Ik word altijd knettergek van die Amerikaanse "gangstah's" en hun you know what I'm sayin. Achter elke zin soms, niet normaal. Precies hetzelfde lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.
100% kaas hierzo en altijd al zo geweest,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:52 schreef Sh0g het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, zijn er hier anime fans met een Aziatische achtergrond? Ik ken maar 1 andere persoon uit mijn omgeving die anime kijkt en dat is een (in NL geboren) Chinees.
Oja, en een vroegere middelbare schoolvriend die dbz keek, maar hij is een halve Vietnamees.![]()
Ik had zo het idee dat anime in Nederland vooral populair is bij jongeren die op de één of andere manier een band hebben met Azië / Japan, zij het door hun achtergrond of anders door vrienden, etc met zo'n achtergrond en dat het daarom niet zo bekend is bij het oerhollandse publiek. Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar feel free to share your thoughts.![]()
(Zelf ben ik 100% kaas en kwam in aanraking met anime via een Zweed op MSN die zelf ook geen Aziatische achtergrond heeft)
Je hoort bij Marokkaanse jongens nog wel eens zo'n "weetje"-tic... Net zo irritant.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:59 schreef Orealo het volgende:
ik zou stapelgek worden als ik naar iemand moet luisteren die dat elke keer achter z'n zin knalt.
Thanks.quote:
Ehh, dat dus.quote:"yamette ba yo" betekent dus "Ik zeg je dat je moet ophouden!" ("I'm telling you to stop").
Datte ba yo betekent iets als "omdat ik het je zeg" of "want ik zeg het je" ("because I'm telling you", "because I assure you").
Zoals het door Naruto gebruikt wordt, is het een stopwoordje... een soort van "jeweettoch" of "weetje?"... maar het kan in het Japans ook opgevat worden als een vrij lompe manier om je positie te benadrukken... "Ik zeg je dat je dat moet doen"... Je kan je voorstellen dat je naar je baan kan fluiten als je dat tegen je leidinggevende gebruikt... Het wordt dus weinig gebruikt in het Japans (het komt oorspronkelijk uit Tokyo, waar wellicht iets harder taalgebruik wordt gebruikt)...
Holy Shitquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
he is my master afgezien en ik moet zeggen dat ik het een matige serie vind..
de tekenstijl vind ik eigenlijk niks
en het verhaal + verloop v/h verhaal heb ik iets bij zo van mja... hmmm
op nar de volgende serie nog een grove 45GB aan series te kijken
Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekekenquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef mschol het volgende:
op nar de volgende serie nog een grove 45GB aan series te kijken
Ja mee eens, het meeste wat ik bezit staat dan ook wel hoog aangeschreven hier en hebben de meesten hier dus ook al gezien.quote:
Een halve dag kijken, dat lukt me echt nooit. Niet alleen heb ik de tijd er niet echt voor, ik kan me ook niet goed meer concentreren na een tijdje. Mijn Engels is eigenlijk perfect, maar soms gaan me die ondertitels echt te snel. Dan wil je zien wat er gebeurt, maar je moet ook nog 2 regels lezen binnen 3 seconden, met vaak Japanse begrippen erin en dan staat er soms weer een note bovenaan van 2 regels. Ik kijk ook vaak met de hand op de spatiebalk, zodat ik af en toe kan pauzeren als er veel wordt gesproken en soms kijk ik dan een stukje opnieuw. Dan ben je zo een paar minuten langer bezig per aflevering. Ben er zeker niet meer aan gewend om ondertitels te lezen. Ik erger me altijd dood aan de Nederlandse ondertiteling bij Engelse films, dus die lees ik nooit meer.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Qunix het volgende:
Gisteren vanaf 13:00 begon ik met kijken naar One Piece en 22:30 was de laatste..
Nu ga ik verder vanaf 210
ik heb ook de dingen mee geteld die op dvd staan maar niet zijn gekekenquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:43 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Ik heb zo'n externe usb 2.0 harde schijf waar 232 GB op kan. Daar staat nu voor 200 GB aan anime op en ik heb nog maar 24 GB ervan gekeken
Dat komt omdat ik nog maar zo'n 2 maandjes bezig ben en ik lees overal van: dit is een goede serie en deze MOET je zien en als je hier van houdt dan moet je vooral deze kijken, etc... en ik maar downloaden![]()
Overigens kan ik al wel een groot deel weer wissen, omdat ik alle complete series inmiddels op dvd'tjes heb staan.
nee dat niet ik heb op me pc3 speler wel wat nummer staan die ik wel leuk vindquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:28 schreef outcast_within het volgende:
Heeft er iemand trouwens een cd/play list gemaakt met zijn favoriete OP ED muziek?
ik wil wel zoiets maken maar dan moet ik allemaal gaan graven in Dvdeetjes etc. etc. vroeg me af of iemand al zoiets had
ben je blind, ofzo?quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:35 schreef Orealo het volgende:
Ja ik hoop ook dat jullie lang blijden!
Waarom staat er niet :quote:
ik ben onschuldig! Naruto heeft je gehersenspoeld!quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:37 schreef Orealo het volgende:
[..]
Waarom staat er niet :
"Bericht 23024234% aangepast door blessed19 (reden : alle spelfouten eruit)"![]()
Ik stel voor :quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:39 schreef blessed19 het volgende:
[..]
ik ben onschuldig! Naruto heeft je gehersenspoeld!
maargoed, genoeg slowchat...
iemand suggesties voor de komende topicnaam?
mijn voorstel is: no naruto!
geen iddee hij veranderde het bericht binnen 5 minutenquote:Op woensdag 10 mei 2006 16:37 schreef Orealo het volgende:
[..]
Waarom staat er niet :
"Bericht 23024234% aangepast door blessed19 (reden : alle spelfouten eruit)"![]()
hij wil mij naaien! backstabber!quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:41 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
geen iddee hij veranderde het bericht binnen 5 minuten???
Zal ik 'm mailen naar verschillende tv zenders?quote:Geachte redactie van <zender>,
Graag kijk ik naar uw zender, het is vernieuwend en intressant om te zien hoe zenders onderling proberen zoveel mogelijk van elkaar te verschillen, ik moet zeggen dat dit u best goed lukt.
Maar om de vernieuwing aan te houden, zijn er natuurlijk wel nieuwe programma’s nodig. Reeds is op het televisiestation TMF de animatie serie ‘Cowboy Bebop’ uitgezonden, wat op zichzelf al een nieuw verschijnsel is in Nederland.
Dit is ook goed ontvangen in Nederland, gelijk na de serie ziet de oplettende klant bij commerciele instellingen meer anime-invloeden. En dit is nog maar het topje van de ijsberg!
Recentelijk is in Canada de animatie serie Naruto uitgezonden, ook daar wordt het goed ontvangen, de fansite’s op het internet springen uit de grond, ‘tekenfilms voor jongeren’ is een geslaagd plan.
Zelf ben ik hier ook groot voorstander van, maar ik zie dat Nederland ook op dit gebied, erg achterblijft. Het is een geslaagd plan, het heeft zich al bewezen in het buitenland, we zouden het in Nederland ook moeten proberen.
Het probleem met de serie Cowboy Bebop is dat hij erg over-the-top is, daarom kijken mensen er niet graag naar, er is geen opstapje naar het fenomeen ‘Anime’.
Graag hoor ik van u of u dit gaat bespreken, ik ben altijd bereid om meer informatie te geven.
Met vriendelijke groet,
Bob Bakker
Is nogal persoonlijk, hè?quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:28 schreef outcast_within het volgende:
Heeft er iemand trouwens een cd/play list gemaakt met zijn favoriete OP ED muziek?
ik wil wel zoiets maken maar dan moet ik allemaal gaan graven in Dvdeetjes etc. etc. vroeg me af of iemand al zoiets had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |