Hallo Thailand-kenners!! Ik hoop dat jullie mij in dit topic wat advies kunnen geven... (hoe meer hoe beter
![]()
)
Na veel wikken en wegen zijn mijn vriend en ik tot de conclusie gekomen dat onze geplande package-holiday naar Corfu (ik krijg al de kriebels als ik denk aan de volgepakte hotels met Sjonnie en Anita-koppeltjes), net zoveel geld kost als een 10 x zo avontuurlijke vakantie naar Thailand!
We hebben de knoop doorgehakt en hebben grofweg een idee van wat zou kunnen. Maar we zijn alebei Thailand n00bs
![]()
dus ik hoop van jullie wat inside-informatie en -tips te krijgen!
Ohja, het is misschien wel handig om te weten dat ik niets moet hebben van 2 weken strand-liggen. Een dag is nog te overleven, daarna moet ik minstens 2 dagen iets actiefs/cultureels doen, om niet gillend gek te worden .
![]()
Ik meen het.
Verder heb ik toch wel een beetje luxe nodig, vorig jaar heb ik gedeeltelijk gebackpacked in Turkije, en dat beviel goed, maar aangezien ik nu met m'n vriend ga wil ik liever een leuk hotel dan een hostel. (Vriendlief was het type 'met vrienden naar Hersonnisos, Albufeira & Antalya'
![]()
Hier is hij nu overheen gegroeid, als ik hem moet geloven
![]()
.)
Ik heb een grote drang om veel van de wereld te zien en vind het zonde mijn vakantie te besteden aan zandhappen en kroeghoppen.
Helaas zitten we vast aan de periode +/- 23 juli t/m 8 augustus (15 dagen) en hebben we een reisbudget van ¤ 1000,- p.p. (reis/hotels).
Dit is ongeveer waar ik zelf op ben gekomen tot nu toe:
22 juli vliegen (met Eva-air, z'on ¤ 800,- schat ik)
23 juli aankomstdag (Hotel Bangkok van te voren boeken op
www.tnfsh.nl o.i.d. (2 nachten, minder dan 50,- p.p.(heb al een Mercure hotel gezien wat 3 nachten voor 50.- p.p. was, maar ik ga altijd van té dure opties uit bij de berekening, dan valt het uiteindelijk mee, en kan het niet tegen vallen que budget))
24 juli Bangkok
25 juli Bangkok, s'avonds nachttrein naar Surat Thani (¤ 30,- p.p.
![]()
)
26 juli transfer met bus en boot naar koh Samui, aankomst hotel (11 nachten, ongeveer 150,- p.p.)
-
- (Koh Samui leek mij een erg toeristisch eiland, maar waar ook genoeg te zien is ( tempels, pagode, tuinen, natuur, slangenshow, etc. Verder kun je er mooi duiken en ligt er zo'n prachtige eilandengroep in het noordwesten (naam even kwijt) 11 nachten kun je het daar vast wel uithouden... tenminste, dat denk ik. Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en alternatieven. Ohja, Phuket leek mij een bolwerk van Massatoerisme zonder enige cultuur, en Pattaya was doordrenkt van Sexindustrie... toch? )
-
-
7 augustus vliegreis Koh Samui - Bangkok (¤ 50,- p.p.)
8 augustus Bangkok Amsterdam
Uiteindelijk komen we dan, inclusief belastingen, op ¤ 1090,- p.p. Dit kan absoluut voor minder, aangezien alleen al de vliegreis op internet aangebogen wordt voor 650,- (ex. tax), en het hotel in Bangkok kan veel en veel goedkoper.
Ik had begrepen dat het het beste is om je hotel in het zuiden (net als de treinreis en de terugvlucht naar bangkok) ter plaatse te regelen.
Als ik
dit soort aanbiedingen zie vraag ik me wel af of dat niet voordeliger is....
Sorry voor de langdradigheid maar ik heb
echt advies nodig voor ik aan dit avontuur begin
![]()
.
[ Bericht 0% gewijzigd door Laura 2000 op 22-05-2006 08:27:03 ]