Volledig eensch is, dat alles zo 'perfect' moet zijn, is zo afgezaagd. Zolang je elkaar maar begrijpt. Volkomen gelijkquote:Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:
zie ook mijn post hier Stelling over laaggeletterdheid
ik vind dat als je je concentreerd op elke grammaticale fout je behoorlijk autistisch bezig bent,
het enige doel van taal en schrift is dat men elkaar verstaat, meer niet
de hele poeha dat iets zo en zo moet is decoratie, simpele literaire luxe.
als mensen dat zelf willen doen, het mooi vinden.. kunscht!
maar ga het niet opleggen alsof je jehovahs getuige bent...
dat gezift op tekst moet maar eens afgelopen zijn, of zoek een hobby.
groeten aan alle taalpuristen!
BG.
Precies.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Het zal best allemaal, maar als iemand een verhaal neerzet dat qua grammatica en spelling echt om te huilen is, stop ik gelijk met lezen. Het is over het algemeen toch wel een indicatie voor het niveau van het verhaal.
Waarom zou diegene je niet begrijpen als je hondsberoerd formuleerTT ?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:06 schreef SHE het volgende:
het zorgvuldig wegen van je woorden zorgt er JUIST voor dat je beter begrepen kan worden.
dat is geen literaire luxe...alhoewel, in deze tijden bijna wel.
als ik weer eens met 30 dingen tegelijk bezig ben en mijn hoofd veel te snel gaat, merk ik dat ik mijn zinnen en woorden hondsberoerd formuleer. De kans dat iemand begrijpt wat je bedoelt is dan ook velen malen kleiner.
Ik neem aan dat als je iets wil zeggen, je ook echt iets wil zeggen en dus kun je maar beter je woorden zorgvuldig kiezen.
dat is een zwak vooroordeel, probeer voor de verandering eens zoiets te lezen, mischien brengt het nog inzicht ook (en dan heb ik het niet over fokbagger topics hey, maar over serieuze topics die mischien vol fouten staan.. gewoon eens doen)quote:Op woensdag 26 april 2006 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Het zal best allemaal, maar als iemand een verhaal neerzet dat qua grammatica en spelling echt om te huilen is, stop ik gelijk met lezen. Het is over het algemeen toch wel een indicatie voor het niveau van het verhaal.
Dus jij neemt sugarbabes ook serieus?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat is een zwak vooroordeel, probeer voor de verandering eens zoiets te lezen, mischien brengt het nog inzicht ook (en dan heb ik het niet over fokbagger topics hey, maar over serieuze topics die mischien vol fouten staan.. gewoon eens doen)
scholing brengt niet de enige kennis waarde,
er word juist gedacht dat mensen die dus alles toppie neerschrijven/tiepen serieuzer te nemen zijn omdat dat scholing bewijst, ik wil hiermee zeggen dat je je zou verbazen over het intellect van velen die juist niet geschoold zijn.
eerlijk waar.
ht s wtnschplk bwzn dt b ht ntbrkn vn klnkrs j ngstds ddlk knt bgrpn wt r sttquote:Op woensdag 26 april 2006 13:11 schreef Camplo het volgende:
Om elkaar zo volledig mogelijk te begrijpen is een DUIDELIJKE NEDERLANDSE taal opgesteld. Nu gaat het wel een beetje ver om op een forum elke typfout ofzo zwaar aan te halen, maar voor de rest vind ik dat je toch wel gewoon normaal moet kunnen communiceren. OF het nu duidelijk is of niet, dat niet doen oogt amateuristisch. Dat sommigen in dergelijke groepen verkeren tja...
Ja, dat had ik met de OP.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
dat is appels met peren vriend.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:15 schreef Camplo het volgende:
[..]
Dus jij neemt sugarbabes ook serieus?
lol, hoezo bevooroordeeld.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Op elke slak zout leggen is inderdaad vervelend, maar ik heb niet het gevoel dat dat overdreven vaak gebeurt op Fok...
quote:Op woensdag 26 april 2006 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ht s wtnschplk bwzn dt b ht ntbrkn vn klnkrs j ngstds ddlk knt bgrpn wt r stt
en nu jij weer
Helemaal waar!quote:Op woensdag 26 april 2006 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Op elke slak zout leggen is inderdaad vervelend, maar ik heb niet het gevoel dat dat overdreven vaak gebeurt op Fok...
Misschien, maar iemand die in R&P een totaal onsamenhangend verhaal neerdumpt (en dat gebeurt nogal ooit) met taalfouten links en rechts, en 'raar' taalgebruik, die neem ik sowieso NEVER meer serieus.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat is appels met peren vriend.
de context is anders, sugababes is in de context van lallen en feesten
een serieuze post is in de context van een serieuze post of het nu veel fouten bevat of niet.
Nu maak je een grote fout. Dat gold voor de ENGELSE taal, die kan je makkelijk zonder klinkers lezen. Niet de Nederlandse.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ht s wtnschplk bwzn dt b ht ntbrkn vn klnkrs j ngstds ddlk knt bgrpn wt r stt
en nu jij weer
is niet van kunst houden dan een vorm van domheid?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:23 schreef TrenTs het volgende:
En taalfouten maken is een vorm van domheid.
"Een vrouw is net een vogelbekdier in een pedaalemmer yoghurt, niet in staat een goede vergelijking op waarde te schatten."quote:Op woensdag 26 april 2006 13:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
is niet van kunst houden dan een vorm van domheid?
aangezien taalpurisme een kunst is.
Dit is trouwens precies waar het Nederlandse taalonderwijs door aan het kapotgaan is.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volledig eensch is, dat alles zo 'perfect' moet zijn, is zo afgezaagd. Zolang je elkaar maar begrijpt. Volkomen gelijk![]()
![]()
lijkt mij vanzelfsprekend, dat is geen taal meer.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:24 schreef doppelgänger het volgende:
Niet mee eens.
Een D of T fout schrijven, of een typfout, bijv. "neit" ipv "niet" kan gebeuren. Maar van zinnen als "ga um cker ff uitteste" mag je best wat zeggen.
Als ik cryptogrammen wil lezen koop ik wel een boekje van Denksport.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |