Als mensen op Fok! op hun fouten gewezen worden, krijgt men altijd zo'n dooddoener-opmerking als "je begrijpt toch wat er staat!?" en word je gelijk voor taalpurist uitgemaakt (terwijl dat iets heel anders is).quote:Op woensdag 26 april 2006 12:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nog sterker, mochten mensen d/t fouten maken dan ben ik nooit te beroerd om ze daarop te wijzen, dus bij mensen die met mij MSN'en heeft het chatten juist een positieve uitwerking op hun taalbeheersing.
Ja, op Fok! ben ik er mee opgehouden (behalve bij bepaalde users, en van hen verwacht ik ook dat ze mij verbeteren als ik een fout maak), want dat blijft een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:30 schreef Bebop het volgende:
[..]
Als mensen op Fok! op hun fouten gewezen worden, krijgt men altijd zo'n dooddoener-opmerking als "je begrijpt toch wat er staat!?"...
Ohjee, 1 lettertje verkeerd (sommige mensen moeten naast het zetten van berichten op Fok ook nog presenteren, plaatjes klaar zetten, reacties lezen en interviews regelen, do you mind? :S ) en het is meteen laaggeletterdheid... zuchtquote:Op woensdag 26 april 2006 12:27 schreef Roquefort het volgende:
Je bent zelf een uitstekend voorbeeld van die laaggeletterdheid, dus het zal wel kloppen..
Het boek heet: Pluk van de Petteflet.
Zo reageert de gemiddelde Fok!ker ook als er op een klein foutje gewezen wordt... Lekker kinderachtig.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:34 schreef KinkFM het volgende:
[..]
Ohjee, 1 lettertje verkeerd (sommige mensen moeten naast het zetten van berichten op Fok ook nog presenteren, plaatjes klaar zetten, reacties lezen en interviews regelen, do you mind? :S ) en het is meteen laaggeletterdheid... zucht
Dat is één zin die je opschrijft als twee zinnen, zonder punt.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:30 schreef Bebop het volgende:
[..]
Als mensen op Fok! op hun fouten gewezen worden, krijgt men altijd zo'n dooddoener-opmerking als "je begrijpt toch wat er staat!?"...
En word je gelijk voor taalpurist uitgemaakt (terwijl dat iets heel anders is)
Dat is toch precies waar je topic over gaat?quote:Op woensdag 26 april 2006 12:34 schreef KinkFM het volgende:
[..]
Ohjee, 1 lettertje verkeerd (sommige mensen moeten naast het zetten van berichten op Fok ook nog presenteren, plaatjes klaar zetten, reacties lezen en interviews regelen, do you mind? :S ) en het is meteen laaggeletterdheid... zucht
Door haast, drukte en andere dingen aan je hoofd maak je fouten... net als die chattende en sms-ende mensen waar je op doelt. Of ben je de enige die nog andere dingen te doen heeft naast het plaatsen en sturen van berichtjes denk je?quote:Daarom de stelling: SMS-en en chatten werkt laaggeletterdheid in de hand.
dus jij bent zoeen die een dagje vrij neemt om een post te maken?quote:Op woensdag 26 april 2006 12:35 schreef Bebop het volgende:
[..]
Zo reageert de gemiddelde Fok!ker ook als er op een klein foutje gewezen wordt... Lekker kinderachtig.
Welnee, als je gewoon goed opgelet hebt op school gaat het vanzelf.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dus jij bent zoeen die een dagje vrij neemt om een post te maken?
Over mensen die één 'spelfout' maken?quote:Op woensdag 26 april 2006 12:42 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Dat is toch precies waar je topic over gaat?![]()
nja...quote:Op woensdag 26 april 2006 12:41 schreef Roquefort het volgende:
Dat is één zin die je opschrijft als twee zinnen, zonder punt.
Die leestekens hebben ook een functie, maar gelukkig ben je geen taalpurist.![]()
Op straat niet, nee... maar als ik hun werk lees, haal ik wel de fouten eruit.quote:Je spreekt je familie, vrienden, en mensen die je tegenkomt op straat toch ook niet aan over elke taalfout die er gemaakt word? [
Iemand die je op spelfouten wijst voor nazi uitmaken. Dat wordt echt gewaardeerd.quote:Maar als ze anoniem zijn op een forum achter een beeldscherm veranderen veel mensen ineens in taalnazi's.![]()
Nee, het gaat over laaggeletterdheid, dus over mensen die moeite hebben met lezen en schrijven, en daar in het dagelijks leven flinke problemen mee kunnen krijgen (denk aan het invullen van formulieren). Mensen die 1 klein tikfoutje maken te beschuldigen van laaggeletterdheid is net zo grof en dom als iemand die jou even niet begrijpt uitmaken voor mongool.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:42 schreef Roquefort het volgende:
[..]
neuh, maar snel posten betekent niet automatisch dat je post stikvol fouten moet staan... Dat zou niet best zijn. Als je iets neerzet waarvan je niet zeker weet hoe het geschreven wordt, is het maar drie seconden werk om even op google of van Dale te kijken hoe het dan wèl moet.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dus jij bent zoeen die een dagje vrij neemt om een post te maken?
Er stond een "quote:Op woensdag 26 april 2006 12:52 schreef KinkFM het volgende:
Mensen die 1 klein tikfoutje maken te beschuldigen van laaggeletterdheid is net zo grof en dom als iemand die jou even niet begrijpt uitmaken voor mongool.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat er talloze mensen zijn die om het hardst schreeuwen dat de jeugd niet meer in staat is om fatsoenlijk Nederlands te schrijven, maar het tegelijkertijd absoluut niet kunnen waarderen als ze zelf op een foutje worden gewezen en dergelijke opmerkingen afdoen als mierenneuken... En als het even kan er nog een onbeschofte opmerking achteraan gooien ook, in plaats van er hun voordeel mee te doen (want je bent immers nooit te oud om te leren).quote:Op woensdag 26 april 2006 12:57 schreef BaajGuardian het volgende:
bladiebla
begrijpbaar zijn ok, ziften op interpunctie en dt kwesties, krijg zelf alsjeblieft het inzicht dat dat overdrijven is, of mischien kan ik het beter autistisch noemen.
Ja, vergelijk mij met een mongool en laten we daarna weer ontopic gaan!quote:Op woensdag 26 april 2006 12:52 schreef KinkFM het volgende:
[..]
Nee, het gaat over laaggeletterdheid, dus over mensen die moeite hebben met lezen en schrijven, en daar in het dagelijks leven flinke problemen mee kunnen krijgen (denk aan het invullen van formulieren). Mensen die 1 klein tikfoutje maken te beschuldigen van laaggeletterdheid is net zo grof en dom als iemand die jou even niet begrijpt uitmaken voor mongool.
Maar goed, laten we alsjeblieft weer on-topic gaan.
nee geen opzettelijke fout, en tbh i dont give a shit.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:04 schreef Bebop het volgende:
[..]
Wat ik niet helemaal begrijp is dat er talloze mensen zijn die om het hardst schreeuwen dat de jeugd niet meer in staat is om fatsoenlijk Nederlands te schrijven, maar het tegelijkertijd absoluut niet kunnen waarderen als ze zelf op een foutje worden gewezen en dergelijke opmerkingen afdoen als mierenneuken... En als het even kan er nog een onbeschofte opmerking achteraan gooien ook, in plaats van er hun voordeel mee te doen (want je bent immers nooit te oud om te leren).
Ja de jeugd van tegenwoordig schrijft slecht, maar mensen zijn dan ook te beroerd om goed te leren schrijven.![]()
het is "je vindt", btw... maar dat was vast een opzettelijke fout, hè...
Dat deed je expres!quote:Op woensdag 26 april 2006 12:57 schreef BaajGuardian het volgende:
net als dat onze vlag rood wit blau moet zijn.
nee dat was een ongelukje maar had geen zin om te editten voor zon klein foutjequote:
je begrijpt het echt niet he ?quote:Op woensdag 26 april 2006 12:42 schreef Roquefort het volgende:
[..]
[..]
Door haast, drukte en andere dingen aan je hoofd maak je fouten... net als die chattende en sms-ende mensen waar je op doelt. Of ben je de enige die nog andere dingen te doen heeft naast het plaatsen en sturen van berichtjes denk je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |