abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 mei 2006 @ 16:50:39 #1
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37631574
De topictitel is een beetje afgezaagd, suggesties zijn welkom!

Nog 17 dagen wachten en dan zal ik mij er weer bevinden!

Iemand ervaring met een brommer huren in Chiang Rai, mij leek het wel een leuk plan om daarmee naar de Bermuda driehoek te rijden en daarna naar de grensovergang voor Myanmar voor een dagtrip... opgekramt in zo'n minivan vindt ik helemaal niets... .

Vorig topic: Thailand #9 - Land Of Smiles....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_37632006
Ik heb alleen een brommer gehuurd op Koh Chang, beviel me goed
  zondag 7 mei 2006 @ 18:38:44 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_37634696
#10 al!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 7 mei 2006 @ 18:48:34 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37634955
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:02 schreef -Dries- het volgende:
Brommer rijden bevalt mij zeer goed in Thailand, ik heb zelfs een eigen, staat bij familie in Rayong, echter, hoewel ik het leuk vindt om erop te rijden, is helemaal rijden naar Chiang Rai weer teveel van het goede.. dat doe ik wel met het vliegtuig....

Ik heb een keer een rondje Rayong - Chantaburi - Aranyha Prathet - Khorat - Ayudhaya - Bangkok - Kanchinaburi - Bangkok - Pattaya - Rayong gemaakt..... Ja op zo'n suzuki Swing geval, en dit alles zonder één bekeuring, alleen in Kanchinaburi moest een thaise agent hard lachen toen hij zag dat deze was geregistreerd in Rayong...

Maar het leek mij dus ideaal om een brommer in Chiang Rai te huren, en zelf opzoek te gaan naar de bermuda driehoek en naar de grens met myanmar!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 8 mei 2006 @ 07:59:18 #5
38433 snijder
snijderdotcom
pi_37648732
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:02 schreef -Dries- het volgende:
Beetje erg heuvelachtig, niet? Maar wel leuk.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  maandag 8 mei 2006 @ 08:44:47 #6
62913 Blik
The one and Only!
pi_37649091
Je schijt in Thailand op de grens met Myanmar een tijger opvangcentrum te hebben. Hoe heet dit opvangcentrum en waar zit het?
pi_37651264
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Brommer rijden bevalt mij zeer goed in Thailand, ik heb zelfs een eigen, staat bij familie in Rayong, echter, hoewel ik het leuk vindt om erop te rijden, is helemaal rijden naar Chiang Rai weer teveel van het goede.. dat doe ik wel met het vliegtuig....

Ik heb een keer een rondje Rayong - Chantaburi - Aranyha Prathet - Khorat - Ayudhaya - Bangkok - Kanchinaburi - Bangkok - Pattaya - Rayong gemaakt..... Ja op zo'n suzuki Swing geval, en dit alles zonder één bekeuring, alleen in Kanchinaburi moest een thaise agent hard lachen toen hij zag dat deze was geregistreerd in Rayong...

Maar het leek mij dus ideaal om een brommer in Chiang Rai te huren, en zelf opzoek te gaan naar de bermuda driehoek en naar de grens met myanmar!
Wow dat klinkt wel erg vet!
quote:
Op maandag 8 mei 2006 07:59 schreef snijder het volgende:

[..]

Beetje erg heuvelachtig, niet? Maar wel leuk.
Idd, best wel heuvelachtig, en soms een beetje tricky als een je een vrachtwagen midden op een haarspeldbocht tegen komt.
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:44 schreef Blik het volgende:
Je schijt in Thailand op de grens met Myanmar een tijger opvangcentrum te hebben. Hoe heet dit opvangcentrum en waar zit het?
Ik schijt helemaal niet op Thailand Maar je bedoelt zeker dat centrum waarvan je de reclame hebt op Animal Planet?
  maandag 8 mei 2006 @ 11:15:15 #8
38433 snijder
snijderdotcom
pi_37652277
quote:
Op maandag 8 mei 2006 10:35 schreef -Dries- het volgende:

Idd, best wel heuvelachtig, en soms een beetje tricky als een je een vrachtwagen midden op een haarspeldbocht tegen komt.
Altijd weer spannend inderdaad, vooral als die haarpseldbocht ook nog eens steil naar boven of benedern gaat...

Waar zat je ergens op koh Chang?
pi_37652812
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:15 schreef snijder het volgende:

[..]

Altijd weer spannend inderdaad, vooral als die haarpseldbocht ook nog eens steil naar boven of benedern gaat...

Waar zat je ergens op koh Chang?
Paradise resort, Koh Chang resort, en..Klong Prao resort
pi_37655179
Ik zit nu op een hutje op het strand van Koh Samui (lamai). Maar het is hier nogal stil. Wie weet of er nog wat te beleven is op Koh Samui?

and also:

Zijn er ook fokkers op Koh Samui?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_37655317
quote:
Op maandag 8 mei 2006 08:44 schreef Blik het volgende:
Zal wel een andere zijn, maar ik ben bij een opvang in Kancharaburi geweest. Een monniken-tijger-opvang om precies te zijn:

pi_37655374
Wow, best tam die tijgers
pi_37655655
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:27 schreef -Dries- het volgende:
Wow, best tam die tijgers
Ja, en degene die brulde kreeg gewoon een stomp in zijn gezicht van een van de oppassers. Later hoorde we dat de Lonely Planet het afraadde er heen te gaan omdat er een keer een toerist is aangevallen. Maar toen hadden we onze lol al gehad.
  maandag 8 mei 2006 @ 13:41:19 #14
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37655781
krijgen die beesten vegetarisch voedsel ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat een tijger zich op z'n buik laat kriebelen, als je dat bij een huiskat doet, dan kun je er bijna altijd op rekenen dat je wat krassen en een paar happen in je arm krijgt
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37655831
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:41 schreef Tafkahs het volgende:
krijgen die beesten vegetarisch voedsel ofzo? Ik kan me niet voorstellen dat een tijger zich op z'n buik laat kriebelen, als je dat bij een huiskat doet, dan kun je er bijna altijd op rekenen dat je wat krassen en een paar happen in je arm krijgt
Misschien vondt ie het lekker
pi_37655884
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:41 schreef Tafkahs het volgende:
Geen idee wat ze er mee doen. Misschien dat het de warmte is. Die beesten liggen de hele dag in de zon. En de oppassers zijn net leeuwentemmers. Die weten wel wat ze doen en wat je kan doen.

Misschien dat je je kat er eens heen moet sturen.
  maandag 8 mei 2006 @ 13:47:52 #17
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37655935
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geen idee wat ze er mee doen. Misschien dat het de warmte is. Die beesten liggen de hele dag in de zon. En de oppassers zijn net leeuwentemmers. Die weten wel wat ze doen en wat je kan doen.

Misschien dat je je kat er eens heen moet sturen.
Tips zijn welkom
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 8 mei 2006 @ 14:18:30 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_37656663
Tijgers in Kanchanaburi is opgeschreven lijkt me machtig mooi. Ik weet ook niet of dat hem is maar het zou zomaar kunnen
pi_37689213
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:18 schreef Blik het volgende:
Tijgers in Kanchanaburi is opgeschreven lijkt me machtig mooi. Ik weet ook niet of dat hem is maar het zou zomaar kunnen
"Tiger Temple" heet het om precies te zijn. De entree is alleen wel duur. 300 bath. En om er heen te gaan betaal je waarschijnlijk ook iets van 120 bath. Iets van negen euro dus. Maar het levert leuke foto's op. Aan het begin geef je je camera aan een verzorger en die leidt je rond en maakt foto's met je eigen camera van de tijgers die je aait. Als je aan het einde gaat zie je hoe ze weer terug naar hun kooien gaan en mag je met een tijger wandelen. Ook leuk.
pi_37689269
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:20 schreef sizzler het volgende:
Ik zit nu op een hutje op het strand van Koh Samui (lamai). Maar het is hier nogal stil. Wie weet of er nog wat te beleven is op Koh Samui?
Ik verkas morgen naar Chaweng. Meer mensen, meer te beleven. Heeft iemand nog tips?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:45:26 #21
6941 APK
Factual, I think.
pi_37689319
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:43 schreef sizzler het volgende:

Ik verkas morgen naar Chaweng. Meer mensen, meer te beleven. Heeft iemand nog tips?
Oordopjes.
pi_37689583
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:45 schreef APK het volgende:

[..]

Oordopjes.
Hehe. Ja, ach, ik zit redelijk rustig.

Maar behalve dat?
  woensdag 10 mei 2006 @ 02:20:28 #23
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37702896
Alweer een tijdje niet langsgeweest in dit topique....

mooie tijgerfoto !!

Familie wil binnen enkele jaren huisje kopen op Phuket
Dan zal er weinig van India terecht komen vrees ik
Verder richt ik mijn vizier op trip no. 7 die in Juni zal gaan komen (Y)

Kuchka ik pluk nog steeds de vruchten
Mai pben rai~!
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 15:30:26 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37737988
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:55 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hehe. Ja, ach, ik zit redelijk rustig.

Maar behalve dat?
Condooms.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:07:27 #25
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_37743815
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:45 schreef APK het volgende:

[..]

Oordopjes.
2 voor in de oren tegen het gegil, en 2 voor in de neus tegen de geur van het verschroeide rubber
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:08:24 #26
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_37743840
oja, kwam ik gister tegen op nationalevacaturebank.nl:

Leraar Nederlands in Thailand

Bedrijfsnaam:
Human Commitment

Locatie/Standplaats:
Rayong, Thailand

Bedrijfsprofiel:
St Andrews International School, Rayong is a International School using the British National Curriculum as a guide. The school currently has 250 students on role and is co-educational day school.

The school has operated a Dutch stream for a number of years. The stream caters for the Dutch families who like a Dutch Language and Culture (NTC) component running along side the International Curriculum delivered in English.

The majority of Dutch students are under 12 years of age but there are a couple of Secondary age students above this. Currently there are six students enrolled in the stream but this could easily increase next year.

Functie omschrijving:
We are now looking for a dynamic full time teacher who can take our Dutch stream to its next level of development. This person will report directly to the Head of School.

The candidate must possess relevant teaching qualifications in order to be granted a work permit here in Thailand. Excellent English is also a requirement to ensure the Dutch Stream fully integrates into the rest of the school.

The ability to be able to offer on occassion to teach in the English section of the school, would be beneficail and raise the profile of the Dutch Stream. As will the ability to offer an extra curricular activity

Functie eisen:
The ideal candiate will be; a self starter and able to work independantly, organised with a real desire to create something special.

The initial contract is likely to be for one year. Renewable at the agreement of both parties.The salary will be on the St Andrews Schools main salary scale. Medical and Annual flights will also form part of the package

Dienstverband:
Vast

Solliciteren:
For more information, contact Mr. Andrew Harrison, Head of School, at aharrison@st-andrews.ac.th
Applications in English to aharrison@st-andrews.ac.th
Contactgegevens:
Human Commitment
afdeling Recruitment
Telefoon: 0343595810
Email: info@humancommitment.nl
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:31:21 #27
6941 APK
Factual, I think.
pi_37744370
Ik heb ooit een blauwe maandag 3 maanden Nederlands gestudeerd.

Zal wel niet voldoende zijn.
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:33:13 #28
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37744418
Hah, dat er in Rayong dus gewoon Nederlands wordt gegeven... tijd dat ik mijn thaise nichtjes (leeftijd 0 tot en met 15) ook eens daar heen stuur!
Dat communiceert wat makkelijker!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_37746680
Ik hoorde dat er mensen zijn die hun dochter (~12 jaar tot 18 jaar) op staat te huur aanbieden.
Klopt deze verhalen.
en dit gaat vooral om Bangkok.

Edit: NIET dat ik daar van gebruik ga maken dat wil ik voorop stellen.
wil alleen even kijken hoe erg dat dat is zodat ik daar van op de hoogte ben.

[ Bericht 34% gewijzigd door daanski82 op 11-05-2006 21:19:47 (aangepast om vergissing tevoorkomen) ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 12 mei 2006 @ 07:34:21 #30
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37751923
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:57 schreef daanski82 het volgende:
Ik hoorde dat er mensen zijn die hun dochter (~12 jaar tot 18 jaar) op staat te huur aanbieden.
Klopt deze verhalen.
en dit gaat vooral om Bangkok.

Edit: NIET dat ik daar van gebruik ga maken dat wil ik voorop stellen.
wil alleen even kijken hoe erg dat dat is zodat ik daar van op de hoogte ben.
Ik moet ze nog tegenkomen, dat het open op straat gebeurd, maar ongetwijfeld zal het, net als in Nederland, achter gesloten deuren best voorkomen....
Maar als je er niet speciaal naar opzoek gaat, zullen de enige meisjes die zich aanbieden in de girly bars werken

Waar heb je deze verhalen gehoord dan?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:03:32 #31
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37755471
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:31 schreef APK het volgende:
Ik heb ooit een blauwe maandag 3 maanden Nederlands gestudeerd.

Zal wel niet voldoende zijn.
Gewoon solliciteren joh!
pi_37758441
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 15:30 schreef Gert het volgende:

[..]

Condooms.
Hier niet nodig. Het is laagseizoen dus zijn alle barren leeg. Ik liep eergisterenavond toevallig langs een open bar aan de hoofdweg om water bij een 7-eleven te halen, werd ik opeens bij mijn arm gegrepen door een Thaise hoer die in die bar stond. Binnen zaten er nog een stuk of acht verveeld om zich heen te kijken omdat er geen klanten waren. Ik ben maar snel doorgelopen.

echt
  vrijdag 12 mei 2006 @ 14:03:38 #33
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_37760144
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hier niet nodig. Het is laagseizoen dus zijn alle barren leeg. Ik liep eergisterenavond toevallig langs een open bar aan de hoofdweg om water bij een 7-eleven te halen, werd ik opeens bij mijn arm gegrepen door een Thaise hoer die in die bar stond. Binnen zaten er nog een stuk of acht verveeld om zich heen te kijken omdat er geen klanten waren. Ik ben maar snel doorgelopen.

echt
Jeetje... dan zijn ze écht wanhopig
  zondag 14 mei 2006 @ 00:43:03 #34
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_37804619
Sjalala, nog vijf weken!
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zondag 14 mei 2006 @ 07:12:28 #35
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37807918
quote:
Op zondag 14 mei 2006 00:43 schreef NiNi het volgende:
Sjalala, nog vijf weken!
Nog 10 dagen Alvoor ik in een grote blauwe Boeing 747-Combi stap... hopelijk met een plaats aan de kop van een bulkrij!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_37808074
Welk deel gaan jullie?

(ik zou zo weer mee terug gaan, maar ik ben hier nog maar 1 dag )
  zondag 14 mei 2006 @ 13:26:09 #37
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_37813099
quote:
Op zondag 14 mei 2006 08:27 schreef sizzler het volgende:
Welk deel gaan jullie?

(ik zou zo weer mee terug gaan, maar ik ben hier nog maar 1 dag )
Ik ga bijna een maand dus wil wel als het even kan een groot deel bereizen. In elk geval van Bangkok naar het Noorden (Chiang Mai/Pai) en via Ayuthaya/Kanchanaburi/Sukothai/Hua Hin eindigen bij de eilandjes in het zuiden (Koh Phanang/Tao).
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zondag 14 mei 2006 @ 20:25:41 #38
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_37824714
Zoo, vertrekdatum komt nu snel dichterbij

wil toch maar alvast iets vastleggen voor als ik 's nachts aankom in Bangkok.
Ik zoek een private room, zodat ik rustig kan slapen en acclimatiseren

Nog goede tips qua Guesthouses backpackhotels of websites waar je kan boeken?

en is het nu wel of niet aan te raden bij de vertrekhal een taxi te pakken ipv aankomst?
50baht belasting ontduiken
  zondag 14 mei 2006 @ 20:31:47 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37824870
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:25 schreef DarkHelmet het volgende:
Zoo, vertrekdatum komt nu snel dichterbij

wil toch maar alvast iets vastleggen voor als ik 's nachts aankom in Bangkok.
Ik zoek een private room, zodat ik rustig kan slapen en acclimatiseren

Nog goede tips qua Guesthouses backpackhotels of websites waar je kan boeken?

en is het nu wel of niet aan te raden bij de vertrekhal een taxi te pakken ipv aankomst?
50baht belasting ontduiken
Tja ik persoonlijk pak, als ik al een taxi neem, deze vanaf departures, 2 voordelen, inderdaad de 50 THB airporttax hoeft niet te worden betaald, en je hoeft niet lang te wachten.
De meter zetten ze altijd wel aan, en als hij zegt geen meter, dan stap ik niet eens in, nadeel is wel dat je dus een beetje bekend moet zijn met hoe het gaat in Thailand.. en dat ze je niet als 'domme' toerist er met een omweg brengen, of naar een massage parlor of iets dergelijks....

Tips.. tja wil je echt een guesthouse.. dus budget budget, of mag het ook luxer? En op Khao Sahn Road, of nabij Sukhumvit road?

Als je trouwens midden in de nacht aankomt, bedoel je dan EVA Air vanuit Nederland (want voor je de douane bent gepasseerd en je je bagage hebt (als het al komt ) ben je zo een uur verder, of kom je vanuit OZ aan?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 14 mei 2006 @ 21:01:56 #40
5541 DarkHelmet
pi_37825767
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Tja ik persoonlijk pak, als ik al een taxi neem, deze vanaf departures, 2 voordelen, inderdaad de 50 THB airporttax hoeft niet te worden betaald, en je hoeft niet lang te wachten.
De meter zetten ze altijd wel aan, en als hij zegt geen meter, dan stap ik niet eens in, nadeel is wel dat je dus een beetje bekend moet zijn met hoe het gaat in Thailand.. en dat ze je niet als 'domme' toerist er met een omweg brengen, of naar een massage parlor of iets dergelijks....

Tips.. tja wil je echt een guesthouse.. dus budget budget, of mag het ook luxer? En op Khao Sahn Road, of nabij Sukhumvit road?

Als je trouwens midden in de nacht aankomt, bedoel je dan EVA Air vanuit Nederland (want voor je de douane bent gepasseerd en je je bagage hebt (als het al komt ) ben je zo een uur verder, of kom je vanuit OZ aan?
Tsja, ik doe liever de niet standaard manier dan achter de toeristenmassa aan te hobbelen met hogere prijzen e.d. en het is natuurlijk avontuurlijker
Denk dat ik sowieso eerder voor budget ga dan de luxe (dus bijv nachttrein naar Surathani ipv vliegtuig naar Phuket of KoSamui)

slaapplek mag budget, maar lowbudget hoeft niet zo nodig, blijft wel vakantie
moet niet smerig achteraf shagstek zijn
andere backpackers is een pré
wijk maakt me niet zo uit, zolang ik maar niet in buitenwijk zit en snel op de hotspots ben
Bangkok ken ik toch nog niet om voorkeur te hebben
had zelf al gevonden:
http://www.east-thai.com/238guesthouse/eng_index.html
http://www.thaicozyhouse.com/

rond de 600 baht lijkt me een mooie prijs voor een paar eerste dagen 'luxe'
later met bungalows aan het strand bijv kan het vast goeikoper!

ik vlieg idd met Eva Air, aankomst 4:30
dus idd voordat je met rugzakje buiten staat is het alweer een uur later
pi_37835557
quote:
Op zondag 14 mei 2006 21:01 schreef DarkHelmet het volgende:

[..]
ZIet er goed uit.

Ik zit nu in de River View Guesthouse. 450 bth voor een ruime kamer met ventilator. 7e verdieping aan de rivier. Mooi uitzicht. Je zit alleen wel in Chinatown, maar het paleis is een half uur lopen of 15 minuten als je met de ferry gaat. (adres: 768 Soi Phanu Rang Si, Thanon Songwat.) Ook een aanrader: Phra Arthit Mansion. (22 Thanon Phra Arthit) 850 bth maar zeer ruime kamer met airco, koelkast, tv, badkamer met bad, minibar etc. En een goede locatie. Je zit tegenover de ferry die je zo naar het paleis brengt en de straat erachter is heel gezellig omdat daar alle backpackers komen. Net niet de meest toeristische straat van Bangkok (die zit daar weer achter: Khao San) maar wel heel gezellig en goedkoper dan andere toeristische straten.

En een tip die hier al vaker voorbij is gekomen: bestel een drankje bij de bar op de bovenste verdieping van de Banyan Tree. Superdeluxe (draag dus geen slippers), maar mijn GOD wat een uitzicht!! En gewoon toegankelijk voor niet-gasten. Op de hoek van het Lumpini Park staat nu trouwens een mega-reuzenrad. Leuk om daar 's avonds een rondje in te maken. Eronder is een leuke markt.
pi_37835564
quote:

[..]
Als je naar Samui gaat: Marine Bungalows. 600 bath maar je hebt een eigen bungalow met koelkast, ventilator, badkamer, zithoek etc. Op Chaweng. Omdat je nu in het laagseizoen zit is daar het meest te beleven. De minder drukke stranden zijn nu echt uitgestorven (zoals Lamai bijv.)
  maandag 15 mei 2006 @ 08:49:07 #43
5541 DarkHelmet
pi_37836163
Thanks for the tip sizzler!

Ben benieuwd hoe laag het seizoen dadelijk is
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 12:33:50 #44
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37841309
quote:
Op maandag 15 mei 2006 06:41 schreef sizzler het volgende:
Ook een aanrader: Phra Arthit Mansion. (22 Thanon Phra Arthit) 850 bth maar zeer ruime kamer met airco, koelkast, tv, badkamer met bad, minibar etc. En een goede locatie. Je zit tegenover de ferry die je zo naar het paleis brengt en de straat erachter is heel gezellig omdat daar alle backpackers komen.
Leuk buurtje
In een zijstraat bevindt zich het nog wat goedkopere New Siam Guesthouse II. Gezellige sfeer en schone kamers, vriendelijke staf.
Je hebt ook New Siam I, de kamers ken ik daar niet maar het is even centraal gelegen en het ziet er knus uit. Heel veel backpakkers ook.
Er wordt ook nog een derde guesthouse gebouwd, Super Siam, maar die is dacht ik nog niet open.

En vlakbij de rivier is inderdaad een goede keus. De rivier is zo breed dat er een lekker windje staat. Je kunt er heerlijk in de schaduw zitten als het op het heetst van de dag is. Verder vertrekken er (spotgoedkope) busboten naar o.a. het grote paleis en chinatown. Maar gewoon een keer een stuk de andere kant op varen (naar het noorden dus) is ook leuk.

Kaartjes pas op de boot kopen, je niets van tevoren laten aansmeren.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 15 mei 2006 @ 13:28:54 #45
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37842890
@ozzietukker: hoe zit het met de catering in de vliegtuigen van El Al? Krijg je een beetje fatsoenlijk te nassen?

Volgens mij is het niet echt kosjer
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  maandag 15 mei 2006 @ 14:00:47 #46
5541 DarkHelmet
pi_37843750
wordt dalijk gewoon moeilijk om te kiezen!

denk dat ik maar elke dag naar een nieuw guesthouse hop
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 14:08:25 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_37843940
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:28 schreef TongPo het volgende:
@ozzietukker: hoe zit het met de catering in de vliegtuigen van El Al? Krijg je een beetje fatsoenlijk te nassen?

Ik vond het dik in orde.
Alleen als je wijn bij je eten neemt, dat is Israelische.. moet je van houden.
pi_37846318
quote:
Op maandag 15 mei 2006 08:49 schreef DarkHelmet het volgende:
Thanks for the tip sizzler!

Ben benieuwd hoe laag het seizoen dadelijk is
Ik vond het tegen vallen. Alleen de zaterdagavond was wel ok. Maar als je met meerdere gaat is dat niet zo'n probleem. De hoerenbarren waren zo goed als leeg. Die verveelde zich dood. In hun sexy pakjes.

Oh, website van Marine: http://www.samuimarineresort.com/

(foto's zijn brak, in het echt ziet het er beter uit en de fan-room is hetzelfde als de andere kamers alleen zetten ze dan de airco uit...)
  maandag 15 mei 2006 @ 15:37:47 #49
5541 DarkHelmet
pi_37846494
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:32 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik vond het tegen vallen. Alleen de zaterdagavond was wel ok. Maar als je met meerdere gaat is dat niet zo'n probleem. De hoerenbarren waren zo goed als leeg. Die verveelde zich dood. In hun sexy pakjes.

Oh, website van Marine: http://www.samuimarineresort.com/

(foto's zijn brak, in het echt ziet het er beter uit en de fan-room is hetzelfde als de andere kamers alleen zetten ze dan de airco uit...)
we zullen zien, als het echt zo verlaten is dan kruipen we toch met zijn alleen tegen elkaar aan?

en anders een mooi excuus met met kerst en O&N terug te keren
pi_37846736
quote:

[..]

ik vlieg idd met Eva Air, aankomst 4:30
dus idd voordat je met rugzakje buiten staat is het alweer een uur later
Good luck!

Neem een boek mee. Ze hebben wat oude tv's in het gangpad hangen en bij mij lieten ze eerst een tijdje een soort chinees politiek debat zien (niet dat ik niet in politiek geinteresseerd ben...) daarna een oersaaie film die zo saai was dat ze niet doorhadden dat ze hem twee keer lieten zien en daarna nog een matige film. Dat was het. Ik heb andere mensen gesproken die een eigen display voor zich hadden en konden kiezen uit 20 films en 15 series!!
  maandag 15 mei 2006 @ 16:28:27 #51
5541 DarkHelmet
pi_37848275
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Good luck!

Neem een boek mee. Ze hebben wat oude tv's in het gangpad hangen en bij mij lieten ze eerst een tijdje een soort chinees politiek debat zien (niet dat ik niet in politiek geinteresseerd ben...) daarna een oersaaie film die zo saai was dat ze niet doorhadden dat ze hem twee keer lieten zien en daarna nog een matige film. Dat was het. Ik heb andere mensen gesproken die een eigen display voor zich hadden en konden kiezen uit 20 films en 15 series!!
dan neem ik het vliegtuig met eigen display en films, simple as that!

bovendien hoop ik out te gaan van een juiste dosis medicijnen
  maandag 15 mei 2006 @ 18:56:49 #52
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37852388
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:28 schreef TongPo het volgende:

Het probleem met het Israelische eten is dat het dus kosher is ... dit vertaalt zich in geen zuivelproducten bij het vlees... dus niks yoghurt wat je krijgt.... (En dat is jammer, daar ik geen vast (warm) voedsel (op een zakje lays chips na) kan eten in het vliegtuig).

Op de heenweg was de crew wel met me begaan, en nadat het eten was afgeruimd, kwamen ze speciaal voor mij aanzetten met yoghurtjes en fruit!
Op de terugweg hadden ze een I don;t care dat je niet eet attitude....

Oh en dat olijvenspread wat je krijgt... al die Israelisch zijn er gek op... maar ik vind het niet te eten....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:25:59 #53
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37892486
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem met het Israelische eten is dat het dus kosher is ... dit vertaalt zich in geen zuivelproducten bij het vlees... dus niks yoghurt wat je krijgt.... (En dat is jammer, daar ik geen vast (warm) voedsel (op een zakje lays chips na) kan eten in het vliegtuig).

Op de heenweg was de crew wel met me begaan, en nadat het eten was afgeruimd, kwamen ze speciaal voor mij aanzetten met yoghurtjes en fruit!
Op de terugweg hadden ze een I don;t care dat je niet eet attitude....

Oh en dat olijvenspread wat je krijgt... al die Israelisch zijn er gek op... maar ik vind het niet te eten....
Ah, dus toch kosher

Duidelijke omschrijving, thanks.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:28:59 #54
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37892647
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:08 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik vond het dik in orde.
Alleen als je wijn bij je eten neemt, dat is Israelische.. moet je van houden.
En Israëlisch bier, hoe smaakt dat?

Zijn er trouwens alleen maar stewards of zijn er ook nog stewardessen te bekennen in hun vliegtuigen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:41:57 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37896293
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:28 schreef TongPo het volgende:

[..]

En Israëlisch bier, hoe smaakt dat?

Zijn er trouwens alleen maar stewards of zijn er ook nog stewardessen te bekennen in hun vliegtuigen?
Tja eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg vrouwen aanwezig in de airplane, zeker op de vlucht Tel Aviv - Bangkok, zaten er een paar mooie exemplaren tussen, ook bij de stewardessen!
(Op de vlucht Tel Aviv - Amsterdam was het wat ouder...)

Enige nadeel... het is wel ons kent ons.. en iedereen kent wel iemand vanuit de diensttijd of wat dan ook... met als gevolg dat zodra je opgestegen bent, ze allemaal naar elkaar toe trekken, voor mij was het gunstig, daar mijn 'seatmaatjes' ergens anders heen gingen, maar andere NL's werden helemaal gek omdat er een groep Israeliërs om ze heenstonden..

Terug naar Thailand... nog 8 dagen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:12:30 #56
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_37907281
Op dit moment zijn we op zoek naar een hotel/resort in Phang Nga Bay (nabij Phuket). Is dit een leuke omgeving (het is de bedoeling om ook reisjes naar Koh Phi Phi e.d. vanuit daar te maken)? Iemand een tip voor een niet te duur hotel/resort daar in de buurt? Alvast bedankt!
Smell the flowers while you can....
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:10:01 #57
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37913388
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Enige nadeel... het is wel ons kent ons.. en iedereen kent wel iemand vanuit de diensttijd of wat dan ook... met als gevolg dat zodra je opgestegen bent, ze allemaal naar elkaar toe trekken, voor mij was het gunstig, daar mijn 'seatmaatjes' ergens anders heen gingen, maar andere NL's werden helemaal gek omdat er een groep Israeliërs om ze heenstonden..

Gewoon 'free Palestina!' roepen. Dan gaan ze wel weg.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:07:19 #58
5541 DarkHelmet
pi_37950532
Iemand nog tips voor goede electronica winkels of wijken in Bangkok? Of eventueel Kuala Lumpur?

Wil denk ik aldaar een MP3 speler en/of digicam kopen
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:04:56 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_37952459
Even een vraagje van mij.

Ik ga komende zomer voor de eerste keer backpacken, nemen jullie backpackers altijd jullie backpack mee? Of laten jullie die ook wel eens achter in een hostel (zonder belangrijke spullen)

Ik voel er namelijk weinig voor om heel de dag met die tas door de stad rond te banjeren
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:38:15 #60
5541 DarkHelmet
pi_37953471
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:04 schreef Blik het volgende:

Ik ga komende zomer voor de eerste keer backpacken, nemen jullie backpackers altijd jullie backpack mee? Of laten jullie die ook wel eens achter in een hostel (zonder belangrijke spullen)

Ik voel er namelijk weinig voor om heel de dag met die tas door de stad rond te banjeren
nee, ondanks dat het 'backpacken' heet sjouw je niet de godganse dag dat ding mee

wat je het beste kan doen is een kluisje nemen en daar je waardevolste spullen in doen
Mocht het kluisje met een gewone sleutel bij de receptie zijn kun je eventueel vragen of een afgifte bewijs waarop staat omschreven wat erin hoort te zitten.
pi_37954763
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:04 schreef Blik het volgende:

Wij lieten al onze rugzakken achter in de hostels en namen idd alleen belangrijke dingen mee in tasjes die je onder je shirt kan dragen.
pi_37955017
Hello,

Ik ben nu met mijn vriendin in Thailand en het is echt super.
Daarom wil ik in de zomer van 2007 gaan maar is dit goed te doen in de zomer? Het is dan regenseizoen, als het echt heel de dag regent dan ga ik niet.

Dus zijn er mensen in de zomer maanden naar Thailand geweest? Ik wil naar Chang Mai, Bangkok, en 2 eilanden bezoeken.

Rob
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:25:12 #63
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37955056
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:07 schreef DarkHelmet het volgende:
Iemand nog tips voor goede electronica winkels of wijken in Bangkok? Of eventueel Kuala Lumpur?

Wil denk ik aldaar een MP3 speler en/of digicam kopen
Pantip Plaza..... 1 groot gebouw van 3 of 4 etages ...

De nog goedkopere zijn wat lastig te vinden, in afgelegen non-toeristische buurten - heeft me ook 6x een trip naar Thailand gekost om die te vinden

Juni maar weer eens naar Bangkok...
Mai pben rai~!
pi_37957928
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:25 schreef KNAK het volgende:

[..]

Pantip Plaza..... 1 groot gebouw van 3 of 4 etages ...
5. Stond er drie dagen geleden nog in. DVD's voor 100 bath! Er schijnt ook een soort zwarte electronica markt in de buurt van Pantip te zijn, maar die heb ik niet gezien.

Zucht. Ben net twee dagen terug en mis Thailand nu al!
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:06:53 #65
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37967555
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

5. Stond er drie dagen geleden nog in. DVD's voor 100 bath! Er schijnt ook een soort zwarte electronica markt in de buurt van Pantip te zijn, maar die heb ik niet gezien.

Zucht. Ben net twee dagen terug en mis Thailand nu al!
Sexy movie sir??

Moet je ook in Azie komen wonen, is het maar een paar uurtjes vliegen voor weinig
Mai pben rai~!
pi_37970405
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

Sexy movie sir??
"Hee, mister, want tuk-tuk?"

"No, thanks"

"How about some girls" *foto met naakte meisjes tevoorschijn haalt*

Hoe wanhopig zie ik er uit???
quote:
Moet je ook in Azie komen wonen, is het maar een paar uurtjes vliegen voor weinig

Zou best even een paar jaartjes in Thailand willen wonen.

Zeker voor een westers salaris!
pi_37982825
Iemand al eens in de zomer geweest en hoe is het dan qua regen?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:02:40 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_37984171
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:20 schreef versteegrob het volgende:
Hangt er vanaf waar je zit.
Koh Samet is bv zeer goed te doen in de zomer.
pi_37985062
Bangkok, Chang Mai en een eiland, misschien Phuket want ik ga al naar Koh Samui en Koh Tao.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:39:51 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_37985479
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:20 schreef versteegrob het volgende:
Ik kan het je na deze zomer vertellen, ik ga van 4 augustus t/m 3 september
  zondag 21 mei 2006 @ 15:36:38 #71
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_38047206
Hallo iedereen,

Waar kan je het beste tickets boeken als je van Thailand naar Bali wilt vliegen? Met evt tussenstop in Kuala Lumpur...En hoeveel ben je dan ongeveer kwijt? Is het beter om vantevoren te boeken ivm beschikbaarheid of kan je ook wachten tot je daar bent?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_38058531
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:36 schreef popje het volgende:
Hallo iedereen,

Waar kan je het beste tickets boeken als je van Thailand naar Bali wilt vliegen? Met evt tussenstop in Kuala Lumpur...En hoeveel ben je dan ongeveer kwijt? Is het beter om vantevoren te boeken ivm beschikbaarheid of kan je ook wachten tot je daar bent?
Ik heb via Air Asia tickets geboekt van Bali > Bangkok, dit heeft mij ongeveer 130 euro gekost inclusief belasting enz. de reisdatum is 5 september. Jammer genoeg vliegt Air asia niet direct op de route Den Pasar > Bangkok Hierdoor moeten we een nacht in een hotel op luchthaven van Kuala lumpur overnachten omdat we in 1 dag niet op tijd op Bangkok aan kunnen komen. Dit is echter geen straf --> http://www.bookings.net/h(...)d;checkin=;checkout=

Ik heb ook gekeken bij de andere Budget luchtvaartmaatschappijen maar die vlogen allemaal minder vaak of helemaal niet op deze route. Malaysia Airlines, Singapore Airlines Thai Air enz vliegen soms wel direct alleen zijn allemaal veel duurder, tickets van 300/400 euro zijn dan de goedkoopste beschikbaar. Niks mis mee alleen niet voor mijn budget
pi_38074181
Hallo Thailand-kenners!! Ik hoop dat jullie mij in dit topic wat advies kunnen geven... (hoe meer hoe beter )

Na veel wikken en wegen zijn mijn vriend en ik tot de conclusie gekomen dat onze geplande package-holiday naar Corfu (ik krijg al de kriebels als ik denk aan de volgepakte hotels met Sjonnie en Anita-koppeltjes), net zoveel geld kost als een 10 x zo avontuurlijke vakantie naar Thailand!

We hebben de knoop doorgehakt en hebben grofweg een idee van wat zou kunnen. Maar we zijn alebei Thailand n00bs dus ik hoop van jullie wat inside-informatie en -tips te krijgen!
Ohja, het is misschien wel handig om te weten dat ik niets moet hebben van 2 weken strand-liggen. Een dag is nog te overleven, daarna moet ik minstens 2 dagen iets actiefs/cultureels doen, om niet gillend gek te worden . Ik meen het.
Verder heb ik toch wel een beetje luxe nodig, vorig jaar heb ik gedeeltelijk gebackpacked in Turkije, en dat beviel goed, maar aangezien ik nu met m'n vriend ga wil ik liever een leuk hotel dan een hostel. (Vriendlief was het type 'met vrienden naar Hersonnisos, Albufeira & Antalya' Hier is hij nu overheen gegroeid, als ik hem moet geloven .)
Ik heb een grote drang om veel van de wereld te zien en vind het zonde mijn vakantie te besteden aan zandhappen en kroeghoppen.
Helaas zitten we vast aan de periode +/- 23 juli t/m 8 augustus (15 dagen) en hebben we een reisbudget van ¤ 1000,- p.p. (reis/hotels).

Dit is ongeveer waar ik zelf op ben gekomen tot nu toe:

22 juli vliegen (met Eva-air, z'on ¤ 800,- schat ik)
23 juli aankomstdag (Hotel Bangkok van te voren boeken op www.tnfsh.nl o.i.d. (2 nachten, minder dan 50,- p.p.(heb al een Mercure hotel gezien wat 3 nachten voor 50.- p.p. was, maar ik ga altijd van té dure opties uit bij de berekening, dan valt het uiteindelijk mee, en kan het niet tegen vallen que budget))
24 juli Bangkok
25 juli Bangkok, s'avonds nachttrein naar Surat Thani (¤ 30,- p.p. )
26 juli transfer met bus en boot naar koh Samui, aankomst hotel (11 nachten, ongeveer 150,- p.p.)
-
- (Koh Samui leek mij een erg toeristisch eiland, maar waar ook genoeg te zien is ( tempels, pagode, tuinen, natuur, slangenshow, etc. Verder kun je er mooi duiken en ligt er zo'n prachtige eilandengroep in het noordwesten (naam even kwijt) 11 nachten kun je het daar vast wel uithouden... tenminste, dat denk ik. Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en alternatieven. Ohja, Phuket leek mij een bolwerk van Massatoerisme zonder enige cultuur, en Pattaya was doordrenkt van Sexindustrie... toch? )
-
-
7 augustus vliegreis Koh Samui - Bangkok (¤ 50,- p.p.)
8 augustus Bangkok Amsterdam

Uiteindelijk komen we dan, inclusief belastingen, op ¤ 1090,- p.p. Dit kan absoluut voor minder, aangezien alleen al de vliegreis op internet aangebogen wordt voor 650,- (ex. tax), en het hotel in Bangkok kan veel en veel goedkoper.

Ik had begrepen dat het het beste is om je hotel in het zuiden (net als de treinreis en de terugvlucht naar bangkok) ter plaatse te regelen.

Als ik dit soort aanbiedingen zie vraag ik me wel af of dat niet voordeliger is....

Sorry voor de langdradigheid maar ik heb echt advies nodig voor ik aan dit avontuur begin .

[ Bericht 0% gewijzigd door Laura 2000 op 22-05-2006 08:27:03 ]
  maandag 22 mei 2006 @ 08:29:45 #74
19840 Libris
Live from Singapore
pi_38074245
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

Sexy movie sir??

Net voor minder dan 100 euro per persoon een retourtje Singapore Bangkok geboekt

edit- Tiger Airways trouwens
  maandag 22 mei 2006 @ 09:59:16 #75
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_38075789
Je hebt al een aardig plan in elkaar gezet Laura.
Houdt er wel rekening mee dat de airporttax nog bij je tickets komt, reken dan op ongeveer ¤ 150 pp.
Explore the World
pi_38094499
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:20 schreef Laura 2000 het volgende:
[...]
Scroll even naar boven voor hotel-tips in Bangkok en Koh Samui.

Bangkok:
Dit was ons hotel in Bangkok (Phra Arthit Mansion) en daar betaalde we 16 euro p.p.p.n. voor.

Samui:
http://www.samuimarineresort.com 6 euro p.p.p.n. Bungalows op 10 sec. van het strand.

Als je niets moet hebben van 2 weken strandliggen zou ik eerst even langs Ayutthaya gaan. Paar uur rijden van Bangkok en echt een prachtige stad met veel oude tempels.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:12:30 #77
38433 snijder
snijderdotcom
pi_38112533
Voor de echte Thailandkenners die al wat langer in Thailand hebben verbleven: Zijn jullie nohg tegen grote culturele verschillen opgelopen. Nog echte stomme fouten begaan?
pi_38112666
Een goede hotel in Bangkok is het Atlanta hotel. Betaalbaar, goede service, zwembad, lekker eten.
pi_38120418
Allright, vlucht is geboekt, het bleek onmogelijk nog een goedkope te vinden. Alle vluchten onder de 800 euro (ons budget is nu eenmaal niet groter ) waren volgeboekt, vanaf AMS maar ook vanaf Dusseldorf. Goochelen met data hielp niet. Na een hele dag struinen op internet en bellen met reisbureau's, uiteindelijk de meest onmogelijke vlucht die er is gevonden.. Voor slechts 500,- p.p. (incl. belastingen en treinkaartje ¤ 672,21 p.p.) Dat betekent dat we ¤ 130 p.p. uitsparen op de vlucht!!

We reizen nu precies op de door ons gewenste datum.

MAAR:

Vanaf Frankfurt (5 uur treinreizen vanaf Groningen) (gelukkig gratis treinkaart bij de tickets )
Overstap in Bahrein
Overstap in Muscat

Aansluitingen zijn gelukkig prima, behalve dat we op de terugreis 12 uur moeten wachten in Muscat. Maar hé, we zijn nog jong, en besparen een hoop geld. Mag je ook van het vliegveld af ...? Dan gaan we namelijk ff downtown Muscat bekijken

Oh en we vliegen met Gulf Air
Ik heb al lichtelijk vliegangst... en deze maatschappij klinkt me niet zo in de oren. Iemand ervaringen? Er is er wel één in uit de lucht gevallen in 2000... Iedereen dood

Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt voor 2 weken leven, in Thailand? Dus qua eten enzo...? We gaan niet zelf koken .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 15:34:46 #80
5541 DarkHelmet
pi_38125144
Iemand ervaring met goedkoop/over land van Kuala Lumpur naar zuiden van Thailand?

Eindbestemming is uiteindelijk denk ik Koh Samui
Aangezien Koh Samui erg populair is, zijn alle goedkope vluchten al vergeven.
Dus met de trein oid?

Zal 4 of 5 juni weer vertrekken vanuit KL...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:59:49 #81
29393 MK9
in BKK
pi_38128467
Je kunt uiteraard met de trein naar Thailand, ik geloof 1x per dag. Deze vertrekt vanaf KL Sentral. Daar heb je tevens een informatiehal van KTM (de nationale spoorwegmaatschappij), welke je kunnen helpen. Ik neem aan dat deze treinreis goedkoop is en je kunt je ticket zo'n 60 dagen van te voren boeken, al is dat meestal niet nodig. Mijn langere treinreizen in die regio heb ik meestal pas een dag van te voren geboekt, of helemaal niet geboekt en gewoon ter plaatse een ticket gehaald voor de eerstvolgende rit.
Site van KTM, waar je misschien nog meer info kunt vinden: www.ktmb.com.my

Zelf ben ik met de bus overland van Malaysia naar Thailand gegaan (en 'the other way around'), dus verder kan ik je er weinig over vertellen. Deze manier is ook erg goedkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door MK9 op 23-05-2006 17:06:12 ]
...Not all those who wander are lost...
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:23:53 #82
24329 KNAK
ff w88,......
pi_38141012
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:29 schreef Libris het volgende:

[..]

Net voor minder dan 100 euro per persoon een retourtje Singapore Bangkok geboekt

edit- Tiger Airways trouwens

Voor wanneer?

Ik ga dit keer met een Indiase collega, die dus niets gewend is

We gaan deze week boeken, voor ergens in Juni
Ik betaal helaas wel 50 EUR meer (3.5 uur vlucht met Thai Airways)

mijn 7e keer
Mai pben rai~!
pi_38173031
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 09:12 schreef snijder het volgende:
Voor de echte Thailandkenners die al wat langer in Thailand hebben verbleven: Zijn jullie nohg tegen grote culturele verschillen opgelopen. Nog echte stomme fouten begaan?
Behalve dat ik bijna bij een "restaurant" naar binnen wilde lopen om wat te eten (bleek een begrafenis te zijn waarbij alle gasten aan een buffet zaten...)?

Ik heb er een paar op mijn blog geschreven: http://mijnreisdoorthaila(...)tuurverschillen.html
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:24:21 #84
60297 Bartje71
Wat denk je zelf?
pi_38173698
Orient Travel is vandaag geschorst door de ANVR ivm rol in kinderprostitutie in met name Thailand nav Under Cover in NL
pi_38174625
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:24 schreef Bartje71 het volgende:
Orient Travel is vandaag geschorst door de ANVR ivm rol in kinderprostitutie in met name Thailand nav Under Cover in NL
Ik heb het gisteren gezien ja. Echt debiel zeg. Maar die "undercover" journalist deed wel alsof Thailand één groot hoerenparadijs is. Als je over de wallen loopt kan je eenzelfde soort reportage maken. Ze hebben -gelukkig- geen kinderen aangetroffen. Niet dat ze er niet zijn, maar de reportage zelf was erg mager. Het enige schokkende was die vieze oude man en zijn uitlatingen. Maar een hoerenbuurt inlopen kan ook in Nederland.
pi_38185509
  donderdag 25 mei 2006 @ 00:27:42 #87
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_38186081

pi_38186166
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:27 schreef Sosa het volgende:
[afbeelding]

OH-MY-GOD!!
  donderdag 25 mei 2006 @ 01:10:04 #89
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_38187309
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Sosa op 25-05-2006 01:11:24 ]
  donderdag 25 mei 2006 @ 01:28:53 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_38187774
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:30 schreef sizzler het volgende:

OH-MY-GOD!!
Pattaya zit vol met dat soort clubs en hotels.
Ik heb ooit 2 of 3 dagen hiero geslapen: http://www.penthousehotel.com

Voor werk.
Ben gillend weggegaan uit Pattaya, maar heb geen kinderprostitutie gezien.
Daar was ik overigens ook niet naar op zoek.
pi_38194091
Weet iemand wat kentekenplaat of nummerbord in het Thais is?
Kan iemand met een woordenboek dat even voor me opzoeken? dank!
  donderdag 25 mei 2006 @ 14:30:25 #92
6941 APK
Factual, I think.
pi_38198530
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:26 schreef UncleSam het volgende:
Weet iemand wat kentekenplaat of nummerbord in het Thais is?
Kan iemand met een woordenboek dat even voor me opzoeken? dank!
Ik denk dat het weinig helpt als je het weet. Als je ook maar één klank verkeerd uitspreekt betekent het zo 'schoonmoeder' of 'strijkplank' oid.
pi_38199125
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 14:30 schreef APK het volgende:

[..]

Ik denk dat het weinig helpt als je het weet. Als je ook maar één klank verkeerd uitspreekt betekent het zo 'schoonmoeder' of 'strijkplank' oid.
Exact.

"Glai" kan bijvoorbeeld zowel "ver weg" als "dichtbij" betekenen. En "Suay" is zowel "mooi" als "slecht". Beide afhankelijk van de uitspraak.
pi_38203680
Kan iemand me DIT trouwens uitleggen:

donderdag 25 mei 2006 @ 18:00:38 #95
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_38205034
De swastika wordt in het westen om begrijpelijke redenen als een negatief symbool gezien. Door het misbruik dat Nazi-Duitsland heeft gemaakt van dit symbool en heden ten dage racisten en neo-nazi's, roept het bij ons in het Westen uitgesproken negatieve reacties op.

In het Oosten echter, is de swastika een reeds duizenden jaren oud symbool voor het hogere goddelijke systeem, dat ten grondslag ligt aan de op aarde beleefde werkelijkheid. Dit symbool staat in het Oosten niet alleen voor de voortgang in het leven, het goede verloop van jong naar oud, maar ook voor de eeuwig voortdurende reïncarnatie, het proces van wedergeboorte na de dood. Belangrijk is de betekenis van de swastika als brenger van geluk. In het denken van het Oosten wordt de gang van de wereld bepaald door elkaar in evenwicht houdende krachten, vergelijkbaar met de ideeën achter de begrippen Yin en Yang. Om een evenwicht te bereiken dient tegenover een positieve kracht een negatieve kracht geplaatst te worden. In het oude China was de swastika voorbehouden aan de keizer, die de beschermer was van de hemelse harmonie.

Op een vergelijkbare wijze is de swastika in het boeddhisme voorbehouden aan de leermeester zelf en verbeeld het zijn wijsheid en de leer. In het geometrisch patroon komt de symboliek van de evenwicht brengende krachten naar voren doordat er telkens naast een linksdraaiende, een rechtsdraaiende swastika is te zien. Een andere oplossing is in Azië terug te vinden in de opengewerkte variant die in de muren van de huizen is aan gebracht. Daarin is de links en de rechtsdraaiende swastika altijd in zichzelf aanwezig en wordt zichtbaar door simpelweg van de ene of de andere kant naar de muur te kijken. Dikwijls wordt er verondersteld dat het negatieve gebruik van de swastika in Nazi-Duitsland wordt bepaald door het gebruik van een linksdraaiende swastika. Dit is echter niet juist. In de eerste plaats wordt een rechtsdraaiende Swastika gebruikt en in de tweede plaats komt het negatieve aspect voort uit het feit dat de swastika alleen staat, zonder evenwichtbrengende tegenhanger.
pi_38205470
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:00 schreef Sosa het volgende:
[...]
I know.

Maar een swastika met een adelaar erboven heeft weinig met het boeddhisme te maken dacht ik...
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:17:54 #97
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_38205623
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:13 schreef sizzler het volgende:

[..]

I know.

Maar een swastika met een adelaar erboven heeft weinig met het boeddhisme te maken dacht ik...
inderdaad jah... misschien hebben ze een heel ander beeld van 'die boeddhisten vd 2e weleldoollog'
pi_38207380
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 18:17 schreef Sosa het volgende:

[..]

inderdaad jah... misschien hebben ze een heel ander beeld van 'die boeddhisten vd 2e weleldoollog'

Je weet het nooit daar.
pi_38207489
Deze vond ik ook wel bizar. Op het vliegveld van Koh Samui stond dit ding vol met zand. Of je je pistool even leeg wil schieten ....

vrijdag 26 mei 2006 @ 14:42:17 #100
38433 snijder
snijderdotcom
pi_38232060
Yeah, 18 juni ga ik weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')