abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2006 @ 13:01:55 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37308669
zie ook mijn post hier Stelling over laaggeletterdheid

ik vind dat als je je concentreerd op elke grammaticale fout je behoorlijk autistisch bezig bent,
het enige doel van taal en schrift is dat men elkaar verstaat, meer niet
de hele poeha dat iets zo en zo moet is decoratie, simpele literaire luxe.
als mensen dat zelf willen doen, het mooi vinden.. kunscht!
maar ga het niet opleggen alsof je jehovahs getuige bent...
dat gezift op tekst moet maar eens afgelopen zijn, of zoek een hobby.

groeten aan alle taalpuristen!
BG.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_37308800
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:
zie ook mijn post hier Stelling over laaggeletterdheid

ik vind dat als je je concentreerd op elke grammaticale fout je behoorlijk autistisch bezig bent,
het enige doel van taal en schrift is dat men elkaar verstaat, meer niet
de hele poeha dat iets zo en zo moet is decoratie, simpele literaire luxe.
als mensen dat zelf willen doen, het mooi vinden.. kunscht!
maar ga het niet opleggen alsof je jehovahs getuige bent...
dat gezift op tekst moet maar eens afgelopen zijn, of zoek een hobby.

BG.
Volledig eensch is, dat alles zo 'perfect' moet zijn, is zo afgezaagd. Zolang je elkaar maar begrijpt. Volkomen gelijk
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:06:52 #3
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37308816
het zorgvuldig wegen van je woorden zorgt er JUIST voor dat je beter begrepen kan worden.
dat is geen literaire luxe...alhoewel, in deze tijden bijna wel.

als ik weer eens met 30 dingen tegelijk bezig ben en mijn hoofd veel te snel gaat, merk ik dat ik mijn zinnen en woorden hondsberoerd formuleer. De kans dat iemand begrijpt wat je bedoelt is dan ook velen malen kleiner.
Ik neem aan dat als je iets wil zeggen, je ook echt iets wil zeggen en dus kun je maar beter je woorden zorgvuldig kiezen.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:10:13 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37308902
Het zal best allemaal, maar als iemand een verhaal neerzet dat qua grammatica en spelling echt om te huilen is, stop ik gelijk met lezen. Het is over het algemeen toch wel een indicatie voor het niveau van het verhaal.

Op elke slak zout leggen is inderdaad vervelend, maar ik heb niet het gevoel dat dat overdreven vaak gebeurt op Fok...
pi_37308930
Om elkaar zo volledig mogelijk te begrijpen is een DUIDELIJKE NEDERLANDSE taal opgesteld. Nu gaat het wel een beetje ver om op een forum elke typfout ofzo zwaar aan te halen, maar voor de rest vind ik dat je toch wel gewoon normaal moet kunnen communiceren. OF het nu duidelijk is of niet, dat niet doen oogt amateuristisch. Dat sommigen in dergelijke groepen verkeren tja...
JOHNNY HEITINGA
pi_37308946
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Het zal best allemaal, maar als iemand een verhaal neerzet dat qua grammatica en spelling echt om te huilen is, stop ik gelijk met lezen. Het is over het algemeen toch wel een indicatie voor het niveau van het verhaal.
Precies.
JOHNNY HEITINGA
pi_37308949
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:06 schreef SHE het volgende:
het zorgvuldig wegen van je woorden zorgt er JUIST voor dat je beter begrepen kan worden.
dat is geen literaire luxe...alhoewel, in deze tijden bijna wel.

als ik weer eens met 30 dingen tegelijk bezig ben en mijn hoofd veel te snel gaat, merk ik dat ik mijn zinnen en woorden hondsberoerd formuleer. De kans dat iemand begrijpt wat je bedoelt is dan ook velen malen kleiner.
Ik neem aan dat als je iets wil zeggen, je ook echt iets wil zeggen en dus kun je maar beter je woorden zorgvuldig kiezen.
Waarom zou diegene je niet begrijpen als je hondsberoerd formuleerTT ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 26 april 2006 @ 13:14:43 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37309029
quote:
dat is een zwak vooroordeel, probeer voor de verandering eens zoiets te lezen, mischien brengt het nog inzicht ook (en dan heb ik het niet over fokbagger topics hey, maar over serieuze topics die mischien vol fouten staan.. gewoon eens doen)
scholing brengt niet de enige kennis waarde,
er word juist gedacht dat mensen die dus alles toppie neerschrijven/tiepen serieuzer te nemen zijn omdat dat scholing bewijst, ik wil hiermee zeggen dat je je zou verbazen over het intellect van velen die juist niet geschoold zijn.
eerlijk waar.
pi_37309049
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:14 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dat is een zwak vooroordeel, probeer voor de verandering eens zoiets te lezen, mischien brengt het nog inzicht ook (en dan heb ik het niet over fokbagger topics hey, maar over serieuze topics die mischien vol fouten staan.. gewoon eens doen)
scholing brengt niet de enige kennis waarde,
er word juist gedacht dat mensen die dus alles toppie neerschrijven/tiepen serieuzer te nemen zijn omdat dat scholing bewijst, ik wil hiermee zeggen dat je je zou verbazen over het intellect van velen die juist niet geschoold zijn.
eerlijk waar.
Dus jij neemt sugarbabes ook serieus?
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 26 april 2006 @ 13:16:17 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37309081
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:11 schreef Camplo het volgende:
Om elkaar zo volledig mogelijk te begrijpen is een DUIDELIJKE NEDERLANDSE taal opgesteld. Nu gaat het wel een beetje ver om op een forum elke typfout ofzo zwaar aan te halen, maar voor de rest vind ik dat je toch wel gewoon normaal moet kunnen communiceren. OF het nu duidelijk is of niet, dat niet doen oogt amateuristisch. Dat sommigen in dergelijke groepen verkeren tja...
ht s wtnschplk bwzn dt b ht ntbrkn vn klnkrs j ngstds ddlk knt bgrpn wt r stt

en nu jij weer
  woensdag 26 april 2006 @ 13:16:32 #11
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_37309087
quote:
Ja, dat had ik met de OP.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:17:08 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37309110
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:15 schreef Camplo het volgende:

[..]

Dus jij neemt sugarbabes ook serieus?
dat is appels met peren vriend.
de context is anders, sugababes is in de context van lallen en feesten
een serieuze post is in de context van een serieuze post of het nu veel fouten bevat of niet.
pi_37309111
quote:

Op elke slak zout leggen is inderdaad vervelend, maar ik heb niet het gevoel dat dat overdreven vaak gebeurt op Fok...
lol, hoezo bevooroordeeld.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:18:14 #14
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_37309151
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:

Hoi.
pi_37309226
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

en nu jij weer

ik wil een klinker kopen
  woensdag 26 april 2006 @ 13:21:41 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37309272
Op de lagere school leer je al flink wat spelling en grammatica. Als iemand dat al niet goed beheerst, dan heb ik snel ernstige twijfels over iemands geestelijke vermogens, hoewel dat niet eerlijk is tegenover de dyslectici hier
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_37309290
quote:

Helemaal waar!
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_37309300
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:17 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dat is appels met peren vriend.
de context is anders, sugababes is in de context van lallen en feesten
een serieuze post is in de context van een serieuze post of het nu veel fouten bevat of niet.
Misschien, maar iemand die in R&P een totaal onsamenhangend verhaal neerdumpt (en dat gebeurt nogal ooit) met taalfouten links en rechts, en 'raar' taalgebruik, die neem ik sowieso NEVER meer serieus.
JOHNNY HEITINGA
pi_37309322
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

en nu jij weer
Nu maak je een grote fout. Dat gold voor de ENGELSE taal, die kan je makkelijk zonder klinkers lezen. Niet de Nederlandse.
JOHNNY HEITINGA
  woensdag 26 april 2006 @ 13:23:24 #20
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37309344
En taalfouten maken is een vorm van domheid.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  woensdag 26 april 2006 @ 13:24:32 #21
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_37309378
Niet mee eens.

Een D of T fout schrijven, of een typfout, bijv. "neit" ipv "niet" kan gebeuren. Maar van zinnen als "ga um cker ff uitteste" mag je best wat zeggen.

Als ik cryptogrammen wil lezen koop ik wel een boekje van Denksport.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  woensdag 26 april 2006 @ 13:26:35 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37309437
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:23 schreef TrenTs het volgende:
En taalfouten maken is een vorm van domheid.
is niet van kunst houden dan een vorm van domheid?
aangezien taalpurisme een kunst is.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:27:45 #23
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37309479
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:26 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

is niet van kunst houden dan een vorm van domheid?
aangezien taalpurisme een kunst is.
"Een vrouw is net een vogelbekdier in een pedaalemmer yoghurt, niet in staat een goede vergelijking op waarde te schatten."
  woensdag 26 april 2006 @ 13:28:23 #24
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37309504
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volledig eensch is, dat alles zo 'perfect' moet zijn, is zo afgezaagd. Zolang je elkaar maar begrijpt. Volkomen gelijk
Dit is trouwens precies waar het Nederlandse taalonderwijs door aan het kapotgaan is.
  woensdag 26 april 2006 @ 13:28:33 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_37309511
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:24 schreef doppelgänger het volgende:
Niet mee eens.

Een D of T fout schrijven, of een typfout, bijv. "neit" ipv "niet" kan gebeuren. Maar van zinnen als "ga um cker ff uitteste" mag je best wat zeggen.

Als ik cryptogrammen wil lezen koop ik wel een boekje van Denksport.
lijkt mij vanzelfsprekend, dat is geen taal meer.
het gaat over purisme he, het gezanik op juist die Dt en letters verkeerd om tiepen of wat dan ook in die trant.
en dat vind ik dus overdreven, een autisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')