abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37666174
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:02 schreef Jordy-B het volgende:
GITS2 kwam uit voor GITS:SAC2

maar het boeit idd niets in welke volgorde je ze kijkt, omdat de series en films los van elkaar staan. Als je GITS maar kijkt voor GITS2 en GITS:SAC maar kijkt voor GITS:SAC2...

De films en series hebben ook een andere regisseur, compleet verschillende muziek en verschillende sfeer.
Het verschil tussen GITS1 en GITS2 vind ik dus zodanig dat ik iedereen aanraad om (iig) SAC1 te kijken voordat je de aan GITS2 begint.
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_37666523
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:10 schreef Orealo het volgende:
Oh!
Ja daar hadden ze er ook wat van.
Ik zou toch zweren dat ik ook 'echte' anime zag staan, ik zal vorige keer namen onthouden.
Ze hebben wel wat Animé bij de FRS... onder andere A-Film verkoopt via die winkel (A-Film is onder andere bekend van Asiamania en Manga-DVD) en Dybex (die meer series uitbrengt) eveneens.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37666890
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:18 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Het verschil tussen GITS1 en GITS2 vind ik dus zodanig dat ik iedereen aanraad om (iig) SAC1 te kijken voordat je de aan GITS2 begint.
Of je nou GITS2 of GITS:SAC gebruikt om aan de nieuwe stijl te wennen, maakt weinig uit... Het verschil tussen de twee films is echter minder dan het verschil tussen de eerste film en de serie.

GITS2 kent echter min-of-meer hetzelfde team als GITS1, waardoor de twee films beter op elkaar aansluiten dan de eerste film en de serie.
Misschien niet qua tekenstijl, maar wel qua muziek (De bijzondere klanken van Kenji Kawai in de film, of de wat toegankelijkere muziek van Yoko Kanno in de serie), tempo (regisseur Mamoru Oshii gebruikt graag relatief lange scènes waarin eigenlijk niets gebeurt dat de verhaallijn verder helpt... Zoals de lange vlucht met dat helicopter-achtige apparaat in GITS2) en sfeer (in de films wordt bijvoorbeeld véél minder gesproken dan in de serie).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37668314
zoo, verhuizing achter de rug.. nog geen internet thuis (zit nu op het netwerk van de buren op mn laptop ) maar kan iig weer mee lullen
すれざる ・・SureZal ・・ スレザル
pi_37668533
quote:
Op maandag 8 mei 2006 16:48 schreef blessed19 het volgende:

[..]

spoiler voor higurashi no naku koro ni..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2006 20:17:12 ]
pi_37668783
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Of je nou GITS2 of GITS:SAC gebruikt om aan de nieuwe stijl te wennen, maakt weinig uit... Het verschil tussen de twee films is echter minder dan het verschil tussen de eerste film en de serie.

GITS2 kent echter min-of-meer hetzelfde team als GITS1, waardoor de twee films beter op elkaar aansluiten dan de eerste film en de serie.
Misschien niet qua tekenstijl, maar wel qua muziek (De bijzondere klanken van Kenji Kawai in de film, of de wat toegankelijkere muziek van Yoko Kanno in de serie), tempo (regisseur Mamoru Oshii gebruikt graag relatief lange scènes waarin eigenlijk niets gebeurt dat de verhaallijn verder helpt... Zoals de lange vlucht met dat helicopter-achtige apparaat in GITS2) en sfeer (in de films wordt bijvoorbeeld véél minder gesproken dan in de serie).
Je moet en je zal gelijk krijgen he

Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_37669273
Ik heb gewoon gelijk, poepie...
  maandag 8 mei 2006 @ 21:08:06 #109
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_37671185
net de eerste paar eps van he is my master gekeken..
ik heb daar echt zo'n omg gevoel bij die serie
  maandag 8 mei 2006 @ 21:32:10 #111
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37671521
quote:
Vrolijk nummer man
pi_37671624
Jeuj binnenkort deze binnen

maandag 8 mei 2006 @ 21:40:14 #113
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_37671857
Net voor de derde keer Beyond the Clouds gezien, dit keer de KAA versie.

Blijft een verdomd mooie film, in meerdere opzichten.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  maandag 8 mei 2006 @ 22:13:53 #114
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37673356
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:34 schreef Intronic het volgende:
Jeuj binnenkort deze binnen

[afbeelding]

omgosh
waar bestelt???
HLJ?? :3
* Kabuto_Raiger wants ;_;
  maandag 8 mei 2006 @ 22:22:46 #115
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37673735
iemand die weet hoe die serie heet met een gozer met klein brilletje en rood haar als tovenaar met allemaal chicks? kan niet egt vinde @ animenfo :/
pi_37673903
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

omgosh
waar bestelt???
HLJ?? :3
* Kabuto_Raiger wants ;_;

Die voice dolls wil ik eigenlijk ook wel, en de 606, 808, 909
pi_37674431
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:22 schreef koffiegast het volgende:
iemand die weet hoe die serie heet met een gozer met klein brilletje en rood haar als tovenaar met allemaal chicks? kan niet egt vinde @ animenfo :/
wat is dat och met die animes
altijd bergen meiden

en nog zo iets:
hoe zijn ze op het idee van 'nosebleeds' gekomen?
  maandag 8 mei 2006 @ 22:45:47 #118
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37674620
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:41 schreef mschol het volgende:

[..]

wat is dat och met die animes
altijd bergen meiden

en nog zo iets:
hoe zijn ze op het idee van 'nosebleeds' gekomen?
Ja dat heb ik eens opgezocht, ik dacht dat het een soort van gezegde is, als jongens een erectie krijgen, krijgen ze een bloedneus.
  maandag 8 mei 2006 @ 22:48:28 #119
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37674731
heb je wel heel erg weinig huid naast je bloedvaten in je neus dan
pi_37674901
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:22 schreef koffiegast het volgende:
Mahou Sensei Negima
pi_37674950
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:45 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja dat heb ik eens opgezocht, ik dacht dat het een soort van gezegde is, als jongens een erectie krijgen, krijgen ze een bloedneus.
Was het niet zo dat moeder tegen hun zoons zeiden toen ze klein waren dat ze niet naar mooie/naakte vrouwen mochten kijken omdat ze anders een bloedneus zouden krijgen? Zoiets heb ik in een boek staan hier.
  maandag 8 mei 2006 @ 23:08:29 #122
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37675571
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:00 schreef Zeurberus het volgende:

[..]

Nee dat is lekker

Gewoon op volgorde van de release kijken

GITS
GITS:SAC
GITS:SAC2
GITS2

De serie is inderdaad lostaand van de twee films, alleen is de tweede film wel meer gericht op de style van de series (nog meer gelul en minder actie:)) en om daaraan te wennen raad ik je dus aan om beide series te kijken voordat je aan de 2e film begint.
ik zal het ze zeggen
  maandag 8 mei 2006 @ 23:09:22 #123
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37675614
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:04 schreef Orealo het volgende:
Opzich gaat nederland wel vooruit qua anime.

Ik liep laatst in de Free record shop, en er staat gewoon allemaal anime tussen de normale dvd's!
Echt niet verwacht!

Aeon Flux (ken ik niet) en nog een paar die ik vergeten ben, maar wel cool.
Hopen dat 't een beetje opbloeid!

ze hadden ook Blair Witch Project 1 + 2, die dan weer wel gekocht
oen flux is weer zo'n duistere "realistische" somerbere toekomst troep met allerlei lelijkheid en moraal
  maandag 8 mei 2006 @ 23:16:12 #124
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37675880
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:45 schreef Orealo het volgende:

[..]

goede research. leuk om te weten

edit: ow die uitleg van suus-chan is ook leuk

[ Bericht 13% gewijzigd door outcast_within op 08-05-2006 23:44:23 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 23:17:47 #125
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37675933
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:11 schreef SureZal het volgende:
zoo, verhuizing achter de rug.. nog geen internet thuis (zit nu op het netwerk van de buren op mn laptop ) maar kan iig weer mee lullen
Another hall of famer returns
  maandag 8 mei 2006 @ 23:21:30 #126
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_37676088
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:53 schreef Suus-chan het volgende:

[..]

Was het niet zo dat moeder tegen hun zoons zeiden toen ze klein waren dat ze niet naar mooie/naakte vrouwen mochten kijken omdat ze anders een bloedneus zouden krijgen? Zoiets heb ik in een boek staan hier.
Oh, ik was altijd in de veronderstelling dat het iets met hun bloeddruk te maken had (opwinding?) dat stijgt bij het zien van een mooie vrouw... Maar dan in een overdreven vorm oid, maar jouw verklaring klinkt beter in de oren... Weer wat geleerd...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_37677858
Bloeddruk zou ook heel goed kunnen hoor, het zou ook van toepassing kunnen zijn in de overige verklarigen, dus...
pi_37677906
Ik heb net Kaze no Tani no Nausicaa (Nausicaa of the Valley of the Wind) , op het grote scherm gezien. Erg tof, maar mijn favoriete Ghibli blijft toch Spirited Away...

Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
pi_37677969
Hmmm, ik baal dat ik er niet bij was vanaaf... en ik baal nog steeds dat ik op die Japan-dag me niet kon concentreren op de manga van Nausicaa
pi_37677997
Volgende week Totoro.
pi_37678030
Die's ook lief
Ik ben benieuwd wat er dit jaar op de animecon draait btw ^^
pi_37678057
Ik hoop op Loveless op het grote scherm, past ook heel aardig in het thema denk ik...
  dinsdag 9 mei 2006 @ 01:54:36 #133
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37680057
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:04 schreef Orealo het volgende:
Ik liep laatst in de Free record shop, en er staat gewoon allemaal anime tussen de normale dvd's!
Echt niet verwacht!
Op Hoog Catherijne in Utrecht staan die paar anime DVD's in de buurt van de Asian Screen movies, maar dan wel onder het kopje 'Manga'. Zo snappen mensen het natuurlijk nooit . Spirited Away stond er ook bij.

Overigens kun je bij de Media Markt wel terecht voor wat meer titels, alleen ben ik weer vergeten welke allemaal, maar volgens mij was Ah! My Goddess daar gewoon te koop.

Ik ben laatst ook nog bij de Boudisque geweest in Utrecht. Daar kun je alles krijgen en als het niet in de rekjes staat, kunnen ze het voor je bestellen. Handig als je in de buurt van zo'n winkel woont. Maar voor mij blijft het voorlopig bij kijken en kwijlen, want ik vind het nogal duur allemaal. Ik koop ook nooit film DVD's, behalve soms van die 'el cheapo' aanbiedingen van 3 voor 10 euro ofzo
pi_37681303
anime onder het kopje manga is logisch, om de een of andere reden word anime hier als manga uit gegeven .. (in de niet speciaal-zaken dan)
dit heeft te maken met een bedrijf die vroeger de eerste anime dvd als manga in NL verkocht.. (zoiets was het, tis me ooit uitgelegd, weet het alleen niet precies meer)
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:57:58 #135
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37684809
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:52 schreef Suus-chan het volgende:

[..]

Mahou Sensei Negima
dank je
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:06:14 #136
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37685043
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 07:43 schreef mschol het volgende:
anime onder het kopje manga is logisch, om de een of andere reden word anime hier als manga uit gegeven .. (in de niet speciaal-zaken dan)
dit heeft te maken met een bedrijf die vroeger de eerste anime dvd als manga in NL verkocht.. (zoiets was het, tis me ooit uitgelegd, weet het alleen niet precies meer)
Tja eigenlijk snap ik het wel, het is de verkeerde benaming, maar.

1) het staat tussen de dvd's
2) het is een dvd hoesje
Dus het is logisch dat het een film is.

En ik denk dat meer mensen 'manga' kennen als ze aan deze vorm van tekenen denken, dan anime.
Want ja, ze verkopen geen dvd's met manga strips.

Alhoewel, bij de boudisque
meeting insiders joke
pi_37685148
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 07:43 schreef mschol het volgende:
Was dat niet Manga Entertainment of zo? Zij waren inderdaad een van de eersten die anime op video uitbrachten hier.

Maar ik ben er wel voor dat 'manga' en 'anime' goed worden gebruikt. Het is nogal een verschil en wij halen toch ook niet de woorden 'stripboek' en 'tekenfilm' door mekaar in het NL?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:14:01 #138
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37685273
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:09 schreef Suus-chan het volgende:

Maar ik ben er wel voor dat 'manga' en 'anime' goed worden gebruikt. Het is nogal een verschil en wij halen toch ook niet de woorden 'stripboek' en 'tekenfilm' door mekaar in het NL?
Nee dat is eigenlijk wel waar, maar ik heb liever dat er manga staat, dan tekenfilm.

Mensen kennen 'anime' niet, misschien moet het eerst meer onder die noemer op TV komen, ik denk niet dat nederland al klaar is voor het woordje 'Anime'

even wachten tot Outcast ons aan elkaar voorsteld
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:27:08 #139
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37685681
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:14 schreef Orealo het volgende:

[..]

Nee dat is eigenlijk wel waar, maar ik heb liever dat er manga staat, dan tekenfilm.

Mensen kennen 'anime' niet, misschien moet het eerst meer onder die noemer op TV komen, ik denk niet dat nederland al klaar is voor het woordje 'Anime'

ik hoop dat ze straks is de wat meer volwassener anime showe ipv het standaard foxkids geval: dbz, shinchan, pokemon en watvoormeermon al dan niet
dan krijg je ook vast meer anime aanhangers o.a.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:37:11 #140
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37685987
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:27 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ik hoop dat ze straks is de wat meer volwassener anime showe ipv het standaard foxkids geval: dbz, shinchan, pokemon en watvoormeermon al dan niet
idd! pita-ten bijvoorbeeld
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:49:21 #141
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37686337
quote:

[..]

Tja, we hebben Cowboy Bebop gehad, of misschien nog steeds wel.
Maar dat is niet echt de beste inkomer denk ik.
Misschien dat ze kunnen beginnen met naruto, one piece of bleach.
Goeie series, veel afleveringen en een tof verhaal.

12+ rating erop, beetje reclame maken en ik weet zeker dat 't gaat rollen hier in nederland.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:53:01 #142
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37686478
Naruto zou idd in NL moeten komen.

Het is anime en niet al te ver verwijderd van de DBZ gedoe waar ze al gewend aan zijn.
Ik denk ook dat ze het zouden moeten dubben
1. Mensen gaan roepen dat de japanse versie veel beter is (Waardoor mensen meer open staan voor japans)
2. Kleine stapjes maken. Tis nogal wat als je van totally spies of weet ik wat voor bagger er nu algemeen op het scherm is en je ziet opeens kerels met meisjes aan hun hand, kerels die bloedneuzen krijgen en geforceerde huwelijken ^_^
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:55:11 #143
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37686553
Yup, naruto is een goed begin denk ik.

Ik krijg net dit mailtje :
quote:
Konnichiwa!

Yes, that is right! ARCHONIA offers free shipping to Benelux customers from Monday 8th of May 2006 to Monday 15th of May 2006 for orders placed within this period*. Customers living out of this region but who still have the DPD Delivery Service available for their country will be able to enjoy a 5 euro reduction on their DPD shipping cost. Just make sure your order weighs at least 1 kilogram*.
A small hint - Use the “rearrange-all” function! When you look at your open orders in your order history, you can manage them all with one single click - all your open orders are merged together and then split in a part which is in stock and another part which is not (yet) in stock. There is no need to spend lots of time at moving individual items from this order to another one: one click is all it takes! Use the rearrange function now to get all your available items delivered with your 'free shipping' order.

Why we are giving you this nice present? Soon we will be presenting a renewed ARCHONIA Website! This is something we just HAVE to celebrate with our dear customers*!

ARCHONIA will be offering more handy options and more new features at the renewed ARCHONIA Website than you can shake an Otaku at! Here is a quick sneak peek on some of the new things that will become available:
*With every article in the ARCHONIA Assortment shipping times will be displayed. This feature shows you how long it takes for an item to restock.
*You want to be kept up-to-date on the status of articles from your favorite series? Add every article you like to your personal ARCHONIA WishList and as soon as there is a status update for that item you will be the first one to know it via e-mail. This option is more than handy to those who like to order prereleases at ARCHONIA.
*Orders are shipped faster. Before you know it you will be holding the goodies you ordered!
*In an instant you will be able to read messages of your recently placed orders, add articles to your WishList, view placed and old orders, adjust some of your personal settings,… Why? Your personal ARCHONIA Account will be getting a make-over!

Soon you will be able to enjoy these things. We even have more options and features waiting for you but… shhht, those will be kept a secret for just a bit longer. You will be visiting us at the Grand Opening, don't you?

See you soon at www.ARCHONIA.com !!
Your Archonia.com Team
Free shipping
pi_37686572
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:09 schreef Suus-chan het volgende:

[..]

Was dat niet Manga Entertainment of zo? Zij waren inderdaad een van de eersten die anime op video uitbrachten hier.

Idd... tegenwoordig gebeurt het onder het kopje MangaDVD (een van de merken van het bedrijf AFilm)... In de eerdere animé en mangatopics was het om de haverklap weer raak dat iemand uitgebreid uitgelegd moest worden dat manga Japans is voor strips en animé Japans is voor tekenfilm...
Tegenwoordig zijn er veel meer fans, door de opkomst van breedband internet en de betere beschikbaarheid van fansubs, waardoor de termen beter uit elkaar worden gehouden.
quote:

[..]

Ze hebben Cowboy Bebop uitgezonden op TMF... In het Japans!

Maar ik kijk geen TMF... Het uitzenden van animé (in het Japans) is meer iets voor de publieke omroep, denk ik... De commerciëlen hebben meer belang bij series die uit 50+ afleveringen bestaan en dat zijn doorgaans de wat mindere series.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:57:51 #145
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37686627
Welke omroep denk je dat hier het meest geintreseerd in is?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:07:02 #146
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37686888
lastige vraag, ik denk dat veronica meest potentie heeft though, die draaie immers ook the simpsons.
pi_37687054
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:57 schreef Orealo het volgende:
Welke omroep denk je dat hier het meest geintreseerd in is?
Je zult toch houden dat het voor tieners blijft, vrees ik... Dus dan kom je uit bij Jetix/Nick... Maar de publieke omroep hoort programma's uit te zenden voor een kleinere doelgroep...

Toen ik Akira voor het eerst zag, werd die uitgezonden op een van de Belgische publieke netten.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:13:02 #148
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687072
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:55 schreef Orealo het volgende:
Yup, naruto is een goed begin denk ik.

Ik krijg net dit mailtje :
[..]

Free shipping
neeeee wat doe je .

Iemand van plan om iets te gaan halen?

edit: pita ten is redelijk out of stock
midori no hibi dl 1 ook

[ Bericht 9% gewijzigd door outcast_within op 09-05-2006 12:22:35 ]
pi_37687142
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 11:14 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat je het woord anime moet vervangen door tekenfilm

En TMF is toch ook prima? Wordt het een beetje de MTV van Nederland, want MTV zendt in Amerika ook flink wat tekenfilmseries uit.
Talpa valt iig al af
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:20:20 #150
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687270
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:15 schreef Suus-chan het volgende:
Talpa valt iig al af
Nooouuuu...
Die zijn op het moment wel het meest vernieuwend

Ik ga vanavond even een heel nette en zakelijke brief opstellen en deze naar de verschillende omroepen mailen.

Niet geschoten is altijd mis.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:22:45 #151
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687332
Talpa Big-Anime-brother. Linda de mol die vast zit aan de hand van Bea van erven dorens, En jack spijkermans die de wedstrijden van Slam dunk gaat analyseren

edit: iemand die nog iets leuks heeft gevonden op de archonia site?

Air artbook voor de liefhebbers? 27,33E maar wel out of stock. Zouden zulke producten ook gratis worden verzonden?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:29:09 #152
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687481
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:22 schreef outcast_within het volgende:
Talpa Big-Anime-brother. Linda de mol die vast zit aan de hand van Bea van erven dorens, En jack spijkermans die de wedstrijden van Slam dunk gaat analyseren

edit: iemand die nog iets leuks heeft gevonden op de archonia site?

Air artbook voor de liefhebbers? 27,33E maar wel out of stock. Zouden zulke producten ook gratis worden verzonden?
Must...buy...new...clothes....air..artbook..
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:32:09 #153
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687560
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:29 schreef Orealo het volgende:

[..]

Must...buy...new...clothes....air..artbook..
1. hoe weet je of je aan de 1kilo zit. (mss nog meer mensen die samen aan een kilo kunnen komen?)
2. hoe weet ik of/wanneer de 2de manga boxset van pita-ten uikomt
3. volgens mij kun je gewoon bestellen met gratis verzenden ook al is het out of stock
omdat free shipping to Benelux customers from Monday 8th of May 2006 to Monday 15th of May 2006 for orders placed within this period
maar feel free to correct me if i'm wrong
4. clothes are overrated
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:32:22 #154
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37687565
zit nu Mahou Sensei Negima beetje te kijken, bij episode 2.. egt hoe verzint men het een 10 jarige leraar enzo
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:33:55 #155
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687588
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef outcast_within het volgende:

[..]

1. hoe weet je of je aan de 1kilo zit. (mss nog meer mensen die samen aan een kilo kunnen komen?)
2. hoe weet ik of/wanneer de 2de manga boxset van pita-ten uikomt
3. volgens mij kun je gewoon bestellen met gratis verzenden ook al is het out of stock
omdat free shipping to Benelux customers from Monday 8th of May 2006 to Monday 15th of May 2006 for orders placed within this period
maar feel free to correct me if i'm wrong
4. clothes are overrated
Yep lijkt me ook, maar ik moet een greenday shirt kopen en nog wat dingen, voor de zomer
Maar Air wil ik eigenlijk ook graag hebben (bob ga aan het werk)
Ik ga even die site doorkijken. als ze meer van air hebben ga ik naakt deze zomer.
pi_37687671
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef koffiegast het volgende:
zit nu Mahou Sensei Negima beetje te kijken, bij episode 2.. egt hoe verzint men het een 10 jarige leraar enzo
Pani Poni Dash heeft ook zoiets... Een juf die de jongste is van de hele klas (wel middle school, geloof ik)... Alleen bestaat de klas voornamelijk uit meiden
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:38:03 #157
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687698
kijk ik ff op m'n oude accountje op archonia, zie ik

You currently have a credit of : 3.00 EUR
The cost of your next order can be reduced with this amount .
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:43:40 #158
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687830
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:38 schreef Orealo het volgende:
kijk ik ff op m'n oude accountje op archonia, zie ik

You currently have a credit of : 3.00 EUR
The cost of your next order can be reduced with this amount .
Trouwens dat airbook is not available dacht ik.
nog meer spullen die ik wel grappig vond
(niet perse available)
Naruto wapen
Naruto polsdinges
Midori Days Cell Phone Fastener Clip 01 I Love Seiji!
Pita ten artbook
Fruits Basket empty DVD artbox
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:45:14 #159
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687872
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:43 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Trouwens dat airbook is not available dacht ik.
nog meer spullen die ik wel grappig vond
(niet perse available)
Naruto wapen
Naruto polsdinges
Midori Days Cell Phone Fastener Clip 01 I Love Seiji!
Pita ten artbook
Fruits Basket empty DVD artbox
Hahah die empty artbox
die bovenste heb ik, ook een naruto polsding, maar da's een zweet band, ik heb ook nog een naruto headband *denkt aan oude fobo*
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:49:24 #160
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687955
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:45 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hahah die empty artbox
die bovenste heb ik, ook een naruto polsding, maar da's een zweet band, ik heb ook nog een naruto headband *denkt aan oude fobo*
Wanneer komt je fobo weer terug? I'll join the headband gang
En die artbox, briljant niet ^_^

Trouwens over the melancholy of euh die ene kerel meisje van die nieuwe serie.
We user waarvan ik niet 123 op de naam kan komen hadden het toch over dat dansje.
Klik hier eens

nav het orginele ED filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=qHfYM6HHMdc

En je kunt het nu ook zelf doen!

[ Bericht 3% gewijzigd door outcast_within op 09-05-2006 13:07:51 ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:51:31 #161
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687996
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:49 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Wanneer komt je fobo weer terug? I'll join the headband gang
En die artbox, briljant niet ^_^

Trouwens over the melancholy of euh die ene kerel van die nieuwe serie.
We user waarvan ik niet 123 op de naam kan komen hadden het toch over dat dansje.
Klik hier eens
Oh hee, de computers hier hebben geluid
pi_37688363
the melancholy of haruhi suzumiya!! (en tis een meisje! geen kerel!)
pi_37688402
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Pani Poni Dash heeft ook zoiets... Een juf die de jongste is van de hele klas (wel middle school, geloof ik)... Alleen bestaat de klas voornamelijk uit meiden
Mjah, maar toch zijn het heeeele verschillende anime. Van Negima zou ik de anime niet eens aanraden, maar de manga zeker wel!!!
PPD is naar mijn mening gewoon één van de origineelste en grappiste anime ooit

edit voor het teveel aparte posts worden:
En ik wil deze!!!!!!! > http://www.archonia.com/index.php?page=article&aid=35420
Ze komt 1 dag voor ik naar de animecon ga uit... hmmm, zal wel te laat zijn om 'm te bestellen en daar op te halen

[ Bericht 20% gewijzigd door Suus-chan op 09-05-2006 13:16:08 ]
pi_37688511
*double post*

[ Bericht 84% gewijzigd door Suus-chan op 09-05-2006 13:18:24 ]
pi_37689432
Weet iemand misschien wat dattebayo betekend?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:52:58 #166
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37689494
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.

(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft )
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:54:31 #167
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37689539
Nee
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:57:16 #168
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37689623
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Weet iemand misschien wat dattebayo betekend?
Ja dat heb ik eens opgezocht.
Het betekend niet echt iets, maar het is gewoon een woordje wat naruto aan het eind van z'n zin plakt, een soort van dialect.

Zoals een normaal iemand zou zeggen :
Nande?
Zal Naruto zeggen :
Nan Dattebayo?

'tte bayo' is een 'kinderlijke' en 'vrolijke' manier om een zin af te sluiten :
"Ramen daisuki"
of
"Ramen daisuki, tte bayo!"

Dacht ik,
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:58:06 #169
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37689633
idd tis net zoiets als Misha van pita-ten die overal -su achter gooit
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:58:18 #170
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37689639
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.

(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft )
Ik ben 100% nederlands
ik ken 2 chinezen (of 3 met outcast)
2 japanners
en een koreaan

Ik spoor ze allemaal altijd aan om stuff voor mij mee te nemen, of mij mee te nemen

[ Bericht 4% gewijzigd door Orealo op 09-05-2006 14:14:03 ]
pi_37689775
Ik heb net even gebruik gemaakt van de free shipping-actie bij Archonia ^__^ Ik bedacht dat het me wel veel moeite zou schelen aangezien manga's niet licht zijn en ik er heel veel op de animecon in wilde slaan, want normaal koop ik ze daar omdat je dan geen verzendkosten betaald hehe
Nu komen er dus 6 Furuba manga's deze kant op
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:12:05 #172
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37689924
quote:

ben 100% kaas en al eeuwenlang zo me familie
ben niet zolang actief qua anime (kijk alleen filmpjes enzo ), maar ben in aanraking gekomen door rond te kijken op internet en ik wist van mezelf al erg lang dat ik van strips en dergelijk houd, watvoor meeste mensen boeken geweldig voor hun zijn vanwege de fantasie/verhaal en dergelijk is een strip(of anime dus) voor mij. (zit nog wat achter maar dat doet er niet toe)
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:14:35 #173
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37689969
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:12 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ben 100% kaas en al eeuwenlang zo me familie
ben niet zolang actief qua anime (kijk alleen filmpjes enzo ), maar ben in aanraking gekomen door rond te kijken op internet en ik wist van mezelf al erg lang dat ik van strips en dergelijk houd, watvoor meeste mensen boeken geweldig voor hun zijn voor fantasie en dergelijk is een strip voor mij. (zit nog wat achter maar dat doet er niet toe)
Hoe kwam je achter dit topic?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:20:03 #174
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37690081
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:14 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hoe kwam je achter dit topic?
rondsurfen
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:00:19 #175
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37690908
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:20 schreef koffiegast het volgende:

[..]

rondsurfen
shit, ik hoopte dat er iemand was hier die via m'n signature 't gevonden heeft
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:34:52 #176
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_37691692
quote:

Ik ben ook 100% nederlands, familie vol orthodoxe friezen
kwam met anime in aanraking via een klasgenoot met een marokkaanse achtergrond die het ook keek, begon met trigun en hellsing
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_37692068
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:57 schreef Orealo het volgende:
Ja dat heb ik eens opgezocht.
Het betekend niet echt iets, maar het is gewoon een woordje wat naruto aan het eind van z'n zin plakt, een soort van dialect.

Zoals een normaal iemand zou zeggen :
Nande?
Zal Naruto zeggen :
Nan Dattebayo?

'tte bayo' is een 'kinderlijke' en 'vrolijke' manier om een zin af te sluiten :
"Ramen daisuki"
of
"Ramen daisuki, tte bayo!"

Dacht ik,
'datte' betekent 'maar' (but) of 'omdat'/'want' (because).

ba is een verbindingswoord dat gebruikt wordt na woorden die eindigen op 'te' (de 'gerunds'... werkwoorden die als zelfstandig naamwoord gebruikt worden) als wakatte (begrijpen), itte (zeggen/komen (als in komen en gaan)), kitte ((binnen)komen), datte (want/omdat/maar), yamette (stoppen/ophouden), etc..

Yo is een woordje dat gebruikt wordt ter bevestiging. Zoiets als "ik verzeker het je" of "ik zeg het je"

"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").

Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...

Naruto's gebruikt ervan schijnt te komen door zijn opvoeding en de manier waarop hij eigenlijk altijd lomp is tegenover de dorpsbewonders, omdat die hem niet kunnen uitstaan...

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 09-05-2006 16:06:47 ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:01:42 #178
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37693622
Kent het Japans ook vervoegingen van het werkwoord? Ik hoor het namelijk niet. Bijvoorbeeld in 'ganbatte', wat de ene keer vertaald wordt als 'ik doe mijn best', maar ook als 'doe je best' en 'we doen ons best'.
Kun je dan aan de woorden eromheen horen hoe het vertaalt dient te worden?
Zo ook 'matte' en 'matteo', beiden 'wacht (even)'.
Volgens mij kent het Japans wel rangen of niet? Dat je andere vervoegingen van woorden gebruikt tegenover een meerdere (je baas) dan tegenover je vrienden. Beste is dat te zien aan die achtervoegsels -san, -kun, etc.
Dat is zo'n beetje wat ik er van begrepen heb. Het is echt een fascinerende taal. De ene keer denk ik van: wat makkelijk, met twee woorden zeg je een hele zin. En de andere keer snap ik er weer niks van. Ik denk dat ik deze week eens naar de boekhandel fiets om een woordenboek aan te schaffen ofzo, al is het alleen maar om een beetje de belangrijkste Japanse woorden te leren.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:22:39 #179
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37694139
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'datte' betekent 'maar' (but) of 'omdat'/'want' (because).

ba is een verbindingswoord dat gebruikt wordt na woorden die eindigen op 'te' (de 'gerunds'... werkwoorden die als zelfstandig naamwoord gebruikt worden) als wakatte (begrijpen), itte (zeggen/komen (als in komen en gaan)), kitte ((binnen)komen), datte (want/omdat/maar), yamette (stoppen/ophouden), etc..

Yo is een woordje dat gebruikt wordt ter bevestiging. Zoiets als "ik verzeker het je" of "ik zeg het je"

"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").

Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...

Naruto's gebruikt ervan schijnt te komen door zijn opvoeding en de manier waarop hij eigenlijk altijd lomp is tegenover de dorpsbewonders, omdat die hem niet kunnen uitstaan...
Ja dat betekend het lekkerlijk, in de praktijk wordt het echter niet zo gebruikt, tenminste, ik neem aan dat naruto niet elke zin eindigd met "het is echt zo"

Maar ik denk dat het idd een soort verkleind stopwoordje is, net zoals in nederland ', man' of ', gast'

en ja ik maak me in het dagelijks leven schuldig aan bovenstaande
pi_37694458
"het is echt zo" is enkel de bevestiging die gegeven wordt door het gebruik van het woordje 'yo'...
Datte ba yo betekent "want ik zeg je", of "omdat ik het je zeg... Dat is gewoonweg wèl wat Naruto steeds gebruikt.
Maar omdat het zo lomp is, kom je datte ba yo dus nauwelijks tegen in het dagelijkse leven (en als je het al tegenkomt, zal het voornamelijk rond Tokyo zijn... tenzij het door Naruto de laatste tijd erg populair is geworden als stopwoordje).

De reden dat Naruto het gebruikt, is ook op een negatieve manier. het beeld moet overkomen dat hij 'n nogal onopgevoed en lomp figuur is, maar het is niet goed te volgen als je het niet gewoon vervangt door een stopwoordje, denk ik. Ik weet ook niet hoe de vertalers ermee overweg gaan...
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:38:59 #181
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37694527
het wordt gewoon niet vertaald.
Maar ik denk serieus dat het hier een andere betekenis geeft, ze gaan niet een character 'want ik zeg je' aan het eind van elke zin laten zeggen
pi_37694966
Waarom niet? Dat het in het Nederlands geen gehoor is, betekent natuurlijk niet dat dat voor het Japans ook zo is.

datte bayo klinkt een stuk vlotter dan "want ik zeg je", oid.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:59:00 #183
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37695062
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Orealo op 09-05-2006 18:08:44 ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:55:36 #184
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37696587
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.
Ik word altijd knettergek van die Amerikaanse "gangstah's" en hun you know what I'm sayin. Achter elke zin soms, niet normaal. Precies hetzelfde lijkt mij.
pi_37696828
quote:

100% kaas hierzo en altijd al zo geweest,
vond de tekensfilms op tv altijd wel goed en wist op dat moment alleen nog niet dat het anime genoemd werd
en m'n eerste echte anime film was Princess mononoke (tevens was dat ook de eerste anime dvd die ik heb gekocht ), dit was op aanraden van mijn neef

Inmiddels, 1-1,5 jaar later heb ik +60GB aan anime series liggen en/of gezien en bezit ik 2 series, enkele films en de eerste dvd van een serie
totale geschatte kosten: zo ongveer 318 euro (tering das eigenlijk best een hoop, zeker als het in ongveer driekwart jaar bijelkaar gekocht is en ik niet werk )
pi_37697563
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
Je hoort bij Marokkaanse jongens nog wel eens zo'n "weetje"-tic... Net zo irritant.
pi_37698088
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:57 schreef Orealo het volgende:

[..]
Thanks. Dat vroeg ik me namelijk al heel lang af.
In de Engelse naruto op cartoon network zegt naruto vaak "Beleave it"
Misschien dat ze dattebayo daarnaar hebben vertaald, omdat het ook zijn stopwoord is.
quote:

Ehh, dat dus.

[ Bericht 56% gewijzigd door -Strawberry- op 09-05-2006 20:12:40 ]
pi_37704311
he is my master afgezien en ik moet zeggen dat ik het een matige serie vind..
de tekenstijl vind ik eigenlijk niks
en het verhaal + verloop v/h verhaal heb ik iets bij zo van mja... hmmm

op nar de volgende serie nog een grove 45GB aan series te kijken
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:15:22 #189
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37704545
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
he is my master afgezien en ik moet zeggen dat ik het een matige serie vind..
de tekenstijl vind ik eigenlijk niks
en het verhaal + verloop v/h verhaal heb ik iets bij zo van mja... hmmm

Holy Shit
Ik dahct dat ik een aardige backlog had maar het kan blijkbaar nog erger XD
mja anyways, zelf bezig met Mahou Shoujo Nanoha en Omnyo Taisenki nu ^_^
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:43:58 #190
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37708548
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekeken

Dat komt omdat ik nog maar zo'n 2 maandjes bezig ben en ik lees overal van: dit is een goede serie en deze MOET je zien en als je hier van houdt dan moet je vooral deze kijken, etc... en ik maar downloaden
Overigens kan ik al wel een groot deel weer wissen, omdat ik alle complete series inmiddels op dvd'tjes heb staan.
pi_37708632
Kwaliteit boven kwantiteit backlog niet groot is en vaak die paar die ik wel gezien heb opnieuw kijkt.

Met kwaliteit bedoel ik niet dat de series slecht zijn. Maar een mens kan maar een paar dingen tegelijkertijd Echt leuk vinden niet?
pi_37708639
Gisteren vanaf 13:00 begon ik met kijken naar One Piece en 22:30 was de laatste..
Nu ga ik verder vanaf 210
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:17:01 #193
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37709441
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:46 schreef outcast_within het volgende:
Kwaliteit boven kwantiteit
Ja mee eens, het meeste wat ik bezit staat dan ook wel hoog aangeschreven hier en hebben de meesten hier dus ook al gezien.
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Qunix het volgende:
Gisteren vanaf 13:00 begon ik met kijken naar One Piece en 22:30 was de laatste..
Nu ga ik verder vanaf 210
Een halve dag kijken, dat lukt me echt nooit. Niet alleen heb ik de tijd er niet echt voor, ik kan me ook niet goed meer concentreren na een tijdje. Mijn Engels is eigenlijk perfect, maar soms gaan me die ondertitels echt te snel. Dan wil je zien wat er gebeurt, maar je moet ook nog 2 regels lezen binnen 3 seconden, met vaak Japanse begrippen erin en dan staat er soms weer een note bovenaan van 2 regels. Ik kijk ook vaak met de hand op de spatiebalk, zodat ik af en toe kan pauzeren als er veel wordt gesproken en soms kijk ik dan een stukje opnieuw. Dan ben je zo een paar minuten langer bezig per aflevering. Ben er zeker niet meer aan gewend om ondertitels te lezen. Ik erger me altijd dood aan de Nederlandse ondertiteling bij Engelse films, dus die lees ik nooit meer.
pi_37709723
Heeft er iemand trouwens een cd/play list gemaakt met zijn favoriete OP ED muziek?

ik wil wel zoiets maken maar dan moet ik allemaal gaan graven in Dvdeetjes etc. etc. vroeg me af of iemand al zoiets had
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:44:03 #195
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37710111
hmm nee dat niet, maar ik moet wel zeggen dat ik de eerste ED van Naruto nog steeds heel cool vind.
pi_37711178
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:43 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekeken

Dat komt omdat ik nog maar zo'n 2 maandjes bezig ben en ik lees overal van: dit is een goede serie en deze MOET je zien en als je hier van houdt dan moet je vooral deze kijken, etc... en ik maar downloaden
Overigens kan ik al wel een groot deel weer wissen, omdat ik alle complete series inmiddels op dvd'tjes heb staan.
ik heb ook de dingen mee geteld die op dvd staan maar niet zijn gekeken

en ik heb onegai teacher niet mee geteld aangezien dat 4 dvd's zijn (beeetje oneerlijk )
pi_37711243
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:28 schreef outcast_within het volgende:
Heeft er iemand trouwens een cd/play list gemaakt met zijn favoriete OP ED muziek?

ik wil wel zoiets maken maar dan moet ik allemaal gaan graven in Dvdeetjes etc. etc. vroeg me af of iemand al zoiets had
nee dat niet ik heb op me pc3 speler wel wat nummer staan die ik wel leuk vind
ik ben alleen nog steeds op zoek naar de OST van chobits (alle 2)
iemand die me er aan kan helpen e.v.t. torrent
mocht je iets intressants hebben mail of fotoboek is beschikbaar (email prefereerd)

en ik kreeg vandaag bericht dat elfenlied dvd 2 & 3 pas vandaag worden verstuurd
bijna een week geleden besteld
klote dvdpacific

[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 10-05-2006 16:36:19 ]
pi_37711322
foi! stelletje slowchatters! trouwens, hallo nieuwe mensen! leuk dat jullie er zijn, en hoop dat jullie ook lang zullen blijven. ik zal trouwens ook ff wat reply'en

die vraag over je herkomst:
alhoewel sommige mij soms voor een turk aanzien, ben ik toch echt 50% hollands en 50% limburgs ik ken verder 2 kantonezen, en een vriendin van me die nu in Yamada werkt (zij is 100% brabants)

.....

vraag over naruto:
NARUTO IS KUT!

vraag over naruto:
NARUTO IS OM TE JANKEN!

vraag over naruto:
GODVER! NARUTO HEEFT ZIJN EIGEN TOPIC!

*phew* *rustig ademhalen*

een OP/ED heb ik niet. als k er eentje tof vind, dan achterhaal ik altijd wie dat nummer gemaakt heeft, en zoekt via wat progjes naar wat nummers van hem/haar/hun.

verder ben ik nog steeds bezig met wat nieuwe series, en ik krijg morgen hopelijk berserk dankzij orealo binnen! *hulde* (volgende keer geen dvd meer kopen van de aniway, he? )

ik hoop dat de zomervakantie snel eraan komt, ik kom echt tijd te kort voor school
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:35:05 #199
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37711366
Ja ik hoop ook dat jullie lang blijden!
pi_37711404
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:35 schreef Orealo het volgende:
Ja ik hoop ook dat jullie lang blijden!
ben je blind, ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties