abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2006 @ 16:28:27 #51
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_37848275
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:45 schreef sizzler het volgende:

[..]

Good luck!

Neem een boek mee. Ze hebben wat oude tv's in het gangpad hangen en bij mij lieten ze eerst een tijdje een soort chinees politiek debat zien (niet dat ik niet in politiek geinteresseerd ben...) daarna een oersaaie film die zo saai was dat ze niet doorhadden dat ze hem twee keer lieten zien en daarna nog een matige film. Dat was het. Ik heb andere mensen gesproken die een eigen display voor zich hadden en konden kiezen uit 20 films en 15 series!!
dan neem ik het vliegtuig met eigen display en films, simple as that!

bovendien hoop ik out te gaan van een juiste dosis medicijnen
  maandag 15 mei 2006 @ 18:56:49 #52
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37852388
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:28 schreef TongPo het volgende:
@ozzietukker: hoe zit het met de catering in de vliegtuigen van El Al? Krijg je een beetje fatsoenlijk te nassen?

Volgens mij is het niet echt kosjer
Het probleem met het Israelische eten is dat het dus kosher is ... dit vertaalt zich in geen zuivelproducten bij het vlees... dus niks yoghurt wat je krijgt.... (En dat is jammer, daar ik geen vast (warm) voedsel (op een zakje lays chips na) kan eten in het vliegtuig).

Op de heenweg was de crew wel met me begaan, en nadat het eten was afgeruimd, kwamen ze speciaal voor mij aanzetten met yoghurtjes en fruit!
Op de terugweg hadden ze een I don;t care dat je niet eet attitude....

Oh en dat olijvenspread wat je krijgt... al die Israelisch zijn er gek op... maar ik vind het niet te eten....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:25:59 #53
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37892486
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:56 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem met het Israelische eten is dat het dus kosher is ... dit vertaalt zich in geen zuivelproducten bij het vlees... dus niks yoghurt wat je krijgt.... (En dat is jammer, daar ik geen vast (warm) voedsel (op een zakje lays chips na) kan eten in het vliegtuig).

Op de heenweg was de crew wel met me begaan, en nadat het eten was afgeruimd, kwamen ze speciaal voor mij aanzetten met yoghurtjes en fruit!
Op de terugweg hadden ze een I don;t care dat je niet eet attitude....

Oh en dat olijvenspread wat je krijgt... al die Israelisch zijn er gek op... maar ik vind het niet te eten....
Ah, dus toch kosher

Duidelijke omschrijving, thanks.
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:28:59 #54
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37892647
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:08 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik vond het dik in orde.
Alleen als je wijn bij je eten neemt, dat is Israelische.. moet je van houden.
En Israëlisch bier, hoe smaakt dat?

Zijn er trouwens alleen maar stewards of zijn er ook nog stewardessen te bekennen in hun vliegtuigen?
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:41:57 #55
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_37896293
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:28 schreef TongPo het volgende:

[..]

En Israëlisch bier, hoe smaakt dat?

Zijn er trouwens alleen maar stewards of zijn er ook nog stewardessen te bekennen in hun vliegtuigen?
Tja eerlijk is eerlijk, er zijn genoeg vrouwen aanwezig in de airplane, zeker op de vlucht Tel Aviv - Bangkok, zaten er een paar mooie exemplaren tussen, ook bij de stewardessen!
(Op de vlucht Tel Aviv - Amsterdam was het wat ouder...)

Enige nadeel... het is wel ons kent ons.. en iedereen kent wel iemand vanuit de diensttijd of wat dan ook... met als gevolg dat zodra je opgestegen bent, ze allemaal naar elkaar toe trekken, voor mij was het gunstig, daar mijn 'seatmaatjes' ergens anders heen gingen, maar andere NL's werden helemaal gek omdat er een groep Israeliërs om ze heenstonden..

Terug naar Thailand... nog 8 dagen
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:12:30 #56
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_37907281
Op dit moment zijn we op zoek naar een hotel/resort in Phang Nga Bay (nabij Phuket). Is dit een leuke omgeving (het is de bedoeling om ook reisjes naar Koh Phi Phi e.d. vanuit daar te maken)? Iemand een tip voor een niet te duur hotel/resort daar in de buurt? Alvast bedankt!
Smell the flowers while you can....
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:10:01 #57
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_37913388
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:41 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Enige nadeel... het is wel ons kent ons.. en iedereen kent wel iemand vanuit de diensttijd of wat dan ook... met als gevolg dat zodra je opgestegen bent, ze allemaal naar elkaar toe trekken, voor mij was het gunstig, daar mijn 'seatmaatjes' ergens anders heen gingen, maar andere NL's werden helemaal gek omdat er een groep Israeliërs om ze heenstonden..

Gewoon 'free Palestina!' roepen. Dan gaan ze wel weg.
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:07:19 #58
5541 DarkHelmet
pi_37950532
Iemand nog tips voor goede electronica winkels of wijken in Bangkok? Of eventueel Kuala Lumpur?

Wil denk ik aldaar een MP3 speler en/of digicam kopen
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:04:56 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_37952459
Even een vraagje van mij.

Ik ga komende zomer voor de eerste keer backpacken, nemen jullie backpackers altijd jullie backpack mee? Of laten jullie die ook wel eens achter in een hostel (zonder belangrijke spullen)

Ik voel er namelijk weinig voor om heel de dag met die tas door de stad rond te banjeren
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:38:15 #60
5541 DarkHelmet
pi_37953471
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:04 schreef Blik het volgende:

Ik ga komende zomer voor de eerste keer backpacken, nemen jullie backpackers altijd jullie backpack mee? Of laten jullie die ook wel eens achter in een hostel (zonder belangrijke spullen)

Ik voel er namelijk weinig voor om heel de dag met die tas door de stad rond te banjeren
nee, ondanks dat het 'backpacken' heet sjouw je niet de godganse dag dat ding mee

wat je het beste kan doen is een kluisje nemen en daar je waardevolste spullen in doen
Mocht het kluisje met een gewone sleutel bij de receptie zijn kun je eventueel vragen of een afgifte bewijs waarop staat omschreven wat erin hoort te zitten.
pi_37954763
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:04 schreef Blik het volgende:

Wij lieten al onze rugzakken achter in de hostels en namen idd alleen belangrijke dingen mee in tasjes die je onder je shirt kan dragen.
pi_37955017
Hello,

Ik ben nu met mijn vriendin in Thailand en het is echt super.
Daarom wil ik in de zomer van 2007 gaan maar is dit goed te doen in de zomer? Het is dan regenseizoen, als het echt heel de dag regent dan ga ik niet.

Dus zijn er mensen in de zomer maanden naar Thailand geweest? Ik wil naar Chang Mai, Bangkok, en 2 eilanden bezoeken.

Rob
  donderdag 18 mei 2006 @ 16:25:12 #63
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37955056
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:07 schreef DarkHelmet het volgende:
Iemand nog tips voor goede electronica winkels of wijken in Bangkok? Of eventueel Kuala Lumpur?

Wil denk ik aldaar een MP3 speler en/of digicam kopen
Pantip Plaza..... 1 groot gebouw van 3 of 4 etages ...

De nog goedkopere zijn wat lastig te vinden, in afgelegen non-toeristische buurten - heeft me ook 6x een trip naar Thailand gekost om die te vinden

Juni maar weer eens naar Bangkok...
Mai pben rai~!
pi_37957928
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:25 schreef KNAK het volgende:

[..]

Pantip Plaza..... 1 groot gebouw van 3 of 4 etages ...
5. Stond er drie dagen geleden nog in. DVD's voor 100 bath! Er schijnt ook een soort zwarte electronica markt in de buurt van Pantip te zijn, maar die heb ik niet gezien.

Zucht. Ben net twee dagen terug en mis Thailand nu al!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:06:53 #65
24329 KNAK
ff w88,......
pi_37967555
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

5. Stond er drie dagen geleden nog in. DVD's voor 100 bath! Er schijnt ook een soort zwarte electronica markt in de buurt van Pantip te zijn, maar die heb ik niet gezien.

Zucht. Ben net twee dagen terug en mis Thailand nu al!
Sexy movie sir??

Moet je ook in Azie komen wonen, is het maar een paar uurtjes vliegen voor weinig
Mai pben rai~!
pi_37970405
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

Sexy movie sir??
"Hee, mister, want tuk-tuk?"

"No, thanks"

"How about some girls" *foto met naakte meisjes tevoorschijn haalt*

Hoe wanhopig zie ik er uit???
quote:
Moet je ook in Azie komen wonen, is het maar een paar uurtjes vliegen voor weinig

Zou best even een paar jaartjes in Thailand willen wonen.

Zeker voor een westers salaris!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_37982825
Iemand al eens in de zomer geweest en hoe is het dan qua regen?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:02:40 #68
6941 APK
Factual, I think.
pi_37984171
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:20 schreef versteegrob het volgende:
Hangt er vanaf waar je zit.
Koh Samet is bv zeer goed te doen in de zomer.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_37985062
Bangkok, Chang Mai en een eiland, misschien Phuket want ik ga al naar Koh Samui en Koh Tao.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:39:51 #70
62913 Blik
The one and Only!
pi_37985479
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 11:20 schreef versteegrob het volgende:
Ik kan het je na deze zomer vertellen, ik ga van 4 augustus t/m 3 september
  zondag 21 mei 2006 @ 15:36:38 #71
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_38047206
Hallo iedereen,

Waar kan je het beste tickets boeken als je van Thailand naar Bali wilt vliegen? Met evt tussenstop in Kuala Lumpur...En hoeveel ben je dan ongeveer kwijt? Is het beter om vantevoren te boeken ivm beschikbaarheid of kan je ook wachten tot je daar bent?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_38058531
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:36 schreef popje het volgende:
Hallo iedereen,

Waar kan je het beste tickets boeken als je van Thailand naar Bali wilt vliegen? Met evt tussenstop in Kuala Lumpur...En hoeveel ben je dan ongeveer kwijt? Is het beter om vantevoren te boeken ivm beschikbaarheid of kan je ook wachten tot je daar bent?
Ik heb via Air Asia tickets geboekt van Bali > Bangkok, dit heeft mij ongeveer 130 euro gekost inclusief belasting enz. de reisdatum is 5 september. Jammer genoeg vliegt Air asia niet direct op de route Den Pasar > Bangkok Hierdoor moeten we een nacht in een hotel op luchthaven van Kuala lumpur overnachten omdat we in 1 dag niet op tijd op Bangkok aan kunnen komen. Dit is echter geen straf --> http://www.bookings.net/h(...)d;checkin=;checkout=

Ik heb ook gekeken bij de andere Budget luchtvaartmaatschappijen maar die vlogen allemaal minder vaak of helemaal niet op deze route. Malaysia Airlines, Singapore Airlines Thai Air enz vliegen soms wel direct alleen zijn allemaal veel duurder, tickets van 300/400 euro zijn dan de goedkoopste beschikbaar. Niks mis mee alleen niet voor mijn budget
pi_38074181
Hallo Thailand-kenners!! Ik hoop dat jullie mij in dit topic wat advies kunnen geven... (hoe meer hoe beter )

Na veel wikken en wegen zijn mijn vriend en ik tot de conclusie gekomen dat onze geplande package-holiday naar Corfu (ik krijg al de kriebels als ik denk aan de volgepakte hotels met Sjonnie en Anita-koppeltjes), net zoveel geld kost als een 10 x zo avontuurlijke vakantie naar Thailand!

We hebben de knoop doorgehakt en hebben grofweg een idee van wat zou kunnen. Maar we zijn alebei Thailand n00bs dus ik hoop van jullie wat inside-informatie en -tips te krijgen!
Ohja, het is misschien wel handig om te weten dat ik niets moet hebben van 2 weken strand-liggen. Een dag is nog te overleven, daarna moet ik minstens 2 dagen iets actiefs/cultureels doen, om niet gillend gek te worden . Ik meen het.
Verder heb ik toch wel een beetje luxe nodig, vorig jaar heb ik gedeeltelijk gebackpacked in Turkije, en dat beviel goed, maar aangezien ik nu met m'n vriend ga wil ik liever een leuk hotel dan een hostel. (Vriendlief was het type 'met vrienden naar Hersonnisos, Albufeira & Antalya' Hier is hij nu overheen gegroeid, als ik hem moet geloven .)
Ik heb een grote drang om veel van de wereld te zien en vind het zonde mijn vakantie te besteden aan zandhappen en kroeghoppen.
Helaas zitten we vast aan de periode +/- 23 juli t/m 8 augustus (15 dagen) en hebben we een reisbudget van ¤ 1000,- p.p. (reis/hotels).

Dit is ongeveer waar ik zelf op ben gekomen tot nu toe:

22 juli vliegen (met Eva-air, z'on ¤ 800,- schat ik)
23 juli aankomstdag (Hotel Bangkok van te voren boeken op www.tnfsh.nl o.i.d. (2 nachten, minder dan 50,- p.p.(heb al een Mercure hotel gezien wat 3 nachten voor 50.- p.p. was, maar ik ga altijd van té dure opties uit bij de berekening, dan valt het uiteindelijk mee, en kan het niet tegen vallen que budget))
24 juli Bangkok
25 juli Bangkok, s'avonds nachttrein naar Surat Thani (¤ 30,- p.p. )
26 juli transfer met bus en boot naar koh Samui, aankomst hotel (11 nachten, ongeveer 150,- p.p.)
-
- (Koh Samui leek mij een erg toeristisch eiland, maar waar ook genoeg te zien is ( tempels, pagode, tuinen, natuur, slangenshow, etc. Verder kun je er mooi duiken en ligt er zo'n prachtige eilandengroep in het noordwesten (naam even kwijt) 11 nachten kun je het daar vast wel uithouden... tenminste, dat denk ik. Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en alternatieven. Ohja, Phuket leek mij een bolwerk van Massatoerisme zonder enige cultuur, en Pattaya was doordrenkt van Sexindustrie... toch? )
-
-
7 augustus vliegreis Koh Samui - Bangkok (¤ 50,- p.p.)
8 augustus Bangkok Amsterdam

Uiteindelijk komen we dan, inclusief belastingen, op ¤ 1090,- p.p. Dit kan absoluut voor minder, aangezien alleen al de vliegreis op internet aangebogen wordt voor 650,- (ex. tax), en het hotel in Bangkok kan veel en veel goedkoper.

Ik had begrepen dat het het beste is om je hotel in het zuiden (net als de treinreis en de terugvlucht naar bangkok) ter plaatse te regelen.

Als ik dit soort aanbiedingen zie vraag ik me wel af of dat niet voordeliger is....

Sorry voor de langdradigheid maar ik heb echt advies nodig voor ik aan dit avontuur begin .

[ Bericht 0% gewijzigd door Laura 2000 op 22-05-2006 08:27:03 ]
  maandag 22 mei 2006 @ 08:29:45 #74
19840 Libris
Live from Singapore
pi_38074245
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

Sexy movie sir??

Net voor minder dan 100 euro per persoon een retourtje Singapore Bangkok geboekt

edit- Tiger Airways trouwens
  maandag 22 mei 2006 @ 09:59:16 #75
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_38075789
Je hebt al een aardig plan in elkaar gezet Laura.
Houdt er wel rekening mee dat de airporttax nog bij je tickets komt, reken dan op ongeveer ¤ 150 pp.
Explore the World
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')