abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:22:45 #151
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687332
Talpa Big-Anime-brother. Linda de mol die vast zit aan de hand van Bea van erven dorens, En jack spijkermans die de wedstrijden van Slam dunk gaat analyseren

edit: iemand die nog iets leuks heeft gevonden op de archonia site?

Air artbook voor de liefhebbers? 27,33E maar wel out of stock. Zouden zulke producten ook gratis worden verzonden?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:29:09 #152
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687481
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:22 schreef outcast_within het volgende:
Talpa Big-Anime-brother. Linda de mol die vast zit aan de hand van Bea van erven dorens, En jack spijkermans die de wedstrijden van Slam dunk gaat analyseren

edit: iemand die nog iets leuks heeft gevonden op de archonia site?

Air artbook voor de liefhebbers? 27,33E maar wel out of stock. Zouden zulke producten ook gratis worden verzonden?
Must...buy...new...clothes....air..artbook..
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:32:09 #153
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687560
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:29 schreef Orealo het volgende:

[..]

Must...buy...new...clothes....air..artbook..
1. hoe weet je of je aan de 1kilo zit. (mss nog meer mensen die samen aan een kilo kunnen komen?)
2. hoe weet ik of/wanneer de 2de manga boxset van pita-ten uikomt
3. volgens mij kun je gewoon bestellen met gratis verzenden ook al is het out of stock
omdat free shipping to Benelux customers from Monday 8th of May 2006 to Monday 15th of May 2006 for orders placed within this period
maar feel free to correct me if i'm wrong
4. clothes are overrated
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:32:22 #154
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37687565
zit nu Mahou Sensei Negima beetje te kijken, bij episode 2.. egt hoe verzint men het een 10 jarige leraar enzo
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:33:55 #155
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687588
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef outcast_within het volgende:

[..]

1. hoe weet je of je aan de 1kilo zit. (mss nog meer mensen die samen aan een kilo kunnen komen?)
2. hoe weet ik of/wanneer de 2de manga boxset van pita-ten uikomt
3. volgens mij kun je gewoon bestellen met gratis verzenden ook al is het out of stock
omdat free shipping to Benelux customers from Monday 8th of May 2006 to Monday 15th of May 2006 for orders placed within this period
maar feel free to correct me if i'm wrong
4. clothes are overrated
Yep lijkt me ook, maar ik moet een greenday shirt kopen en nog wat dingen, voor de zomer
Maar Air wil ik eigenlijk ook graag hebben (bob ga aan het werk)
Ik ga even die site doorkijken. als ze meer van air hebben ga ik naakt deze zomer.
pi_37687671
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:32 schreef koffiegast het volgende:
zit nu Mahou Sensei Negima beetje te kijken, bij episode 2.. egt hoe verzint men het een 10 jarige leraar enzo
Pani Poni Dash heeft ook zoiets... Een juf die de jongste is van de hele klas (wel middle school, geloof ik)... Alleen bestaat de klas voornamelijk uit meiden
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:38:03 #157
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687698
kijk ik ff op m'n oude accountje op archonia, zie ik

You currently have a credit of : 3.00 EUR
The cost of your next order can be reduced with this amount .
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:43:40 #158
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687830
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:38 schreef Orealo het volgende:
kijk ik ff op m'n oude accountje op archonia, zie ik

You currently have a credit of : 3.00 EUR
The cost of your next order can be reduced with this amount .
Trouwens dat airbook is not available dacht ik.
nog meer spullen die ik wel grappig vond
(niet perse available)
Naruto wapen
Naruto polsdinges
Midori Days Cell Phone Fastener Clip 01 I Love Seiji!
Pita ten artbook
Fruits Basket empty DVD artbox
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:45:14 #159
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687872
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:43 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Trouwens dat airbook is not available dacht ik.
nog meer spullen die ik wel grappig vond
(niet perse available)
Naruto wapen
Naruto polsdinges
Midori Days Cell Phone Fastener Clip 01 I Love Seiji!
Pita ten artbook
Fruits Basket empty DVD artbox
Hahah die empty artbox
die bovenste heb ik, ook een naruto polsding, maar da's een zweet band, ik heb ook nog een naruto headband *denkt aan oude fobo*
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:49:24 #160
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37687955
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:45 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hahah die empty artbox
die bovenste heb ik, ook een naruto polsding, maar da's een zweet band, ik heb ook nog een naruto headband *denkt aan oude fobo*
Wanneer komt je fobo weer terug? I'll join the headband gang
En die artbox, briljant niet ^_^

Trouwens over the melancholy of euh die ene kerel meisje van die nieuwe serie.
We user waarvan ik niet 123 op de naam kan komen hadden het toch over dat dansje.
Klik hier eens

nav het orginele ED filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=qHfYM6HHMdc

En je kunt het nu ook zelf doen!

[ Bericht 3% gewijzigd door outcast_within op 09-05-2006 13:07:51 ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 12:51:31 #161
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37687996
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:49 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Wanneer komt je fobo weer terug? I'll join the headband gang
En die artbox, briljant niet ^_^

Trouwens over the melancholy of euh die ene kerel van die nieuwe serie.
We user waarvan ik niet 123 op de naam kan komen hadden het toch over dat dansje.
Klik hier eens
Oh hee, de computers hier hebben geluid
pi_37688363
the melancholy of haruhi suzumiya!! (en tis een meisje! geen kerel!)
pi_37688402
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 12:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Pani Poni Dash heeft ook zoiets... Een juf die de jongste is van de hele klas (wel middle school, geloof ik)... Alleen bestaat de klas voornamelijk uit meiden
Mjah, maar toch zijn het heeeele verschillende anime. Van Negima zou ik de anime niet eens aanraden, maar de manga zeker wel!!!
PPD is naar mijn mening gewoon één van de origineelste en grappiste anime ooit

edit voor het teveel aparte posts worden:
En ik wil deze!!!!!!! > http://www.archonia.com/index.php?page=article&aid=35420
Ze komt 1 dag voor ik naar de animecon ga uit... hmmm, zal wel te laat zijn om 'm te bestellen en daar op te halen

[ Bericht 20% gewijzigd door Suus-chan op 09-05-2006 13:16:08 ]
pi_37688511
*double post*

[ Bericht 84% gewijzigd door Suus-chan op 09-05-2006 13:18:24 ]
pi_37689432
Weet iemand misschien wat dattebayo betekend?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:52:58 #166
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37689494
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.

(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft )
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:54:31 #167
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37689539
Nee
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:57:16 #168
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37689623
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Weet iemand misschien wat dattebayo betekend?
Ja dat heb ik eens opgezocht.
Het betekend niet echt iets, maar het is gewoon een woordje wat naruto aan het eind van z'n zin plakt, een soort van dialect.

Zoals een normaal iemand zou zeggen :
Nande?
Zal Naruto zeggen :
Nan Dattebayo?

'tte bayo' is een 'kinderlijke' en 'vrolijke' manier om een zin af te sluiten :
"Ramen daisuki"
of
"Ramen daisuki, tte bayo!"

Dacht ik,
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:58:06 #169
63613 outcast_within
of toch niet
pi_37689633
idd tis net zoiets als Misha van pita-ten die overal -su achter gooit
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:58:18 #170
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37689639
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.

(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft )
Ik ben 100% nederlands
ik ken 2 chinezen (of 3 met outcast)
2 japanners
en een koreaan

Ik spoor ze allemaal altijd aan om stuff voor mij mee te nemen, of mij mee te nemen

[ Bericht 4% gewijzigd door Orealo op 09-05-2006 14:14:03 ]
pi_37689775
Ik heb net even gebruik gemaakt van de free shipping-actie bij Archonia ^__^ Ik bedacht dat het me wel veel moeite zou schelen aangezien manga's niet licht zijn en ik er heel veel op de animecon in wilde slaan, want normaal koop ik ze daar omdat je dan geen verzendkosten betaald hehe
Nu komen er dus 6 Furuba manga's deze kant op
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:12:05 #172
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37689924
quote:

ben 100% kaas en al eeuwenlang zo me familie
ben niet zolang actief qua anime (kijk alleen filmpjes enzo ), maar ben in aanraking gekomen door rond te kijken op internet en ik wist van mezelf al erg lang dat ik van strips en dergelijk houd, watvoor meeste mensen boeken geweldig voor hun zijn vanwege de fantasie/verhaal en dergelijk is een strip(of anime dus) voor mij. (zit nog wat achter maar dat doet er niet toe)
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:14:35 #173
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37689969
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:12 schreef koffiegast het volgende:

[..]

ben 100% kaas en al eeuwenlang zo me familie
ben niet zolang actief qua anime (kijk alleen filmpjes enzo ), maar ben in aanraking gekomen door rond te kijken op internet en ik wist van mezelf al erg lang dat ik van strips en dergelijk houd, watvoor meeste mensen boeken geweldig voor hun zijn voor fantasie en dergelijk is een strip voor mij. (zit nog wat achter maar dat doet er niet toe)
Hoe kwam je achter dit topic?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:20:03 #174
69211 koffiegast
langzinnig
pi_37690081
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:14 schreef Orealo het volgende:

[..]

Hoe kwam je achter dit topic?
rondsurfen
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:00:19 #175
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37690908
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:20 schreef koffiegast het volgende:

[..]

rondsurfen
shit, ik hoopte dat er iemand was hier die via m'n signature 't gevonden heeft
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:34:52 #176
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_37691692
quote:

Ik ben ook 100% nederlands, familie vol orthodoxe friezen
kwam met anime in aanraking via een klasgenoot met een marokkaanse achtergrond die het ook keek, begon met trigun en hellsing
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_37692068
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:57 schreef Orealo het volgende:
Ja dat heb ik eens opgezocht.
Het betekend niet echt iets, maar het is gewoon een woordje wat naruto aan het eind van z'n zin plakt, een soort van dialect.

Zoals een normaal iemand zou zeggen :
Nande?
Zal Naruto zeggen :
Nan Dattebayo?

'tte bayo' is een 'kinderlijke' en 'vrolijke' manier om een zin af te sluiten :
"Ramen daisuki"
of
"Ramen daisuki, tte bayo!"

Dacht ik,
'datte' betekent 'maar' (but) of 'omdat'/'want' (because).

ba is een verbindingswoord dat gebruikt wordt na woorden die eindigen op 'te' (de 'gerunds'... werkwoorden die als zelfstandig naamwoord gebruikt worden) als wakatte (begrijpen), itte (zeggen/komen (als in komen en gaan)), kitte ((binnen)komen), datte (want/omdat/maar), yamette (stoppen/ophouden), etc..

Yo is een woordje dat gebruikt wordt ter bevestiging. Zoiets als "ik verzeker het je" of "ik zeg het je"

"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").

Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...

Naruto's gebruikt ervan schijnt te komen door zijn opvoeding en de manier waarop hij eigenlijk altijd lomp is tegenover de dorpsbewonders, omdat die hem niet kunnen uitstaan...

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 09-05-2006 16:06:47 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:01:42 #178
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37693622
Kent het Japans ook vervoegingen van het werkwoord? Ik hoor het namelijk niet. Bijvoorbeeld in 'ganbatte', wat de ene keer vertaald wordt als 'ik doe mijn best', maar ook als 'doe je best' en 'we doen ons best'.
Kun je dan aan de woorden eromheen horen hoe het vertaalt dient te worden?
Zo ook 'matte' en 'matteo', beiden 'wacht (even)'.
Volgens mij kent het Japans wel rangen of niet? Dat je andere vervoegingen van woorden gebruikt tegenover een meerdere (je baas) dan tegenover je vrienden. Beste is dat te zien aan die achtervoegsels -san, -kun, etc.
Dat is zo'n beetje wat ik er van begrepen heb. Het is echt een fascinerende taal. De ene keer denk ik van: wat makkelijk, met twee woorden zeg je een hele zin. En de andere keer snap ik er weer niks van. Ik denk dat ik deze week eens naar de boekhandel fiets om een woordenboek aan te schaffen ofzo, al is het alleen maar om een beetje de belangrijkste Japanse woorden te leren.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:22:39 #179
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37694139
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'datte' betekent 'maar' (but) of 'omdat'/'want' (because).

ba is een verbindingswoord dat gebruikt wordt na woorden die eindigen op 'te' (de 'gerunds'... werkwoorden die als zelfstandig naamwoord gebruikt worden) als wakatte (begrijpen), itte (zeggen/komen (als in komen en gaan)), kitte ((binnen)komen), datte (want/omdat/maar), yamette (stoppen/ophouden), etc..

Yo is een woordje dat gebruikt wordt ter bevestiging. Zoiets als "ik verzeker het je" of "ik zeg het je"

"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").

Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...

Naruto's gebruikt ervan schijnt te komen door zijn opvoeding en de manier waarop hij eigenlijk altijd lomp is tegenover de dorpsbewonders, omdat die hem niet kunnen uitstaan...
Ja dat betekend het lekkerlijk, in de praktijk wordt het echter niet zo gebruikt, tenminste, ik neem aan dat naruto niet elke zin eindigd met "het is echt zo"

Maar ik denk dat het idd een soort verkleind stopwoordje is, net zoals in nederland ', man' of ', gast'

en ja ik maak me in het dagelijks leven schuldig aan bovenstaande
pi_37694458
"het is echt zo" is enkel de bevestiging die gegeven wordt door het gebruik van het woordje 'yo'...
Datte ba yo betekent "want ik zeg je", of "omdat ik het je zeg... Dat is gewoonweg wèl wat Naruto steeds gebruikt.
Maar omdat het zo lomp is, kom je datte ba yo dus nauwelijks tegen in het dagelijkse leven (en als je het al tegenkomt, zal het voornamelijk rond Tokyo zijn... tenzij het door Naruto de laatste tijd erg populair is geworden als stopwoordje).

De reden dat Naruto het gebruikt, is ook op een negatieve manier. het beeld moet overkomen dat hij 'n nogal onopgevoed en lomp figuur is, maar het is niet goed te volgen als je het niet gewoon vervangt door een stopwoordje, denk ik. Ik weet ook niet hoe de vertalers ermee overweg gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')