abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37637325
Volvo Ocean Race


Vorige Topics
In Port Baltimore
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#14) inport Baltimore
Leg 5
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#13) Leg 5 Baltimore
Leg 4 - Inport Rio
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#12) Leg 4 naar Rio!
Leg 3 - 4
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#11) Tussenstop Wellington
In Port Race Melbourne
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#10) - Melbourne's inport race
Leg 2
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#9) - Leg 2 - the finish!
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#7) - Leg 2 to Melbourne
In Port Race Cape Town
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#6) - In Port Cape Town & Leg 2
Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#5) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#4) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#3) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#2) - Leg 1
[Zeilen] Volvo Ocean Race 2005/2006

Gerelateerde topics
[Poll] [Zeilen] Winnaar van de In Port race?
[Zeilen] - Poll - Wie wint de Volvo Oceane Race?

De Route
Huidige leg: geen. Leg 5 is zojuist afgelopen.
7 Mei: Offshore leg Baltimore - New York (pitstop) 400nm
11 Mei: Offshore leg 7 New York - Portsmouth (3200nm)
29 Mei: In Port Portsmouth
gehele race-schema | High-res afbeelding

Nederland
De vloot van 7 boten zal ook Nederland aandoen. Op +/- 7 juni zal de finish van de 8ste leg in Rotterdam liggen. In Rotterdam zal een 'in-port race' gehouden worden op 10 juni, en op 15 juni zal in Rotterdam de 9de en laatste leg naar Gothenborg (Zweden) van start gaan. Zie ook de website van de stopover: Rotterdamstopover.nl

Data updates
Alle data (stand in leg, positie van boten en afstand tot finish. Snelheid, koers, en weerinformatie) wordt slechts 4 maal per dag upgedate. Kort na: 06h,12h,18h,00h nl-tijd. Zowel op de website als in Virtual Spectator (zie onder) zal de nieuwe data te vinden zijn.
Technisch is het goed mogelijk om vaker informatie over de stand openbaar te maken, maar om de boten zelf geen realtime informatie over de concurrenten te geven (evenals live-weerinformatie) is er gekozen voor 4 update-momenten.
de laatste data in FOK-UBB formaat

Belangrijkste Zeetermen
nm = Zeemijl = 1.852 KM
kts = Knoop = zeemijl/h =1.852 km/h = 0.5 m/s
zie verder onder 'links' > 'Zeil-termen en info'
nl-tijd = GMT + 2h

Links
Volvooceanrace.com - De officiële website van de VOR met laatste nieuws en standen (en video's, en foto's)
Virtual Spectator - Programma waar de route perfect te volgen is, Elke 6 uur een update, met de route, snelheid maar ook windsnelheden en richtingen. (vaak gebruikte afkorting: VS) (alleen voor windows )
Nossport.nl - Thema pagina van de NOS over de VOR. Wordt niet erg vaak vernieuwd. De reportage in Studio Sport die iedere zondag rond 15h00 wordt uitgezonden zijn hier de daaropvolgende maandag terug te kijken.
Weersgegevens voor de VOR leg - Website met uitgebreide weergegevens voor de komende leg

Stop-overs
Rotterdam
Melbourne
Portsmouth

De boten

s: schipper, n: navigator, o: bootontwerper
ABN AMRO ONE - de boot met de ervaring, doel is (uiteraard) winnen.
Bijnaam schip: "Black Betty"
Scheepslied: Black Betty van RamJam
s: Mike Sanderson n: Stan Honey (overige crew)
o: Kouyoumdjian

ABN AMRO TWO - kortweg: AAB2 - de boot met de 'jonkies', naast winnen is ook ervaring opdoen een belangrijk doel.
Bijnaam schip: "Streetfighter"
Scheepslied: Seven Nation Army van The WHITE stripes
s: Sebastien Josse n: Simon Fisher (overige crew)
o: Kouyoumdjian

Brasil 1
s: Torben Grael n: Marcel van Triest (overige crew)
o: Farr

Ericsson Racing Team - kortweg: Ericsson
s: John Kostecki (voorheen: Neal McDonald) n: Steve Hayles (overige crew)
o: Farr

Movistar
s: Bouwe Bekking n: Andrew Cape (overige crew)
o: Farr

Pirates of the Caribbean - kortweg: PotC
Bijnaam schip: "Black Pearl"
s: Paul Cayard n: Jules Salter (overige crew)
o: Farr

Brunel Teamwork - Kortweg Brunel
s: Grant Wharington n: Matthew Humphries (overige crew)
o: Don Jones


Zeil-termen en info
Vaartips.nl - Nederlandse zeil-termen met uitleg
Team ABN AMRO - Engelse zeil-termen met (Engelse) uitleg
Report true wind - Wiskundige uitleg over het fenomeen harder kunnen zeilen dan de wind waait (schijnbare wind)

Navigatie
De calc op airways.com is helaas verdwenen, maar gelukkig zijn er meer:
Simpel form zonder java | Windows programma met uitgebreidere mogelijkheden - Calculator om o.a. de afstand tussen 2 coordinaten te berekenen. Handig om de afstand tot een Scoring Gate te berekenen of de afstand tussen de boten.
GoogleMap - Om de positie op aarde te vinden via satalietfoto's. Gebruik de coordinaten als zoekquery. De coordinaten (zijn hier te vinden) scheiden door een komma (vb: 01 45.40S, 31 39.45W) Uitzoemen om beeld te krijgen)
VOR in Googlemap - De huidige stand van de boten in google map geplaatst inclusief koers en scoringgates.


Samenvatting:

Leg 1
Meest opvallende was het uitvallen van Movistar en PotC direct na starten na een hevig weer voor portugal. Ook Sunergy (nu ING Brunel) had in het begin van de race problemen, maar is na een korte stop door gevaren, en finished enkele dagen later dan de rest.
De verwachte problemen met de Doldrums waren er nauwelijks, geen plotselinge windvlagen en stiltes. Sunergy die een tijd stil lag en later door de doldrums kwam had er vele malen meer last van.
Na de scoring gate waar AAB1 als eerste aankwam (en AAB2 net de 2de plaats verloor en terug viel naar de 4de plaats) kozen alle boten voor een omweg om van de drukgebied rond de zuidpool te benutten. Hierdoor werd op 2 keer toe het 24uurs record gebroken (zowel door AAB1 als 2). Afgezien dat de verschillen onderling niet erg groot waren was er nauwelijks positieveranderingen. Ericsson had in het laatste deel last van een free willy (de kantelende kiel die onbeheersbaar werd) en moest noodgedwongen vaart minderen. AAB1 verloor een uur tijd nadat ze een haai geraakt hadden (die het neit overleeft heeft...). Sunergy ver erachter kwam tenslotte nog dicht bij het 24 uursrecord. In cape town werd AAB1 eerste, AAB2 tweede en brasil derde.

In Port Race 1 Cape Town
1. ABN AMRO ONE
2. movistar
3. ABN AMRO TWO

Leg 2
In het eerste deel van de leg waren er opnieuw 2 boten met problemen. Dit maal Ericson (opnieuw de kiel) en Brasil. Brasil is na een paar dagen door gegaan, eric zal met een boot naar melbourne verscheept worden.
Sunergy komt niet goed mee met de 4 koplopers, waar AAB1 opnieuw ver vooraan ligt. Het verschil wordt na de scoring gate (waar AAB1 als eerste aankwam, en AAB2 als tweede) kleiner.
Aan deze leg zijn 2 zogenaamde ice gates toegevoegd. Dit zijn virtuele lijnen (van 500nm) die geraakt moet worden door elke boot. Hierdoor wordt voorkomen dat de vloot te ver naar het zuiden af zal varen waar naast een betere wind ook ijsbergen ronddrijven.

Net voor de laatste scoring gate verloor AAB1 de gehele voorsprong door een hoge drukgebied. Gezamelijk (movistar, en beide AAB´s) gingen ze opweg naar de Scoring Gate waar AAB1 als eerste aankwam, vervolgens AAB2. Richting de finish in Melbourne liep AAB1 opnieuw weer uit, maar doordat ze opnieuw net voor de finish gebrek aan wind kregen slonk de voorstand op AAB2 en Movistar. Tegelijk kreeg Brasil grote problemen doordat de mast in 3´en brak. Geen gewonden, ze zaten in relatief rustig weer. Via noodtuig is Australie nog gehaald, daar staakten ze de strijd. Per vrachtwagen is Brasil (Queen of the Desert) naar Melbourne gebracht. Net op tijd voor de InPort Melbourne.

Deze leg opnieuw 2 uitvallers: Eric en Bra1. Problemen bij Brunel (zeilen), PotC en movistar (beide kiel).
Een nieuw 24h record voor AAB2

In het klassement staat AAB1 met 29pt eerste, vervolgens AAB2 (24pt) en Movistar (16) en Brasil (14)

Leg 3
Leg 3 was de korte etappe tussen Melbourne en Wellington. Tot aan NieuwZeeland was het het oude verhaal. ABN1 als een raket er vandoor en met forse voorsprong richting Wellington. Daar parkeerden ze echter in een gebied met te weinig wind. Movistar profiteerde en won met een verschil van 9 seconden de etappe (!). In Wellington mocht geen hulp bij de boten. Movistar had dit toch nodig en kreeg twee uur tijdstraf. Ericsson had een slimme truc. Zij finishden te 3e etappe niet, namen hulp en voeren vlak voor de start van de 4e etappe nog over de finish van de 3e. Zij kregen dus geen tijdstraf.

Leg 4
De 4e etappe stond in het teken van de snelle oversteek tussen Australie en Kaap Hoorn. Het eerste deel was slim zeilen. ABN1 gaf een voorsprong op om zich zuidelijker beter te kunnen positioneren. Met succes, enkele dagen later lagen ze weer fors aan kop tot en met Kaap Hoorn en Rio. Bij Kaap Hoorn had Movistar een momentje. De stroomlijn-platen van de kiel braken af en door een gat van een kleine halve meter stroomde water snel de kajuit in. De bemanning stond op het punt om op vlotten het schip te verlaten, toen men op het laatste moment het water alsnog onder controle kreeg. Uitgeweken naar Ushuaia werd de boot opgelapt. Enkele zeilers durfden niet meer aan boord. 5 dagen na de overige boten bereikte een aangeslagen movistar alsnog Rio.
In Rio was ook Brasil1 knap ontevreden. Vlak voor de finish gaven zij een 2e plaats alsnog uit handen aan PotC en ABN2 en werden 4e. Geen fijne thuiskomst voor de Brazilianen.
Drama was er tot slot ook voor Ericsson. De boot bleek de tempo's van de andere schepen niet bij te kunnen houden. McDonald werd geslachtofferd (blijft als watch captain verbonden) en vervangen door John Kostecki, ide als tacticus tijdens de InPorts al aan het team verbonden was. Naar verwachting verandert er in Baltimore nog meer bij het team.

Leg 5
Na een slechte start in Rio van AAB1 was er weinig wind en werd er constant van plaats verwisseld door de 6 deelnemers, Brunel heeft zich ook uit deze leg getrokken. In de doldrums met grotendeels weinig wind was het zoeken naar een koers met wat meer wind, en daarom werd vaak, erg vaak van koers veranderd. Wat weer resulteerde in 'blaastest' geroep vanaf de wal.

De movistar had als enige het vertrouwen om nagenoeg rechtdoor te zeilen. Dit leverde ze ook de eerste plaats in, alleen AAB1 was een inhaalrace begonnen. Bij de scoring gate pakte Movistar net de volle 3,5 punt, vervolgd door AAB1 die enkele mijlen na het scoring gate de eerste plaats van Movi overnam. Dit veranderde ook niet. Wel was AAB2 opmerkelijk langzaam, en voer het grootste deel van de leg achterin. Ook in baltimore.

Het lijkt voorspelbaar te zijn, maar net voor de finish was er weer eens geen wind. Het voordeel van AAB1 was dat er totaal geen wind lag, dus de snellere boot van movi bij lage windsnelheden lag ook stil. Het duurde uren, de heli die voor het eerst live streaming beelden van de finish uitzond moest noodgedwongen ook maar een tank-stop gaan maken. Door opkomend vloed, en geen wind was AAB1 enkele meters voor de finish zelf gedwongen om de anker uit te gooien om te voorkomen dat ze achteruit gingen... AAB1 eerste, en door de laatste plaats van AAB2 en de tweede plaats van Movi heeft movi AAB2 van de tweede plaats gestoten in het klassement.
Stand na InPort Baltimore
1
2
3
4
5
6
7
8
Pos Team Pts 
1 ABN AMRO ONE 63.5
2 movistar     44.0
3 Pirates ofC  41.5
4 ABN AMRO TWO 41.0
5 Brasil 1     37.0
6 Ericsson     30.5
7 Brunel        0.5


De OP is hier te vinden
pi_37637395
Klein uurtje na de start van leg 6, van maarliefst 400 nm...

Bra 1
PotC
Movi
AAB 2
AAB 1
Eric
Brunel
pi_37637402
6 heli's, en geen videostream
pi_37637440
huh?
pi_37637483
Kom op met die kut-update
pi_37637516
Whehehe, gewoon afdwingen
quote:
1750GMT Pirates gybe in the spectator fleet and is now looking as though they have closed up on movistar and as they come out of the spectators they could be in second place. Both boats are still in the spectator fleet which could make for some interesting spectating. It looks as though ABN AMRO ONE might have dropped behind Ericsson. ONE stayed on the right side of the course and seem to be sailing in much softer wind and are losing ground. The boats do cross and Ericsson has crossed behind, but are closer. The big battle is between movistar and Pirates.
Nog steeds in spectator fleet
pi_37637652
aab2 is weer terug gegijpt naar de spectator fleet. Was er net bijna uit.

Je zou toch denken dat daar meer wind-schaduw is?
pi_37637689
4 Eric
5 aab2
6 aab1

Eric over de AAB's...
pi_37637700
schaduw hebben ze geen last van natuurlijk

Maarre dat zou je haast wel denken ja, maar als de spectator fleet precies in de wind ligt dan zou ik het ook wel weten
pi_37637705
Brunel niet ver achter aab1...
pi_37637779
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:57 schreef hermandeperman het volgende:
schaduw hebben ze geen last van natuurlijk

Maarre dat zou je haast wel denken ja, maar als de spectator fleet precies in de wind ligt dan zou ik het ook wel weten
het zeil is misschien weg groot, maar het meeste ligt nog beneden... En het lijkt me ook niet dat er zoveel windverschil is...

Het zullen wss wel voroal motorboten zijn
pi_37637845
Klein verschil tussen movi en potc

Potc de Leader (met vraagtekens)
pi_37637877
Is die ajax-psv wedstrijd al afgelopen?
pi_37637887
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:59 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

het zeil is misschien weg groot, maar het meeste ligt nog beneden... En het lijkt me ook niet dat er zoveel windverschil is...

Het zullen wss wel voroal motorboten zijn
Mja, het zei is natuurlijk wel ontworpen voor open zee/oceaan...

Maarja, het zal dus wel meer opbrengen om een beetje in de luwte te gaan varen...
pi_37637919
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:00 schreef the_disheaver het volgende:
Is die ajax-psv wedstrijd al afgelopen?
Ik heb nog geen rellende gasten langs m'n deur zien komen dus ik denk van niet
pi_37637950
quote:
1755 Pirates are heading over to the Eastern Shore once again. The boats have to go thorugh the gate of the starting line to complete this first part of the course to New York. It is very tactical at the moment, though it looks as though the forecast will be for shedloads of wind for tonight as they clear the Bay entrance and turn north towards New York. Ericsson seem to have overtaken ABN AMRO ONE and are closing on ABN AMRO TWO. Going out to the right has not paid for ABN AMRO ONE. Pirates have overtaken movistar. ABN AMRO TWO and Ericsson are very close and at the crossing they have taken ABN AMRO TWO and have gone into fourth place. Brunel is closing on ABN AMRO ONE.
pi_37637988
brasil 1 first, Pirates second, movistar third, Ericsson fourth, ABN AMRO TWO fifth, ABN AMRO ONE sixth, Brunel last.
pi_37638134
quote:
1800GMT Brunel are closing on a very slow-looking ABN AMRO ONE. Pirates have closed right up on Brasil 1 and might have closed down Brasil 1 to the extent that the Brazilians could be in dangerof losing the lead. Torben Grael has gybed across to try to get inside the Pirates and seems to have set up a perfect covering gybe over Pirates and are serving them dirty wind. Brasil 1 have slipped about three boat lengths ahead of Pirates again, with movistar another four lengths back. ABN AMRO TWO seems to have got back in front of Ericsson once again.
pi_37638137
aab2 voor Eric vervolgens one
pi_37638504
quote:
1810GMT As the boats close on the gate the leading three are just nine lengths apart. The spectators have had a magnificent sight of some very close racing in some of the most exciting boats on the planet.
9 lengtes maar
pi_37638680
quote:
1815GMT Brasil 1 gets to the gate first and as they leading three go through the gate, they all gybe onto port and go back towards that left hand side of the course where there seems to be more wind. Brasil 1 took one hour and eight minutes to get to the gate - some eight miles of sailing - Pirates are 43 seconds back, then movistar 35 seconds behind second place. ABN AMRO TWO are in fourth and gybe at the gate. TWO gybes while Ericsson carries on in a puff of wind. ABN AMRO ONE have maintained their lead over Brunel but it is only about six boat lengths. movistar seems to have slowed badly - a crab pot perhaps?
pi_37638818
quote:
1820GMT Times through the gate were Brasil 1 at one hour and eight minutes after the start, followed at 43 secionds by Pirates. Then movistar 35 seconds further back. ABN AMRO TWO was one minute and 54 seconds behind the Spaniards, Ericsson 28 seconds behind TWO. ABN AMRO ONE was one minute and 19 seconds behind Ericsson and the Brunel a further 45 seconds in arrears.
pi_37639020
aab1 laatste
pi_37639148
ja

Maar:
quote:
1825GMT The leading pack seems to be pulling away as the fleet sets off down the Chesapeake Bay towards the entrance and the Atlantic Ocean. At the moment it is all the Farr boats' race, with ABN AMRO TWO not too unhappy in the conditions, but ABN AMRO ONE hasdropped even to the extent that Brunel might have grabbed sixth place. But, even the leaders will know that there are big winds promised for tonight and the Black Boat is significently faster than the others when it's all about heavy wind power sailing. Certainly the leaders at the moment will know that there is still a significent distance to sail and the conditions are going to change dramatically. The likely finish time in New York is late evening on Monday - a passage of just under 30 hours.
pi_37640420
quote:
Op zondag 7 mei 2006 20:31 schreef hermandeperman het volgende:
ja

Maar:
[..]
Precies. 'Buiten' gaat het hard waaien en dan gooit Sanderson het gas los en spurt hij de Farr-boten voorbij. Zou leuk zijn als ABN2 mee zou kunnen komen, Maar een leuke matchrace tussen Movistar, ABN1 en The Pirates lijkt me ook wel ok.
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 7 mei 2006 @ 22:15:34 #26
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37642677
Ben er weer! Bedankt allen voor het posten, ik ben weer helemaal bij. Wat was de AAB1 nu aan het doen in het toeschouwersveld?

En ik weet zeker dat we de 2000 toeschouwers gaan overtreffen in Rotterdam. Er wordt nu al afgeraden om met de boot te komen....
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37643333
Iedereen zat zowat in het toeschouwersveld. Bleek meer wind te staan (er was sowieso nog al grote windverschillen op korte afstanden voor de start)
pi_37643358
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:02 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Precies. 'Buiten' gaat het hard waaien en dan gooit Sanderson het gas los en spurt hij de Farr-boten voorbij. Zou leuk zijn als ABN2 mee zou kunnen komen, Maar een leuke matchrace tussen Movistar, ABN1 en The Pirates lijkt me ook wel ok.
Maar zoveel 'buiten' is er deze leg niet... Wat meer dan de helft geloof ik.
pi_37644426
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
Movi|349|+0 (0)| N038.30.02|W076.24.01|10.5|184|00:00 UTC  09-05-06
PotC|349|+0 (0)| N038.30.01|W076.23.01|10.1|179|00:00 UTC  09-05-06
Bra1|350|+1 (0)| N038.31.05|W076.23.01|10.2|180|00:00 UTC  09-05-06
Eric|350|+1 (0)| N038.31.02|W076.24.30|10.0|181|00:00 UTC  09-05-06
Brun|350|+1 (0)| N038.31.01|W076.24.04|10.1|182|00:00 UTC  09-05-06
AAB2|351|+2(-1)| N038.32.07|W076.25.02|10.1|189|00:00 UTC  09-05-06
AAB1|352|+3(-1)| N038.33.05|W076.26.02| 9.7|193|00:00 UTC  09-05-06
pi_37644780
AAB1 laatste
  maandag 8 mei 2006 @ 00:36:06 #31
30495 masterr112
Wat kan je wel??
pi_37646779
tvp'tje
pi_37647478
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL (c)| Latitude  |Longitude |SMG|CMG|ETA                
PotC|341|+0 (0)| N038.23.09|W076.20.15|8.4|160|00:00 UTC  09-05-06
Bra1|341|+0 (1)| N038.23.05|W076.20.15|8.5|160|00:00 UTC  09-05-06
Movi|342|+1(-1)| N038.24.05|W076.20.06|7.4|151|00:00 UTC  09-05-06
Eric|342|+1 (0)| N038.24.03|W076.20.01|7.8|161|00:00 UTC  09-05-06
Brun|343|+2(-1)| N038.24.01|W076.21.09|7.5|161|00:00 UTC  09-05-06
AAB2|345|+4(-2)| N038.26.01|W076.23.01|5.5|167|00:00 UTC  09-05-06
AAB1|347|+6(-3)| N038.28.02|W076.26.04|4.7|178|00:00 UTC  09-05-06
pi_37647481
4.7 knopen
  maandag 8 mei 2006 @ 08:50:47 #34
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_37649165
Update van 0400UTC:
Brunel laat het al afweten
ABN1 hoogste bootsnelheid
Ericsson ook goede snelheid (
pi_37649522
AAB1 is AAB2 en Brunel voorbij en Movistar en Brasil liggen voor het g(r)ijpen. Iedereen loopt in op PotC behalve Brasil en Brunel.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2006 09:15:19 ]
pi_37649563
Een update tijdens mijn vorige post

Movi aan kop, AAB1 op de tweede plek, dan Brasil, Ericsson, PotC, AAB2, dan een tijdje niets en dan Brunel.
pi_37649659
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
Movi|240| +0 (2)| N037.09.02|W075.47.03| 6.1|116|00:00 UTC  09-05-06
AAB1|242| +2 (1)| N037.04.03|W075.40.01| 8.6|125|00:00 UTC  09-05-06
Bra1|243| +3(-1)| N037.05.01|W075.46.05| 6.7|126|00:00 UTC  09-05-06
Eric|243| +3(-2)| N037.04.01|W075.44.02| 7.4|120|00:00 UTC  09-05-06
PotC|246| +6(-6)| N037.01.03|W075.42.03| 8.5|123|00:00 UTC  09-05-06
AAB2|246| +6 (0)| N037.01.01|W075.45.02| 8.9|139|00:00 UTC  09-05-06
Brun|252|+12(-1)| N036.54.01|W075.45.06|12.3|148|00:00 UTC  09-05-06
pi_37650283
Brunel gaat wel lekker rap ook al liggen ze laatste
pi_37650621
Ze varen dan ook een heel andere koers en zoeken hun geluk wat verder uit de kust. Of ze zijn al op weg naar Rotterdam, dat zou ook kunnen Die andere dwarsligger is de AAB2.

pi_37652077
Mja ik ben op mijn werk dus heb geen VS hier
pi_37653645
Stand:

ABN1 (nog 210 nm tegaan)
Ericsson +2
Pirates +4
Movistar +5
Brunel + 12
Brasil1 + 13
ABN2 + 25
Take on the situation, but not the torment ...
pi_37653665
Ik zei toch al dat het 'buiten' zou waaien :-)
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 8 mei 2006 @ 12:29:15 #43
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37653920
AAB1 op papier weer aan kop!

1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL  (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|210| +0  (2)| N037.33.01|W075.22.01|10.9|26|00:00 UTC  09-05-06
Eric|212| +2  (1)| N037.33.01|W075.30.01|10.3|21|00:00 UTC  09-05-06
PotC|214| +4  (2)| N037.31.03|W075.27.01|10.7|21|00:00 UTC  09-05-06
Movi|215| +5 (-5)| N037.30.03|W075.29.02| 8.4|34|00:00 UTC  09-05-06
Brun|222|+12  (0)| N037.24.60|W075.31.01|10.3|20|00:00 UTC  09-05-06
Bra1|223|+13(-10)| N037.20.02|W075.26.04| 7.2|47|00:00 UTC  09-05-06
AAB2|235|+25(-19)| N037.05.02|W075.19.03| 7.0|80|00:00 UTC  09-05-06
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  maandag 8 mei 2006 @ 12:31:42 #44
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37653979
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:17 schreef SevenWonders het volgende:
Ik zei toch al dat het 'buiten' zou waaien :-)
Jij bent goed!
quote:
5/8/2006 11:27:12 AM GMT The winds are now at 20 – 25 knots with gusts up to 30 knots being reported. This makes it uncomfortable on board.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37654358
mja, 10 kn SMG lijkt niet echt op 'waaien'...
  maandag 8 mei 2006 @ 12:53:36 #46
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37654451
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:48 schreef the_disheaver het volgende:
mja, 10 kn SMG lijkt niet echt op 'waaien'...
Waarschijnlijk hebben ze de wind niet in de rug
quote:
5/8/2006 11:30:18 AM GMT Race meteorologist Chris Bedford says, “the angle of this breeze is definitely bad news for those looking for a fast reach up the coast. The coastal low, S of the fleet, is developing much faster and more dramatically than earlier forecasts and the winds are backed more towards the NE. The forecast to remain 25–30 knots for much of today. This puts the fleet hard on the wind with some gear-testing conditions."
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37654573
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:53 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze de wind niet in de rug
[..]
Maar met 27 kts wind maakt het weinig uit uit welke richting ie komt. Dan zul je wel sneller moeten gaan dan 10 kts...
pi_37654617
Bij AAB2 is het nog erger. Bootsnelheid van 8 knopen bij 42 knopen wind
  maandag 8 mei 2006 @ 12:59:55 #49
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_37654624
Wat ik bijzonder vind iis dat ABN2 8 knopen snelheid heeft in ruim 40 knopen wind.....KLIK

Ze zijn ver buitengaats gegaan in plaats van de rhumb line te varen. In de voorbeschouwing werd deze mogelijkheid beschreven (meer wind, profijt van stroming), maar vanwege de korte afstand en de extra te zeilen mijlen als niet realisitsch beschouwd. ABN2 zeilt hem dus toch. Ze tonen in ieder geval lef (zoals het hoort), maar of het verstandig is....
ze vertrouwen blijkbaar minder op hun pure snelheiid dan ABN1. Terecht denk ik op weg naar Eclipse Island kon ABN2 hetzelfde tempo varen als movistar en PoTC, maar niet aanzienlijk sneller. De verschillen tussen de boten zijn sindsdien eerder kleiner geworden dan groter
pi_37654672
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:59 schreef JoStro het volgende:
Wat ik bijzonder vind iis dat ABN2 8 knopen snelheid heeft in ruim 40 knopen wind.....KLIK
Je dat zei ik ook al
  maandag 8 mei 2006 @ 13:05:43 #51
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37654785
42 knopen, da's windkracht 9! Ben benieuwd wie het eerste uitvalt met materiaal pech...
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37654962
Ze doen het allemaal tenminste rustig aan.

Zou Brunel niet beter het roer 180 graden kunnen draaien? Met 42 knopen kun je in 24h 1000nm zeilen. mooi nieuw record
  maandag 8 mei 2006 @ 13:18:55 #53
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37655149
En het mysterie van de dagger boards van de Brunel is ook opgelost, ze zijn er gewoon.



Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  maandag 8 mei 2006 @ 13:20:06 #54
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37655182
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:12 schreef the_disheaver het volgende:
Ze doen het allemaal tenminste rustig aan.

Zou Brunel niet beter het roer 180 graden kunnen draaien? Met 42 knopen kun je in 24h 1000nm zeilen. mooi nieuw record
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37655991
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:18 schreef Sandworm het volgende:
En het mysterie van de dagger boards van de Brunel is ook opgelost, ze zijn er gewoon.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou wat moeten zijn. Zijn ze er juist 3 legs uit gegaan om ook daggerboards te krijgen...
  maandag 8 mei 2006 @ 14:05:04 #56
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37656336
In het vorige topic stond een plaatje van een training tussen de nieuwe Brunel en de AAB. Bij de AAB zijn de dagger boards omhoog en duidelijk te zien. Bij de Brunel niet. Vandaar mijn vraag. Maar Misschien zijn ze op de Brunel naar beneden en net onder de waterlijn, zodat ze niet zichtbaar zijn op de foto.
Toch gek, want bij deze aan-de-windse koers zou je verwachten dat het dagger board aan loef omhoog zou zijn. Anyway, Brunel heeft ze dus wel.

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37656378
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:05 schreef Sandworm het volgende:
In het vorige topic stond een plaatje van een training tussen de nieuwe Brunel en de AAB. Bij de AAB zijn de dagger boards omhoog en duidelijk te zien. Bij de Brunel niet. Vandaar mijn vraag. Maar Misschien zijn ze op de Brunel naar beneden en net onder de waterlijn, zodat ze niet zichtbaar zijn op de foto.
Toch gek, want bij deze aan-de-windse koers zou je verwachten dat het dagger board aan loef omhoog zou zijn. Anyway, Brunel heeft ze dus wel.

[afbeelding]
Misschien waren ze nog niet geheel af ofzo.
  maandag 8 mei 2006 @ 15:02:10 #58
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37657921
tvp
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 8 mei 2006 @ 15:32:24 #59
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_37658830
Stand om 15:00 uur:
1. ABN ONE (176 nm tot New York)
2. movistar +6 (1nm verloren)
3. Pirates +10 (6 nm verloren)
4. Ericsson +10 (8 nm verloren)
5. Brunel +12 (gelijkgebleven)
6. Brasil 1 +13 (gelijkgebleven)
7. ABN TWO +27 (2 nm verloren)

De wind trekt aan, en de vertrouwde top 3 ligt weer vooraan!
De boten varen aan de wind.
pi_37660355
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|176| +0 (0)| N038.03.02|W075.02.06|11.3|29|10:53 UTC  09-05-06
Movi|182| +6(-1)| N038.00.15|W075.12.06|10.9|25|11:42 UTC  09-05-06
PotC|186|+10(-6)| N037.54.01|W075.08.03| 9.4|33|12:07 UTC  09-05-06
Eric|186|+10(-8)| N037.55.03|W075.11.02| 8.8|35|12:12 UTC  09-05-06
Brun|188|+12 (0)| N037.55.06|W075.17.07|11.1|20|12:28 UTC  09-05-06
Bra1|189|+13 (0)| N037.52.05|W075.11.01|11.3|20|12:34 UTC  09-05-06
AAB2|203|+27(-2)| N037.38.03|W075.15.02|11.0| 5|14:18 UTC  09-05-06
  maandag 8 mei 2006 @ 16:23:45 #61
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37660550
Iemand een VS plaatje bij de hand? Ben benieuwd hoever AAB2 naar buiten is gegaan.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37660845
Ze zijn ver naar buiten gegaan, en daarna weer helemaal terug. Wacht, ik post wel een plaatje.
pi_37660918


Niet erg ver opzich, ze zijn nu weer terug bij de groep. Stel je een driehoek voor, iedereen heeft via de schuine zijde gezeild, behalve aaab2, die ging voer de 2 rechte zijdes...
pi_37661011

Pirates en Ericsson zie je richting de grote plas varen. De rest volgt min of meer de kust. AAB1 aan kop en AAB2 neemt de toeristische route.
pi_37661215
Ze waren even vergeten dat ze naar New York nog moesten. Ze wouden direct gaan oversteken
pi_37661268
Tijdens de inport, mag je toch niets van of aan boord gooien? In elk geval geen materialen, maar water en eten? Mag dat wel of hebben ze nu al voor 3 weken water en eten aan boord?
pi_37664878
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|143| +0 (0)| N038.31.01|W074.39.01|11.0|32|11:01 UTC  09-05-06
Eric|154|+11(-1)| N038.24.02|W074.53.01|10.8|25|12:26 UTC  09-05-06
PotC|154|+11(-1)| N038.21.02|W074.45.02|10.7|34|12:29 UTC  09-05-06
Movi|155|+12(-6)| N038.20.01|W074.46.04| 9.7|45|12:37 UTC  09-05-06
Bra1|156|+13 (0)| N038.22.04|W074.54.02|11.0|25|12:45 UTC  09-05-06
Brun|160|+17(-5)| N038.18.01|W074.57.03| 9.4|33|13:17 UTC  09-05-06
AAB2|176|+33(-6)| N038.02.09|W074.59.02| 9.0|28|15:26 UTC  09-05-06
pi_37665601
zonet vor beelden in SS
pi_37673866
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|111| +0 (0)| N039.05.02|W074.35.30|11.3| 6|10:45 UTC  09-05-06
PotC|123|+12(-1)| N038.54.02|W074.42.03|11.0| 4|12:31 UTC  09-05-06
Movi|125|+14(-2)| N038.52.03|W074.40.01|10.6| 8|12:42 UTC  09-05-06
Eric|125|+14(-3)| N038.55.02|W074.49.02|10.4| 6|12:48 UTC  09-05-06
Bra1|127|+16(-3)| N038.54.30|W074.50.02|10.6| 6|13:02 UTC  09-05-06
Brun|133|+22(-5)| N038.48.02|W074.54.07| 9.9| 5|13:54 UTC  09-05-06
AAB2|147|+36(-3)| N038.29.04|W074.45.01| 9.7|22|15:57 UTC  09-05-06


Het zal nog wel een beetje in elkaar schuiven aangezien er lichter weer is voorspeld, maar een voorsprong van ruim 10% van de DTF geeft hoop. En Brunel moet al haast zinken om laatste te worden.
pi_37674133
Grote baai met lage wind bij new york. 12 nm is dan niet veel. AAB2 is kansloos, brunel niet direct.
pi_37678465
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL(c)| Latitude  |Longitude |SMG|CMG|ETA                
AAB1| 93| +0(0)| N039.16.01|W074.05.03|8.6|64|10:58 UTC  09-05-06
PotC|104|+11(1)| N039.06.01|W074.14.02|8.3|60|12:33 UTC  09-05-06
Movi|104|+11(3)| N039.07.15|W074.16.02|8.0|52|12:34 UTC  09-05-06
Eric|107|+14(0)| N039.04.03|W074.17.01|8.8|70|12:59 UTC  09-05-06
Bra1|107|+14(2)| N039.05.03|W074.23.01|7.9|61|13:02 UTC  09-05-06
Brun|113|+20(2)| N039.02.02|W074.33.01|7.0|48|13:49 UTC  09-05-06
AAB2|125|+32(4)| N038.47.02|W074.24.10|8.3|43|15:27 UTC  09-05-06
pi_37678665
Wind is nog steeds laag. Eehh, beter gezegd. De bootsnelheid.
pi_37678689
Wind rond 22 knopen, bij Brunel en PotC 30+
  dinsdag 9 mei 2006 @ 00:48:19 #74
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37678706
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 00:46 schreef the_disheaver het volgende:
Wind is nog steeds laag. Eehh, beter gezegd. De bootsnelheid.
Maar AAB heeft toch alweer 11 mijl weten te pakken
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37678805
In 3 uur toch 1 mijl verloren. En dat straks sneller gaan. Kan nog leuk worden voor new york
  dinsdag 9 mei 2006 @ 08:45:00 #76
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_37681751
Over drie kwartier is er een nieuwe update...

1. ABN ONE (35 nm tot New York)
2. Pirates +17 (1 nm verloren)
3. movistar +18 (2 nm verloren)
4. Brasil 1 +18 (1 nm verloren)
5. Ericsson +19 (2 nm verloren)
6. Brunel +35 (12 nm verloren)
7. ABN TWO +46 (16 nm verloren)

Het wordt nog spannend voor de plaatsen 2, 3, 4 en 5!
Snelheden van 7,5 tot 11 knopen.
pi_37682173
Plaats 1 is ook absoluut nog niet zeker hoor
pi_37682248
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF|DTL (c)| Latitude  |Longitude |SMG|CMG|ETA                
AAB1| 8| +0 (0)| N040.34.01|W074.02.04|8.1|332|08:00 UTC  09-05-06
PotC|31|+23(-6)| N040.18.20|W073.51.02|7.2|  4|11:17 UTC  09-05-06
Movi|31|+23(-5)| N040.17.03|W073.51.03|7.1|  7|11:22 UTC  09-05-06
Eric|32|+24(-5)| N040.16.04|W073.52.04|7.1|  7|11:33 UTC  09-05-06
Bra1|33|+25(-7)| N040.15.01|W073.52.01|6.8|  9|11:39 UTC  09-05-06
Brun|46|+38(-3)| N040.02.01|W073.55.04|8.0| 15|12:39 UTC  09-05-06
AAB2|55|+47(-1)| N039.53.01|W073.54.02|8.9| 10|13:45 UTC  09-05-06


Plaats 1 is vrijwel zeker

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2006 09:19:31 ]
pi_37682292
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 09:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[ code verwijderd ]

Plaats 1 is vrijwel zeker
Oke

Nog 40 mins
pi_37683228
http://www.myc.org/cam_north.htm

North Cove Cam. Het is donker daar dus je ziet vrij weinig.
pi_37683242
Nog 1,5 Mijl
pi_37683766
quote:
0810GMTABN AMRO ONE take Leg 6 by a margin of about 23 miles after a remarkably tough leg which saw every condition apart from fast offwind work. The leg started near the Chesapeake Bay bridge in very light winds which saw the overall leader drop to the back of the pack, but hard work saw them stay in contention so that, as soon as the wind filled in at the entrance to the Chesapeake Bay, the big black boat was off and running - or rather off and beating.

From the Bay to the finish the boats have been hard on the wind, sometimes in winds of more than 40 knots. The power of the Juan Kouyoumdjan boat flattened the opposition from the Farr designs on their home turf, adding another full set of points to an impressive total. ABN AMRO ONE now holds 70.5 points.

Can they be beaten? It loks a difficult trick to pull off now.

Behind the leader, a while hot fight for the podium places rages. Pirates holds the upper hand at the moment as the gang of four, Pirates, movistar, Ericsson and Brasil 1 close on the Ambrose Light off the entrance to New York harbour. movistar could be hampered by their blown up gearbox for their grinder system if it comes to a tacking battle in the harbour - which it probably will. This might be the chance for Ericsson to make the comeback everyone has been waiting for and slot into the top three.
AAB1 is binnen

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2006 10:25:35 ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:29:08 #83
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37683907
ook op de korte etappes lukt het AAB1
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37684012
VS geeft trouwens aan dat PotC 2 knopen maakt en Movi en Ericsson 1 knoop bij een wind van 2 tot 3 knopen. Brunel zou 10 knopen maken in 22 knopen wind en AAB2 9 knopen in 14 knopen wind. Dat zijn zo te zien gegevens van anderhalf uur terug.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:55:55 #85
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37684734
Goedemorgen! Konden we wachten:
quote:
5/9/2006 9:52:31 AM GMT Een paar zeilen en uitrustigen zijn afgebroken op ABN AMRO TWO en ze blijven in de laatste positie.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37684762
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF| DTL  (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|FIN|+FIN(FIN)|  000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN|                FIN
PotC| 22|  +0 (23)| N040.26.03|W073.47.04| 5.9| 22|10:50 UTC  09-05-06
Movi| 24|  +2 (21)| N040.24.01|W073.48.03| 5.1| 17|11:00 UTC  09-05-06
Eric| 24|  +2 (22)| N040.24.01|W073.49.03| 6.0| 14|11:00 UTC  09-05-06
Bra1| 24|  +2 (23)| N040.24.02|W073.49.03| 6.2| 17|11:02 UTC  09-05-06
Brun| 38| +16 (22)| N040.10.01|W073.50.03| 5.8| 26|12:44 UTC  09-05-06
AAB2| 48| +26 (21)| N040.01.01|W073.37.01|10.0| 58|14:02 UTC  09-05-06


Kijk eens naar de posities van Ericsson en Brasil, die liggen letterlijk boord aan boord. Loefduelletjes vlak voor de finish

En Movi ligt er ook vlakbij.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:08:13 #87
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37685101
AAB1 heeft nu 5 van de 6 legs gewonnen. Alleen voor leg Melbourne - Wellington kwamen ze 9 seconden te kort. Over superieur gesproken......
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:18:39 #88
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37687223
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF| DTL  (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|FIN|+FIN(FIN)|  000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN|                FIN
PotC|  7|  +0  (0)| N040.35.01|W074.02.02|10.0|309|10:41 UTC  09-05-06
Bra1|  8|  +1  (1)| N040.34.02|W074.02.06| 9.2|315|10:49 UTC  09-05-06
Eric|  8|  +1  (1)| N040.34.02|W074.02.05| 9.1|314|10:49 UTC  09-05-06
Movi|  8|  +1  (1)| N040.34.02|W074.02.09| 9.5|313|10:49 UTC  09-05-06
Brun| 27| +20 (-4)| N040.21.01|W073.47.02| 7.5| 11|12:58 UTC  09-05-06
AAB2| 39| +32 (-6)| N040.12.01|W073.33.06| 7.7| 18|14:37 UTC  09-05-06
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:20:34 #89
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37687277
Brazil, Ericsson en Movistar liggen op elkaar. Zou Brasil van de lichte wind kunnen profiteren en aanspraak maken op een plek ophet podium?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_37687366
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
VS geeft trouwens aan dat PotC 2 knopen maakt en Movi en Ericsson 1 knoop bij een wind van 2 tot 3 knopen. Brunel zou 10 knopen maken in 22 knopen wind en AAB2 9 knopen in 14 knopen wind. Dat zijn zo te zien gegevens van anderhalf uur terug.
snelheidgegevens uit VS kloppen niet. Op een groot stuk lag de snelheid voor iedereen op 0
pi_37687455


  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:57:02 #92
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_37688129
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:34 schreef the_disheaver het volgende:
De ellende van ABN2 verklaart wel waarom ze zo'n eind naar buiten zijn gegaan.

Uit de email van SiFi:
quote:
However this was when all hell broke loose. In the process on taking a second reef the downhaul attaching the furler for the jib to the deck broke. The jib and furler were then thrashing around wildly to leeward of the boat. The main was in between reefs, so neither up nor down. We were forced to turn the boat downwind and try and clear up the mess whilst watching the miles we had fought hard to get slip away from us.
Geen tactiek, maar pure noodzaak. Jammerdebammer voor ABN2. Een podiumplaats in Goteborg lijkt zo verspeeld.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:58:50 #93
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37688191
PotC is als 2e binnen
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:25:37 #94
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37688822
Als de movistar inderdaad vijfde gaat worden, nemen de PotC de tweede plaats in de overall stand over.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:32:46 #95
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37688999
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
http://www.myc.org/cam_north.htm

North Cove Cam. Het is donker daar dus je ziet vrij weinig.
Goeie Cam! Je ziet hier de PotC achteruit de haven invaren. AAB1 ligt er.

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:37:33 #96
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_37689112
Het is Ericsson. Pirates en Brasil liggen met ABN al binnen
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:37:59 #97
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37689127
1
2
3
4
5
6
7
8
TEAM|DTF| DTL  (c)| Latitude  |Longitude |SMG |CMG|ETA                
AAB1|FIN|+FIN(FIN)|  000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN|                FIN
PotC|FIN|+FIN(FIN)|  000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN|                FIN
Bra1|FIN|+FIN(FIN)|  000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN|                FIN
Eric|FIN|+FIN(FIN)|  000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN|                FIN
Movi|FIN|+FIN(FIN)|  000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN|                FIN
Brun| 15|  +0 (20)| N040.29.02|W073.55.02| 8.0|323|12:54 UTC  09-05-06
AAB2| 25| +10 (22)| N040.24.30|W073.44.04|11.2|323|14:09 UTC  09-05-06
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:38:36 #98
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37689141
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:37 schreef JoStro het volgende:
Het is Ericsson. Pirates en Brasil liggen met ABN al binnen
Zag het.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:46:38 #99
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_37689350
Zou ABN2 met het kapotte materiaal dezelfde truc als Ericsson (in Wellington) toepassen en officieel NIET finishen? Vervolgens het boeltje met hulp van wie-maar-wil repareren en vlak voor de start van etappe 7 alsnog de 6e etappe finishen en zonder straftijd vrolijk op weg naar Europa.

Ik wist het wel.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:55:41 #100
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_37689573
Zou me niets verbazen, ze hebben niets te verliezen
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')