteling'

Kijken hoe snel die andere 'vluchteling' Ellian wordt ontmaskerd.
pi_37769844
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 19:31 schreef Jappie het volgende:
Als laatste zou ik wensen dat mensen in het algemeen eens wat meer constructief gingen nadenken over hoe de binnenlandse problemen rondom afkomst en/of religie op te lossen.....ik vrees alleen dat dat laatste ijdele hoop zal blijken te zijn. Kennelijk ligt het in de mensheid besloten om problemen van welke aard dan ook eerstens aan anderen/andersdenkenden toe te kennen.
Kom hier maar wat vaker posten.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:05:21 #249
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_37770120
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 18:54 schreef TJDoornbos het volgende:
liegen = eruit

was bij Taida ook dus Verdonk toon je rechtlijnigheid en mik Hirsi eruit
Kerel, dit is 14 jaar terug.
pi_37770149
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Kerel, dit is 14 jaar terug.
Dat vind ik dan wel weer een heel slecht argument. Eigenlijk geen argument.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:07:15 #251
68638 Zwansen
pi_37770171
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een heel slecht argument. Eigenlijk geen argument.
Plus het feit dat ze een Nederlandse is. :[
pi_37770213
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:07 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Plus het feit dat ze een Nederlandse is. :[
Ja, dat is ze geworden door haar verhaal van leugens. Volstrek logisch dat ze het gedaan heeft maar het is wel erg hypocriet om tegen Taida te zijn en dit van Ayaan maar goed te keuren natuurlijk.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:10:26 #253
68638 Zwansen
pi_37770254
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat is ze geworden door haar verhaal van leugens. Volstrek logisch dat ze het gedaan heeft maar het is wel erg hypocriet om tegen Taida te zijn en dit van Ayaan maar goed te keuren natuurlijk.
k vind het wel een verschil als ze daar 12 jaa rna dato achterkomen.
pi_37770302
Is het punt - dat zij binnen 5 weken al een verblijfsstatus had - al aan bod gekomen? Dat vond ik wel erg frapant, toen ik gisteren de Zembla-uitzending zag..

Er werd namelijk aangegeven, dat het normaliter veel langer duurde.. Hoe kan dit?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_37770368
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

k vind het wel een verschil als ze daar 12 jaa rna dato achterkomen.
Het is al veel langer bekend maar de VVD had er geen problemen mee.
pi_37770904
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 19:40 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk waar niet wat labiele mensen met economische vluchtelingen te maken hebben. Volgens mij jijzelf ook niet. Er is juist niets labiels aan mensen die naar een ander land gaan om hun levensomstandigheden te verbeteren.
Nou, ik denk dat labiele personen, en zo komt zo echt op mij over, wat sneller geneigd zijn te liegen.
pi_37770921
Hoe dan ook, ik hoop dat dit het einde van de carriere van Ayaan Hirsi Magan is.
  Redactie Frontpage vrijdag 12 mei 2006 @ 21:21:49 #258
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37771884
En van tante Rita
pi_37772101
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:12 schreef Boswachtertje het volgende:
Is het punt - dat zij binnen 5 weken al een verblijfsstatus had - al aan bod gekomen? Dat vond ik wel erg frapant, toen ik gisteren de Zembla-uitzending zag..

Er werd namelijk aangegeven, dat het normaliter veel langer duurde.. Hoe kan dit?
Inderdaad. Er werd de suggestie gewekt, dat het normaliter langer duurde, maar er werd helaas niet verder op ingegaan.

Wat zou een gebruikelijke duur zijn om een verblijsvergunning te bemachtigen?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:32:33 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37772130
quote:
Verleden van Hirsi Ali krijgt toch staartje

Uitgegeven: 12 mei 2006 18:37

DEN HAAG - Het verleden van VVD-prominent Ayaan Hirsi Ali lijkt alsnog een staartje te krijgen. Hoewel zij al jaren toegeeft dat zij heeft gelogen om een verblijfsvergunning in Nederland te krijgen, worden nu pas Kamervragen gesteld over de kwestie. Als het aan minister Rita Verdonk ligt, hoeft Hirsi Ali niets te vrezen.

Maar asieladvocaten stellen dat wordt gemeten met twee maten: anderen worden wel uitgezet als later blijkt dat ze hebben gelogen.
Bron:http://www.nu.nl/news/731(...)t_toch_staartje.html

Volgens de regelgeving kan iemand nog 12 jaar na naturalisatie het Nederlanderschap ontnomen worden. Das AHA-erlebnis werd in 1997 genaturaliseerd. Theoretisch zou haar het Nederlanderschap nog ontnomen kunnen worden.
quote:
Sinds de nieuwe Rijkswet op het Nederlanderschap uit 2003 is fraude een reden om de naturalisatie en vluchtelingenstatus ongedaan te maken. Dat kan tot twaalf jaar na de naturalisatie
Hét argument om het wél te doen is natuurlijk dat iedereen voor de wet gelijk is. Wanneer zij negen jaar na dato toch mag blijven, alhoewel haar leugens nu duidelijk weerlegd zijn, waarom mevrouw S. Matobuarè uit Almere niet? Enkel omdat das AHA-erlebnis tweede-kamerlid is?
The End Times are wild
pi_37772304
Nou ja, ze hoeft van mij het land niet uit, maar het zou de VVD sieren haar op de stoep te zetten. Dan vertrekt ze vanzelf wel naar de VS. Als politiek vluchteling.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:45:04 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37772456
Van mij hoeft ze het land ook niet uit. Maar dan mevrouw S. Matobuarè uit Almere-Oost ook niet! Anders is er rechtsongelijkheid.

Overigens gaat mevr. S. Matobuarè natuurlijk in de praktijk het land óók niet uit als ze niet zelf wil, dat terzijde
The End Times are wild
  Redactie Frontpage vrijdag 12 mei 2006 @ 21:49:45 #263
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37772557
Ik wil Gumuz terug
pi_37772753
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:49 schreef SunChaser het volgende:
Ik wil Gumuz terug
Gumus, die kleermaker uit Amsterdam inderdaad. Ook een vaag verhaal. Wat zou er met die man gebeurt zijn? Was een tijdje terug nog wel effe illegaal terug in Nederland, maar was binnen een paar weken weer opgepakt.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 09:53:29 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37781436
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

Gumus, die kleermaker uit Amsterdam inderdaad. Ook een vaag verhaal. Wat zou er met die man gebeurt zijn? Was een tijdje terug nog wel effe illegaal terug in Nederland, maar was binnen een paar weken weer opgepakt.
hij had het geld van meneer abraham van leeuwen binnen no time er doorheen gejast toen hij de entrepeneur in turkije ging uithangen.
pi_37781554
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 09:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij had het geld van meneer abraham van leeuwen binnen no time er doorheen gejast toen hij de entrepeneur in turkije ging uithangen.
Ja dat had ik wel doorgekregen, maar dat was dan ook de reden, dat ie hier illegaal terug kwam. Wie is Abraham Van Leeuwen?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:05:48 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37781598
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja dat had ik wel doorgekregen, maar dat was dan ook de reden, dat ie hier illegaal terug kwam. Wie is Abraham Van Leeuwen?
die miljonairhomo, met zijn schip vol thaise knabeln. hij rust trouwens inmiddels zacht.
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 10:07:27 #268
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37781621
Neemt niet weg dat Gumus hier ook al jaaaaaaaaren woonde, dus weg met Ayaan.
pi_37781649
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die miljonairhomo, met zijn schip vol thaise knabeln. hij rust trouwens inmiddels zacht.
OK Nooit van gehoord. Ik had toen ook, dat hele gebeuren rond Gumus niet op de voet gevolgd.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:09:47 #270
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37781652
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:07 schreef SunChaser het volgende:
ik heb de maatregelen tegen gumus ook nooit ondersteund. gelukkig is verdonk wat milder en geeft vaker pardon dan haar voorgangers.
pi_37781692
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:07 schreef SunChaser het volgende:
De zogenaamde witte illegaal. In Italie was een baan hebben genoieg om een verblijfsvergunning te krijgen en in Spanje deden ze ook niet moeilijk om 800.000 illegalen te legaliseren en bij ons moeten mensen die jaren hier legaal verblijven opsouten.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Frontpage zaterdag 13 mei 2006 @ 10:15:45 #272
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37781731
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

OK Nooit van gehoord. .
Prins de Lignac
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:20:45 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37781800
quote:
'Naturalisatie Hirsi Ali niet rechtsgeldig'

Uitgegeven: 13 mei 2006 09:51

DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali raakt haar Nederlandse paspoort mogelijk kwijt. Uit eerdere uitspraken van de Hoge Raad, het hoogste Nederlandse rechtsorgaan, blijkt dat het Tweede-Kamerlid van de VVD waarschijnlijk ten onrechte het Nederlanderschap bezit. Dat meldt Trouw zaterdag. De Hoge Raad bepaalde vorig jaar dat een naturalisatiebesluit waarin valse persoonsgegevens zijn opgenomen niet rechtsgeldig is.(..)
Bron:Naturalisatie Hirsi Ali niet rechtsgeldig

Ik kan me niet voorstellen dat het AHA-erlebnis werkelijk haar Nederlanderschap zou kwijtraken, en daarmee zelfs mogelijk uitgezet zou worden!
De VVD (Verdonk) zou zoiets OSM toch nooit aandoen!!
The End Times are wild
pi_37781806
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:15 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Prins de Lignac
Was een toffe kerel, die zich veel inzette voor goede doelen, blijkbaar. http://krant.telegraaf.nl(...)n.bram.vermogen.html
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:22:05 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37781822
Zeg schatje, nu we hetzelfde bericht op exact dezelfde tijd gepost hebben, wat gaan we nu doen?

Jij mag het zeggen, want jij was net iets eerder!

en je hebt jouw bericht al weer verwijderd, zie ik!
The End Times are wild
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:23:35 #276
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37781849
Ik stel voor dat we haar van nu af aan gewoon Ayaan Hirsi Magan gaan noemen, zo heet ze toch?

Ik snap trouwens niet waarom iemand die hier in NL erg goed verdient, haar eigen broer in het arme Kenya niet financieel helpt ??
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:24:43 #277
146803 Bram_Duikelaar
Ja, ik ben Blinde Maupie
pi_37781859
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was een toffe kerel, die zich veel inzette voor goede doelen, blijkbaar. http://krant.telegraaf.nl(...)n.bram.vermogen.html
Nu hij genoeg vermogen vergaard had, was mensen helpen zijn voornaamste reden tot bestaan. Eerlijk, integer en oprecht!

En de vosseholletjes van jonge Thaise knapen sodomiseren natuurlijk!
Disclaimer: Bram Duikelaar is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de inhoud van dit bericht. Ook schade voortvloeiend hieruit kan op geen enkele manier op de persoon Bram Duikelaar of zijn onderhavige bedrijfsobjecten verhaald worden.
pi_37781871
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat het AHA-erlebnis werkelijk haar Nederlanderschap zou kwijtraken, en daarmee zelfs mogelijk uitgezet zou worden!
Als het geldt voor die Iraakse gezien, die liegt over naam en geboorte datum en daardoor wirdt uitgezet waarom zou dat niet gelden voor AHM.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:26:37 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37781884
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als het geldt voor die Iraakse gezien, die liegt over naam en geboorte datum en daardoor wirdt uitgezet waarom zou dat niet gelden voor AHM.
Natuurlijk. Maar ik bedoel dat het dan ook daadwerkelijk fysiek gebeurt. Dus das AHA-erlebnis in de boeien, tussen twee marechaussee's in, op het vliegtuig terug naar Somalië.
Kun jij dat voor je zien?

(Ik kan het overigens wel visualiseren, maar acht het toch uiterst onwaarschijnlijk, zou het wel de giller van het jaar vinden!)(En de een of andere extremistische imam die nou net wél mag blijven!)
The End Times are wild
pi_37781890
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:24 schreef Bram_Duikelaar het volgende:

En de vosseholletjes van jonge Thaise knapen sodomiseren natuurlijk!
-Rabia Al-Basri
pi_37781898
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar ik bedoel dat het dan ook daadwerkelijk fysiek gebeurt. Dus AHA-erlebnis in de boeien tussen twee marechaussee's in op het vliegtuig terug naar Somalië.
Zie jij het voor je?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:30:24 #282
3542 Gia
User under construction
pi_37781936
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik stel voor dat we haar van nu af aan gewoon Ayaan Hirsi Magan gaan noemen, zo heet ze toch?
Hetgeen al jaren bekend is.

Zowel haar echte naam als haar geboortedatum zijn al jaren bekend. Alsmede ook haar levensloop.

Ik zie niet in waarom dit nu ineens opgedist moet worden en zij het land uit zou moeten. Waarom niet jaren terug, toen dit bekend was, stappen ondernomen? Dit was al bekend voordat zij het Nederlanderschap kreeg, en toch heeft ze het gekregen.

Vergelijkingen met Pasic en gumus slaan dus nergens op. Zij waren geen Nederlanders toen ze werden uitgezet.
pi_37781960
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:30 schreef Gia het volgende:

Vergelijkingen met Pasic en gumus slaan dus nergens op. Zij waren geen Nederlanders toen ze werden uitgezet.
En vergelijken met die Iraakse familie. Mag dat?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:34:27 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_37781981
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

Das AHA-erlebnis over een jaartje of 10?

The End Times are wild
pi_37782023
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

[afbeelding]

Das AHA-erlebnis over een jaartje of 10?

Dan gaat ze ook AHM heten natuurlijk
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:45:27 #286
3542 Gia
User under construction
pi_37782150
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

En vergelijken met die Iraakse familie. Mag dat?
Kun je even een linkje vinden waar ik het verhaal over dat gezin kan vinden, want googlen op die naam levert niks op. Googlen op Iraaks gezin Almere levert heel andere gezinnen op.

Of misschien kun je zelf even vertellen wat het verhaal is?
Zijn zij dan wel Nederlands? Net als Ayaan?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:51:25 #287
124676 RobertoCarlos
pi_37782230
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dan gaat ze ook AHM heten natuurlijk
Dat bedoel ik!! Consequent blijven, daar ging het toch om?
pi_37782232
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Kun je even een linkje vinden waar ik het verhaal over dat gezin kan vinden, want googlen op die naam levert niks op. Googlen op Iraaks gezin Almere levert heel andere gezinnen op.

Of misschien kun je zelf even vertellen wat het verhaal is?
Zijn zij dan wel Nederlands? Net als Ayaan?
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:51:46 #289
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37782235
quote:
*** Kamerleden willen onderzoek Hirsi Ali ***

Minister Verdonk (VVD) voor Vreemdelingenzaken moet het VVD-Kamerlid Hirsi Ali het land uitzetten. Dit zegt het Kamerlid Nawijn, die directeur van de immigratiedienst IND was toen Hirsi Ali asiel vroeg in Nederland....
http://www.volkskrant.nl/(...)_onderzoek_Hirsi_Ali
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  † In Memoriam † zaterdag 13 mei 2006 @ 10:52:10 #290
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37782241
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

"Als het aan minister Rita Verdonk ligt, hoeft Hirsi Ali niets te vrezen."
Kewl! Rita 'ik-voer-alleen-de-wet-uit' Verdonk ook gelijk een imagodeukje.

pi_37782274
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:52 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Kewl! Rita 'ik-voer-alleen-de-wet-uit' Verdonk ook gelijk een imagodeukje.

Rita heeft wel meer deukjes opgelopen de afgelopen jaren, maar vreemdgenoeg vind de coalitie het geen probleem.
-Rabia Al-Basri
pi_37782279
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:51 schreef Tafkahs het volgende:

[..]
Merkwaardig dat er nu zo'n ophef over wordt gemaakt terwijl dit allemaal al jaren bekent was.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 10:58:49 #293
3542 Gia
User under construction
pi_37782340
Wat ik ook niet begrijp is dat men nu iemand het nederlanderschap af wil nemen omdat ze misschien gelogen heeft over al dan niet uitgehuwelijkt zijn of omdat de IND destijds zijn werk niet goed heeft gedaan.
Terwijl aan de andere kant iedereen op zijn achterste poten staat als men dit wil doen bij criminele buitenlanders met een dubbele nationaliteit.
Zelfs van terroristen mag men volgens velen hier de Nederlandse nationaliteit niet afnemen.

Ook vraag ik me af waarom sommigen hier nu zo fel voor uitzetting van Ayaan zijn, terwijl ze in andere zelfde gevallen juist tegen uitzetting zijn.

Als van zomaar een zwarte hardwerkende, goed geïntegreerde genaturaliseerde man wordt ontdekt dat hij ten onrechte het Nederlanderschap heeft gekregen, omdat hij eerst in Duitsland is geweest en eigenlijk al vluchtelingenstatus in Kenya had, roept iedereen hier dan ook 'Uitzetten!' of doen we dat alleen maar bij Ayaan?
pi_37782343
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:55 schreef basilisk het volgende:

[..]

Merkwaardig dat er nu zo'n ophef over wordt gemaakt terwijl dit allemaal al jaren bekent was.
Dit was helmaal niet zo gedetailleerd bekend. Als het al jaren bekend is waarom is er dan jaren terug niet op gereageerd.

Als het waar is dat mensen jaren nadat ze asiel hebben gekregen alsnog het Nederlanderschap wordt ontnomen, waarom zal dat niet gelden voor AHM?
-Rabia Al-Basri
pi_37782410
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:58 schreef Gia het volgende:

Als van zomaar een zwarte hardwerkende, goed geïntegreerde genaturaliseerde man wordt ontdekt dat hij ten onrechte het Nederlanderschap heeft gekregen, omdat hij eerst in Duitsland is geweest en eigenlijk al vluchtelingenstatus in Kenya had, roept iedereen hier dan ook 'Uitzetten!' of doen we dat alleen maar bij Ayaan?
Als de wet dat voorschrijft zal dat moeten gebeuren. Of je nou wel of niet Ayaan heet doet er niet toe.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:04:30 #296
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37782425
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:55 schreef basilisk het volgende:

[..]

Blijkbaar was het nog niet tot iedereen doorgedrongen. Ik denk dat Nawijn als minister van vreemdelingenzaken in z'n lpf kabinet hier de sier mee had willen maken eigenlijk.

Ze heeft Kalou en Taïda tegen hè? Het is erg dom van AHA om te roepen dat ze het zo oneens was met Verdonk over de uitzetting van dat meisje, nu ze zelf aan de beurt dreigt te komen. Had ze zich maar eerder uitgesproken.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:06:55 #297
3542 Gia
User under construction
pi_37782454
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 10:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

[..]
Dus, als bij onderzoek blijkt dat haar echte naam en geboortedatum al bekend waren bij aanvraag van het Nederlanderschap, dan is er niets aan de hand?

Ben wat dat betreft wel benieuwd wat er op haar paspoort staat: Magan of Ali, 1967 of 1969.

Wat als ze nu alleen gelogen heeft om een verblijfsstatus te krijgen, maar niet bij het aanvragen van het nederlanderschap...
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:08:46 #298
3542 Gia
User under construction
pi_37782484
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als de wet dat voorschrijft zal dat moeten gebeuren. Of je nou wel of niet Ayaan heet doet er niet toe.
Nee, klopt, maar dan moet men dit dus wel consequent gaan toepassen op iedereen die hier onder valse voorwendselen is gekomen. En dat zijn er nogal wat.

Denk dat Verdonk de tijd van haar leven gaat krijgen als men dit door gaat zetten.
pi_37782520
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 11:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, klopt, maar dan moet men dit dus wel consequent gaan toepassen op iedereen die hier onder valse voorwendselen is gekomen. En dat zijn er nogal wat.

Denk dat Verdonk de tijd van haar leven gaat krijgen als men dit door gaat zetten.
Grappig dat je dat nu zegt want dit is van Ayaan allang bekend maar heb je er nog nooit over gehoord.

Hoezo twee maten.

Dat is precies de kern van deze hele zaak.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 11:12:45 #300
124676 RobertoCarlos
pi_37782541
Ik wist iig een heleboel dingen uit die uitzending niet, maar ben nu wel goed wakker geschud.

[ Bericht 63% gewijzigd door RobertoCarlos op 13-05-2006 11:15:35 (Linkie was al gepost!!) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')