Het verschil tussen GITS1 en GITS2 vind ik dus zodanig dat ik iedereen aanraad om (iig) SAC1 te kijken voordat je de aan GITS2 begint.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:02 schreef Jordy-B het volgende:
GITS2 kwam uit voor GITS:SAC2
maar het boeit idd niets in welke volgorde je ze kijkt, omdat de series en films los van elkaar staan. Als je GITS maar kijkt voor GITS2 en GITS:SAC maar kijkt voor GITS:SAC2...
De films en series hebben ook een andere regisseur, compleet verschillende muziek en verschillende sfeer.
Ze hebben wel wat Animé bij de FRS... onder andere A-Film verkoopt via die winkel (A-Film is onder andere bekend van Asiamania en Manga-DVD) en Dybex (die meer series uitbrengt) eveneens.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:10 schreef Orealo het volgende:
Oh!
Ja daar hadden ze er ook wat van.
Ik zou toch zweren dat ik ook 'echte' anime zag staan, ik zal vorige keer namen onthouden.
Of je nou GITS2 of GITS:SAC gebruikt om aan de nieuwe stijl te wennen, maakt weinig uit... Het verschil tussen de twee films is echter minder dan het verschil tussen de eerste film en de serie.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:18 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
Het verschil tussen GITS1 en GITS2 vind ik dus zodanig dat ik iedereen aanraad om (iig) SAC1 te kijken voordat je de aan GITS2 begint.
quote:Op maandag 8 mei 2006 16:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
spoiler voor higurashi no naku koro ni..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2006 20:17:12 ]
Je moet en je zal gelijk krijgen hequote:Op maandag 8 mei 2006 19:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Of je nou GITS2 of GITS:SAC gebruikt om aan de nieuwe stijl te wennen, maakt weinig uit... Het verschil tussen de twee films is echter minder dan het verschil tussen de eerste film en de serie.
GITS2 kent echter min-of-meer hetzelfde team als GITS1, waardoor de twee films beter op elkaar aansluiten dan de eerste film en de serie.
Misschien niet qua tekenstijl, maar wel qua muziek (De bijzondere klanken van Kenji Kawai in de film, of de wat toegankelijkere muziek van Yoko Kanno in de serie), tempo (regisseur Mamoru Oshii gebruikt graag relatief lange scènes waarin eigenlijk niets gebeurt dat de verhaallijn verder helpt... Zoals de lange vlucht met dat helicopter-achtige apparaat in GITS2) en sfeer (in de films wordt bijvoorbeeld véél minder gesproken dan in de serie).
uhhmmm jaquote:Op maandag 8 mei 2006 21:07 schreef Qunix het volgende:
Is dit nou Inoue met een prei van Bleach?
Hier het orgineel: http://www.tvfolk.net/video/loituma_256k.mov
Vrolijk nummer manquote:Op maandag 8 mei 2006 21:07 schreef Qunix het volgende:
Is dit nou Inoue met een prei van Bleach?
Hier het orgineel: http://www.tvfolk.net/video/loituma_256k.mov
quote:Op maandag 8 mei 2006 22:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
omgosh
waar bestelt???
HLJ?? :3
* Kabuto_Raiger wants ;_;![]()
wat is dat och met die animesquote:Op maandag 8 mei 2006 22:22 schreef koffiegast het volgende:
iemand die weet hoe die serie heet met een gozer met klein brilletje en rood haar als tovenaar met allemaal chicks? kan niet egt vinde @ animenfo :/
Ja dat heb ik eens opgezocht, ik dacht dat het een soort van gezegde is, als jongens een erectie krijgen, krijgen ze een bloedneus.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:41 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is dat och met die animes
altijd bergen meiden
en nog zo iets:
hoe zijn ze op het idee van 'nosebleeds' gekomen?
Mahou Sensei Negimaquote:Op maandag 8 mei 2006 22:22 schreef koffiegast het volgende:
iemand die weet hoe die serie heet met een gozer met klein brilletje en rood haar als tovenaar met allemaal chicks? kan niet egt vinde @ animenfo :/
Was het niet zo dat moeder tegen hun zoons zeiden toen ze klein waren dat ze niet naar mooie/naakte vrouwen mochten kijken omdat ze anders een bloedneus zouden krijgen? Zoiets heb ik in een boek staan hier.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:45 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ja dat heb ik eens opgezocht, ik dacht dat het een soort van gezegde is, als jongens een erectie krijgen, krijgen ze een bloedneus.
ik zal het ze zeggenquote:Op maandag 8 mei 2006 19:00 schreef Zeurberus het volgende:
[..]
![]()
Nee dat is lekker![]()
Gewoon op volgorde van de release kijken
GITS
GITS:SAC
GITS:SAC2
GITS2
De serie is inderdaad lostaand van de twee films, alleen is de tweede film wel meer gericht op de style van de series (nog meer gelul en minder actie:)) en om daaraan te wennen raad ik je dus aan om beide series te kijken voordat je aan de 2e film begint.
oen flux is weer zo'n duistere "realistische" somerbere toekomst troep met allerlei lelijkheid en moraalquote:Op maandag 8 mei 2006 19:04 schreef Orealo het volgende:
Opzich gaat nederland wel vooruit qua anime.
Ik liep laatst in de Free record shop, en er staat gewoon allemaal anime tussen de normale dvd's!
Echt niet verwacht!
Aeon Flux (ken ik niet) en nog een paar die ik vergeten ben, maar wel cool.
Hopen dat 't een beetje opbloeid!
ze hadden ook Blair Witch Project 1 + 2, die dan weer wel gekocht![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 22:45 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ja dat heb ik eens opgezocht, ik dacht dat het een soort van gezegde is, als jongens een erectie krijgen, krijgen ze een bloedneus.
Another hall of famer returnsquote:Op maandag 8 mei 2006 20:11 schreef SureZal het volgende:
zoo, verhuizing achter de rug.. nog geen internet thuis (zit nu op het netwerk van de buren op mn laptop) maar kan iig weer mee lullen
Oh, ik was altijd in de veronderstelling dat het iets met hun bloeddruk te maken had (opwinding?) dat stijgt bij het zien van een mooie vrouw... Maar dan in een overdreven vorm oid, maar jouw verklaring klinkt beter in de oren... Weer wat geleerd...quote:Op maandag 8 mei 2006 22:53 schreef Suus-chan het volgende:
[..]
Was het niet zo dat moeder tegen hun zoons zeiden toen ze klein waren dat ze niet naar mooie/naakte vrouwen mochten kijken omdat ze anders een bloedneus zouden krijgen? Zoiets heb ik in een boek staan hier.
Op Hoog Catherijne in Utrecht staan die paar anime DVD's in de buurt van de Asian Screen movies, maar dan wel onder het kopje 'Manga'. Zo snappen mensen het natuurlijk nooitquote:Op maandag 8 mei 2006 19:04 schreef Orealo het volgende:
Ik liep laatst in de Free record shop, en er staat gewoon allemaal anime tussen de normale dvd's!
Echt niet verwacht!
Tja eigenlijk snap ik het wel, het is de verkeerde benaming, maar.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:43 schreef mschol het volgende:
anime onder het kopje manga is logisch, om de een of andere reden word anime hier als manga uit gegeven ..(in de niet speciaal-zaken dan)
dit heeft te maken met een bedrijf die vroeger de eerste anime dvd als manga in NL verkocht.. (zoiets was het, tis me ooit uitgelegd, weet het alleen niet precies meer)
Was dat niet Manga Entertainment of zo? Zij waren inderdaad een van de eersten die anime op video uitbrachten hier.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:43 schreef mschol het volgende:
anime onder het kopje manga is logisch, om de een of andere reden word anime hier als manga uit gegeven ..(in de niet speciaal-zaken dan)
dit heeft te maken met een bedrijf die vroeger de eerste anime dvd als manga in NL verkocht.. (zoiets was het, tis me ooit uitgelegd, weet het alleen niet precies meer)
Nee dat is eigenlijk wel waar, maar ik heb liever dat er manga staat, dan tekenfilm.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:09 schreef Suus-chan het volgende:
Maar ik ben er wel voor dat 'manga' en 'anime' goed worden gebruikt. Het is nogal een verschil en wij halen toch ook niet de woorden 'stripboek' en 'tekenfilm' door mekaar in het NL?
ik hoop dat ze straks is de wat meer volwassener anime showe ipv het standaard foxkids geval: dbz, shinchan, pokemon en watvoormeermon al dan nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:14 schreef Orealo het volgende:
[..]
Nee dat is eigenlijk wel waar, maar ik heb liever dat er manga staat, dan tekenfilm.
Mensen kennen 'anime' niet, misschien moet het eerst meer onder die noemer op TV komen, ik denk niet dat nederland al klaar is voor het woordje 'Anime'
even wachten tot Outcast ons aan elkaar voorsteld![]()
![]()
idd! pita-ten bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:27 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ik hoop dat ze straks is de wat meer volwassener anime showe ipv het standaard foxkids geval: dbz, shinchan, pokemon en watvoormeermon al dan niet
dan krijg je ook vast meer anime aanhangers o.a.
Tja, we hebben Cowboy Bebop gehad, of misschien nog steeds wel.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:27 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ik hoop dat ze straks is de wat meer volwassener anime showe ipv het standaard foxkids geval: dbz, shinchan, pokemon en watvoormeermon al dan niet
Free shippingquote:Konnichiwa!
Yes, that is right! ARCHONIA offers free shipping to Benelux customers from Monday 8th of May 2006 to Monday 15th of May 2006 for orders placed within this period*. Customers living out of this region but who still have the DPD Delivery Service available for their country will be able to enjoy a 5 euro reduction on their DPD shipping cost. Just make sure your order weighs at least 1 kilogram*.
A small hint - Use the “rearrange-all” function! When you look at your open orders in your order history, you can manage them all with one single click - all your open orders are merged together and then split in a part which is in stock and another part which is not (yet) in stock. There is no need to spend lots of time at moving individual items from this order to another one: one click is all it takes! Use the rearrange function now to get all your available items delivered with your 'free shipping' order.
Why we are giving you this nice present? Soon we will be presenting a renewed ARCHONIA Website! This is something we just HAVE to celebrate with our dear customers*!
ARCHONIA will be offering more handy options and more new features at the renewed ARCHONIA Website than you can shake an Otaku at! Here is a quick sneak peek on some of the new things that will become available:
*With every article in the ARCHONIA Assortment shipping times will be displayed. This feature shows you how long it takes for an item to restock.
*You want to be kept up-to-date on the status of articles from your favorite series? Add every article you like to your personal ARCHONIA WishList and as soon as there is a status update for that item you will be the first one to know it via e-mail. This option is more than handy to those who like to order prereleases at ARCHONIA.
*Orders are shipped faster. Before you know it you will be holding the goodies you ordered!
*In an instant you will be able to read messages of your recently placed orders, add articles to your WishList, view placed and old orders, adjust some of your personal settings,… Why? Your personal ARCHONIA Account will be getting a make-over!
Soon you will be able to enjoy these things. We even have more options and features waiting for you but… shhht, those will be kept a secret for just a bit longer. You will be visiting us at the Grand Opening, don't you?
See you soon at www.ARCHONIA.com !!
Your Archonia.com Team
Idd... tegenwoordig gebeurt het onder het kopje MangaDVD (een van de merken van het bedrijf AFilm)... In de eerdere animé en mangatopics was het om de haverklap weer raak dat iemand uitgebreid uitgelegd moest worden dat manga Japans is voor strips en animé Japans is voor tekenfilm...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:09 schreef Suus-chan het volgende:
[..]
Was dat niet Manga Entertainment of zo? Zij waren inderdaad een van de eersten die anime op video uitbrachten hier.
Maar ik ben er wel voor dat 'manga' en 'anime' goed worden gebruikt. Het is nogal een verschil en wij halen toch ook niet de woorden 'stripboek' en 'tekenfilm' door mekaar in het NL?
Ze hebben Cowboy Bebop uitgezonden op TMF... In het Japans!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:27 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Je zult toch houden dat het voor tieners blijft, vrees ik... Dus dan kom je uit bij Jetix/Nick... Maar de publieke omroep hoort programma's uit te zenden voor een kleinere doelgroep...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:57 schreef Orealo het volgende:
Welke omroep denk je dat hier het meest geintreseerd in is?
neeeee wat doe jequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:55 schreef Orealo het volgende:
Yup, naruto is een goed begin denk ik.
Ik krijg net dit mailtje :
[..]
Free shipping
Ik bedoel ook niet dat je het woord anime moet vervangen door tekenfilmquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:14 schreef Orealo het volgende:
[..]
Nee dat is eigenlijk wel waar, maar ik heb liever dat er manga staat, dan tekenfilm.
Mensen kennen 'anime' niet, misschien moet het eerst meer onder die noemer op TV komen, ik denk niet dat nederland al klaar is voor het woordje 'Anime'
even wachten tot Outcast ons aan elkaar voorsteld![]()
![]()
Nooouuuu...quote:
Must...buy...new...clothes....air..artbook..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:22 schreef outcast_within het volgende:
TalpaBig-Anime-brother. Linda de mol die vast zit aan de hand van Bea van erven dorens, En jack spijkermans die de wedstrijden van Slam dunk gaat analyseren
edit: iemand die nog iets leuks heeft gevonden op de archonia site?
Air artbook voor de liefhebbers? 27,33E maar wel out of stock. Zouden zulke producten ook gratis worden verzonden?
1. hoe weet je of je aan de 1kilo zit. (mss nog meer mensen die samen aan een kilo kunnen komen?)quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:29 schreef Orealo het volgende:
[..]
Must...buy...new...clothes....air..artbook..
Yep lijkt me ook, maar ik moet een greenday shirt kopen en nog wat dingen, voor de zomerquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef outcast_within het volgende:
[..]
1. hoe weet je of je aan de 1kilo zit. (mss nog meer mensen die samen aan een kilo kunnen komen?)
2. hoe weet ik of/wanneer de 2de manga boxset van pita-ten uikomt
3. volgens mij kun je gewoon bestellen met gratis verzenden ook al is het out of stock
omdat free shipping to Benelux customers from Monday 8th of May 2006 to Monday 15th of May 2006 for orders placed within this period
maar feel free to correct me if i'm wrong
4. clothes are overrated
Pani Poni Dash heeft ook zoiets... Een juf die de jongste is van de hele klas (wel middle school, geloof ik)... Alleen bestaat de klas voornamelijk uit meidenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef koffiegast het volgende:
zit nu Mahou Sensei Negima beetje te kijken, bij episode 2.. egt hoe verzint men heteen 10 jarige leraar enzo
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:38 schreef Orealo het volgende:
kijk ik ff op m'n oude accountje op archonia, zie ik
You currently have a credit of : 3.00 EUR
The cost of your next order can be reduced with this amount .
![]()
Hahah die empty artboxquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:43 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Trouwens dat airbook is not available dacht ik.
nog meer spullen die ik wel grappig vond
(niet perse available)
Naruto wapen
Naruto polsdinges
Midori Days Cell Phone Fastener Clip 01 I Love Seiji!![]()
Pita ten artbook
Fruits Basket empty DVD artbox
Wanneer komt je fobo weer terug? I'll join the headband gangquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:45 schreef Orealo het volgende:
[..]
Hahah die empty artbox![]()
die bovenste heb ik, ook een naruto polsding, maar da's een zweet band, ik heb ook nog een naruto headband *denkt aan oude fobo*
Oh hee, de computers hier hebben geluidquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:49 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Wanneer komt je fobo weer terug? I'll join the headband gang
En die artbox, briljant niet ^_^
Trouwens over the melancholy of euh die ene kerel van die nieuwe serie.
We user waarvan ik niet 123 op de naam kan komen hadden het toch over dat dansje.
Klik hier eens![]()
Mjah, maar toch zijn het heeeele verschillende anime. Van Negima zou ik de anime niet eens aanraden, maar de manga zeker wel!!!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Pani Poni Dash heeft ook zoiets... Een juf die de jongste is van de hele klas (wel middle school, geloof ik)... Alleen bestaat de klas voornamelijk uit meiden
Ja dat heb ik eens opgezocht.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Weet iemand misschien wat dattebayo betekend?
Ik ben 100% nederlandsquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.![]()
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.![]()
(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft)
ben 100% kaas en al eeuwenlang zo me familiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.![]()
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.![]()
(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft)
Hoe kwam je achter dit topic?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:12 schreef koffiegast het volgende:
[..]
ben 100% kaas en al eeuwenlang zo me familie
ben niet zolang actief qua anime (kijk alleen filmpjes enzo), maar ben in aanraking gekomen door rond te kijken op internet en ik wist van mezelf al erg lang dat ik van strips en dergelijk houd, watvoor meeste mensen boeken geweldig voor hun zijn voor fantasie en dergelijk is een strip voor mij. (zit nog wat achter maar dat doet er niet toe)
Ik ben ook 100% nederlands, familie vol orthodoxe friezenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
'datte' betekent 'maar' (but) of 'omdat'/'want' (because).quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:57 schreef Orealo het volgende:
Ja dat heb ik eens opgezocht.
Het betekend niet echt iets, maar het is gewoon een woordje wat naruto aan het eind van z'n zin plakt, een soort van dialect.
Zoals een normaal iemand zou zeggen :
Nande?
Zal Naruto zeggen :
Nan Dattebayo?
'tte bayo' is een 'kinderlijke' en 'vrolijke' manier om een zin af te sluiten :
"Ramen daisuki"
of
"Ramen daisuki, tte bayo!"
Dacht ik,
Ja dat betekend het lekkerlijk, in de praktijk wordt het echter niet zo gebruikt, tenminste, ik neem aan dat naruto niet elke zin eindigd met "het is echt zo"quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
'datte' betekent 'maar' (but) of 'omdat'/'want' (because).
ba is een verbindingswoord dat gebruikt wordt na woorden die eindigen op 'te' (de 'gerunds'... werkwoorden die als zelfstandig naamwoord gebruikt worden) als wakatte (begrijpen), itte (zeggen/komen (als in komen en gaan)), kitte ((binnen)komen), datte (want/omdat/maar), yamette (stoppen/ophouden), etc..
Yo is een woordje dat gebruikt wordt ter bevestiging. Zoiets als "ik verzeker het je" of "ik zeg het je"
"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").
Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...
Naruto's gebruikt ervan schijnt te komen door zijn opvoeding en de manier waarop hij eigenlijk altijd lomp is tegenover de dorpsbewonders, omdat die hem niet kunnen uitstaan...
Ik word altijd knettergek van die Amerikaanse "gangstah's" en hun you know what I'm sayin. Achter elke zin soms, niet normaal. Precies hetzelfde lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.
100% kaas hierzo en altijd al zo geweest,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
Je hoort bij Marokkaanse jongens nog wel eens zo'n "weetje"-tic... Net zo irritant.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.
Thanks.quote:
Ehh, dat dus.quote:"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").
Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...
Holy Shitquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
he is my master afgezien en ik moet zeggen dat ik het een matige serie vind..
de tekenstijl vind ik eigenlijk niks
en het verhaal + verloop v/h verhaal heb ik iets bij zo van mja... hmmm
op nar de volgende serie nog een grove 45GB aan series te kijken
Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekekenquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
op nar de volgende serie nog een grove 45GB aan series te kijken
Ja mee eens, het meeste wat ik bezit staat dan ook wel hoog aangeschreven hier en hebben de meesten hier dus ook al gezien.quote:
Een halve dag kijken, dat lukt me echt nooit. Niet alleen heb ik de tijd er niet echt voor, ik kan me ook niet goed meer concentreren na een tijdje. Mijn Engels is eigenlijk perfect, maar soms gaan me die ondertitels echt te snel. Dan wil je zien wat er gebeurt, maar je moet ook nog 2 regels lezen binnen 3 seconden, met vaak Japanse begrippen erin en dan staat er soms weer een note bovenaan van 2 regels. Ik kijk ook vaak met de hand op de spatiebalk, zodat ik af en toe kan pauzeren als er veel wordt gesproken en soms kijk ik dan een stukje opnieuw. Dan ben je zo een paar minuten langer bezig per aflevering. Ben er zeker niet meer aan gewend om ondertitels te lezen. Ik erger me altijd dood aan de Nederlandse ondertiteling bij Engelse films, dus die lees ik nooit meer.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Qunix het volgende:
Gisteren vanaf 13:00 begon ik met kijken naar One Piece en 22:30 was de laatste..
Nu ga ik verder vanaf 210
ik heb ook de dingen mee geteld die op dvd staan maar niet zijn gekekenquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:43 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekeken
Dat komt omdat ik nog maar zo'n 2 maandjes bezig ben en ik lees overal van: dit is een goede serie en deze MOET je zien en als je hier van houdt dan moet je vooral deze kijken, etc... en ik maar downloaden![]()
Overigens kan ik al wel een groot deel weer wissen, omdat ik alle complete series inmiddels op dvd'tjes heb staan.
nee dat niet ik heb op me pc3 speler wel wat nummer staan die ik wel leuk vindquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:28 schreef outcast_within het volgende:
Heeft er iemand trouwens een cd/play list gemaakt met zijn favoriete OP ED muziek?
ik wil wel zoiets maken maar dan moet ik allemaal gaan graven in Dvdeetjes etc. etc. vroeg me af of iemand al zoiets had
ben je blind, ofzo?quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:35 schreef Orealo het volgende:
Ja ik hoop ook dat jullie lang blijden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |