quote:Op maandag 8 mei 2006 13:12 schreef the_disheaver het volgende:
Ze doen het allemaal tenminste rustig aan.
Zou Brunel niet beter het roer 180 graden kunnen draaien? Met 42 knopen kun je in 24h 1000nm zeilen. mooi nieuw record![]()
Zou wat moeten zijn. Zijn ze er juist 3 legs uit gegaan om ook daggerboards te krijgen...quote:Op maandag 8 mei 2006 13:18 schreef Sandworm het volgende:
En het mysterie van de dagger boards van de Brunel is ook opgelost, ze zijn er gewoon.
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien waren ze nog niet geheel af ofzo.quote:Op maandag 8 mei 2006 14:05 schreef Sandworm het volgende:
In het vorige topic stond een plaatje van een training tussen de nieuwe Brunel en de AAB. Bij de AAB zijn de dagger boards omhoog en duidelijk te zien. Bij de Brunel niet. Vandaar mijn vraag. Maar Misschien zijn ze op de Brunel naar beneden en net onder de waterlijn, zodat ze niet zichtbaar zijn op de foto.
Toch gek, want bij deze aan-de-windse koers zou je verwachten dat het dagger board aan loef omhoog zou zijn. Anyway, Brunel heeft ze dus wel.
[afbeelding]
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|176| +0 (0)| N038.03.02|W075.02.06|11.3|29|10:53 UTC 09-05-06 Movi|182| +6(-1)| N038.00.15|W075.12.06|10.9|25|11:42 UTC 09-05-06 PotC|186|+10(-6)| N037.54.01|W075.08.03| 9.4|33|12:07 UTC 09-05-06 Eric|186|+10(-8)| N037.55.03|W075.11.02| 8.8|35|12:12 UTC 09-05-06 Brun|188|+12 (0)| N037.55.06|W075.17.07|11.1|20|12:28 UTC 09-05-06 Bra1|189|+13 (0)| N037.52.05|W075.11.01|11.3|20|12:34 UTC 09-05-06 AAB2|203|+27(-2)| N037.38.03|W075.15.02|11.0| 5|14:18 UTC 09-05-06 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|143| +0 (0)| N038.31.01|W074.39.01|11.0|32|11:01 UTC 09-05-06 Eric|154|+11(-1)| N038.24.02|W074.53.01|10.8|25|12:26 UTC 09-05-06 PotC|154|+11(-1)| N038.21.02|W074.45.02|10.7|34|12:29 UTC 09-05-06 Movi|155|+12(-6)| N038.20.01|W074.46.04| 9.7|45|12:37 UTC 09-05-06 Bra1|156|+13 (0)| N038.22.04|W074.54.02|11.0|25|12:45 UTC 09-05-06 Brun|160|+17(-5)| N038.18.01|W074.57.03| 9.4|33|13:17 UTC 09-05-06 AAB2|176|+33(-6)| N038.02.09|W074.59.02| 9.0|28|15:26 UTC 09-05-06 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|111| +0 (0)| N039.05.02|W074.35.30|11.3| 6|10:45 UTC 09-05-06 PotC|123|+12(-1)| N038.54.02|W074.42.03|11.0| 4|12:31 UTC 09-05-06 Movi|125|+14(-2)| N038.52.03|W074.40.01|10.6| 8|12:42 UTC 09-05-06 Eric|125|+14(-3)| N038.55.02|W074.49.02|10.4| 6|12:48 UTC 09-05-06 Bra1|127|+16(-3)| N038.54.30|W074.50.02|10.6| 6|13:02 UTC 09-05-06 Brun|133|+22(-5)| N038.48.02|W074.54.07| 9.9| 5|13:54 UTC 09-05-06 AAB2|147|+36(-3)| N038.29.04|W074.45.01| 9.7|22|15:57 UTC 09-05-06 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1| 93| +0(0)| N039.16.01|W074.05.03|8.6|64|10:58 UTC 09-05-06 PotC|104|+11(1)| N039.06.01|W074.14.02|8.3|60|12:33 UTC 09-05-06 Movi|104|+11(3)| N039.07.15|W074.16.02|8.0|52|12:34 UTC 09-05-06 Eric|107|+14(0)| N039.04.03|W074.17.01|8.8|70|12:59 UTC 09-05-06 Bra1|107|+14(2)| N039.05.03|W074.23.01|7.9|61|13:02 UTC 09-05-06 Brun|113|+20(2)| N039.02.02|W074.33.01|7.0|48|13:49 UTC 09-05-06 AAB2|125|+32(4)| N038.47.02|W074.24.10|8.3|43|15:27 UTC 09-05-06 |
Maar AAB heeft toch alweer 11 mijl weten te pakkenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:46 schreef the_disheaver het volgende:
Wind is nog steeds laag. Eehh, beter gezegd. De bootsnelheid.
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1| 8| +0 (0)| N040.34.01|W074.02.04|8.1|332|08:00 UTC 09-05-06 PotC|31|+23(-6)| N040.18.20|W073.51.02|7.2| 4|11:17 UTC 09-05-06 Movi|31|+23(-5)| N040.17.03|W073.51.03|7.1| 7|11:22 UTC 09-05-06 Eric|32|+24(-5)| N040.16.04|W073.52.04|7.1| 7|11:33 UTC 09-05-06 Bra1|33|+25(-7)| N040.15.01|W073.52.01|6.8| 9|11:39 UTC 09-05-06 Brun|46|+38(-3)| N040.02.01|W073.55.04|8.0| 15|12:39 UTC 09-05-06 AAB2|55|+47(-1)| N039.53.01|W073.54.02|8.9| 10|13:45 UTC 09-05-06 |
Okequote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[ code verwijderd ]
Plaats 1 is vrijwel zeker
AAB1 is binnenquote:0810GMTABN AMRO ONE take Leg 6 by a margin of about 23 miles after a remarkably tough leg which saw every condition apart from fast offwind work. The leg started near the Chesapeake Bay bridge in very light winds which saw the overall leader drop to the back of the pack, but hard work saw them stay in contention so that, as soon as the wind filled in at the entrance to the Chesapeake Bay, the big black boat was off and running - or rather off and beating.
From the Bay to the finish the boats have been hard on the wind, sometimes in winds of more than 40 knots. The power of the Juan Kouyoumdjan boat flattened the opposition from the Farr designs on their home turf, adding another full set of points to an impressive total. ABN AMRO ONE now holds 70.5 points.
Can they be beaten? It loks a difficult trick to pull off now.
Behind the leader, a while hot fight for the podium places rages. Pirates holds the upper hand at the moment as the gang of four, Pirates, movistar, Ericsson and Brasil 1 close on the Ambrose Light off the entrance to New York harbour. movistar could be hampered by their blown up gearbox for their grinder system if it comes to a tacking battle in the harbour - which it probably will. This might be the chance for Ericsson to make the comeback everyone has been waiting for and slot into the top three.
quote:5/9/2006 9:52:31 AM GMT Een paar zeilen en uitrustigen zijn afgebroken op ABN AMRO TWO en ze blijven in de laatste positie.
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN PotC| 22| +0 (23)| N040.26.03|W073.47.04| 5.9| 22|10:50 UTC 09-05-06 Movi| 24| +2 (21)| N040.24.01|W073.48.03| 5.1| 17|11:00 UTC 09-05-06 Eric| 24| +2 (22)| N040.24.01|W073.49.03| 6.0| 14|11:00 UTC 09-05-06 Bra1| 24| +2 (23)| N040.24.02|W073.49.03| 6.2| 17|11:02 UTC 09-05-06 Brun| 38| +16 (22)| N040.10.01|W073.50.03| 5.8| 26|12:44 UTC 09-05-06 AAB2| 48| +26 (21)| N040.01.01|W073.37.01|10.0| 58|14:02 UTC 09-05-06 |
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN PotC| 7| +0 (0)| N040.35.01|W074.02.02|10.0|309|10:41 UTC 09-05-06 Bra1| 8| +1 (1)| N040.34.02|W074.02.06| 9.2|315|10:49 UTC 09-05-06 Eric| 8| +1 (1)| N040.34.02|W074.02.05| 9.1|314|10:49 UTC 09-05-06 Movi| 8| +1 (1)| N040.34.02|W074.02.09| 9.5|313|10:49 UTC 09-05-06 Brun| 27| +20 (-4)| N040.21.01|W073.47.02| 7.5| 11|12:58 UTC 09-05-06 AAB2| 39| +32 (-6)| N040.12.01|W073.33.06| 7.7| 18|14:37 UTC 09-05-06 |
snelheidgegevens uit VS kloppen niet. Op een groot stuk lag de snelheid voor iedereen op 0quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
VS geeft trouwens aan dat PotC 2 knopen maakt en Movi en Ericsson 1 knoop bij een wind van 2 tot 3 knopen. Brunel zou 10 knopen maken in 22 knopen wind en AAB2 9 knopen in 14 knopen wind. Dat zijn zo te zien gegevens van anderhalf uur terug.
De ellende van ABN2 verklaart wel waarom ze zo'n eind naar buiten zijn gegaan.quote:
Geen tactiek, maar pure noodzaak. Jammerdebammer voor ABN2. Een podiumplaats in Goteborg lijkt zo verspeeld.quote:However this was when all hell broke loose. In the process on taking a second reef the downhaul attaching the furler for the jib to the deck broke. The jib and furler were then thrashing around wildly to leeward of the boat. The main was in between reefs, so neither up nor down. We were forced to turn the boat downwind and try and clear up the mess whilst watching the miles we had fought hard to get slip away from us.
Goeie Cam! Je ziet hier de PotC achteruit de haven invaren. AAB1 ligt er.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
http://www.myc.org/cam_north.htm
North Cove Cam. Het is donker daar dus je ziet vrij weinig.
1 2 3 4 5 6 7 8 | AAB1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN PotC|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Bra1|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Eric|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Movi|FIN|+FIN(FIN)| 000.00.00| 000.00.00| FIN|FIN| FIN Brun| 15| +0 (20)| N040.29.02|W073.55.02| 8.0|323|12:54 UTC 09-05-06 AAB2| 25| +10 (22)| N040.24.30|W073.44.04|11.2|323|14:09 UTC 09-05-06 |
Zag het.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:37 schreef JoStro het volgende:
Het is Ericsson. Pirates en Brasil liggen met ABN al binnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |