De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dit is wel de domste opmerking die in dit topic geplaatst kon worden, sorry maar dat vind ik echt even noemenswaardig.
niks persoonlijks verder.........
ic, maar ik tiep het ook live neer, het hele topic heb ik al denkende neergetiept.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Omdat bepaalde signalering voor de lezer ontbreekt is het lastiger lezen. Vervelender vind ik trouwens het ontbreken van hoofdletters als er meer dan 1 zin staat. Een puntje is namelijk niet zo goed zichtbaar.
Structuur meegeven aan je tekst geeft biedt de lezer meer en helpt bij het verzenden van jouw boodschap. Doe je het niet, dan komt over als een stel losse gedachten op een rijtje onder elkaar gezet.
Ik vind het juist fout om vrijheid onder één noemer te zetten.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.
niet meer dan normaal, maar moet dat reden zijn het te negeren nu men de kans heeft de ogen ervoor te openen?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef ExTec het volgende:
En nu worden we singnificant meer geindoctrineerd dan normaal?
kloptquote:En in die periode, WO2, dat we zo hard voor die vrijdheden aan het vechten waren waarvan jij niet precies kon aangeven wat ze dan precies zijn, indoctrineerde de geallieerden het volk 3 slagen in de rondte.
Ik heb lang geleden eens een project gestart genaamd de FWO (free world order)quote:Je probeert hier een beeld te schetsen van wat jij blijkbaar als vrijjheid beschouwd, en roept dat dat het niet is, maar je komt niet met hoe het dan wel moet.
lees je eigen signature maar dan.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, en gezien de reacties tot dusverre begrijpt bijna niemand wat jij bedoelt.
Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.quote:
ik ga even eten en daarna vertrek ik, ik zal morgen weer discuseren dus dat houd iedereen van mij tegoed.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.
Ga jij nu eerst eens definieeren voor welke vrijheid men dan wel vocht in WO 2 want dat ontbreekt ten ene male om mee te beginnen.
Wel interessant om in dat verband de bijdrage van de USSR te noemen, welke vrijheid vocht die voor of horen die er nu ineens niet bij als bevrijders?
Echte vrijheid heeft nooit bestaan, anders had iedereen nu wel vleugels of iets dergelijks.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Vrijheid beste mensen bestaat niet.
groeten BG.
en dan moet ik hoofdletters gebruiken...quote:Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
man leer gvd schrijven... wat een afgrijselijk prutswerk dit.
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.quote:Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
man leer gvd schrijven... wat een afgrijselijk prutswerk dit.
We hebben "nog"quote:Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.
Stelletje aanstellers hier, niet te geloven.
Ik ben het eens met de TS dat de vrijheid binnen het systeem steeds meer aan het afzwakken is.
Er wordt op een achterbakse manier misbruik gemaakt van 'angst', kijk maar naar het terrorisme verhaal.
Voor de andere kant ben ik van mening dat wij nog altijd de touwtjes zelf in handen hebben.
We zijn vrij om keuzes te maken, al dan niet zonder gevolgen, maar het is wel mogelijk.
Helaas zijn we zo 'geprogrammeerd' dat we niet zo makkelijk keuzes te kunnen maken die leiden tot betere vrijheid, namelijk het los laten van hebzucht, materialisme, etc.
Deze negatieve eigenschappen worden gebruikt om het systeem draaiend te houden.
En terecht want het is niets minder dan schriftelijke schijteritus wat de heer BaajGuardian spuit.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.
Stelletje aanstellers hier, niet te geloven.
Het gaat niet om hoofdletters dombo... het gaat om lopende zinnen en de samenhang hiertussen.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:08 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dan moet ik hoofdletters gebruiken...
kijk naar jezelf hypocriet.
Doe jij gelukkig nooitquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.
duidelijk.
Dan zit die Pappie Culo in de zelfde mentaal vaardige groep als ik en dus hoeft hij zich helemaal geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.
duidelijk.
Je 'logische' conclusie is verkeerd om. Democratie zorgt voor een stabiele staat. Vrijheid is hetgene wat nodig is om democratie te laten werken. Democratie is daardoor een goede motivator om voor vrijheid te strijden en het te behouden en mag daarom nooit worden opgegeven.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
het is daarom logisch te stellen dat Democratie niks meer is dan entertainment.
en waar blijft het verzet?quote:The EU's "Parliament" Building in Strasbourg has been deliberately designed to represent the Tower of Babel, as per the famous painting by Peter Brueghel, painted in 1563. The logic behind this symbolism is the the EU is seeking to "build the house of Europe" - a task yet to be completed. The building is complete and in use, but is designed to look unfinished, and even has ringed platforms around it to represent scaffolding. When asked by a secular journalist ‘Why the Tower of Babel?’ an EU official replied, ‘What they failed to complete 3000 years ago – we in Europe will finish now.’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |