abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 mei 2006 @ 14:59:04 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37628395
Samenvatting na vraag
ik ga even voor een uiterst lichte samenvatting, dus verwacht geen pleidooi, die staat er namelijk al.

De Vrijheid waar iedereen zn/haar mond zo vol van heeft is een plat gezegd valse Vrijheid, absoluut niet de Vrijheid waar voor gevochten is in de 2e wereld oorlog.
de politiek en doctrine van het dagelijks leven zitten vol conditionering om te draaien in de economische molen, in het engels ''for corporate interrest'' (zie link)
De wil van het volk is in de werkerlijke verandering totaal niet aanwezig.
het is daarom logisch te stellen dat Democratie niks meer is dan entertainment.

De vrijheid word zelfs verminderd!
zie de herinvoering van het ausweiss, de IDplicht en de vorderingen in de plannen voor het chippen van RFID.

In navolging van de herdenking, voor vrijheid.. de vrijheid die nooit kwam.

originele tekst e.d.

Met het achterwerk schudden in de disco, was waar ik begon in een ander topic in dit geval in het KLB subforum.
Ik starte het topic in een rel modus om jongeren aan te spreken, want een preek doet het em iet en krijgt geheid 20 reacties per minuut met leuzen als, niet zeuren ouwe, of, homo!, oid.
Hier volgt een quote van mijn uitleg in dat topic
quote:
zo leert men de meisjes te bewegen in de disco tegenwoordig, men gebruikt om het even serieus te stellen dus de vrouw in dat opzicht, ga mij niet vertellen dat het normaal is want het is de nadruk op de 'kont' en 'kut' leggen, neukbewegingen maken, goeie vorming van de jeugd joh
echt top
en de mannen met hun flappen geld zwaaien en de vrouwen met hun geslachtsdeel draaien

vind je het gek dat het oosten ons een satan noemt
het is hier ook een goddeloze Sodom, een Babylon.
en dan vinden wij dat het oosten vrouwen onderdrukt?
ik denk dat ze juist de vrouwen in hun natuurlijke waarde laten
vrijheid betekend niet alles kunnen zeggen en doen wat je wilt
zoals een handvol hersenlozen het propagandeerde op de dag van de herdenking
vertaal die herdenking eens naar het nu.
vrijheid betekend opgroeien zonder indoctrinatie
en daar valt dit soort vorming ook onder, Conditionering

dat dit normaal gevonden word is al een goed voorbeeld met hoever het met verstand gesteld is.
(sorry voor mijn wat listige methode waarin ik dit topic starte, een lichte rel met wat ge-Onz spreekt jongeren nu eenmaal sneller aan dan een hele preek zoals deze.)

BG.
nu waar ik het over wil hebben is een analyse van wat anderen vrijheid noemen en waarom ik daar tegen in ga, dit ga ik ook echt eens onderbouwen dus lees met mij mee.

mensen vinden in het algemeen dat de vrijheid die we gekregen hebben van de bevrijders (tot zover gedacht word) betekend dat je alles kunt doen en alles moet kunnen zeggen.
(vergeet niet dat ausweiss weer ingevoerd is en de chips voor de deur staan, en dan bedoel ik geen paprika chips maar RFID)
voor nadere info lees topics van Yildiz, zover ik zijn topics en posts ken scheppen ze een overduidelijk beeld van de huidige 4th reichs-vorming om het beestje bij naam te noemen.
nee de vrijheid die men ons gebracht zou hebben is met een tempo aan het afnemen.

Welke vrijheid blijft dan over?
schijnvrijheid, kunnen kiezen tussen smaken en kleuren,
een leider kiezen op zijn standpunten waar jij het mee eens bent die vervolgens totaal verdwijnen in de agenda van corporate interest.
wil je weten hoe corporaties werken?
http://www.thecorporation.com/
have fun.

Democratie is een entertainment, je werkt mee en uiteindelijk neem je elke getoonde journalistiek over als ''undoubtable truth''
mensen beginnen dan wel verzet te tonen, verzet tegen de terreur die de buisiness de mens die niet meewerkt brengt.
all your base belongs to us, en als je het er niet mee eens bent dan ga je maar in de natuur wonen?
Wij worden gedragen door ons systeem?
fout, die natuur word vrolijk gekapt en wat geen geld opbrengt dat stoppen we in kampen.
Indianen reservaten zijn hier een voorbeeld van.
dit is wereldwijd het geval overigens, dus geen land-bash.
Politici starten oorlogen om corporate interest, het volk gaat er in dood in hun conditionering in context die zeer zeker gevoerd word.
instellingen liegen en bedriegen zodat hun buisiness overeind blijft en dat een paar, of honderden, duizenden mischien tienduizenden sterven.. we worden door het systeem gedragen dus dat gaat voor.

Onze Vrijheid is omvangen met de muren van onze gevangis genaamd het systeem gemaakt om ons te leiden, Vrijheid beste mensen bestaat niet.
luxe is enkel de kunst van overmaat.
en hoewel dit leuk en vrolijk eruit ziet en een strefen van zovelen is,
is het absoluut geen vrijheid maar de verhoering van vrijheid.
De verkoop van vrijheid, want die echte vrijheid gooi je er voor weg,
denk er maar eens over na.

De Vrijheid die de vechters in de oorlog wilden brengen is er niet.
en dat is een zonde, niet bijbels maar een zonde van het leven.
En men zal nooit die vrijheid krijgen, maar genoegen nemen met de schijnvrijheid,
the best out of evils, de tweede plaats.
De mens is mak gemaakt, tam..laat over zich heenlopen, en de qualiteit van het leven is zeer selectief.

Dus hef het glas op vrijheid, de vrijheid die niet kwam.
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:49 schreef Entonie het volgende:
omdat je zelf gevangen zit, hoef je dat niet op de rest van de (westerse) wereld te projecteren.

gek
''voor het verleden gek,
maar wie is er in de toekomst gek.
''
en als je dit niet kunt vatten zal ik het in andere taal overdoen:

Mensen die in een doctrine leven zien daarbuiten als abnormaal
maar het moment komt dat buiten begrip gaat eisen,
Einstein was ook een gek voor degenen die zover nog niet waren met denken..

Ik neem aan dat men in dit subforum wel zo volwassen is om het serieus op te vatten.
Ik tiep uiteraard niet voor niks zon blok.

p.s. het gequote gedeelte is in een andere context bedoeld aangezien het de aanleiding was voor dit topic en geen onderdeel.

groeten BG.

[ Bericht 4% gewijzigd door BaajGuardian op 07-05-2006 17:48:16 ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_37628438
ja en deze "niemand snapt het, behalve ik" act van je begint ook te vervelen
  zondag 7 mei 2006 @ 15:02:05 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_37628480
Ten dode opgeschreven, dit topic, BG. Hoeveel waarheid er dan wel niet in zit dus .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 7 mei 2006 @ 15:03:05 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37628501
ik ga geen gefrustreerde lappen krankzinnige tekst lezen, sorry.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 7 mei 2006 @ 15:05:07 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37628551
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:02 schreef jogy het volgende:
Ten dode opgeschreven, dit topic, BG. Hoeveel waarheid er dan wel niet in zit dus .
ik hoop van niet dat zou namelijk een behoorlijke daling van mijn verwachting naar dit subforum
veroorzaken.

zover ik bekend ben met POL is het een volwassen subforum.
daarnaast zijn leuzen dat ik gek zou zijn of onbegrijpelijk een teken van de poster zijn/haar eigen denkgebrek want mijn broertje zou dit topic nog begrijpen.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:06:17 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37628577
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:05 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik hoop van niet dat zou namelijk een behoorlijke daling van mijn verwachting naar dit subforum
veroorzaken.

daarnaast zijn leuzen dat ik gek zou zijn of onbegrijpelijk een teken van de poster zijn/haar eigen denkgebrek want mijn broertje zou dit topic nog begrijpen.
zal wel iets genetisch zijn dan
  zondag 7 mei 2006 @ 15:07:01 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37628606
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
ik ga geen gefrustreerde lappen krankzinnige tekst lezen, sorry.
wat goed van je dat je datniet kunt, heb je iig nog wat te doen in je leven.
want ik tiep geen frustratie neer maar een analyse van de waarheid in de context van vrijheid.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:07:55 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37628632
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zal wel iets genetisch zijn dan
ik vind het ook jammer dat je het niveau niet kunt bijbenen,
nu eens ontopic of kom je hier enkel om op mijn persoon af te geven?

ik zou het echt op prijs stellen als je het topic uberhaupt zou lezen.
bij voorbaat dank.
  zondag 7 mei 2006 @ 15:09:04 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_37628666
quote:
veroorzaken.

Ik wens je veel succes op je queste . Er zit tenminste veel stof tot discussie in je OP.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 7 mei 2006 @ 15:09:13 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37628671
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik vind het ook jammer dat je het niveau niet kunt bijbenen,
nu eens ontopic of kom je hier enkel om op mijn persoon af te geven?

ik zou het echt op prijs stellen als je het topic uberhaupt zou lezen.
bij voorbaat dank.
ik zal het vanavond eens proberen.
pi_37628902
quote:

[..]

veroorzaken.

JIj vond heel Fok! al beneden je niveau zei je vorige week nog. En toch blijven plakken he
  zondag 7 mei 2006 @ 15:18:34 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37628925
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:17 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

JIj vond heel Fok! al beneden je niveau zei je vorige week nog. En toch blijven plakken he
quote?
pi_37628947
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:18 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

quote?
vast wel ergens. Als ik 'm tegenkom plak ik 'm hier wel in voor je.
pi_37629609
lees-vaardigheden zijn van deze afzender niet slecht te noemen...mits het niet te lang wordt....maar zelfs dàt kan ik wel aan ....bij regen-achtig weer :-)
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
pi_37630691
Ik snap BG ergens wel
pi_37631491
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:

democratie is een entertainment, je werkt mee en uiteindelijk neem je elke getoonde journalistiek over als ''undoubtable truth''
De democratie is geen entertainment... het is de media die er zo'n entertainment van maakt. Daar is een heel goed boek over verschenen van Neil Postman... Amusing Ourselfs to Death.
De TV is de boosdoener, alle informatie die we passief via de tv binnenkrijgen wordt steeds meer in een entertainend jasje gestopt. Zelfs de grootste rampen krijgen een complete mediacircus met allehande entertainment ernaast.
Het begint zelfs zo'n erge vormen aan te nemen dat bij de politiek "de waarheid" of echte oprechtheid gewoon niet meer belangrijk wordt gevonden maar dat diegene met de meeste mediatraining en het leukste TV gezichtje het volk uit z'n mediageile handjes kan laten eten.

Ik ben nog steeds bezig met dat boek, heb em ff opzij gelegd omdat het toch handiger blijkt te zijn wanneer je van tevoren eerst nog George Orwell's 1984 en Aldous Huxley's Brave New World leest, aangezien dit boek voortbouwt op die 2 boeken. 1984 heb ik gelezen, maar Brave New World nog niet. Staat wel in de planning nadat ik de Ringworld reeks uit heb

Ook een ander boek van Neil Postman wat op m'n nachtkastje ligt is "How to Watch TV News", ben ontzettend benieuwd. TV journalistiek is zich namelijk ook in die entertainment business gaan roeren, en dat kan desastreuse gevolgen hebben voor de nieuwsvergaring van veel mensen.

Om er ff een eind aan te maken.... TV is de boosdoener, de wordt vaak als opvoedingsmiddel gebruikt (wat het natuurlijk niet is), en de invloeden daarvan krijgen steeds meer invloed op het hedendaagse leven, dus ook het schudden met die kontjes en je ronduit als slet gedragen omdat dat zo stoer uit ziet in de videoclips. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met de TV, maar wel met de manier waarop deze gepositioneerd wordt binnen onze maatschappij.

Edit: hoop dat het een beetje duidelijk is. Een kater is nu eenmaal niet bevordelijk voor veel typewerk
  zondag 7 mei 2006 @ 16:54:21 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37631720
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:48 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De democratie is geen entertainment... het is de media die er zo'n entertainment van maakt. Daar is een heel goed boek over verschenen van Neil Postman... Amusing Ourselfs to Death.
De TV is de boosdoener, alle informatie die we passief via de tv binnenkrijgen wordt steeds meer in een entertainend jasje gestopt. Zelfs de grootste rampen krijgen een complete mediacircus met allehande entertainment ernaast.
Het begint zelfs zo'n erge vormen aan te nemen dat bij de politiek "de waarheid" of echte oprechtheid gewoon niet meer belangrijk wordt gevonden maar dat diegene met de meeste mediatraining en het leukste TV gezichtje het volk uit z'n mediageile handjes kan laten eten.

Ik ben nog steeds bezig met dat boek, heb em ff opzij gelegd omdat het toch handiger blijkt te zijn wanneer je van tevoren eerst nog George Orwell's 1984 en Aldous Huxley's Brave New World leest, aangezien dit boek voortbouwt op die 2 boeken. 1984 heb ik gelezen, maar Brave New World nog niet. Staat wel in de planning nadat ik de Ringworld reeks uit heb

Ook een ander boek van Neil Postman wat op m'n nachtkastje ligt is "How to Watch TV News", ben ontzettend benieuwd. TV journalistiek is zich namelijk ook in die entertainment business gaan roeren, en dat kan desastreuse gevolgen hebben voor de nieuwsvergaring van veel mensen.

Om er ff een eind aan te maken.... TV is de boosdoener, de wordt vaak als opvoedingsmiddel gebruikt (wat het natuurlijk niet is), en de invloeden daarvan krijgen steeds meer invloed op het hedendaagse leven, dus ook het schudden met die kontjes en je ronduit als slet gedragen omdat dat zo stoer uit ziet in de videoclips. Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met de TV, maar wel met de manier waarop deze gepositioneerd wordt binnen onze maatschappij.

Edit: hoop dat het een beetje duidelijk is. Een kater is nu eenmaal niet bevordelijk voor veel typewerk
ik denk dat wij elkaar toch best begrijpen want de journalistiek was juist dit, waar ik het over had.
men neemt journalistiek, oftewel mediacircussen voor het leven aan, als waarheid of feit, als vorming voor het zelf.
dit is conditionering.

in die context is democratie niets meer dan entertainment, het is de Tv voor het volk geworden,
en hogerop,.. vergaat elke burgerwens in de zee van corporate interrest.
  zondag 7 mei 2006 @ 16:55:32 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_37631759
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:00 schreef Entonie het volgende:
&lt;signature here&gt;.
pi_37631794
Een goede stelling posteren is blijkbaar ook teveel gevraagd.

Vat de OP nu eens samen in 4 zinnen en een stelling (max 100 woorden), dan praten we verder.
pi_37631980
quote:
Op zondag 7 mei 2006 16:54 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik denk dat wij elkaar toch best begrijpen want de journalistiek was juist dit, waar ik het over had.
men neemt journalistiek, oftewel mediacircussen voor het leven aan, als waarheid of feit, als vorming voor het zelf.
dit is conditionering.

in die context is democratie niets meer dan entertainment, het is de Tv voor het volk geworden,
en hogerop,.. vergaat elke burgerwens in de zee van corporate interrest.
Precies.
Het is tegenwoordig belangrijk om te leren hoe je tv moet kijken. Ikzelf kijk alleen nog maar naar entertainende programma's met als doel om geentertained te worden. Daar is totaal niks mis mee, zolang je die entertainment maar niet gaat gebruiken als basis voor zaken in je dagelijkse leven. (misschien niet zo netjes verwoord, kan het helaas niet anders uitleggen).

Het wordt pas belangrijk om op te letten wat de tv met je doet wanneer je de tv gebruikt voor informatievergaring ipv entertainment. Pure informatievergaring via de tv is haast onmogelijk geworden omdat deze informatie voor een groot deel gekleurd zal worden door entertainment.

Daarom heb ik nog steeds de oude vertrouwde krant op de deurmat liggen (hoewel deze ook snel in kwaliteit begint te verliezen).

Het is daarom belangrijk om alle informatie die je binnenkrijgt niet als zoete koek te slikken maar eerst kritisch moet bekijken, en vooral niet bang zijn om je ongelijk toe te geven wanneer blijkt dat nieuwe informatie (ook kritisch bekijken) je oude standpunten onderuit haalt.

blergh, voor m'n gevoel typ ik zo ontzettend onsamenhangend, kan de discussie beter bewaren voor wanneer ik weer een beetje helder ben.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:18:05 #21
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37632482
ik vind het goed helder hoor.
ben het verder eens met jou post.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:21:50 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_37632561
quote:
Op zondag 7 mei 2006 15:00 schreef Entonie het volgende:

In geval van de TS kom ik nooit verder dan een paar regels en dan ben ik al helemaal in de war.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:25:50 #23
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37632673
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:21 schreef popolon het volgende:

[..]

In geval van de TS kom ik nooit verder dan een paar regels en dan ben ik al helemaal in de war.
mischien zijn belspelletjes dan iets voor jou
pi_37632814
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

mischien zijn belspelletjes dan iets voor jou
En een cursus 'schrijven' is voor jou wel interessant
  zondag 7 mei 2006 @ 17:32:24 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37632852
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:30 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

En een cursus 'schrijven' is voor jou wel interessant
goh wat een gevoel voor humor heb je!
ik heb nog wel een leuk topic voor je, als je toch niks te doen hebt :
taalpurisme is een vorm van autisme

ontopic weer?
bedankt.
pi_37632998
Het is echt onleesbaar, tot mijn grote spijt. Het thema is namelijk belangwekkend.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:38:31 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633030
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:37 schreef Johan_de_With het volgende:
Het is echt onleesbaar, tot mijn grote spijt. Het thema is namelijk belangwekkend.
voor de ''ik kan het niet lezen'' mensen heb ik zojuist een samenvatting aangemaakt.
dat moet toch echt voldoende zijn.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:38:54 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37633037
Wat hoofdletters aan het begin van zinnen en geen harde enter na elke zin zou een hoop schelen.
pi_37633097
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:38 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

voor de ''ik kan het niet lezen'' mensen heb ik zojuist een samenvatting aangemaakt.
dat moet toch echt voldoende zijn.
Geweldig! Waar?
pi_37633122
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:32 schreef BaajGuardian het volgende:

ontopic weer?
bedankt.
Ik wil best on topic gaan, als jij het topic even duidelijk maakt
  zondag 7 mei 2006 @ 17:42:21 #31
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633150
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:41 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik wil best on topic gaan, als jij het topic even duidelijk maakt
lees de samenvatting waar je om vroeg dan, die heb ik zojuist bijgezet in de OP.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:42:48 #32
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633163
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat hoofdletters aan het begin van zinnen en geen harde enter na elke zin zou een hoop schelen.
harde enter?
  zondag 7 mei 2006 @ 17:43:27 #33
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633184
(offtopic: is het echt zo erg met de mens dat men niet zonder hoofdletters en lange zinnen kan lezen? dat meen je toch niet serieus he... )
  zondag 7 mei 2006 @ 17:44:15 #34
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_37633208
quote:

de Vrijheid waar iedereen zn/haar mond zo vol van heeft is een plat gezegd valse vrijheid, absoluut niet de vrijheid waar voor gevochten is in de 2e wereld oorlog.
Noem eens een voorbeeld van een stukje vrijheid waar we in WO2 voor vochten die we nu niet meer hebben dan?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:44:35 #35
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_37633221
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

harde enter?

Is het je welis opgevallen dat als jij maar blijft tikken, en je nadert het einde, dat'ie dan vanzelf de volgende regels pakt?

Hint: dat noemen we een soft enter.
&lt;signature here&gt;.
pi_37633247
quote:

[..]

lees de samenvatting waar je om vroeg dan, die heb ik zojuist bijgezet in de OP.
Gelezen. Snap nog steeds niet wat je standpunt precies is. Je haalt allerlei dingen door elkaar. Wat ik er nog uit kan halen is dat jij zegt dat het bedrijfsleven/economie ons land regeert en de burgers hier de slaven van zijn. Waarom democratie dan op eens democratie is is me dan niet geheel duidelijk.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:45:57 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37633259
quote:

[..]

harde enter?
Ja, zodat je zinnen door de browser worden afgebroken en je aldus meer overzichtelijke alinea's krijgt (structuur in je tekst) in tegenstelling tot de zinnenbrij die er nu staat. M.a.w. doortypen na het einde van een zin ipv een enter geven, tenzij je ook daadwerkelijk wil dat het aldaar afgebroken wordt. Kijk, een aardig voorbeeldje van wat ik bedoel is dit.

Jij doet:

ja, zodat je zinnen door de browser worden afgebroken en je aldus meer overzichtelijke alinea's krijgt (structuur in je tekst) in tegenstelling tot de zinnenbrij die er nu staat.
m.a.w. doortypen na het einde van een zin ipv een enter geven, tenzij je ook daadwerkelijk wil dat het aldaar afgebroken wordt.
kijk, een aardig voorbeeldje van wat ik bedoel is dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 07-05-2006 17:55:59 ]
pi_37633263
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld van een stukje vrijheid waar we in WO2 voor vochten die we nu niet meer hebben dan?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
pi_37633322
Ben het met de TS eens, democratie is onzin, je bent niet vrij. Het feit dat je vrij bent om iets te typen op een forum is ook geen vrijheid, A. Dan zou vrijheid er makkelijk zijn en B. er zijn genoeg regels en dingen die niet mag posten. Vertaald naar het dagelijks leven heb je keuze tussen Coca Cola of Pepsi, mag je een keer stemmen en voor de rest je bek houden en 50 procent van wat je verdient aan de staat en het systeem afstaan. Slaven van het systeem.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_37633385
Nu nog even mijn antwoord in de baajguardian mode:

Lezende de samenvatting
Je standpunt, gezien het stukje wat ik net heb gelezen dus lees met mij ingeval je me niet kunt volgens, is gezien de democratie die verworden is tot entertainment.
Bedrijfsleven heeft ons namelijk tot slaven gemaakt, we kunnen alleen nog kleur en smaak kiezen en volgen hier dan blindelings, zeker na de oorlog.

De vrijheidsstrijders die na de oorlog, ik zal hier verder niet over uit wijden, vochten voor de vrijheid, freedom for all, een aanzienlijke strijd.
Maar dit is niet waar ik naar ga verwijzen, het gaat mij om de vrijheid.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:50:16 #41
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_37633399
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:47 schreef laforest het volgende:
Ben het met de TS eens, democratie is onzin, je bent niet vrij. Het feit dat je vrij bent om iets te typen op een forum is ook geen vrijheid, A. Dan zou vrijheid er makkelijk zijn en B. er zijn genoeg regels en dingen die niet mag posten. Vertaald naar het dagelijks leven heb je keuze tussen Coca Cola of Pepsi, mag je een keer stemmen en voor de rest je bek houden en 50 procent van wat je verdient aan de staat en het systeem afstaan. Slaven van het systeem.
Absolute vrijheid bestaat niet.

Dat word namelijk instant een absolute teringzooi. We noemen dat ook wel anarchie.

En qua je smaak voor cola,

Waarom begin je dan niet een ander cola merk dan? Misschien wel een gat in de markt.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:55:05 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633557
voor een paar mensen die niet konden lezen zonder hoofdletters etc, heb ik random wat hoofdletters toegevoegd, of het goed staat of niet, wees er aub tevreden mee.

johan de with en Extec, jullie maken al een denkfout in de veronderstelling dat de vrijheid waar men voor vocht en de huidige zogenaamde vrijheden dezelfde zijn.
men vocht tegen indoctrinatie en tirannie.
het familie leven, het originele leven werd uiteen gerukt door de bezetters, is dat niet zo?
dat was een wezenlijke vrijheid, diezelfde vrijheid is er in deze tijd steeds minder door alle bezigheden van de macht tegenwoordig. (zoals de IDplicht en rfid plannen, en wel meer dan dat maar dan word de discussie in dit topic te breed als ik dat toevoeg)

de vrijheid van nu is luxe of keuzevrijheid, en luxe heb ik al duidelijk uitgelegd.. is een kunstvorm van overmaat en een verhoering van de vrijheid, een ego boost, een droom, een trip.
dat men hiernaar streeft, naar de luxe, is een maatschappelijke devolutie.
mischien leg ik dat ooit eens nader uit maar wederom maakt dat deze discussie topic te breed om het er nu meteen over te hebben.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:56:57 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633616
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Absolute vrijheid bestaat niet.

Dat word namelijk instant een absolute teringzooi. We noemen dat ook wel anarchie.

En qua je smaak voor cola,

Waarom begin je dan niet een ander cola merk dan? Misschien wel een gat in de markt.
jammer dat de markt corrupt is.
anders was dat een idee geweest.
het gehele systeem is jammergenoeg corrupt, zoals alle andere systemen corrupt waren.
meestal door militairisme maar dat is de tweede zaak.

het probleem in de macht is, is dat er enkel de macht is.
en wat daarbuiten bestaat is collateral damage, want corporate interrest gaat voor alles.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:57:36 #44
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37633636
Doe wat beters met je tijd.
Zyggie.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:57:48 #45
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633645
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, zodat je zinnen door de browser worden afgebroken en je aldus meer overzichtelijke alinea's krijgt (structuur in je tekst) in tegenstelling tot de zinnenbrij die er nu staat. M.a.w. doortypen na het einde van een zin ipv een enter geven, tenzij je ook daadwerkelijk wil dat het aldaar afgebroken wordt. Kijk, een aardig voorbeeldje van wat ik bedoel is dit.

Jij doet:

ja, zodat je zinnen door de browser worden afgebroken en je aldus meer overzichtelijke alinea's krijgt (structuur in je tekst) in tegenstelling tot de zinnenbrij die er nu staat.
m.a.w. doortypen na het einde van een zin ipv een enter geven, tenzij je ook daadwerkelijk wil dat het aldaar afgebroken wordt.
kijk, een aardig voorbeeldje van wat ik bedoel is dit.
ahh dat wist ik niet dat een browser dat deed, maar waarom is zoiets hinderlijk?
  zondag 7 mei 2006 @ 17:59:27 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633707
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:57 schreef Zyggie het volgende:
Doe wat beters met je tijd.
dit is wel de domste opmerking die in dit topic geplaatst kon worden, sorry maar dat vind ik echt even noemenswaardig.
niks persoonlijks verder.........
pi_37633740
Wat betreft het moraal jegens vrouwen (ik doe er zelf soms ook aan mee hoor) is het inderdaad maar een discutabele vrijheid. Wat betreft economie heb je ook gelijk, alhoewel er geen alternatief is. Goed topic verder.
  zondag 7 mei 2006 @ 18:03:17 #48
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633837
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:00 schreef pberends het volgende:
Wat betreft het moraal jegens vrouwen (ik doe er zelf soms ook aan mee hoor) is het inderdaad maar een discutabele vrijheid. Wat betreft economie heb je ook gelijk, alhoewel er geen alternatief is. Goed topic verder.
bedankt.
  zondag 7 mei 2006 @ 18:03:31 #49
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_37633845
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:57 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ahh dat wist ik niet dat een browser dat deed, maar waarom is zoiets hinderlijk?
Omdat bepaalde signalering voor de lezer ontbreekt is het lastiger lezen. Vervelender vind ik trouwens het ontbreken van hoofdletters als er meer dan 1 zin staat. Een puntje is namelijk niet zo goed zichtbaar.
Structuur meegeven aan je tekst geeft biedt de lezer meer en helpt bij het verzenden van jouw boodschap. Doe je het niet, dan komt het over als een stel losse gedachten op een rijtje onder elkaar gezet.
  zondag 7 mei 2006 @ 18:04:12 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_37633859
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:55 schreef BaajGuardian het volgende:

johan de with en Extec, jullie maken al een denkfout in de veronderstelling dat de vrijheid waar men voor vocht en de huidige zogenaamde vrijheden dezelfde zijn.
Kun je dan het verschil aangeven?
quote:
men vocht tegen indoctrinatie en tirannie.
En nu worden we singnificant meer geindoctrineerd dan normaal?

Er is altijd sprake van een zekere manipulatie van de publieke opinie. Dat foefje zullen alle landen en hun regeringsleiders gebruiken als het hun schikt.

En in die periode, WO2, dat we zo hard voor die vrijdheden aan het vechten waren waarvan jij niet precies kon aangeven wat ze dan precies zijn, indoctrineerde de geallieerden het volk 3 slagen in de rondte.

En Balkenende is een tiran ofzo?

Of Bush?
quote:
het familie leven, het originele leven werd uiteen gerukt door de bezetters, is dat niet zo?
dat was een wezenlijke vrijheid, diezelfde vrijheid is er in deze tijd steeds minder door alle bezigheden van de macht tegenwoordig. (zoals de IDplicht en rfid plannen, en wel meer dan dat maar dan word de discussie in dit topic te breed als ik dat toevoeg)
Eh, ja een familie leven eropnahouden is een 'originele vrijheid ja' Mag dat nu niet meer, moet ik nu naar chinees model eerst toestemming vragen aan de buurt oudste ofzo?
quote:
de vrijheid van nu is luxe of keuzevrijheid, en luxe heb ik al duidelijk uitgelegd.. is een kunstvorm van overmaat en een verhoering van de vrijheid, een ego boost, een droom, een trip.
dat men hiernaar streeft, naar de luxe, is een maatschappelijke devolutie.
mischien leg ik dat ooit eens nader uit maar wederom maakt dat deze discussie topic te breed om het er nu meteen over te hebben.
Ja, blaat. Je zet er niks tegenover.

Je probeert hier een beeld te schetsen van wat jij blijkbaar als vrijjheid beschouwd, en roept dat dat het niet is, maar je komt niet met hoe het dan wel moet.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 7 mei 2006 @ 18:04:59 #51
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37633878
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dit is wel de domste opmerking die in dit topic geplaatst kon worden, sorry maar dat vind ik echt even noemenswaardig.
niks persoonlijks verder.........
De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.
Zyggie.
  zondag 7 mei 2006 @ 18:06:48 #52
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37633928
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Omdat bepaalde signalering voor de lezer ontbreekt is het lastiger lezen. Vervelender vind ik trouwens het ontbreken van hoofdletters als er meer dan 1 zin staat. Een puntje is namelijk niet zo goed zichtbaar.
Structuur meegeven aan je tekst geeft biedt de lezer meer en helpt bij het verzenden van jouw boodschap. Doe je het niet, dan komt over als een stel losse gedachten op een rijtje onder elkaar gezet.
ic, maar ik tiep het ook live neer, het hele topic heb ik al denkende neergetiept.
Ik kan me niet voorstellen een post eerst helemaal uit te tiepen, dan is het gevoel erachter weg.
En daarmee meteen de sfeer waarin ik denk en kan calculeren in de juiste context.

(ik heb geprobeerd wat hoofdletters neer te keilen in deze reactie trouwens)
  zondag 7 mei 2006 @ 18:12:57 #53
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37634075
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef Zyggie het volgende:

[..]

De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.
Ik vind het juist fout om vrijheid onder één noemer te zetten.
Juist die context maakt het calculeerbaar in een discussie, zonder context heb je een mirage als onderwerp waar je alles wel kunt aanhalen zonder dat het er in de context van een gebeurtenis past.

Offtopic: hetzelfde is bij het Geloof misgegaan (dat iedereen denkt dat alle goden, Jehovah allah etc dezelfden zijn, dit zijn ze absoluut niet als je de kern van de geloofspsyche kent in de Sumerische beschaving, wat een werkerlijk constructieve discussie in de weg staat als je ze wel onder één noemer neemt)

Natuurlijk gebruik ik dus het woord ''Vrijheid'' in verschillende Contexten, ik verwar trouwens niks.
Het laatste wat je zegt is juist een van de drijfveren van dit topic ;
Omdat de jeugd nu denkt dat ''alles kunnen zeggen en doen'' is waarom men bevrijd is in 45' ,
en ondertussen....

Snap je wat ik bedoel?
pi_37634101
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:12 schreef BaajGuardian het volgende:

Snap je wat ik bedoel?
Nee, en gezien de reacties tot dusverre begrijpt bijna niemand wat jij bedoelt.
  zondag 7 mei 2006 @ 18:20:24 #55
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37634217
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef ExTec het volgende:

En nu worden we singnificant meer geindoctrineerd dan normaal?
niet meer dan normaal, maar moet dat reden zijn het te negeren nu men de kans heeft de ogen ervoor te openen?
quote:
En in die periode, WO2, dat we zo hard voor die vrijdheden aan het vechten waren waarvan jij niet precies kon aangeven wat ze dan precies zijn, indoctrineerde de geallieerden het volk 3 slagen in de rondte.
klopt
quote:
Je probeert hier een beeld te schetsen van wat jij blijkbaar als vrijjheid beschouwd, en roept dat dat het niet is, maar je komt niet met hoe het dan wel moet.
Ik heb lang geleden eens een project gestart genaamd de FWO (free world order)
maar teveel mensen, teveel meningen.
Het is een te perfect systeem (waar we nu in leven) om verandering tegen te houden als het niet strookt met de corporate interrests zoals ik al een paar keer vermelde.
Dus een alternatief bieden is niet wat ik hier kom doen, dat kun je ook niet serieus van mij verwachten op korte termijn in een jongerenforum.
Al bezit ik wel de denkkracht om iets uit te werken, het zal ''nu'' nog niet genoeg kettingreactie met zich meebrengen.

een wat leeg tegenargument dus.
  zondag 7 mei 2006 @ 18:21:59 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37634248
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, en gezien de reacties tot dusverre begrijpt bijna niemand wat jij bedoelt.
lees je eigen signature maar dan.
pi_37634318
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:21 schreef BaajGuardian het volgende:

lees je eigen signature maar dan.
Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.

Ga jij nu eerst eens definieeren voor welke vrijheid men dan wel vocht in WO 2 want dat ontbreekt ten ene male om mee te beginnen.

Wel interessant om in dat verband de bijdrage van de USSR te noemen, welke vrijheid vocht die voor of horen die er nu ineens niet bij als bevrijders?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2006 18:27:23 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 18:31:56 #58
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37634502
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.

Ga jij nu eerst eens definieeren voor welke vrijheid men dan wel vocht in WO 2 want dat ontbreekt ten ene male om mee te beginnen.

Wel interessant om in dat verband de bijdrage van de USSR te noemen, welke vrijheid vocht die voor of horen die er nu ineens niet bij als bevrijders?
ik ga even eten en daarna vertrek ik, ik zal morgen weer discuseren dus dat houd iedereen van mij tegoed.
wel kan ik nog even kwijt dat de russen in een andere context vochten, maar de rode lijn is het eigen leven te verzekeren(het familie leven) verder zijn er verschillende redenen mogelijk
bevel, verweer, agressie, voor de lol, zeg jij het maar wat je zelf denkt.
de rode lijn blijft hetzelfde.
pi_37634784
Ik wil even reageren op het woord VRIJHEID...

Vrijheid is dat je vrij bent om te kiezen; in alle opzichten dus..Misschien dat iemand wel eens gehoord heeft dat ANGST de HOOGTEVREES is van de VRIJHEID? Maw...zolang we uit èèn of andere hoek een "angst-scenario" op ons af gestuurd krijgen wordt de Vrijheid al afgeknabbeld.
Democratie, voor zover dit bestaat in Nederland heeft weinig met vrijheid te maken; het is alleen een stemrecht; niet voor niets verzuipen we hier in regeltjes en wetjes.

Tot zover..
  maandag 8 mei 2006 @ 02:08:58 #60
46571 Tha_TE
Mind Control
pi_37647791
quote:
Vrijheid beste mensen bestaat niet.

groeten BG.
Echte vrijheid heeft nooit bestaan, anders had iedereen nu wel vleugels of iets dergelijks.

De vrijheid in de werkelijkheid bijv. keuzes maken, is niet dat iedere denkbare keuze mogelijk is om gekozen te worden, maar dat alleen de keuzes die voorgeschoteld zijn. Als er maar één voorgeschotelde keuze is, heb je de "vrijheid" om die éne keuze te nemen, of om die keuze niet te nemen.
Een keuze niet nemen, dat is de vrijheid die je hebt, maar dat je daarmee de vrijheden van andere mensen drastisch kan beinvloeden....

Dus zo gesproken heeft iedereen zijn eigen "vrijheden", die op één of andere manier wel de keuzes van andere mensen zullen beinvloeden, en zo krijgen de beinvloede mensen afhankelijk van de wijze hoe ze beinvloed zijn, daardoor meer of minder "vrijheden".

De vrijheid waarnaar mensen streven is om het aantal voorgeschotelde keuzes te laten naderen naar oneindig. Zoiets is in de huidige maatschappij met normale middelen onmogelijk.
Aangezien er telkens meer mensen, meer ideeen, meer andere onzin komen, worden vrijheden alleen maar "minder", er moet meer rekening gehouden worden met mensen, ideeen, andere onzin etc. Daarom zijn er waarschijnlijk regels gekomen, wetten, afspraken, om vrijheden op een optimaler peil te houden.
De huidige wetten, regels, afspraken zijn zo verouderd/onoverzichtelijk uitgebreid dat ze niet meer in staat zijn vrijheden op een stabiel peil te houden.

Ik denk dat mijn punt nu wel duidelijk is, en bovendien kom ik nooit in dit subforum, aangezien ik geen enkele interesse heb in politiek in het algemeen, een stelletje manipulerende prutsers dat is de huidige politiek.
Ik ben bij dit topic gekomen naar aanleiding van een post in de KLB

[ Bericht 4% gewijzigd door Tha_TE op 08-05-2006 02:17:42 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 06:56:45 #61
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37648457
man leer gvd schrijven... wat een afgrijselijk prutswerk dit.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 8 mei 2006 @ 11:08:51 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37652097
quote:
Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
en dan moet ik hoofdletters gebruiken...
kijk naar jezelf hypocriet.
pi_37653941
quote:
Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.
Stelletje aanstellers hier, niet te geloven.

Ik ben het eens met de TS dat de vrijheid binnen het systeem steeds meer aan het afzwakken is.
Er wordt op een achterbakse manier misbruik gemaakt van 'angst', kijk maar naar het terrorisme verhaal.

Voor de andere kant ben ik van mening dat wij nog altijd de touwtjes zelf in handen hebben.
We zijn vrij om keuzes te maken, al dan niet zonder gevolgen, maar het is wel mogelijk.
Helaas zijn we zo 'geprogrammeerd' dat we niet zo makkelijk keuzes te kunnen maken die leiden tot betere vrijheid, namelijk het los laten van hebzucht, materialisme, etc.
Deze negatieve eigenschappen worden gebruikt om het systeem draaiend te houden.
pi_37658349
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de TS dat de vrijheid binnen het systeem steeds meer aan het afzwakken is.
Er wordt op een achterbakse manier misbruik gemaakt van 'angst', kijk maar naar het terrorisme verhaal.

Voor de andere kant ben ik van mening dat wij nog altijd de touwtjes zelf in handen hebben.
We zijn vrij om keuzes te maken, al dan niet zonder gevolgen, maar het is wel mogelijk.
Helaas zijn we zo 'geprogrammeerd' dat we niet zo makkelijk keuzes te kunnen maken die leiden tot betere vrijheid, namelijk het los laten van hebzucht, materialisme, etc.
Deze negatieve eigenschappen worden gebruikt om het systeem draaiend te houden.
We hebben "nog" "de "they can have my body but they never can have my soul" vrijheid indien we scherp blijven op de ontwikkeling en niet alles voor zoete koek slikken wat er naar het "gepeupel" gewauweld wordt. Bepaalde rechten die we kunnen opeisen, al brokkelt het steeds meer af op dit gebied.

Hebzucht is inderdaad een de eerste reden van onvrede met het zèlf...dus zou er begonnen kunnen worden met eerst het eigen nest op te ruimen en niet een ander schuld te geven voor die vervuiling. Of dat een uthopische gedachte is kan me niet schelen. De "wetenschap" zal ook wat dàt aangaat wel beseffen dat alle nieuwe uitvindingen weer nieuwe problemen veroorzaken.

Niet alleen in Nederland kijkt men alleen maar uit naar financiele winst over winst over winst. En de natuur past zich aan via nieuwe ziekten, veranderde weerstand of een zoveelste onderzoeksrapport wat de conclusie trekt dat het "allemaal nog wel meevalt" ter geruststelling.

Het systeem wat in een versneld tempo de wereldbewoners van daken af laat springen of aan de alcohol laat gaan ziet niet naar de wortel maar naar, juust, werkgelegenheid, verdiensten, over de laatste restcapaciteiten van de mens. Tòt de machinerie ook deze zwakke groep aan de kant schuift en als getuige van...laat begraven tussen de koppies van de struisvogels. Of, bij plaats-gebrek, straks laat cremeren.

Men maakt doorlopend de mensen steeds gekker en vermoeider door allerlei dreigingen, sancties, boetes en bureaucratie, liegt vòòr over de bedoeling van die nieuwe ID ivm de chip. Kortom wereldleiders zijn gewoon pimps en wij de hoeren...we làten ons gebruiken als de angst niet wordt losgelaten
  maandag 8 mei 2006 @ 22:39:43 #65
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37674367
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:

[..]

En terecht want het is niets minder dan schriftelijke schijteritus wat de heer BaajGuardian spuit.
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

en dan moet ik hoofdletters gebruiken...
kijk naar jezelf hypocriet.
Het gaat niet om hoofdletters dombo... het gaat om lopende zinnen en de samenhang hiertussen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:15:33 #66
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37683529
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.

duidelijk.
pi_37683589
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.

duidelijk.
Doe jij gelukkig nooit
pi_37684903
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:

duidelijk.
Dan zit die Pappie Culo in de zelfde mentaal vaardige groep als ik en dus hoeft hij zich helemaal geen zorgen te maken
pi_37868762
Was het onderwerp "de Vrijheid die nooit kwam"?
pi_37869818
quote:

het is daarom logisch te stellen dat Democratie niks meer is dan entertainment.
Je 'logische' conclusie is verkeerd om. Democratie zorgt voor een stabiele staat. Vrijheid is hetgene wat nodig is om democratie te laten werken. Democratie is daardoor een goede motivator om voor vrijheid te strijden en het te behouden en mag daarom nooit worden opgegeven.
Jaja...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:19:17 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37872569
Tybris, die democratie waar jij het over hebt bestaat niet, het is een schijndemocratie.
democratie houd in dat het volk de weg van het land kiest door middel van een leider, en ook overige beslissingen kiest door middel van enquetes(die vaak behoorlijk manipulatief zijn) en dergerlijke landelijke polls, zoals die over Europa, als dat allemaal niet werkt gaan we massaal demonstreren, zoals tegen de oorlog in irak(waar we toch heengingen omdat de politiek het even beter wist dan het volk, mooie democratie!)
wanneer je een leider kiest, kies je hem(hopelijk) niet op zijn/haar uiterlijk maar op de plannen voor dit land, die plannen voor dit land gaan vervolgens allemaal op in de corporate interests, vooral nu we zowat enkel nog naar buiten gericht zijn, de wereldmarkt dus, en het resultaat is dat het binnenland verpauperd terwijl de rijke bovenkant van de samenleving nederland puik vind.
de VVD droom dus.

maar goed, alles wat het volk zou willen gaat dus op in de wil van de buisiness.
die druk van buitenaf is zo erg aanwezig dat als nederland bij wijze van een socialistisch land zou worden dmv democratisch besluit (als het uberhaupt zou bestaan)
De globalisten landen ons als een soort irak binnen zouden vallen zodat hun buisiness op rolletjes zou blijven.

democratie is een zoethoudertje, een brood en spelen voor het volk..
terwijl de stropdassen de samenleving voor hun karretje spannen.
pi_37873440
Liever een schijndemocratie dan helemaal niks. Kijk, wat een paar idealisten hier niet door hebben, is dat we leven in een wereld van miljarden mensen, uit verschillende landen, met verschillende culturen achtergronden en religies.

De wereld is ingewikkeld. Orde en leiderschap zijn nodig. Wij mogen blij zijn dat wij leven in een land en gedeelte van de wereld waar een zekere mate van vrijheid bestaat. Ja, natuurlijk spelen er zaken achter de schermen, smerige zaken, maar je denkt toch niet werkelijk dat dat ooit anders zal zijn?

En BG, je klaagt graag over de VS. Had jij liever dat de nazi's gebeleven waren, de Communisten ons hadden bevrijd? Denk je dat het leven dan vrijer was geweest, dat het beter was geweest?
pi_37874085
Vrijheid is de vrijheid om ‘anders' te zijn, om vrij te denken, te geloven en, als je wilt, van gedachten te veranderen. Waar geen verscheidenheid wordt getolereerd, is geen vrijheid.
pi_37874185
Vrijheid is ook de vrijheid van het kiezen van je eigen gevangenis.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:57:42 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_38020439
''We luisteren goed naar wat mensen willen. Maar we moeten niet altijd achter alles aanhobbelen. Dan heb je geen regering nodig.''

aldus fuhrer Bot.

nee stel je voor dat het volk het voor het zeggen kreeg.
dit laat weer goed zien dat regering en het volk niet hetzelfde niveau zijn, we worden letterlijk gedicteerd wat goed voor ons is.
het volk vind uitbreiding van de EU not done, maar de politiek oh heilige messiassen, zijn het daar niet mee eens, het zal wel weer aan de (hun) voorlichting liggen joh!

zowat heel nederland is het bv ook al lang eens over het feit dat de euro wel degelijk 2x zo duur is als de gulden in de winkel, en al die jaren was het ''nee dat is een psychologisch effect'' ja vind je het gek als je champagne tussen de elite drinkt..
zootje mafia.
en dan nog doorgaan met europa, het nederland van ooit is aan het vergaan waar je bijstaat,
is dit waar men voor gevochten heeft?
om het europa dat hitler wilde door onze strot gedrukt te krijgen?
het babylon letterlijk op de schoot geworpen.
quote:
The EU's "Parliament" Building in Strasbourg has been deliberately designed to represent the Tower of Babel, as per the famous painting by Peter Brueghel, painted in 1563. The logic behind this symbolism is the the EU is seeking to "build the house of Europe" - a task yet to be completed. The building is complete and in use, but is designed to look unfinished, and even has ringed platforms around it to represent scaffolding. When asked by a secular journalist ‘Why the Tower of Babel?’ an EU official replied, ‘What they failed to complete 3000 years ago – we in Europe will finish now.’
en waar blijft het verzet?
oh wacht daar doen de veiligheids diensten wel wat tegen he, want wie het niet eensch is met de macht is een gevaar voor de macht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')