nu waar ik het over wil hebben is een analyse van wat anderen vrijheid noemen en waarom ik daar tegen in ga, dit ga ik ook echt eens onderbouwen dus lees met mij mee.quote:zo leert men de meisjes te bewegen in de disco tegenwoordig, men gebruikt om het even serieus te stellen dus de vrouw in dat opzicht, ga mij niet vertellen dat het normaal is want het is de nadruk op de 'kont' en 'kut' leggen, neukbewegingen maken, goeie vorming van de jeugd joh
echt top
en de mannen met hun flappen geld zwaaien en de vrouwen met hun geslachtsdeel draaien
vind je het gek dat het oosten ons een satan noemt
het is hier ook een goddeloze Sodom, een Babylon.
en dan vinden wij dat het oosten vrouwen onderdrukt?
ik denk dat ze juist de vrouwen in hun natuurlijke waarde laten
vrijheid betekend niet alles kunnen zeggen en doen wat je wilt
zoals een handvol hersenlozen het propagandeerde op de dag van de herdenking
vertaal die herdenking eens naar het nu.
vrijheid betekend opgroeien zonder indoctrinatie
en daar valt dit soort vorming ook onder, Conditionering
dat dit normaal gevonden word is al een goed voorbeeld met hoever het met verstand gesteld is.
(sorry voor mijn wat listige methode waarin ik dit topic starte, een lichte rel met wat ge-Onz spreekt jongeren nu eenmaal sneller aan dan een hele preek zoals deze.)
BG.
''voor het verleden gek,quote:Op zondag 7 mei 2006 14:49 schreef Entonie het volgende:
omdat je zelf gevangen zit, hoef je dat niet op de rest van de (westerse) wereld te projecteren.
gek
ik hoop van niet dat zou namelijk een behoorlijke daling van mijn verwachting naar dit subforumquote:Op zondag 7 mei 2006 15:02 schreef jogy het volgende:
Ten dode opgeschreven, dit topic, BG. Hoeveel waarheid er dan wel niet in zit dus.
zal wel iets genetisch zijn danquote:Op zondag 7 mei 2006 15:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik hoop van niet dat zou namelijk een behoorlijke daling van mijn verwachting naar dit subforum
veroorzaken.
zover ik bekend ben met POL is het een volwassen subforum.
daarnaast zijn leuzen dat ik gek zou zijn of onbegrijpelijk een teken van de poster zijn/haar eigen denkgebrek want mijn broertje zou dit topic nog begrijpen.
wat goed van je dat je datniet kunt, heb je iig nog wat te doen in je leven.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
ik ga geen gefrustreerde lappen krankzinnige tekst lezen, sorry.
ik vind het ook jammer dat je het niveau niet kunt bijbenen,quote:
Ik wens je veel succes op je questequote:Op zondag 7 mei 2006 15:05 schreef BaajGuardian het volgende:
ik hoop van niet dat zou namelijk een behoorlijke daling van mijn verwachting naar dit subforum
veroorzaken.
daarnaast zijn leuzen dat ik gek zou zijn of onbegrijpelijk een teken van de poster zijn/haar eigen denkgebrek want mijn broertje zou dit topic nog begrijpen.
ik zal het vanavond eens proberen.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik vind het ook jammer dat je het niveau niet kunt bijbenen,
nu eens ontopic of kom je hier enkel om op mijn persoon af te geven?
ik zou het echt op prijs stellen als je het topic uberhaupt zou lezen.
bij voorbaat dank.
JIj vond heel Fok! al beneden je niveau zei je vorige week nog. En toch blijven plakken hequote:Op zondag 7 mei 2006 15:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
veroorzaken.
quote?quote:Op zondag 7 mei 2006 15:17 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
JIj vond heel Fok! al beneden je niveau zei je vorige week nog. En toch blijven plakken he![]()
De democratie is geen entertainment... het is de media die er zo'n entertainment van maakt. Daar is een heel goed boek over verschenen van Neil Postman... Amusing Ourselfs to Death.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
democratie is een entertainment, je werkt mee en uiteindelijk neem je elke getoonde journalistiek over als ''undoubtable truth''
ik denk dat wij elkaar toch best begrijpen want de journalistiek was juist dit, waar ik het over had.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
De democratie is geen entertainment... het is de media die er zo'n entertainment van maakt. Daar is een heel goed boek over verschenen van Neil Postman... Amusing Ourselfs to Death.
De TV is de boosdoener, alle informatie die we passief via de tv binnenkrijgen wordt steeds meer in een entertainend jasje gestopt. Zelfs de grootste rampen krijgen een complete mediacircus met allehande entertainment ernaast.
Het begint zelfs zo'n erge vormen aan te nemen dat bij de politiek "de waarheid" of echte oprechtheid gewoon niet meer belangrijk wordt gevonden maar dat diegene met de meeste mediatraining en het leukste TV gezichtje het volk uit z'n mediageile handjes kan laten eten.
Ik ben nog steeds bezig met dat boek, heb em ff opzij gelegd omdat het toch handiger blijkt te zijn wanneer je van tevoren eerst nog George Orwell's 1984 en Aldous Huxley's Brave New World leest, aangezien dit boek voortbouwt op die 2 boeken. 1984 heb ik gelezen, maar Brave New World nog niet. Staat wel in de planning nadat ik de Ringworld reeks uit heb
Ook een ander boek van Neil Postman wat op m'n nachtkastje ligt is "How to Watch TV News", ben ontzettend benieuwd. TV journalistiek is zich namelijk ook in die entertainment business gaan roeren, en dat kan desastreuse gevolgen hebben voor de nieuwsvergaring van veel mensen.
Om er ff een eind aan te maken.... TV is de boosdoener, de wordt vaak als opvoedingsmiddel gebruikt (wat het natuurlijk niet is), en de invloeden daarvan krijgen steeds meer invloed op het hedendaagse leven, dus ook het schudden met die kontjes en je ronduit als slet gedragen omdat dat zo stoer uit ziet in de videoclips. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met de TV, maar wel met de manier waarop deze gepositioneerd wordt binnen onze maatschappij.
Edit: hoop dat het een beetje duidelijk is. Een kater is nu eenmaal niet bevordelijk voor veel typewerk
quote:Op zondag 7 mei 2006 15:00 schreef Entonie het volgende:
ja en deze "niemand snapt het, behalve ik" act van je begint ook te vervelen
Precies.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik denk dat wij elkaar toch best begrijpen want de journalistiek was juist dit, waar ik het over had.
men neemt journalistiek, oftewel mediacircussen voor het leven aan, als waarheid of feit, als vorming voor het zelf.
dit is conditionering.
in die context is democratie niets meer dan entertainment, het is de Tv voor het volk geworden,
en hogerop,.. vergaat elke burgerwens in de zee van corporate interrest.
quote:Op zondag 7 mei 2006 15:00 schreef Entonie het volgende:
ja en deze "niemand snapt het, behalve ik" act van je begint ook te vervelen
mischien zijn belspelletjes dan iets voor jouquote:Op zondag 7 mei 2006 17:21 schreef popolon het volgende:
[..]
In geval van de TS kom ik nooit verder dan een paar regels en dan ben ik al helemaal in de war.![]()
En een cursus 'schrijven' is voor jou wel interessantquote:Op zondag 7 mei 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
mischien zijn belspelletjes dan iets voor jou
goh wat een gevoel voor humor heb je!quote:Op zondag 7 mei 2006 17:30 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En een cursus 'schrijven' is voor jou wel interessant![]()
voor de ''ik kan het niet lezen'' mensen heb ik zojuist een samenvatting aangemaakt.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is echt onleesbaar, tot mijn grote spijt. Het thema is namelijk belangwekkend.
Geweldig! Waar?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
voor de ''ik kan het niet lezen'' mensen heb ik zojuist een samenvatting aangemaakt.
dat moet toch echt voldoende zijn.
lees de samenvatting waar je om vroeg dan, die heb ik zojuist bijgezet in de OP.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik wil best on topic gaan, als jij het topic even duidelijk maakt![]()
harde enter?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat hoofdletters aan het begin van zinnen en geen harde enter na elke zin zou een hoop schelen.
Noem eens een voorbeeld van een stukje vrijheid waar we in WO2 voor vochten die we nu niet meer hebben dan?quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
de Vrijheid waar iedereen zn/haar mond zo vol van heeft is een plat gezegd valse vrijheid, absoluut niet de vrijheid waar voor gevochten is in de 2e wereld oorlog.
quote:
Gelezen. Snap nog steeds niet wat je standpunt precies is. Je haalt allerlei dingen door elkaar. Wat ik er nog uit kan halen is dat jij zegt dat het bedrijfsleven/economie ons land regeert en de burgers hier de slaven van zijn. Waarom democratie dan op eens democratie is is me dan niet geheel duidelijk.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
lees de samenvatting waar je om vroeg dan, die heb ik zojuist bijgezet in de OP.
Ja, zodat je zinnen door de browser worden afgebroken en je aldus meer overzichtelijke alinea's krijgt (structuur in je tekst) in tegenstelling tot de zinnenbrij die er nu staat. M.a.w. doortypen na het einde van een zin ipv een enter geven, tenzij je ook daadwerkelijk wil dat het aldaar afgebroken wordt. Kijk, een aardig voorbeeldje van wat ik bedoel is dit.quote:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van een stukje vrijheid waar we in WO2 voor vochten die we nu niet meer hebben dan?
Absolute vrijheid bestaat niet.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:47 schreef laforest het volgende:
Ben het met de TS eens, democratie is onzin, je bent niet vrij. Het feit dat je vrij bent om iets te typen op een forum is ook geen vrijheid, A. Dan zou vrijheid er makkelijk zijn en B. er zijn genoeg regels en dingen die niet mag posten. Vertaald naar het dagelijks leven heb je keuze tussen Coca Cola of Pepsi, mag je een keer stemmen en voor de rest je bek houden en 50 procent van wat je verdient aan de staat en het systeem afstaan. Slaven van het systeem.
jammer dat de markt corrupt is.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Absolute vrijheid bestaat niet.
Dat word namelijk instant een absolute teringzooi. We noemen dat ook wel anarchie.
En qua je smaak voor cola,
Waarom begin je dan niet een ander cola merk dan? Misschien wel een gat in de markt.
ahh dat wist ik niet dat een browser dat deed, maar waarom is zoiets hinderlijk?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, zodat je zinnen door de browser worden afgebroken en je aldus meer overzichtelijke alinea's krijgt (structuur in je tekst) in tegenstelling tot de zinnenbrij die er nu staat. M.a.w. doortypen na het einde van een zin ipv een enter geven, tenzij je ook daadwerkelijk wil dat het aldaar afgebroken wordt. Kijk, een aardig voorbeeldje van wat ik bedoel is dit.
Jij doet:
ja, zodat je zinnen door de browser worden afgebroken en je aldus meer overzichtelijke alinea's krijgt (structuur in je tekst) in tegenstelling tot de zinnenbrij die er nu staat.
m.a.w. doortypen na het einde van een zin ipv een enter geven, tenzij je ook daadwerkelijk wil dat het aldaar afgebroken wordt.
kijk, een aardig voorbeeldje van wat ik bedoel is dit.
dit is wel de domste opmerking die in dit topic geplaatst kon worden, sorry maar dat vind ik echt even noemenswaardig.quote:
bedankt.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
Wat betreft het moraal jegens vrouwen (ik doe er zelf soms ook aan mee hoor) is het inderdaad maar een discutabele vrijheid. Wat betreft economie heb je ook gelijk, alhoewel er geen alternatief is. Goed topic verder.
Omdat bepaalde signalering voor de lezer ontbreekt is het lastiger lezen. Vervelender vind ik trouwens het ontbreken van hoofdletters als er meer dan 1 zin staat. Een puntje is namelijk niet zo goed zichtbaar.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ahh dat wist ik niet dat een browser dat deed, maar waarom is zoiets hinderlijk?
Kun je dan het verschil aangeven?quote:Op zondag 7 mei 2006 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:
johan de with en Extec, jullie maken al een denkfout in de veronderstelling dat de vrijheid waar men voor vocht en de huidige zogenaamde vrijheden dezelfde zijn.
En nu worden we singnificant meer geindoctrineerd dan normaal?quote:men vocht tegen indoctrinatie en tirannie.
Eh, ja een familie leven eropnahouden is een 'originele vrijheid ja'quote:het familie leven, het originele leven werd uiteen gerukt door de bezetters, is dat niet zo?
dat was een wezenlijke vrijheid, diezelfde vrijheid is er in deze tijd steeds minder door alle bezigheden van de macht tegenwoordig. (zoals de IDplicht en rfid plannen, en wel meer dan dat maar dan word de discussie in dit topic te breed als ik dat toevoeg)
Ja, blaat. Je zet er niks tegenover.quote:de vrijheid van nu is luxe of keuzevrijheid, en luxe heb ik al duidelijk uitgelegd.. is een kunstvorm van overmaat en een verhoering van de vrijheid, een ego boost, een droom, een trip.
dat men hiernaar streeft, naar de luxe, is een maatschappelijke devolutie.
mischien leg ik dat ooit eens nader uit maar wederom maakt dat deze discussie topic te breed om het er nu meteen over te hebben.
De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dit is wel de domste opmerking die in dit topic geplaatst kon worden, sorry maar dat vind ik echt even noemenswaardig.
niks persoonlijks verder.........
ic, maar ik tiep het ook live neer, het hele topic heb ik al denkende neergetiept.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Omdat bepaalde signalering voor de lezer ontbreekt is het lastiger lezen. Vervelender vind ik trouwens het ontbreken van hoofdletters als er meer dan 1 zin staat. Een puntje is namelijk niet zo goed zichtbaar.
Structuur meegeven aan je tekst geeft biedt de lezer meer en helpt bij het verzenden van jouw boodschap. Doe je het niet, dan komt over als een stel losse gedachten op een rijtje onder elkaar gezet.
Ik vind het juist fout om vrijheid onder één noemer te zetten.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.
niet meer dan normaal, maar moet dat reden zijn het te negeren nu men de kans heeft de ogen ervoor te openen?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef ExTec het volgende:
En nu worden we singnificant meer geindoctrineerd dan normaal?
kloptquote:En in die periode, WO2, dat we zo hard voor die vrijdheden aan het vechten waren waarvan jij niet precies kon aangeven wat ze dan precies zijn, indoctrineerde de geallieerden het volk 3 slagen in de rondte.
Ik heb lang geleden eens een project gestart genaamd de FWO (free world order)quote:Je probeert hier een beeld te schetsen van wat jij blijkbaar als vrijjheid beschouwd, en roept dat dat het niet is, maar je komt niet met hoe het dan wel moet.
lees je eigen signature maar dan.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, en gezien de reacties tot dusverre begrijpt bijna niemand wat jij bedoelt.
Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.quote:
ik ga even eten en daarna vertrek ik, ik zal morgen weer discuseren dus dat houd iedereen van mij tegoed.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.
Ga jij nu eerst eens definieeren voor welke vrijheid men dan wel vocht in WO 2 want dat ontbreekt ten ene male om mee te beginnen.
Wel interessant om in dat verband de bijdrage van de USSR te noemen, welke vrijheid vocht die voor of horen die er nu ineens niet bij als bevrijders?
Echte vrijheid heeft nooit bestaan, anders had iedereen nu wel vleugels of iets dergelijks.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Vrijheid beste mensen bestaat niet.
groeten BG.
en dan moet ik hoofdletters gebruiken...quote:Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
man leer gvd schrijven... wat een afgrijselijk prutswerk dit.
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.quote:Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
man leer gvd schrijven... wat een afgrijselijk prutswerk dit.
We hebben "nog"quote:Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.
Stelletje aanstellers hier, niet te geloven.
Ik ben het eens met de TS dat de vrijheid binnen het systeem steeds meer aan het afzwakken is.
Er wordt op een achterbakse manier misbruik gemaakt van 'angst', kijk maar naar het terrorisme verhaal.
Voor de andere kant ben ik van mening dat wij nog altijd de touwtjes zelf in handen hebben.
We zijn vrij om keuzes te maken, al dan niet zonder gevolgen, maar het is wel mogelijk.
Helaas zijn we zo 'geprogrammeerd' dat we niet zo makkelijk keuzes te kunnen maken die leiden tot betere vrijheid, namelijk het los laten van hebzucht, materialisme, etc.
Deze negatieve eigenschappen worden gebruikt om het systeem draaiend te houden.
En terecht want het is niets minder dan schriftelijke schijteritus wat de heer BaajGuardian spuit.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.
Stelletje aanstellers hier, niet te geloven.
Het gaat niet om hoofdletters dombo... het gaat om lopende zinnen en de samenhang hiertussen.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:08 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dan moet ik hoofdletters gebruiken...
kijk naar jezelf hypocriet.
Doe jij gelukkig nooitquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.
duidelijk.
Dan zit die Pappie Culo in de zelfde mentaal vaardige groep als ik en dus hoeft hij zich helemaal geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.
duidelijk.
Je 'logische' conclusie is verkeerd om. Democratie zorgt voor een stabiele staat. Vrijheid is hetgene wat nodig is om democratie te laten werken. Democratie is daardoor een goede motivator om voor vrijheid te strijden en het te behouden en mag daarom nooit worden opgegeven.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
het is daarom logisch te stellen dat Democratie niks meer is dan entertainment.
en waar blijft het verzet?quote:The EU's "Parliament" Building in Strasbourg has been deliberately designed to represent the Tower of Babel, as per the famous painting by Peter Brueghel, painted in 1563. The logic behind this symbolism is the the EU is seeking to "build the house of Europe" - a task yet to be completed. The building is complete and in use, but is designed to look unfinished, and even has ringed platforms around it to represent scaffolding. When asked by a secular journalist ‘Why the Tower of Babel?’ an EU official replied, ‘What they failed to complete 3000 years ago – we in Europe will finish now.’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |