De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dit is wel de domste opmerking die in dit topic geplaatst kon worden, sorry maar dat vind ik echt even noemenswaardig.
niks persoonlijks verder.........
ic, maar ik tiep het ook live neer, het hele topic heb ik al denkende neergetiept.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Omdat bepaalde signalering voor de lezer ontbreekt is het lastiger lezen. Vervelender vind ik trouwens het ontbreken van hoofdletters als er meer dan 1 zin staat. Een puntje is namelijk niet zo goed zichtbaar.
Structuur meegeven aan je tekst geeft biedt de lezer meer en helpt bij het verzenden van jouw boodschap. Doe je het niet, dan komt over als een stel losse gedachten op een rijtje onder elkaar gezet.
Ik vind het juist fout om vrijheid onder één noemer te zetten.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De inhoud zal vast leuk zijn, maar de vorm niet. Je gebruikt het woord vrijheid in verschillende contexten en verwart ze met elkaar. 5 jaar was er inderdaad geen vrijheid in Nederland simpelweg omdat we bezet waren. Sociaalculturele/economische ontwikkelingen tegenwoordig heeft vrij weinig met die soort onderdrukking te maken.
niet meer dan normaal, maar moet dat reden zijn het te negeren nu men de kans heeft de ogen ervoor te openen?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:04 schreef ExTec het volgende:
En nu worden we singnificant meer geindoctrineerd dan normaal?
kloptquote:En in die periode, WO2, dat we zo hard voor die vrijdheden aan het vechten waren waarvan jij niet precies kon aangeven wat ze dan precies zijn, indoctrineerde de geallieerden het volk 3 slagen in de rondte.
Ik heb lang geleden eens een project gestart genaamd de FWO (free world order)quote:Je probeert hier een beeld te schetsen van wat jij blijkbaar als vrijjheid beschouwd, en roept dat dat het niet is, maar je komt niet met hoe het dan wel moet.
lees je eigen signature maar dan.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, en gezien de reacties tot dusverre begrijpt bijna niemand wat jij bedoelt.
Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.quote:
ik ga even eten en daarna vertrek ik, ik zal morgen weer discuseren dus dat houd iedereen van mij tegoed.quote:Op zondag 7 mei 2006 18:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...dat maakt jouw betoog nog steeds niet begrijpelijk.
Ga jij nu eerst eens definieeren voor welke vrijheid men dan wel vocht in WO 2 want dat ontbreekt ten ene male om mee te beginnen.
Wel interessant om in dat verband de bijdrage van de USSR te noemen, welke vrijheid vocht die voor of horen die er nu ineens niet bij als bevrijders?
Echte vrijheid heeft nooit bestaan, anders had iedereen nu wel vleugels of iets dergelijks.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
Vrijheid beste mensen bestaat niet.
groeten BG.
en dan moet ik hoofdletters gebruiken...quote:Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
man leer gvd schrijven... wat een afgrijselijk prutswerk dit.
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.quote:Op maandag 8 mei 2006 06:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
man leer gvd schrijven... wat een afgrijselijk prutswerk dit.
We hebben "nog"quote:Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.
Stelletje aanstellers hier, niet te geloven.
Ik ben het eens met de TS dat de vrijheid binnen het systeem steeds meer aan het afzwakken is.
Er wordt op een achterbakse manier misbruik gemaakt van 'angst', kijk maar naar het terrorisme verhaal.
Voor de andere kant ben ik van mening dat wij nog altijd de touwtjes zelf in handen hebben.
We zijn vrij om keuzes te maken, al dan niet zonder gevolgen, maar het is wel mogelijk.
Helaas zijn we zo 'geprogrammeerd' dat we niet zo makkelijk keuzes te kunnen maken die leiden tot betere vrijheid, namelijk het los laten van hebzucht, materialisme, etc.
Deze negatieve eigenschappen worden gebruikt om het systeem draaiend te houden.
En terecht want het is niets minder dan schriftelijke schijteritus wat de heer BaajGuardian spuit.quote:Op maandag 8 mei 2006 12:29 schreef Nee het volgende:
[..]
Ja pipo, dat is pas 50x gezegd.
Stelletje aanstellers hier, niet te geloven.
Het gaat niet om hoofdletters dombo... het gaat om lopende zinnen en de samenhang hiertussen.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:08 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en dan moet ik hoofdletters gebruiken...
kijk naar jezelf hypocriet.
Doe jij gelukkig nooitquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.
duidelijk.
Dan zit die Pappie Culo in de zelfde mentaal vaardige groep als ik en dus hoeft hij zich helemaal geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef BaajGuardian het volgende:
zover ik dit begrijp is pappie culo niet mentaal vaardig genoeg om dit topic te begrijpen, en daarom valt deze slappe hap persoonlijk aan.
duidelijk.
Je 'logische' conclusie is verkeerd om. Democratie zorgt voor een stabiele staat. Vrijheid is hetgene wat nodig is om democratie te laten werken. Democratie is daardoor een goede motivator om voor vrijheid te strijden en het te behouden en mag daarom nooit worden opgegeven.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:59 schreef BaajGuardian het volgende:
het is daarom logisch te stellen dat Democratie niks meer is dan entertainment.
en waar blijft het verzet?quote:The EU's "Parliament" Building in Strasbourg has been deliberately designed to represent the Tower of Babel, as per the famous painting by Peter Brueghel, painted in 1563. The logic behind this symbolism is the the EU is seeking to "build the house of Europe" - a task yet to be completed. The building is complete and in use, but is designed to look unfinished, and even has ringed platforms around it to represent scaffolding. When asked by a secular journalist ‘Why the Tower of Babel?’ an EU official replied, ‘What they failed to complete 3000 years ago – we in Europe will finish now.’
regeren mét het volk is heel erg eng! en terechte opmerking dat je dan geen regering meer nodig hebt!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:57 schreef BaajGuardian het volgende:
''We luisteren goed naar wat mensen willen. Maar we moeten niet altijd achter alles aanhobbelen. Dan heb je geen regering nodig.''
aldus fuhrer Bot.
nee stel je voor dat het volk het voor het zeggen kreeg.
dit laat weer goed zien dat regering en het volk niet hetzelfde niveau zijn, we worden letterlijk gedicteerd wat goed voor ons is.
het volk vind uitbreiding van de EU not done, maar de politiek oh heilige messiassen, zijn het daar niet mee eens, het zal wel weer aan de (hun) voorlichting liggen joh!
zowat heel nederland is het bv ook al lang eens over het feit dat de euro wel degelijk 2x zo duur is als de gulden in de winkel, en al die jaren was het ''nee dat is een psychologisch effect'' ja vind je het gek als je champagne tussen de elite drinkt..
zootje mafia.
en dan nog doorgaan met europa, het nederland van ooit is aan het vergaan waar je bijstaat,
is dit waar men voor gevochten heeft?
om het europa dat hitler wilde door onze strot gedrukt te krijgen?
het babylon letterlijk op de schoot geworpen.
[..]
en waar blijft het verzet?
oh wacht daar doen de veiligheids diensten wel wat tegen he, want wie het niet eensch is met de macht is een gevaar voor de macht.
Nee hoor, alleen de geestelijke gestoorden in Nederland zijn zo dom om dit nog steeds te denken.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:57 schreef BaajGuardian het volgende:
zowat heel nederland is het bv ook al lang eens over het feit dat de euro wel degelijk 2x zo duur is als de gulden in de winkel
ok rekenwondertje, leg mij eens uit waarom een patatje met bijvoorbeeld 1 euro 80 kost gemiddeld.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:30 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen de geestelijke gestoorden in Nederland zijn zo dom om dit nog steeds te denken.
duidelijk, jullie leven in je eigen wereldje.quote:Studierichting Commerciële Economie
Sjesusquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ok rekenwondertje, leg mij eens uit waarom een patatje met bijvoorbeeld 1 euro 80 kost gemiddeld.
dat is omgerekend zon 3 gulden50
Voor de oorlog was dit 1 GULDEN 30
ja en nog vroeger kostte een frietje 1 gulden of zelfs 1 cent. wat is je punt? vlak voor de euro was een patatfrites al ruim 2,75 gulden. in het centrum, waar je ooit woonde voordat je mee bent gegaan naar heerenveen, kostte het zelfs 3 gulden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ok rekenwondertje, leg mij eens uit waarom een patatje met bijvoorbeeld 1 euro 80 kost gemiddeld.
vroeger was dit 1 GULDEN 30
oh laat maar ik zie het al
[..]
duidelijk, jullie leven in je eigen wereldje.
onzin, ik ben in de periode net voor de euro nog in amsterdam geweest en een patatje was daar gewoon 1.80 oid. dus nog lang niet 3 gulden.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja en nog vroeger kostte een frietje 1 gulden of zelfs 1 cent. wat is je punt? vlak voor de euro was een patatje al ruim 2,75 gulden. in het centrum, waar je ooit woonde voordat je mee bent gegaan naar heerenveen, kostte het zelfs 3 gulden.
De politiek die onder 1 hoedje speelt met de patatboeren, ik wist hetquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
onzin, ik ben in de periode net voor de euro nog in amsterdam geweest en een patatje was daar gewoon 1.80 oid. dus nog lang niet 3 gulden.
en dat patatje was maar een voorbeeld, nu is alles overal 2x zo duur.
iedereen weet het, behalve de politieke leiders (die er aan verdienen via europa)
want volgens hun zit het iets minder dan 15 a 16 miljoen mensen tussen de oren.
de rest van de bevolking doet blijkbaar Commerciele economie.
zoals onze expert in dit topic.
als je gewoon werk hebt zie je ook dat je veel meer verdient dan vroeger.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
onzin, ik ben in de periode net voor de euro nog in amsterdam geweest en een patatje was daar gewoon 1.80 oid. dus nog lang niet 3 gulden.
en dat patatje was maar een voorbeeld, nu is alles overal 2x zo duur.
iedereen weet het, behalve de politieke leiders (die er aan verdienen via europa)
want volgens hun zit het iets minder dan 15 a 16 miljoen mensen tussen de oren.
de rest van de bevolking doet blijkbaar Commerciele economie.
zoals onze expert in dit topic.
Volgens mij ben jij degene die leeft in zn eigen wereldje. Je constant beklagen over dingen die jij zogenaamd wel snapt, maar de rest van de mensen niet. Een patatje was een paar maanden voor de euro niet 1 gulden 30. En nee, een menu bij de Mac D. was ook niet 5 gulden en ga zo maar verder. En ik koop mijn patat btw nog op de meeste plekken voor een euro per portie.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:39 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
vroeger was dit 1 GULDEN 30
oh laat maar ik zie het al
[..]
duidelijk, jullie leven in je eigen wereldje.
?? welke burger was 2,59 en nu 2, 50?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:00 schreef BaajGuardian het volgende:
een burger bij de mac was trouwens 2.59 nu is het 2 euro 50.
2x zo duur dus.
dus houd je leugens voor je.
of doe je het om jezelf te kunnen verkopen in je studierichting?
Geef maar een linkje dat het zo was. Ik weet namelijk zeker dat het niet zo is. Je ontkracht mijn mening in ieder geval niet dat alleen geestelijk 'mindere' mensen nog steeds denken dat de euro alles 2x zo duur heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:00 schreef BaajGuardian het volgende:
een burger bij de mac was trouwens 2.59 nu is het 2 euro 50.
2x zo duur dus.
dus houd je leugens voor je.
of doe je het om jezelf te kunnen verkopen in je studierichting?
quote:De Big Mac-index, een creatie van het Britse weekblad The Economist, is een index voor het bepalen van de waarde van verschillende valuta's ten opzichte van de Amerikaanse dollar. Door de koopkracht van de dollar te vergelijken met die van een andere valuta, kun je zien hoeveel dollars die munt 'eigenlijk' waard is en of de wisselkoers te hoog of te laag is. De koopkrachtvergelijking doet men in dit geval heel eenvoudig: door te kijken naar de prijs van een Big Mac bij McDonald's.
Zo kostte een Big Mac in juni 2005 in vier Amerikaanse steden gemiddeld $ 3,06 en in de Eurolanden gemiddeld ¤ 2,91. Voor $ 3,06 kon je hetzelfde kopen als voor ¤ 2,91 – de 'werkelijke' waarde van een euro zou dus 3,06/2,91 = 1,05 dollar zijn. Dat betekent dat de wisselkoers van dat moment ($ 1,23 voor een euro) 17% te hoog was. Volgens dezelfde redenering was de Russische roebel 52% ondergewaardeerd en de Noorse kroon 98% overgewaardeerd.
De rechtvaardiging van deze index is dat een Big Mac een soort 'mandje' van producten is (vlees, brood, sla, maar ook arbeid en elektriciteit), dus een redelijke doorsnee van het prijsniveau in een economie. Aangezien McDonald's bijna overal gevestigd is en overal lokaal inkoopt, is de vergelijking interessant. Het blad zelf noemt het "a more fun way to understand exchange rates than textbooks."
De Big Mac-index bestaat sinds 1986 en wordt tweemaal per jaar gepubliceerd. In januari 2004 heeft The Economist ter vergelijking de Tall Latte index berekend, gebaseerd op de prijs van een kopje koffie bij Starbucks. De bank UBS kwam in 2003 met "Working time needed to buy a Big Mac", een index van arbeidsproductiviteit die geïnspireerd is op de Big Mac-index.
De Big Mac-index is bedacht door Pam Woodall, een redactrice van The Economist.
vergelijking met gulden zie ik niet, en ik zei het net al nu is het 2 euro 50 + -quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:10 schreef WeirdMicky het volgende:
Ook leuk is de Big Mac Index, die zal bij de invoering van de euro vást 2x zo hoog geworden zijn.
[..]
Ik hoef geen apart topic aan te maken voor dit onderwerp. Ik hoef niet inhoudelijk te reageren op je stuk tekst, omdat ik met een klein voorbeeld al heb aan kunnen geven dat met jou inhoudelijk discussiëren niet mogelijk is. Je leeft in je eigen denkwereld en reageert nog populistischer dan de fanatiekste SP-aanhanger.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:10 schreef BaajGuardian het volgende:
maak maar een apart topic, we hebben het hier lang genoeg gehad over de euro, laat het trouwens maar eens in context en reageer er dan op.
de hele post dus.
(en als je het op kunt brengen lees ook de OP)
Het was zeker weten meer dan 3 gulden, maar geef maar een linkje met de prijzen. Die moeten toch terug te vinden zijn lijkt me als je dit zo stellig kan beweren. Ownee, dat hoeft weer niet zeker, échte onderbouwing is niet een woord dat bij jou voorkomt of wel?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
vergelijking met gulden zie ik niet, en ik zei het net al nu is het 2 euro 50 + -
dat is + - 5 gulden 50, voor een broodje sla met hamburger.
vroeger was dat nooit meer dan 3 gulden tops.
Nee jij begon.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:22 schreef BaajGuardian het volgende:
jij komt hier aan met je gelul dat iedereen die nog denkt dat de euro 2x zo duur is een psychisch gestoorde is, kom JIJ maar met je prijslijst.
mafkees.
en tief nu mn topic maar uit als je niet ontopic kunt posten.
vermakelijk.quote:Studierichting Politicologie
Afgesproken. Als jij je verdiept in concepten als zelfkritiek,relativering en sarcasme.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
vermakelijk.
krijg toch alsjeblieft hersennen en gebruik ze.
begin jij eens met ''ontopic posten'', ''constructief in context blijven'' en ''naiviteit kwijtraken''quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:30 schreef Overlast het volgende:
[..]
Afgesproken. Als jij je verdiept in concepten als zelfkritiek,relativering en sarcasme.
Ik kom niet met absurde redeneringen dat alles 2 x zo duur is geworden. Die mensen kán je toch al niet meer serieus nemen. Ik vind je overigens wel vermakelijk hoor, eerst dacht ik dat je een kloon was, maar nu je het nog serieus bedoelt maakt het nog grappiger.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:22 schreef BaajGuardian het volgende:
jij komt hier aan met je gelul dat iedereen die nog denkt dat de euro 2x zo duur is een psychisch gestoorde is, kom JIJ maar met je prijslijst.
mafkees.
en tief nu mn topic maar uit als je niet ontopic kunt posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |