abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:38:59 #181
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37694527
het wordt gewoon niet vertaald.
Maar ik denk serieus dat het hier een andere betekenis geeft, ze gaan niet een character 'want ik zeg je' aan het eind van elke zin laten zeggen
pi_37694966
Waarom niet? Dat het in het Nederlands geen gehoor is, betekent natuurlijk niet dat dat voor het Japans ook zo is.

datte bayo klinkt een stuk vlotter dan "want ik zeg je", oid.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 17:59:00 #183
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37695062
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Orealo op 09-05-2006 18:08:44 ]
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:55:36 #184
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37696587
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.
Ik word altijd knettergek van die Amerikaanse "gangstah's" en hun you know what I'm sayin. Achter elke zin soms, niet normaal. Precies hetzelfde lijkt mij.
pi_37696828
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.

(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft )
100% kaas hierzo en altijd al zo geweest,
vond de tekensfilms op tv altijd wel goed en wist op dat moment alleen nog niet dat het anime genoemd werd
en m'n eerste echte anime film was Princess mononoke (tevens was dat ook de eerste anime dvd die ik heb gekocht ), dit was op aanraden van mijn neef

Inmiddels, 1-1,5 jaar later heb ik +60GB aan anime series liggen en/of gezien en bezit ik 2 series, enkele films en de eerste dvd van een serie
totale geschatte kosten: zo ongveer 318 euro (tering das eigenlijk best een hoop, zeker als het in ongveer driekwart jaar bijelkaar gekocht is en ik niet werk )
pi_37697563
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
Je hoort bij Marokkaanse jongens nog wel eens zo'n "weetje"-tic... Net zo irritant.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_37698088
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:57 schreef Orealo het volgende:

[..]
Thanks. Dat vroeg ik me namelijk al heel lang af.
In de Engelse naruto op cartoon network zegt naruto vaak "Beleave it"
Misschien dat ze dattebayo daarnaar hebben vertaald, omdat het ook zijn stopwoord is.
quote:
"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").

Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...
Ehh, dat dus.

[ Bericht 56% gewijzigd door -Strawberry- op 09-05-2006 20:12:40 ]
pi_37704311
he is my master afgezien en ik moet zeggen dat ik het een matige serie vind..
de tekenstijl vind ik eigenlijk niks
en het verhaal + verloop v/h verhaal heb ik iets bij zo van mja... hmmm

op nar de volgende serie nog een grove 45GB aan series te kijken
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:15:22 #189
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37704545
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
he is my master afgezien en ik moet zeggen dat ik het een matige serie vind..
de tekenstijl vind ik eigenlijk niks
en het verhaal + verloop v/h verhaal heb ik iets bij zo van mja... hmmm

Holy Shit
Ik dahct dat ik een aardige backlog had maar het kan blijkbaar nog erger XD
mja anyways, zelf bezig met Mahou Shoujo Nanoha en Omnyo Taisenki nu ^_^
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:43:58 #190
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37708548
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekeken

Dat komt omdat ik nog maar zo'n 2 maandjes bezig ben en ik lees overal van: dit is een goede serie en deze MOET je zien en als je hier van houdt dan moet je vooral deze kijken, etc... en ik maar downloaden
Overigens kan ik al wel een groot deel weer wissen, omdat ik alle complete series inmiddels op dvd'tjes heb staan.
pi_37708632
Kwaliteit boven kwantiteit backlog niet groot is en vaak die paar die ik wel gezien heb opnieuw kijkt.

Met kwaliteit bedoel ik niet dat de series slecht zijn. Maar een mens kan maar een paar dingen tegelijkertijd Echt leuk vinden niet?
pi_37708639
Gisteren vanaf 13:00 begon ik met kijken naar One Piece en 22:30 was de laatste..
Nu ga ik verder vanaf 210
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:17:01 #193
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37709441
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:46 schreef outcast_within het volgende:
Kwaliteit boven kwantiteit
Ja mee eens, het meeste wat ik bezit staat dan ook wel hoog aangeschreven hier en hebben de meesten hier dus ook al gezien.
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Qunix het volgende:
Gisteren vanaf 13:00 begon ik met kijken naar One Piece en 22:30 was de laatste..
Nu ga ik verder vanaf 210
Een halve dag kijken, dat lukt me echt nooit. Niet alleen heb ik de tijd er niet echt voor, ik kan me ook niet goed meer concentreren na een tijdje. Mijn Engels is eigenlijk perfect, maar soms gaan me die ondertitels echt te snel. Dan wil je zien wat er gebeurt, maar je moet ook nog 2 regels lezen binnen 3 seconden, met vaak Japanse begrippen erin en dan staat er soms weer een note bovenaan van 2 regels. Ik kijk ook vaak met de hand op de spatiebalk, zodat ik af en toe kan pauzeren als er veel wordt gesproken en soms kijk ik dan een stukje opnieuw. Dan ben je zo een paar minuten langer bezig per aflevering. Ben er zeker niet meer aan gewend om ondertitels te lezen. Ik erger me altijd dood aan de Nederlandse ondertiteling bij Engelse films, dus die lees ik nooit meer.
pi_37709723
Heeft er iemand trouwens een cd/play list gemaakt met zijn favoriete OP ED muziek?

ik wil wel zoiets maken maar dan moet ik allemaal gaan graven in Dvdeetjes etc. etc. vroeg me af of iemand al zoiets had
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:44:03 #195
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37710111
hmm nee dat niet, maar ik moet wel zeggen dat ik de eerste ED van Naruto nog steeds heel cool vind.
pi_37711178
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:43 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekeken

Dat komt omdat ik nog maar zo'n 2 maandjes bezig ben en ik lees overal van: dit is een goede serie en deze MOET je zien en als je hier van houdt dan moet je vooral deze kijken, etc... en ik maar downloaden
Overigens kan ik al wel een groot deel weer wissen, omdat ik alle complete series inmiddels op dvd'tjes heb staan.
ik heb ook de dingen mee geteld die op dvd staan maar niet zijn gekeken

en ik heb onegai teacher niet mee geteld aangezien dat 4 dvd's zijn (beeetje oneerlijk )
pi_37711243
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:28 schreef outcast_within het volgende:
Heeft er iemand trouwens een cd/play list gemaakt met zijn favoriete OP ED muziek?

ik wil wel zoiets maken maar dan moet ik allemaal gaan graven in Dvdeetjes etc. etc. vroeg me af of iemand al zoiets had
nee dat niet ik heb op me pc3 speler wel wat nummer staan die ik wel leuk vind
ik ben alleen nog steeds op zoek naar de OST van chobits (alle 2)
iemand die me er aan kan helpen e.v.t. torrent
mocht je iets intressants hebben mail of fotoboek is beschikbaar (email prefereerd)

en ik kreeg vandaag bericht dat elfenlied dvd 2 & 3 pas vandaag worden verstuurd
bijna een week geleden besteld
klote dvdpacific

[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 10-05-2006 16:36:19 ]
pi_37711322
foi! stelletje slowchatters! trouwens, hallo nieuwe mensen! leuk dat jullie er zijn, en hoop dat jullie ook lang zullen blijven. ik zal trouwens ook ff wat reply'en

die vraag over je herkomst:
alhoewel sommige mij soms voor een turk aanzien, ben ik toch echt 50% hollands en 50% limburgs ik ken verder 2 kantonezen, en een vriendin van me die nu in Yamada werkt (zij is 100% brabants)

.....

vraag over naruto:
NARUTO IS KUT!

vraag over naruto:
NARUTO IS OM TE JANKEN!

vraag over naruto:
GODVER! NARUTO HEEFT ZIJN EIGEN TOPIC!

*phew* *rustig ademhalen*

een OP/ED heb ik niet. als k er eentje tof vind, dan achterhaal ik altijd wie dat nummer gemaakt heeft, en zoekt via wat progjes naar wat nummers van hem/haar/hun.

verder ben ik nog steeds bezig met wat nieuwe series, en ik krijg morgen hopelijk berserk dankzij orealo binnen! *hulde* (volgende keer geen dvd meer kopen van de aniway, he? )

ik hoop dat de zomervakantie snel eraan komt, ik kom echt tijd te kort voor school
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:35:05 #199
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37711366
Ja ik hoop ook dat jullie lang blijden!
pi_37711404
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:35 schreef Orealo het volgende:
Ja ik hoop ook dat jullie lang blijden!
ben je blind, ofzo?
pi_37711427
ik blijf totdat ik niks meer aan anime vind (and that aint gonna happen soon
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:37:33 #202
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37711441
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:36 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ben je blind, ofzo?
Waarom staat er niet :

"Bericht 23024234% aangepast door blessed19 (reden : alle spelfouten eruit)"
pi_37711508
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:37 schreef Orealo het volgende:

[..]

Waarom staat er niet :

ik ben onschuldig! Naruto heeft je gehersenspoeld!

maargoed, genoeg slowchat...

iemand suggesties voor de komende topicnaam?

mijn voorstel is: no naruto!
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:40:42 #204
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37711546
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:39 schreef blessed19 het volgende:

[..]

ik ben onschuldig! Naruto heeft je gehersenspoeld!

maargoed, genoeg slowchat...

iemand suggesties voor de komende topicnaam?

mijn voorstel is: no naruto!
Ik stel voor :

Go naruto!

(+1 voorspelbaar!)

there can't be enough slowchat
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:41:37 #205
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_37711573
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:37 schreef Orealo het volgende:

[..]

Waarom staat er niet :

geen iddee hij veranderde het bericht binnen 5 minuten ???
pi_37711602
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

geen iddee hij veranderde het bericht binnen 5 minuten ???
hij wil mij naaien! backstabber!
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:55:28 #207
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37711977
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:42 schreef blessed19 het volgende:

[..]

hij wil mij naaien! backstabber!
stfu en phear mijn volgende post.
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:56:19 #208
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_37712004
quote:
Geachte redactie van <zender>,

Graag kijk ik naar uw zender, het is vernieuwend en intressant om te zien hoe zenders onderling proberen zoveel mogelijk van elkaar te verschillen, ik moet zeggen dat dit u best goed lukt.

Maar om de vernieuwing aan te houden, zijn er natuurlijk wel nieuwe programma’s nodig. Reeds is op het televisiestation TMF de animatie serie ‘Cowboy Bebop’ uitgezonden, wat op zichzelf al een nieuw verschijnsel is in Nederland.

Dit is ook goed ontvangen in Nederland, gelijk na de serie ziet de oplettende klant bij commerciele instellingen meer anime-invloeden. En dit is nog maar het topje van de ijsberg!

Recentelijk is in Canada de animatie serie Naruto uitgezonden, ook daar wordt het goed ontvangen, de fansite’s op het internet springen uit de grond, ‘tekenfilms voor jongeren’ is een geslaagd plan.
Zelf ben ik hier ook groot voorstander van, maar ik zie dat Nederland ook op dit gebied, erg achterblijft. Het is een geslaagd plan, het heeft zich al bewezen in het buitenland, we zouden het in Nederland ook moeten proberen.

Het probleem met de serie Cowboy Bebop is dat hij erg over-the-top is, daarom kijken mensen er niet graag naar, er is geen opstapje naar het fenomeen ‘Anime’.
Graag hoor ik van u of u dit gaat bespreken, ik ben altijd bereid om meer informatie te geven.
Met vriendelijke groet,

Bob Bakker
Zal ik 'm mailen naar verschillende tv zenders?
pi_37712136
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:28 schreef outcast_within het volgende:

Is nogal persoonlijk, hè?

Voor mij geldt dat ik eigenlijk alle series waar Kanno de muziek van heeft gedaan (vanaf Cowboy Bebop) wel erg kan waarderen...

De ED van Mahoromatic (seizoen 1 en 2) is ook briljant... Ergens vind ik het veel leuker als een serie een wat dramatische OP heeft en een luchtige, vrolijke ED...

Mahoromatic 1st season Opening
Mahoromatic 1st season Ending

Bij Kanno's muziek heb je vaak dat nummers niet zozeer uit gewoon een couplet en een refrein bestaan, maar dat het is opgebouwd uit meerdere delen. Daardoor krijg je een soort spanningsopbouw wat me echt iedere keer weer onwijs kippevel bezorgt...
Kijk en luister bijvoorbeeld naar de OP van Sousei no Aquarion...
Je hebt een begincouplet, een tweede soort couplet vanaf 00:27, een soort bruggetje op 00:45 en dan vanaf 00:55 het opzwepende refrein... Geweldig... Een van de weinige OP's die ik iedere keer weer in zijn geheel wil zien... Het was dan ook jammer dat ze later in de serie een andere OP gebruikte, die grafisch misschien sterker was, maar qua muziek toch wat flauwtjes...

Sousei No Aquarion 1st Opening
Sousei No Aquarion 2nd Opening

Andere OP/ED's van Kanno:

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 1St Opening
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex 2nd Gig Opening
Cowboy Bebop Opening
Wolf's Rain Opening
Wolf's Rain Ending
pi_37712183
Hoezo is Bebop over the top? Het is de top...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')