Je vergeet iedere keer dat er meerdere mensen aan het woord zijn geweest die zeker een nieuw licht op de zaak hebben doen schijnen. Of ze gelijk hebben, tja, een nieuw licht is het zeker.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Welke doofpot? Dit is namelijk al jaren bekend, dat geldt zelfs voor de onthulling over welk onderwijs zij had genoten. Zembla had zich de moeite van de reis kunenn besparen door gewoon enkele opinietijdschriften van een paar jaar geleden te lezen en de uitzendig van BVD nogmaals te bekijken.
Taida was ook een mooie tiener-meid, misschien moet AHA zich gewoon wat vaker in de disco tonen en d'r VWO-examen overdoenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
als het over taida zou gaan was de grens van 300 post al wel voorbij gestreeft.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:08 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Je vergeet iedere keer dat er meerdere mensen aan het woord zijn geweest die zeker een nieuw licht op de zaak hebben doen schijnen. Of ze gelijk hebben, tja, een nieuw licht is het zeker.
Dit hele verhaal heb ik al een paar jaar geleden op tv gezien.quote:Ayaan heeft de eerste zeven jaar van haar leven in Somalië gewoond. Het gezin Magan ontvluchtte het land voor de burgeroorlog begon; de vader was een oppositieleider tegen dictator Siad Bare. Nadat het gezin kort in Saudie-Arabië en Ethiopië heeft gewoond, verhuist het naar Nairobi (Kenia). Daar krijgt Ayaan met haar familie een vluchtelingenstatus. Ze wonen er twaalf jaar. De school van Ayaan werd betaald door de VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR.
Je laat je stokpaardje 'weinig nieuws' nogal verbasteren naar 'geen nieuws'; beetje jammer. Ook voegd het weinig toe aan een eventuele discusse, je hebt je punt over de nieuwswaarde inmiddels wel gemaakt, dat doet overigens niets aan de inhoud af.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vergeet ik helemaal niet, het is alleen nogal magertjes en voegde maar weinig toe aan wat er al jaren beken was.
Waar ze sinds haar zevende niet meer geweest was omdat ze al voor dat de oorlogen begonnen met haar familie gevlucht was. Inmiddels had ze al een gedegen opleiding genoten in een veilig land waar ze mbv geld van vaders en de internationale gemeenschap een leven op redelijk niveau had. Somalië had er niet zoveel mee te maken, dat ze aanklopte in Nederland.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ayaan is hier wel als vluchteling gekomen omdat het in haar thuisland (Somalië) niet veilig is.
Joh... die gasten zitten zo diep bij haar in haar hol dat ze zelfs op haar hebben gestemdquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:16 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Waar ze sinds haar zevende niet meer geweest was omdat ze al voor dat de oorlogen begonnen met haar familie gevlucht was. Inmiddels had ze al een gedegen opleiding genoten in een veilig land waar ze mbv geld van vaders en de internationale gemeenschap een leven op redelijk niveau had. Somalië had er niet zoveel mee te maken, dat ze aanklopte in Nederland.
Voor iedere andere willekeurige liegende vluchtelinge in exact dezelfde situatie had je in de eerste rij gestaan om haar het land uit te trappen. Kennelijk geniet zij een voorkeursbehandeling omdat zij ook openlijk moslimhater is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit hele verhaal heb ik al een paar jaar geleden op tv gezien.
Het feit dat ze als vluchteling in Kenia woonde, maakte haar situatie niet minder erg. Ze was en bleef een Somalische vluchtelinge. Daar heeft ze dus niet over gelogen.
Wb dat huwelijk heb ik toch eerder de neiging om Ayaan te geloven, omdat ouders in dat soort gevallen altijd beweren dat dochterlief zo verliefd was.
Verder denk ik dat ze voldoende narigheid heeft meegemaakt om niet nu nog eens uitgezet te moeten worden.
Ik vind dit sowieso niet te vergelijken met Pasic. Pasic is de tweede keer niet hierheen gekomen als vluchteling, maar puur en alleen om hier onderwijs te volgen. En dat kan zomaar niet.
Ayaan is hier wel als vluchteling gekomen omdat het in haar thuisland (Somalië) niet veilig is.
Dit is al jaren bekend. Ayaan heeft dit zelf al eens op tv verteld.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:16 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Waar ze sinds haar zevende niet meer geweest was omdat ze al voor dat de oorlogen begonnen met haar familie gevlucht was. Inmiddels had ze al een gedegen opleiding genoten in een veilig land waar ze mbv geld van vaders en de internationale gemeenschap een leven op redelijk niveau had. Somalië had er niet zoveel mee te maken, dat ze aanklopte in Nederland.
Tja, het was al langer duidelijk dat VVD-ers er naar hartelust op los liegen: AHA, mevrouw Kroes........Verdonk.......en dat zijn dan alleen degenen die in de laatste twee posts besproken zijn.......quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:25 schreef Garos het volgende:
Wat ik ook schaamteloos vind is dat Neelie Kroes voor de camera willens en wetens heeft staan liegen van hoeveel burgeroorlogen Ayaan wel niet heeft meegemaakt (dit terwijl ze wist dat Ayaan veilig in Kenya zat) . De is de zoveelste keer dat ik haar naam negatief hoor. Het wordt eens tijd dat de VVD wat conclusies gaat trekken. In ieder geval ik stem voorlopig geen VVD meer!![]()
Ik weet niet of het nog geldig is of niet:quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:27 schreef Gia het volgende:
Daarbij is ze Nederlandse en is er geen wet die haar het Nederlanderschap kan afnemen alleen omdat ze misschien liegt over al dan niet uitgehuwelijkt zijn.
Nee, beiden waren vluchteling met een erkende status, Pasic voorheen voordat haar ouders besloten terug te gaan en AHA in kenia, waar ze dus een status had...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:12 schreef Gia het volgende:
Ik vind dit sowieso niet te vergelijken met Pasic. Pasic is de tweede keer niet hierheen gekomen als vluchteling, maar puur en alleen om hier onderwijs te volgen. En dat kan zomaar niet.
Het gaat hier niet om iemand met een vluchtelingenstatus of verblijfsvergunning, maar om een Nederlandse.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Voor iedere andere willekeurige liegende vluchtelinge in exact dezelfde situatie had je in de eerste rij gestaan om haar het land uit te trappen.
Het probleem imo is dat ze haar politieke opvattingen in debat deels legitimeert met haar verleden dat dus grotendeels verzonnen is. Iedere keer als ze, in haar beargumentatie, heeft gewezen naar haar eigen verleden als vluchteling/asielzoeker heeft ze gelogen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij is ze Nederlandse en is er geen wet die haar het Nederlanderschap kan afnemen alleen omdat ze misschien liegt over al dan niet uitgehuwelijkt zijn.
Wat voor fraude heeft ze dan gepleegd?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik weet niet of het nog geldig is of niet:
http://www.justitie.nl/pe(...).asp?file=pb0693.htm
Helemaal onderin bij het woordje fraude![]()
Ze had in Duitsland asiel moeten aanvragen, dat heeft ze verzwegen tijdens haar aanvraag in NL. Vind ik al een puntje waar je fraude op kan plakken.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat voor fraude heeft ze dan gepleegd?
Ze heeft gezegd dat ze een Somalische vluchteling is. Dat is niet gelogen.
Daarbij heeft ze nooit beweerd rechtstreeks uit Somalië te komen en is al jaren bekend dat ze vanaf haar zevende niet meer in somalië woonde.
Ik zie geen fraude.
Zodra je een valse naam en een valse geboortedatum opgeeft pleeg je al fraude. Als je dan ook nog eens liegt over je vluchtelingenstatus is Kenia dan is dat normaal gesproken reden genoeg om je weer een enkeltje Kenia of Somalie te geven.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Gia het volgende:
Ik zie geen fraude.
Verzwijgen, dat je politiek asiel hebt in Kenia. Verzwijgen, dat je uit Duitsland komt. Liegen over je geboorte datum. Liegen over naam.quote:
Tja, als dat bewezen kan worden en justitie dit aan wil pakken, dan zij het zo.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:39 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Ze had in Duitsland asiel moeten aanvragen, dat heeft ze verzwegen tijdens haar aanvraag in NL. Vind ik al een puntje waar je fraude op kan plakken.
En realiseren de Verdonk-adepten zich wel dat zij dus eigenlijk vinden dat AHA zou moeten opzouten nu?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Realiseren de mensen die hier oproepen tot het vertrek van AHA ze daarmee het beleid van Verdonk ondersteunen?
Ach, hoeveel Afrikaanse mensen wonen er niet in nederland met de geboortedatum 1 januari?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zodra je een valse naam en een valse geboortedatum opgeeft pleeg je al fraude. Als je dan ook nog eens liegt over je vluchtelingenstatus is Kenia dan is dat normaal gesproken reden genoeg om je weer een enkeltje Kenia of Somalie te geven.
Het is natuurlijk waanzin om dat alsnog te doen. Maar het roept wel de vraag op of haar strijd en haar kamerlidmaatschap nu nog wel zo legitiem zijn. En of ze nog wel te handhaven is binnen een partij die hard ageert tegen dergelijke fraude.
Sneue snikkel argument. Maar dat geeft niet.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Realiseren de mensen die hier oproepen tot het vertrek van AHA ze daarmee het beleid van Verdonk ondersteunen?
Ik vind trouwens niet dat ze uitgezet moet worden. Ze is onze pakkie an. Zoals Pim zei, "het zijn onze kut Marokkanen". Zeg ik het onze "Kut Somalier"quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
S_Bquote:
Daar is ze nog slechter inquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:47 schreef Gia het volgende:
Stopt ze gewoon met politiek en gaat ze nog meer films maken!!![]()
Bewezen? Het staat, uit haar mond, op de band.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als dat bewezen kan worden en justitie dit aan wil pakken, dan zij het zo.
Ook hier geldt dan: regels zijn regels.
Ayaan staat voor een stroming die haar eigen bestaansrecht in Nederland zou hebben voorkomen. Hoe sneu is dat?quote:Zou het wel jammer vinden, omdat ze wel wat discussies aanwakkert. En uiteraard hoop ik dat de nieuwe submission nog af komt. Maar als politica is ze niet onmisbaar.
Vind dit echter wel een hoop gezoek. Owee, ze had in Duitsland assiel moeten vragen, stoute Ayaan. Hoeveel anderen zijn via Duitsland hier gekomen? Zullen we die ook maar allemaal uit gaan zetten? Of alleen Ayaan, omdat zij in de politiek zit?
Dat is appels met peren vergelijken, omdat die mensen vaak niet weten wat hun echte geboorte datum is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, hoeveel Afrikaanse mensen wonen er niet in nederland met de geboortedatum 1 januari?
Allemaal maar het land uitzetten?
Jawel, heb ik ook al op gereageerd. Maar ik vraag me af of dan alle mensen die dit doen of die via Duitsland hier gekomen zijn, zullen worden aangepakt. Of dat dit nu alleen maar gebeurt met Ayaan omdat zij in de politiek zit. Want ik geloof niet dat zij de enige is die op deze manier naar nederland is gekomen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:49 schreef Slayage het volgende:
Zie trouwens nu wel fraude of niet? Liegen over naam![]()
Aanpakken van Ayaan is ook puur theoretische. Zal nooit gebeuren. Laat staan al die andere mensen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, heb ik ook al op gereageerd. Maar ik vraag me af of dan alle mensen die dit doen of die via Duitsland hier gekomen zijn, zullen worden aangepakt. Of dat dit nu alleen maar gebeurt met Ayaan omdat zij in de politiek zit. Want ik geloof niet dat zij de enige is die op deze manier naar nederland is gekomen.
Daar heb je gelijk in. Maar zowel filmtechnisch, als inhoudelijk was Submission natuurlijk een draak. En ook d'r boeken zijn eigenlijk natuurlijk floddertjes. Maar goed, spraakmakend is 't wel. Maar ik ben bang dat AHA d'r 15 minutes of fame een beetje aan het opraken zijn. 't Is dus nog maar de vraag of een Submission II nog zo spraakmakend zal zijn. De mediaheisa erom heen zal waarschijnlijk stukken minder zijn.....tenzij ze zich nog meer op het schoppen en schokkeren gaat toeleggen.....quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, smaken verschillen. Ik vind ze wel spraakmakend.
quote:
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:13 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Je laat je stokpaardje 'weinig nieuws' nogal verbasteren naar 'geen nieuws'; beetje jammer. Ook voegd het weinig toe aan een eventuele discusse, je hebt je punt over de nieuwswaarde inmiddels wel gemaakt, dat doet overigens niets aan de inhoud af.
Als ze zich nou eens snoeihard had ingezet ter versoepeling van het asiel beleid om haar mede-'slachtoffers' een waardig leven te kunnen bieden was haar rol in de nederlandse politiek oprecht gelegitimeerd; nu is het allemaal een losse flodder.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, heb ik ook al op gereageerd. Maar ik vraag me af of dan alle mensen die dit doen of die via Duitsland hier gekomen zijn, zullen worden aangepakt. Of dat dit nu alleen maar gebeurt met Ayaan omdat zij in de politiek zit. Want ik geloof niet dat zij de enige is die op deze manier naar nederland is gekomen.
Wat Taida betreft heeft ze dit dus ook al laten blijkenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:57 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Als ze zich nou eens snoeihard had ingezet ter versoepeling van het asiel beleid om haar mede-'slachtoffers' een waardig leven te kunnen bieden was haar rol in de nederlandse politiek oprecht gelegitimeerd; nu is het allemaal een losse flodder.
Vanavond Zembla over Ayaan Hirsi Maganquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal grappig, natuurlijk is nnieuwswaarde van essentieel belang. Al deze feiten waren al in 2002 bekend en hebben daarmee ook verschillende tijdschriften en een praatprogramma gehaald. De vraag in deze is dus waarom Zembla er juist nu voor kiest om die oude koeien uit de sloot te halen. Verder vind ik het wel interessant om te weten waarom de Vara er in "26000" gezichten om bewezen leugens van asielzoekers daar wel in te gebruiken als waarheid.
Excuses, dat maakt het natuurlijk allemaal weer goed.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat Taida betreft heeft ze dit dus ook al laten blijken
nogal een drogredenering mijn waarde, Zembla ging namelijk actief op zoek naar nieuwsquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:58 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Vanavond Zembla over Ayaan Hirsi Magan
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:59 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Excuses, dat maakt het natuurlijk allemaal weer goed.![]()
Dat je de door je jezelf geopperde hypocritie maar aan een kant van het speelveld wenst te plaatsen moet je mij niet in de schoenen schuiven.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
nogal een drogredenering mijn waarde, Zembla ging namelijk actief op zoek naar nieuws
Ik ben het er met de 100% mee eens.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik snap niet waarom de ophef zo gefocust is op AHA. Die heeft wat betreft haar aanvraag misschien gelogen en bedrogen, maar ik kan haar eigenlijk geen ongelijk geven dat ze het zo heeft aangepakt. Wat betreft haar privéleven en dergelijke heb ik geen idee wat ik moet geloven. Maar dat maakt ook verder niet heel veel uit.
Wat ik belangrijker vind is hoe de VVD deze situatie afdoet (of gaat doen). Hoe wil een partij die zeer gefocust is op een streng (zo niet onmenselijk streng) asielbeleid, immigratiebeleid en integratiebeleid het gaan verklaren dat juist één van hun meest prominente partij- en kamerleden alles heeft gedaan wat volgens hun visie hard en streng bestraft moet worden. Ik vraag me echt af hoe geloofwaardig die visie en dat beleid dan nog zijn. Zeker als, zoals het er nu naar uitziet, straks mevrouw Verdonk, die inmiddels een symbool is geworden voor het hard en streng aanpakken van dit soort zaken het opperhoofd gaat worden.
Is AHA dan nog te handhaven binnen de partij? En zo ja: hoe geloofwaardig ben je dan nog met je strenge beleid wat betreft vreemdelingen en nieuwkomers? Wat mij betreft niet.....maar ik ben bang dat ze er toch gewoon mee weg zullen komen.
Welke precies?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:57 schreef Chewie het volgende:
Al deze feiten waren al in 2002 bekend en hebben daarmee ook verschillende tijdschriften en een praatprogramma gehaald.
Ja draai het om, over de leugens van Hirsi Ali is nooit echt een geheim gemaakt dat Zembla dit als nieuws brengt en de domme massa die blijkbaar niet weet wat een opinitijdschrift is dit geloofd kan ik niks aan doen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:02 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dat je de door je jezelf geopperde hypocritie maar aan een kant van het speelveld wenst te plaatsen moet je mij niet in de schoenen schuiven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |